PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : modifiye yapmak? yardım!



dubjudah
23 Ocak 2008, 04:11
performansı artırmak için motoru yormadan nasıl modifiye yapılır?

dreamdark
23 Ocak 2008, 04:20
Yapabileceğin çok fazla şey ve alabileceğin fazla bir verim yok bence maalesef. Sonuçta motorun standartları belli; belki değişik bir hava filtresi kullanarak hava girişini rahatlatırsan, aynı şekilde egsoz susturucusuyla da oynayarak, hava çıkışını da biraz serbest bırakırsan belki birazcık farkeder. Onun haricinde bujilerin ve yağın taze olduğu takdirde, motorda standart performansın düşüşü de söz konusu olmaz.

dubjudah
23 Ocak 2008, 04:24
yani bana kalsa eksozdan hiç ses gelmesin istiyorum:D
hava filtresi belki diye düşündüm.
peki ön ve arka dişlinin ikisiyle birden oynamak ne gibi bir sonuç çıkarabilir?

dreamdark
23 Ocak 2008, 04:32
Dişlilerle alakalı yalnış hatırlamıyosam, ön dişliyi küçülterek son hızı biraz daha artırıyolardı, fakat bu sefer de tork düşüyordu galiba..
Tam emin değilim ama yalnış olmasın, daha iyi bilen birileri de cvp verir zaten :)
Sen bilirsin ama, 150cc hava soğutmalı bir motoru fazla sıkıştırmaktansa, kaliteli yedek parça vs. kullanıp bakımını iyi yaparak, belki bir de hava filtresiyle, standart performansının üst noktalarında sorunsuzca kullanabilirsin gibi geliyor bana.

zeda3000
23 Ocak 2008, 09:28
ELindeki motoru satarak bu ise baslayabilirsin. cunku harcayacagin bir ton para ile alacagin sonuc o kadar dusukku. acikcasi su cinli motorlara harcadiginiz her kurus haram onlari modifiye etmek icin.cunku motor o kadar hizli eskiyor ki , ikinci ile bile olsa bir japon alin onu modifiye edin aradaki farki gorursunuz.

rEnE
23 Ocak 2008, 10:03
Geronimo-Ben var modifiye yapmak, yardım !

Soluk Benizli-Tamam Geronimo az bekle gelicem birazdan, şimdi lavaboya kaçıyorum baş verdi geliyo..(hıss hıss hıss hızla uzaklaş)

Geronimo-ugh!

dubjudah
23 Ocak 2008, 12:20
Geronimo-Ben var modifiye yapmak, yardım !

Soluk Benizli-Tamam Geronimo az bekle gelicem birazdan, şimdi lavaboya kaçıyorum baş verdi geliyo..(hıss hıss hıss hızla uzaklaş)

Geronimo-ugh!


eğlenecek başka bir yer bulsan diyordum...


ELindeki motoru satarak bu ise baslayabilirsin. cunku harcayacagin bir ton para ile alacagin sonuc o kadar dusukku. acikcasi su cinli motorlara harcadiginiz her kurus haram onlari modifiye etmek icin.cunku motor o kadar hizli eskiyor ki , ikinci ile bile olsa bir japon alin onu modifiye edin aradaki farki gorursunuz.

haklı olabilirsin tabii ama herkes elindeki paraya göre maksimumu almak ister.
yalnız şöyle bir durum var ben motorumu alırken yani 2006 sonunda ybrler 3400 ytl idi. ikinci elleri şimdilerde 2000-2500 ytl ye gidiyor aynı km'lerde...benim aldığım motor 2300 ytl idi ve şimdiler de 1500 ytl civarı gidiyor...ikinci elde pek farklı değil kaybettiğimiz para:S
Akadaşımla aynı dönemlerde aldım o ybr ben speed...serviste yaklaşık aynı fiyatı verdik, motorun durumu da aynı...Macaristan avrupa birliği üyesi bir ülke ve kaliye standartları var bildiğiniz gibi.

Markaların üzerindeki isime ne kadar eklediğini hepimiz biliriz.
Örnek veriyorum bir apple macbook alırsın 2000 euro verirsin ama daha iyi özellikte pc notebook'u 1000 dolar civarında alırsın.(ikisi de intel işlemci kullanıyor) Hangisi daha iyi sence?

sonuçta çinli yada japonu tartışmaya gelmedim bana düzgün bir modifiye hakkında yardım edecek birinin fikrini almaya geldim. teşekkür ederim yine de.

Sanırım cevap verecek yada ciddiye alan kimse yokmuş modifiye konusunu:S
Neyse artık olmasa da olur:D

yucika
23 Ocak 2008, 13:07
Performans hava filtresi ve egzosu motorun en kolay değiştirilecek modifiye elemanlarıdır. Bu ikisini değiştirerek ve karbüratörü yeniden ayarlayarak %5 ile 10 arasında bir performans artışı sağlamak mümkündür.
Arka dişliyi 2-3 diş küçüğü ile değiştirmek veya ön dişliyi 1 diş küçüğü ile değiştirmek motorun son hızında belirgin bir artış meydana getirir. Ancak bu artışa karşılık motorunuz yokuşlarda bayılabilir yada 2 kişi bindiğinizde kalkışlarda sorun yaşayabilirisiniz. Buda orta kolaylıkta bir modifikasyondur.
Daha ileri seviyede performans artışı için silindir hacmini büyütmek gerekir. Tabi silindir hacmi büyütülürken üst kapak taşlanıp yanma odasının hacmi küçültülmeli ve sıkışma oranı yükseltilmelidir. Bu tip bir modifikasyon oldukça karmaşık bir işlem olup sonucunda yukarıdaki diğer işlemlerde yapılmalıdır.
Motorunuz fabrikasında tasarlanırken optimum performans gösterecek şekilde yapılır. Bu tip modifikasyonlarla performans artışı sağlansa bile yakıt tüketimini artması motorun ömrünün azalması ve arıza riskleride beraberinde gelir.

dubjudah
23 Ocak 2008, 13:13
Performans hava filtresi ve egzosu motorun en kolay değiştirilecek modifiye elemanlarıdır. Bu ikisini değiştirerek ve karbüratörü yeniden ayarlayarak %5 ile 10 arasında bir performans artışı sağlamak mümkündür.
Arka dişliyi 2-3 diş küçüğü ile değiştirmek veya ön dişliyi 1 diş küçüğü ile değiştirmek motorun son hızında belirgin bir artış meydana getirir. Ancak bu artışa karşılık motorunuz yokuşlarda bayılabilir yada 2 kişi bindiğinizde kalkışlarda sorun yaşayabilirisiniz. Buda orta kolaylıkta bir modifikasyondur.
Daha ileri seviyede performans artışı için silindir hacmini büyütmek gerekir. Tabi silindir hacmi büyütülürken üst kapak taşlanıp yanma odasının hacmi küçültülmeli ve sıkışma oranı yükseltilmelidir. Bu tip bir modifikasyon oldukça karmaşık bir işlem olup sonucunda yukarıdaki diğer işlemlerde yapılmalıdır.
Motorunuz fabrikasında tasarlanırken optimum performans gösterecek şekilde yapılır. Bu tip modifikasyonlarla performans artışı sağlansa bile yakıt tüketimini artması motorun ömrünün azalması ve arıza riskleride beraberinde gelir.


Gerçeten çok teşekkür ederim...Çok yararlı ve kesin konuştun:D
Sesi az ve kaliteli bir egsoz için bir tavsiyen olabilir mi?Birde hava filtresi için...

zeda3000
23 Ocak 2008, 18:42
Dostum bende cinli motor kullandim hemde Keeway SL vardi ve hatta o sayfada arama yaparsan tum yaptigim modifiyeleri gorebilirsin. Hava filtresinden , yeni 170 cc pistona , arka disliden yeni bujiye kadar , ve sonuc ne biliyormusun ?? Koca bir hic!!! o soyledigim lafin aynisini bana usta dedi ,gucenme ama ben 500 ytl fazla harcadim o motora ve tanidik oldugu icin ve tek bir seyde artis oldu motorumun oda benzin sarfiyati. Kalan ne son hiz degisti ne bir sey.

Sonra o motoru satip gidip kendime bir Suzuki GS500 aldim , parama kiydim Yoshimura egzoz aldim ve taktim ve inan tek yaptigim sey bu oldu teknik modifiye anlaminda ve motorum 220 gordu. Usta hakli cikti.

Sana inan cok sey diyebilirim ama ben inan harcayacagin karsiliksiz paralara aciyorum. cunku o motor da hic bir sey degismeyecek giden paran emegin ve hevesin olacak.

Motor senin ama ben tecrube ile konusuyorum hemde bak ikimizde keeway kullandik . Bu arada keeway sadece satis ofisi Macaristanda cunku Fabrika cinde hatta orjianal web sitesinde bunu acikca gorebiliyorsun. Avupada zaten keeway yada baska bilinmedik marka motorda yok kimsede almiyor , cok bulundum oralarda .


Tekrar diyorum bence hevesini ve parani japon bir motora sakla inan o zaman sana verecegim cok degerli bilgiler var ama simdi yapacagin her kurus harcama seni bir sey kazandirmaz. Yinede basarilar.

just_hmz_26
23 Ocak 2008, 19:11
performansı artırmak için motoru yormadan nasıl modifiye yapılır?

Sadece bunu öğrenip kaçacakmış gibi duruyorsun:mrgreen:Motosiklete ne kadar modifiye yapabilirsin ki sonuçta ne yaparsan yap hayır gelmicek:pale:Bende olsam rEnE'ni verdiği tepkiyi verirdim...Gidelim soluk benizli:queen::queen::queen:

Şenonar
23 Ocak 2008, 19:48
ELindeki motoru satarak bu ise baslayabilirsin. cunku harcayacagin bir ton para ile alacagin sonuc o kadar dusukku. acikcasi su cinli motorlara harcadiginiz her kurus haram onlari modifiye etmek icin.cunku motor o kadar hizli eskiyor ki , ikinci ile bile olsa bir japon alin onu modifiye edin aradaki farki gorursunuz.

öle diosun ama çoğu kişi ve bunlardan biride bnm scooter motorda hızı çok seviyorum ondn dolayı vitesli değilde scooterda biraz modifiyeyi seviyorum arkadaşımda bunlardan biri sanırsam :bounce:

burakyalama
23 Ocak 2008, 19:54
ya gardaslar motorun hızlanması için neyapabilirim

MoToR
23 Ocak 2008, 20:17
dubjudah hocam 150 cc lik motordan fazla performans bekleme 175 cc ye çevirebilirsin ama 500 ytl ye yakın para gider değermi bence değmez 20-30 km fark eder hızda yakıttada tam tersi ha birde yapacak olan ustanın tecrübesi herkese güven olmaz her eline tornavida alan usta olmuyor.Ben yaptırdım 250 cc lik jinlunu bana 450 ytl ye mal oldu şu an memnunum en azından vibrasyon bitti.Bence kalkışma dostum paran cebinde kalsın

06bluedragger
23 Ocak 2008, 21:22
ya gardaslar motorun hızlanması için neyapabilirim

gazı sonuna kadar aç..:mrgreen:

yorgun 48
23 Ocak 2008, 22:01
ya gardaslar motorun hızlanması için neyapabilirim

Valla sen hızlanmadan önce radara yakalanmamaya çalış biliyorsun cezlar arttı .:queen:

just_hmz_26
23 Ocak 2008, 22:07
ya gardaslar motorun hızlanması için neyapabilirim

Sanada merhaba:farao:
25 karakter:queen::queen:

kayku
26 Ocak 2008, 01:27
sana bişi sorcam dostum sen 100 kilo kaldırabiliosun 10 km koşabiliyorsun tabi bunlar maksimum peki 125 kilo kaldır 20 km koş ama kendini yormadan mümkünmü ? değil ;)

sadece dişliyle oyna arka ve ön gibi

dubjudah
26 Ocak 2008, 14:00
kesinlikle en iyisi paramı biriktirip bir honda cbf250 almak ki zamana ihtiyaç var para için;)
600lük suzuki alırsam çok deli kullanacağım ve kesin sonum yola kapaklanmak ve kazınmak olacak:S ama motor samuray gibi kardeşim al diyor yani:D
modifiyeden vazgeçtim ama sadece egsozdan gaz kesince gelen pat pat seslerini yokettirmek için iyi bir egsoz alıcam o kadar( yokuşta geri zekalı bir taksici egsoza tampununu vurduğundan beri geliyor zaten o ses).
sonuçta 110-120 gibi bir hız istabulda bana fazla bile:Dbide bezini kokluyor benim alet:D
herkese teşekkür ederim yolarda karşılaşırız zaten;)

06bluedragger
26 Ocak 2008, 17:14
egsoz darbe gelince acılma yapmıştır o yüzden pat pat ses yapar egsozu kontrol et acılan yeri kaynattır yok olmucak gibiyse 80 ytl ye yeni egsoz alacan

bencede cbf250 al en azından altında motor diyebileceğin bişey olur seni tatmin edecektir deli gibi kullanma yavas git tatlı canına bişey olmasın

benim gibi trafikte yarısmaya kalkarsan sonun kötü olur ki ALLAHtan kazam olmadı benim tecrübem var ya senin..

dubjudah
26 Ocak 2008, 19:12
egsoz darbe gelince acılma yapmıştır o yüzden pat pat ses yapar egsozu kontrol et acılan yeri kaynattır yok olmucak gibiyse 80 ytl ye yeni egsoz alacan

bencede cbf250 al en azından altında motor diyebileceğin bişey olur seni tatmin edecektir deli gibi kullanma yavas git tatlı canına bişey olmasın

benim gibi trafikte yarısmaya kalkarsan sonun kötü olur ki ALLAHtan kazam olmadı benim tecrübem var ya senin..


kaza yapmadım allahtan bende. düştüm ama ilk aldığımda yağmurlu zeminde yavaş hızla düştüm ki benim ilk motorum. bir seneyi geçeli bir kaç ay oldu zaten.her allahın günü yağmur çamur soğuk demeden kullandım motoru 15000 oldu...inşallah kazasın belasın kullanırız hepimiz motorlarımızı;)

melocann
26 Ocak 2008, 19:40
kardeş modifeye işine bende girdim 125kt'ye neler yaptım neler slinidiri ve

pistonu değştirdim ön ve arka dişliyi değiştirdim farkmı fark sadece 15-20 km

oynadı sadece okadar ne yalan soleyim yakıt 76 bin yakıyordu 79 bine cıktı o

kadar ama yaptığım masraf bence değmez yazk paran cebinde dursun

carzywindy
26 Ocak 2008, 20:54
ya bnce orjinalliğini bozma bende windu,ye yaptım biir anlık bi j,heves sonra adam eskisini arıyor

06bluedragger
27 Ocak 2008, 00:15
yaaaaaa. işte..
abi motorunuzu görüntü olarak modifiye edin ne işiniz var mekanik aksamda
benim hussar orjinal sadece görüntü var motorda. ha bide solucan egsoz var.. az ses çıkıyo işime geliyo..
100km yetiyo..

karamurat
27 Ocak 2008, 02:15
En güzel modifiye sabır ve model yükseltmektir.

ombraUomo
27 Ocak 2008, 19:04
ben cede cok ii bi kara vermişsin bırak motorun rahat oldu şekilde kalsın..dedi gibi üç beş bişi yapdırısın am sonra bide sagı soluyla uraşırsın kii dielim cok uraştın 160 yaptın hızı benim motrcu arkadaş bana da demişti 450 ytl ye 160 görürsün sonra parayı verirsin am düşünn..160 gördün dilem o motoru durdurucak bi frenin o hızda o titresimde dagılmıcak tekerin varmıı

o_yagmur
27 Ocak 2008, 19:14
senınkını sat bır ust modelını al :cherry:

yagizsurel
21 Mart 2008, 04:55
abi! adam nasıl modifiye olur diyo siz ise japon al vs diyorsunuz... adam yazmış herkesin kesesine göre diye...

abi nasihatı vermeyin.. ne istiyorsa onu verin.
motor sevgili gibi oluyo. ayrıl dersiniz ayrılmaz çifteyi yiyene kadar... :D

COQ
21 Mart 2008, 05:26
abi! adam nasıl modifiye olur diyo siz ise japon al vs diyorsunuz... adam yazmış herkesin kesesine göre diye...

abi nasihatı vermeyin.. ne istiyorsa onu verin.
motor sevgili gibi oluyo. ayrıl dersiniz ayrılmaz çifteyi yiyene kadar... :D

Biz o arkadaşın istediğini verirsek,
senden kalın harflerle alıntı yaptığım çifteyi erkenden yer.
Burada bulunanlar, hiç bir motorcu arkadaşın böyle bir duruma düşmesini istemediğinden, abi nasihatı verir.
Abi-abla arayan için burada bol miktarda var.
bela arayan, başka yerde arasın....

Keseye göre modifiye diye bi şey yoktur.
Motora göre modifiye vardır.

fullthrottle
21 Mart 2008, 09:20
ya gardaslar motorun hızlanması için neyapabilirim

guzel bi rampa bul...sora koyver gitsin!:P

slayer2694
21 Mart 2008, 11:13
yani bana kalsa eksozdan hiç ses gelmesin istiyorum:D
hava filtresi belki diye düşündüm.
peki ön ve arka dişlinin ikisiyle birden oynamak ne gibi bir sonuç çıkarabilir?

ses olmadan performans olmaz.en kolay sonuç veren modifiye işlemi egsoz gazlarının rahat çıkmasını ve farklı silindirlerden gelen basınçlı gazların çıkış esnasında birbirlerine ters basınç yaratmamasını sağlayarak (çözümü headers) olur.hava filtresi de basit işlemlerden biri.bunun dışında yapılacak bir sürü şey var.kapak taşlayarak yanma odası hacmini küçültürsün sıkıştırma oranını yükseltirsin.aşırı besleme sistemlerini kullanabilirsin örneği turbo.motorunu hafifletebilirsin.ağır parçalar yerine titanyum,karbon,aliminyum gibi parçalar kullanarak hafifletirsin.performans filtreler kullanabilirsin.dişli işlemi sana hiçbirşey kazandırmaz.bi yerden kazanırken bi yerden kaybedersin.ya son hızı yükseltir düşük devirlerde güç kaybı yaşarsın.ya da ilk harekette atiklik kazandırır son hızı düşürürsün.modifiye işi öyle herkesin yapabileceği bişey değildir.bir yerden kazanırken mutlaka bi yerden fire verirsiniz.bunu işin ehli insanlara bırakmak lazım.bana sorarsan da bi kaç beygir için gereksiz bişey.eğer yarışmıyosanız tabi.ayrıca eklenen her modifiye parçası motoru orjinalinden daha çabuk yıpratır.