PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2008 BMW HP2 SPORT'un hayret verici performansı



efendy_iso
15 Ocak 2008, 12:53
http://img253.imageshack.us/img253/3774/2039bt8sd0.jpg (http://imageshack.us)
elint saolasın beabi


Arkadaşlar geçen gün Adana-Mersin otobanında ,sağda sigara molası verirken, bi K1200S ile R1 yanımızda durdu, biraz muhabbet ettikten sonra gsxr1000( akburak ) ben ( 600rr ) R1 ve K1200S yola çıktık, motorda gözlemlediklerimi madde madde sayacam

1=R1 ile beraber kalkış yaptılar ,R1'in önünde nokta gibi uzadı
2=Motor 240 km ortalama ile teker yapabiliyor
3=Benim 600 RR'ın yanında gitmesi gibi bi durum söz konusu bile olamaz
4=Yanından geçtiğindeki o tork sesi insanı ürkütecek kadar güzell hatta süper
6=Motordaki denge ve viraja girişindeki istikrarı görülmeye değer hatta süper
5=BMW bu motor ile piyasayı sallayacak kanısındayımm


SAYGILAR

LTF06
15 Ocak 2008, 12:56
1 abicim makina cok guzelde ciplak gibi gelio bana...
2 bu makina kac cc?

Luxor
15 Ocak 2008, 12:57
bu motorun pist test aşamalarındaki amortisör testlerini Aytunc abi yapmıştı.O da söylemişti mükemmel bir motosiklet diye...

GKN
15 Ocak 2008, 13:19
iide bu 1.200 lük çift silindirli bi makinaya sahip deilmi..
125 hp diyede biliyorum, nasıl olurda r1 i ezer geçer?
yalnışım varsa düzeltin..

ekamba
15 Ocak 2008, 13:35
GNK,yanlışın yok........
idda eden varsa r1i geçer diye yolla hemen bana :)

tugcetugce
15 Ocak 2008, 14:24
motorun görünüşüde harika ... Yani bana fazla o başka:mrgreen:

aYe
15 Ocak 2008, 14:39
İso R1'i Ekamba mı kullanıyordu? Başka türlü geçilmesi Gkn'ın da dediği gibim mümkünsüz gibide :mrgreen:

Bu bmw'nin son sürat nedir? 600RR çok rahat 280 görüp titreşimsiz uzun süre bu hızla gitmeye imkan veren bir motor, bmw otobanda 2 silindirle garip geldi bana neyse güzel motor:P

GeCe__
15 Ocak 2008, 15:04
600 rr ıle kıyaslama yapması bıraz ılınc degılmı? arada 2 katı cc güc var cift sılındır olsa bıle.r1 onunden öle nokta gıbı uzayamaz işte onu kabul etmem :) 190 hp yaf r1 neyse hp2 sport yarı cıplak olmuş ama amaaaan bızene yaa :mrgreen:

ErTech
15 Ocak 2008, 15:13
Bu arada bu motor Türkiye'de satılmaya başladı mı?

:silent:

efendy_iso
15 Ocak 2008, 15:30
Arkadaşlar ben gördüklerimi söylüyorumm ve diyorumki dip gaz arkasından yetişemedimm ,hatta biraz sonra kayboldu gitti :)Sonra mola noktasına vardığımda sigarasının yarısını içmişti :)

ErTech
15 Ocak 2008, 16:07
bence bmw k 1200 R olabilir o motor. Çünkü HP2 sport Türkiye'de satılmıyor henüz.

k1200R 163 hp. 127 nm tork verilerine sahip. R1 eskiyse ve kullanan asılmadıysa bu motor kopar gider... :)

İhtimaller tabi... :wiinkk:

http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2005/BMW_K1200R_PC_st2pz.jpg

GeCe__
15 Ocak 2008, 16:23
iyide sen yetısemıyebılırsın zaten 600 cc ye 1200 cc den bahsedıyoruz.yanlısım varmı ?

r1 eski olsa ne olucak 190 hp haa pılot acemı ıse bılemem

ErTech
15 Ocak 2008, 16:31
iyide sen yetısemıyebılırsın zaten 600 cc ye 1200 cc den bahsedıyoruz.yanlısım varmı ?

r1 eski olsa ne olucak 190 hp haa pılot acemı ıse bılemem

Yanlış hatırlamıyorsam, 2002-2003 R1'ler 152 hp. 104 nm tork.

aYe
15 Ocak 2008, 16:36
Pin ararın gözünü seviyim ben, adamlar kıvamını tutturmuş bi kaç beygirde fazladan atmışlar:P

R1 yalan olmuş hehehehe:mrgreen:

Gökhan
15 Ocak 2008, 16:46
Arkadaşlar ben gördüklerimi söylüyorumm ve diyorumki dip gaz arkasından yetişemedimm ,hatta biraz sonra kayboldu gitti :)Sonra mola noktasına vardığımda sigarasının yarısını içmişti :)

Bence sen motosikletleri karıştırıyorsun :mrgreen:

Bmw'nin sıralı 4 silindirli motosikletlerinden birisidir.

Aşagıdaki modellerden birisi olabilir :)

http://img528.imageshack.us/img528/6959/2039bt8.jpg (http://imageshack.us)

http://img525.imageshack.us/img525/2076/2063zl4.jpg (http://imageshack.us)

metalgod
15 Ocak 2008, 18:43
GNK,yanlışın yok........
idda eden varsa r1i geçer diye yolla hemen bana :)
bunada koparım:queen: yahu erbil baba genemi :mrgreen:


fena gözükmüyo bmw severim bu tarz canavarları..

çift silindir mevzuuna gelince

ducati desmosedici ve 1098 de çift silindir yanlış hatırlamıyosam performansları nasıl

ErTech
15 Ocak 2008, 18:48
bunada koparım:queen: yahu erbil baba genemi :mrgreen:


fena gözükmüyo bmw severim bu tarz canavarları..

çift silindir mevzuuna gelince

ducati desmosedici ve 1098 de çift silindir yanlış hatırlamıyosam performansları nasıl

Semüüühhhh 1098 çift silindir ancaaak desmocedici 4 silindir... :cat: :queen:

metalgod
15 Ocak 2008, 18:55
aha mort olduk olsun 1098 de ekambanın AR birine takar :queen: takmazmı

efendy_iso
15 Ocak 2008, 19:07
evet arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucu ortalığı yakıp yıkan motorun K1200S olduğunu öğrendimm saygılarrr :cherry:

metalgod
15 Ocak 2008, 19:12
farkmaz k1200rda iş görür :mrgreen: hatta daha bi karizma

THE_LANCET
15 Ocak 2008, 19:19
Senin motordan 600cc fazla :) İso abi motor kullanıcılarını MT ye davet etseydin üye etseydin onlarıda...

akburak1
15 Ocak 2008, 19:20
ben uymadım onlara yoksa yerdim susukiiiiii bu hehehehe

jesse
15 Ocak 2008, 19:41
allahalla k1200 r 4 silindirli değilmiydi ??? yanlışım mı var .. 164 hp azmı ?? R1i geçebilir . 600 RR nasıl gidebilir peşinden .. bence isonun tespitleri çok normal ve gerçek ((: pilotla alakası yok sanırsam .. (((: yanlışmıyım

efendy_iso
15 Ocak 2008, 20:28
kesinniknen haklısınnn :) ilk başta yanlış motor ismi söylememden kaynaklana bi karışıklık oldu mesajı düzelttimm :mrgreen: abi sen gerçek dedin de yoksa bana yalancı diyenmi var aaaaaa çok ayıppppp:P

airman
15 Ocak 2008, 21:14
yani iso bu kadarına da pes dogrusu süper sport ile enduro-offroad'u karıştırabildin sonunda

bu da BMW HP2
http://img136.imageshack.us/img136/1504/60874501vk3.jpg (http://imageshack.us)

okantezer
15 Ocak 2008, 21:14
arkadaşlar bahsi geçen motor K1200S' tir

Tipi Su soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı dört silindirli motor, çift eksantrik, silindir başına dört supap

Çap/strok 79 mm x 59 mm

Silindir hacmi 1,157 cm3

Motor gücü 10250 d./d.’de 167 bg (123 kW)

Azami tork 130 Nm / 8250 d./d.

Kompresyon oranı 13:1

Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / vuruntu sezicili dijital motor yönetimi (BMS-K)

Emisyon kontrolü Kapalı çevrim, 3 yollu katalitik konvertör


Performans /Tüketim


Azami hız 200 km/s’nin üzerinde

90 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi 4,7 l

120 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi 5,5 l

Yakıt tipi 98 oktan kurşunsuz süper, otomatik vuruntu kontrolü özelliği nedeniyle minimum 95 oktan benzin ile de kullanılabilir


Elektrik sistemi


Alternatör 580 W üç fazlı alternatör

Akü 12 V / 14 Ah


Güç aktarımı


Debriyaj Yağ banyolu ve hidrolik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj

Şanzıman Daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman

Tahrik Şaft tahrikli


Şasi / Frenler


Şasi Dökme alüminyumdan üretilmiş köprü tipi şasi, yük taşıyan motor

Ön çatal / süspansiyon BMW Motorrad Duolever; yay ve amortisör merkezde, amortisör açılması opsiyonel ESA sistemi ile kontrol edilebilir

Arka çatal / süspansiyon BMW Motorrad Paralever sistemli, dökme alüminyumdan üretilmiş tek taraflı salıncak; kaldırma sistemli merkezi yaylı amortisör, hidrolik kumanda ile sürekli olarak ayarlanabilen yay sertliği (opsiyonel ESA sistemi ile elektronik ayarlı), ayarlı amortisör sertliği (açılma ve sıkışma opsiyonel ESA sistemi ile elektronik olarak ayarlanabilir)

Hareket mesafesi ön/arka 115 mm / 135 mm

Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.571 mm

Kaster (normal konumda) 112 mm

Gidon açısı (normal konumda) 61°

Jantlar Dökme alüminyum

Ön jant 3,50 x 17

Arka jant 6,0 x 17

Ön lastik 120/70 ZR 17

Arka lastik 190/50 ZR 17

ErTech
15 Ocak 2008, 21:18
yani iso bu kadarına da pes dogrusu süper sport ile enduro-offroad'u karıştırabildin sonunda

bu da BMW HP2


İso şaşırmadı aslında böyle bir motor var... Ancak Türkiye'de henüz satılmıyor...

2008 BMW HP2 SPORT

http://www.bmwxplor.com/system/assets/1176828675.jpg

http://donald.hypermart.net/MCPix/BMW_HP2_SPORT/1.jpg