PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GV 650 mi? Dragstar 650 mi?



Sayfa : [1] 2

emRRe
03 Ekim 2007, 12:57
arkadaşlar bu iki motor arasında kaldım ikiside çok güzel fiyat isim olarak tabiki yamaha tartışılmaz ama fiyat ve görüntü olarak Gv 650 mükemmel bir motor gibi görünüyor. bu iki motorun + lar - leri kousunda yardımcı olursanız çok sevinirim.

oFLuAlper
03 Ekim 2007, 13:13
arkadaşım ilk mesaj bir gv 650 kullanıcısından gelsin :)

piyasadaki bütün cruiserlarla gv 650 arasındaki fark sudur;

gv 650 de 90 derece v-twin motor var ve kayış aktarmalı. 72 beygir olmasıda cabası. bunların sonucu sana yaklaşık 220 kmh olarak geri geliyor.görünüş olarak klasik cruiser dışında bir motor olması ona yeni bi tarz getiriyor oda sport cruiser.

bunu söylememin en büyük nedeni üzerindeki motorun performans için yapılmış olması. gv 650 bence 600cc lerle kıyaslanması diğer 600cc lere haksızlık. çünkü gv 650 klasmanında tek!!!

almayı düşünüyorsan ben sana direk olarak düşünmeden gv 650 derim. 2. elleri iyi fiyata bulabilirsin. benim gv 650 2007 model siyah. motorumdan çok memnunum ama askere gideceğim için satmak zorunda kalacam satamazsamda bi arkadaşa ben gelene kadar kullanması için verecem.

Tequ
03 Ekim 2007, 13:22
dragstar 160 ta yırtınıyor haberin olsun :P

Barış Şuşut
03 Ekim 2007, 13:25
gv 650 ile dragstar kıyaslanmaz eger dragstar 600 ü kıyaslayacaksan gv 250 ile kıyasla :)

oFLuAlper
03 Ekim 2007, 13:39
gv 650 ile dragstar kıyaslanmaz eger dragstar 600 ü kıyaslayacaksan gv 250 ile kıyasla :)

kesinlikle katılıyorum barış abi. :queen:

345
03 Ekim 2007, 14:08
gv 650 ile dragstar kıyaslanmaz eger dragstar 600 ü kıyaslayacaksan gv 250 ile kıyasla :)

Hacim farkı olsada güçleri son hızları hızlanmaları yakın diye tahmin ediyorum:cat:bencede bu karşılaştırma daha uygun...Gv 650 ayrı bi sınıf ve tek bence:cat:

Barış Şuşut
03 Ekim 2007, 14:14
dragstar çok iyi bir motor aman yanlış anlaşılmayalım ama gücü max hızı ele alındığında kıyaslanacağı alet gv 650 olmaz .. gv 650 sınıfında tek .. gv kayış tahrikli drag şaft tahrikli .. gv 250 dragstara daha yakın .. 250 cc olsada fena bi alet değil ..

emRRe
03 Ekim 2007, 17:35
bende öyle düşünüyordum zaten kesinlikle her anlamda gv önde gözüküyor sınıfındakı motorlardan!! alırken dikkatetmem gerekeb hususlar nelerdir sonuçta artık kimse yoğurdum ekşi demiyo:) motorun vergisi, yakıt tuketimi hakkında biraz bilgi verirsenız sevinirim, ve benım kapalı otoparkım yok en mantıklısı yakındakı bir otoparkla anlaşmakmıdır?

The massacre
03 Ekim 2007, 18:19
gv 650:cat: kayışlı olması ek avantaj.

babyracing
03 Ekim 2007, 19:27
inanmıyorum yahu;

dünkü gv 250 yi dragSTAR gibi bir alet ile kıyaslıyorsunuz
( bırak 650 yi 250 lik bi dragstarla bile kıyaslamak saçma olur ) :)

ya siz bu işi hiç bilmiyorsunuz

ya da gozleriniz şaşı

yapmayın allah aşkına o iki makinayı bi yan yana koyun

bir de elinizi vicdanınıza


çok komik ya

Sizin yüzünüzden HYOSUNG düşmanı oldum be

Kırarım bu bilgisayarı, kırarım kırarım .....

oFLuAlper
03 Ekim 2007, 19:55
inanmıyorum yahu;

dünkü gv 250 yi dragSTAR gibi bir alet ile kıyaslıyorsunuz
( bırak 650 yi 250 lik bi dragstarla bile kıyaslamak saçma olur ) :)

ya siz bu işi hiç bilmiyorsunuz

ya da gozleriniz şaşı

yapmayın allah aşkına o iki makinayı bi yan yana koyun

bir de elinizi vicdanınıza


çok komik ya

Sizin yüzünüzden HYOSUNG düşmanı oldum be

Kırarım bu bilgisayarı, kırarım kırarım .....


arkadaşım
1. o işin espirisi
2. asıl komik olan dragstarla gv 650 yi kıyaslamak çünkü gv 650 230kmh rahat yaparken drag star ne yapıyor? yada gv 650 dek,i motor tipi görünüş ayrodinamik bunları ne yapacaz?


bence sen pc kıracağına biraz daha araştır.

motopirate
03 Ekim 2007, 20:02
iki motoruda kullanmadım ama bence marka tercih edilmeli.gv 650 ile 230 yapınca üzerindeki sürücünün hali ne olacak o oturuş pozisyonuyla.hem o kadar hızlı bişey isteniyorsa neden cruiser.bence yamaha.

JaNTi
03 Ekim 2007, 20:21
Uzun süre dragstar xvs 650 sport kullandım.Görünüş olarak çok güzel bir makina olmasına ragmen GV 650 yanında kaplumbaga kadar hantal kalır.Hava sogutmalı olması da en kötü tarafı bence.Kalite olarak kıyaslarsanız Dragstar'ın üstünlügü su götürmez bir gerçek ama iş performansa dökülünce Hyosung GV 650 silip süpürür.www.bikez.com da 2004 modelleri kıyaslamasına baktıgımda GV650 100 üzerinden 92.3 puan aldıgını yamaha dragstar xvs 650'in ise 91.4 puan almış oldugunu gördüm.Dragstar 220 kg 40 beygir ve şaft aktarmalı 5 vites,hyosung ise 220 kg 72 beygir kayış aktarmalı 6 vites.

babyracing
03 Ekim 2007, 20:39
değerli oflualper kardeşim;

1. o makina bırak 230 u 200 ü belki kasa kasa görür, çok zor nereye görüyor ?
( videolar var arkadaşım 195-196 arası gidip geliyor )
2.>&#231;&#252;nk&#252; gv 650 230kmh rahat yaparken drag star ne yapıyor <
bu muhabbetleri aşmamız lazım alpercim

hepimiz biliyoruz ki cruiser , chopper dediğimiz klasik tarz motosikletler HIZ MAKİNASI değil, birer zevk makinasınır ( &#246;r: ortalama 50-60 km/h ile boğaz turu yapılır bu makinalarla )

merak etme uzun zamandır bu piyasanın i&#231;indeyim, neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum

MOTORCU SONRADAN OLUNMAZ,

&#214;YLE KMH/H KARŞILAŞTIRMASI YAPIPTA MOTOR DA ALINMAZ

yorgun 48
03 Ekim 2007, 20:44
Bence klasmanlarında ikiside güzel motor. Birisi yıllardır isim yapmış bir motor diğeri ise performansı ile. Biz bu konuyu motor alacak arkadaşa bırakalım karar onun kararı. Yamaha da güzel hyosung da Hondayada bakmayı ihmal etme Shadov da aşağı kalır bir makina değildir. Saygılar.:rendeer:

emRRe
03 Ekim 2007, 20:49
arkadaşlar çok teşekkur ederim bana gore performans kalıte vs. vs. bir yana günümüz çağına en uygun tarz bana gore gv 650 de var ki hyosung un kalıtesını çok iyi biliyorum ben 2 yıl kadar sydneyde kaldım orda kendini çoktan kanıtlamıştır, tekrar teşekkurler

Bicak
03 Ekim 2007, 21:05
gv 650 ye merak sarmaya başladım şimdide hayırdır inşallah yaw...:)

Barış Şuşut
14 Ekim 2007, 23:59
JaNTi
en g&#252;zel karşılaştırmayı bikez tan almış zaten orda bir &#231;ok kategoride tamamen tarafsız uzmanlar tarafından kıyaslanıyo motorlar biri 92 almış diğeri 91 her ikiside &#231;ok iyi sonu&#231; olsada gv dragstarı geride bırakmış.. şu marka ş&#246;valyeleleri at g&#246;zl&#252;klerini &#231;ıkartıp reel verilere bakmayı ne zaman &#246;ğrenecek ..

212
15 Ekim 2007, 21:04
abi sen chopper mı almak istiyorsun racing mi &#246;nce ona bi karar ver gv 650 nin 200 km yapması kıyaslanmıyıcağı anlamına gelmez, dragstar chopper olarak &#231;ok g&#252;zel bir motor, sesi g&#246;r&#252;n&#252;ş&#252; &#231;ok iyi ama kullanmadım, kullanmakta tek hayalim o motor 130 a zor &#231;ıksa bile o dragstar ;)

oFLuAlper
15 Ekim 2007, 21:09
abi sen chopper mı almak istiyorsun racing mi önce ona bi karar ver gv 650 nin 200 km yapması kıyaslanmıyıcağı anlamına gelmez, dragstar chopper olarak çok güzel bir motor sesi görünüşü çok iyi ama kullanmadım kullanmakta tek hayalim o motor 130 a zor çıksa bile o dragstar ;)

açıkçası şu anda piyasada hem ss hem cruiser tadı verecek tek motor gv 650. gv 650 nin en büyük avantajı gv 650 den 1000cc ye atlamak çok rahat olur. problem yaşamassın. ama dragstar 650 performans açısından bilmiyorum ama görünüş olarak clasik cruiser tipi! herhangi bir fark yok. yani ha shadow ha intruduer ha dragstar! açıklayıcı olmuştur umarım!

212
15 Ekim 2007, 21:45
haklısın performans olarak ger&#231;ekten hakkını veriyor anladığım kadarıyla, ancak tam olarak cruiser sınıfında değil gibi, tarz olarak spor bir havası var, kalitesi ise tartışılmaz hyosung..

Marv
15 Ekim 2007, 22:14
bence ikisi farkı tarzların motorları.kimisi hızlı olduğu i&#231;in daha iyi diyor,kimisi de farklı tasarımı i&#231;in diyor ki bence kıyaslanmayacak bir motor.birisi ağır ağır gezmek i&#231;in yapılmış,gv ise ne i&#231;in yapılmış pek anlamadım hız mı?chopper mı?

ama sonu&#231;ta gv nin daha yırtıcı bir g&#246;r&#252;n&#252;ş&#252; var.he bide gv 230 yapılacak bir motor değil.tamamen r&#252;zgarla karşı karşıyasın ne kadar gidebilirsinki &#246;yle?

SAKİ
15 Ekim 2007, 23:27
İkisi farklı motorlar ama ikiside güzel ikiside V makina 650 cc bisi tam cooper diğeri sport chooper gibi hız olarak iyiler ama kalite tartışılır dragstar yılların firmasının ürünü hyosung daha yeni çok iyi kıyaslanması lazım tabi tarz meselesi hyosungta tek sevdiğim zincir yerine kayış kullanılması görüntü hyosung ama kalite dersen dragstar bence,ama sonuçta zevk meselesi.

Tutkun22
16 Ekim 2007, 00:50
Klasik istiyorsan .Dragstar...Sport ve &#231;evik ise Gv650..:wiinkk:

KID333
16 Ekim 2007, 01:00
yakıt tuketimlerini karşılaştırabilirmisiniz acaba?

ryangt
16 Ekim 2007, 01:19
&#246;r&#252;mcek zihinli klavye ve ansiklopedi motorcuları direk Yamaha der,&#231;&#252;nk&#252; marka daha bilindik.

Araştırmaı ve deneyimli insanlar ise Hyosung der &#231;&#252;nk&#252; bariz daha iyi.

Yamaha dragstar 650 16 yıldır aynı teknoloji,2008'de 17.yaşını doldurcak :D

Hyosung ise Suzuki SV650'nin teknolojisini kullanıyor. O ise hen&#252;z 6 yaşında.
Diyosanki ben motordan anlamam markaya bakarım.Dragstar senin i&#231;in uygun tercih.

Diyorsanki hem performans,hem teknoloji,hem zerafet&dizayn&hem keyif olsun.Hyosung GV650'yi tek ge&#231;erim.:bounce:

uimblack
16 Ekim 2007, 02:13
Bende gv 650 diyeceğim &#231;&#252;nk&#252; gv 650 nin test s&#252;r&#252;ş&#252;nde kullanma fırsatım oldu.Bana g&#246;re sesi,g&#246;r&#252;nt&#252;s&#252;,performansı m&#252;kemmel.Yaklaşık 2 senelik hyosung kullanıcısıyım ve par&#231;ada da bu g&#252;ne kadar hi&#231; bir sıkıntı yaşamadım ama sana yamaha k&#246;t&#252; diyemem oda &#231;ok g&#252;zel ama hem cruiser isteyip yanında da performas arıyorsan gv650 den başkasına bakmana gerek bile yok &#231;&#252;nk&#252; naked bir motosikletin vereceği performansı zaten veriyor.

orcunmavis
16 Ekim 2007, 12:10
cruiser benim tarzım değil.g&#246;r&#252;nt&#252; olarak &#231;ekici gelmiyorlar.(dı)
fakat gv650 yi g&#246;r&#252;pte bundan etkilenmemek &#231;ok zor
muhteşem bir dizaynı var.
max. hız &#246;nemli değil diyenlere de katılmıyorum. o hız yanlış kullanıldığnda sonumuz olabileceği gibi hayatımızı da kurtarabilir.bu g&#252;&#231; kaynağı senin elinin altında olsunda istemezsen kullanma.
işin sadece marka boyutuna bakanlara biz hyosung kullanıcıları alışığız:P
umarım buda gt250-cbf250 olayına d&#246;nmez:cherry:

aidikurt
10 Ağustos 2008, 19:58
valla bende o kirıtık yatım dragstar650 alacaktım ama en sonunda dogru kararı verdım ve gv650 aldım

BHTYR_VFR
10 Ağustos 2008, 20:38
aidikurt kardeşim üzerinden epey bi zaman geçmiş bi topic hortlamış oldu sayende.. zaten topic açan sahıs yeterli bilgiye sahip olmuştur.. umarım bundan sonra gv için kafası karışık olan rider dostlar a kullanıcı olarak eepey yardımcı olabilirsin.. yeni motorun hayırlı olsun bu arada ;)

m.şanveren
10 Ağustos 2008, 22:05
ohooooo bütün hyo cular herifi kafa kola almışlar hyo hyo hyo diye tempo tutuyosunuz...arkadaşım ben dragstar kullanıcısıyım yeminle söylüyorum ister inan ister inanma sadece ve sadece servise muhabbet olsun diye gidiyorum servisci samimi olduğum bir abim sadece bunun için gidiyorum...
şimdi sırasıyla

1)gv 650 kötü bir motor değil
2)gv650,dragstar hiç değil
3)arkadaşın biri 220 km hızdan bahsetmiş gv650 için. yarışa katıl mıcaksın herhalde.altındaki bir chooper unutma sakin ve keyif alarak binilen bir motordur chooper
4)hız istersen albir hayabusa gsx-r 1300 220 geç derim 320 bile yaparsın rahat ol
5)birkere gv650 teknolojik donatılı bir sport chooper buda bir kore malı için çok kompleksli demektir
6)yamaha 96 dan beri hiç bir değişiklik yapmadan üretilen parçası sözün gelimi peynircide dahi buluna bilen chooper lardan biri.ayrıca japon malı
7)artık sen düşün

Ulgio
11 Ağustos 2008, 01:08
Abi gv 650 çok tatlı bi motor.Ama 220 km filan bana o motorla yapmak tehlikeli geliyor.Neden derseniz ss motorlarda yüksek hızlarda sürücü motora adeta yapışıyor,keza grenajda bunu destekler şekilde.Aquila da ise 220 km yi oturur vaziyette göğüslemek pek hoş ve sağlıklı bi iş olmasa gerek

vıceroy
11 Ağustos 2008, 02:02
Konu hortlamış :)
gv650 için verileri merak ediyorsanız,motosiklet modelleri kısmından bakabilirsiniz.İngilizce mcn dergisinden bile çeviriler yapmıştım.
100 km de 5 litre yakıyor son hız olarak 235 km/h değerini görüyor. Her iki motosikletin de teknik özellik ve donanımlarına ulaşmak gayet kolay.:bounce:

Özer
11 Ağustos 2008, 02:47
değerli oflualper kardeşim;

1. o makina bırak 230 u 200 ü belki kasa kasa görür, çok zor nereye görüyor ?
( videolar var arkadaşım 195-196 arası gidip geliyor )
2.>çünkü gv 650 230kmh rahat yaparken drag star ne yapıyor <
bu muhabbetleri aşmamız lazım alpercim

hepimiz biliyoruz ki cruiser , chopper dediğimiz klasik tarz motosikletler HIZ MAKİNASI değil, birer zevk makinasınır ( ör: ortalama 50-60 km/h ile boğaz turu yapılır bu makinalarla )

merak etme uzun zamandır bu piyasanın içindeyim, neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum

MOTORCU SONRADAN OLUNMAZ,

ÖYLE KMH/H KARŞILAŞTIRMASI YAPIPTA MOTOR DA ALINMAZ


Buraya kadar okuduğum tüm yorumlar gerçektende şaşırttı beni:silent:
Adı üzerinde, cruizer ya da chopper değilmi? bu tarz motosikletleri '' racing '' performansına sahip bir motorlar donatılmış 650 Aquila ile kıyaslamak bence saçma.
Drag Star classic bir motosiklet ve hız yapmak üzere tasarlanmamış! amacı süratten çok uzak bir yapıya sahip:bounce:
Hyosung ise,cruiser görünümünde bir sürat '' ruiser'i '' yaratmış!
amaç: '' Sizler '' gibi keyif motosikletine ağır ve hantal diyen fakat bu tarz motosikletlerden hoşlanan kitleyi avlayabilmek için:wiinkk:

DL 650'i almasaydım kesinlikle bir Drag Star alacaktım ve nasip olursa 2'nci motosiklet olarakta Drag Star'ı tercih edeceğim çünkü gerçek anlamda bir Cruiser O:cat:

Teknik verileri de aşağıda:

Cooling: Liquid Cooled
Carburation: 90 degree V-twin
Top Speed: 130 MPH
Fuel Economy: 60-70 MPG ( Galon ile 60-70 mil yol alıyor yani 104 km falan )
Fuel Capacity: 16 L
Max Weight Capacity:
Display: Electric / Digital
Ignition: Electric
Transmission: 5 Speed
Torque: 68.5 at 7500 RPM
Front Suspension: Upside-down fork with compression and rebound adjustments
Rear Suspension: Twin shocks with pre-load adjustments
Front Brake: Twin discs with dual piston calipers
Rear Brake: Single disc with dual piston calipers
Front Rim:
Rear Rim:
Front Tire: 120/70 - ZR18 59W
Rear Tire: 180/55 - ZR 17 73W
Dimensions:
Seat Height: 675 mm
Warranty: 2 Year Warranty

şimdi dönüşümleri yapalım:
1 mil=1,609344 kilometre (mil, uzunluk ölçüsü birimidir)
1 gallon=3,785412 litre (gallon, hacim ölçüsü birimidir)
dolayısıyla 1 mil/gallon=0,425 kilometre/litre olur.

yukarıdaki örnekten ele alacak olursak, 1 litre yakıt ile 14,29 kilometre yol yapan vasıta, 1 gallon yakıtla 14,29/0,425=33,6 mil yol yapacaktır. yani bu aracın birim yakıta göre menzili
33,6 mil/gallon olacaktır.

aidikurt
11 Ağustos 2008, 10:16
Konu hortlar tabi cunku yeni motor aldım hortlatırım boyle :P

vıceroy
11 Ağustos 2008, 10:32
Hayırlı olsun sayfamızı boş bırakma o zaman :)
özer dostum gv 650 almadın ama aynı motoru taşıyan dl650 aldın,fark görüntü ve kullanım rahatlığı farkı.Sonuçta enduroda rahatlık farkı tartışılmaz.
gv650 nin abisi v-rod Dünyanın hiç bir yerinde tarzı olmayan gereksiz makina olarak yorumlanmamıştır aynı şekilde gv de bizdeki gibi eleştirilmemiştir. Yabancı kaynakları ve forumları takip etmekte yarar var:P
Geçen sene Amerika'da en çok satan motosikletten bahsediyoruz. Bir çok egsoz ve aksesuar üreten kuruluşlar Amerikada peydahlanmış durumda...:bounce:

BHTYR_VFR
11 Ağustos 2008, 10:39
ii afferin hortlatmaya devam.. pudrasız gezme bundan sonra, o da ne beee deme çünkü kayışını kuru ve temiz tutmak zorundasın... millet nederse desin senin gönül bağın önemli, fakat koca harley bile hyo yu taklit ettiyse :mrgreen: yalnış yazdım galiba neyse :cherry: güzel bi motordur

birşey sorucam bu makina top speed fazla fakattt direksiyonda denge ağırlıkyarı yok... nasıl oluyorda yüksek hızlarda düz gidebiliyor... ===???? :silent:

vıceroy
11 Ağustos 2008, 10:49
Taşıt hareketinin şasiye aktarılması, farklı yol ve yük şartları ile taşıt dinamiğinden kaynaklanan yük transferlerinin olumsuz etkilerinin bertaraf edilmesinde süspansiyon sisteminin gereği ve önemine göre dizayn edilmiş.
Süspansiyon sistemlerinin motosiklet dinamiğine etkisini incelersek,arkada ve önde kademeli ayarlanabilir amartisörler başarılı.(Süspansiyonların bir özelliği ön süspansiyonun rebound (geri tepki) ve compression (sıkıştıma) ayarlarının olması. Yol ve yük koşuluna göre ayarlama yapılıp daha konforlu ve stabil yol almak mümkün.) Bu özellik bildiğiniz motosikletlerin çoğunda yok.Teknolojiye yatırım burda başlıyor zaten. Kastettiğiniz direksiyon amartisörüyse zaten tek teker yapamayacaksınız gv650 de :wiinkk:

m.şanveren
11 Ağustos 2008, 11:09
Taşıt hareketinin şasiye aktarılması, farklı yol ve yük şartları ile taşıt dinamiğinden kaynaklanan yük transferlerinin olumsuz etkilerinin bertaraf edilmesinde süspansiyon sisteminin gereği ve önemine göre dizayn edilmiş.
Süspansiyon sistemlerinin motosiklet dinamiğine etkisini incelersek,arkada ve önde kademeli ayarlanabilir amartisörler başarılı.Bu özellik bildiğiniz motosikletlerin çoğunda yok.Teknolojiye yatırım burda başlıyor zaten. Kastettiğiniz direksiyon amartisörüyse zaten tek teker yapamayacaksınız gv650 de :wiinkk:

hocam sen hyo bayisi felanmısın yoksa:queen:

vıceroy
11 Ağustos 2008, 11:31
Tanıyanlar kim olduğumu biliyor :)
Bilinçli ve araştıran bir tüketiciyim :P Kullandığım ve tanıdığım modeller üzerine yorum yaparım sadece.Memnun oldum :bounce:

m.şanveren
11 Ağustos 2008, 12:26
Tanıyanlar kim olduğumu biliyor :)
Bilinçli ve araştıran bir tüketiciyim :P Kullandığım ve tanıdığım modeller üzerine yorum yaparım sadece.Memnun oldum :bounce:

şaka yaptım sadece:)

BHTYR_VFR
11 Ağustos 2008, 13:07
eyvallh viceroyy:cat:

Özer
11 Ağustos 2008, 13:30
Hayırlı olsun sayfamızı boş bırakma o zaman :)
özer dostum gv 650 almadın ama aynı motoru taşıyan dl650 aldın,fark görüntü ve kullanım rahatlığı farkı.Sonuçta enduroda rahatlık farkı tartışılmaz.
gv650 nin abisi v-rod Dünyanın hiç bir yerinde tarzı olmayan gereksiz makina olarak yorumlanmamıştır aynı şekilde gv de bizdeki gibi eleştirilmemiştir. Yabancı kaynakları ve forumları takip etmekte yarar var:P
Geçen sene Amerika'da en çok satan motosikletten bahsediyoruz. Bir çok egsoz ve aksesuar üreten kuruluşlar Amerikada peydahlanmış durumda...:bounce:

Bende iyi bir araştırmacı gazeteciyim merak etme kadreş:wiinkk:
Hyosung SV650S motoruna benzer bir motor üretmiş! aynısını değil!

Hyosung...
Founded in 1978 as a division of the Hyosung Group of industries, Hyosung began producing Japanese Suzuki motorcycle designs under license for the Korean market in Changwon, South Korea in 1979. In 1986, they established their own research and development center in Hamamatsu, Japan, and the next year, they began mass production of their own designs. They were the official motorcycle supplier for the 1988 Summer Olympics in Seoul. In 2003, Hyosung Motors & Machinery Inc. was spun off from the Hyosung Group to become its own corporate entity. In June of 2007, Hyosung Motors Division was acquired by Korean company S&T Motors (Science and Technology).

GV 650 yi eleştirdiğimin farkında değilim:cyclopsan
Hyosung 1979 yılında Suzuki lisansı ile SADECE Kore pazarına üretmek üzer işbirliği yapmış ve 1986 dan itibaren kendi kendi ARGE'sini kurmuş,motosikletlerini üreterek bugün söz sahibi bir firma olma başarızını göstermiş..yanlış birşey yok sanırım :bounce:

Ben hala ''racing'' motoru ile donatılmış bir cruiser olduğunu söylüyorum zira Hyosung da aynısını ifade ediyor...hatta enjeksiyonlu yeni modeli 10 hp daha kuvvetli:wiinkk: artık 600 RR a bile kafa tutabilir sanırım....Amerika da çok satabilir,GV avrupada da çok meşhur ( ispanyada cok tutuluyor ) allah daha çok sattırsın.

Suzuki DL 650'ye gelince, DL nin motoru geliştirlmiş SV650S in motorudur ve dünya çapında klasmanında sadece 3 belki 4 marka ile rekabet etmekte başkası yok sanırım:wiinkk: layık görüldüğü ödüllere bakınca fazlaca yoruma gerek kalmıyor:cat: Allah herkese motosikletine kazasız belasız binmek nasip etsin.

vıceroy
11 Ağustos 2008, 13:35
Bende dl650 mi bekliyorum 2009 model mat siyah yarın inşallah elimde olacak. :P

ursuz
11 Ağustos 2008, 13:41
benim söyleyebileceğim tek bir şey war aslında arkadaşlar;
dragstar ile hyosung u bence karşılaştırmamak gerekir
belki ikiside cruiser sınıfında yer almaktadır ama birisi klasik bir modeldir,diğeri ise modern bir modeldir.hızını konuşmak bana çok da doğru gelmio :)
arkadaşımız buna göre değerlendirmelidir
tabii bir de 2. el olarak bakmamız gerekirse türkiye de hyosung otumuş demek doğru deildir.

vıceroy
11 Ağustos 2008, 13:45
Aslında teknik inceleme yaptığınızda göze çarpan tek fark son hız değil.Sadece hız meraklıları son hıza takılıyor. :P
Türkiye'de ilk testi gerçekleştiren Eralpt hocadan aktarım yapalım...
Motosikletin, vitesleri, yeni olmasına rağmen gayet yumuşak ve hiçbir şekilde insanı zorlamıyor. Üzerinde rodaj yağı olduğu için 2-3 kere boşa geçmekte zorlandı fakat, ilk bakımda yağ değiştikten sonra sorun ortadan kalkacaktır. Şehiriçi kullanımında 3. vitese çıkmak pek mümkün değil. 1. ve 2. vitesle İst. trafiğinde çok rahat yolculuk yapılabilir. Ara hızlanmalar 1500-2000 devirlere düşülmedikçe gayet iyi. Top speed olarak rodajda olduğu için çok zorlamadan 188 Km ye kadar çıktım. Fabrika verisi 195 KM. Bir cruiser için oldukça iyi bir değer. Ama bu süratlere çıkabilecek gücü hissediyorsunuz. Tabii ki camsız 130 Km nin üzerinde rüzgar çok rahatsız ediyor. Aksesuar olarak cam almakta fayda var. Kayış aktarmalı dişli sistemi bakım gerektirmez ve de oldukça sessiz. Karbon-fiber özelliğindeki aktarma kayışının 30.000 km den fazla ömrü olduğu söyleniyor.
Motosikletin motor karakteri de alışılmış cruiser karakterinin oldukça ötesinde. Bilindiği üzere cruiser motosikletlerin bir çoğu alçak devirli, düşük beygirli ve yüksek torklu V motorlarla donatılmıştır. Cruiser kullanan kişiler genelde yüksek devir gitmeyi sevmezler. Oysa GV 650 Aquila da durum biraz daha farklı. Bilindiği üzere bu motorun üzerindeki motor Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom ve Hyosung GT 650 Comet motorlarının ehlileştirilmiş hali. Beygiri biraz düşürülüp torka yöneltilmiş versiyon. Bu motor üstten çift eksantrikli, 90 derece V twin, su sogutmalı, 8 supaplı ve 647 cc hacme sahip. Motosikletin karbüratörlü motoru alçak devirde enjektörlü olan hemcinslerinden çok daha fazla tepkili. Her an elinizin altında güç oldugunu ve makinenin lazım oldugunda onu size vermeye hazır şekilde beklediğini bilmek insana güven veriyor. Ayrıca devri yükseldikçe ivme de o oranda artıyor. Twin motorun hırıltısı kulağa hoş geliyor. Motor 9000 devirde 72 HP güç üretirken, 61.6 NM torku da 7500 devirde veriyor. Fakat max tork devrinin çok yüksek olduguna kanmayın, zira çok kararlı bir tork egirisi oldugunu hissetmek pek de zor değil. Arac test esnasında 5.3 litre kurşunsuz benzin tüketti. Rodajda olduğu da düşünülürse makul bir değer.
Gösterge paneli LCD fakat, alışılmışın dışında, rakamlar ışık olarak yanıyor. Oldukça sade olan gösterge panelinde maalesef ki yağ basıncı uyarı ikazı yok. Bence çok büyük bir eksiklik. Oysa LCD panelin içinde, yağ uyarı ikazı var. Ayrıca gözüm devir saati de aradı. Her ne kadar cruiser motorda aranmasa da.
Bilgilendirme ekranında, toplam odometre, benzin ve seyahat için iki adet tripmetre, saat, boş vites göstergesi, sağ, sol sinyal uyarı ikazı, uzun hüzmeli far ikazı, yakıt seviyesi ve likit sogutma ısısı bilgilendirmesi mevcut. Benzin seviyesi 8 kademeden oluşuyor , rezerve düşüldüğünde bütün kademeler sönüyor ve sadece kırmızı uyarı kalıyor. 3 litre benzin kalıyor. En yakın benzinciye götürecek kadar benzin var merak etmeyin. Diğer bir güzel özellik ise, güneş ve gece kullanımına göre LCD göstergenin ışık gücünün 4 kademe ayarlanabilmesi. Eldeki kumandalar standart. Herhangi bir değişiklik yok. 4 lü flaşörlerin kontak kapatıldıktan sonra çalışmaya devam etmemesi eksi puan. Ayrıca kontakta da “off” pozisyonundan sonra “park” pozisyonu yok.

Bilindigi üzere 2005 standardı olarak motosikletlerin farlarının devamlı yanması gerekiyor. Bu motorda motosiklet çalışıyorken far yanıyor fakat motor stop ettiginde far sönüyor. Yani vitese takıp debriyajı bırakıp stop ettirince veya run-off switchden kapatınca far yine sönüyor ve akünün ömrünü uzatmaya yardımcı oluyor.

Aydınlatma halojen far sayesinde ve gayet yeterli.
Stop lambası ise değişen jenerasyona ayak uydurmuş ve 10 adet ledden oluşuyor. Aynalar yuvarlak tarzda seçildiği için arkayı göstermede sorun yaşanmıyor. Bilindiği üzere, motosiklette en sağlıklı ayna yuvarlak aynadır. Çünkü motorun her yatış açısında arkadaki alanı yanıltmadan gösterirler.
GV 650 nin frenleri oldukça başarılı. Zira rakiplerinden ayrılan en önemli özelliği neredeyse hiçbir rakibinde bulunmayan çift pistonlu büyükçe arka disk fren. Önde de yine çift pistonlu iki adet disk mevcut. Dozajlamada herhangi bir sorun veya hissiyatsızlık yaşanmamakla birlikte uzun aks aralığı sebebiyle ağırlık transferi biraz uzun sürdüğünden arka frenin önemi bu tip uzun aks aralıklı motosikletlerde kendini belli ediyor. Cruiser motorlarda arka fren ağırlık transferini hızlandırdığı için oldukça önemli.
Konusu gelmişken, frenlerle ilgili hoşuma gitmeyen bir dizayn detayı ise, arka fren pedalının hidrolik haznesinin hemen pedalın üzerinde, kontak anahtarının altında ve çok açıkta durması dizayn olarak rahatsız edici. Ben bundan pek hoşlanmadım açıkçası.
Süspansiyonların bir özelliği ön süspansiyonun rebound (geri tepki) ve compression (sıkıştıma) ayarlarının olması. Yol ve yük koşuluna göre ayarlama yapılıp daha konforlu ve stabil yol almak mümkün.
Ayrıca ön süspansiyon upside down olması daha iyi bir yol tutuşu sağlamakta. Fakat pis yollarda amortisör keçelerinin ömrünü uzatmak için maşayı temiz tutmakta fayda var.

Arka süspansiyonda da 5 kademe ayar mevcut. Kötü istanbul yollarında rahatsız edecek bir durum yaşatmadı bize.
Oturuş konforu olarak sürücü için bir problem yok fakat artçının pek rahat edeceği söylenemez. Zira arka peglerle sele arası o kadar kısa ki, uzun boylu bir kişi arkada biraz uzun bir yoldan sonra rahatsızlık hissedebilir. Koltuk altı da dahil olmak üzere en ufak bir şey koymak için bir bölüm olmaması eksiklik gibi görülebilir fakat, yana çanta alarak veya sissy bar alarak bu sorun giderilebilir.
Sonuç olarak Hyosung GV 650 tasarımı ve kromaj oranının yüksekliği sayesinde yolda bakışları mıknatıs gibi üzerine çekiyor. Bu motosiklet farklı stili ve etkileyici performansıyla oldukça keyifli bir Sport Cruiser.

m.şanveren
11 Ağustos 2008, 14:01
benim söyleyebileceğim tek bir şey war aslında arkadaşlar;
dragstar ile hyosung u bence karşılaştırmamak gerekir
belki ikiside cruiser sınıfında yer almaktadır ama birisi klasik bir modeldir,diğeri ise modern bir modeldir.hızını konuşmak bana çok da doğru gelmio :)
arkadaşımız buna göre değerlendirmelidir
tabii bir de 2. el olarak bakmamız gerekirse türkiye de hyosung otumuş demek doğru deildir.

aslansın beee helal

vıceroy
11 Ağustos 2008, 14:04
1999 yılından günümüze arkadaşlarımda muhtelif yılların Dragstarları mevcut,zaman zaman bende kullandım. Fakat takip edebildiğim bahsi geçen yıllar arasında teknik özellik anlamında hiçbir yenilenme ve gelişme göstermedi. Bence artık zamanı,enjeksiyon koyarsa rakipleri honda ve suzuki den aşağıda kalmamış olur. Olympos gezisinde suzuki m800 enjeksiyonu sayesinde 100 km de 5.5 litreyi geçmedi aynı noktadan benzini aynı anda almasak kesinlikle inanmazdım.Bu durumda 650cc segmentinde 100 km de ortalama 6 litre tüketen dragstar kesinlikle enjeksiyon sistemine geçmeli aksi taktirde en çok yakan motor olarak kalacak.
1999 model olan
http://img507.imageshack.us/img507/4996/1999iy3.jpg (http://imageshack.us)
2006 model olan
http://img257.imageshack.us/img257/9020/2006ar2.jpg (http://imageshack.us)
Tel janttan vazgeçer dublesse geçiş yaparsa(lastik patladımı sorun ciddi),beygir ve torku biraz artırırsa,arka freni kampanadan kurtarır tek yada çift kaliperli disk yaparsa,ön diskleride çiftledimi,enjeksiyonu kullandımı,amortisörlere rebound ve damper ayarı koyar kullanıcı ve artçıyı rahatlatırsa, dayanıklı motoruna bide sıvı soğutma eklerse sınıfının tartışmasız lideri ve en yakışıklı modeli olur. :cat: Fakat fiyatı 14.000 ytl kurtarmaz,19.000 e çıkar muhtemelen:) Alternatif kalmadığı için o fiyata kesinlikle değer.
Hadi ben Dragstarı masaya yatırıyorum,gerisi japon mühendislere kalıyor...
http://img155.imageshack.us/img155/4163/dragstar1aw6.jpg (http://imageshack.us)
http://img140.imageshack.us/img140/6154/dragstar2bi6.jpg (http://imageshack.us):)

KALDERA
11 Ağustos 2008, 14:11
yine garip bir karşılaştırma..
bir biri ile hiç alakası olmayan iki tür..
curiser sınıfında olan bir makinada önce düşük devirde yüksek tork aranmalı,, yada bu özelliklere ne kadar uzak yada yakın ona bakılmalı.. maksimum torkunu hangi devirde veriyor ona bakılmalı.. en iyi çekişini görecez diye 7000 devirlerde motor kullanmak çok saçma..

gv 650 crıserlerden daha yüksek devirlidirki bırakın cruiser olma özelliğini bu hiç iyi bir teknik değildir..çok kısa sürelerde motor kendini aşındırıp yiyip bitirecektir.
birde W twin özelliği olduğu yazılmış..sanırım ondada bir hata var.. her v motor W-twin değildir..90 derecelik bir açıya sahip bir motor hiç değildir..
ama motor üreticileri yada yetkili satıcıları teknik detaylarda son kullanıcılar tarafınden çok bilinmeyen W twin özelliğini nedense pek yakıştırıyorlar..

sonuç olarak gv 650 mi drag 650 mi denecek olursa 100 kere drag 650 derim..

vıceroy
11 Ağustos 2008, 14:21
v-twın olayında suzuki dahil hata yapılıyor belkide...
Aşağıdaki grafiği gelin değerlendirelim nasıl bir aşınım yaratır? sv650 de motorlar çabuk mu tükeniyor acaba!
http://img401.imageshack.us/img401/9971/1460308sv650dynozoomnf3.jpg (http://imageshack.us)