Gürkan Anbarlı
01 Aralık 2007, 13:02
http://www.motosiklet.net/images/menderezozeltepe.jpg
Kanuni, Türkiye'de düzenlenen ilk motosiklet tasarım yarışmasının sonuçlarını açıkladı; dizel motosiklette prototip aşamasına gelindiğini ilan etti
Kanuni'nin 2007 Tasarım Yarışması geçtiğimiz hafta sonuçlandı, İstanbul Kozyatağı Byotell'de düzenlenen galada ödüller sahiplerine dağıtıldı. Yarışmaya beklenenin üzerinde, yaklaşık 400 başvuru oldu; bunların 52'si finale kaldı.
Final gecesinde aralarında benim de olduğum dokuz kişiden oluşan jürinin değerlendirmesi sonucu büyük ödülü Gökay Karacabey (Kanunı classic 125 scooter) aldı; Teberdar Gürbey ikinci (Rev'it mont, Shoei kask), Oğuz Sipahioğlu ise üçüncü (Shoei kask) oldu.
Hedefi motosiklet sevgisiyle hayal güçlerini birleştirebilen, bunu çizgilere dökebilenleri ortaya çıkarmak olan yarışmaya gelen projelerde sınırları zorlayan sıra dışı tasarımlar göze çarptı.
Yüzde 100'e yakın yerli tek motosiklet markası Kanuni tasarım yarışmasını her yıl düzenleyecek. Ancak bu kez kanatlı motorlarla uçmak yok; çünkü teknik dataları belirlenmiş tasarımlar istenecek ve birinci gelen motosiklet üretilecek. Kanuni yetkililerinden Attila Şanbay "Yarışmaya bilinçli olarak kural veya kriter koymadık, nitekim gelen tasarımların birçoğu geleceğin modellerini çağrıştıracak kadar keyifli ve sıra dışı... 2008'de üretime yönelik bir skuter tasarım yarışmasının hazırlığını yapıyoruz. Yeni yarışmada ağırlık, kapasite, motor hacmi, maliyet, hammadde gibi teknik spesifikasyonları da isteyeceğiz" dedi. Katılmak isteyenler şimdiden çalışmaya başlamalı...
Bu arada ödül gecesinde Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan, Kanuni'nin 2008 planlarını da anlattı. Kanuni'nin 2008'de yeni model yapmayacağını, modellerin (40'a yakın Kanuni modeli var) azaltılacağını söyleyen Said Orhan, mevcut modellerde teknik donanımın geliştirileceğini anlattı. Ayrıca mühendisler dizel motosiklet üzerinde çalışıyormuş, prototip safhasına gelinmiş.
Blata cep motorları Türkiye'de
http://www.milliyet.com.tr/2007/12/01/cumartesi/resim/yazozel1.jpgFuar alanına doğru uzanırken ilk dikkatimi çeken şey, Lütfi Kırdar'ın önünde cep motorlarıyla (pocket bike) turlayan MT üyeleri oldu. İçeri girdiğimdeyse MT standının önünde çok sayıda cep motosikletinin kümelendiğini gördüm. Çek Cumhuriyeti'nin tanınmış bisiklet markalarından olan Blata, artık cep motosikletleri de üretiyor. Saatte 120 km. hıza erişebilen motorların trafik lisansı yok.
Güvenliği alınmış trafiğe kapalı alanlarda yarışlar için ideal olan bu motosikletlerin ağırlığı da yaklaşık 20 kilo; işiniz bittiğinde kolayca kucaklayıp evinize götürebilirsiniz. Fiyatları 1600-5 bin YTL arasında olan Blata marka cep motosikletleriyle ilgili ayrıntılı bilgiyi www.blata-turkiye.com adresinden edinebilirsiniz.
Bu pazar daha sık olsun
Organizatörler bu yıl akıllıca bir iş yaparak her yıl mart ayında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenledikleri motosiklet fuarını kasıma aldılar ve fuarlar arası çatışmanın önüne geçtiler. Böylece motosikletçiler, üst üste iki fuara angaje olmak yerine, yılın farklı mevsimlerinde düzenlenen fuarları gezebilme fırsatı bulacak.
15-18 Kasım arasında 15'incisi düzenlenen Uluslararası Motosiklet Fuarı daha çok bir motosiklet ve malzemeleri pazarını andırıyor. Bundan şikayetçi değilim, alışverişimi yapıp neşeyle evimin yolunu tuttum. Keşke bu pazar iki-üç ayda bir kurulsa.
Korlas'tan bir çift Sidi Vertigo çizme satın aldım. Fuar kampanyasında tüm fiyatlar avrodan YTL'ye geçmişti. Bu sayede normalde 270 avroluk şık çizme 10 YTL daha indirimle 260 YTL'ye geldi. Ancak yazlık çizmemi kullanmak için birkaç ay beklemek zorundayım.
http://www.milliyet.com.tr/2006/11/11/cumartesi/resim/yazozel.gif
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Kanuni, Türkiye'de düzenlenen ilk motosiklet tasarım yarışmasının sonuçlarını açıkladı; dizel motosiklette prototip aşamasına gelindiğini ilan etti
Kanuni'nin 2007 Tasarım Yarışması geçtiğimiz hafta sonuçlandı, İstanbul Kozyatağı Byotell'de düzenlenen galada ödüller sahiplerine dağıtıldı. Yarışmaya beklenenin üzerinde, yaklaşık 400 başvuru oldu; bunların 52'si finale kaldı.
Final gecesinde aralarında benim de olduğum dokuz kişiden oluşan jürinin değerlendirmesi sonucu büyük ödülü Gökay Karacabey (Kanunı classic 125 scooter) aldı; Teberdar Gürbey ikinci (Rev'it mont, Shoei kask), Oğuz Sipahioğlu ise üçüncü (Shoei kask) oldu.
Hedefi motosiklet sevgisiyle hayal güçlerini birleştirebilen, bunu çizgilere dökebilenleri ortaya çıkarmak olan yarışmaya gelen projelerde sınırları zorlayan sıra dışı tasarımlar göze çarptı.
Yüzde 100'e yakın yerli tek motosiklet markası Kanuni tasarım yarışmasını her yıl düzenleyecek. Ancak bu kez kanatlı motorlarla uçmak yok; çünkü teknik dataları belirlenmiş tasarımlar istenecek ve birinci gelen motosiklet üretilecek. Kanuni yetkililerinden Attila Şanbay "Yarışmaya bilinçli olarak kural veya kriter koymadık, nitekim gelen tasarımların birçoğu geleceğin modellerini çağrıştıracak kadar keyifli ve sıra dışı... 2008'de üretime yönelik bir skuter tasarım yarışmasının hazırlığını yapıyoruz. Yeni yarışmada ağırlık, kapasite, motor hacmi, maliyet, hammadde gibi teknik spesifikasyonları da isteyeceğiz" dedi. Katılmak isteyenler şimdiden çalışmaya başlamalı...
Bu arada ödül gecesinde Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan, Kanuni'nin 2008 planlarını da anlattı. Kanuni'nin 2008'de yeni model yapmayacağını, modellerin (40'a yakın Kanuni modeli var) azaltılacağını söyleyen Said Orhan, mevcut modellerde teknik donanımın geliştirileceğini anlattı. Ayrıca mühendisler dizel motosiklet üzerinde çalışıyormuş, prototip safhasına gelinmiş.
Blata cep motorları Türkiye'de
http://www.milliyet.com.tr/2007/12/01/cumartesi/resim/yazozel1.jpgFuar alanına doğru uzanırken ilk dikkatimi çeken şey, Lütfi Kırdar'ın önünde cep motorlarıyla (pocket bike) turlayan MT üyeleri oldu. İçeri girdiğimdeyse MT standının önünde çok sayıda cep motosikletinin kümelendiğini gördüm. Çek Cumhuriyeti'nin tanınmış bisiklet markalarından olan Blata, artık cep motosikletleri de üretiyor. Saatte 120 km. hıza erişebilen motorların trafik lisansı yok.
Güvenliği alınmış trafiğe kapalı alanlarda yarışlar için ideal olan bu motosikletlerin ağırlığı da yaklaşık 20 kilo; işiniz bittiğinde kolayca kucaklayıp evinize götürebilirsiniz. Fiyatları 1600-5 bin YTL arasında olan Blata marka cep motosikletleriyle ilgili ayrıntılı bilgiyi www.blata-turkiye.com adresinden edinebilirsiniz.
Bu pazar daha sık olsun
Organizatörler bu yıl akıllıca bir iş yaparak her yıl mart ayında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenledikleri motosiklet fuarını kasıma aldılar ve fuarlar arası çatışmanın önüne geçtiler. Böylece motosikletçiler, üst üste iki fuara angaje olmak yerine, yılın farklı mevsimlerinde düzenlenen fuarları gezebilme fırsatı bulacak.
15-18 Kasım arasında 15'incisi düzenlenen Uluslararası Motosiklet Fuarı daha çok bir motosiklet ve malzemeleri pazarını andırıyor. Bundan şikayetçi değilim, alışverişimi yapıp neşeyle evimin yolunu tuttum. Keşke bu pazar iki-üç ayda bir kurulsa.
Korlas'tan bir çift Sidi Vertigo çizme satın aldım. Fuar kampanyasında tüm fiyatlar avrodan YTL'ye geçmişti. Bu sayede normalde 270 avroluk şık çizme 10 YTL daha indirimle 260 YTL'ye geldi. Ancak yazlık çizmemi kullanmak için birkaç ay beklemek zorundayım.
http://www.milliyet.com.tr/2006/11/11/cumartesi/resim/yazozel.gif
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.