PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafikte hız limitlerinin arttırılması planlanıyormuş.



Sayfa : [1] 2

İHTİYAR
14 Ocak 2008, 03:34
Gazetelerden okuduğum haberlere göre,Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu önümüzdeki günlerde toplanacakmış. Kurulun gündeminde hız limitlerinin düzenlenmesi konusuda varmış. Otoyollarda hız limitinin 120 km'ye çıkarılması tartışılacak konular arasında bulunuyormuş.

Kurul,şehir içi mücavir alanda yer alan hız limitlerini saatte 50 km'den 70'e, otoyollar ve bölünmüş yollardaki limitleri ise saatte 90'dan 120 km'ye çıkarmayı hedefliyormuş.

Şimdi bu değişikliğin fayda ve zararları hakkında ki görüş ve önerileriniz nelerdir?Tartışıp konuşalım derim.:wiinkk:

aYe
14 Ocak 2008, 03:44
Bence 10km fark için oturupta çalışmalarına hiç gerek yok...

Tek trafik kuralını hız zanneden yurdum insanı ve yetkililerinin acınacak hali diyorum.

Bu kafayla gittikçe bu trafik düzelmez.

Yaya geçidinde kamera ile kayıt yapıp, durup yayalara yol vermeyen araçları ilerde çevirip ceza kesen kaç polis gördünüz diye sorarım ben.

Kemer takmayana arabasında telefonla konuşana ceza kesen zihniyetin ayakta yolcu taşıyan minibüsleri nasıl görmediğini de sorarım, sorarım da sorarım.

erman_erkan
14 Ocak 2008, 03:56
Herseyden once yol kenarında sözüm ona bariyer die tabir ettigimiz fakat biz

motorcular için giyotinden farkı olmayan demir parçaları kalkmadıkça ne yaparlarsa

yapsınlar bence hiçbirişe yaramaz,konu ile alakası olmayabilir bu yazdığım şey

fakat konu trafik kuralları olunca kendimi tutamıyorum:pr:

Fulish
14 Ocak 2008, 04:09
Yurdumun belli bir kesiminin seçtiği devlet yönetiminin parmaklarıyla bir yere gelmiş insanların, biz iş yaptık hız sınırlarını 10 km/h yükselttik demek için yaptığı çalışmadır bu. Böyle zihniyeti kınarım ben..

banro
14 Ocak 2008, 07:01
Bugünkü gazeteden alıntı yaptım.

Şehir içinde hız limiti değişiyor!

İçişleri Bakanlığı hız limitini, şehir içinde 70 şehirler arasında 120'ye çıkarmayı planlıyor

TRAFİK kazalarını önlemek, can ve mal kaybını en aza indirmek amacıyla 1997 yılında kurulan Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu, 10 yıl aradan sonra önümüzdeki günlerde yeniden toplanacak. 8 bakanlığın katılımıyla oluşan Kurul’un gündeminde hız limitlerinin yeniden düzenlemesi bulunuyor. Hız limitlerinin şehir içi mücavir alanda saatte 50’den 70 km’ye, otoyollar ve bölünmüş yollarda ise saatte 90’dan 120 km’ye çıkarılması planlanıyor. Yeni hız limitlerine uymayan sürücüler hakkında ise anında cezai işlem yapılması sağlanacak. Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu toplantısında ayrıca trafik polisleri ve sağlık personeline görevleri nedeniyle tazminat verilmesi ile TBMM’de bekleyen Karayolu Güvenliği Kanunu’nun da ele alınması bekleniyor.

Görüldüğü üzere Motosikletlerle ilgili birşey yok galiba.

istburak
14 Ocak 2008, 07:12
bizim ülkede trafik kanunumu pu haaaaa gülüyorum sadece o dediğiniz kanun 1.dünya ülkeleri için bizim ülkeyee sayılmaz ve önce bizim polisimizi düzeltsinler sonra kanun

ennginn
14 Ocak 2008, 07:49
50 km/h hızla giden motosikletin durduğu yerden 70 km/h hızla giden motosiklet 48 km/h hızla geçmektedir.

Yani hız limitleri değişirse duruş mesafemiz 2 katına yakın bir mesafeye çıkıyor. Sürücülerin buna alışması gerekecek.Ama diyorsunuzki biz zaten 50 km/h ile gitmiyorduk ki sadece polis ceza yazamayacak.

Diğer taraftan otobanlarda hız limiti zaten 120 km/h küçük motorlarla (son hızı 90-120 km/h olan) giderken bile tehlikeli oluyordu.Duble yollarda 120 km/h ile hızla gelen aracın önünde 90 km/h ile gitmek her zaman tehlike yaratacak.

O zaman ne yapacağız duble yola ve otobana girmek için motorlarımızı büyütecez ki akan trafik içinde varolalım.Ayak altında kalmayalım.

efendy_iso
14 Ocak 2008, 09:12
iyileştirmenin başlangıcı olur kanısındayım

metalgod
14 Ocak 2008, 09:40
bencede fena bi başlangıç değil.. devamı gelirse güzel olur ama böyle kalırsa gene bi halt olmaz...

reus
14 Ocak 2008, 10:39
çok yanlış bir karar olur. Hiçbir uygar toplumun henüz böyle bir limite hazır olduğunu sanmıyorum. Bizim için düzenlenebilecek tek hız limiti, motosikletlerinki olabilir. Diğer araçlar için 120-130 km hız limitleri otoban dışında çok çok yüksek! Fren mesafesi korkunç uzun, facialara davet çıkarır nitelikte...
Öncelikle trafiğimizin daha insani ve yaşanabilir olması için sıkı denetim gerekiyor.

okayyorukcuoglu
14 Ocak 2008, 10:45
Biz motosikletlilerin hız limiti kaç olacak acaba 80 mi 100 den aşşarı olmamalı bence

DARKDIAMOND
14 Ocak 2008, 10:51
HAngimiz 50km/h limitine uyuyoruzki?:cherry:.İğneyi bi kendimize batıralımda çuvaldızı düşünürüz:cat:...

ozdurhan
14 Ocak 2008, 10:53
bu bozuk yollarla ve eksik uyarı tabelaları ile hız sınırlarını artırmak tehlikeyi artırmaktan başka bişey olmaz bence. yol ve araç kalitemiz henüz buna uygun değil.

Olcay Avşar
14 Ocak 2008, 11:21
Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

:P

zeda3000
14 Ocak 2008, 11:21
Bence cok yanlis bir karar ben senelerce yurt disinda yasadim hiz limiti otobanda 100 du. Siki ise gec aninda otomatik kamera ceza keserdi. Ister git ferrari al istersen marutti onlari baglamiyor. Limit bu guvenli surus ve guvenli durus mesafesi icin bu hiz sart. Altinizdaki aracin ne kadar teknolojik oldugu etken degil. Aracinizin 100 km hizla carpma olasiliginda air bag ve koruyucu barlar ile sag cikma sansiniz var ama otesi hizlarda bu olasik dusuyor.

Sunu unutmamak lazim ki sorun hiz limiti degil sorun Turkiyede ogretilen surucu dersleri. Insanlara haspen kader yolculuk etmek ogretiliyor resmen. Ne viraj teknigi var ne park teknigi nede fren teknigi . Vites degistiren ehliyeti aliyor.Bu sorumluluk egitimden baslar hiz limit tabelasindan degil. Bu karar sahsimca ancak yol serserilerine yarar.

yucika
14 Ocak 2008, 11:38
Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

:P

Motosikleti durdurmaya çalışmıyolar. Zaten takip etmeleride mümkün değil. Otomobil için yolu kısmen kapatarak durdurmak mümkünken motosiklet için yolu tamamen kapatmak gerekir. Bu nedenle motosikleti durdurmaya çalışmıyolar. Görebilirlerse plakaya yazıp gönderiyolar cezayı.
Tabi buı dediklerim 300 le giden SS için. Yoksa ufak motoru durdururlar. Karşı koyarsan yakalayıp döverler birde adamı.

airman
14 Ocak 2008, 12:41
Esas çelişki biz hızlı gitmeyi değil yavaş gitmeyi bilmiyoruz.böyle bir kültür oluşmamış.

Hız sınırları bütün türkiye için standart değil her yol için ayrı ayrı belirtilmeli,her ilde bulunan trafik komisyonları oturup tek tek cadde cadde, sokak sokak, hız limiti belirlemeli işaretlendirmeler ona göre yapılmalı,
örneğin şehir içi 70 km sürat belirtilmiş ama lamba veya yaya geçidi olmayan yerlerde sıkıysa karşıdan karşıya geçmeye çalışınız kesinlikle tehlikeli.

bir diğer polemik konusu ise şehirlerarası yollarda yolun içine kadar inmiş 3-5 tane ev ve hemen önünde 50 km hız levhası,arkasında bir radar tuzağı,

bir konuda karayolları trafik kanununda motosikletin detaylı bir tarifi yok hala sepetli motosikletlerden bahseden bir zihniyet var değişmesi geregir diye düşünüyorum.

orcunmavis
14 Ocak 2008, 13:00
hiç yoktan iyidir.
zaten mavcut limitlere uyan mı var.bir de şu var.
otoyol da motosiklet için hız limiti 80 sanırım.isterseniz bi gün deneyin bakalım
şöyle ist. dan izmit e doğru max. 80 ile gitmeyi.bakalım neler oluyor. ben bunu gece ve yağmurlu bi hava da yaşamak zorun da kaldım.
en sağ şeritten giderken yanınızdan hızla geçen büyük araçların rüzgarı bile ölüm sebebiniz olabilir.
bu yolculuk bittikten sonra ilk fırsatta da cbf150 yi sattım.
avrupa ülkelerinde ki limitler (motosiklet için)
Şehiriçi Ş. Arası Oto Yol
Avusturya 50 100 130
Belçika 50 90 120
Bulgaristan 50 90 100
Hırvatistan 50 80 130
Çek Cum. 50 90 130
Danimarka 50 80 110
Estonya 50 90 90
Finlandiya 50 100 120
Fransa 50 90 130
Almanya 50 100 -
Yunanistan 50 90 90
Macaristan 50 90 130
İrlanda 50 90 112
Italya 50 90 130
Litvanya 50 90 90
Letonya 50 90 110
Lüksemburg 50 100 130
Makedonya 50 80 120
Hollanda 50 80 120
Norveç 50 80 90
Polonya 60 90 130
Portekizl 50 90 120
Romanya 50 90 100
Sırbistan 60 80 120
İspanya 50 90 120
İsveç 50 90 110
İsviçre 50 80 120
Slovakya 60 90 90
Slovenya 50 90 130
Turkiye 50 70 80
İngiltere 50 90 112

msoysarac
14 Ocak 2008, 13:07
bu da bir gelişme diye düşünüyorum. en azından aman şurda radar var.. agır gidelim.. diye kagnı gibi gitmemiş olursunuz... örnegin altınızdaki 2000cc araba ile 90 km hızla gitmek sinir bozuyor...

DARKDIAMOND
14 Ocak 2008, 13:08
Almanya ya! Otobhan'da motora adamlar sınır bile koymamış:cherry:.Nereye kadar koparabilirsen...

orcunmavis
14 Ocak 2008, 13:11
bu karar h,ç yoktan iyidir bence.mevcut hız limitlerine uyanda pek yok zaten
bir de şöyle bi durum var.
motosiklet için otoyol da hız limti 80 sanırım.bi gün şöyle ist. dan izmit e doğru max. 80 ile gitmeyi deneyin bakalım neler olacak.ben bunu gece ve yamurlu bi hava da yaşamak zorunda kaldım. sağ şeritten giderken yanınızdan geçen büyük araçların rüzgarı bile ölüm sebebiniz olabilir.
bu yolculuktan sonra ilk fırsatta da cbf150 yi sattım

avrupa ülkelerinde ki hız limitleri (motosiklet için)

Şehiriçi Ş. Arası Oto Yol
Avusturya 50 100 130
Belçika 50 90 120
Bulgaristan 50 90 100
Hırvatistan 50 80 130
Çek Cum. 50 90 130
Danimarka 50 80 110
Estonya 50 90 90
Finlandiya 50 100 120
Fransa 50 90 130
Almanya 50 100 -
Yunanistan 50 90 90
Macaristan 50 90 130
İrlanda 50 90 112
Italya 50 90 130
Litvanya 50 90 90
Letonya 50 90 110
Lüksemburg 50 100 130
Makedonya 50 80 120
Hollanda 50 80 120
Norveç 50 80 90
Polonya 60 90 130
Portekizl 50 90 120
Romanya 50 90 100
Sırbistan 60 80 120
İspanya 50 90 120
İsveç 50 90 110
İsviçre 50 80 120
Slovakya 60 90 90
Slovenya 50 90 130
Turkiye 50 70 80
İngiltere 50 90 112

msoysarac
14 Ocak 2008, 13:12
Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

:P

Zaten RADAR 200 km den sonrasını okuyamıyor.. yani radar makinasının önünden geçtiğinizde MAKİNA aracı görmüyor bile... zaten 1000cc SS in birini polis gördü.eline telsizi alıp söylediği anda.. o SS çevirme ekiplerinin önüden geçip gitmiş olur.:cherry::cherry:

nitrious81
14 Ocak 2008, 13:24
Sankı uyan varda hıc dıyılse otobanda makul yerelere getırılsın ne o otobanda 120 kım uyuyor ona :)

efendy_iso
14 Ocak 2008, 13:24
Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

:P

sitede aktif olan arkadaşlarımdan bi tanesi ,adana osmaniye otobanında 1000'lik makine ile 125 km hızla radara girdi ,237 ytl ceza yedi ,sinirlenen arkadaş ilk çıkıştan acil dönüş yapıp, radarın olduğu yerden 300 km hızla geçip ,çevirme noktasındanda tek teker geçti :) nemi oldu dersiniz ,otoban çıkışında 6 tane ekip hazır kıta onu bekliyoduu:cherry:gerisi tutuklanma karakol ifade işte bilirsinizz:)hı sakın plaka kuyruk altında radar önden göremez bişey falan diye düşünmeyin,kaskın markasına hatta kaskın içindeki adamın göüzünün rengine kadar her şey nett :)

aargh
14 Ocak 2008, 13:27
Olaya bir de su acidan bakmak lazim. Yururlukteki hiz limitlerini suruculerin algilayisi seviyesi daha yuksek. Yani 70 km.yi insanlarimiz 90 km. olarak algiliyor. Haliyle mevcut limit arttiginda, insanlarin kafasindaki km limit artisi daha da artacak. 90 km. belirlendiginde bunu suruculerimiz 120-130 gibi algilayacaklar. "Su kadar hiz yapabilirim demek, waow!" etkisi yapacak bence insanlarda.

kıllıtarkan
14 Ocak 2008, 13:30
önce var olan kuralları uylulasalar daha iiyi olmaz mı

Bandit
14 Ocak 2008, 13:35
trafik kazalarını onleme acısında olumsuz ama nufustaki artısı dengeleme acısında olumlu bir karar. Tebrik ediyorum

o_yagmur
14 Ocak 2008, 13:37
taksi kamyon munubus bu araçkların azami suratı 80 e duşurmedıkten sonra kazalar herzaman kapıda motosıklete bişi diyemem

aYe
14 Ocak 2008, 14:19
Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

:P

Abi dün gece sahilde bir X5 bizim ertech'i hafif sıkıştırdı gaz felan açıyo kendi çapında, alırken X5'e bayılmış ya bizide bayıltçanı sandı, 1-2-3-4 redline(2v redline da 200 garanti) kapadık ben solundan ertech sağından.

Kafam hafif sağa dönük X5'e bakıyorum geçerken, amcam frenledi aferim adam oldun sen nidasıyla önüme bi döndüm dubalar polis dur diyo:queen:

Lan neyine durim manyaak, pisiklet mi bu kaykay mı gerzegalııı:P

Valla garibim son anda attı kendini kenara, durmadım zaten yani duramadım zaten, onca panük ferene rağmen dubaların aradan geçtim gittim sağolsunlar peşimizede gelmediler.

Gerçi sol şeritte ve sağda kaza yapmış arabalar vardı, dökülen yağlar içinde yola kum atmışlar, zaten polis durdurmak değil yavaşlatmak istemiş, Allah razı olsun kendisinden.

Durdurup ceza kesse de sorun değildi gerçekten hakketmiştik ama polise bişey olcak diye çok korktum.

Sonram ben ertech yusuf üçümüs yola devam ettik:P

iskenderunlu26
14 Ocak 2008, 15:18
Bence 10km fark için oturupta çalışmalarına hiç gerek yok...

Tek trafik kuralını hız zanneden yurdum insanı ve yetkililerinin acınacak hali diyorum.

Bu kafayla gittikçe bu trafik düzelmez.

Yaya geçidinde kamera ile kayıt yapıp, durup yayalara yol vermeyen araçları ilerde çevirip ceza kesen kaç polis gördünüz diye sorarım ben.

Kemer takmayana arabasında telefonla konuşana ceza kesen zihniyetin ayakta yolcu taşıyan minibüsleri nasıl görmediğini de sorarım, sorarım da sorarım.

çok doğru yazmışsın..iş motosiklete gelince oratlığı kasu,ıp kavuran kişiler otomobillere gelince daha çok tölerans gösreriyolar.
hem bu hız arttırma yerine yolları düzenlesele daha iyi olur yoksa daha çok kişi harcanacak bu yol demeye bin şahit gereken yerlerde

gureli
14 Ocak 2008, 15:27
Orçun maviş avrupa hız limitlerini vermiş, çok doğru otobüs ve kamyonların ki de ülkeye göre değişiyor, yalnız 90 klm/s maximum Tr. mizde şehirler arası yolda otoyol demiyorum. ben 90 klm/s giderken beni sollayan o kadar çok otobüs ve kamyon oluyorki alıştım artık. En çok sinirime dokunan da otoyollarımızda 70 klm/s ile yolun en solundan giden sürücülerimiz körmüsün geçeceksen sağ serbest der gibi bide insanın yüze bakarlar. önce bunlar denetlenmeli . trafik lambalarına kamera konulmalı, sarı yanmadan arkandan korna ile taciz önlenmeli ve bunların cezaları çok ağır olmalı ondan sonra hız limitini düşünürüz Şu anda zaten uygulanmıyan limitleri arttırmak yukarda bir arkadaşın dediği gibi nufus planlamasına , ve birçok aileyi perişan etmekten başka bir şeye yaramaz

345
14 Ocak 2008, 15:30
Bence hız limitlerinin artırılması lazım ama öncelikle motosikletlerin.125 cc motorların bile 110 yaptığı günümüzde 70, otobanda 100 çok az.Bunu hız egomu tatmin edeyim üstünede ceza yemeyeyim diye yazmıyorum ama ülkemizde motosikletlere gösterilen önem ortada ve bizler otobüslerden bile yavaş gitmeye mecbur bırakılıyoruz asıl tehlike hızdan değil asıl burada başlıyor.yoğun trafikli bi ortamda 70km ile gitmeye çalışın bakalım aynanızda dibinize kadar girmiş bi yolcu otobüsü görürsünüz yada sizi sollamak için ilk fırsatı bekleyen bi otomobil minibüs, sollayıp gitseler sorun değil dibinize kadar girip birazda solunuza burunlarını sokup gidiyorlar sizi yolun sağına sağına itiyorlar.motosikletlerin diğer araçlardan daha fazla hız limiti olması taraftarıyım kim ne derse desin.Altında 600rr zx10r olupda otobanda 100 le gideni görmedim daha, görmemde.Olurda görürsem gülerim.Şahsen ben o kadar parayı o makinelere hız için veririm ivmelenme için veririm.Altımda 300 yapabilen bi makine varken kimse beni 100-110 la götüremez.Bence hız limiti otobanda benim hakkıma tecavüzdür özgürlüğüme prangadır.4 şeritli yol yapacaksın burda araç kullanmam için benden para alacaksın bu arada bu yolu benim verdiğim vergilerle yapacaksın bide bana oooooooppp sen 100 ü geçemezsin diyeceksin::angry2::oldu görürsem söylerim:P sattırmayın madem bu motorları herkes 100-125 cc binsin alın size kural herkes uyar kazalar azalır mı?:silent:bence fark bile olmaz.dünyanın en az otoban kazasının olduğu ülke almanya ve orada hız sınırı yok:silent:Herkesin düşüncesine saygım var benim düşüncelerimde bunlar.benim gt250r ım var daha 90 dan aşağı biyere gitmedim gidilmez zaten...Bazen kanunlar insanı kanun bozan yapıyor...

tigermbz
14 Ocak 2008, 16:09
sonuçları hiç iyi olmaz bu uygulamanın.

Rigel
14 Ocak 2008, 16:28
Almanya ya! Otobhan'da motora adamlar sınır bile koymamış:cherry:.Nereye kadar koparabilirsen...

Ama onun için özel bir sertifika gerekiyor dostum...

Bir de bizim toplumumuzun da içinde bulunduğu eğitim düzeyi ve zayıf sosyal özellikleri olan toplumlar için kuralların daha da gevşetilmesi ancak ölümlerin artmasına yol açar. Dünyanın birçok yerinde yaşadım, bulundum, ama Türkiye kadar trafik terörü ve kural tanımazlığı olan başka bir halk daha görmedim.Yapılacak iş trafik bilincini geliştirmektir. Bence Türkiye'nin şu anki durumu için tek önerim var:

TRAFİK TOPYEKUN YASAKLANSIN. HERKES YENİDEN DOĞRUDÜRÜST EĞİTİME TABİİ TUTULSUN VE SERTİFİKALANDIRILSIN. YOLLAR BAŞTAN TASARLANSIN.

Ütopya gibi ama maalesef gereken bu. Yoksa trafik kazası ve ölümlerde rekor hep bizde olacak...

caner22
14 Ocak 2008, 17:34
bu limitlere uyan kişi tanımıyorum kadar az :pale:

serdar23_Bilgem
14 Ocak 2008, 17:36
Çok isabetli bir karar olur ama komisyonda Emniyet Genel Müdürlüğünden bir kişi varsa bu işe evet diyeceğini sanmıyorum.

Olayı sadece motosiklet açısından görmeyelim.Çoğumuz aynı zamanda dört tekerli araç da kullanıyoruz.

Belirtilen hız limitleri kabul edilirse, bütün sürücülerin bu limitleri zorlayarak gideceğini düşünmeyelim.Üstelik o ilin trafik komisyonu gerek gördüğü yol kesimlerinde, trafik levhası koyarak gidilmesi gereken hızı düşürebilir.

Mevcut hükümetin bölünmüş yolları artırdığı bir ortamda, 90 km hızla gidilmiyor ki zaten.Bence 120 km çok uygun.İnşallah yasalaşır.

karmacoma
14 Ocak 2008, 17:48
Tabi buı dediklerim 300 le giden SS için. Yoksa ufak motoru durdururlar. Karşı koyarsan yakalayıp döverler birde adamı.


yok canım nerden çıkarıyon, gogıla sordum polis kimseyi dövermi diye bak ne dedi bana :P

http://img164.imageshack.us/img164/9292/plsvh4.jpg (http://imageshack.us)

tam sayfa okunaksız çıkıyo sadece ilgili bölümü kesip koydum, sizde kendi gogılınıza denetebilirsiniz :)

tugcetugce
14 Ocak 2008, 18:01
Bilinçli kullanana uygulama güzel motorun tadı çıkar.. ama şu murat ve ertekcan gibileri zibidilik yapıo işte:mrgreen:
bakalım böle bişi olursa cıvığı çıkıp kazalar artacakmı ?

efendy_iso
14 Ocak 2008, 18:13
kazaların artamasından çok azalacağı kanısındayım,ankarada otobüs şöförü olarak askerlik yaptım ,askeri araçların hız sınırı bellidir ,üsstüne çıkamazsın,diğer kışla araçları uyardı bu kuralar ,her gün kaza yaparlardı,bizim bölük uymazmı ,uçardık adeta vukuatsız herkes askerliği bitirdi :)

yorgun 48
14 Ocak 2008, 18:21
Bence iyi olacak. Hadi hayırlısı.........:cat:

XeeRooN
14 Ocak 2008, 18:52
sadece trafik denetlemelerinde kullanılan hız limitleridir bunlar yoksa kim sürekli aynı süratte gidiyor ki.. 20 km 'ye çekseler biz yine 100 km hızla geçeris hihihih :)

önce insanları eğitsinler sonra kanun koysunlar die düşünüyorum.. hoş bu kadar cahilde kolay kolay eğitilmez ya neyse..

THE_LANCET
14 Ocak 2008, 19:08
Tabiki artıları ve eksileri olacaktır. Bence şu anki hız limitleri insanları sıkyor, bunaltıyor,yetersiz geliyor kısacası memnun değiller. Eğer hız limitleri artarsa insanlar biraz daha tatmin olacak ve limitler hem uyulacak hale gelecek hemde limit üzeri hızlara çıkma gereksinimi azalacaktır. Bunun yanı sıra bilinçsiz bir şekilde bu hızlara çıkanları düşünürsekte trafik kazalarında biraz daha ağır yaralanmalar olacaktır. Zaten şu anki hız limitlerine uyan yok uymak isteyende trafik akışı nedeniyle uyamıyor zaten. 30km/s ile gidilmesi gereken yerde 40-50km/s ile gidiliyor. Düşüncelerim bundan ibaret gerisi Allah kerim.

ozan150zc
14 Ocak 2008, 19:11
bizde bu trafik sorunu olduktan sonra isterse limiti 200 yapsınlar ne fayda:)

okayyorukcuoglu
14 Ocak 2008, 22:11
bu hızlimitini arttırmaları iyi ama bizlerde tut dedimi yut anlıyoruz bence biz hazırlıklı değiliz buna

İHTİYAR
14 Ocak 2008, 22:13
Ben şehir içi limitlerinin uygun olduğunu düşünüyorum.Şehir dışı ve otoyollarda limit yukarı çekilebilir.
Fakat trafik denetleme ekipleri ve sistemleri teknoloji ile desteklenmeli.Kavşaklar kameralarla donatılmalı,ihlal gerçekleştirenler yüklü cezalara çarptırılmalı.
Kısacası trafikte seyreden herkes kuralların dışına çıktığında kanunların nefesini ensesinde hissetmeli,makas atanın adresine ertesi sabah ceza tutanağı ulaşmalı.Zaten motorcuların maruz kaldığı kazaların çoğu şehir içinde meydana gelmekte,bir de şehir içi hız limitleri yukarı çekilirse tümden kontrol dışına çıkar.

ozrace
14 Ocak 2008, 22:19
bu limitler motosikletler içinmi?

digi_boy26
14 Ocak 2008, 22:35
Trafikte hız limitleri arttırılıyor

Bakanlık, yönetmeliğe göre şehir içinde 50 kilometre olan hız limitini 70'e çıkarmayı planlıyor.

Edinilen bilgilere göre, karayollarında hız limitlerinin yeniden ayarlanması ve bu limitlere harfiyen uyulması kurulun gündeminde. Kurul, bu amaçla şehir içi mücavir alanda yer alan hız limitlerini saatte 50 km'den 70'e, otoyollar ve bölünmüş yollardaki limitleri ise saatte 90'dan 120 km'ye çıkarmayı hedefliyor. Sürücülerin yeniden belirlenen bu hız limitlerine harfiyen uymaları sağlanacak. Uymayanlar, limitleri zorlayanlar hakkında anında cezai işlem uygulanacak. Kurul, trafik güvenliğinde görev yapan personele tazminat verilmesini de ilk toplantısında ele alacak. Trafik polisleri ve sağlık personeline görevleri nedeniyle tazminat verilmesi planlanıyor. Toplantıda Meclis'te bekleyen Karayolu Güvenliği Kanunu da kurulun gündemine alacağı konular arasında. Trafik kazalarının önlenmesi amacıyla yapılması planlanan yasal düzenlemeler de kurulda ele alınacak.

iyi habermi kötü habermi? iyi haber otoyollarda ceza yeme oranı azalır. kötü haber şehir içinde kazalar artabilir kannmıca....

(kendi mt grubumuza koymuştum da başlık açılması daha iyi oldu)

tyler_durden
14 Ocak 2008, 22:47
Herseyden once yol kenarında sözüm ona bariyer die tabir ettigimiz fakat biz

motorcular için giyotinden farkı olmayan demir parçaları kalkmadıkça ne yaparlarsa

yapsınlar bence hiçbirişe yaramaz,konu ile alakası olmayabilir bu yazdığım şey

fakat konu trafik kuralları olunca kendimi tutamıyorum:pr:

:cat::cat::cat::cat:

wallahi bence böyle bir değişikliğe hiiiç gerek yok. bu kuralı umursayan hiçbir motorcu görmedim(ben dahil). yoluna göre basıyorum. adanalılar bilir, üniversiteye giden setin üstünde hız limiti 30km ve ben orada 70ten aşağı hızla gideni görmedim. kaç defa arabayla 100-120yle giderken beni sollayanlar oldu. ama cezalar bayağı artacakmış, onu da göz önünde bulundurmalı

fattii
14 Ocak 2008, 22:53
Arkadaşlar Bende Sabah Radyoda Dinledim Karayolları 10 Aradan Sonra Ilk Kez Toplanıyomuş Yani 10 Yıldır Bizi önemsemiyolardı (yada Bana öyle Geliyo) Ama Yollara Yaptıkları Kasislerle Bizi Unutmadıklarını Anlıyorum Iyide Hız Sınırını Yükselteceklerde Neden Her Yere Kasis Yaptılar Ayrıca Otoban Hız Sınırında Niye Bi Deyişiklik Yok şehir Içinde Hız Sınırı Deyişecek Ama Yola Görede Hız Yapılırsa Ben şehir Içinde öyle Bir Yol Görmüyorum Hatta Gördügüm Birkaç Yoldada Günde 2 3 Defa Trafik Sıkışıyo Kitleniyo Ben Durduktan Sonra Hız Sınırı Ne Işe Yarar ? Saygılarımla

digi_boy26
14 Ocak 2008, 23:00
bence tek faydası eskişehir-ankara karayolu'na yarar ya da muğla-aydın yoluna.:) ben esk-ank yolunda sırf saklanmış polisler yüzünden 90'ı geçemiyorum torosumla. ama muğla-aydın yolunda torosla 170le otobanda gidiyodum da merce-bmw ler gene geçiyodu beni:)

ankaraya 3 saatte varcağımıza belki 1,5 saatte ya da 2 saatte varırız. zaten hızlı tren de var ama otebis başka oluyo :):):)