PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sbk 2008



Sayfa : [1] 2

patriote
08 Ocak 2008, 19:36
Evet arkadaşlar,
Milli gururumuz Kenan Sofuoğlu bu yıl SBK da devler arenasına çıkacak.
Birkaç yıl içerisinde çok büyük başarılara imza atacağına gönülden inandığım sporcumuzun katılımı dolayısıyla bundan böyle SBK da gündemimizde yer alacak.
Aşağıda yarış tarihleri, pistler, pilotlar ve geçen yıl alınan sonuçlarla ilgili bir doküman hazırladım.

Amacım hem SBK yarışlarını hiç bilmeyenler için biraz anlatmak, hem de Kenan’a olan desteğimizi bir araya toplamaktır.
Dağınık yerlerde tebrik ya da destek mesajlarımızın bir işe yaramadığı ortadadır.
Bu nedenle bu sezon SBK’yı buradan takip edelim.
Kenan’a desteğimizi buradan verelim.
Sözümüzü burada söyleyelim.
Belki desteğimiz o şekilde yerini bulur ve anlam kazanır.

Gelelim SBK’ya
Öncelikle SüperBike nedir?
Tam detaylarını bilen arkadaşlar buraya eklerlerse iyi olur.
Çünkü benim verebileceğim bilgiler, kafamda eskiden kalmış bilgiler.
Değişmiş olabilir.
O yüzden yamuluyorsam düzeltin.
SüperBike firmaların yollarda gördüğünüz yarış motosikletlerinin belli bir sınıfa kadar katılabildikleri ve üzerinde izin verilen modifiyeleri yapabildikleri bir motosiklet yarış organizasyonudur.
Bu yarışa 2-3 ve 4 silindirli olmak üzere, en az 750cc ve en çok 1000cc yarış motosikletleri katılabilir.(İki silindirlilerde alt sınır 800cc idi bir zamanlar)
Motosikletlerin, motor blokları aynı kalmak şartıyla üzerlerinde modifikasyonlar yapılabilir. Aklımda ön takıma dokunmanın yasak olduğu kalmış. Ne dereceye kadar doğru kalmış bilmiyorum.
MotoGp de kullanılan teknolojiler bu sınıfta kullanılamaz.

Neyse bilgisi olan arkadaşlar ekledikçe ben de buraya yeni bilgileri monte ederim.
Şimdi gelelim yarışa…
Önce Yarış Takvimini verelim:


http://img508.imageshack.us/img508/3480/takvimxu8.jpg

Sezonun ilk yarışı Losail pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı Avustralyalı pilot Troy Corser’e ait (1’58.402)
Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Max Biaggi (Suzuki GSX-R 1000) , 2.yarışı J.TOSELAND (HONDA CBR 1000RR)kazandı.
Yarış içerisinde en yüksek hıza ise M.BIAGGI ulaştı.(SUZUKI GSXR-1000 K7- 310,7 km/h)

*************
İkinci Yarış Phillip Island pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı yine Avustralyalı pilot Troy Corser’e ait (1’31.826)
Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Avustralyalı Troy Bayliss (Ducati 999 F07), 2. yarşı yine J.TOSELAND (HONDA CBR 1000RR)kazandı.
Yarış içerisinde en yüksek hıza ise T.BAYLISS ulaştı.(DUCATI 999F07- 311,6 km/h)
*************************
Üçüncü Yarış Valencia pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı Avustralyalı sürücü T.BAYLISS’e ait. (1’34.599)
Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Team Sterilgarda'dan İspanyol Ruben XAUS (Ducati 999 F07), 2. yarışı da Ten-Kate'den James TOSELAND(Honda CBR 1000RR) kazandı.
Yarış içerisinde en yüksek hıza ise üç sürücü birden ulaşmayı başardı.
Bu sürücüler:
R.XAUS DUCATİ
M.BIAGGI SUZUKI
R LACONI KAWASAKI
En yüksek hız (292,7 km/h)

*********************
Dördüncü yarış Assen pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı J.TOSSELAND’a ait (1’38,603)
Geçen yıl ki ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), 2. yarışı T.BAYLISS (DUCATI 999 F07) KAZANDI. Yarış içerisinde en yüksek hıza L.LANZI (DUCATI) (287,5km/h) ulaştı.

*******************
Beşinci yarış Monza pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı N.HAGA’ya ait.(1’44.941)
Geçen yılki iki yarışı da yine N.HAGA (YAMAHA YZF R1)kazandı.
Yarışta en yüksek hıza ise M.FABRIZIO(HONDA CBR 1000 RR) ulaştı.( 322,7 km/h)

****************************
Altıncı yarış Salt Lake City pistinde.
Bu pistte bu yıl ilk defa SBK düzenlenecek.

***********************
Yedinci yarış için henüz elimde bilgi yok ne yazıkki.


*********************************
Sekizinci yarış, Misano pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı T.CORSER’e ait.(1’34.948)
Geçen yılki her iki yarışı da T.BAYLISS(DUCATI) kazandı.
En yüksek hıza ise, J.TOSELAND 8HONDA CBR 1000 RR) ulaştı.(254,3km/h)

*******************
Dokuzuncu yarış, Brno pistinde.
Bu pistte en hızlı tur zamanı N.HAGA’ya ait.(1’59.603)
Geçen yıl yapılan ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), ikinici yarışı M.BIAGGI(SUZUKI GSXR1000K7) kazandı.
En yüksek hıza, J.TOSELAND ulaştı.(287.2km/h)

**************************
Onuncu yarış,Brands Hatch pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanına T.BAYLISS(DUCATI) imza attı. (1’25.449)
Geçen yıl yapılan yarışta J.TOSELAND(HONDA) kendi evinde her iki yarışı da kazanırken, yarış içerisinde en yüksek hıza N.HAGA (YAMAHA) ulaştı. (274,2km/h)

************
Onbirinci yarış, için henüz elimde bilgi yok.

*************************
Onikinci yarış Donington Park pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı T.BAYLISS’e ait. (1’30.370)
Geçen yılki ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), ikinci yarışı N.HAGA(YAMAHA) kazandı.
En yüksek hıza, M.BIAGGI ulaştı.(266,2km/h)

***************
Onüçüncü yarış Vallelunga pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı T.BAYLISS’e ait.1’35,890)
Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Max BIAGGI, ikinci yarışı T.BAYLISS (DUCATI) kazandı.
En yüksek hıza, M.BIAGGI(SUZUKI) ulaştı.(280km/h)

***************************
Ondördüncü yarış Magny Cours pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı J.TOSSELAND’a ait.(1’38.501)
Geçen yılki heriki yarışı N.HAGA (YAMAHA) kazandı.
En yüksek hıza ise F.NIETO (KAWASAKI ZX10R) ulaştı. (291,1km/h)

*********************
Sezonun onbeşinci ve son yarışı Portimao pistinde. Bu pist yarış takvimine bu yıl dahil edildi.


Diğer bilgilere ulaştıkça paylaşmaya devam edeceğim.

Yarışlar başlayınca sonuçları ve yorumları da yine burada tartışırız.

mete_han
08 Ocak 2008, 19:39
emeğine sağlık..hemen çalalım yüksek müsade ile...:Pabi yoruma kadar harf harf alıntı olurmu oluyo işte...emek ırgızı çok...:P

patriote
08 Ocak 2008, 19:59
emeğine sağlık..hemen çalalım yüksek müsade ile...:Pabi yoruma kadar harf harf alıntı olurmu oluyo işte...emek ırgızı çok...:P

Huleyn!!!

Neyi çaldın?
Nereye aşırdın iki dakkada?:)

Kırarım boynuzunu...

Mesajını da değiştirmişsin.:rendeer:

Erhan Erdil
08 Ocak 2008, 20:01
Superbike testleri de başladı. Phillip Island da yapılan teste Hannspree Ten Kate Honda takımı dışındaki tüm takımlar katıldı. En iyi zaman Ducati ile yarışan Troy Bayliss den geldi.



1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 32.5 secs
2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.8 secs
3. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 1min 32.9 secs
4. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 33.2 secs
5. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 33.4 secs
6. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 33.4 secs
7. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 33.5 secs
8. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 33.5 secs
9. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 34.0 secs
10. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSXR1000 1min 35.5 secs
11. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.8 secs

patriote
08 Ocak 2008, 20:20
You Tube da şöyle bir video var.
Hayırdır inşallah.:pale:

OANlgFteZI0

Aman diyeyim Kenan kendine dikkat et....

Erhan Erdil
08 Ocak 2008, 20:34
You Tube da şöyle bir video var.
Hayırdır inşallah.:pale:

Aman diyeyim Kenan kendine dikkat et....

Katar testi kasım ayının sonunda yapıldı. İlk gün test sonuçlarında Kenan'ın ismi listede vardı. Diğer günler ismi geçmedi.


1. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 58.6 secs
2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 59.2 secs
3. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 59.5 secs
4. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 59.5 secs
5. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 59.6 secs
6. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 2min 0.1 secs
7. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2min 0.3 secs
8. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 2min 0.9 secs

patriote
08 Ocak 2008, 20:54
Test sonuçları, geçen yıl ki yarış derecelerinin biraz altında.
Tabii mevsim durumunu da göz önünde bulundurmak lazım.
Gerçi kalbim tüm pilotların formsuz olmasını diliyor ama.:)

aYe
08 Ocak 2008, 21:15
Hmm Kenan için yeni kasa 1000RR'la kaza yaptı diyorlardı, meğer 1000RR eski kasaymış video için teşekkürler.

Yeni bir motora geçti ve limitlerinin üzerinde kullanıyor, ilk antremanında yıllardır kullananların bazılarından dahi iyi tur zamanları yapmış, ufak tefek kazalar olması çok normal.

Yeni kasa 1000RR'la pist performansı geçenlerde forumda verildi, ağzım açık izledim, tek kelimeyle muhteşem...

Geçen seneki yarış bilgilerine bakınca SBK'da Honda'nın pekte iyi sonuçlar almadığı görülüyor.

Bu bir bakıma sevindirici, eğer Kenan zoru başarırsa Honda için vazgeçilmezin de vazgeçilmezi olacak.

Ben Kenan'dan çok ümitliyim, bir an önce SBK'nin tozunu alıp MotoGp ye geçmesini bekliyorum.

patriote
09 Ocak 2008, 03:27
Geçen yılki sonuçları yazmayı unutmuşum.
Geçen yıl Tosseland (Honda CBR 100RR) şampiyon oldu arkadaşlar.
Hem SuperBike hem de Kenan sayesinde SuperSport kategorisinde çifte şampiyonluk sevinvini yaşadılar.

Sıralama şöyle.


Toseland HONDA CBR 1000RR
Haga YAMAHA YZF R1
Biaggi SUZUKI GSXR1000 K7
Bayliss DUCATI 999 F07
Corser YAMAHA YZF R1
Xaus DUCATI 999 F06
Lanzi DUCATI 999 F07
Rolfo HONDA CBR 1000RR
Neukirchner SUZUKI GSXR1000 K6
Laconi KAWASAKI ZX10R



Geçen yıl SBK da hangi markalar kaç motosikletle yarıştı diye merak ediyorsanız onu da vereyim.


Ducati 7
Suzuki 3
Yamaha 3
Honda 6
Kawasaki 3


Şunu da eklemem lazım.
Bazı pilotlar tüm yarışlara katılmadığı gibi yarışları tamamlayamayan pilot sayısı da bir hayli fazla.

aYe
09 Ocak 2008, 03:40
Patriot hocam peki ilk başlıkta verilen bilgiler geçen senenin değil mi?

Honda sadece 3 yarış kazanıp şampiyon mu olmuş?

Ducati neden 4 yarış kazanıp şampiyon olamamış:silent:

Şu puanlama işlerini hiç anlamıyorum:pr:

Shrieker
09 Ocak 2008, 04:37
Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduysa daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dadanmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar:)

patriote
09 Ocak 2008, 04:48
Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduya daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dananmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar:)


Shireker tam sopalıksın.:)

Yazsana bildiklerini şuraya hepimiz sebeplenelim.

Aslında dediğin gibi değil.Gözümden kaçmadı.
Çünkü SBK resmi sitesinde en iyi zamanlar ayrıca bir de super pole olarak veriliyor.
Fakat detaylara takılmak istemedim ve yazıyı bir an önce bitirmek istedim.
Zamanım kısıtlı olunca böyle şeyler oluyor.

Benim vermek istediğim şey kısıtlıda olsa biraz bilgi ve yarışa dikkat çekmekti.
Eminim sezon sonunda bir çok arkadaşımız bu işin profesyoneli olacak.
Bizde burda tatlı tatlı tartışacağız.:)

Shrieker
09 Ocak 2008, 04:57
Resmi sitede "results" bölümüne gelip pistlerin yanında yazan "results" kısmına tıkladığınızda o pistteki sadece 2. yarışın sonuçları gözüküyor.Hemen sağ üsttten 1. yarışın sonuçlarını da görebiliyoruz.

Evet haklısın, bu sene Kenan'ın yarışacak olması ilgiyi çok arttıracak.

Başka bir başlıkta yazdığım mesaj.Aynen alıyorum buraya.




http://img217.imageshack.us/img217/3910/44tj4.jpg (http://imageshack.us)







James Toseland'in "hadi arkadaşlar halaya kalkıyoruz" gibi bir duruşu olmuş gerçekten güzel bir kare

Evet fotoğraf çok güzel (ve komik:)) ama Toseland'in o yarışın geri kalanında gösterdiği azim anlatmaya değer.Pist Silverstonde'du, ve (görüldüğü gibi) çok ıslaktı.Zaten Kenan'ın 2007 boyunca bitiremediği tek yarıştır, ilk virajda düşmüştü malesef.Toseland'a geri dönelim: O düşüşten sonra Toseland motoruna koştu, yerden kaldırıp bindi, kırıldığı/büküldüğü için sürüşünü etkileyen parçaları mütemadiyen yumruklayarak düzeltti olabildiğince, ve elinden geldiğince hızlı sürerek 8. oldu.O yarışta 8.'likle gelen 8 puanı alamasaydı sezon sonunda şampiyon olamayacaktı.Çünkü şampiyonluğu sadece 2 puan farkla kazandı.O yarışta düşüp/devam edip aldığı 8.'lik de sezon boyunca yaptığı en kötü derecedir.Neden şampiyon olduğunu da açıklıyor zaten.

aYe
09 Ocak 2008, 05:10
Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduysa daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dananmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar:)

Teşekkürler, sayende baya bilgi sahibi oldum:cat:

Peki bir şey daha, Honda 6 motorla yarışıyor, bunlardan herhangi birisinin aldığı puan Hondaya marka puanı olarak mı yazılıyor?

Bu yarışta da F1 gibi pilotlardan ayrı olarak marka şampiyonluğu gibi bir şey var mı?

Aslında şunun için tam olarak anlamak istiyorum F1 de takım arkadaşı 1. biticekken gelen uyarıyla gaz keser ve birinciliği şumiye verirdi, Kenan'dan böyle istekler olabilir mi?

patriote
09 Ocak 2008, 05:20
Evet o mesajını okumuştum.

Bir noktaya daha dikkat çekmek istiyorum.

Bu nokta da şu.

Hepimiz milli ve manevi duygularla Kenan'ın başarılı olmasını istiyoruz.

Ama motosiklet yarışları gazla kazanılacak yarışlar değil.

Bizim vereceğimiz destek Kenan'a kuvvet verir.
Ama vereceğimiz gaz, bir çok yarışı bitirememesine neden olabilir.

Kenan çok hırslı, azimli ve başarılı bir pilot.
Bu hırsını SBK ya taşıyacak.
Fakat karşısındaki rakipler çok güçlü.
Bir de onun karakterinde bir pilot olan Biaggi var.
Kenan'ı bu yıl şampiyonluğun en güçlü adayı gibi lanse etmenin ona yarar değil zarar getireceğini düşünüyorum.
Eğer Kenan'ı bir gün MotoGp de görmek istiyorsak, onu doğru yönlendirmemiz gerek.
Bırakalım pişsin.
Bu işler gerçekten kolay değil.
Gaz verip çocuğu harcamayalım....

********

Aye aynı anda mesaj yazmışız.
Aslında soruna cevapta vermemişim özür dilerim.
Shireker baya iyi bilgiler eklemiş.
Benim ilk yazımda verdiğim, önümüzdeki yıl yarış yapılacak olan pistlerde alınmış olan sonuçlar.
Yani tüm sonuçlar değil.
Tüm sonuçları yapabilirsem bir ara veririm.

Birde katılan motosikletleri verdim ama hepsi aynı motosiklet ya da aynı takıma ait değil.
Sanırım bunu da detaylandırmam gerekecek. :)

Shrieker
09 Ocak 2008, 07:48
Teşekkürler, sayende baya bilgi sahibi oldum:cat:

Peki bir şey daha, Honda 6 motorla yarışıyor, bunlardan herhangi birisinin aldığı puan Hondaya marka puanı olarak mı yazılıyor?

Bu yarışta da F1 gibi pilotlardan ayrı olarak marka şampiyonluğu gibi bir şey var mı?

Aslında şunun için tam olarak anlamak istiyorum F1 de takım arkadaşı 1. biticekken gelen uyarıyla gaz keser ve birinciliği şumiye verirdi, Kenan'dan böyle istekler olabilir mi?

Bildiğim kadarıyla Superbike'da sadece pilotlar ve takımlar şampiyonası var.Yani Ten-Kate Honda veya Xerox Ducati gibi takımlar adına yazılıyor puanlar.Ama motoGP'de bunlara ek olarak senin bahsettiğin "üreticiler" şampiyonası var.

Takım puanlarına da açıklık getireyim: Motosiklet yarışlarında otomobil yarışlarının aksine her iki pilotun aldığı puanlar değil, daha iyi dereceyi yapan pilotun puanı yazılır.Sanırım motoGP'deki üreticiler şampiyonası için de geçerli bu.Örnek verirsek: MotoGP'de Yamaha 4 motorla (2 ayrı takım) yarışıyor, bunun avantajı diğer üçü bitiremesse kalan yarışçı sayesinde yine de puan almak olabilir.

Gaz kesme hadisesine gelirsek:Bu zaten 2006 sezonunda Kenan'dan istendi, eğer Kenan İmola pistindeki yarışta Charpentier'ye yol vermeseydi o sezon şampiyon olamayacaktı Charpentier.Gerçi bu durumdan pek hoşnut olduğu söylenemezdi, zira yol verirken çizmesiyle geçmesi gerektiği yeri göstermişti takım arkadaşına:)

Kenan ilk sezonunda da şampiyon olabilirdi ama sezonun ilk yarısında 4 yarışı bitiremedi.12 yarışlık bir sezonda bu telafisi çok zor puan kayıpları demek.Hatta yanılmıyorsam Ten-Kate "biz bu adamı niye yarıştırıyoruz yahu" diye hayıflanmıştı.Ama sezonun 2. yarısında çok büyük ilerleme kaydetti ve en çok puan toplayan pilot oldu.Eğer bitiremediği 4 yarışın üçünden 4.'lük alabilseydi ilk seferde şampiyonluğu alırdı.Yine de hiç yarış tecrübesi olmadığı bir kategoride ilk sezonunda 3. ikinci sezonunda şampiyonluğa ulaşmak -dahası - Avrupa'da yarıştığı hiçbir şampiyonada ilk 3'ün dışında kalmamak sıradışı bir başarı.

aYe
09 Ocak 2008, 09:24
Patriot

Rica ederim hocam, ellerinize sağlık, yazılarınızın devamını dört gözle bekliyorum.:cat:

Shrieker

Özellikle birinci gelenin puan'ının takımına yazılması konusunda aydınlattığın için teşekkür ederim, bu konuda çok ciddi bir takipçi olduğun belli, ellerine sağlık.:cat:

tororosso
09 Ocak 2008, 10:33
bu takvimde Türkiyenin olmasını çok isterdim
malesef yetkililer bugüne kadar olduğu gibi yıne destek olamamışlar
kenan sofuoğlu arkadaşımıza başarılar diliyorum ,
şubat ı sabırsızlıkla heyecanla bekliyorum
gooooo kenan gooo

Shrieker
09 Ocak 2008, 12:23
Ecclestone ve superbike yönetimi Türkiye'yeden 5 milyon Euro gibi fahiş biri miktar talep ettiler bu sezon İstanbul Park'da yarış yapılabilmesi için.Motosiklet Federasyonu da Çorlu'da yeni bir pist inşa edileceği ve 2008 Superbike takvimine girileceğinden bahsetmişti, sonra sesleri sedaları çıkmadı.Olmayan pisti nasıl takvime sokuyorlarsa artık...Sanırsam İstanbul Park'ın işletme haklarını gasp eden Ecclestone'un Superbike için fahiş bir fiyat istemesi ihtimaline karşı blöf yaptılar.

patriote
09 Ocak 2008, 16:43
Superbike yarışlarının neden ülkemizde yapılmadığını başka bir topicte tartışmıştık.
Oraya yazdığım şeyleri buraya da alayım.

Kenan son yarışını Fransa'nın Magny Cours pistinde yaptı.
Benim evime 10 dakika mesafedeki ve zaman zaman antreman yaptığım bu piste sık sık giderim.
Yarış günü de doğal olarak oradaydım.
Yarış sırasında başka şehirlerden motosiklet kulübümüze üye olan misafirlerim geldi.
Onları karşılamak için dışarı çıktığımda bu görüntüleri çektim.

Aşağıda bizim Kenan'ın destekçilerinin olduğu tribün.

Dikkat ederseniz, bayrağımız nazlı nazlı dalgalanıyor.

http://img225.imageshack.us/img225/6703/dscn2905pn9.jpg

Aynı bölgenin uzak plan çekimi.

http://img292.imageshack.us/img292/2439/dscn2904li5.jpg

Öndeki motorlardan, bayrağımızın göründüğü tribüne kadar olan arazi otopark.
O otoparkta park edecek yer kalmamış ve motosikletler dışarıda.
Ama daha bitmedi.

http://img181.imageshack.us/img181/5641/dscn2916da4.jpg

Yukarıda gördüğünüz yol yaklaşık 400 metre sonra bir başka girişe bağlanıyor.
Bu yolun sağ ve solu da gördüğünüz gibi motosiklet dolu.
Ama biz sağ tarafa dikkat edelim.

Aynı yolun sağı.
Burası da bir otopark.

http://img181.imageshack.us/img181/9644/dscn2908ql3.jpg

Böyle bir tartışma açılabileceği aklıma gelmediği için fazla fotoğraf çekmedim.
Ama bir havaalanı kadar büyük bir park ve hınca hınç doluydu.

Şimdi anlatabildim mi bu organizasyon neden elimizden kaçtı?

Şimdi Fransa'da yapılan motosiklet yarışlarına 50bin civarında motosiklet geliyor.
Bir o kadar da otomobil veya başka araçla seyirci geliyor.

Bu rakamlar hemen hemen tüm yarışlarda üç aşağı beş yukarı aynı.
Sadece MotoGp de biraz daha artıyor.

Böyle potansiyel olan yer varken, 3-5bin biletli seyircinin geldiği bir yarışı kimse düzenlemek istemez.

O kadar seyirciye ne sponsorlar elini taşın altına koyar, ne de medya...

Daha önce defalarca yazdım ama kendim söyleyip kendim dinliyorum.

Motosikletle ilgili yayınları takip edin arkadaşlar.
Dergileri alın, yayınları seyredin, yarışlara gidin.
Potansiyelinizi gösterin bak neler oluyor.

Futbol gazetesi bir milyon basılırken, motosiklet dergisi yüzbin satmak için bir tarafını yırtarsa,
bırakın bu spora sponsor bulmayı, dergilere reklam bile alamaz hale gelirler.

İyi kötü demeden bu yayınlara destek verirseniz, daha iyisini yapabilecek olanları da yüreklendirmiş olursunuz.

Shrieker
10 Ocak 2008, 09:29
Superbike 2007 sezonundan aklımda kalanlar:)

Assen, James Toseland(Beyaz Honda) vs. Troy Bayliss(Kırmızı Ducati)."Got to be first double for JT"."Troy's not close enough, not even Troy Bayliss can get you from back there".Aradaki fark saninyenin binde 9'u kadar.
Kelimeler yetersiz:)

http://www.youtube.com/watch?v=3i9Mg7l9DJk


Yine bir son viraj faciası, bu sefer Noriyuki Haga(kırmızı Yamaha) vs. Max Biaggi(sarı Suzuki), Donnington Park."Elungo Biaggi ellungo Biaggi ellungo Biaggi":)

http://www.youtube.com/watch?v=Nj1gFYYz9rc

Devam edecek:)

patriote
10 Ocak 2008, 16:34
Tosseland ön tekeri kaldırınca zaman kaybetmiş.Talihsiz bir durum.
Videolarda da görüldüğü üzere mücadeleler nefes kesici.
Tosseland, Biaggi, Bayliss ve Haga mahşerin 4 atlısı gibiler.
Bizim Kenan'ın sürüş stilini ben Biaggi'ye benzetiyorum.
Onun kadar tecrübe sahibi olduğunda ise, ondan daha iyi bir pilot olacağına şüphem yok.
Bu yıl çok neşeli geçecek...:)

patriote
19 Ocak 2008, 04:10
Eklemeyi unutmuşum.
Bu yıl bazı pilotlar takım değiştirdi.
Tam olarak bilgi sahibi olunca tekrar ekleyeceğim.
Ama en ilgi çekici olan Biaggi'nin Suzuki'den Ducati'ye geçmesi oldu.
Bu bana göre Kenan'ın puan hanesine +1 demek.
Eğer Ducati geçen yıl MotoGp'de yaptığı gibi bir son dakika sürprizi yapmazsa, Biaggi'nin bu yıl işi zor görünüyor.
Bu kadar hırslı bir pilotun, Suzuki gibi bir takımı bırakıp Ducati'ye geçmesi benim çok ilgimi çekti.
Acaba tekrar MotoGp'ye el sallıyor olabilir mi?

patriote
05 Şubat 2008, 01:42
Almeria daki Test sonuçları
1. Carlos Checa Honda, (HANNspree-Honda) - 1:36.3
2. Ryuichi Kiyonari, (HANNspree-Honda) - 1:36.3
3. Jakub Smrz, (Guandalini-Ducati) - 1:36.5
4. Gregorio Lavilla, (Stobart-Honda) - 1:36.5
5. David Checa, (GMT-Yamaha) - 1:36.8
6. Kenan Sofuoglu, (HANNspree-Honda) - 1:36.8
7. Sèbastien Gimbert, (GMT-Yamaha) - 1:37.1
8. Shuei Aoyama, (Alto Evolution Honda) - 1:39.1
9. Luca Morelli, (Alto Evolution Honda) - 1:39.5

Tam bilgim yok ama Kenan testi yeni motoruyla yaptı sanırım.
Oldukça başarılı görünüyor.
Allah kaza bela vermesin...

Bu arada yarış takvimini de güncelleyeyim.

http://img511.imageshack.us/img511/5367/takvimmvy9.jpg

COQ
13 Şubat 2008, 05:01
İlk yarışa çok az kaldı.
Kenan Sofuoğlu'nun da start alacağı SBK ilk yarışı Katar'da Doha/Losail pistinde yapılacak.
Bu pistin genel görünümü şöyle.
http://www.qatar-grandprix.com/images/losail.gif

Kenan'dan bir mucize yaratmasını beklemiyoruz ama elinden gelenin en iyisini yapacağından eminiz.
Umuyorum Kenan bu sezonu çok iyi bir yerde bitirir ve gelecek sezona daha fazla avansla girer.

Biraz da Kenan'ın bu sezon yarışacağı rakipleri tanıyalım. Daha doğrusu resimlerine bakalım. Yolda denk gelirsek, gaz açıp teker yapalım, moralleri bozulsun.:)



******************


2008 WSBK katılımcı listesi:
11 Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia WSB Team (YZF R1)

http://londonbikers.com/_media/editorial/21514925-47f5-440c-92de-82089758b3ba.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/01_corser_action.jpg

41 Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia WSB Team (YZF R1)

http://redliners.files.wordpress.com/2007/06/haga_yamaha_r1.jpg
http://www.motorcyclenews.com/upload/201073/images/haga.jpg

7 Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda (CBR1000RR)

http://www.highmotor.com/wp-content/uploads/2007/09/checa1.jpg
http://www.gatowifi.com/images/checa.jpg


23 Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda (CBR1000RR)

http://www.motorbike-search-engine.co.uk/Rider%20Profiles/kiyonari06.jpg

http://www.sportnetwork.net/mainadmin/img/1801099697037.jpg

54 Kenan Sofuoğlu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr (CBR1000RR)

http://futbol.turksportal.net/tsi/v2/image/Haber/kenan_sofuoglu.jpg
http://www.bestfm.com.tr/yonetimpaneli/uploadsistem/uploaddosya/13919.jpg
http://img237.imageshack.us/img237/6716/13301pa7.jpg
http://www.yenihareket.com/admin/gfx/news/kenansofuoglu.jpg

21 Troy Bayliss AUS DucatiDucati-Comeback Jan-08 Xerox Team (1098R)

http://www-static.shell.com/static/advance-en/images/ducati/people/bayliss_large.jpg
http://www.highrevs.net/motogp_gallery/troy_bayliss_phillip_island_090306.jpg

84 Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox Team (1098R)

http://www.derapate.it/img/_michel_fabrizio.jpg
http://static.blogo.it/motoblog/sbk-monza-2007-galleria-immagini/michel_fabrizio_sbk_monza_01.jpg

76 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki (GSX-R1000 K8)

http://cache.viewimages.com/xc/52546616.jpg?v=1&c=ViewImages&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193CC300C081D9F470021DEAA2C422A0E2E E79EE14DEB9A99CEA55A1E4F32AD3138
http://www.motomondialeitalia.com/moto/yamahagermany.jpg

10 Fonsi Nieto ESP Team Suzuki Alstare (GSX-R1000 K8)

http://www.repsolypf.com/se/Competicion/motociclismo/imagenes/imagenes/cdcompeticion/NOTIMOTO_041031_GP012.jpg
http://www.dailymotos.com/media/news/2007/06/DM1182096341.jpg

34 Yukio Kagayama JPN Team Suzuki Alstare (GSX-R1000 K8)

http://www.webbikeworld.com/Motorcycle-racing/images/kagayama-brno-podium.jpg
http://www.motorcycle-usa.com/photos/1_Kagayama_A1.jpg

55 Régis Laconi FRA Kawasaki PSG-1 Corse (ZX 10R)

http://www.motoservices.com/sites/images-mondial-2007/kawasaki-zx-10r-2008-1.jpg

http://www.kawasaki-racingteam.eu/wsbk-wss/Objects/w310h467_000000B63657E44A.jpg

100 Makoto Tamada JPN Kawasaki PSG-1 Corse (ZX 10R)

http://www.derapate.it/img/_tamada-misc.jpg

http://www.kawasaki-racingteam.eu/wsbk-wss/Objects/w700h465_000000B636578008.jpg

3 Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven (1098R)

http://www.gazzetta.it/speciali/motociclismo/2005/motomondiale/img/biaggi_max.jpg
http://www.football-wallpapers.org/wp-content/wp-05.jpg


111 Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven (1098R)

http://www.motorcycle-usa.com/photos/ruben_mug.jpg
http://www.motociclismo.es/rcs/noticias/2007/08_Ago/0708-sbk-xaus-03.jpg
http://www.mundomoto.com.br/colunas/images/sbk_2003/xaus.jpg

31 Karl Muggeridge AUS D.F. Racing (CBR1000RR)

http://www.bikesportpics.co.uk/bhwsbk07/14t.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z312/fotoefekt/Muggeridge.jpg

83 Russell Holland AUS D.F. Racing (CBR1000RR)

http://racedeadline.com.au/media/image/2007/03/ABD2007030264539_TN.jpg
http://www.motorcyclenews.com/upload/200678/images/Russell%20Holland1.jpg

22 Luca Morelli ITA Alto Evolution Honda (CBR1000RR)

http://www.oiw.it/testimonial/page/karina/luca-morelli---oiw.jpg
http://static.blogo.it/motoblog/superbike-2007-a-misano-team-honda-dfxtreme/luca_morelli_misano_1.jpg


88 Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda (CBR1000RR)

http://cache.viewimages.com/xc/76957225.jpg?v=1&c=ViewImages&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193861A1C1D75ABE90BC487DBA1C15EFDD8 284831B75F48EF45
http://www.repsolypf.com/se/Competicion/motociclismo/imagenes/imagenes/cdcompeticion/NOTIMOTO_070610_GP05_T1.jpg



38 Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha (YZF R1)

http://www.yamaha-motor.co.jp/global/race/release/2007/02-09/img/pic_nakatomi.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/local/cache-vignettes/L740xH491/2007-yamaha-assen-nakatomi-aad5e.jpg



13 Vittorio Iannuzzo ITA Team Pedercini (ZX 10R)

http://sbk.perugiatiming.com/ridersteams/Conduttore_730.jpg
http://static.blogo.it/motoblog/vittorio_iannuzzo_kawasaki_ninja.JPG

86 Ayrton Badovini ITA Team Pedercini (ZX 10R)

http://www.ayrtonbadovini.it/immagini/la_gare_capi.jpg
http://static.blogo.it/motoblog/ayrtonbadovini.jpg

96 Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo's (1098R)

http://www.xstreamracing.com/data/Image/smrz.jpg
http://www.motomondialeitalia.com/moto/caracchi.jpg

77 Loic Napoleone FRA Grillini Racing Team (YZF R1)

http://www.catchweb.net/catch-moto/foto-moto/P5090010.jpg

44 Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea (CBR1000RR)

http://www.hannspreeracingworld.com/images/uploaded/rider_rolfo_thumb.jpg
http://static.blogo.it/motoblog/superbike-2007-donington-park/roby_rolfo_donington_08.jpg


36 Gregorio Lavilla ESP Paul Bird Motorsport (CBR1000RR)

http://www.besthotels.es/html/noticias/images/lavilla.jpg
http://www.sportnetwork.net/mainadmin/img/1801112914154.jpg

57 Lorenzo Lanzi ITA R.G.Team (1098R)

http://www-static.shell.com/static/advance-en/images/ducati/people/lanzi_large.jpg
http://www.vallelunga.it/uploads/tx_photoarchive/TestDucati12.jpg

94 David Checa ESP Yamaha France - GMT 94 (YZF R1)

http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/checa_podium-2.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/local/cache-vignettes/L740xH491/2007-yamaha-checa-assen-6937b.jpg

194 Sébastien Gimbert FRA Yamaha France - GMT 94 (YZF R1)

http://www.ffmoto.org/_RESOURCES/actufrancais/gimbert_portrait_lemans_06.jpg
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/local/cache-vignettes/L740xH494/08_2007_p_island_yamaha_gimbert-5aa64.jpg

COQ
24 Şubat 2008, 04:07
Sezonun ilk yarış haftası aşağıdaki sonuçlarla kapandı.

1. Troy Bayliss (Ducati)
2. Max Biaggi (Ducati) +0.396
3. Troy Corser (Yamaha) +1.878
4. Ruben Xaus (Ducati) +4.487
5. Max Neukirchner (Suzuki) +7.505
6. Carlos Checa (Honda) +9.639
7. Fonsi Nieto (Suzuki) +9.725
8. Yukio Kagayama (Suzuki) +19.537
9. Michel Fabrizio (Ducati) +23.156
10. Jakub Smrz (Ducati) +24.429
11. Roberto Rolfo (Honda) +27.595
12. Kenan Sofuoğlu (Honda) +27.979
13. Gregorio Lavilla (Honda) +28.237
14. Noriyuki Haga (Yamaha) +30.205
15. Regis Laconi (Kawasaki) +31.882


Milli gururumuz Kenan Sofuoğlu, hayatındaki ilk SBK yarışında beklentilerimin üzerinde bir performans sergileyerek puan almayı başardı.
Kenan'ın yarış derecesi, bazılarınız için hayal kırıklığı olarak algılanabilir.
Fakat buraya bir virgül koyup olayın hiç de öyle olmadığını anlatmak gerekiyor.

Kenan ilk yarışında SuperPole hakkını kazandı.
Takım arkadaşlarını geçti.
Ve her iki yarıştan da puan almayı başardı.

Honda'ların geride olması, sorunun Kenan'dan değil yeni motosikletlerin setuplarının henüz tamamlanmamış olmasından kaynaklandığı açıkça görülüyor.
Honda takımı yeni motorlarıyla ancak bir ya da iki test yapabilmişlerdi. Bu durum motosikletlerin ayarlarının sezon içinde tamamlanması gibi bir derdi de beraberinde getirmiş görünüyor.
Ducati takımı da yeni bir motosikletle yarışıyor. Fakat onlar uzun zamandan beri motosikletleri test etme şansı buldular ve pilotlar yeni makinalara alıştı.

Daha önce de yazmıştım. Kenan'dan bir mucize beklemek ona haksızlık olur. SBK da yarışan pilotlar Kenan'dan daha yeteneksiz pilotlar değil.
Hepsi bu işi en iyi yapan cesaretli pilotlar.
Bir diğer artıları da oldukça tecrübeliler.
Kenan bu sezon aradaki farkı kapatmak için uğraş verecek.
Ben sezon başlamadan önce SBK'nın Kenan için biraz erken bir tercih olduğunu düşünüyordum.
Fakat yarışını izlediğim de yanıldığımı düşünmeye başladım.
Kenan her yarışta kendini daha da geliştirecek ve daha iyi yerlere gelmek için sağlam temeller atacaktır.
Tek korktuğum şey Kenan'ın yarış karakteri.
Bu konuda ki problemlerini de zamanla halledeceğine inanıyorum.
Yoksa tamamlayamadığı yarışlar görme ihtimalimiz var.

Sonuçta ne olursa olsun, rüyamız da bile göremeyeceğimizi düşündüğümüz bir arenada Kenan, yani bir Türk çocuğu yarışıyor.

Sezonu hangi pozisyonda bitirirse bitirsin, o bizim gönüllerimizde taktığı tacı taşımaya devam edecek.

Alttaki gibi bir cümleden nefret ederim ama bugün içimden böyle bağırmak geliyor.

Go!!! KENAN, goooooo!!!!!!!!

eczaci101
24 Şubat 2008, 04:14
Sağol üstad...

Bilgilendirdiğin için....

:cat:

Shrieker
24 Şubat 2008, 09:06
2. yarıştaki çıkışı çok iyiydi.İlk viraja kadar kaç kişiyi geçti göremedim fakat ilk tur sonunda 14.'lükten 7.'liğe çıkmıştı.Arkasında Ducati'lerin olduğunu gördüğümde orada kalamayacağını anlamıştım.İlk 10'a girmiş olması bence kötü değil.Kenan bu hafta sonu diğer takım arkadaşı Kiyonari'den ne kadar iyi yarıştıysa, Checa'da Kenan'dan o kadar iyi yarıştı.Checa 2. yarışın ilk turunda pistten çıkıp sonunculuğa düşmesine rağmen yarışı Kenan'ın hemen 1.5 sn gerisinde 11. sırada bitridi.İlk hedefi takım arkadaşı Checa'yı yakalamak olmalı diye düşünüyorum.

Bu arada şunu da belirtmek lazım, ilk yarış bittiğinde 1.'yle arasındaki fark 27 sn. iken, 2. yarışta bu fark 14 sn.'ye inmiş.Bence kayda değer bir gelişme.

belo
24 Şubat 2008, 14:28
evet 14 sn benimde dikkatimi çekti

TEFLON
26 Şubat 2008, 21:43
arkadaşım bilgiler için teşekkürler. sayende sbk takib edebiliyorum, bu bilgiler dergi ve gazetelerde çikmıyor malesef

COQ
27 Şubat 2008, 04:07
Yarışın başlarındaki geçişlere pek aldanmamak lazım.
Sonuçta her yarış farklı bir strateji geliştiriliyor ve ona göre bir sürüş uygulanıyor.
Kenan'ın yarışın başında ön guruba yaklaşması ve hatta dahil olması, ön gurubun yarış stratejisi gereği.
Fakat Kenan öne geçse tüm bu planlar alt üst olabilir ve çok ilginç bir yarış izleyebilirdik.

Kenan önce motosiklete alışma dönemini kazasız belasız atlatmak zorunda.
Yani ben yarışa asılmasını pek doğru bulmuyorum.
SS ve SBK motosikletleri aynı değil.
Beygir güçleri de aynı değil.
İki motosikletin viraj stratejileri çok farklı.
Bir de bunun üzerine yeni ve daha ayarları tam yapılmamış bir motosiklet kullanıyorsanız işiniz daha da zor.

Aslında Kenan'ın yarıştığı motosiklet SBK'nın en güçlü motosikleti.
Doğru ayarlar yapıldığında ve Kenan motora alıştığında bugünkü durum tersine çevrilecektir.
Bunun da uzun süreceğini sanmıyorum.
Honda motosiklet yarışları konusunda çok tecrübeli.
Sezon yarılanmadan motosikletler kendini göstermeye başlayacaktır.
Tabii Kenan'ın takım arkadaşları da ön plana çıkacaklar.
Ama Kenan bu sezonu akıllı geçirir ve gaza gelmezse, gelecek sezon İstiklal Marşımızı tüm dünyaya dinletecek diye düşünüyorum...

Sezon sonuna doğru da olsa Kenan'dan yine de bir podyum görmeyi umut ettiğimi de söylemeden edemeyeceğim.
Bunu milli duygularla söylemiyorum.
Kenan bunu başarabilecek nitelikte bir pilot...

COQ
28 Şubat 2008, 17:04
Bu hafta sonu Kalbimiz Avustralya'da atacak.
Program şöyle

Cumartesi:
19:45 Superpole banttan (Eurosport )
01:30 Superpole banttan (Eurosport )
02:00 Superbike Canlı (Eurosport )

14:45 Superpole banttan (Eurosport 2 )

Pazar:
05:30 Superbike Canlı (Eurosport )

10:30 Superbike banttan (Eurosport 2 )

Shrieker
29 Şubat 2008, 16:46
Kenan ilk sıralamalarda 18. olmuş.Bu superpole'e kalamadı demek mi oluyor?

Yoksa superpole'e kalmak için başka bir şart mı var? Bilen biri aydınlatırsa sevinirim:)

Edit: Araştırdım, ilk 16 pilot kalıyormuş superpole'e.Yani Kenan superpole'e katılamayacak ve sanırsam her iki yarışa da 18. sıradan başlayacak demek oluyor bu.

Editin de editi : Daha da araştırdım, wiki sağolsun bunlar çıktı:)

Race weekend

* Friday
o 1st free practice (60 minutes) and 1st qualifying (60 minutes)
* Saturday
o 2nd qualifying (60 minutes) and 2nd free practice (60 minutes)

The times of 1st and 2nd qualifying are combined and the 16 fastest riders qualify for Superpole. The rest receive a grid position based on lap time, starting with 17th. To qualify for the race, riders must record a lap time no longer than 107% of the time recorded by the pole-position rider.

* Superpole

Riders go out one by one in reverse order of qualifying position; in Superpole, riders may use a qualifying tyre. If Superpole is declared wet, a 50-minute session takes place for all 16 riders to set timed laps; each rider may complete no more than 12 laps including in and out laps.

* Sunday
o Warm-up (20 minutes) Race 1 and Race 2

Race distance must be from a minimum of 90 km to a maximum of 110 km.

Özet:Yarın sabah yapılacak 2. sıralamadaki derecesine göre belli olacak superpole'de mücadele edip edemeyeceği.

Erhan Erdil
29 Şubat 2008, 18:05
Evet arkadaşlar,
Geçen yıl İkinci Yarış Phillip Island pistinde.
Bu pistte en iyi tur zamanı Avustralyalı pilot Troy Corser’e ait (1’31.826)
Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Avustralyalı Troy Bayliss (Ducati 999 F07), 2. yarşı yine J.TOSELAND (HONDA CBR 1000RR)kazandı.
Yarış içerisinde en yüksek hıza ise T.BAYLISS ulaştı.(DUCATI 999F07- 311,6 km/h)


Bu seneki zamanlar geçen seneye göre daha yavaş. Geçen sezon Kenan 600RR ile bu piste 1’35.600 ile dönmüş.

jönysf
29 Şubat 2008, 18:13
Tabiki Kenan bu makineye alışana kadar ufak tefek sorunlar ve kazalar olacaktır.
Ben kenanın ismini duydukca gurur oluyorum :) Hep sormuşumdur kendime neden biz adam yetiştirip sbk giremiyoruz diye. Sonunda oldu işte.

COQ
29 Şubat 2008, 18:30
Shireker;
SuperPole yarın belli olacak.
Yani henüz kaygılanacak bir şey yok.
Kenan motoru tanımaya başladıkça,makinanın setuplarına daha fazla katkıda bulunacaktır.
Bir kaç yarış daha dişimizi sıkmamız gerekecek.:)

Patron;
Kenan'ın 3-4 saniye farkla SS ile dönebilmesi sanırım biraz da pistin yapısından kaynaklanıyor. Bazı pistlerde SS ler SBK ile kafa kafaya yarışabilir. İlginç değil mi?:)

Jönysf;
önce hoşgeldin diyeyim.
Kenan deneme esnasında bu motordan bir tane parçaladı. Aman bir daha olmasın.:)
Kenan'ın motosikletine alışması kadar, Honda'nın da ayarları tutturma konusunda biraz hızlı davranması gerekiyor.
Takdir edersinizki Honda'lar ilk yarışta kötü bir performans gösterdi.
Hadi Kenan acemi.
Ya diğerleri?

Teknik verilere bakıldığında SBK tarihinin en güçlü motosikletiyle yarışıyorlar.
Kısacası Honda'nın da zamana ihtiyacı var.
Ama uzun süreceğini sanmıyorum.

COQ
02 Mart 2008, 03:58
Yarış kazalarla başladı.
Ve yanlış görmediysem Hanspree takımından yarışabilecek durumda kalan tek pilot Kenan.
Yarış durmuş durumda.
Hadi hayırlısı...

ennginn
02 Mart 2008, 03:59
Kenan ucuz kurtuldu.inşallah başarır

COQ
02 Mart 2008, 04:09
Kenan şu an pistte.
Hadi hayırlısı...

Bayliss yarışı önde götürüyor ama bir kaç defadır motorun önünü kontrol edemediğine şahit oldum.
Bakalım nereye kadar gidecek.
İşin ilginci Corser hemen arkasında ve ondan daha hızlı.

Kenan 21. başladığı yarışta şu an 13. sırada.

Hadi Kenan.

Son 4 tur ve yarışın sonucu belli gibi.
Bayliss açık ara önde ve en yakın rakibi Biaggi düştü...

Yarış bitti.

Bayliss kendi evindeki yarışı açık farkla kazandı.
Kenan yarışı 14. sırada tamamladı.(bu 2 puan demek)
Bir ara 12. sıraya kadar yükselen Kenan önce takım arkadaşı Kyonari'ye geçildi.
Görmedim ama son anda Lanzi'ye de geçildi sanıyorum.

Sırada 2. raund var.
Başarılar Kenan...


Evet resmi sonuçlar geldi.

http://img525.imageshack.us/img525/8633/kenan1cd1.jpg


Şu an pilotlar sıralamasında son durum:

http://img525.imageshack.us/img525/3272/kenanvf5.jpg

Kamera sürekli ön gurubu gösterdiği ve ön gurupta 8 motor olduğu için ne yazık ki Kenan'ı göremedik.

ennginn
02 Mart 2008, 07:40
kenan şu an 5.sırada ama yarışı 11.bitirinci üzüldüm.

Yolun açık olsun

COQ
02 Mart 2008, 08:18
Evet 2. yarışı yine ev sahibi Bayliss kazandı.
Biaggi yine düştü.
Fakat bu kez,
ne zaman düşecek acaba?
diye düşünen bizleri fazla bekletmeyip, yarışın başlarında düştü.
Kenan yarışı 11. sırada bitirerek 5 puan daha aldı.
Aslında bir ara 5. liğe kadar yükselmişti.
Fakat 2 motosiklete de aynı hatadan geçildi.
Sonrasını seyredemedik.
Kenan öne fazla yükleniyor.
Bu SS kullanmaktan kalma bir alışkanlık.
Bunu bir an önce üzerinden atması lazım.
Bunun dışında diğer tüm yarışçılardan eksiği olmadığını gösterdi.
Bir kaç yarış sonra Kenan'ı çok daha iyi yerlerde göreceğimize inanıyorum...

Sonuçları da asalım.
Sanırım Kenan pistin bu yarıştaki hız rekorunu kırdı...
http://img113.imageshack.us/img113/4067/sonuclu3.jpg

Shrieker
02 Mart 2008, 08:27
Lastiklere çok erken yüklendi.Uzun süre 5. götürdüğü gruptan hızlı gidip kaçarım diye düşündü ama arayı açamadı.Lastikleri de bitince takip edenlere verecek cevabı kalmadı.

Kiyonari geçen hafta sonuna kıyasla çok iyiydi.Kenan'ın gerçekten kendini geliştirmesi lazım.Motor sporlarında en önemli kıstaslar takım arkadaş(lar)ınızdır.Bu hafta sonu ikisinin de açık şekilde gerisindeydi.Özellikle de yarışların sonuna doğru.Bundan ben lastikleri yeterince efektif kullanamadığı, diğer pilotlardan kopmamak için lastiklere onlardan fazla yüklendiği sonucunu çıkartıyorum.

Biaggi'nin 2. yarıştaki düşüşü gerçekten izlemeye değerdi:) 300+ hızla ön frene o kadar yüklenmek her babayiğidin harcı değildir:)

3 yarışta (sbk1 supersport ve sbk2) harikuladeydi.Özellikle Supersport yarışında puanlar kapanın elinde kaldı desek yeridir:) Sabaha kadar oturduğuma kesinlikle değdi.Motora doydum resmen:mrgreen:

ER6iNbay
02 Mart 2008, 11:17
şu an eurosport 2 de yarışların tekrarı var izlemek isteyen olursa dediydim...

Erhan Erdil
02 Mart 2008, 12:15
Sanırım Kenan pistin bu yarıştaki hız rekorunu kırdı...


En iyi ikinci hıza erişmiş :cat:

Kenan Sofuoğlu 313 km/s (22. tur - 1'35:170)
En iyi tur zamanı 25. tur 1'33:728

Troy Corser 314 km/s
Max Neukirchner 313 km/s

COQ
02 Mart 2008, 16:54
En iyi ikinci hıza erişmiş :cat:

Kenan Sofuoğlu 313 km/s (22. tur - 1'35:170)
En iyi tur zamanı 25. tur 1'33:728

Troy Corser 314 km/s
Max Neukirchner 313 km/s

1 km hız farkı.
Bu motosiklet yarışları çok ilginç.:)
Neyse bir dahaki sefere inşallah.


Bu pistte SBK ve SS derecelerini bazı meraklı arkadaşların gözüne sokmak istiyorum.:P

Bildiğiniz gibi forumumuzda sık sık, en hızlı motor, en güçlü motor hangisini alsam? şeklinde başlıklar açılıyor ve bu işin meraklısı da çok.

Aslında daha önce konu eğer yarış ise, bu işi etkileyen bir çok etken olduğunu defalarca yazmıştık.
Pilotajdan, piste kadar uzun bir liste oluşturacak bu etkenleri bir çok arkadaşımız dili döndüğünce anlatmaya çalıştı.

Şimdi elimizde bu yazdıklarımızın gerçekliğini kanıtlayan bir veri oluştu.


SBK 1. 1"32.516
SBK 2. 1"33.714

SS 1"35.675

600cc SS ile 1000cc SBK arasında sadece 2-3 saniye fark var.
SS de ilk 4 sırayı paylaşan pilotlar, SBK ile karışık yarışsalarmış,
1. yarışta ilk 17 içinde olacaklarmış.

Yani SBK da bir çok pilot SS pilotlarının derecelerini yakalayamamış.

Skull yukarılarda bir yerde Kenan geçen sene 600cc ile daha iyi tur zamanı yapmıştı diye yazmıştı.
Bu yarışa 600cc ile katılsaydı ne olurdu acaba? diye manyakça bir soru geldi aklıma.:)

Neyse tüm gece uyumamama rağmen pilotlar sıralamasını bekleyememiştim.
Kenan bu yarışta da puan almayı başararak genel klasmanda bir basamak yükseldi.
Son durum şöyle:

http://img161.imageshack.us/img161/1834/sonucpilotcj9.jpg

Önümüzdeki yarış için bir ay beklememiz gerekecek.
6 nisanda İspanya'da yapılacak olan yarışta geçen sene sonuçlar şöyle olmuştu.

1. yarış:

R.XAUS Ducati
N.HAGA Yamaha
T.BAYLISS Ducati


2. Yarış:

J.TOSELAND Honda
M.BIAGGI Suzuki
N.HAGA Yamaha


Valencia pistinde geçen yıl yapılan SS yarışını ise,
Dünya Şampiyonu Kenan SOFUOĞLU (TR) Kazanmıştı........

http://i191.photobucket.com/albums/z312/fotoefekt/kenan2007.jpg

COQ
04 Mart 2008, 17:50
Evet;
biraz geç oldu ama SBK da yarışan takımları ve motorları da tanıyalım. :)

Ducati Xerox
http://img254.imageshack.us/img254/9244/ducatixeroxne9.jpg

Model: 1098 F08
Motor: 1198 cc
Güç: 210 ch - 10 500 tr/mn
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 168 kg

Yamaha Motor Italia WSB
http://img254.imageshack.us/img254/980/yamahawsbbv5.jpg

Model: Yamaha YZF R1
Motor: 998 cc
Güç: 220 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 162 kg

PSG-1 Kawasaki Corse

http://img254.imageshack.us/img254/8774/kawasakiyc1.jpg

Model: Kawasaki ZX 10 R
Motor: 998 cc
Güç: 220 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 162 kg

Alstare Suzuki

http://img201.imageshack.us/img201/5296/suzukialstarenb8.jpg

Model: GSXR 1000 K8
Motor: 998 cc
Güç: 220 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 162 kg

GMB Racing Sterilgarda

http://img144.imageshack.us/img144/7610/gmbracingmo0.jpg

Model: 1098 F08
Motor: 1198 cc
Güç: 210 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 168 kg

Hannspree Ten Kate Honda

http://img144.imageshack.us/img144/4880/hanspreexe8.jpg

Model: Honda CBR 1000RR
Motor: 998 cc
Güç: 220 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 162 kg

Yamaha France GMT 94

http://img168.imageshack.us/img168/3002/gmtfo9.jpg

Model: Yamaha YZF R1
Motor: 998 cc
Güç: 200 ch
Lastikler: Pirelli
Ağırlık: 162 kg

Evet dişe dokunur takımlar bunlar.

Bir de tek motorla yarışan takımlar var.
YZF Yamaha:YZF R1
Grillini Racing: YZF R1
Paul Bird Motorsport:CBR 1000RR
Hanspree Honda Althea: CBR 1000RR

COQ
05 Nisan 2008, 19:27
Ay dediğin ne ki?
Geçip gidiyor.
Su gibi.

Geldik bir yarış haftasına daha.:)

Kalbimiz yarın Valencia pistinde Kenan'la birlikte olacak.

Tabii Kenan'ın çok çalışmaya ve biraz da şansa ihtiyacı var.
Yoksa bu yarıştan da puan çıkarabilmesi bu kez zor görünüyor.

Evet;

iyi haber vermek isterdim ama maalesef haberler kötü.

Kenan yarın ki yarışa 24. sırada başlıyor.
Start çıkışına bakınca, 25. sırada başlasa daha iyiymiş diye düşündüm.
Oldukça kötü bir yerden başlayacak.

İnşallah şansı yaver gider de buradan da puan ya da puanlar çıkarmayı başarır.

Daha önce de yazmıştım.
Bu sezon Kenan'ın alışma sezonu.
Geçtiğimiz yıllardaki başarılarını bu yıl da tekrarlamasını beklemiyoruz.
Ama aldığı her güzel sonuç göğsümüzü kabartıyor tabii ki...:cat:

Yarış sanıyorum Tr saatiyle 13h00 de başlayacak...

Geniş bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa sevinirim...

Shrieker
05 Nisan 2008, 19:34
Kiyonari superpole'de Checa'yı geçmeyi başarmış.6. ve 7. sıralardan başlayacaklar yarışa.Kenan ise superpole'e kalamadı dediğin gibi 24. sıradan başlayacak.Kenan'ın üstündeki baskı yavaş yavaş yükselecek çünkü takım arkadaşları hızlandılar ve ön sıraları zorluyorlar artık.Umarım sezon içinde o da hızlanmayı başarır.

COQ
06 Nisan 2008, 05:41
Kiyonari superpole'de Checa'yı geçmeyi başarmış.6. ve 7. sıralardan başlayacaklar yarışa.Kenan ise superpole'e kalamadı dediğin gibi 24. sıradan başlayacak.Kenan'ın üstündeki baskı yavaş yavaş yükselecek çünkü takım arkadaşları hızlandılar ve ön sıraları zorluyorlar artık.Umarım sezon içinde o da hızlanmayı başarır.

Evet takım arkadaşları hızlandılar.
Çünkü motosiklet üzerinde ki çalışmalara katkıda bulunabiliyorlar.
Halbuki Kenan henüz motosikleti tanıma aşamasında.
Bu nedenle doğru ayarı bulmaları zor olacak.
Takım arkadaşları iki yarış sonra doğru ayarları tutturmuş görünüyorlar.
Bundan sonra daha da hızlı olacaklar.
Çünkü altlarında ki makina gerçekten inanılmaz bir düzeyde.
Tek handikapları makinanın yeni olması.
Yani ilk kez bu sezon kullanıyorlar.
O nedenle bu sezon onlar için de zor bir sezon olcak.
Bu açıdan bakacak olursak, bu durum Kenan için avantaj gibi görünüyor...

COQ
27 Nisan 2008, 05:13
Bir üstteki mesajımda takım arkadaşları hızlandılar yazmıştım.
Fakat Assen'de deyim yerindeyse mıçtılar.
Bu gün sıralama turlarını izledim.

Ducatiler çok iyiydiler.

Evet yarın Kenan Assen'de yarışacak.
Yarışa maalesef 21. sırada başlıyor.
Fakat ben onun iki yarışta da bir kaç puan koparabileceğinden ümitliyim.

Kenan bu seneyi böyle geçirecek.
Zaten yapabileceği fazla bişey yok.
Gönlümüz ve dualarımız onunla.
Aslında ben yarışa bu kadar asılmasına bile karşıyım.
Bu sezonu motorla oynayarak geçirse bence çok daha iyi yapar.

Ama inanılmaz hırslı bir pilot.
Geçen yılın SS şampiyonu olması onda psikolojik bir baskı yapıyor gibi geliyor bana.
Bu psikolojiden bir an önce sıyrılsa iyi olacak diye düşünüyorum.
Bir de sevenleri bu kadar gaz vermeseler.


Yavaş yavaş taşlar yerine oturacak.
Sabır lazım.
İlla şampiyon olması da gerekmiyor.
Onun o er meydanında olması bile yeterince gurur veriyor zaten...