PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzıman yağı...



deligibi
15 Ekim 2007, 20:21
Meraba arkadaşlar.Akşam gezinirken kanuni bobcat in kullanma kılavuzunu pdf olarak buldum ve inceledim.Şanzıman yağından bahsediyo ve motor yağından.Sanırım ayrı yerlerdeler.Bilgim olmadıgı için yazıyorum.Ben motoru 5000 de aldım şuan 9000 civarı ve ben şanzıman yağına bakmadım bile.Garip bi ses falan yok fakat motorda devir var sürat çekiş yok.Düşük diyim.Örneğin 100 ü zorla görüyo.Bi bilgisi olan varmı?

babaçi
15 Ekim 2007, 20:33
aynı olay benim başıma as125 t de gelmişti 6 ayda bir değiştirin diyor kılavuzda fakat yağın konması gereken yere dikkatlice bakınca aktarma kayışının olduğu kutuya az kalsın yağı dolduruyordum.

ben bir türlü bulamamıştım:silent:

ucanteneke5
16 Ekim 2007, 00:33
scutarlarda şanzım yağı denilin şeide genelde eksilme olmuyo ve deiştirmek için anca kayışın bulunduğu bölüm yani arka tekere giden o uzun ve siyah kutu açılınca oluyo.orayı açınça kayış açıkta kalınca arka tekerin yanında bakarsanız biri alta biri üstte iki büyük vida görünür alttan boşaltınca üsten doldurursun ama biraz can sıkıcı bişey olduğundan iyisimi serviste yaptırın.
zaten fazla bi yağı almadığından yaklaşık 150gr.vede orada havalandırmada olmadığından eer ki biyerde çatlak veya kırık yoksa arka teker fren balataların kısmında yağı eksilmez en iyisi kayışı deiştirirken ustanızdan ricaa edin bi kontrol etsin saygılar.

SPEC0PS
16 Ekim 2007, 21:24
Şanzıman yağını benım bıldıgım kadarıyla anlatım, motorun rodajı bıtınce 1 kez yenılersınız daha sonrasında 15binkm gibi aralıklarla yenilemeniz yeterli.

Her motorda bıraz farklılılar gosterıyor sanırım koyulma şekli çünki ucanteneke5 arkadaşımızın dediği gibi deyil mesela benimki, benimkinde extradan bir kapak somenize gerek kalmadan kayısın bulundugu yerın en arkasında alta bir vida tahliye usten bir vidada dolum işini goruyor.

Rigel
16 Ekim 2007, 21:43
Buna differansiyel yağı demek daha doğru bence. Arka tekerleğin devrini azaltan bir dişli düzenek var orada sadece. 80W90 veya 90 numara veya 90 derece yağ koymak gerekiyor.

deligibi
16 Ekim 2007, 22:05
peki bu yağ çekişi engellermi Rigel?

Rigel
16 Ekim 2007, 22:17
Ben mekanisyen değilim. Ama mantığıma göre dişli yağları azaldığında veya bittiğinde büyük sürtünmeler başlar ve dişliler çok hızlı yıpranır. Bunu hemen artan gürültüden anlarsın. Eskiden Murat 124 veya Ford Transit minibüslerin diferansiyelinden çıkan korkunç sesleri hatırla. Motor çekişinde azalma beklenmez bu durumda bence. Gerçekten çekişinin bozulduğunu düşünüyorsan (Bobcat'in ne olduğunu bilmiyorum eğer scootersa) scooterlar için iki önemli sebep aklıma geliyor: Birincisi motor arızaları (conta yanması, kompresyonun düşmesi, karbüratör veya ateşleme arızaları gibi) veya V kesitli kayışın eskimesi/kayması (bulaşan yağdan mesela) veya debriyaj balatalarının kaydırması. Ama senini motor 100 yapabiliyormuş, daha ne istiyorsun?

deligibi
16 Ekim 2007, 22:30
Anlıyorum.Fakat ben bu motorla durmadan 120 - 130 arası gidiyordum.Şuan çok büyük düşüş var.Evet bencede dediklerinle alakalı arıza.Öle bi ses olmadıgına göre sanzımanda bi sorun yok gibi gözüküyor.

SAKİ
16 Ekim 2007, 22:42
Motor çekişten düştü ise sübap ayarı yaptır her 4000 km bir düzenli olarak yaptır.Bak bakalım nasıl düzeliyor.:cat:

Rigel
16 Ekim 2007, 22:51
Motor çekişten düştü ise sübap ayarı yaptır her 4000 km bir düzenli olarak yaptır.Bak bakalım nasıl düzeliyor.:cat:

Evvvet! İşte bu da çok önemli.... :cat:

deligibi
16 Ekim 2007, 23:05
Toptan bi bakıma sokucam sanrım bu böle olmıcak.Satmayıda düşünüyorum ama genede baktırıp beririm en azından:)