PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : virago 250/535 mi;kawasaki en 500 mü ?



purifier
01 Eylül 2005, 17:32
Arkadaşlar motor alayım diye uğraşırken yaz bitti.bugün yarın bir tane almalıyım artık.chopper düşünüyorum ama tam karar veremiyorum. virago 250;virago535;kawasaki en 500 arasında zorlandım.bunları kullanan, teknik özelliklerini (güç,yakıt sarfiyatı,yedek parca fiyatları vs.) bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum lütfen. :king:

trenox
01 Eylül 2005, 17:58
hepsinin kendine göre avantaj dezavantajları var. kawasaki yedek parçada sorunlu zira z motodan memnun olan birini duymadım şu ana kadar.yamahalarda öyle sorun yok bildiğim kadarıyla.yakıt düşünüyorsan 250 virago tabii ki. ama güç dersen kawasaki.şimdiden hayırlı olsun artık ne alırsan kazasız belasız kullan.

ccbbdd
01 Eylül 2005, 18:05
Virago tavsiye ederim,arkadaşında dediği gibi kawasaki de yedek parça problemi var olduğunu biliyorum,eğer 250 lik alacaksan zaten virago,suzuki ve honda gibi 3 seçeneğin var Honda rebel güçsüz bir motor,suzuki marauder var jinluna benziyor ha bu arada hysoung da var tabi 250cc,ama en 500mü 535 mi dersen en 500 49 hp sanıyorum 535 43 olması lazım emin olmamakla birlikte 535v motor ki bu önemli,,en 500 düz sıra tipi,,amacın doğrultusunda bir seçim yapabilirsin ş.içi ş.dışı nerde kullanacaksın,,,Virago 250 90ytl yakıyor kmde,son zamlarla 100 olmuştur,en 500 en güçlü 500cc motor durumunda.535 şaftlı bildiğim kadarıyla

purifier
02 Eylül 2005, 11:39
trenox,ccbbdd
arkadaşlar tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.kusura bakmayın forumu açtım akabinde adsl hatta bi problem oldu; ayıp oldu sanki,forum açıp kaçıyo gibi oldum :)
bu arada virago 535 ler daha pahalı galiba.hemde şaftlı fazla yakar bence. 250 de azami surat 120 ;en500 de ise 170 imiş. burdan yola cıkarak 90 km sabit hızda EN500 daha az yakar diyebilirmiyiz teknik olarak?ustelik 6 vitesmiş EN500.bu konunun teknik bir hesabı varmı acaba. motoru en az 5-6 sene kullanmayı düşünüyorum o bakımdan yakıt olayını önemsiyorum.zira zırt pırt zam geliyo ilerde kaç olur bilinmez

trenox
02 Eylül 2005, 11:50
km de 160 civari yakar,sürate göre bu 200 ve daha üstü oluyo.cihaz 170 gördü biraz daha gaz vardı sanırım sonuna kadar dayanır bakımlarına bağlı olarak.en500 fiyat da ikinci eller 7,5 dan başlar tabi modeline göre.makine kawasakinin çeşitli modellerinde halen daha kullanılıyo sanırım er5 lerde.yakıt düşünüyorsan 500cc fazla gelir bu gerçek.herkesin motoru kendince bir numara. bence en500 türünün en iyisi.seviyorum motorumuuuuuuuuuuuuu.:)

purifier
02 Eylül 2005, 12:10
baya bi fark varmış ikisi arasında yakıtta.hayret bişi :silent:
yalnız bazı motorlar arabadan fazla yakar demişlerdide inanmamıştım. 500 cc motor 1400cc arabadan fazla yakıyo ilginç.üstelik arabanın ağırlığı 1 ton olduğu halde.fakat bu motorlarda bi takım ayarlar olması lazım kısma gibi felan yokmudur ekonomik kullanım için.
iki motordan da 4000 ytl ye var bu arada

ccbbdd
03 Eylül 2005, 00:32
baya bi fark varmış ikisi arasında yakıtta.hayret bişi :silent:
yalnız bazı motorlar arabadan fazla yakar demişlerdide inanmamıştım. 500 cc motor 1400cc arabadan fazla yakıyo ilginç.üstelik arabanın ağırlığı 1 ton olduğu halde.fakat bu motorlarda bi takım ayarlar olması lazım kısma gibi felan yokmudur ekonomik kullanım için.
iki motordan da 4000 ytl ye var bu arada

nasıl yaa,,160 ytl den az yakan araba hangisi,,olmamalı diyorum,hemen bir alayım o arabanın markasını modelini,benim arabadamı sorun var 98 honda civic 1400cc enjeksiyonlu 200ytl yakıyor kmde,,500 cc motor da 150-160 yakar,asla 1400cc arabadan fazla yakmaz 500cc bir motor..250 cc yamaha virago 100ytl yakıyor,sen eğer ekonomi diyorsan 250 hatta 125 alacaksın,,durum budur,,ama birdaha söyleyeyim 500cc bir motor dizel 1.3 motorlu bir araba değilse bahsettiğimiz benzinli aabadan fazla yakmamalı,,ha bu citroen saxo ise o zaman durum değişir o alet acayip az yakıyor ve dizel,,her neyse sen şu 160 ytl yakan arabayı bir söyle hele çok merak ettim,,,93 ten beri ehliyetim var sayısız araba değiştirdim,,,bu ülkede en hazmedemediğim şey şu benzin olayı zaten....Hemen Hondayı satıp ondan alayım 1 tane,,, :cherry: :cherry:

JaNTi
03 Eylül 2005, 01:06
160 YTL yakan araba Toyota Yaris var.1.0 motor olanı 160 dan daha az yakıomuş.Bunu bana toyota yaris 1.0 almış olan toyotanın eski müdürü söledi...
Arkadaşım eger gerçekten bir chopper'a binmek istiyorsan bence benzini çokda önemsemiyeceksin çünkü altındaki bir makina,scooter mantıgıyla yaklaşma olaya.Şu kadar km'ye şu kadar benzin yakarım felan yakışmaz bir chopper kullanıcısına.Ha eger bu motorlar gerçekten benzin kullanımına önem veren bir tür olsaydı emin ol çogu chopperlar da benzin göstergesi olurdu!!! Bi kere ne kadar yakarım mantıgı chopper la ters.
Ne alim die soracak olursan ben Virago 535 kullanıyorum ve de çok memnunum.En 500 güsel alet ama arkadaşlarında dedigi gbi parça ve servis ile ilgili bazı sorunlar yaşiyabilirsin.Ayrıca motor'un tek parça olması goruntuyu o kadarda güsel kılmıyor.V motorun görüntüsü apayrı.Ne kadar para bagliyacaksın bilmiyorum ama 2000-2001 model bir viragoyu 6-7 milyar arası alıp 3-4 senede rutin bakımlarını yaptırmak şartı ile rahatça binebilirsin.Şimdiden iyi sürüşler,yolun açık olsun... :cat:

byandim
28 Mart 2007, 03:36
arkadaşlar bende virago 535 var orjinal bilgilerde 100 km de 7 lt yakar diye biliyorum. benim viragonun vakum ve manifolt lastikleri arızalı olduğu halde(tabi sipariş verdim geliyor) 113 km de 7,80lt yaktı(bunun bir çoğu şehir içi-şehir dışında 140km hızla ) buda 0,19- 0,20 ykrş (190,000-200,000 tl) tekamül ediyor.lastikleri değiştirdiğimde tekrar deneyeceğim ozaman yeniden yazarım.

badi
28 Mart 2007, 04:20
Eski bir 250 virago kullanıcısıyım motorunu yagsız bırakmazsan uzun uzun ekonomik gezilere cıkabilirsin şehir içine idealdir ayrıca yakısıklı bir makinedir bir takım degişikliklerle örn;150 lik lastik nikelaj vs çok daha iyi olabilir.en500 mü 535mi diye sorarsan 535 derim v motorun seside tadıda bir başkadır

serdarcogen
09 Temmuz 2009, 02:26
benimde virago 535 6,7 lt ile 101 km giitti birazıda reserve gitti desek 6,5 ile 100 km gidiyor tamamen sehir içi dışınıda deneyince yazarım... alet bence manyak uçuyorr :D

mirty
09 Temmuz 2009, 02:59
olm hortlatmışsın konuyu :D

tarsici
06 Ekim 2009, 17:41
arkadaşlar bende virago 535 var orjinal bilgilerde 100 km de 7 lt yakar diye biliyorum. benim viragonun vakum ve manifolt lastikleri arızalı olduğu halde(tabi sipariş verdim geliyor) 113 km de 7,80lt yaktı(bunun bir çoğu şehir içi-şehir dışında 140km hızla ) buda 0,19- 0,20 ykrş (190,000-200,000 tl) tekamül ediyor.lastikleri değiştirdiğimde tekrar deneyeceğim ozaman yeniden yazarım.
arkadaşım bende virago 250 ve 535 var 250 olan 3 lt 100 km de 535 6.5 100 km de ikisinden birini satıcam bilgilerinize

ergün1968
06 Ekim 2009, 17:46
Arkadaşlar,mesaj tarihlerine bakalım bir zahmet.

AYBERK
06 Ekim 2009, 17:47
arkadaşım bende virago 250 ve 535 var 250 olan 3 lt 100 km de 535 6.5 100 km de ikisinden birini satıcam bilgilerinize

nerde oturyorsun arkadaşım? ve 250cc kaç TL istersin? özelliklerinide benimle paylaşırsan sevinirim... özelden de mesaj atabilirsin. teşekkürler...

alkadras
21 Ocak 2010, 20:02
böyle konuların hortlaması olmaz. bence sürekli tartışıladurmalı.. Bu ikilemden çıkmak bir hayli güç

BornToBeWild
24 Temmuz 2012, 01:34
Keeway Cruiser 250'den sonra bu makineyi ciddi ciddi düşünüyorum. Her sayfayı okudum.

Aklımda üç seçenek vardı;

Virago 535
Hyosung GV650
Kawasaki EN500

Virago dışındaki iki seçenek chopper formatından uzakta. GV 650 tam istediğim gibi ama ses... Ses yok makinede. V motorun aksak ritmini çay+sigara eşliğinde dinleyen biriyim.

EN 500 gerçekten kendini ıspatlamış bir motosiklet. Ama öte yanda hönk diye kocaman duran V motoru ve helikopter sesli egzosu ile virago 535... Offf diyorum...

Bilemedim abiler ne yapsam?

altug09
13 Haziran 2013, 19:48
xv 535 mi en 500 mü sonuç olarak?

COQ
13 Haziran 2013, 20:31
Yumurtaya can veren Allah'ım

gezer28
05 Eylül 2013, 22:18
benzin 5 tl yi grcmiş. bana 250 lik virago yeter artar bile .

ogzcngdk
06 Eylül 2013, 00:33
benzin 5 tl yi grcmiş. bana 250 lik virago yeter artar bile .

sen 535 in sesini duymadın heralde :)

fromghetto
06 Eylül 2013, 12:42
bu konu hiç bi zaman fosil olamayacak heralde :queen::thumleft:

korayuzuner1
14 Mayıs 2017, 11:24
12 sene geçmiş yamaha 250 ve 535 in yedek parça bulunabilirliği hala varmı ?

slowdrop
28 Kasım 2018, 16:27
12 sene geçmiş yamaha 250 ve 535 in yedek parça bulunabilirliği hala varmı ?

var dostum, yurtdışı bağlantıların varsa sorun yaşamazsın :)

ilker_41
28 Kasım 2018, 19:12
yerinde olsam en 500 alırdım en 500 gerçekten sesi olsun hızı olsun tam chopper karakteri taşıyor.chopper kullanan adamın videosunu izlersen beni daha iyi anlarsın diğerleride iyi makina ama bir en 500 olamazlar.

sey_47
28 Kasım 2018, 19:21
yerinde olsam en 500 alırdım en 500 gerçekten sesi olsun hızı olsun tam chopper karakteri taşıyor.chopper kullanan adamın videosunu izlersen beni daha iyi anlarsın diğerleride iyi makina ama bir en 500 olamazlar.

Ayni blok kle500 er5 te kullaniyorlar. Ne chopper'i hocam ya.
Konu da fi tarihinden.

alp010
28 Kasım 2018, 19:50
Arkadaşlar motor alayım diye uğraşırken yaz bitti.bugün yarın bir tane almalıyım artık.chopper düşünüyorum ama tam karar veremiyorum. virago 250;virago535;kawasaki en 500 arasında zorlandım.bunları kullanan, teknik özelliklerini (güç,yakıt sarfiyatı,yedek parca fiyatları vs.) bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum lütfen. :king:

Abi dediğin aletler çok eski model bence yeni model gv250 almak daha mantıklı. (:cherry:)


2005'te ben 4 tekerlekli bisiklet sürdüğümden direk abi dedim ama sıkıntı olmaz umarım.

..YaNKee..
28 Kasım 2018, 20:12
muhtemelen konu sahibi emekli olmuş, deniz kenarında oltasıyla takılıyodur :P

Blackeagletr
28 Kasım 2018, 22:45
Dile kolay, 13 senelik konu.

tommygun
28 Kasım 2018, 23:02
Konu sahibi, foruma en son 2006'da girmiş.

logaritma
28 Kasım 2018, 23:23
bu konu açıldığında hala en500 sıfır üretiliyordu virago 535 lerde 2004 e kadar geldi yani o zamanlar 1-2 yaşında tertemizini bulurdu..

şimdi bu motorların ikisininde temizini bulmak çok zor alırım restore edip binerim dersen en500 derim..

aynı motorun o yıllarda kle500,gpz500,er5 gibi motorlarda kullanılmasının önemi yok kawa şu andada 650cc lik motorunda aynı şeyi yapıyor versys,er6n,er6f, vn650 (vulcan s) hepsinde aynı motoru kullanıyor.. hondada cruiser segmentinde rebel500 var şu anda 500 lük grupda kullandığı aynı motoru kullanıyor honda, yada ctx700 var nc deki motoru dct şanzımanı koymuş honda..

ona fazla takılmayın aynı motoru koyabilir fabrika ama verilere bakarsanız ya farklıdır yada veriler aynı olsada koca mühendislik kadrosu cruiser ise cruisera yada enduro ise enduroya uyumlu bir map harita yada eski nesil ise devir geçişlerini egzos sistemini ona göre yapar yapıyor zaten.
arkadaşımda kawasaki versys 300 var top limit 160-165 falan aynı motor ninja 300 de 199 ları görüyor.. adamlar enduroya göre yendiden map yazmışlar ona göre gidiyor torku üstte tutmuşlar performansı altta diğerinde tam performans Allah ne vediyse..

Neden en500 yada vulcan500 avrupadaki ismiyle denirse uzun uzun anlatırım bendede vardı çünkü güzel motordur.

fireblade e
28 Kasım 2018, 23:29
İkisinide kullanmış biri olarak kesinlikle Kawasaki en.500 konfor,denge,performans hepsi en 500 de var.

logaritma
28 Kasım 2018, 23:40
İkisinide kullanmış biri olarak kesinlikle Kawasaki en.500 konfor,denge,performans hepsi en 500 de var.

Aynen bendede ikisi oldu virago535 takasdan gelmişdi bir kaç ay kaldı bende , en500 2-3 sene sürdüm .. ikisi arasında en500 tek geçerim.. tabii şu anda artık temizi çok zor .. temiz elinde olanda satmaz kolay kolay.. satsa cruiser segmentinde öyle bir motoru bulamaz..

fazil
29 Kasım 2018, 09:44
2001 yilindan beri, 1992 model bir virago 250 kullaniyorum. Hic yolda kalmadim. Cok saglam bir motor oldugunu soyleyebilirim. Sehir icinde 100km'de 3lt yaktigi icin de ekonomik bir motordur. Agirlik merkezi yere cok yakindir, hafiftir (130kg). Kullanimi da keyiflidir. Tek karburatorlu oldugu icin de basit bir motoru vardir denebilir. Tamirat islerini kendiniz yapip, ogrenebilirsiniz yani. Eski model alip toplamaya da uygundur bence.

Japonya'da ve Amerika'da hala sifiri satilidigi icin yedek parca sorun degil ama pahali tabi, ayrica Çin taklitleri oldugu icin buradan da ucuza yedek parca bulunabilir.

Bu arada, En500'u hep merak etmisimdir.

Easx
29 Kasım 2018, 14:15
İki makineyide kullandım. Virago bana çok ufak ve kozmetik olarak düzgün gelmediğinden ön yargılı olabilirim ama En500 hem ağırlık, hem denge, hemde performans açısından bana daha uygun geliyor. Son birkaç senedir elimizde olan bir makine var. Bir kere bugüne kadar sorun yaşamadık. Kayışlı modeller sorunluymuş ama zincirli makineden ben hiç sorun yaşamadım. Yakıt açısından gidişine göre harika bir makine.

Virajları dengeli, ağırlığı çok fazla olmadığı için frenajı harika, bakım aralıkları uzun. En500 tam bir cruiser değil evet. Power cruiser denilen makinelere daha yakın. Vereceği maksimum torku daha yüksek devirde veriyor zaten en büyük farkıda bu. Bunun yanında 1000cc altı herhangi bir makinede tam bir cruiser değil zaten. Karakteristik olarak büyük cc cruiserlarla elbette farkı var ama 800cc - 1000cc altı diğer cruiserlarla karşılaştırıldığında gömmek çok saçma olur. Bu biraz sürüş stiliyle alakalı. Ben cruiserda olsa canım istediğinde agresif kullanmayı seviyorum. Bu yüzden bana hitap ediyor diyebilirim. Değiştire değiştire kullandığım dragstar 650, dragstar 1100, vn800, vt750 shadow, gv250 gibi makineler arasında en500'den daha fazla keyif aldığım 2 makine var. VN800 ve Dragstar 1100. Tabi çevremdeki arkadaşların motorlarını kullandığımdan uzun bir deneyim sonucu kesin bir çıkarım yapamıyorum.

Artçılı kullanım konusunda da birşey diyemem bendeki makine bobber.

logaritma
29 Kasım 2018, 17:38
en500 cruiser segmentinde güç dengesi açısından normal 800 hatta 1000cc lik cruiselara eşdeğer güç üretir.. en500 50 beygirdir aynı oranda bir marauer 800 de 50 beygirdir misal dragstar 1100 de misal 62 beygir falandı yanlış hatırlamıyorsam... kayış yada zincir olayıda a kasalar kayışlıdır 99 sonu üretime başlanan c kasalar zincir aktarmalıdır. almanyada bazı c kasalar özel müşteri istediği doğrultusunda kayışlı olarak yollanmış misal.. Türkiye dede benim bildiğim sonradan zincirden kayışa çevrilmiş 2 tane vardı..

en500 türkiyede en500 deniyor... asıl vulcan 500 yani vn serisidir.. vn500 yani vulcan500 diye geçer avrupada .. en500 diye aratırsanız zaten çoğunlukla öncelik google da hep türk siteleri çıkar kaşınıza.. vn500 dedinizmi motorun a dan z ye her tür parçasını tedarik edebilirsiniz.. çünkü 2009 da üretimden kalkdı yasalara göre 20 yıl kawasakinin ona parça üretmesi lazım. buda 2029 kadar en 500 ün parça sorunu çekmiyceği anlamına gelir..

hani türkiyede bir krişe varya parçasını bulamassın falan aslında çok rahat yurtdışı sitelerde a dan z ye her tür parçası var..

vn800 yani vulcan 800 en500 ün abisidir.. vn500 ,vn800.vn900,vn1500,1600,1700 diye gider yurtdışında sıralama o yıllarda..

bu arada en500 arka çamurluğu ile vn800 sport versiyonun arka çamurluğu aynıdır..

en500 ün o yıllardaki akranları cruiserlara göre çok artısı varda burda uzatmıycam fren sisteminden tut,yakıt sisteminden tut,şanzımandan tut ,soğutma sistemine kadar.. hatta şu yıllarda 500-600 lük üretilen sıfır bir cruiserın en500 den tek artısı olsa olsa bir enjeksiyon lu olması birde abs li olması olur başkada ekstra bir artısı olmaz..

bumootrun almanyada hastası çok neden bilmiyorum o yıllarda almanyadada çok satmış en500.. o yüzden üstünde custom olsun teknolojik olsun uğraşan çok insan var.. bir tanesi motoru enjeksiyonluya çevirmişdi misal.. almancası olanbumotorada merak salan bakabilir.

Kısaca en500 iyidir güzeldir ama temizini bulamassınız.. elinde temiz olanda asla satmaz.. satarsada çok sağlam para ister normal en500 fiyatlarında satmaz..

tommygun
29 Kasım 2018, 17:43
Gerçi logaritma söylenecek herşeyi söylemiş ama yine de merak edenler için aşağıda vereceğim linkte 10 sene En 500 kullanmış bir sürücünün yorumları var. Merak edenlere faydamız olsun.
https://www.youtube.com/watch?v=a8XwO3B56Mk