PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : işte bir gazete'ci daha gelin teşekkür edelim



desperadost
19 Ağustos 2007, 16:37
şte bir gazeteci daha yazısı aşşağıda'.....
kendisine teşekkür mail'i yolladım!! 'saçma sapan yazılar yazan gazeteciler'e değilde böyle bakış açısı olan gazete'cilerimize gelin kısa bir teşekkür mail'i atalım ne dersiniz.
motosiklet'e motosiklet'ciye bakış açınız objektif duruşunuz için size sonsuz teşekkür ederiz .
şeklinde yazdım!! gazeteci'mizin yazısı:

Motosiklet kullanabilecek A2 ehliyetim yok ve henüz bir motosiklete de sahip değilim; ama artan trafik karşısında ufaktan ufaktan bir başlangıç yapmayı düşünenler arasındayım.

Ne var ki bu yaz önceki yıllara göre oldukça öne çıkan `kaza` haberleri nedeniyle birçok insan gibi ben de `acaba` demeye başladım. Nihayetinde İstanbul `da iri iri ciplerin, minibüslerin, otomobillerin arasında iki tekerlekli bir araç kullanmak sanıldığı kadar kolay değil. Birçok yanlış uygulama var; ana yollarda ve caddelerde bisikletin de içinde olabileceği iki tekerlekliler için ayrı bir yol yok. Bazı caddelerde yayalar için bile yeterli yol olmadığını düşününce bundan sonra da bisiklet yolu beklemek biraz lüks olacak.

Birçok sürücü için motosikletler henüz trafikte bir araç olarak algılanmıyor! Bazı motosiklet sürücüleri de iki tekerlekli bir araç üzerinde olmanın her yerde öncelikli olarak geçme üstünlüğü sağladığını düşünüyor! İşte bu iki düşünce tarzı nedeniyle on binlerce insanın büyük şehirlerde daha pratik olmasına rağmen motosiklete geçemediği ortaya çıkıyor.

Motosiklet konusuna ilgi duyanlar açısından geçtiğimiz günlerde biri iyi diğerleri kötü iki tür haberler vardı; Kenan Sofuoğlu , Supersport Dünya Şampiyonası `nda sezonun bitimine daha 3 yarış kala şampiyonluğunu ilan etti. Hanspree Ten Kate Honda takımı adına yarışan Sofuoğlu , böylece motor sporlarında dünya şampiyonu olan ilk Türk unvanını kazandı. Formula 1 yarışlarında, Dünya Ralli Şampiyonası ana takımlar klasmanında ve daha benzer otomobil sporu organizasyonlarında esamesi okunmayan Türkiye şimdi sessiz bir kahramanla motosiklet dünyasında `ben de varım ` demeye başladı. Bu başarı başka isimlerin de bu alanda kendini geliştirmesinde öncülük yapacak. Sofuoğlu `nun motosiklet tamircisi babasının dükkanında gizli gizli başladığı motosiklet sevdası genç yaşta zirveye çıkmasını ve haklı olarak başarısıyla gazetelerin sürmanşetlerini süslemesini sağladı.

Aynı hafta içinde gazetelerin sürmanşetinde yine bir motosiklet haberi vardı; ama bu kez bir başarı değil alkolle gelen bir hazin hikayeydi haber olan. Alkollü olarak motosikletin direksiyonuna geçen kurye arkasında oturan kız arkadaşını E-5 yolu üzerinde düşürdü. Genç kız ise hiçbir anne babanın görmek istemeyeceği bir şekilde hayata veda etti. Kazalar Türkiye için terörden daha fazla insan kaybı anlamına geliyor. Bir gün içerisinde 30-40 kilometre yol yaptığınızda birkaç maddi hasarlı kazayla karşı karşıya kalmanız içten bile değil. Son yıllarda trafiğe yoğun bir şekilde katılan motosikletler de artık bu kazaların bir parçası olmaya başladı.

Motosikletli kaza haberi bu yaz ilk kez gündeme gelmiyor; önce bir gazeteci, sonra bir motosiklet tutkunu doktor, İzmir Çeşme otobanında iki kişi, Edirne `de bir kişi, Manavgat `ta bir kişi öldü. Her ne kadar otomobilin aksine motosiklette çarpan ya da çarpılan taraf olmak çok fark etmese de olan kazalarda genellikle motosiklet çarpılan tarafa oluyor. Bir istatistik tutmadım ama çarpanların en az üçte biri alkollü. Yani, muhtemelen motosikleti görmüyor ya da tam olarak seçemiyor. Kask kullanmak önemli oranda güvenlik sağlasa da motosiklet kullananlar açısından en önemli konu, kontrol edilebilecek süratin üzerine asla çıkmamak olmalı. m.taslicali@zaman.com.tr

http://www.tumgazeteler.com/?a=2201583

babaçi
19 Ağustos 2007, 17:32
ben de kendilerine teşekkürlerimizi içeren bir mail attım + kendilerini sitemize davet ettim:)

desperadost
19 Ağustos 2007, 17:35
ben de kendilerine teşekkürlerimizi içeren bir mail attım + kendilerini sitemize davet ettim:)süper:)hadi arkadaş'lar el ele verme zamanı

kıllıtarkan
19 Ağustos 2007, 17:54
bende hemen birtane yazıyorum abi yüreğine sağlık :cat:

desperadost
19 Ağustos 2007, 18:00
bende hemen birtane yazıyorum abi yüreğine sağlık :cat:ne demek ya kardeşime bak:)' kimse rüzgarın çocuklarına kıyamaz herkez hakettiği tavrı görecektir.
5 dak. ayıralım memduh bey'e atalım mail'imizi haydi arkadaşlar......

Tanju
19 Ağustos 2007, 18:12
bende gönderiyorum :) çok güzel anlatmış

ümmet perkitan
19 Ağustos 2007, 18:39
ogün düşüncene sağlık.sen gerçekten çok sıkı bir motosikletçisin hemen bizde görevimizi yapalım ve mailimizi atalım.eksikolma desparadost.

desperadost
19 Ağustos 2007, 18:41
bende gönderiyorum :) çok güzel anlatmışbilinç'siz bakış açılarına itibar edip motosiklet'ciliği bilmeyen gazeteci'yi önemseyip yazacağımıza böyle mantıklı' olgun 'objektif'samimi bakış açısı olan doğruları yazan gazetecimi'zi es geçmeyelim 5 dak. ayıralım .
teşekkür ederim bu her motosiklet'cinin bakışı' yaklaşımı olmalıdır.
ilgilenen herkeze sonsuz teşekkürler....


ogün düşüncene sağlık.sen gerçekten çok sıkı bir motosikletçisin hemen bizde görevimizi yapalım ve mailimizi atalım.eksikolma desparadost.canım ümmet abi'm senin güzelliğin' her zaman derim sizler en önemli köşe başlarısınız' bazen öteki' bazen öbür arkadaşımız 'abilerimiz kardeşlerimiz köşe başlarını tutacak ve motosiklet sevgimizi koruyacak sahip çıkacaktır bende bir parçanız olarak buradayım sevgi ve sonsuz saygılarımı yolluyorum ümmet abicim sağol yolların açık olsun dualarımız senin'le kazasız yollar..........

tugcetugce
19 Ağustos 2007, 18:48
hiç değilse motorlulara sataşmayan biri oh ne güzel:)

babaçi
19 Ağustos 2007, 19:21
hiç değilse motorlulara sataşmayan biri oh ne güzel:)

çünkii kendiside almayı düşünüyor kendini bizim yerine koyabiliyor işte o zaman gerçekleri görebiliyor insan

efendy_iso
19 Ağustos 2007, 20:14
bende gönderdim tebrik mesajı

Discordian
19 Ağustos 2007, 20:40
böyle insanlar arttıkça bakış açısı değişecektir eminimki

ustaoglu4840
19 Ağustos 2007, 20:44
::pluss1:: bende gönderdim herkes göndermeli..

desperadost
19 Ağustos 2007, 20:46
ilginize sonsuz teşekkür'ler bize'de bu yakışır iyi olan dürüst olanın hakkını verelim arkadaşlar.......

halis
19 Ağustos 2007, 20:52
bende teşekür mail li atım ve site adresini yazıp daha iyi bilgi alabilcegini belrtim

desperadost
19 Ağustos 2007, 20:57
bende teşekür mail li atım ve site adresini yazıp daha iyi bilgi alabilcegini belrtimeyvallah halis'cim el ele devam az önce motokeyf'deymişim emok'un kadıköy toplanmamız etkinliğin'de D.H.A ropörtaj yapmış'tı onu vermişler! dört bir yandan mücadele'ye devam gazetecilerin çoğu yanımız'da yolumuza devam arkadaş'lar el ele ......

halis
19 Ağustos 2007, 21:08
bende cevap yazdım ve bizim için bilgi alabilmesi için sitemize gelmesini soyledim

emresezgi
19 Ağustos 2007, 21:15
memduh beye tşk mailimi yolladım arkadaşlar ....

desperadost
19 Ağustos 2007, 21:21
sevgili memduh bey aslın'da otomobil yazılarıy'la tanınan birisi olmasına rağmen yaklaşımı ne kadar pozatif ve gerçek'ci demekki hayatın için'de özümsemiş dürüst insan helal olsun .
hadi arkadaş'lar mail'ler devam ve görün sitemizin üyesi bile olacak bakın göreceksiniz bize böyle gazeteciler lazım zaten ABZAH muratımız ve birçok değerli arkadaşlarımız var basından .
iyi yapmışsın halis'cim davetinle.......

Tuncer Sezen
19 Ağustos 2007, 21:39
Bende kendisine aşağıdaki maili gönderip teşekkür ettim.



Merhaba,

Ben Türkiyenin en büyük motosiklet sitesi,www.motosiklet.net in yöneticilerinden Tuncer SEZEN.

Motosiklet ile ilgili yazdığınız yazıyı okudum.Size motosiklete verdiğiniz önem ve bu konudaki objektifliğiniz için teşekkür ediyorum.

Maalesef ki bundan daha iki gün öncesinde Hürriyet in Kelebek ekinde yazılan bir yazıda motosiklet ile ilgili objektiflikten uzak,genellemelerle dolu ve motorcuları sadece halkın başına bela gibi gösteren bir yazar arkadaşımızın yazısıyla hepimiz üzüldük.Kendisine bu konuda mailler attık.Medya da maalesef ki motosiklete verilmesi gereken önem verilmiyor,kırk yılda bir yazı yazılacağı zamansa maalesef ki hep kötü örnekler görülüyor.

Siz bu konuya objektif yaklaşmışsınız,bu bizi çok sevindirdi.Gayet mantıklı ve içten bir yazı olmuş.Ama inanın motosikletin daha çok güzel yönleri var :) Sanırım sizde motosiklete başlamak konusunda düşüncelere sahipsiniz.Sizi aramızda görmekten mutluluk duyarız.


Görüşmek üzere.

desperadost
19 Ağustos 2007, 21:47
Bende kendisine aşağıdaki maili gönderip teşekkür ettim.



Merhaba,

Ben Türkiyenin en büyük motosiklet sitesi,www.motosiklet.net in yöneticilerinden Tuncer SEZEN.

Motosiklet ile ilgili yazdığınız yazıyı okudum.Size motosiklete verdiğiniz önem ve bu konudaki objektifliğiniz için teşekkür ediyorum.

Maalesef ki bundan daha iki gün öncesinde Hürriyet in Kelebek ekinde yazılan bir yazıda motosiklet ile ilgili objektiflikten uzak,genellemelerle dolu ve motorcuları sadece halkın başına bela gibi gösteren bir yazar arkadaşımızın yazısıyla hepimiz üzüldük.Kendisine bu konuda mailler attık.Medya da maalesef ki motosiklete verilmesi gereken önem verilmiyor,kırk yılda bir yazı yazılacağı zamansa maalesef ki hep kötü örnekler görülüyor.

Siz bu konuya objektif yaklaşmışsınız,bu bizi çok sevindirdi.Gayet mantıklı ve içten bir yazı olmuş.Ama inanın motosikletin daha çok güzel yönleri var :) Sanırım sizde motosiklete başlamak konusunda düşüncelere sahipsiniz.Sizi aramızda görmekten mutluluk duyarız.


Görüşmek üzere.

helal olsun tek kelimeyle ele ele devam arkadaş'lar duyarlı mod.sonsuz teşekkür ederiz :rendeer:

Gökhan
19 Ağustos 2007, 22:08
forrap sitenin yazarlardan sorumlu bakanı gibi oldun.Birde yazının sonuna "Geregini bilgilerinize arz ederim" desen tam olacak:mrgreen:

Tuncer Sezen
19 Ağustos 2007, 22:20
desperadost,ben teşekkür ederim böyle bir şeyi bize duyurduğun için.Bu konulardaki duyarlılığının farkındayım zaten.

ELINT,diğerleri müsait olmayabiliyor.Ben müsaitken duruma bende el atmak istiyorum hepsi bu :) Kötü iş yapana nasıl tepki veriyorsak,iyi işler yapanıda takdir etmek bu işin kuralıdır,biz iyi iş yapanların yanında olduğumuzu göstereceğiz ki onlar da boşa kürek çektiklerini düşünmeyecek,yaptıklarına devam edecekler:cat:

zion1
19 Ağustos 2007, 23:25
bende yolladım bir mail adam cok iyi yazmış yaw birde buradan teşekkür le:cat:r

Chesterfield
20 Ağustos 2007, 00:38
Bende bir mail attım inşallah böyle duyarlı yazarlarımızın sayısı artar.

desperadost
20 Ağustos 2007, 00:40
geçmiş geçmiş'te kaldı güzelliğe devam mail'lerinizi atın arkadaşlar bu yol hepimizin yolu forrap ellerine sağlık..............

Syriana
20 Ağustos 2007, 01:12
gerçekten güzel bir yazı olmuş...kendisine düşüncelerinizi bizimle paylaştığı ve bizlerin duygularına tercüman olduğu için canı gönülden teşekkür ediyorum...:rendeer:

departed
20 Ağustos 2007, 02:02
neguzel ya herkese hakketıgı cvb ı verıyoruz.

aargh
20 Ağustos 2007, 03:01
Ben de bir adet tesekkur mesaji gonderdim gazeteciye. Duyarli kimseler gormek guzel.

E.Gülbeyaz
20 Ağustos 2007, 03:15
bilmem msj atsam mı bu saatte ??

babaçi
20 Ağustos 2007, 09:40
zaman gazetesi pazar günü çıkardığı her iki ekinde de motosiklet konusunu işlemiş teşekkürler:cat:

Usta motosikletçilerden ‘ağır başlı’ sürüş önerileri:KASKI VE DERSİ, MOTORDAN ÖNCE AL!
TUBA ERTAŞ
Onlar motor tutkunu gençlerin hayranlık duyduğu adamlar. Siyah, mavi, gri kocaman motorları, koruyucu kask ve kıyafetleri ile gençler için bir hayli cazip bir yaşam tarzları olduğunun farkındalar.

Ancak bu ‘gösterişli’ durumların bir bedeli var! Motosikletli bir yaşam sorumluluk duygusuyla başat gitmediği zaman, o bedel insan hayatıyla ödeniyor.

Enduro Motosiklet Kulübü böyle bir sorumluluk duygusuyla hareket ediyor. Tecrübelerini motosiklet sevenlerle paylaşmak için kurulmuşlar. Bülent Vural, Uğur Saner, Cemal Seven, Erem Yücel, Burak Cedetaş, Levent Fırat, Hakan Erman ve Uğur Beceriklioğlu, kulübün asları. Motor onlar için sadece bir ulaşım aracı değil; bir yaşam felsefesi, bir iletişim biçimi. Ancak bu felsefenin ve iletişimin içini doldurmak yine, her zaman her şeyde olduğu gibi ‘bilinç’ten geçiyor. Tecrübesiz birinin elinde motosikletin tabuttan farksız olduğunu söylüyorlar. Haklılar. Ancak doğru adımlarla herkesin zevkle kullanabileceği bir araç varsa o da motosiklettir, diye eklemeyi de unutmuyorlar.

“Bağdat Caddesi’nde, Bebek’te bir aşağı bir yukarı gitmeyi değil, güvenli motosiklet kullanarak uzun seneler yaşamayı istiyorum.” Bu sözler sevdiği bir arkadaşını motosiklet kazasında kaybeden Burak Cedetaş’a ait. Aynı temenniye motosikleti en az Burak kadar seven eğitimci Hakan Erman da katılıyor: ‘Motosiklet iki tekerlekli bir araç, kendi başına bırakırsanız ayakta duramaz. Otomobil gibi etrafında sizi koruyacak bir çemberi de yoktur. Hava yastıkları, emniyet kemerleri ve ön camlar gibi. Bu yüzden, bir pilot nasıl eğitimden geçiyorsa, bir motorcu da öyle eğitimden geçmelidir. ‘Motosiklet de bir uçak kadar tehlikelidir’

Motosiklet kullanan pek çok kişi gibi onlar da trafikte seyreden otomobillerden son derece şikâyetçiler. Ancak çuvaldızı kendilerine batırıyor ve motosikletle ilgili tehlikelerin büyük oranda eğitimle çözülebileceğini söylüyorlar.

‘Kask takmayacaksanız, eğitim almayacaksanız, korumalı elbiseler giymeyecekseniz asla binmeyin. Kendinizi iyi hissetmiyorsanız, alkol almışsanız, başınız dönüyorsa, moraliniz bozuksa motora binmeyin. Motosiklet eşittir hız gibi bir anlayış var. Oysa kontrolsüz hız ölüme eşittir.’

Motorcular nasıl insanlardır, nerelere giderler, neler yaparlar? Bu soruları Enduro Motosiklet Kulübü’ndeki motosikletçilere sorduk, sizler için cevapladılar.…

Türkiye Motosiklet Federasyonu üyesi olan EMOK, ‘Enduro Yarışları’ düzenleyen, festivaller hazırlayan ve sosyal yardımlarda bulunan bir motosiklet kulübü. En büyük zevkleri şehir dışında sürüş keyfini yaşamak. ‘Herkes hızlı gider, kolaysa yavaş gitsinler’ diyorlar. Doğal parkurlarda yarışlar düzenliyorlar. Motorcu deyince ilk başta akla gelen New York sokaklarında gördüğümüz süslü motorlarla dolaşan insan tiplemesinin ise çok ötesindeler. Onlar düzenledikleri festivallerle her ilden çıkıp gelen binlerce genci bir araya getirerek konserler düzenliyorlar. Gittikleri her yerde 4 gün boyunca kamp kuruyor, çevredeki okullara yardımlar yapıyorlar. 3 sene Kütahya’da, bir sene Bergama’da ve son olarak da Eskişehir’in Kırka beldesinde düzenledikleri festivallerin amaçlarının şehirde yaşayan insanların görmediği yerlere onları götürmek ve birtakım sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılmak olarak özetliyorlar. Kırka beldesinde iki köye bilgisayar sınıfı kuran Enduro motorcuları, rahmetli arkadaşları Ahmet Fevzioğlu anısına ise 5000 ağaçlık bir orman oluşturdular.

Her gördüğün motorcuyu serseri sanma!

Motorcu tiplerinden bahseden Bülent Vural, söze şöyle başlıyor: “Şu bilinmelidir ki; motosiklete binenlerin büyük çoğunluğu serseri değildir. Biz motorcular yaşamayı seven, özgürlüğü seven insanlarız. Çoğumuz yüksekokul tahsilli, bilinç seviyesi yüksek insanlarız, doğaya diğer insanlara, diğer araçlara saygı gösteriyoruz. Aynı şekilde saygı bekliyoruz” Bülent Vural’ın sözlerinden motosiklet kullananların tek bir kategoride ele alınamayacağını, kullanılan motosiklet tipinin sahibi hakkında da fikir verebileceğini anlıyoruz. Şöyle ki EMOK müdavimlerinin kullandığı araçlar Enduro denilen iki tekerlekli jiplerden oluşuyor. Bunlar dağda bayırda gidebilen, çamura kuma girebilen Türkiye coğrafyasına en uygun, doğa dostu motosikletlerdir. Çok dayanıklılar, yüksekler; hızları normal, günde 8 saat kullanılabiliyorlar. Racing denilen yarış motorları ise asfaltlarda biraz daha hızlı gitmeyi sevenlerin kullandığı motosikletler... Hızı sevenler onları kullanıyor; ancak iki saat kullanılabiliyorlar. Yatay pozisyonda kullanılabiliyorlar, tehlikeliler. Harley Davidson’un öncülük yaptığı Harley’ler ise daha alçak, daha yavaş giden, süslü motosikletler. EMOK’cular motosikletin cazibesini doğa sporları ile birleştirdiklerini söylüyorlar. Levent Fırat ‘ Başlarda arkadaşlarımıza özenerek aldığımız motosikletlerimiz, şimdilerde yaşamımızın önemli bir parçasını oluşturuyor. Biz motorcular birbirimizi özleyen insanlarız. Birlikte gezer tozarız. Kullanmayanlar belki anlayamaz; ama motorcuların ortak bir dili vardır. Motosiklet öyle bir şeydir ki, sizi birbirinize bağlar ve birbirinizi anlamanızı sağlar.” diyor. “Hafta sonu Yunanistan’a gittim. Yol üzerinde en az 7-8 motorcuyla dostluk kurdum. Bazen tek başınıza yola çıkarsınız 1000 kilometre yol yaparsınız, 10-15 motorcuyla tanışırsınız. Arıza yapmışsanız yol kenarında durursunuz, 10 tane motorcu gelir yardımcı olur size. Arızanızı giderirler, ihtiyaçlarınızı giderirler, konaklatırlar. Dışarıdan çok ilgi çeken bir şeydir motosiklet. İran, Suriye, Ürdün’ün en ücra köşelerinden tutun Amerika ve Japonya’ya kadar her yerde ilgi odağı olur.”

‘Hafta sonları gördüğünüz o çapurcular biz değiliz’

Levent Fırat’a göre otomobil kullananlar arasında otomobil bir iletişim kurma vesilesi değildir, ama motosikletliler arasında, motosiklet kullanıyor olmak, tanışma, sosyalleşme fırsatı sunar.

Genç motosiletli çift Sema ve Volkan arasında ise bir atışmaya yol açıyor motosiklet. , Sema Hanım şakayla karışık bir sitemle “Motorunu bana tercih ediyor. Hafta sonları onu alıp gidiyor. Genelde beraber gezeriz; ama işim olduğunu anlayınca motoruyla kaçıyor, tutamıyorum. ” diyerek dert yanıyor. Cemal Kara lafa karışıyor ve “4 seneden beri motor kullanıyorum. Motordan önce tüm gezilerimi eşimle yaptım, hiç ayrılmadık. Fakat motordan sonra gezilere ayrı çıkmaya başladım. Buna biraz bozulabilir; ama zevk aldığımı bildiği için müsaade ediyor.” diyor. Eşinin de motor kullandığını anlatan Uğur Saner “Birtakım motorcular vardır ki, caddeye çıkar, kaskı motorunun üzerindedir, kafasında değil. Hava atar ona buna. Endurocuları ise genelde kaskları kapalı olarak görürsünüz. Gruplar vardır. ‘Çapurcular’ dediğimiz bir grup kısa bir tişört giyerler, kafalarına birer Nazi kaskı takarlar, zincirler kullanırlar; bütün işleri ilgi çekmektir. Biz keyif almak için bineriz. Eşlerimiz de bu durumdan hoşnut.” diyor.

Burak Cedetaş ise konuya ciddi bir noktadan yaklaşarak havayı hemen değiştiriyor. Türkiye’deki trafik terörüne ve bu terörün motosiklet kullanmayı sahiden riskli bir şey yaptığına dikkat çekmek istiyor. “Kazalarda onlarca kişi ölüyor. İnsanlar bilinçsiz ve kullandıkları araçların kapasitelerini bilmiyorlar” Cedetaş motosiklet için ‘İki tekerlekli tabut’ yakıştırmasının kısmen doğruluyor. “siz kumaş pantolonla, spor ayakkabıyla ve kasksız ve ders almaksızın yola çıkarsanız, tabut olur elbette.”

Yolda iki kere tacize uğradığını belirten deneyimli motorcu Hakan Erman şunları söylüyor: “Bugün kulübe gelirken yolda iki kere sıkıştırıldım. İkisinde de otomobil sürücüsü ne yaptığının farkında değildi. Önündeki aracı takip ettiğini düşünüyordu, arada ben vardım. Hiç umursamıyordu. Biraz daha yanaşsa bana değerdi. Orada yapabileceğim pek fazla bir şey yoktu. Sadece elimle biraz geri gitmesini işaret ettim, fazla da sinirli gözükmemeye çalışarak ve zannediyorum işe yaradı, geri çekildi.”

Başka çare yok! Korunmak için CPS cihazlarıyla gezmeli

Arkadaşlarının 20 kilometre boyunca bir ticarî araç tarafından taciz edildiğini anlatan motorcular artık tacizlerin CPS ler ile kanıtlanabildiğini söyleyerek bir de anekdot aktarıyorlar: “Bir taciz olayında arkadaşlarımızın yanında CPS cihazı var, yerlerini uydudan anında bildiren cihazlar bunlar. Onun yerdeki izdüşümünün haritaya yansımasıyla karakola gidip gerçekten takip edildiklerini kanıtladılar. Bu zamana kadar karşı tarafın birisi ölmeden ceza aldığı ilk davaydı. Kaza geçiren bir diğer arkadaşımızın, şu anda parmağı kırık, tecrübesiz zamanlarında yaşasaydı bu kazayı sadece ufak bir kırıkla kurtulamazdı. Bunları düşündüğümüzden, zamanla yatırımı cici motorlardan çok kişisel koruyuculara yatırmayı öğrendik. İleri sürüş tekniklerinden faydalandık. Ölümlere neden olan iki faktörü gördük, ilki ıslak zemin, diğeri ayakları açık bariyerler. Geçenlerde yine bir arkadaşımız bariyerin arasında kalarak can verdi. Motosiklet kazalarının % 50’sinde bariyerler önemli rol oynuyor. Bariyerlerin altı kapatılırsa kazalarda ölen insan sayısı % 11 azalır.”

Motor kullanmak isteyenlere…

Motor kullanmaya yeni başlayanlara Cemal Seven’in tavsiyeleri şöyle: “Motosiklet kullanmak isteyenler önce bütçelerine bakacaklar, üzerlerine bütün korumalarını alacaklar. Sonra kalan paralarıyla motosikletlerini alacaklar.

Olmazsa olmazlar; kask, korumalı mont, korumalı pantolon, düşmelerde sıkışmalarda onları koruyacak bir bot ve eldivendir. İşin konforuna kaçmak isteyenler, içlerine termal giysiler alabilirler. Kışın da kullanacaklarsa botlarının içine ısıtıcılar alsınlar. Bu saydığımız aksesuarları 1000 YTL’ye temin etmeleri mümkün. Bunlar alındıktan sonra, düşük cc’li yani 150 cc ya da 250 cc’li bir motosiklet edinsinler. Motor fiyatları 6-7 bin YTL’den başlayıp 50 bin YTL’ye kadar çıkabiliyor. Motoru aldıktan sonra, özellikle topraklı alanlarda çalışsınlar. Belli bir kilometre ve eğitimden sonra daha güçlü motorlar alabilirler. Hatta fiziksel güç ve dengelerine göre 2500 cc’ye kadar çıkabilirler.

EMOK’un Başkanı Erem Yücel gençleri sektördeki riyakarlığa karşı uyarıyor. “ Genç, gidip motosiklet almak istediğini söylediğinde onun aklına girip, 2500 cc’lik motor almasını sağlıyorlar. Sonra çocuk dengeyi kuramıyor. Birkaç küçük kaza atlatıyor. Aileden baskı, korku derken çocuk motorunu satmak zorunda kalıyor. Aksesuarlar elinde kalıyor. O kadar para boşuna gidiyor. Motor edinmek isteyen düşük hacimle başlasın, ve ilk önce kendi hayatını nasıl koruyacağıyla ilgili eğitimleri alsınlar.
zaman gençlik ekinden alıntıdır

desperadost
20 Ağustos 2007, 17:24
bu bakış açıları ve bilinç'li sorumluluk sahibi gazete'ci ve insanlareın sayesinde daha güzel günler'e umuduyla ........

denizcimuzaffer
20 Ağustos 2007, 17:34
İstenince adam gibi yazı yazılabiliyormuş demek ki:cat:
Kutlayayım kendisini.:rendeer:

ERDEM860
20 Ağustos 2007, 17:40
merhabalar
internette dolaşırken motorlar ve motorcular ile ilgili bir yazınızı okudum, sizi bu yazınızdan dolayı tebrik etmek istiyorum.
motorcuya karşı takınmış olduğunuz bu tavrın ilerleyen günlerdede devam etmesini ve biz motor kullanıcılarının farkedilmesine yardımcı olmanız açısından açgözlülük yaparak yazılarınızda bize daha çok yer vermenizi rica ediyorum

bu arada sizi www.motosiklet.net adresinde türkiyede ki motorcuların büyük bir kısmının üye olduğu sitemize davet etmek istiyorum, böylece bizleri daha yakından tanıyabilir; şikayetlerimizi, memnuniyetlerimizi daha iyi analiz edebilirsiniz

sevgiyle kalın



şeklinde yazdım yolladım ...

desperadost
20 Ağustos 2007, 17:46
harikasın sevgili erdem:)

denizcimuzaffer
20 Ağustos 2007, 18:07
Ogün kardeşim ben de üzerime düşeni yaptım. Önce diğer yazıyı ek yaptım ve örnek olarak gönderdim, altına da yazara teşekkür mesajı :)
İlgine teşekkürler arkadaşım.

u_baydur
20 Ağustos 2007, 18:35
+1

......................

babaçi
20 Ağustos 2007, 19:22
zaman gazetesinde çalışan bir üyemiz daha vardı.ömerli piknik organizasyonunu tertiplemişti nicki birdy olması lazım.kendisiyle irtibat kurup bu tür yazıların daha sık çıkmasını sağlayabiliriz:cat:

meLtem83
20 Ağustos 2007, 19:26
:rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer:

eczaci101
21 Ağustos 2007, 04:24
merhabalar
internette dolaşırken motorlar ve motorcular ile ilgili bir yazınızı okudum, sizi bu yazınızdan dolayı tebrik etmek istiyorum.
motorcuya karşı takınmış olduğunuz bu tavrın ilerleyen günlerdede devam etmesini ve biz motor kullanıcılarının farkedilmesine yardımcı olmanız açısından açgözlülük yaparak yazılarınızda bize daha çok yer vermenizi rica ediyorum

bu arada sizi www.motosiklet.net adresinde türkiyede ki motorcuların büyük bir kısmının üye olduğu sitemize davet etmek istiyorum, böylece bizleri daha yakından tanıyabilir; şikayetlerimizi, memnuniyetlerimizi daha iyi analiz edebilirsiniz

sevgiyle kalın



şeklinde yazdım yolladım ...

Çok guzel olmuş bence de...

Sitemize yazarları davet etmeniz çok büyük incelik...

:cat::cat::cat:

desperadost
21 Ağustos 2007, 12:24
Ogün kardeşim ben de üzerime düşeni yaptım. Önce diğer yazıyı ek yaptım ve örnek olarak gönderdim, altına da yazara teşekkür mesajı :)
İlgine teşekkürler arkadaşım.muzaffer"cim sağolun diğer arkadaşlarım"da sağolsun"lar hassasiyetlerin"den dolayı....

ERDEM860
21 Ağustos 2007, 12:34
Çok guzel olmuş bence de...

Sitemize yazarları davet etmeniz çok büyük incelik...

:cat::cat::cat:
yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı sanırım

teşekkür kardeşim bize bi adımla gelene biz koşarak gideriz

desperadost
22 Ağustos 2007, 11:51
teşekkür mail"ine devam arkadaşlar hakedene can kurban....