PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : race motorun iyi olduğu nasıl anlaşılır



duman@yunus.com
19 Ağustos 2007, 02:40
race tipi bir motora bindiğinizde o motorun iyi olup olmadığını nasıl anlarsınız?Yorumları istiyorum !

dgrmr
19 Ağustos 2007, 02:43
Sorunu biraz açsan, cevap verecek bilgiye sahip değilim ama sorun çok anlaşılmaz olmuş. Motosikletin; motorunun, şasisinin vs. Sağlıklı olup olmadığını mı soruyorsun yoksa hangisi daha hızlı gibi enteresan bir soruyla karşı karşıya mıyız yine? Kısaca biraz daha detaylandırsan...?

Olcan138
19 Ağustos 2007, 02:53
"Yan grenajı hafif tokatlanır, çıkan ses toksa motor iyidir. Egzoz çıkışı tarafından koklanır hafif mayhoş bir koku varsa motor olmuştur, burun yakan acı bir koku söz konusuysa erken çıkmıştır motor bayiden. Sahibi sorun çıkarmazsa motor bloğundan küçük üçgen bir parça kesilerek rengine, tadına da bakılarak seçmece de alınabilir motor." diyesim geldi mesajı okuyunca :mrgreen:
...ama ciddi bir konuya dönüşebileceğini düşünerek geyiğe sarmanın başlangıcını ben yapmak istemiyorum şu an, yine de konunun dağılması halinde SS kullanıcıları, fanları konusundan devam etmesini önerebilirim ileride...:cat:

croner
19 Ağustos 2007, 03:10
"Yan grenajı hafif tokatlanır, çıkan ses toksa motor iyidir. Egzoz çıkışı tarafından koklanır hafif mayhoş bir koku varsa motor olmuştur, burun yakan acı bir koku söz konusuysa erken çıkmıştır motor bayiden. Sahibi sorun çıkarmazsa motor bloğundan küçük üçgen bir parça kesilerek rengine, tadına da bakılarak seçmece de alınabilir motor." diyesim geldi mesajı okuyunca :mrgreen:
...ama ciddi bir konuya dönüşebileceğini düşünerek geyiğe sarmanın başlangıcını ben yapmak istemiyorum şu an, yine de konunun dağılması halinde SS kullanıcıları, fanları konusundan devam etmesini önerebilirim ileride...:cat:

yaklaşık 2 dk guldum neler yapmışsın sen yaw :queen::queen::queen:

race tipi motorun nasıl olduğunu dusuk devirlerdeki torkuna bakakarak anlarım ben walla, daha cok şey var ama race lerin dusuk devirlerde gucsuz hissettirmesi çok sıkıcı...

E.Gülbeyaz
20 Ağustos 2007, 03:23
arkadas hala acmamıs soruyu ??

Gökhan
20 Ağustos 2007, 09:17
Racing bir motosiklete dışardan bakmak ile iyi veya kötü olduğunu anlayabilmek ancak medyumların yapabileceği bir iştir. Bence onlara sor:mrgreen:

CERRAHI
20 Ağustos 2007, 10:26
yaklaşık 2 dk guldum neler yapmışsın sen yaw :queen::queen::queen:

race tipi motorun nasıl olduğunu dusuk devirlerdeki torkuna bakakarak anlarım ben walla, daha cok şey var ama race lerin dusuk devirlerde gucsuz hissettirmesi çok sıkıcı...

Gülerken saatine bakıp dakikamı tutuyorsun :queen:

Marlboro Man
20 Ağustos 2007, 10:52
"Yan grenajı hafif tokatlanır, çıkan ses toksa motor iyidir. Egzoz çıkışı tarafından koklanır hafif mayhoş bir koku varsa motor olmuştur, burun yakan acı bir koku söz konusuysa erken çıkmıştır motor bayiden. Sahibi sorun çıkarmazsa motor bloğundan küçük üçgen bir parça kesilerek rengine, tadına da bakılarak seçmece de alınabilir motor." diyesim geldi mesajı okuyunca :mrgreen:
...ama ciddi bir konuya dönüşebileceğini düşünerek geyiğe sarmanın başlangıcını ben yapmak istemiyorum şu an, yine de konunun dağılması halinde SS kullanıcıları, fanları konusundan devam etmesini önerebilirim ileride...:cat:
Tüh başlığı gördüm sadece yan grenaj yerine benzin deposu tokatlanır diyecektim.Sen daha çok yaşayacan.:mrgreen:

shadow_1905
20 Ağustos 2007, 11:11
:bestmt::bounce::bounce:
"Yan grenajı hafif tokatlanır, çıkan ses toksa motor iyidir. Egzoz çıkışı tarafından koklanır hafif mayhoş bir koku varsa motor olmuştur, burun yakan acı bir koku söz konusuysa erken çıkmıştır motor bayiden. Sahibi sorun çıkarmazsa motor bloğundan küçük üçgen bir parça kesilerek rengine, tadına da bakılarak seçmece de alınabilir motor."

::plus1:: :bounce: :mrgreen: :queen: :queen:

boy
20 Ağustos 2007, 11:21
@duman@yunus.com

race tipi bir motora bindiğinizde o motorun iyi olup olmadığını nasıl anlarsınız?Yorumları istiyorum !
Valla ben de birşey anlamadım. İyi olmaktan kastettiğin nedir? İkinci el bir racing alırken dikkat etmen gereken şeyleri mi sotuyorsun? Atı incelerken dişlerine bakarlar, motorda da dişlilere bakarsın... :mrgreen:

CBR1000RR
20 Ağustos 2007, 11:27
@duman@yunus.com

Valla ben de birşey anlamadım. İyi olmaktan kastettiğin nedir? İkinci el bir racing alırken dikkat etmen gereken şeyleri mi sotuyorsun? Atı incelerken dişlerine bakarlar, motorda da dişlilere bakarsın... :mrgreen:


abi ben genelde kuyruk granajına sağlam bir şekilde vurduğumda ses tok çıkıyorsa bu motor iyidir diyorum gene anlamassam öksürtüyorum abi :queen:

olaya bak yaaa :bounce:

asm
20 Ağustos 2007, 14:06
benimde merak ettiğim bir konu :)

sahibi iyi diyor ama motorun motorunun sorunsuz olduğunu nasıl anlayacağız?

arabalara servisler ekspertiz yapıyor,neyi var neyi yok çıkıyor

ya da arabayı sürerek anlıyorsunuz normal,anormal şeyleri

motor alanların tecrübeleri önemli bu konuda :)

rhaurk
20 Ağustos 2007, 14:21
abi adam bir soru sordu herkez matrak geçiyor yokmu sağlam bir cvp şu soruya...

replicad
20 Ağustos 2007, 14:21
Bir tur atarsın tecrüben varsa ve o motora daha önce bindiysen az cok bi fikir sahibi olursun.. Genelde düşük devirde verdiği torka bakarım ben vede gaz yemesi önemlidir

boy
20 Ağustos 2007, 15:10
@replicad

Bir tur atarsın tecrüben varsa ve o motora daha önce bindiysen az cok bi fikir sahibi olursun.. Genelde düşük devirde verdiği torka bakarım ben vede gaz yemesi önemlidir
Daha önce kullandığın motor yeni alacağın motordan güçsüz ise alacağın motor ölü olsa da iyi olup olmadığını anlayamazsın deneyimin yoksa. Mesela uzun süre Hyosung GT250R kullanmışsın ve 600RR almak istiyorsun. 600RR ölü bile olsa GT250R'dan kat kat daha iyi performans gösterir. Yani gaz yemesindeki farkı anlayabilmen için aynı motora çok uzun süre binmiş olman lazım ki bu bile yeterli değil. Aynı marka aynı model bile kullanım tarzına göre farklı gaz yer. Genelde insanlar bu performans farkına kapılıp esas bakması gereken detayları kaçırır. Eğer usta değilseniz veya o motoru çok iyi tanımıyorsanız, motorun çalışmasını dinleyerek o makinanın iyi durumda olup olmadığını anlayamazsınız. Dış görünüş de çok önemli değil, sanayide motora öyle şeyler yapıyorlar ki sanki çok az binilmiş gibi duruyor. Racing alacaksanız bakacağınız yerler şunlar; sol ve sağ grenajları birbiriyle kıyasladığınızda simetrik mi, grenajların çizgisi motor üzerindeki çizgiyle tutuyor mu, vida üzerinde daha önce açıldığına dair izler var mı, alternatör ve şanzıman kapağında çizik var mı, varsa çiziklerin yönü ne, v.s.. Çok ufak detaylar motor hakkında size çok önemli şeyler belli eder. Çoğu motor sadece yana yattı diye satılıyor ama adamlar komple toplayıp satıyorlar.

asm
20 Ağustos 2007, 15:17
almak istediğimiz motoru,bayisinde birilerine gösterebilir miyiz?

olası arızalar vs. tespit edilebilir mi?

boy
20 Ağustos 2007, 15:38
@asm

almak istediğimiz motoru,bayisinde birilerine gösterebilir miyiz?
olası arızalar vs. tespit edilebilir mi?
Tabi ki, en çok tavsiye edeceğim şey budur zaten. Ancak her almak istediğiniz motoru bir servise götürme şansınız olmayabilir. Zaten eğer motordan anlamıyorsanız kesinlikle kendi kendinize motor almayın.

asm
20 Ağustos 2007, 15:42
teşekkürler tavsiyeler için @boy

sonradan bir süpriz olmaması için " ben kefilim abi" tarzı olaylara girmeden,işinin ehli kişilerle hareket edilmesi veyahut işinin ehli kişilere gösterilmesi lazım motorun

eczaci101
20 Ağustos 2007, 15:56
@asm

Tabi ki, en çok tavsiye edeceğim şey budur zaten. Ancak her almak istediğiniz motoru bir servise götürme şansınız olmayabilir. Zaten eğer motordan anlamıyorsanız kesinlikle kendi kendinize motor almayın.

Kesinlikle en doğru tavsiyedir !!!

Hatta bilen bir dostunuzun (aynı motora sahip olması veya daha önce kullanmış olması en büyük şansınız ) yanınızda olmasını tavsiye ediyorum bende...

(saol @boy)