PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön far ampulü komple değşim (yardım)



alperiz
30 Ocak 2008, 00:17
herkese iyi akşamlar..

sorum biraz komplike bi soru.. mondial 125 zn ön farı malumunuz baya bi etkisiz.. ve ben kristal mavi (8000k) olsun istiyorum. şu an üstündeki ne H1, ne H4 ne de h7 :) bildiğimiz ampul gibi bi ampul (12 V35 /35 W), tam bilmiorm cinsini.. bunu bi soket veya başka bi aparatla 8000k görünümlü herhangi bi ampule çevirmek mümkünmü ?

ve piyasada bildiğim kadarı ile H1-H4-H7 ampuller 55w. bu herhangi büyük bi sorunu yaratır mı ? yoksa pratik bi çözümü var mı ? :silent: :silent:

CİHAN
30 Ocak 2008, 00:18
motosikletteki ampulü söküp aksesuarcılara gidecek ve istedigin ampülden soracaksın nasıl çıkardıysan öyle yerine yerleştirebilirsin
kolay gelsin.

alperiz
30 Ocak 2008, 00:21
ben daha farı açmadım :) serviste sordum çıkardı kutudan gösterdi bunun darı böle diye :)

GKN
30 Ocak 2008, 02:02
o zaman sen farı aç elinde numune olarka götür en uyumlu olanı al sonucuda bize yaaz hepimiz örenelim:)

alperiz
30 Ocak 2008, 02:27
iyide uyumlu bişi yokki :) bilidğim kadarı ile H4 olabilir. H4 olarak değiştirsem ne olur ? 35w'tan 55w'a çıksa ne farkeder ?

asm
30 Ocak 2008, 12:19
Başka bir soketle çevriliyor muhtemelen H1,H3 veya H7'ye (H4'te durum nedir bilmiyorum)

Bahsettiğiniz far tipini biliyorum ve ilk defa Mondial'de gördüm(ve çoğu Çin scooterda o kocaman ampülden var muhtemelen)

Bir elektrikçiye danışın isterseniz. Buradan hallolacak bir iş değil gibi gözüküyor :)

babaçi
30 Ocak 2008, 12:23
iyide uyumlu bişi yokki :) bilidğim kadarı ile H4 olabilir. H4 olarak değiştirsem ne olur ? 35w'tan 55w'a çıksa ne farkeder ?

h4 takmak için herhangi aparata gerek yok,üzerindeki top ampülü takmak için bir aparat takılmış olması lazım onu sökmen yeterli:cat:

as125 t de durum böyleydi ben h4 55w taktım ve 2 sene boyunca sorunla karşılaşmadım:cat:

nitrious81
30 Ocak 2008, 13:24
Valla benımde 19A da 35 w dı ben aynı tıpte 55W ıle degıstırdım aydınlatma ınanılmaz arttı ama olanlar ;

1-Farın arka yansıtıcısını daha fazla ısı urettıgı ıcın erıttı azcık,
2-Akü yedi bitirdi.

asm
30 Ocak 2008, 14:21
h4 takmak için herhangi aparata gerek yok,üzerindeki top ampülü takmak için bir aparat takılmış olması lazım onu sökmen yeterli:cat:

as125 t de durum böyleydi ben h4 55w taktım ve 2 sene boyunca sorunla karşılaşmadım:cat:

e bir bilene sor demişler :)

chocolateman
30 Ocak 2008, 14:30
Komple değiştirmek yerine sadece ampulu değiştirmeyi denesen? Piyasada beyaz ışık veren ampuller de var uyumlu. Tiger e beyaz ışık verenini takmıştım.
Yok veya uymuyor dersen, otomobil parçacılarında bu tür ampuller için plastik aparatlar var, biraz japon ve karbonat ile yapıştırarak işini görürsün.

55w olayına gelince, orjinali %25 lik bir fark pek sorun çıkarmıyor. Bulamadım diye de 90/10 75/90 gibi de takma direk aküyü emiyor.

Saygılar.

cwebb
30 Ocak 2008, 14:35
Şu andaki farla alacağın far arasında watt farkı olmaması gerekiyor mesela şu an motorunda 35 watt lık ampul varda yenisini 55 watt alırsan motorun başta aküsü ve kablolarına zarar çunku muhendisler onu 35 watt a göre ayarlamış olurlar.Aman dikkat alev alma bile söz konusu olabilir.Geçmişte çevremde gördüm

TEFLON
30 Ocak 2008, 14:41
Arkadaşım öncelikle elindeki ampülün değeri 35w sen eğer onu 55w la değişirsen röle bahlantısıda yapman lazım yoksa farı acıp kapattığın düğmenin amperi yetmediği için zamanla eriyecek ve başına daha fazla dert alacaksın.bu konuyla ilgili bi topic vardı role bahlantısı ilgili siteden bulabilirsin.

birde h4 h7 h1 gibi holojen ampüllerde yansıtıcı olan çanak özeldir. bu çanak işiğın yola yayılmasını sağlar. muhtemelen senin sonradan takacağın holojen ampül eski çanak yüzünden farklı yerleri aydınlatacaktır (çok uzağı yada çok yakını) birde h4 h7 h1 gibi ampüllerin ısısı çok yüksek olduğu için muhtemelen ampül çanağını eritecektir tabi bir müddet sonra.

yardımcı olmak isterdim ama mevcut sartlardaki en iyi durum yine eski haliyle kalması

alperiz
30 Ocak 2008, 18:18
baya bi kararsz kaldım walla :) ya ellemicem ya da baya bi iş açıcak basıma

babaçi
30 Ocak 2008, 18:51
baya bi kararsz kaldım walla :) ya ellemicem ya da baya bi iş açıcak basıma

özel mesajlarına bakarsan izah etmeye çalıştım:cat:

alperiz
30 Ocak 2008, 19:21
babaçi çok teşekkürler.. :)

Szman!
30 Ocak 2008, 20:16
bende asya 125 t var aladıgımda ampulu kararmıstı sırkette zenon takılan araclardan cıkan ampullerden aldım h4 tam oturuyo arkasında yayı bıraz kastınmı sorunsuz bır sekılde duruyo sonrası sana kalıyo - ortak ucu bulduktan sonra kabloları bagla

alli
30 Ocak 2008, 20:50
kardeş senin ampül'ün aynısını benim motorda da kullanmışlar.(12V 35W)http://www.honda-shop.de/images/images_big/1591916.jpgben onu çıkarıp yerine yine 12V 35W http://www.otoaslan.com/urunresim/haloscoamp.jpg bu ampül'ü taktım beyaz diye aldım ama sarı yanıyor.istersen sen de bununla değiştirebilirsin.

CRAZYUSUFCUK
02 Şubat 2008, 00:09
arkadaşım farı sök h4 60-55 far ampülü al bıde h4 sokek tabi uzun kısa baglantısına dikkat et herhangi bir prblem cıkmaz merak etme her gün yapıyorum ben bunu güven bana

alperiz
03 Şubat 2008, 00:02
geçen indim motora söktüm ön farı, H4 uyucak gibi duruyor. yuvası falan birebir aynı. 35w olucak 55w... bakalım nolucak :)

gokhan150zat
04 Şubat 2008, 19:34
Maalesefki o ampulu kaliteli başka bi ampulle değiştiremezsin uzerindeki ampul TRAKTÖR ampulu olarak biliniyo sektorde bu benim kndi farımdaki ampul

http://www.resim-yukle.com/thumbs/17/840042Resim001.jpg ('http://www.resim-yukle.com/img01/17/840042Resim001.jpg')

ist. aksarayda bi dükkan satıyo soketi aynı ucu H4 gibi mavi ALLİ arkadaşımızın dediği gibi hem sarımtırak hemde cok cabuk patlıyo 10 ytlye benim zat cift far oldugundan şuana kadar 4 tane aldım ve 2 hafta gibi kısa bi sürede patladılar bence elleme ama yinede sen bilirsin

digi_boy26
04 Şubat 2008, 22:10
evet ben de taktırmıştım o amopüllerden hem gündüzleri de yakıyordum farkedilmek için. ya kısası yanıyodu ya uzunu. bikaçkere eğiştirdim servisteki abi dediki "bu ampüllerden sen randıman alamıcan" dedi biz yine eski armutlara devam dedi. taktık eskilerini. :)

alperiz
05 Şubat 2008, 21:56
ya H4 olayına giricekken aklıma garanti işi geldi :) soket değişimini servis pek sıcak karşılamaz heralde. bende parklara mtec normal far olarakta aynı sokette buz beyazı far alıdm. baya güzel oldu. resimleri atarım sonra..

babaçi
06 Şubat 2008, 11:51
h4 ve h7 arasındaki farkı bilen bir arkadaş yorum yapabilirmi?

bini69
06 Şubat 2008, 15:11
Sslamlar babaçi kardeş,yardımcı olmaya çalışayım h4 denen lambalar tek mercekli olan farlarda aynı ampülden hem uzun hem kısa olarak faydalanmak için çift filamentli üç uçlu olarak üreyilen ampüldür.H1 veH7 ise çift mercekli(uzunu ayrı kısası ayrı)düzeneklerde tek filamentli iki uçlu olan ampül çeşididir.Şimdi h4 olması gereken yere diğerleri olmaz hem yuvası olarak hemde işlevsewllik olarak,çünkü ya uzun yanar yada kısa
Umarım yardımcı olmuşumdur

babaçi
06 Şubat 2008, 15:58
Sslamlar babaçi kardeş,yardımcı olmaya çalışayım h4 denen lambalar tek mercekli olan farlarda aynı ampülden hem uzun hem kısa olarak faydalanmak için çift filamentli üç uçlu olarak üreyilen ampüldür.H1 veH7 ise çift mercekli(uzunu ayrı kısası ayrı)düzeneklerde tek filamentli iki uçlu olan ampül çeşididir.Şimdi h4 olması gereken yere diğerleri olmaz hem yuvası olarak hemde işlevsewllik olarak,çünkü ya uzun yanar yada kısa
Umarım yardımcı olmuşumdur

allah razı olsun yapamadım zaten, biraz uğraştım dediğin gibi uzun kısa olayı yok:cat:

ilgine teşekkürler:rendeer:

satoyama
06 Şubat 2008, 16:33
@ALPERİZ kardeşim sen komple farını sökeceksin zaten klasik far olduğu için daha kolaydır zn lerde gidip onu bi h4 duy bulacaksın onu güzelce senin far yuvana uydurcaksın sonra h4 beyaz ampul alıcaksın takıp kısa ve uzun kablolarını balayacaksın olay bitecek ama baştan söyleyim aküden bişey umma 6a de sorun olur adamların bi bildiği varki ona o ampulü koymuşlar

bini69
06 Şubat 2008, 17:05
Selamlar Babaçi kardeş ne demek sendende razı olsun.

Şimdi tecrübemi anlatayım,daha evvel bende ramzey 200cc kros vardı içinde çin motorlarına takılan ampül vardı ben onu söktüm yerine H4 takmaya çalıştım ama direk olmuyor biraz merceğin ampül yuvası ile oynamak gerekiyor.Taktım yaktım ama o ampülle düzgün bir ışık dağılımı olmadı bende eski haline getirdim.Ama bu işlem benim motorumda olmadı belki diğer motorların merceğinde iyi bir ışık dağılımı olabilir.Ama inanki o ampülü o merceğe uyarlamak için bilgisayer ortamında çalışıyotlar.
Gelgelelim motorumuz bu 55watt ı kaldırırmı sorunsalına.arkadaşlar kaldırır sanki kaçımız ön farı devamlı açık olarak gidiyoruzki?
Şimdi bazı arkadaşlar itiraz edebilir o zaman onlarında içini rahatlatalım,arka fren lambamız 21watt tır.Fren lambamızı ledli yaparsak elde ettiğimiz artı 21watt ı ön farda kullanabiliriz.Neyse benden bu kadar