PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kontra teknigi??



prot
04 Eylül 2007, 16:10
forumda Kontra teknigi -saga donuş-sola donuş bunlaırn hepsini okudum.hernekdara yeni bir kullanıcı olacaksamda kimse virajsız bir yolda gidecegimi garanti etmeyecegi için egitimlerle ilgili herşeyi en detayına kadar okuyorum bir kaç güne kadarda uygulama fırsatım olucak inşallah.az once youtube da counter steering(kontra teknigi) hakkında 15-20 kadar video seyrettim.hepsinde anlatan kişilerin motor üstünde olmalarından dolayı sadece muhabbetlerini dinlemiş oldum:pr: birtanesinde uzaktan viraja giren bir motorun agır çekimi vardı.fakat ondada aklıma bişey takıldı adam viraja girerken motorun didonunu dönecegi yerin aksi istikametine döndürdükten sonra yatırıp viraja giriyo.benim merak ettigim biz bu ters tarafa itme olayını virajda motoru kaldıracagımız ana kadarmı devam ettiricez yoks auygun hıza gelip viraja girerken birkerilige mahsus olarak mı yapıca sburaısnı anlamdım bu konuda yardımcı olursanız çok sevinicem(hatta elinde bu konuyla alakalı açıklayıcı bir videoyu benimle paylaşırsa çok çok daha muıtlu olucam herkese teşekkür ederim

saygılar...

SilentScream
04 Eylül 2007, 16:13
hocam videolar da da izlemişsindir kontra tekniğinde sağ viraja döneceksen sağ elciği sol viraja döneceksen sol elciği azcık ileri itiyosun , motor bu sayede viraj yönüne doğru yatıyor yani ters tarafa ittirme olayı motor yatıncaya kadar zaten amacı da bu...

croner
04 Eylül 2007, 16:25
forumda Kontra teknigi -saga donuş-sola donuş bunlaırn hepsini okudum.hernekdara yeni bir kullanıcı olacaksamda kimse virajsız bir yolda gidecegimi garanti etmeyecegi için egitimlerle ilgili herşeyi en detayına kadar okuyorum bir kaç güne kadarda uygulama fırsatım olucak inşallah.az once youtube da counter steering(kontra teknigi) hakkında 15-20 kadar video seyrettim.hepsinde anlatan kişilerin motor üstünde olmalarından dolayı sadece muhabbetlerini dinlemiş oldum:pr: birtanesinde uzaktan viraja giren bir motorun agır çekimi vardı.fakat ondada aklıma bişey takıldı adam viraja girerken motorun didonunu dönecegi yerin aksi istikametine döndürdükten sonra yatırıp viraja giriyo.benim merak ettigim biz bu ters tarafa itme olayını virajda motoru kaldıracagımız ana kadarmı devam ettiricez yoks auygun hıza gelip viraja girerken birkerilige mahsus olarak mı yapıca sburaısnı anlamdım bu konuda yardımcı olursanız çok sevinicem(hatta elinde bu konuyla alakalı açıklayıcı bir videoyu benimle paylaşırsa çok çok daha muıtlu olucam herkese teşekkür ederim
saygılar...
oncelikle MTye hos geldin, eitim dosyalarının nerdeyse tamamını bende okudum ve kontra teknigini denemem gerektigini hissettim, bizim burda yollar cok hafif ama uzun yokustur onun için korumaları giyip bisiklete atladım. Cok yuksek hızlara cıkılabiliyor bu bos sokaklarda ve kontra tekniginin gercekten işe yaradıgını orda gordum ve acıkcası cok ta sevindim :). viraja girerken tersi yokda hafif bi ceviris aleti oyle bir yatırıyorki viraja dogru cok kolay bir sekilde viraj alınabiliyor, sonra tekrar duzeltip yola devam. zaten simdi aklına yatmasa bile deneyince anlıcaksındır.
Kolay gelsin :cat:

prot
04 Eylül 2007, 17:51
teşekkürler arkadaşlar oneriler için ben olayı kavradım kavrayamadıgım nokta sag elcigi soltarafa itmek demek motoru ilk viraja girerken yatırmak içinmi gerekli?yoksa motor virajdaykende pozisyon korunacakmı? yani sag elcik sola baskıylamı virajdan çıkılıcak ben orasını anlamadım.Kusura bakmayın hiç bi tecrubem yok belki sizin için komik bi sorudur ama belki benim bunu kavramam hayatıma devam etmemi saglıyacak :D

denizcimuzaffer
04 Eylül 2007, 18:00
teşekkürler arkadaşlar oneriler için ben olayı kavradım kavrayamadıgım nokta sag elcigi soltarafa itmek demek motoru ilk viraja girerken yatırmak içinmi gerekli?yoksa motor virajdaykende pozisyon korunacakmı? yani sag elcik sola baskıylamı virajdan çıkılıcak ben orasını anlamadım.Kusura bakmayın hiç bi tecrubem yok belki sizin için komik bi sorudur ama belki benim bunu kavramam hayatıma devam etmemi saglıyacak :D

Sevgili arkadaş, öncelikle tekniği iyi anlaman adına şunu demeliyim: Sen Motoru Yatırmayacaksı-Kaldırmayacaksın. Bu teknikte elciği dönüş yönünün tersine ittirdiğinde motor gerekli işlemi yapacak. Yani Kendisi zaten Yatacak. Önemli olan yumuşak, kibarca yapmak. (softly-Gentle). Anlayabilmen için boş bir yolda denemeni öneriyorum, tecrübe sahibi oldukça neyi ne kadar yapacağına kendin karar vereceksin. Tekniğin en önemli kısmını sakın kaçırma! Gözün Sürekli Vireajın Çıkışında Olacak, gözünü zeminde bir yere falan sakın oıdaklama, virajdan çıkarken itme hareketini azaltıp düz sürüşe yumuşakça geçeceksin.
İyi çalışmalar:cat:

aargh
04 Eylül 2007, 18:35
Benim merak ettigim sudur. Kontra teknigi onumuze aniden cikan bir engel yada cukur icin bize normal yatma-yon degistirme eylemine yani gidonu donmek istedigimiz yone kirma eylemine nazaran zaman ve mesafe kazandirir. Peki ani durumlar haricinde bir viraja girerken kontra tekniginin kullanilip kullanilmamasi neye baglidir? Anlayacaginiz hangi drumlarda kullaniyorsunuz bu teknigi ben merak ettim. Gelecek cevaplar icin simdiden tesekkurler.

SilentScream
04 Eylül 2007, 18:44
Benim merak ettigim sudur. Kontra teknigi onumuze aniden cikan bir engel yada cukur icin bize normal yatma-yon degistirme eylemine yani gidonu donmek istedigimiz yone kirma eylemine nazaran zaman ve mesafe kazandirir. Peki ani durumlar haricinde bir viraja girerken kontra tekniginin kullanilip kullanilmamasi neye baglidir? Anlayacaginiz hangi drumlarda kullaniyorsunuz bu teknigi ben merak ettim. Gelecek cevaplar icin simdiden tesekkurler.

hocam önüne ani bir engel çıktığında kontra tekniği işe yaramaz , orada kıvırmaca tekniğini kullanacaksın yani gidonu sağ tarafa kırarsın sonra sol tarafa böylece engelin yanından motor geçer. kontra tekniği ise virajlarda kullanılır ve güç harcamadan motorun rahat bir şekilde viraj dönmesi sağlanır. DonaldDuck hocamınızın sitesinde bunlar detaylı bir şekilde anlatılmıştır ...
http://donald.hypermart.net/

croner
04 Eylül 2007, 19:13
hocam önüne ani bir engel çıktığında kontra tekniği işe yaramaz , orada kıvırmaca tekniğini kullanacaksın yani gidonu sağ tarafa kırarsın sonra sol tarafa böylece engelin yanından motor geçer. kontra tekniği ise virajlarda kullanılır ve güç harcamadan motorun rahat bir şekilde viraj dönmesi sağlanır. DonaldDuck hocamınızın sitesinde bunlar detaylı bir şekilde anlatılmıştır ...
http://donald.hypermart.net/

benim okudugum bir yazıda kontra teknigi kıvırmanın etkisini arttırıyo diye duydum senin dediginle çelişmiyormu? kıvırma yaparken mesela engelin solundan geçeceksek hem gidonu sağa kirip hemde motoru sola yatırdıgımızda en etkili donuss oluyor diye ookumuştum :cat: cunku gidonu kırdıgımızda motor zaten gendini sola dogru yatıracaktır bide surucunun etkisiyle ani bi sola donus olacaktır yazıyordum :cat:

prot
04 Eylül 2007, 20:38
Sevgili arkadaş, öncelikle tekniği iyi anlaman adına şunu demeliyim: Sen Motoru Yatırmayacaksı-Kaldırmayacaksın. Bu teknikte elciği dönüş yönünün tersine ittirdiğinde motor gerekli işlemi yapacak. Yani Kendisi zaten Yatacak. Önemli olan yumuşak, kibarca yapmak. (softly-Gentle). Anlayabilmen için boş bir yolda denemeni öneriyorum, tecrübe sahibi oldukça neyi ne kadar yapacağına kendin karar vereceksin. Tekniğin en önemli kısmını sakın kaçırma! Gözün Sürekli Vireajın Çıkışında Olacak, gözünü zeminde bir yere falan sakın oıdaklama, virajdan çıkarken itme hareketini azaltıp düz sürüşe yumuşakça geçeceksin.
İyi çalışmalar:cat:

istedigim cvp tam anlamıyla buydu teşekkürler:) şimdi arkadaş başka bi fitne soktu olaya diyorki virajda kontra uygularken herhangi bir engel çıktıgında kıvırma teknigi yapılır donald amcanın kıvırma teknigini okurken oda zaten kontra tekniginin düz yolda yapılanını anlatmış .Şimdi,bizim zaten yolla belli bir açımız var ve onümüze derin bir çukur çıktı motor yatık kontrayla virajdan çıkıyoruz bu pozisyonda yani döner ve merjkez kaçın G etkisndeyken birkez daha kontra yaparsak motoru yatırmazmıyız?
alın size bir kıl soru daha:cherry:

denizcimuzaffer
04 Eylül 2007, 20:46
istedigim cvp tam anlamıyla buydu teşekkürler:) şimdi arkadaş başka bi fitne soktu olaya diyorki virajda kontra uygularken herhangi bir engel çıktıgında kıvırma teknigi yapılır donald amcanın kıvırma teknigini okurken oda zaten kontra tekniginin düz yolda yapılanını anlatmış .Şimdi,bizim zaten yolla belli bir açımız var ve onümüze derin bir çukur çıktı motor yatık kontrayla virajdan çıkıyoruz bu pozisyonda yani döner ve merjkez kaçın G etkisndeyken birkez daha kontra yaparsak motoru yatırmazmıyız?
alın size bir kıl soru daha:cherry:

İşte esas soru bu:cat: Burada önemli nokta virajlara hep emniyetli hız ve açı ile girmektir. önce girip sonra nasıl çıkacağım dersek zaten düşmeye eninde sonunda mahkumuzdur. Dolayısı ile, zaten belli bir tölerans ile girersek viraja, kıvırma sorun olmayacaktır. Burada tavsiye edilen bir başka nokta, her iki yönede kıvırmaya hazır olmak. Yani sağa dönen bir viraja kontra ile girdiniz ve sağ elinizin içi ile gidonu öne basıyorsunuz. Önünüze her iki yöne kıvırarak kaçabileceğiniz bir nesne çıktı diyelim. burada kıvırma yaparken itmeyi kesip motorun biraz doğrulup sola kaymasına müsaade edip ardından biraz daha sertçe itersek kıvırmış oluruz. Yani döndüğümüz yönün tersine kıvırma yapmaya hazır olmak lazım. Zaten motorculuk hep dikkat etmeyi ve önceden tedbir almayı gerektirir. O viraja nerede ise aksam yere sürtecek kadar kontra basıp girmiş isek, bir de yine sağa doğru kıvırmaya çalışırsak sürüklenip yatmak kaçınılmaz olacaktır.
Umarım biraz yardımcı olabilir:cat:

croner
04 Eylül 2007, 20:49
İşte esas soru bu:cat: Burada önemli nokta virajlara hep emniyetli hız ve açı ile girmektir. önce girip sonra nasıl çıkacağım dersek zaten düşmeye eninde sonunda mahkumuzdur. Dolayısı ile, zaten belli bir tölerans ile girersek viraja, kıvırma sorun olmayacaktır. Burada tavsiye edilen bir başka nokta, her iki yönede kıvırmaya hazır olmak. Yani sağa dönen bir viraja kontra ile girdiniz ve sağ elinizin içi ile gidonu öne basıyorsunuz. Önünüze her iki yöne kıvırarak kaçabileceğiniz bir nesne çıktı diyelim. burada kıvırma yaparken itmeyi kesip motorun biraz doğrulup sola kaymasına müsaade edip ardından biraz daha sertçe itersek kıvırmış oluruz. Yani döndüğümüz yönün tersine kıvırma yapmaya hazır olmak lazım. Zaten motorculuk hep dikkat etmeyi ve önceden tedbir almayı gerektirir. O viraja nerede ise aksam yere sürtecek kadar kontra basıp girmiş isek, bir de yine sağa doğru kıvırmaya çalışırsak sürüklenip yatmak kaçınılmaz olacaktır.
Umarım biraz yardımcı olabilir:cat:

cevap verecektim bunu okuduktan sonra gerek duymadım, verilebilecek en dogru cevap olmus:cat:

prot
04 Eylül 2007, 21:02
İşte esas soru bu:cat: Burada önemli nokta virajlara hep emniyetli hız ve açı ile girmektir. önce girip sonra nasıl çıkacağım dersek zaten düşmeye eninde sonunda mahkumuzdur. Dolayısı ile, zaten belli bir tölerans ile girersek viraja, kıvırma sorun olmayacaktır. Burada tavsiye edilen bir başka nokta, her iki yönede kıvırmaya hazır olmak. Yani sağa dönen bir viraja kontra ile girdiniz ve sağ elinizin içi ile gidonu öne basıyorsunuz. Önünüze her iki yöne kıvırarak kaçabileceğiniz bir nesne çıktı diyelim. burada kıvırma yaparken itmeyi kesip motorun biraz doğrulup sola kaymasına müsaade edip ardından biraz daha sertçe itersek kıvırmış oluruz. Yani döndüğümüz yönün tersine kıvırma yapmaya hazır olmak lazım. Zaten motorculuk hep dikkat etmeyi ve önceden tedbir almayı gerektirir. O viraja nerede ise aksam yere sürtecek kadar kontra basıp girmiş isek, bir de yine sağa doğru kıvırmaya çalışırsak sürüklenip yatmak kaçınılmaz olacaktır.
Umarım biraz yardımcı olabilir:cat:

ehehh bunu yapmak için min. 5 yıllık hem motor hemde uzun yol tecrübesi lazım benim bu cevaptan çıkarttıgım sonuç viraja geldiginde mümkün oldugunca yavaş ve motoru hızdan dolayı en az yatırarak viraja girmek ve kıvırma payına sahip olmak.benim gibi acemi bi insanın yapacagı diger 2.ci bişeyde hç binmemek olurdu ama buda mümkünd egil zaten:cherry:
tüm cevaplar ve ayırıdgınız bu güzel zamanlar için hepinize çok teşekkür ederim
tavsiyeleriniz şuan hernekadarda benim için teorikte olsa beynimin bir kösesine kazındı umarım gerektigi bi zamanda dogru bi şekilde kullanabilirm :)

denizcimuzaffer
04 Eylül 2007, 21:25
prot arkadaş,
Teori her zaman iyi birşeydir. Olmadık yerde ve tehlike anında bir tek o gelir aklına
Mesela bir örnek vereyim, Askerdeyken, abuk sabuk eğitimler verirlerdi ve biz derdik ki: ''yaavv, o savaş tantanasında bunlarlamı uğraşıp aklımıza getireceğiz'' diye. Bir gün hava savunma toplarından biri ateş aldı ve kendiliğinden otomatik atışa başladı, bir yandan da tarayarak dönüyor kaidesi üzerinde ve bizim tarafa doğru, hızla!! Yaptığımız ve aklımıza gelen tek şey kendimizi bir sütrenin ardına atıp yere yapışmaktı.

İyi bir motorcu olman dileği ile, kazasız belasız sürüşler

İHTİYAR
04 Eylül 2007, 22:18
Bu ne güzel sorular ve ne güzel cevaplar böyle,tebrikler hepinize.
Motoru unutup yeniden başlayasım geldi bir an.
Üyesi çoğaldıkça seviyesi de yükseliyor bu sitenin.
Tebrikler iyi geceler.

prot
05 Eylül 2007, 00:24
Bu ne güzel sorular ve ne güzel cevaplar böyle,tebrikler hepinize.
Motoru unutup yeniden başlayasım geldi bir an.
Üyesi çoğaldıkça seviyesi de yükseliyor bu sitenin.
Tebrikler iyi geceler.
bukadar keyifli bir mekanın keyifli sakinleri varken başka ne olabilirki:rendeer:

zion1
05 Eylül 2007, 00:40
bazen istem dışı otomatik olark yapıyorum galiba ben bu teknigi bir videosunu görsem emin olacam ama :silent:elinde lin olan varmı ben tam olarak bişey bulamadım..

eradnan
05 Eylül 2007, 00:44
aslında bu tekniği kendi kendinize de virajlarda hissederek zekanızla ve yeteneğinizle de çözebilirsiniz ama benim gibi buradan edinilecek ön bilgi de çözmenizi kolaylaştırıyor...mesela ben bu makaleleri okumadan önce anlatılanları zaten uyguladığımı fark ettim sizde aynı durumda olabilirsiniz...

dr.i
05 Eylül 2007, 20:26
Motor-on dergisinin zannedersem Ağustos sayısında bu tekniği resimli olarak çok hoş anlatmışlar. Birde Honda nın sponsorluğunda ''motosiklete dair'' diye bir kitap satılıyor, yatışın teknikleri fizik kuralları ile açıklanıyor. Ben çok şey öğrendim vede şu an uyguluyorum. Unutulmaması gereken en önemli şey kontr tekniğine başladıkdan sonra frenaja dikkat etmek vede agresif olmamak. Yani frenajı yatmadan motor düzken yapmak vede arkadaşlardan birinin söylediği gibi gözler virajın hep çıkışında olacak... Deneyin çok zevkli... Birdeburaya bir bakın derim çok faydalı http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/29410-motor-donus-teknigi.html

denizcimuzaffer
05 Eylül 2007, 20:56
Motor-on dergisinin zannedersem Ağustos sayısında bu tekniği resimli olarak çok hoş anlatmışlar. Birde Honda nın sponsorluğunda ''motosiklete dair'' diye bir kitap satılıyor, yatışın teknikleri fizik kuralları ile açıklanıyor. Ben çok şey öğrendim vede şu an uyguluyorum. Unutulmaması gereken en önemli şey kontr tekniğine başladıkdan sonra frenaja dikkat etmek vede agresif olmamak. Yani frenajı yatmadan motor düzken yapmak vede arkadaşlardan birinin söylediği gibi gözler virajın hep çıkışında olacak... Deneyin çok zevkli... Birdeburaya bir bakın derim çok faydalı http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/29410-motor-donus-teknigi.html Donald amca derki: viraja hazırlanın, süratinizi ayarlayın, derin bir nefes alıp bırakın, ardından gülümseyin, virajın sonuna odaklanıp tekniği uygulayın, virajı döndükten sonra gülümsemeye devam edin :) Sağolasın Donalt Amca.

Kontra Tekniği başlı başına yumuşaklıktır arkadaşlar. sürücüyü emniyetli yumuşak sürüşe de zorlaması ile çok faydalıdır. Viraja girmeden hız ayarlanmalıdır, viraj içinde fren yapılmamalı, dikkat viraj çıkışına verilmeli, gözler odaklanmalıdır. Tekniği iyice öğrendiğimizde gerektiği zaman Sert olarak da uygulayabiliriz. Konunun ana noktalarını açıklayabildiğimi umarak arkadaşlarıma derhal uygulamaya başlamalarını isterim, çün ki soracağınız sorular uygulama yapmadan anlamsız olacaktır. Uygulamaya başlayan arkadaşlarımın soruları da değişecektir, ne soracaklarını duyar gibiyim ama cevap onlar sorduklarında gelecek. teknik üzerine bu kadar konuşmak yeterli, bunları niye yazıyorum? çünki sorgulamayı bırakıp hemen başlayın ve işe yaradığını, ne kadar etkili olduğunu görünüz diye:)


benim okudugum bir yazıda kontra teknigi kıvırmanın etkisini arttırıyo diye duydum senin dediginle çelişmiyormu? kıvırma yaparken mesela engelin solundan geçeceksek hem gidonu sağa kirip hemde motoru sola yatırdıgımızda en etkili donuss oluyor diye ookumuştum :cat: cunku gidonu kırdıgımızda motor zaten gendini sola dogru yatıracaktır bide surucunun etkisiyle ani bi sola donus olacaktır yazıyordum :cat:

Arkadaşımın dediğine katılıyorum. Kvırma olarak kontra tek başına uygulanabilir. Boş bir yolda sanki önünüze bir nesne çıkmış gibi, mesela sağ elciği hızla ileri itip hemen ardından hızla sol elciği ittirin, ikisi arasında 1 saniye bir fark olsun, motorunuzun ne yaptığını gördüğünüzde şaşıracaksınız:)

prot
05 Eylül 2007, 21:18
Arkadaşımın dediğine katılıyorum. Kvırma olarak kontra tek başına uygulanabilir. Boş bir yolda sanki önünüze bir nesne çıkmış gibi, mesela sağ elciği hızla ileri itip hemen ardından hızla sol elciği ittirin, ikisi arasında 1 saniye bir fark olsun, motorunuzun ne yaptığını gördüğünüzde şaşıracaksınız:)

size sonuna kadar katılıyorum bence viraj gibi şakası olmayan bi yerde denenecegine once düz yolda deneyip motorun ne yaptıgını iyice sindirdikten sonra virajda denemekte fayda var..

chozen
21 Mart 2008, 18:28
Ewet arkadaslar motosiklet ile i virajlı bir yola girerken zorluk ceken arkadasların dikkatine zorluk cekmeyenlerinde aklında bulunsun nolur nolmaz. örnek olarak viraja biraz hızlı girdiniz ve nasıl bir viraj olduğunu bilmiyorsunuz motoru olduğunca yatırdınız ama nafile ve dönemediniz. bariyerlere veya ucuruma doğru gidiyosunuz. yapacağınız tek birşey kalıyor oda yattığınız tarafın ters yönüne doğru motorun direksiyonunu hafifce cevirmek olsun otomatikman siz direksiyonu cevirdiğinizde motor virajı anında alacaktır. önce bos bir yolda deneyin. farkı göreceksiniz gercekten süper.. bende alıskanlık oldu dönsemde dönemesemde yapıyorum. hoşuma gidiyor.:)

sokemon
21 Mart 2008, 18:34
peki ...

VaScO1925
21 Mart 2008, 18:38
hoca taklaya gelmeyelim bak sonra :)

dreamdark
21 Mart 2008, 18:41
Kontra tekniği demek istiyorsun yani.

sokemon
21 Mart 2008, 18:43
dreamdark



+1








..

Anemon85
21 Mart 2008, 18:45
Ona kısaca kontra tekniği diyoruz biz,ama yinede açık bilgi verdiğin için teşekkür ederim

melocann
21 Mart 2008, 18:45
nası bişey anlamadım videosu yokmu

brody
21 Mart 2008, 18:45
zaten virajı en başından kontra tekniğiyle almak lazım. bunun dönülemeyen virajla bi alakası yok. Motoru yatırmak da dolaylı yoldan kontraya yol açıyor fakat vakit kaybettiriyor.

chozen
21 Mart 2008, 18:47
Aynen öyle contra tekniği.bilmeyen arkadaslar içindi zaten.bilenler biliyor

ddh
21 Mart 2008, 18:48
açıkça söyleyeyim beni kesmedi yani yemedi çok sor bir hareket olur ama birr denerim yinede sağol aklımda bulunsun

chozen
21 Mart 2008, 18:48
Arkadasım Virajı Bastan Nasıl Kontra Tekniğiyle Alırsın Ya Bi Dene Bakalım Noluyo. Yok öyle Birşey Bu Dediğim Virajı Alamadığın Zamanlarda Gecerli

brody
21 Mart 2008, 18:48
Ayrıntılı bilgi için : http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI.htm

MECİT
21 Mart 2008, 18:48
"TERS GİDON"da diyoruz biz buna..

Prometheus
21 Mart 2008, 18:50
kontra tekniği baştan yaratıldı :mrgreen:

tigermbz
21 Mart 2008, 18:50
bizleri aydınlattığın için sağol :P

chozen
21 Mart 2008, 18:52
Ayrıntılı bilgi için : http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI.htm




Eyvallah kardesim ...........


Benim merak ettigim sudur. Kontra teknigi onumuze aniden cikan bir engel yada cukur icin bize normal yatma-yon degistirme eylemine yani gidonu donmek istedigimiz yone kirma eylemine nazaran zaman ve mesafe kazandirir. Peki ani durumlar haricinde bir viraja girerken kontra tekniginin kullanilip kullanilmamasi neye baglidir? Anlayacaginiz hangi drumlarda kullaniyorsunuz bu teknigi ben merak ettim. Gelecek cevaplar icin simdiden tesekkurler.


kardesim söyle birşey sadece virajı alamadığın zamanlarda yaparsın contra yı önüne öyle cukur falan vs cıkarsa durman veya yavaslaman gerekir

Wallace
21 Mart 2008, 18:56
Ewet arkadaslar motosiklet ile i virajlı bir yola girerken zorluk ceken arkadasların dikkatine zorluk cekmeyenlerinde aklında bulunsun nolur nolmaz. örnek olarak viraja biraz hızlı girdiniz ve nasıl bir viraj olduğunu bilmiyorsunuz motoru olduğunca yatırdınız ama nafile ve dönemediniz. bariyerlere veya ucuruma doğru gidiyosunuz. yapacağınız tek birşey kalıyor oda yattığınız tarafın ters yönüne doğru motorun direksiyonunu hafifce cevirmek olsun otomatikman siz direksiyonu cevirdiğinizde motor virajı anında alacaktır. önce bos bir yolda deneyin. farkı göreceksiniz gercekten süper.. bende alıskanlık oldu dönsemde dönemesemde yapıyorum. hoşuma gidiyor.:)

kontra yı bilmeyenler için geçerli bir açıklama. daha detaylı bilgi almak isteyenler bu tekniği araştırıp incelesinler. mantığın basit bir anlatımı. en azından paylaşım yapman ve birilerine faydalı olman çabanı tebrik ediyorum.

brody
21 Mart 2008, 19:18
http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/29410-motor-donus-teknigi.html

HRC
21 Mart 2008, 23:30
bence bu forumun en büyük eksiği güzel ve doğru bilgiler içeren başlıkların sabitlenmemesi mesela bu;http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/29410-motor-donus-teknigi.html
yada devir,alım-satım işlemleriyle ilgili bilgi veren bi topic daha vardı bu tip şeyler neden sabitlenmiyor...

COQ
22 Mart 2008, 05:03
Böyle güzel başlıklar açılıyor ama daha sonra herkes doğru bildiğini zannettiği şeyleri de ekleyince, işin b...u çıkıyor.

Bir arkadaşımız viraj içerisinde fren sıkmanız lazım bile demiş.
Yani kendinizi öldürmek ya da sakat bırakmak istiyorsanız, benim dediğimi yapın demenin bir değişik yolu.
Bu nedenle Ateşhırsızının
"kontra tekniği yendiden yaratıldı"
yorumu galiba cuk oturmuş.

Aslında işi bilen arkadaşlar sorunun cevabını vermişler.
Sadece (sanırım post kalabalığından dikkatlerini çekmediği için) bir kaç soruyu eksik bırakmışlar.



******************************

Öncelikle şunu yazmak istiyorum.
Kontranın devre dışı kaldığı tek dönüş unsuru çok yavaş hızlarda yapılan dönüşlerdir.
Bu tür yavaş dönüşlerde direksiyon çevrilerek tur tamamlanır.
Bu yavaş dönüşlerin haricinde zaten kontra kaçınılmazdır.
Bu tekniği öğrenmeniz, yaparsanız iyi olurdan ziyade,kontrolün sizde olması bakımından önemlidir.

Motosiklet virajı yatarak alır.
Bunun başka bir yolu yoktur.
Sadece hızınız ve motosikletinizin cinsine göre yatış açınız değişir.
Bunun dışında mutlaka yola doğru yatarsınız.
Belirli bir hızda yattığınız yöne doğru gidonu çevirmeniz zaten mümkün değildir.
Bunu yapmayı başardıktan bir kaç dakika sonra(şansınız varsa) ambulans gelir..:)

Aşağıda aslında burada daha önce verilmiş olan bir foto kontra tekniğinin en sert biçimini gösterir.
Ön tekere dikkat edin.
Adam sağa yatıyor ama tekerin yönü sola doğru.
http://www.roadracers.co.uk/bikes/mick_slide.jpg

Peki, motor zaten yatıyorsa, biz niye bu teknik için zaman harcayalım?

Kendi kendime sordum ama güzel sordum galiba.:)

Motor yatarak viraj alır dedik.
Siz belirli bir hız da viraja girdiniz.
Normalde virajı alabileceğinizi hissettiniz ama viraj umduğunuzdan biraz daha dişli çıktı.

Motosiklet yatacak ama belli bir limite kadar yatacak.
Bu yatış açısı ve hızınız virajı almak için uygun değil.
Yani hızla dışarı doğru savruluyorsunuz.
Frenlere asılırsanız düşeceksiniz.

İşte bu durumda, motorun kendi kendine yaptığı yatış açısını biraz daha yükseltmek zorundasınız.

Bu yatış açısını değiştirmek iki şekilde mümkündür.

1 : sürücü bedeniyle motora baskı uygulayarak yana daha fazla yatmaya çalışır.

Bu durumda derhal ambulans çağırılır.

2 : viraj içerisinde kalan elciğe ileriye doğru baskı uygulanarak (kontra verilerek) motorun daha fazla yatması sağlanır.

Bu durum da muhtemelen kazasız belasız viraj alınır.


Bu işlemin düz yolda yapılanına kıvırmaca tekniği dersek yanlış bir şey söylemiş olurmuyuz? Bilmiyorum.

Yani düz yolda giderken aniden önünüze bir cisim çıkarsa kontra basılarak yanından geçmek de diyebiliriz buna.

Burada dikkat edilecek husus, cismin yanından geçer geçmez, ters kontra ile motoru düzeltmek olacaktır.
Zaten bir sağ-bir sol (ya da tersi) yaptığımız için adı kıvırmaca.


Peki, bu durum viraj da başımıza gelirse ne olacak?

Yani sağa doğru bir virajda motoru sağa yatırdınız ve tatlı tatlı virajı alıyorsunuz.
O da ne!!!

Önünüzde giden otomobili kullanan adam kaynanasını arabadan aşağıya attı.:cyclopsan
Viraja yatmış, direkt kaynanaya doğru gidiyorsunuz.

Ne yapacaksınız?

Bu sorunun cevabı bir çok olasılık içerdiği için şimdi yazmaya uğraşamayacağım.
Ama merak ederseniz bir gün yazarım.:)


Özet olarak, kontra tekniğini mutlaka sık aralıklarla çalışıp geliştirin.
DD hocamı kızdırmayın.
Adam onca yazıyı yazmak için ne kadar uğraştı kimbilir?
Ben bu kadarını yazarken sıkıldım...:P

Tequ
22 Mart 2008, 10:45
forumda Kontra teknigi -saga donuş-sola donuş bunlaırn hepsini okudum.hernekdara yeni bir kullanıcı olacaksamda kimse virajsız bir yolda gidecegimi garanti etmeyecegi için egitimlerle ilgili herşeyi en detayına kadar okuyorum bir kaç güne kadarda uygulama fırsatım olucak inşallah.az once youtube da counter steering(kontra teknigi) hakkında 15-20 kadar video seyrettim.hepsinde anlatan kişilerin motor üstünde olmalarından dolayı sadece muhabbetlerini dinlemiş oldum:pr: birtanesinde uzaktan viraja giren bir motorun agır çekimi vardı.fakat ondada aklıma bişey takıldı adam viraja girerken motorun didonunu dönecegi yerin aksi istikametine döndürdükten sonra yatırıp viraja giriyo.benim merak ettigim biz bu ters tarafa itme olayını virajda motoru kaldıracagımız ana kadarmı devam ettiricez yoks auygun hıza gelip viraja girerken birkerilige mahsus olarak mı yapıca sburaısnı anlamdım bu konuda yardımcı olursanız çok sevinicem(hatta elinde bu konuyla alakalı açıklayıcı bir videoyu benimle paylaşırsa çok çok daha muıtlu olucam herkese teşekkür ederim

saygılar...

5 ay kontrasız beden gücüyle döndürdüm motoru çok şey kaybetmiyorsun :P
Ama seri virajlarda kontra şart ve çok pratik oluor.

(ツ)
17 Eylül 2018, 20:26
https://www.youtube.com/watch?v=vOK42bp8WdI