PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : eksozda patlama olayı



ER6iNbay
14 Haziran 2007, 19:27
Selamlar, bu aralar bu sorun bende arttı hiç yoktu artık var.
Motosiklet marauder 250
yokuş aşaa vitesde inerken hiç gaz vermeden eksozda sürekli patlama oluyor,
bunun da yanmamış benzinin eksoza ulaşınca bir anda alev almasından dolayı olduğunu biliyorum yanlışssam düzeltin,
bunun çaresi nedir diye sorcaktım arkadaşlar.
nası keserim ben bu patlamayı,
rahatsız ediyor olur olmadık zamanda patlayıp noluyo la oluyorum...
saolun...

abal
14 Haziran 2007, 19:45
aynı sorun bendede var..pende performans eksoz taktıktan sonra oldu.. nolmaldir diyorlar..ama epey hızlandıktan sonra gazı bırakınca arkamdan epeybi patlama sesleri geliyor..

R3N
14 Haziran 2007, 22:00
senin motor klabiır olmuş :P çıstak çıstak :P :cherry:

reDragon
14 Haziran 2007, 22:21
motor karadenizin yokuşlarına dayanamadı ondan srna böyle oldu:)

ER6iNbay
14 Haziran 2007, 22:23
la olm bi soru sorduk bundada geyik yapmayın be...
akçakoca yolunda yeterince geyik yaptık...bu konu hakkında...
gerçekten bi öğrensem iyi olcak...

biker_boyz
14 Haziran 2007, 22:58
1.Karbüratör ayarında bı dengesızlık olabılır
2.Hava ayarında bı duzensız calısma olabılır
3.Yakıtında bı sorun vardır

tango_man
14 Haziran 2007, 23:10
ben 97 ve 98 oktan benzin aldığımda böyle bi sorunla karşılaştım. Sürekli yapıyorsa bilemem ama. 3 kez yüksek oktanlı benzin aldım 3'ünde de patlama oldu. Şehitler için yürüyüş düzenleyelim arkadaşlar. Duyarlı tepkinizi bekliyorum. Bu VATAN için ŞEHİT olan kardeşlerimiz, akrabalarımız, komşularımız, arkadaşlarımız için. ŞEHİTLER ÖLMEZ, VATAN BÖLÜNMEZ...

reDragon
14 Haziran 2007, 23:29
erginaby sen shell de karıştırmıştın galiba 95 le 97 oktanı ,zaten ondan snra başladı o patlamalarda

denizcimuzaffer
14 Haziran 2007, 23:36
Motorunun ne olduğu önemli, yani teknik donanımı. sonuç olarak motosiklet egzost patlatmamalıdır! Biraz eski tip motorlarda yanma (Buji) zamanlama ayarının yanlış olması mümkündür. Karbüratör (enjeksiyonlu değilse) ayarları sorunlu olabilir. Kötü benzin ( piyasada satılan benzinlerin %40 ı merdiven altı imalat, içine parlayıcı malzemeler katıyorlar! ). Sadece hava filtresi bile eskimiş olabilir?
Usta işi anlayacağın.
Eskiden dolapderede Mardik Usta vardı. Mavi ispirto içen bir alkol bağımlısı idi. Rakı alırdık içmezdi. Ammaaa, bu tip sorunlarda arabayı oturduğu sandalyeye geri geri yanaştırtır, egzostu koklar, bugün bırak yarın al derdi. Hey gidi yaaa, toprağı bol olsun.
Muhakkak güvendiğin bir usta baksın :)

yürekçe
14 Haziran 2007, 23:37
1.Karbüratör ayarında bı dengesızlık olabılır
2.Hava ayarında bı duzensız calısma olabılır
3.Yakıtında bı sorun vardır


artı ateşleme sistemine de baktır...

R3N
14 Haziran 2007, 23:39
erginbayda bi ara 97 oktan koydurmuştu yanlışlıkla , belkide ondandır , yeni benzin koyunca da devam ediyor mu ona bakmak lazım sanki

ER6iNbay
14 Haziran 2007, 23:53
abi 97 oktan da önce de yapıyordu hatırlarsanız bolu tünelinde pata pat iniyoduk aşağıya...
neyse bi usta işi göründü bize o zaman...
saolun...

srhtsglm
14 Haziran 2007, 23:57
ateşleme sorunun var!bujine ve konjektörüne baktır.

denizcimuzaffer
15 Haziran 2007, 00:02
Konjektör de olabilir ama:silent:
Çok dolaylı olmaz mı?
Ateşleme bobini, hatta buji kablosunun sağlığı dahi olabilir, ama konjektör biraz şey gibi. dur bakalım elektriği elektroniği bilenler merakımıza derman olabilirler belki:cat:

TuğrulÖzbek
15 Haziran 2007, 00:19
konjektörden olup olmadığı şarj voltajından anlaşılabilir. avomevtre ile şarj voltajı 3000 devir gibi tepe noktasına (13.1 V olması lazım) ulaşıp devir yükselsede sabit olarak kalması gerekir. küçük oynamalar hariç
kablo soketlerinde oksitli bir bağlatı olabilir. birdefasında başıma gelmişti konjektörün bağlı olduğu soketteki kablonun biri dip kısmından oksitleme yapmış ve elektirik iletkenliğini kaybetmişti. soketlerdeki kabloların kontrol edilmesi hazır bakılmışken izolasyonlarının güçlendirilmesi iyi olur.
ateşleme bobini ve buji pipolarında da sorun görünmüyorsa karbüratör hava ayarına bakılabilir veya gönül rahatlığı ile ustaya götürülür

İHTİYAR
15 Haziran 2007, 00:48
%99.9 ateşleme sistemi arızası,bana ulaşabilirseniz beraberce bir teşhis koyar ve çözeriz.
Ben ticari amaçla motor tamir eden birisi değilim:)

abal
15 Haziran 2007, 01:21
ben bi keresinde bujiyi değiştirdim ateşleme sisteminie baktırdım düzeldi ama sonra yine başladı..yinede biraz azaldı eskiden daha çok yapıyordu..

emredvm
15 Haziran 2007, 01:33
kimse de egzozda kaçak olabilir yada susturucuda problem olabilir dememiş...şaşırdım.

tbk_1980
15 Haziran 2007, 02:04
kimse de egzozda kaçak olabilir yada susturucuda problem olabilir dememiş...şaşırdım.

Kimsede sübap ayarın çok sıkı olabilir dememiş..:P Her şey olabilir motor bu..
En son ne zaman sübap ayarı yaptırdın?...

JaNTi
15 Haziran 2007, 03:04
seLam ergin.Benim eski motorum virago 535 de de aynı sorun meydana geliyordu o genelde farklı istasyonlardan benzin aldıgında oluyor,malesef ülkemizdeki benzin istasyonlarının %80 i katkı maddesi koyuyormuş benzine :farao: Bu da benzinin kalitesini düşürüyor ve bu olaylar meydana geliyor.Önce bir karburatorunu temizlet ve elinden geldigince aynı istasyondan benzin al.Mesela ben Adana da 2-3 istasyon haricinde ne motora ne arabaya hiçbiyerden benzin almam.İkisinde de katkılı benzin yüzünden yolda kaldım çünkü

exile
15 Haziran 2007, 03:13
motorun egzoz çıkışlarında katalizör varmı?
bunlar aşırı hava alıyor olabilirmi?
Benim motorumda bu tür sesler yapmaması için her manifolt ta katalizör var.

takendy
15 Haziran 2007, 10:15
egzosunu kontrol ettir çatlak olabilir kaçırıyorsa zaten seside değişmiştir
birde egzost içine baktır çürüyünce aynı şeyi yapıyor
benim ki de TNT gibi fena patlıyo :)

jeansatar
15 Haziran 2007, 23:24
motoara gaz vermeden yokuş aşağı viteste iniş halinde motosikletin egsozt patlatması kesinlikle ama kesinlikle egsoztta kaçak var anlamına gelir.gözle görülmeyen ufak çatlaklar bile buna sebebiyet veriyor.çalışır durumda iken elinizle egsozt çıkışını kapatıp hava gelen yeri tespit ediniz ve kaynak ile yamatınız.hoşçakalın

İNFERNO
23 Haziran 2007, 10:10
Benimkide Ara sıra Patlatıyor Egzozun silindirle bağlantı noktasındaki 2 tane vidayı sık :mrgreen: