PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooterlarda kayış değiştirerek performans ve hızı arttırmak



ali1yilmaz
06 Ağustos 2005, 14:40
Bir arkadaşım scoozy marka motorunun kayışını değiştirerek 110-120 km hıza ulaşmış.fabrikasyon gelen kayışlar pek iyi olmuyor dedi.ve sanırım fabrika çıkısında lastik boyutuna göre motorun belli bir hıza kadar gitmesi sınırlı.scooterlarda kadran 140 km gösteriyor.ama nerdeyse hiçbiri o hıza çıkamıyor.Ben sürekli uzun yola gidiyorum.ARN ile güzel oluyor.Şu anda 100 km yapabiliyorum.Bu nedenle performans kayışlarını antalyada nerede bulabilirim?

ChatnoiR
06 Ağustos 2005, 14:56
dostum bence aracını limitlerinin üzerinde gitmeye zorlama, fabrika sınırlamışsa bir bildiği vardır. dikkatli ol, genede sen bilirsin..

ali1yilmaz
06 Ağustos 2005, 15:00
dostum bence aracını limitlerinin üzerinde gitmeye zorlama, fabrika sınırlamışsa bir bildiği vardır. dikkatli ol, genede sen bilirsin..

Düşüncene katılmıyor değilim.ama uzun yolda arabalar 90 la giderken sollamak çok zor oluyor.ve 7500 devirde gitmek zorunda kalıyorum.hem yakıt çok gidiyor hemde motor 90 ila 100 km arasında çabuk hızlanmıyor.bu nedenle şu anda bu benim için şart.bilgisine güvenen arkadaşlar yardımcı olurmusunuz? :bestmt:

powerbyaydin
06 Ağustos 2005, 15:16
bildiğim kadarı ile kevlar kayışlar satılmakta ama bende bulamadım Antalyada

alonzo
10 Ağustos 2005, 16:01
Ya arkadaşlar bi dakika yani scooterlarda güç aktarımı kayışlamı yapılıyo mobilet gibi yani ? :santa:

Olcay Avşar
10 Ağustos 2005, 16:38
alonzo kardeş niye şaşırdınki? Performans gerektirmeyen birçok motorda kayışla aktarım daha mantıklıdır. Mesela Harley Davidson ve benzeri birçok chopper (yada cruiser diyelim)

alonzo
10 Ağustos 2005, 16:55
Eyong kardeş cahilliğime ver ben kayış işinin sadece basit mobilet türü motorlarda olduğunu sanıyordum. Teşekkürler.

Olcay Avşar
10 Ağustos 2005, 17:02
Estağfirullah :rendeer:
Bilgi paylaştıkça çoğalır..

alonzo
10 Ağustos 2005, 17:10
Baba bişiydaha sorucam ya peki scooterlarda vites ve hızlanma nasıl bir mekanizmayla oluyor. Aydınlatırsan sevinirim. :king:

Olcay Avşar
10 Ağustos 2005, 17:24
Valla otomatik varyetör ile oluyor ama pratik olarak şu an anlatamam çünkü eski bir scooter cı değilim. Merak edip bi kere söktüm şanzıman sol kapağını :cherry: , ama tam olarak çözmüş değilim. Kayış aşırı derecede gevşek duruyor kafasına göre takılıo gibi, tekeri döndüren kasnak yaylı bişey ve kayış onun üzerinde sabit değil. Sanırım hızlandıkça kayış bu kasnağı yay sayesinde esnetiyor ve araya iyi ce sıkıştıkça hareket edio gibi. Tam olarak bilen varsa annatır inşallah, O kapağı ilk söktüğümde motoru çalıştırıp izlicem :flower:

alonzo
10 Ağustos 2005, 17:36
Sağol Eyong kardeş, :rendeer: bu kadarı bana yeter. İlgine Teşekkürler.

thunderkiller
11 Ağustos 2005, 01:41
Arkadaşlar çalışma mantığı şöyle,

Aynı bisiklet gibi düşünün, nasıl pedala bağlı dişliyi büyüttükce daha hızlanır ama güçten kaybederseniz scooterda da aynı mantık var. Basit bir merkezkaç kuvveti yani. Motor devirlendikçe, merkezkaç kuvveti sayesinde, karşı yay kuvvetini yener ve kayışı döndüren kasnak dışa doğru açılır yani çapı devirlendikçe büyür. Yani motor devri arttıkça esasında sizin motor gücünü ileten kasnak çapınızda büyür. Zaten bu nedenledir ki hiçbir zaman vites değişimi gibi birşey hissetmezsiniz.

ali1yilmaz
11 Ağustos 2005, 23:52
Arkadaşlar çalışma mantığı şöyle,

Aynı bisiklet gibi düşünün, nasıl pedala bağlı dişliyi büyüttükce daha hızlanır ama güçten kaybederseniz scooterda da aynı mantık var. Basit bir merkezkaç kuvveti yani. Motor devirlendikçe, merkezkaç kuvveti sayesinde, karşı yay kuvvetini yener ve kayışı döndüren kasnak dışa doğru açılır yani çapı devirlendikçe büyür. Yani motor devri arttıkça esasında sizin motor gücünü ileten kasnak çapınızda büyür. Zaten bu nedenledir ki hiçbir zaman vites değişimi gibi birşey hissetmezsiniz.


Peki bu kayışları nereden ve nasıl bulabiliriz? yada başka bir çözümü yokmu ? motor uzun yolda 0,12 ykr yakıyor.

powerbyaydin
12 Ağustos 2005, 00:20
120 kuruş mu yakıyor :silent:

ali1yilmaz
15 Ağustos 2005, 13:46
120 kuruş mu yakıyor :silent:

servise ayarlattım.filtre bayağı kirlenmişti.temizlendi ayarlandı.şu anda 25 YTL benzin ile 275 KM yapıyor.bu da uygun.genelde uzun yol yapıyorum.

powerbyaydin
15 Ağustos 2005, 18:08
90 kuruş normal km'de
kayış işi ne oldu sordun mu?

ali1yilmaz
16 Ağustos 2005, 16:19
90 kuruş normal km'de
kayış işi ne oldu sordun mu?

Ispartadaki servise sordum.her motorun orjinal kayışı takılır dedi.farklı bir kayış taktığında motor gider ama hızlanması çekişi düşebilir dedi.orjinali gibi hiçbir zaman olmaz dedi.2 kişi çekmeyebilir dedi.orda bekleyen 10 tane scooter vardı.çin malı hepside kayış bekliyormuş.bende mecburen sustum.haklı gibi geldi.

kışa doğru tekerlekleri değiştirmeyi düşünüyorum.arka 130 luk.120 lik takarak biraz hızı arttırıcam ama basınçtan dolayı patlama veya zarar gelirmi bilemiyorum..

ErdoganAktas
06 Ekim 2007, 15:04
Konu çok eski kalmış, araştırma yaparken rastlayınca yazmadan edemedim. Evet doğru kayış değişimi ile performans arttırımı mümkün. En azından biz kendi motorlarımızda denedik ciddi bir artış oldu.

Detaylı bilgiyi bu adresten edinebilirsiniz:
http://www.alorulman.com/honda_dylan_kayis/

Diğer marka motosikletler içinde kayış mevcuttur.

bybrut
06 Ekim 2007, 15:10
Benimde 3500 kmde kayış kopmuştu sıradan bir motor tamircisi pahalı bir kayış taktı yaklaşık 50 ytl felan.. Ondan sonra motorla 110-120 görmeye başladım ama önermem çünkü güçten kayıp oluyor ister istemez

THE_LANCET
06 Ekim 2007, 15:39
Benim bir mobiletim vardı onun kayışı kopunca orjinalinden değilde farklı bir kayış takmıştım. Adınıda performans kayışı koydum. (kendim) :cherry: güçtende düşmedi, 10-15 km/s gibi bir artışa neden olmuştu....

bybrut
06 Ekim 2007, 15:41
Benim bir mobiletim vardı onun kayışı kopunca orjinalinden değilde farklı bir kayış takmıştım. Adınıda performans kayışı koydum. (kendim) :cherry: güçtende düşmedi, 10-15 km/s gibi bir artışa neden olmuştu....

Bendede 10-15 km fark oldu ama çekişte baya düşüş var :pale:

okayyorukcuoglu
06 Ekim 2007, 15:51
arkadaşlar scooter sürat motoru delidir ama illa çok gitmek istiyorsanız performan kayışını takın özel performans ekzostu taktırın karbüratörle oynayın yani memesini açın gömleğe işçilik falan çekin aynı 519 pejolar gibi yapın bakalım 160 170 falan gidiyormu bitutarsa varya honda 125 racinglere falan toz yuttururuz ha :mrgreen: aslında çok saçma benim motor düz yolda yarımgazla zaten 75 - 80 km sürat yapıyor tam gaza çekiyorum yedirerek ama 105 - 110 gibi kalıyor

ErdoganAktas
06 Ekim 2007, 22:33
Bizim motorlara özel modifiye kitler var her biri bi motor parası.. aramızda meraklı arkadaşlarda var ama bana göre hepsi para tuzağı.. onca modifiyeye rağmen gitmeyen motorlarlar var aramızda.. yani lafın kısası modifiye motora zarar vermekten başka bir işe yaramıyor. Ancak kayışın değişimi (zaten değişmesi gerekiyordu) motorun çekişini bir anda değiştirdi. Şimdi gaza dokunduğumuz anda motor yerinden fırlıyor. Orjinal ölçüsünden çok az dar olan ölçü kaliteli bir kayışta gerçekten işe yarıyor.

rahmifurkan1
21 Ekim 2007, 01:05
bencede fabrika bişey biliyodur ki o limiti koymuştur bence fazla oynamaya gerek yok 20 dk geç git tatlı canına bişey olmasın senin...

asm
21 Ekim 2007, 01:47
bencede fabrika bişey biliyodur ki o limiti koymuştur bence fazla oynamaya gerek yok 20 dk geç git tatlı canına bişey olmasın senin...

"TEK RAKİBİM F-16" diyorsunuz ama :)

06bluedragger
30 Aralık 2007, 23:53
hussara kısa kayıs takmanın faydası olurmu millet 110 derken ben 90 la gidiyom
1 de variatör çapını büyütsem mesela bobcat 150 variatörü taksam hız artısı olurmu vede variatör bilyası değiştirmenin faydası olurmu..
lütfen cvp 90km den sıkıldım:bounce:

elalem gider ay'a bizim paşa gider yaya..:queen::queen:

digi_boy26
01 Ocak 2008, 20:28
bende de kanuni rokko var.eğer dylan'ın kayış ölçüleriyle aynıysa irtibat kuralım erdoğan abi... :)

mhrrmkpnr
01 Ocak 2008, 20:54
150cc scooterlar için standart aslında kayışlar yani baldo 130 bıdı bıdı die bişey ama orj kayışların ustunde yazan boyutlar frklılık gosterebilio
varyatör bilyesini degstirirsen motor daha seri kalkar fakat fazla benzin yer son surat konusunda cok bi faydası olmaz
140km gostersede genelde 90km gbi son hız verileri vardır scooterların 110-120den snr mekanik aksamın dengesi bozulur yani eksantirik krankla brlkte donmesi gerekirken biri daha hızlı doner biri yavas kalır vs sonuc 120 gordum motor o gunden beri calşmıo olabilir vya bana olan sey 120de alet motor freni yaptı sanslıydım yavaslıyınca normal calşmaya devam etti..

GKN
02 Ocak 2008, 01:02
150cc scooterlar için standart aslında kayışlar yani baldo 130 bıdı bıdı die bişey ama orj kayışların ustunde yazan boyutlar frklılık gosterebilio
varyatör bilyesini degstirirsen motor daha seri kalkar fakat fazla benzin yer son surat konusunda cok bi faydası olmaz
140km gostersede genelde 90km gbi son hız verileri vardır scooterların 110-120den snr mekanik aksamın dengesi bozulur yani eksantirik krankla brlkte donmesi gerekirken biri daha hızlı doner biri yavas kalır vs sonuc 120 gordum motor o gunden beri calşmıo olabilir vya bana olan sey 120de alet motor freni yaptı sanslıydım yavaslıyınca normal calşmaya devam etti..

be baldosun olüm, pilavlık pirinçmi bu:P
bando olcek sanırım:P
buz motorda mitsubişi ye benzer kayışar var
http://www.buzmotor.com/yag.html
banada lazım bi kayış, ne dersin, iyimidir bunlar?

mhrrmkpnr
02 Ocak 2008, 01:05
be baldosun olüm, pilavlık pirinçmi bu:P
bando olcek sanırım:P
buz motorda mitsubişi ye benzer kayışar var
http://www.buzmotor.com/yag.html
banada lazım bi kayış, ne dersin, iyimidir bunlar?

sen napıcan kayısı dun gece kayısımı kopardın yoksa:P

GKN
02 Ocak 2008, 02:10
yok olüm, motürümün kayışı eski de, yenilemek lazım:cherry:

muratgergerli
02 Ocak 2008, 02:19
yok olüm, motürümün kayışı eski de, yenilemek lazım:cherry:
Al ozaman bi tane..:wiinkk:

Yanlız kayışı yağlama...:cherry:

Yerinde sayar..Viijjj..viiiijjjj.:queen::queen:

alp_tunay
02 Ocak 2008, 02:24
Tam 3 senelik konu..... Rekor hort olmuş........... :cat:

06bluedragger
02 Ocak 2008, 22:26
oldu olacak bmw mercedes kayısı takalım belki geri geri gitmeyi basarırıs yaw
asagı inip motoru geri iteklemektense bas gasa kendi gitsin..:mrgreen:

astral
03 Ocak 2008, 00:32
motor ısındıkça kayış gevşiyor,bunun sonucunda hızınız düşüyor,bu orjinal kayışlarda böyledir...Siz örneğin motorunuza komple silindir kiti taktınız(malossi vs),varyatörü debriyajı yarış tipi ile değiştirdiniz,son olarak buna ek yapacağınız kayış değişimidir o da kevlar kayıştır(malossi,polini,dr v.s marka)ama bu kayışların çin için üretimi yok,peki bu kayış ne işe yarar!Kullanılan malzeme kevlardır,sağlam ipliklerdir,ısınınca uzamaz ve kayışı koparmanız imkansızdır,ömrüde çok çok uzundur,bu varyatör ile debriyaj arasında bağlantıyı sağlar ama bu sıfır kayıpla olur!Ben malossi kevlar kayış kullanıyorum ama sadece bu değil silindirinden,şanzımanına debriyajına varyatörüne egzosuna kadar herşey malossi,polini yarış ekipmanı,ibrede 150 gitmek benim için normal bir hız...
scooterlarda son hızı arttırmanın yolları çok (motorla oynamadan) ama birşey kazanıyorsanız diğerinden fedakarlık edeceksiniz...Motorunuzu güçlendirmezseniz bu işin kanunu böyledir.Örnekler vereyim;
Varyatör bilyelerini(roller) daha ağırları ile değiştirirseniz hızınız artar,ama hızlanmanız kalkışınız yavaşlar..aynı otomobillerde uzun şanzıman takmak gibi!
Azaltırsanız ara hızlanmalarınız,son hıza ulaşmanız artar,ama son hızınız düşer örnek motor 8000d/dk'da 120yaparken,bu devirde ancak 105 yapabilir,tıkanıp kalırsınız...
dediğim gibi motoru güçlendirirseniz ağır rollerda taksanız motor onu kaldırır,hızınızda artar,gaza bastığınızda hızlanmanızda yavaşlamaz...
Hız artsın diyorsanız en kolay yol,elinizdeki potansiyeli yere kayıpsız aktarmak ile olur,buda düzgün çalışan varyatör,kevlar kayış ve yarış debriyajıdır,yani eldeki beygirleri yere salmış olursunuz

BİSANCI_42
03 Ocak 2008, 09:05
Arkadaşlar Kaliteli Ve Sağlam

ARKADAŞLAR KALİTELİ VE SAĞLAM SCOOTER KAYIŞLARINI İSTANBULUN NERESİNDE bulabilirim????

tornado57
20 Ocak 2008, 14:21
ali1yilmaz,
130 yerine 120 lastik takarsanız,
motorunuz daha iyi hızlanır/ivmelenir, ama son hızınınız düşer. 130 tekerin bir turda aldığı yolum santimetre cinsisinden ifadesidir.
Kaba bir ifadeyle 1/13 oranında hızlanmanız artacak, son hızınız düşecektir.

06bluedragger
20 Ocak 2008, 21:59
arkadaslar en kaliteli kayışlardan 1 i olan powerlink marka kayışı dün aksam kopardım helal olsun bana 12000 km dayanıyomuş km si dolduda ondanmı koptu acaba ..

GKN
20 Ocak 2008, 22:22
arkadaslar en kaliteli kayışlardan 1 i olan powerlink marka kayışı dün aksam kopardım helal olsun bana 12000 km dayanıyomuş km si dolduda ondanmı koptu acaba ..

power link çok tavsiye edilmez
dayco ve bando yu tavsiye ederim..
15.000 de bir değiştirirsen yolda kalmassın:cat:

bu arada bende yeni kayış aldım, 78 cm olması gerekirkene bulamadığım için 79.2 cm lik bir kayış aldım
şindi şöle bir gariplik var:)
motor yani debriyaj ısınana kadar gaza asıldıım zaman kaçırıyo kayış:mrgreen:
sormak istediğim ise; bu kayış kaçırdığı için, koparmı?
kopmaza varyatöre bi zararı olurmu
kompresyonu etkilermi?

bu 3 ünü istiyorum:mrgreen:

06bluedragger
20 Ocak 2008, 23:24
power link çok tavsiye edilmez
dayco ve bando yu tavsiye ederim..
15.000 de bir değiştirirsen yolda kalmassın:cat:

bu arada bende yeni kayış aldım, 78 cm olması gerekirkene bulamadığım için 79.2 cm lik bir kayış aldım
şindi şöle bir gariplik var:)
motor yani debriyaj ısınana kadar gaza asıldıım zaman kaçırıyo kayış:mrgreen:
sormak istediğim ise; bu kayış kaçırdığı için, koparmı?
kopmaza varyatöre bi zararı olurmu
kompresyonu etkilermi?

bu 3 ünü istiyorum:mrgreen:


1... kayıslar hakkında pek bilgim yok bando iyi diye biliyorum..
powerlink i tamirci bunlar çok iyi diye tavsiye etti ben onun yalancısıyım


2...debriyaj çeki balatası bitik olabilirmi yada variatör ağırlıkları aşınmış olabilir
kayış debriyaj ile variatör arasına cuk oturmuyomu yani kapağı açtığında kayış variatör üzerinde zaldır zuldur oynuyomu bunları bilmedem bişiy diyemem

3...scooter kullanıyorum kompresyon az açıkcası işime geliyo gazı braktığım zaman kırmızı ışığa kadar gaz vermeden gidiyo..