PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung artık bir Türk markası / Menderes Özel



Gürkan Anbarlı
12 Ocak 2008, 18:27
http://www.motosiklet.net/images/menderezozeltepe.jpg
Hyosung artık bir Türk markası

2007'nin son günlerinde şaşırtıcı bir gelişme motosiklet camiasında heyecan yarattı: Kuralkan, Güney Kore'nin en büyük motosiklet markalarından Hyosung'un sahibi S&T Group ile stratejik ortaklığa gitti.
Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi M. Said Kuralkan, konuyla ilgili MotorOn dergisine yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"Koreli firma ile ilk görüşmelerimizde öncelik distribütörlüktü. Ancak her iki firmanın birer sanayici olması görüşmeyi salt bir distribütörlükten çıkardı ve anlaşmayı bir stratejik ortaklığa dönüştürdü. Önümüzdeki dönemlerde işbirliğinin farklı açılımlarını görebileceğiz."
S&T Kanuni markalı motosikletler mart ayında bayilerdeki yerini alacak. 2008 modellerin tamamı enjeksiyonlu yeni modeller olacak. Bu motosikletlerin fiyatının muadillerine göre daha uygun olması hedefleniyor. İlk ürünler Güney Kore'de üretilecek. Ancak Kuralkan ve S&T Group'un ortak üretim konusunda da çalışmalara başladı.
Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan da daha önce Hyosung markası ile satılan tüm ürünlerin S&T Kanuni servis hizmetlerinden yararlanabileceğini söyledi. Orhan "Motosikletseverlere martta İstanbul'da yapılacak fuarda S&T Kanuni ve Husqvarna standlarını ziyaret etmelerini tavsiye ederim. Fuarda özel üretim modeller olacak" dedi.

Dakar mağdurları!
http://www.milliyet.com.tr/2008/01/12/cumartesi/resim/yazozel.jpgYarıştan çok bir fenomen olan Dakar Rallisi'nin 30'uncusu El Kaide tehdidi yüzünden iptal edildi, takımlar milyonlarca avro zarara girdi, bir yıllık hazırlık boşa gitti.

Bu köşede daha önce yayımlanan "Dakar Bağımlıları" başlıklı yazım, Jim Beam Türk Takımı olarak yarışa ikinci kez katılmayı hedefleyen Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar'ın hazırlıklarını konu alıyordu. Merkit ve Torunlar söyleşimizde, dünyanın en zorlu yarışlarından Dakar Rallisi'nin onlar için bir tutku olduğunu ve yarışa her yıl birlikte katılmayı planladıklarını anlatmıştı.
Ancak bu kez bir "Türkün başarısı" yazısı yerine, 15 etaplık yarışın sekiz parkurunun geçtiği Moritanya'daki terör tehdidi yüzünden iptal edilen rallinin yarışmacılara ve organizasyona verdiği ekonomik zararı tuşlamak zorundayım.
Dakar Rallisi, tarihinde ilk kez, geçen cumartesi başlamasına saatler kala iptal edildi. Starta hazırlanan 550 yarışmacı gelen habere inanamadı, inanmak istemedi.

El Kaide yüzünden...
Yarış niye iptal edildi? 24 Aralık'ta Moritanya'da dört Fransız turist öldürülmüştü. Uluslararası terör örgütü El Kaide'nin Kuzey Afrika kolu da yarışı hedefleyen tehditler savuruyordu. "B planı" olmayan organizatörler de kolay yolu seçerek yarışı iptal etti.
Merkit ve Torunlar geçen salı akşamı Türkiye'ye döndü. Kemal Merkit hayal kırıklığını "Bir arıza nedeniyle ya da başka bir sebepten dönebileceğimiz aklımıza geliyordu ancak güvenlik nedeniyle yarışın iptal edileceği ve döneceğimiz hiç aklımıza gelmemişti" cümleleriyle ifade etti. 2008'in iptalinden yüz binlerce avro zarar eden ikili şimdi Dakar 2009'un planlamasına başladı.
Yapılamayan yarışın organizatörlere, yarışmacılara ve parkurların geçtiği ülkelere verdiği toplam zararın 100 milyon avro olduğu hesaplanıyor. Geçtiğimiz yıllarda yarışta önemli başarılar kazanan Amerikalı ünlü NASCAR pilotu Robby Gordon da büyük şokta. Gordon iki otomobille yarışa katılacak olan takımının araçların her birine 1'er milyon dolardan fazla yatırım yapıldığını, patron olarak toplam zararının 4,5 milyon dolar olduğunu söyleyedi ve organizasyonun bir "B planı" olmamasını eleştirdi.
Gordon yarış için binlerce kişinin Portekiz'e geldiğini hatırlatarak yarışın en azından Fas'ı katedecek şekilde veya en azından yalnızca Portekiz'de bile yapılabileceğini söyledi.
İflas ettiğini düşünen Gordon bir de hesap yapıyor: "Dakar'a bir kişinin katılım bedeli 12 bin dolar. Buna araçlar dahil değil. Sanırım araçlar için de 360 bin dolar ödedik. Araçların nakliyesi, insanların Lizbon'a uçması, otel masrafları..."
Dakar'dan zarar eden yalnızca yarışçılar değil. Senegal'de yayımlanan Le Matin gazetesi başyazısında şu ifadeleri kullandı: "Rallinin iptali, kırılgan ekonomilerimiz için gerçek bir mini tsunami etkisi yarattı."
Dakar Rallisi'nin iptali Kuzey Afrika El Kaide'si için de zafer anlamı taşıyor. Bir avuç terörist, Portekiz, Fas, Moritanya ve Senegal'de alınan tüm güvenlik önlemlerini yenmeyi başardı!

Çakma Dakar hazırlığı
Salı günü Fransa Basın Ajansı'nın geçtiği bir habere göre organizatörler mayısta Orta Avrupa'da alternatif bir yarış düzenlemeyi planlıyor. Çek Cumhuriyeti'nden KM Racing Team'in açıklamasına göre Macaristan ve Romanya'yı katedecek bir yarış düzenlenebilir. KM Racing bu alternatif yarışın, bir yılı Dakar 2008'e hazırlanarak geçiren yarışçılara güzel bir jest olacağını düşünüyor.

Dünyanın en büyük motosikleti

http://www.milliyet.com.tr/2008/01/12/cumartesi/resim/yazozel1.jpgRusya'nın Zilly kasabasında, Thilo Nibelem ve bir grup arkadaşı, topladıkları parçalarla dünyanın en büyük motosikletini yapmayı başardı. Yaklaşık 5 ton ağırlığında, 5,5 metre uzunluğunda olan motosiklette Sovyetler'in efsane tanklarından bir T55'in 800 beygirlik motoru bulunuyor. Motosikletin ağırlığını 4 bin 740 kilo olarak tespit eden "Guinness Rekorlar Kitabı" yetkilileri, bu motosikleti "dünyanın en büyük motosikleti" olarak tescil etti.





http://www.milliyet.com.tr/2006/11/11/cumartesi/resim/yazozel.gif
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.

Sellçuk
12 Ocak 2008, 18:46
"İlk ürünler Güney Kore'de üretilecek. Ancak Kuralkan ve S&T Group'un ortak üretim konusunda da çalışmalara başladı." Bu modellerin türkiyede üretileceği anlamınamı geliyor

507rr
12 Ocak 2008, 19:08
Hyosung'un tum isim haklari 2015'e kadar Global'in elinde. Kuralkan tum bu ahlaksiz ve yasadisi hareketlerinde basarili olsa bile; uzerinde Hyosung yazan bir igne bile getiremez, uretemez. Once "Hyosung isminden hic bahsetmeyelim, ST Kanuni diyelim" dediler. Baktilar yemedi, simdi de Hyosung'u sahiplenmeye calisiyorlar. ::yanliss:
Kanunlar bir islemeye baslasin da hele...

LordofDarkness
12 Ocak 2008, 19:57
hyosung markasını asla türk malı gibi göstermesinler.bu olay gerçekleşirse hyosung dan elimi ayağımı kesmek zorunda kalırım..

asm
12 Ocak 2008, 20:04
Bu mesele çok su götürür :)(ki hala tartışılıyor)

kıllıtarkan
12 Ocak 2008, 21:06
ne markaymış be paylaşılamıyor

vlad1462
12 Ocak 2008, 21:18
yav şimdi anlamadığım şey,bu motorlar tüm dünya ya hyosung yerine kanuni markasıylamı satılacak,yoksa sadece türkiyeye gelecek motorlaramı kanuni armaları yapıştırılacak? eğer sadece ülkemize geleceklere kanuni ismi verilecekse bu çin den motor getirmekle aynı şey,çin motorlarınada sadece markanın arması yapıştırılıp getiriliyodu. yok eğer tüm dünyaya hyosung yerine kanuni olarak satılacaksa işte ozaman tebrikler.

Gültekin
12 Ocak 2008, 21:35
yazılan yorumlara inanamıyorum.
neyi kabullenmek istemiyorsunuz?
bir Türk firması, yabancı bir firmayla ortaklık yapıyor, ülkeye yeni motosiklet getirmeye çalışıyor.
motorları görmüş dahi değiliz. neyini eleştiriyorsunz anlamıyorum.

pek çok sektörde bu tür ortaklıklar mevcut. kanuniye bu tepki neden?
Globalin gaspedilmiş hakları varsa, kendisi hukuki gereğini yapacaktır.

beğenmezseniz, kanuni s&t almaz, globalin hyo'sunu alırsınız.
globalin servislerine gidersiniz.

durun bakalım martta ne olacak? neler gelecek? fiyatları kaç lira olacak?
global ne yapacak? servis olayları nasıl tesis edilecek?

bütün bunlar muallaktayken, globalin hamisi kesilmek, kanuniye kara çalmak pek doğru değil.

Dipnot; iki firma da babamın firması değil. ben %100 orjinal çin malı kullanıyorum. hiç birinden menfaatim, çıkarım yok. :bounce:

507rr
12 Ocak 2008, 21:57
sayin Gultekin.. anlasilan Hyosung konusunda hicbir fikriniz yok.

bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.

ayni mantikla topla tum piyasadaki sifir model Hondalari, Ducatileri.. ustune "ahmet motorlari" yaz ve sat. var mi boyle bir hak? sonra da hem suclu hem guclu oldugun yetmiyormus gibi, "ulkedeki motosiklet sektorunun gelismesi icin" vesaire gibi seyler de.. inanilacak is degil gercekten.

Global motor AS'de calisan Turk degil mi? oraya akitilan yuzbinlerce lira, binlerce saat emek Turk insanindan degil mi?

Gültekin
12 Ocak 2008, 22:09
bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.

yazdığınız gibiyse, global firması haklarını korumaya yönelik hukuki girişimlerde bulunacaktır.
siz bunu forumlarda kanuni firmasını kötüleyerek yapmaya çalışmayın. :bounce:

zealsun ve zongshen 200GY-A. neredeyse birbirinin aynısı iki motor.
birini polen, diğerini mototurka getirdi.
bal gibi de oluyormuş yani.:bounce:

arslanfb
12 Ocak 2008, 22:13
Benim düşüncem türkiye de böyle ortaklıklar motor kullanıcıları için her
zaman bir avantaj ollacak çünki hem farklı model seçenekleri
hemde ucuza gelebilecek fiyatları ile japonlara altarnatif çin malından
daha iyi olacaktır umarım biz motor kullanıcıları için faydalı bir ortaklık olur.

retox70
12 Ocak 2008, 22:53
sayin Gultekin.. anlasilan Hyosung konusunda hicbir fikriniz yok.

bu markanin distributorlugunu para ve ciro payi vererek almis olan GLobal motor A.S., dunyanin heryerinde patenti alinmis bu motorlarin Turkiye'ye getirme ve satma haklarina sahiptir. BU HAKLAR YASALARLA KORUNMAKTADIR. uzerinde "Hyosung" yazan HER motoru, ve daha once patentlenmis tum motor modellerinin tek yetklisi saticisi bu firmadir.

Bu haklari hice sayip, "ben ustundeki yaziyi degistirip, ayni motoru Kanuni diye saticam" demek resmen suc islemektir.

ayni mantikla topla tum piyasadaki sifir model Hondalari, Ducatileri.. ustune "ahmet motorlari" yaz ve sat. var mi boyle bir hak? sonra da hem suclu hem guclu oldugun yetmiyormus gibi, "ulkedeki motosiklet sektorunun gelismesi icin" vesaire gibi seyler de.. inanilacak is degil gercekten.

Global motor AS'de calisan Turk degil mi? oraya akitilan yuzbinlerce lira, binlerce saat emek Turk insanindan degil mi?

o ismi değiştiren üretici firma olursa hakkı var,arada fark var sen ahmet yazıp satamazsın öyle kolay değil.bu olayda Yasalarla korunan hakkı isim hakkıdır.Oda sadece Türkiyede ,üretici firma dist. antlaşmasını fesih hakkını saklı tutabilir.Bu olayda üretici firmanın sadece fesih yapması yetmiyor çünkü isim hakkı tescillenmiş,bu nedenlede başka bir isimle yeniden üretiliyor.aynı motorlar S&T Kanuni adı ile Kore de üretilecek.Mart ayın da stoklara girecek.

Sato8
12 Ocak 2008, 23:19
hyosung markasını asla türk malı gibi göstermesinler.bu olay gerçekleşirse hyosung dan elimi ayağımı kesmek zorunda kalırım..

niye TÜRK malı gibi gösterirseler utanırmısın bi türk malını kullanmaktan. sen türk dilmisin birazcık türk ol be kardeşim ülküce ol yaa::angry2::::angry2::::angry2::

507rr
12 Ocak 2008, 23:22
o ismi değiştiren üretici firma olursa hakkı var,arada fark var sen ahmet yazıp satamazsın öyle kolay değil.bu olayda Yasalarla korunan hakkı isim hakkıdır.Oda sadece Türkiyede ,üretici firma dist. antlaşmasını fesih hakkını saklı tutabilir.Bu olayda üretici firmanın sadece fesih yapması yetmiyor çünkü isim hakkı tescillenmiş,bu nedenlede başka bir isimle yeniden üretiliyor.aynı motorlar S&T Kanuni adı ile Kore de üretilecek.Mart ayın da stoklara girecek.

hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.

derya_motor
12 Ocak 2008, 23:25
arkadaşlar boş konuşmayın.global disbiritörlük anlaşması yaparken bu markanın başka isimler altında türkiyeye girişini engelleyici bir madde koydurmadıysa(ki hiç bir disbiritörlük anlaşmasına bu kolay kalay konulmaz)yasal olarak yapabilecegi hiç bir şey yoktur.hyosung markasının türkiyede temsili içinde üretici firma yasal olarak sorumludur.yalnız üretici firma global motorun siparişlerini ya fiyat yükselterek yada sipariş geçiktirme gibi yollarla önleyebilir.yani aslında herşey üretici firmanın elindedir

canafar
12 Ocak 2008, 23:32
Bu ortaklık beyaz eşyada aynı ürünün vestel ve regal olarak satılması gibi olmaz mı? Öyle olursa ne farkı olur? Çok da sıkılırsan regali söker vestel yapıştırırsın:queen:

asm
12 Ocak 2008, 23:54
hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.

Olanda bizim gibi kullanıcısına olsun yani

Biz müşteri olarak sitem etmekten öteye gidemiyoruz malesef

Hani broşürlerde falan fotoların altında " x firma ürünlerde değişiklik hakkını saklı tutar" yazıyor ya....işte öyle bir olay malesef

İnş. bizim istediğimiz eksende gelişir herşey

Arkadaşlar bunun Türk motor sektörü adına sevindirici bir yani yok. "Türk malını istemiyoruz" gibi anlaşılmasın.

Kullanıcılar adına(ülke adına değil bakın) maddi,manevi kayıplar olacağı için bu endişeler(yoksa tamamen yerli bir üretime karşı değiliz elbette)

düzeltme : @canafar, Regal'i Vestel'i alınca bu Regal için bir onur kaynağıdır(kendisinden büyük ve kendini ispatlamış biri tarafından alındığı için)

ama Hyo-Kanuni meselesi biraz farklı

ben en kötümser şekilde düşünürken " e hadi 1 sene satsınlarda bu şekilde, satış sonuçlarını görelim" diyorum :)

retox70
13 Ocak 2008, 00:00
hic sorun yok yani olayda? cok normal ve etik bir davranis.

oyleyse, her yil yeni bir firma gitsin Kore'ye desin ki ST'ye "hocam sen bu modeli Kuralkan'a uretme artik, al sana 1 milyon dolar avans, ustune Dolap Beygiri yaz, ben satayim"...

ST de bunu kabul etsin. 1 yil sonra Kuralkan'in tum emek ve yatirimi bosa gitsin.

yepisyeni Dolap Beygiri motorlarinin sahibine gicik olan baska biri de sonraki yil ayni islemi yeni bir markayla (orn: Vurucam kirbaci beline) ile yapsin.

her yil bu motorlarin ustundeki ad degissin. nasilsa buna engel olan ne kanun ne de kanun uygulayicisi var. her yil ST motorun cebi para gorsun. adi da "girisimcilik" olsun.Hiç bir firma yıllardır tanınan bir markayı değiştirmek istemez bu bukadar kolay değil,buduruma düşülmsinin tek sorumlusu üretici firma ve Kuralkan mı yani?şu andaki dist.Firmanın hiç mi hatası yok,yada anlaşmazlığı yok bu olaylar birden oldu,Korede patron bir sabah kalktı ve Kuralkana verecem ben distiribütörlüğü dedi.hyosung markasını boşver çok biliniyor ama önemli değil dedi?bukadar kolay vazgeçti markasından,buna inanıyormusun?
Söz sahibi üretici firmadır patron odur,marka onundur ,tatmin edemezsen gidersin,etik olup olamdığına da dışarıdan yada tek taraflı bilgilerle karar veremeyiz,çünkü aradaki taahhütleri ve ve bunların yerine getirlme oranlarını bilmiyoruz.Üretici firmanın istediği kadar motor çekmezsen yedek parçada da kasarlar.alt yapı hizmetini veremezsin :)şikayet et kime?Yedek Parça alamadığınla kalırsın.

Gültekin
13 Ocak 2008, 00:14
Kullanıcılar adına(ülke adına değil bakın) maddi,manevi kayıplar olacağı için bu endişeler(yoksa tamamen yerli bir üretime karşı değiliz elbette)
bu itirafın gelmesi güzel. :) olay budur. :cat:

asm
13 Ocak 2008, 00:40
Hocam niye itiraf olsun. Saklanılan birşey değil ki:)

Dist. firma adına,biz kullanıcılar adına maddi,manevi kayıplar olacak bu tip bir gelişme olursa...

Gültekin
13 Ocak 2008, 00:51
bunun böyle olduğu aşikar. ama bir hyo kullanıcısı tarafından belirtilmesi, oldukça anlamlı. medeni cesaretinden dolayı seni tebrik ederim.

bu sebepten dolayı, konuyla alakalı açılan her başlıkta rakip firmaya ağır ithamlarda bulunmak hiç ahlaki değil.

Kuralkan tum bu ahlaksiz ve yasadisi hareketlerinde...
bu nasıl bir yakıştırmadır?
ben kuralkan olsam, bu tür ithamda bulunanları topa tutardım...:bounce:

LordofDarkness
13 Ocak 2008, 01:12
niye TÜRK malı gibi gösterirseler utanırmısın bi türk malını kullanmaktan. sen türk dilmisin birazcık türk ol be kardeşim ülküce ol yaa::angry2::::angry2::::angry2::

ben ne ülkücüyüm ne başka birşey.ben sadece türküm okadar!
ben ne kanuni tanırım ne st motor.ben herşeyi orjinalinde severim.her güzel şey orjinal durumunda yerli yerinde kalsın.
o güzelim motorların kıytırık üreticilerin elinden çıkmasını da istemiyorum hepsi budur.
başka itirazı olan varsa özel olarak ilgilenirim vaktim var..

Sato8
13 Ocak 2008, 01:16
ben ne ülkücüyüm ne başka birşey.ben sadece türküm okadar!
ben ne kanuni tanırım ne st motor.ben herşeyi orjinalinde severim.her güzel şey orjinal durumunda yerli yerinde kalsın.
o güzelim motorların kıytırık üreticilerin elinden çıkmasını da istemiyorum hepsi budur.
başka itirazı olan varsa özel olarak ilgilenirim vaktim var..

marly manson kardeşim ben alayını tanımam ne orjinalini ne hyosunu benim derdim o motorlardan kazanılacak para türkiyenin kasasına girsin sen yorma kafanı o motor yine hyo şu anki pazarı neyse yine bu pazarlan devam edicek

maviergün
13 Ocak 2008, 01:22
Bütün mesele şirketlerin kar ve faiz hesaplarında yatıyor,
onlar için ne tüketiciler ne de milli ekonomi hiçbir zaman
kar ve faiz kadar önemli olmayacaktır, bu gerçeği anlayan,
mağdur olan tüketiciler de fırsatı buldukça bunları şikayet
etmeye hatta hakarete varan aşağılamalarla bu şirketler
hakkındaki duygularını açıklamaya devam edeceklerdir.

LordofDarkness
13 Ocak 2008, 01:33
marly manson kardeşim ben alayını tanımam ne orjinalini ne hyosunu benim derdim o motorlardan kazanılacak para türkiyenin kasasına girsin sen yorma kafanı o motor yine hyo şu anki pazarı neyse yine bu pazarlan devam edicek

benim birbaşka derdim de o kardeşim.girmesin o para bizim kasamıza.
mükemmel devletimiz bizi yeterince sövüşlüyor zaten.daha ne girsin kasaya yapma gözünü seveyim (:

Sato8
13 Ocak 2008, 01:41
benim birbaşka derdim de o kardeşim.girmesin o para bizim kasamıza.
mükemmel devletimiz bizi yeterince sövüşlüyor zaten.daha ne girsin kasaya yapma gözünü seveyim (:

aman hocam böle düşünme üzülürüm devlet kazansında bana vermesin isterse. sınırda -30 derece askerlik yapan askerlerimiz var şu an zor dönemler devlete para lazım makine saanayi çok gelişti 5 seneye kalmaz türkiye bi motorlar üretir hyo lara dönüp bakmazsınız:cat:

ZERDÜŞT
13 Ocak 2008, 02:14
benim birbaşka derdim de o kardeşim.girmesin o para bizim kasamıza.
mükemmel devletimiz bizi yeterince sövüşlüyor zaten.daha ne girsin kasaya yapma gözünü seveyim (:

Sövüşleyen Devlet değil hükümetlerdir..hükümetleri iktidara gelmesini sağlayan önemli güçlerden biride seçmenlerdir...Devlet yeri gelir sensindir benimdir..bu yüzden sistemlerdeki arızalardan yanlışlardan dolayı Devlete düşman olmaya gerek yok...bunun dışında Global fransız firmasımı bildiğim kadarıyla o da Türk firması..Kuralkanın yaklaşımını iş etiğine aykırı bulanlardan biride benim..Global bu markayı Türkiyeye tanıttı,emek verdi..şimdi sen gel hımm..güzel markaymış ben alayım de..hoş değil...

trasher
13 Ocak 2008, 02:34
bu kaçıncı hyosung başlığı anlamış değilim bazı şeyler insanlara kabul ettirilmek mi isteniyor çok enteresan gelişmeler oluyor artık takip edemiyorum...

Biz harcanan emekleri çin malı motoru türk malı diye satmaya çalışan etik davranışın ticaret ahlakının ne olduğunu bilmeyen bir firmaya kaptırmayız....

ozrace
13 Ocak 2008, 02:57
millet kanuni yi niye öcü olarak görüyor anlamış değilim:silent: gelsin bence süper olur

DARKDIAMOND
14 Ocak 2008, 10:47
Tahminim:Burada kesinlikle Global yada Kanuni'nin kontrolünde olan bir iş yoktur.Burada S&T ve Hyosung çekişmesi vardır.Türkiye'de özellikle avrupada söz sahibi olmak,uygun bir üretim platformu gerektirir.S&T akıllı bir stratejiyle Kanun'iyle üretim ortaklığına gidecektir.Hyosung'da aynı isimle Global motor tarafından satılmaya devam edecektir.Sonraki dönemlerde ayrı modeller üretecekleri kesindir ama şu dönem aynı modelleri farklı isimlerde görmeye devam edeceğiz.Bence Global'inde üretime geçmesi an meselesidir.Yine ülkemiz kazanacak ve istihdam oluşacaktır diye pembe bir sayfa açarak bitireyim yazımı:).

Cloud
14 Ocak 2008, 11:04
Bu ortaklık beyaz eşyada aynı ürünün vestel ve regal olarak satılması gibi olmaz mı? Öyle olursa ne farkı olur? Çok da sıkılırsan regali söker vestel yapıştırırsın:queen:


Zaten Kanuniler gelirse ve birileri alırsa sanırım ilk yapacakları fellik fellik Hyosung logosu aramak olacak.
Tıpkı diğer leş Kanunilerde olduğu gibi, ya üstündeki Kanuni ismi sildirilir ya da Hyosung yapıştırılır. Hatta birileri alıpta üstüne Kawasaki yazarsa hiç şaşırmam.:queen::mrgreen:


Tahminim:Burada kesinlikle Global yada Kanuni'nin kontrolünde olan bir iş yoktur.Burada S&T ve Hyosung çekişmesi vardır.Türkiye'de özellikle avrupada söz sahibi olmak,uygun bir üretim platformu gerektirir.S&T akıllı bir stratejiyle Kanun'iyle üretim ortaklığına gidecektir.Hyosung'da aynı isimle Global motor tarafından satılmaya devam edecektir.Sonraki dönemlerde ayrı modeller üretecekleri kesindir ama şu dönem aynı modelleri farklı isimlerde görmeye devam edeceğiz.Bence Global'inde üretime geçmesi an meselesidir.Yine ülkemiz kazanacak ve istihdam oluşacaktır diye pembe bir sayfa açarak bitireyim yazımı:).


Keşke bu olsa, yani her ikisi de üretim yapsa. Ama Kanuni bugüne kadar üretim yaptı mı ki, yoksa montajcılıkla mı uğraştı. Haa bu arada Kanuni ismini aslında okurken uzatmadan(Kaanuunii demezseniz) hızla okursanız sanki bir japon markası gibi oluyor yav.:mrgreen:
Kanuni üretim yaparsa bir gün, belki avrupalılar uzakdoğu markası sanabilirler isminden dolayı.:P
Şakası bir yana bir Türk Markası ama kaliteli bir motosiklet üretilmesini kim istemez. Ancak bu işler öyle kolay işler değil, olsaydı Kanuni bunca yıldır üretim yapardı montajcılık yerine sanırım. Bu işlerde belli kotalar ve ekonomik olarak dışa bağımlı olmalar etkilidir.
Uzatmıyalım, bekleyip göreceğiz zaten.

yucika
14 Ocak 2008, 11:33
Hyosung kore markası ve avrupa pazarına girmek istiyor. Kanuni ile ortak üretim anlaşması yapıp motorları kısmen burda ürettirip gümrük birliği vasıtyasıyla avrupa pazarına daha uygun koşullarda girmek mümkün. Yabancı bir yatırmcı Türkiye de yatırım yapıyorsa ya ucuz işgücünden yaralanmak yada avrupa ve ortadoğu pazarına kolay girmek için yapıyodur. İşgücümüz çindekinden pahalı olmakla beraber Avrupa ülkelerine göre oldukça düşüktür.

orcunmavis
14 Ocak 2008, 12:42
kanuni nin yaptığını pek hoş bulmamakla beraber.
bundan sonra ki gelişmeleri ve çıkacak sonucu hiç bi yerime takmıyorum:rendeer:

DARKDIAMOND
14 Ocak 2008, 13:19
Zaten Kanuniler gelirse ve birileri alırsa sanırım ilk yapacakları fellik fellik Hyosung logosu aramak olacak.
Tıpkı diğer leş Kanunilerde olduğu gibi, ya üstündeki Kanuni ismi sildirilir ya da Hyosung yapıştırılır. Hatta birileri alıpta üstüne Kawasaki yazarsa hiç şaşırmam.:queen::mrgreen:




Keşke bu olsa, yani her ikisi de üretim yapsa. Ama Kanuni bugüne kadar üretim yaptı mı ki, yoksa montajcılıkla mı uğraştı. Haa bu arada Kanuni ismini aslında okurken uzatmadan(Kaanuunii demezseniz) hızla okursanız sanki bir japon markası gibi oluyor yav.:mrgreen:
Kanuni üretim yaparsa bir gün, belki avrupalılar uzakdoğu markası sanabilirler isminden dolayı.:P
Şakası bir yana bir Türk Markası ama kaliteli bir motosiklet üretilmesini kim istemez. Ancak bu işler öyle kolay işler değil, olsaydı Kanuni bunca yıldır üretim yapardı montajcılık yerine sanırım. Bu işlerde belli kotalar ve ekonomik olarak dışa bağımlı olmalar etkilidir.
Uzatmıyalım, bekleyip göreceğiz zaten.


Aynen katılıyorum Cloud arkadaşım.Bide şu var;REnaultmais'de aynen bu şekilde başlayıp -hala tam yerli olmasada- %70'lere varan oranda yerli üretime ulaşmış durumda.Koskoca ülkenin kendine özgü tek bir markası olmaması içimizde bir yara olmasına rağmen ar-ge'mizin ve teknik elemanlarımızın ulaştığı nokta yerliye ramak kaldığını gösteriyor.Bence Global elde ettiklerini korumaya harcayacağı enerjiyi daha yeni projeler üretip lider olmaya çalışmalı.Aynı şekilde Kanuni içinde geçerlidir.BAkın Kore'liler birbiriyle yarışırken neredeyse Japon'ları geçecekler.Biz niye yapmayalımki?

euphrates
14 Ocak 2008, 13:34
Hyosung'un tum isim haklari 2015'e kadar Global'in elinde. Kuralkan tum bu ahlaksiz ve yasadisi hareketlerinde basarili olsa bile; uzerinde Hyosung yazan bir igne bile getiremez, uretemez. Once "Hyosung isminden hic bahsetmeyelim, ST Kanuni diyelim" dediler. Baktilar yemedi, simdi de Hyosung'u sahiplenmeye calisiyorlar. ::yanliss:
Kanunlar bir islemeye baslasin da hele...

:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

-MUSTURAKİ-
14 Ocak 2008, 13:43
bence bu gelişme iki firmanın fiyatlar bakımından rekabetine yol açabilir buda bi seviyede kullanıcı için avantaj sayılabilir

bazı arkadaşlarım bana kızacaklar ama bir konu varki servis sorunu eğer bu markayı kanuni kendi markasıyla getirip satacaksa servisinide şu anki kanuni servis ağı yapacakdır

acaba kanuni servislerinden kaç tanesi bir gt 650 yada gv 650 yi komple dağıtıp toplayabilir ben biraz şüpheliyim bu konuda

benim fikrim aynı motorların iki marka altında satılması markanın değerini bence biraz düşürecektir

aargh
14 Ocak 2008, 13:47
Baslik bence hatali. "Hyosung artik bir Turk markasi" yerine, "Kuralkan S&T ile stratejik ortalik icinde" olmaliydi.

Turlu turlu kavram karmasasi yasatiliyor insanlara ve acik konusayim insanlarin kafasi cok fena karisti. Suan Hyo satislari bu isten eminim etkilendi. Nedeni ise ortalikta dolasan dedikodular soylentiler. Firmalarin yaptigi aciklamalari dikkate alsak ve yorum yaparken bu aciklamalari referans alirsak kimsenin kafasi karismaz.

Saygilar.

imacosfx
14 Ocak 2008, 14:04
bakacak göreceğiz.. umarım kullanıcılar için iyiye yönelik bir çalışma olur.. saygılar..

aytskal
14 Ocak 2008, 14:14
Ben olaya salt kullanıcı açısından bakıyorum ticaret yada distribütörlük dahası üretici olmak lisansörlük yada markalaşma çokta yorumlamak istediğim kavramlar değil...Eski bir Hyosung kullanıcısı olarak yetkili bir servise bıraktığım motorumun yağ değişimi sonrası filtre kapağının contası takılmıyorsa yada unutuluyorsa ve bu motosiklet bu şekilde yağ akıtmadan 1000 km ilerleyebiliyorsa hatta bu servis yaklaşık 1,5 sene öncenin fiyatları ile diğer şehirlerde 30-40 ytl olan 1000 km bakımına 75-80 ytl alıyorsa ben bu noktada motorun kalitesinden memnuniyetimi servistende şikayetlerimi dile getiririm...
Sonuç anlamında motosikletin kalitesinin ve bunun kullanıcısı olan bizlere kalitenin korunması anlamında getirileri beni çok daha fazla ilgilendiriyor...

Cloud
14 Ocak 2008, 14:36
Hyosung kore markası ve avrupa pazarına girmek istiyor. Kanuni ile ortak üretim anlaşması yapıp motorları kısmen burda ürettirip gümrük birliği vasıtyasıyla avrupa pazarına daha uygun koşullarda girmek mümkün. Yabancı bir yatırmcı Türkiye de yatırım yapıyorsa ya ucuz işgücünden yaralanmak yada avrupa ve ortadoğu pazarına kolay girmek için yapıyodur. İşgücümüz çindekinden pahalı olmakla beraber Avrupa ülkelerine göre oldukça düşüktür.

Yalnız Hyosung Avrupada uzum zamandır var zaten.

Gnusher
14 Ocak 2008, 14:39
Türkiye 5 seneye değil 100seneye kadar motosiklet üretemez bu kafayla..Adamlar bir ara kendi ar-ge departmanlarını kurmuşlardı.Çok takdir etmiştim.Hatta ilk ürettikleri motosikleri inceleyip bir mail atmıştım.Üretimlerindeki eksik yanların çok göze batanlarından bahsetmiştim.Teşekkür maili gelmişti ve inanması güç ama sonraki tasarımlarda bu parçalar öncekilerden daha özenli tasarlanmıştı..
Söylemeye çalıştığım şu ki adamlar ilerlemeye ve kaliteyi arttırmaya çalışıyorlar.Ama bir motosikleti tamamen tek başına tasarlamak her firmanın harcı değildir.Ellerinde eski bir motosikletin üretim izni olursa bunun üstünde değişiklik yaparak üretmek daha kolaydır..Şimdi kanuni nin yapmaya çalıştığı hyosung un kopyasının distibütörlüğünü alıp bunu olduğu gibi getirip satmaksa bu ticari ahlaka uymayan bir davranış olur.Ama üretim iznini alıpta bunu kalitesini düşürmeden hatta geliştirerek Türkiye de satarsa,hele bir de gümrük ulaşım vs masrafları olmayacağı için fiyatı düşük tutabilirse(ki bunu yapabileceğini sanmıyorum bkz:kanunin çin malları diğerlerinden pahalı) işte o zaman takdire şayan bir iş olur.Bunun için kanuni bakkal gibi mal getirip satmamalı bu işe baş koyup global motor un gösterdiği cesaretten fazlasını gösterebilmeli ve kesenin ağzını açmalıdır.Ne şekilde olursa olsun Global e haksızlık olacaktır.Çünkü onlar motosiklet satıcıları arasında -benim kişisel görüşüm olarak- üreticiyle en ilgili ve yeni oldukları için hyosung u marka olarak ispatlamak için en çok efor ve para sarfeden firmadır.Bence en güzeli Kuralkanın artık üretilmeyen eski bir modelin parçalarını ve tasarımını kullanma hakkı alıp onu modernize ederek piyasaya sürmesidir.Mesela zzr 250 gibi modelleri kullanabilir yada fzr 250.Hatta 400lük modellerde olabilir.Niye olmasın 400cc sıralı dört silindirli bir racing bir de naked motosiklet üretse fiyatınıda er-5-gs 500 civarında tutsa bu motosikleti segmentinde cayır cayır satar mı satmaz mı(satmayadabilir:)?Bence Kuralkan üretici olmakla distübitör olmak arasında kalıyor,üretici olmak istiyor fakat risk almaya korkuyor.Son olarak ben eğer cbr 125 ten hyo ya geçecek olsam globalin hyolarından alırdım..servisede kanuniye götürmezdim.
Bu arada ne şekilde olursa olsun bu işten karlı çıkacak olan yine biz tüketicilerdir kanımca:D

LordofDarkness
14 Ocak 2008, 17:13
kanuni bir bardak su içsin bu yazıların üstüne.

Aquila
20 Şubat 2008, 10:11
merhabalar,
Bu S&T Kanuni olayını kafama çok takmış ama okuduğum yorumlardan Global in 2015 e kadar anlaşması olduğunu görmüştüm.
Dün bir GV650 almak üzere bayiye gittim. Evet üzerinde HYOSUNG yazıyordu fakat bayi sahibi arkadaş bana kataloğu gösterdiğinde yeni gelecek motorların üzerinde S&T Kanuni yazdığını gördüm. Bunu gördüğüm anda yıkıldım. Tamam belki kalite değişmeyecek, servis&yedek parça daha rahatlayacak ama !! imaj açısından ben o kadar para verip Kanuni yazan bir motora binmek istemem. Bunun için de almaktan vazgeçtim.
Kimse yanlış anlamasın Kanuni yi kötülemiyorum, sadece benim düşüncem bu...
Bence olmadı bu iş. Ülkemizde Japonlara rakip olan bir markadan böyle bir şey ummazdım.

Gültekin
21 Şubat 2008, 03:43
Zaten Kanuniler gelirse ve birileri alırsa sanırım ilk yapacakları fellik fellik Hyosung logosu aramak olacak.
Tıpkı diğer leş Kanunilerde olduğu gibi, ya üstündeki Kanuni ismi sildirilir ya da Hyosung yapıştırılır. Hatta birileri alıpta üstüne Kawasaki yazarsa hiç şaşırmam.:queen::mrgreen:

Böyle mi? :P

http://www.sahibinden.com/sifir_ayarinda_WQQaXQQ4881354WQQpXQQdisplayitem

http://img301.imageshack.us/img301/5823/111tf8.jpg

toomuchcc
21 Şubat 2008, 04:42
http://www.hisntmotors.com/service/e_center.asp . Turkiye kısmında Kuralkan yazıyor.

Bu konuyla ilgili yorum yapmayacagım, gelişmeleri izliyorum sadece

Bir ekleme:

http://www.hyosung.com.tr/?profil linkinde, altta 2007 yılı için Hyosungla ilgili olarak: "Korenin dünya çapında önde gelen gruplarından S&T Group’un bünyesinde faaliyet göstermeye başladı." diye bir bilgi yazılmış. S&T grubu, kendisinden önceki anlaşmaları feshetmiş olabilir. Neyse gelişmeleri takip ediyorum dedigim gibi..