PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Solar Motosıklet



flopticall
19 Aralık 2007, 02:53
İŞTE YOĞUN ÇALIŞMALAR SONUCU TASARLANAN GÜNEŞ ENERJİLİ FAZER
( yalan değil güneş enerjisi ile gitmiyor ama işe yarıyor)

türkiyede 120 milyon ceptelefonu varmış her bir telefona ait adaptör olduğunu farz edelim bu adaptörlerin de hergün fişe takılı olduğunu düşünürsek kabataslak aynı anda 20 milyon adaptör elektirik şebekemize yük olduğu ortaya çıkacaktır her bir adaptör ortalama 5 watt enerji çekmektedir bu da toplamda 10 megawatt enerjiye eşittir 10 megawatt deyip geçmek yerine benimde küresel ısınmaya karşı 5 watt lık bile olsa bir katkım olsun dedim projeme başladım
( budabi sebep olabilir ama asıl sorun şarj süresi (: )

nokia nın n95 model telefonunu kullanıyorum, bu telefonu tercih etmemin en büyük sebebi gps özelliğinin olmasıydı yolculuk esnasında gps i
açarak telefonuda depo üstü çantanın harita kısmına görebileceğim şekilde bağlayıp kullanmak istiyordum herşey çok güzel di ama küçük bir sorun çıktı ortaya şarjımın çok çabuk bitiyordu normal şartlarda 1 gün giden şarj sürem gps açıkken 3 saat e kadar düşüyor buna nasıl bir çözüm bulmalıyım diye tuvalette düşünürken birden tuvaletin camından yüzüme küçük bir güneş ışığı hüzmesi çarptı ve ben EVREKAA EVREKAAAAA diye bağırarak sokağa attım kendimi ve resiimlerde gösterdiğim şekildeki sistemi kurdum
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/15122007530.jpg
aldığım yerde birkaç çeşit güneş pilleri mevcuttu ama volt seviyesi uygun olması nedeni ile 5 cm x 5 cm boyutlarında ve 4,2 volt enerji veren pilleri tercih ettim iyi seçim yapmışım her yönden cuk diye oturdu
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/15122007529.jpg

piller maximum 4,2 volt 200 ma enerji veriyorlar ilk etapda paralel bağlayarak kullanmayı düşünmüştüm ama volt seviyesi yetmedi seri bağlamarsam da 6 volt ile şarj olan cihaza 9 volt vermiş olacağımdan tehlikeli olur diye düşündüm genpadaki arkadaşım telefonların kendi içlerinde regüle katı olduğunu ve fazla gelen enerjiyi kırpacağını söylemesi ile ilk testlere başladım
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/volt.jpg
drek güneş ışığı altında alabildiğim maximum volt 9,4 v
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/ma.jpg
drek güneş ışığı altında alabildiğim kısa devre anı akımı 304 ma
tahmin ettiğimden de başarılıymış bu piller
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/pil.jpg
daha sonra nerey monte etsem acaba diye düşünürken fotoğraf da gördüğünüz yere sıkıştırdım süper otordu çok sağlam oldu hemde hiç belli olmuyor ön camın hafif koyu olması çok yüksek bi enerji kaybına da sebep olmadı
fotoğraflara dikkatli bakınca belli oluyor
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/son.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/sss.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m178/flopticall/sarz.jpg
bu sistem sayesinde elektrik şebekem daha az yorulacak ve termik santrallerde dah az kömür yanacak dünya daha da soğuyacak ozon deliği küçülecek çiçekler açacak çocuklar doğada çoşup oynayacak ( kendimi dünyayı kurtaran adam gibi hissettim )

GKN
19 Aralık 2007, 02:56
vışşşşşşşşş:)
abi kaç basıyo bu:)

şaka bi yana tebrik ederim, insanın kendi emeğiyle birşeyler yapması kadar bir şey yoktur..:cat:

tbk_1980
19 Aralık 2007, 03:03
Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim...
Selamlar dost.....

darude
19 Aralık 2007, 03:12
güzel düşünce
peki depolaması yok dimi
yani karanlıkta yol alırken 3 saat yolumuzu takip edebilcez, sonra kaybolcaz mı:)

muratgergerli
19 Aralık 2007, 03:30
Emeğine sağlık paşam..Güzel ve akıllıca bir çözüm..:P
Merak adama neler yaptırıyomuş(a) iyi bir örnek..:cat:
Bu arada nickin ne anlama geliyo..:silent:
N95 kullanıyorum demişsin..Resimdeki Nokia6630..:cherry:
O kimin..:silent:

.
.
Merak ettim..:cherry:
.
Nokia N95..
.
http://www.mobiletisim.com/photo2/other/553NN95_3.jpg

dgrmr
19 Aralık 2007, 03:32
Sevgili flopticall, yazınızı okudum çalışmanızı gördüm. Öncelikle tebrik ederim, fakat kafama bir soru takıldı; neden motorun kendi aküsünden enerji probleminizi çözmek yerine, solar enerji kullandınız. Yani motorun aküsüne regülatör bağlayıp ya da benzeri bir işlem yapıp 5v enerji almak mümkün değil mi? Yoksa can sıkıntısından mı böyle birşey yaptınız? Küresel ısınma falan demeyeceğinizi umuyorum :) . Onu ben espri olarak algıladım da... Belki evlerde böyle bir sistem yagınlaşsa haklı olabilirsiniz de neden motosiklet?

Sakın beni yanlış anlamayın çalışmanıza bir lafım yok, sonuçta ortada başarılı bir ürün var. Bilmediğim, anlamadığım ya da gözden kaçırdığım bir şey mi var? Onun için sordum. Teşekkürler...

Fulish
19 Aralık 2007, 04:28
aküsünün ömrünü kısaltmak istememiş anlaşılan :cherry:

tuğper
19 Aralık 2007, 04:53
tebrikler çok iyi bir çalışma daha başka çalışmalarlada görmek isteriz gençlere güzel örnekler:cat::rendeer::rendeer::cat:

kolpa
19 Aralık 2007, 11:31
Benim torpido gözümde orjinal çakmak soketim var. Cep telefonumu istediğim zaman orda şarj edebiliyorum. Yaşasın BURGMAN ::winkwink::winkwink

flopticall
19 Aralık 2007, 23:07
güzel düşünce
peki depolaması yok dimi
yani karanlıkta yol alırken 3 saat yolumuzu takip edebilcez, sonra kaybolcaz mı:)

onuda düşündüm biraz abartı olacak ama karanlıkda motorun tam karşısına ikinci bir motor ( yada araba ) park edilip uzun farlar yakılıp şarj a devam edilebiliyor illaki güneş olması gerekmiyor her türlü ışık kaynağı olabilir şunu da belirtiyim hiçbir ışık kaynağı güneş kadar başarılı olmuyor (sadece şu ufo sobalarının ışıkları biraz yaklaşabildi ) sadece acil durumlarda uygulanabilir


Emeğine sağlık paşam..Güzel ve akıllıca bir çözüm..:P
Merak adama neler yaptırıyomuş(a) iyi bir örnek..:cat:
Bu arada nickin ne anlama geliyo..:silent:
N95 kullanıyorum demişsin..Resimdeki Nokia6630..:cherry:
O kimin..:silent:

.
.
Merak ettim..:cherry:

adımın anlamı çok eski serverlardaki bir bios terimi optik disk bağlantı arabirimi f.l.opticall frame line optical eskiden aklımda kalmıştı yıllardır kullanıyorum

fotoları n95 ile çektiğimden başka bi cihaz kullanmak zorunda kaldım


Sevgili flopticall, yazınızı okudum çalışmanızı gördüm. Öncelikle tebrik ederim, fakat kafama bir soru takıldı; neden motorun kendi aküsünden enerji probleminizi çözmek yerine, solar enerji kullandınız. Yani motorun aküsüne regülatör bağlayıp ya da benzeri bir işlem yapıp 5v enerji almak mümkün değil mi? Yoksa can sıkıntısından mı böyle birşey yaptınız? Küresel ısınma falan demeyeceğinizi umuyorum :) . Onu ben espri olarak algıladım da... Belki evlerde böyle bir sistem yagınlaşsa haklı olabilirsiniz de neden motosiklet?

Sakın beni yanlış anlamayın çalışmanıza bir lafım yok, sonuçta ortada başarılı bir ürün var. Bilmediğim, anlamadığım ya da gözden kaçırdığım bir şey mi var? Onun için sordum. Teşekkürler...

bahsettiğin daha kolay bi yöntem ama benim sistem biraz daha geniş kapsamlı piller sabit değil istenildiğinde sökülebiliyor mesela depo üstü çantamın ön şeffaf harita gözüne bu pilleri koyup çantayı sırtıma alıp yürüme esnasında da şarj a devam edebiliyorum ve bunun gibbi benzeri uygulamalar içinde kullanılabilinir

SaLToN
19 Aralık 2007, 23:30
Kardeş emeğine sağlık iyi düşünmüşsün fakat yolu bayaa uzatmışsın. Motosikletinde zaten 12 volt bir akün var. Nokia araç şarj cihazını aküye bağlayacaksın diğer ucunuda telefona.

ozrace
20 Aralık 2007, 00:42
ne olursa olsun güzel bir fikir ben şahsen düşünemezdim seni tebrik etmek istiyorum bravo:rendeer:

tugcetugce
20 Aralık 2007, 00:45
helal olsun ...
böyle şeylere becerim yok valla:) , tebrik ediyorum....

jesse
20 Aralık 2007, 00:57
tebrik ederim çok şahane uygulama olmuş.. bence boyle daha iyi akü falan biyere kadar güneş enerjisi şahane çık daga sok tessisatı kullan gün boyu hehehehh

kıllıtarkan
20 Aralık 2007, 01:20
hocam seni bende tebrik etmek istiyorum

demek küçük beyaz tonton kutup ayıları için yaptın :)

mete_han
20 Aralık 2007, 01:23
bendende büyük bir alkış tufanı olsun...enerji sorunun ciddiyetini anlayacak bilinc ve durum henüz yok...30 yıl sonra burada aynı konuda yazışalım lütfen...3. veya 4. Dünya Enerji savaşlarından sonra...

erdincpolat
20 Aralık 2007, 01:34
arkadaşım zekana hayran kaldım kimse uğraşmaz böyle şeylerle aslında ama sen durmayıp çözüm üretmişsin tebrikler sana
emeğe saygıı....
motorunda güzel sisteminde yakışır tebrikler

torento_1987
20 Aralık 2007, 02:23
helal olsun süper düşünce. ve başarılı uygulama :rendeer::cat:::alkiis::::alkiis::

Prometheus
20 Aralık 2007, 03:50
Piller ile şarj aletinin uçlarını nasıl bağladığına dair bir fotoğraf var mı acaba? Gerçi anlatsan da anlarım heralde.

Emeğine sağlık bu arada :cat:

E.Gülbeyaz
20 Aralık 2007, 14:48
alkıs sellerıne bogdunuz adamı yaww tebrıklerr....!

THE_LANCET
20 Aralık 2007, 15:39
Güzel çalışma tebrik ederim. Elektrik, elektroniğe ilginiz var sanırım.

megadeth
20 Aralık 2007, 17:22
dahiyane süpper mükemmel:cat:çalışmanı beyendim demek tualette gelen fikirler daha parlak oluyo:Ptualetten kendini direk dışarı atmamışsındır umarım:cherry:başarılarının devamını dilerim motorunda güzelmiş:cat:

flopticall
20 Aralık 2007, 20:25
Piller ile şarj aletinin uçlarını nasıl bağladığına dair bir fotoğraf var mı acaba? Gerçi anlatsan da anlarım heralde.

Emeğine sağlık bu arada :cat:

piller üzerinde + ve - olmak üzere iki kutup var 2 pili birbirine seri bağladım volt seviyem artması için birinci pilin + sı ikinci pilin - sine geri kalan iki ucu cep telefonunun şarj kablosuna amman doğru kutuplaraa ters bağlamamak gerekir