PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW R25/3 Custom Choopper



tikycon
08 Mayıs 2007, 21:40
Herkeze selamlar,
Benim 1955 model bir BMW motorum var ve ilk aldığım zamanlar orjinal olması için elimden gelen herşeyi yaptım, maalesef olmuyor. ( bu konu çok derin, sonra anlatırım )
Artık kararım, avatar resmimde gördüğünüz gibi bir custom canavarı ortaya çıkartmak. Ancak bu konuda sizlerden yardım talep ediyorum;
*** Motorum orjinal 6Volt ve şarj problemi yaşıyorum, dışarıdan duyduğum kadarıyla ufak bir operasyon sonucu 12Volta dönüştürülebiliyormuş, ancak ben teknik detayları bilmiyorum.
*** Aklımda bazı parçaları değiştirmek var ve sizlerin belki bana marka konusunda yardımcı olabileceğinizi sanıyorum, hemen belirteyim ki bu işler kısık bir bütçe ile yapılacak :wiinkk:
1 - ön far
2 - sis lambaları ( bu forumdan esinlendim :cherry: )
3 - gidon ( çaylak tipi yüksek bir şey )
4 - arka stop ( nikelaj ya da o tip )

Burada yazmış olduğum maddelerle ilgili olarak bana yol gösterecek arkadaşlara şimdiden teşekkürü bir borç bilirim.

Arkadaşlar hayır olsun ya, kimse bir cevap yazmamış.
Ben burda 444 gözle bir bilgi bekliyorum...

tikycon
10 Mayıs 2007, 09:44
Dostlar göstermiş olduğunuz ilgi ve alakaya çok teşekkür ederim, ancak sizlerden daha iyisini bekliyorum.:pr:

yucika
10 Mayıs 2007, 12:53
Dostlar göstermiş olduğunuz ilgi ve alakaya çok teşekkür ederim, ancak sizlerden daha iyisini bekliyorum.:pr:
Acele etme ya yardım edicez elbette ama bizde işi gücü olan adamlarız. Çabucak cevap beklemek bence biraz haksızlık oluyor.
özeline cevap yazdım msn den de bana ulaşabilirsin.
6 voltu 12 volta çevirmek çok kolay olmuyor. Aslında www.ebay.de adresinde arasan eski BMWlerle ilgili sayısız yeni parça var.
Örneğin elektronik CDI ateşlemeden tutta elektronik konjektöre 6-12 volt çevrimine kadar çok modifikasyon.
Sorun bunlara acayip fiyatlar istemeleri.
Orijinal yapma fikrinden vazgeçmen bencede iyi olmuş. Boşuna kasma o işi Almanlar 4 dörtlük yapıyo zaten bize binip gezmek düşer.
Şarj ile ilgili problemin kaynağı nedir şarj dinamosu mu yoksa konjektör mü?
Hiç şarj yapmıyo mu yoksa rölantide şarjı kesiyo mu?
Rölantide şarjı kesmesi normal. Hiç şarj yapmıyosa durum başka.
dinamoyu yeniden sardırmak mümkün ben sana gerekli dosyalarıda gönderirim. Kaçlık bakır kullanacağın ve kaç sarım yapacağın gibi bilgileri yollarım. Konjektörde sorun varsa o konu üzerinde bende çalışıyorum henüz sonuca ulaşamadım ama çalışmaya devam ediyorum sana haber veririm.

exile
10 Mayıs 2007, 12:58
dar bi bütçeyle yapılcagını söylemişsin. işte biz burda cin malı motorların faydasını görüyoruz.. dostum mondial mct nin arka lambasının yakışacagını düşünüoyurm.. çin malı parçalar ucuz istediğin modelden bide far baglarsın ama gidon işine bişey diyemem..

xnode
10 Mayıs 2007, 14:14
12 volt'a çevirmek zor demişsiniz ama; bunu yapmak çok zor değil ki
gidin çin malı motorların şarj sistemi, akü ve elektrik tesisatını motorunuza döşeyin alın size 12 volt bu kadar basit. motosikletin elektrik sistemi öyle karmaşık değildir zaten. ??

yucika
10 Mayıs 2007, 14:38
12 volt'a çevirmek zor demişsiniz ama; bunu yapmak çok zor değil ki
gidin çin malı motorların şarj sistemi, akü ve elektrik tesisatını motorunuza döşeyin alın size 12 volt bu kadar basit. motosikletin elektrik sistemi öyle karmaşık değildir zaten. ??

xnode keşke o kadar kolay olsa. Bir kere alternatörün rotoru doğrudan krank milne bir saplamayla tuturuluyor. Otomobildeki gibi kayışla bağlı değil yani. Sonuçta bu parçaların buraya uyması lazım.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7083/packfoto.jpg
Resimde BMW R25/3 için özel üretilmiş 12 volt 100Watt gücündeki dinamo elektronik regulatör ve ateşleme ünitesi görülüyor. Parasını ödeyebilene tabiki!!!
Bu tip eski motorlar için üretilmiş parçalar aşağıdaki linkte bulunabilir.
Aşağıdaki Link (http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/lists/overview.php)
Fiyatlar çok pahalı 250-300€ gibi fiyatlar var bu nedenle ilk mesajımda bunlardan hiç bahsetmedim bile. Sanayide 12 volt çin malı dinamoyu keseriz biçeriz kaynakla tuttururuz diyenlerede itibar etmemek lazım. Krank miline zarar verdinizmi telafisi olmaz çok zor bulunan bir parçadır.

xnode
10 Mayıs 2007, 15:06
yucika;
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. :rendeer:

tikycon
10 Mayıs 2007, 19:52
Öncelikle aceleci davrandığım konusunda haklısınız ve de çok özür dilerim :(

Yanıt yazan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum,
exile dostum verdiğin marka için teşekkürler hemen not alıyorum :)
yucika senin özellikle BMW geçmişinden ötürü verdiğin ve vereceğin bilgileri pür dikkat izliyorum, özellikle de elektrik konusunda ;

şuan ki sorunum motorun yeteri kadar şarj yapmaması yani normalde çalışırken bir soun yok ancak farları yaktığım da 5 dk gibi bir zamanda aküyü bitiriyor ve stop ediyor ( manyetolu değil )
benim hedefim ise bu sorunu kökten çözecek olduğuna inandığım 12 Volt adaptasyonu, bu konuda ise 2 çözüm yolu olduğuna inanıyorum
ilki senin de dediğin üzere parayı basıp kalite bir çözüm ( benim için imkansıza yakın )
ikincisi sizin gibi üstatların tecrübesi ile piyasadan kullanabileceğimiz ( örn. jawa - mz - çin gibi ) parçalarla bu işi kendimizin halledebilmesi.

Ayrıca BMW kullanalara bir sorum daha olacak;
( KARBURATOR )
Ben motoru ilk aldığımda üzerinde 250 jawa takılıydı, ustam beslemiyor dedi.
Şimdi üzerinde 350 izh takılı ama bu seferde ben verim alamıyorum.
Bu karburatorun uyumsuzluğu mudur ? Yoksa zaten var olan elektrik problemimin ortaya çıkardığı bir sorun mudur ?
Sizlerin kafasını şişirdiğimi biliyorum ancak Gemlik usta konusunda kısır bir yer ve ben de bu işin içine girmiş bulunuyorum, artık sizlerden aldığım tavsiyeler ile kendi işimi kendim göreceğim.

yucika
11 Mayıs 2007, 12:53
Bende de 250 lik jawa (ikov) karbüratörü takılı bırak beslememeyi fazla bile besler. Jawalar 2 zamanlı olduğu için karbüratörün kapasitesi biraz daha yüksek oluyor mecburen. Şarj lamban düzgün çalışıyor mu? Eğer düzgün çalışıyorsa şöyle çalışması lazım:
Kontak anahtarını taktığın anda lamba yanık olur.
Motoru çalıştırdın rölantide lamba hala yanıyor ama sönük yanıyor.
devri yükselttiğin zaman lamba sönüyor (şarja geçti)
farları yaktın rölantide lamba parlak yanıyor, devri yükseltince sönüyor.
Eğer AVO metre varsa motosikletin şarjını ölçebilirsin.
Konjektörün orijinal mi yoksa sonradan takılan büyüklerden mi?
Konjektör üzerinden hem dinamonun ürettiği gerilimi ölçebilirsin (D+ yada 61 yazan uç) hemde şarj akımını ölçebilirsin (B+ yada 51 yazan uç)
AVOmetrenin +ucunu bu kontaklara - ucunuda şaseye bağlayacaksın. Şarj için aküye giden akımın 7 voltun üstünde olması gerekir.
Dinamonun 12 volta çevrilmesi işine gelince bana burada Mz yi denedik verimli olmadı dediler. Ben mobiletinkini denedim (manyetolu) başıma bir sürü iş açtı çok pişman oldum. Daha sonra motosikleti düzeltmek 3 ayıma maloldu. Usta milletine de asla güvenme ben yapamam bilmiyorum diyen usta görmedim. Benimkini mobilette dinamosuna çevirirken dedimki orijinal parçalara zarar vermeyin eski haline getirilebilsin dedim. Olur eski haline döndürürüz istersen dediler. Sonrada krank milinin ucunu kesip oraya kaynakla tuturmuşlar. eski dinamonun statorunuda dağıtmışlar rotorunu ezmişler anlayacağın motoru rezil ettiler. Eğer dinamoda bir sorun varsa burada (konya) Şükrü usta ya sardırabiliriz. Bu işi yapan az sayıdaki adamlardandır. Mekanik konjektörün kontaklarından da sorun oluyor konjektörü aç ve 0 numara su zımparasıyla kontakları temizle. kontakların arası 1mm kadar olmalıdır. Aşağıdaki siteyede bir bak burası teksilindirli BMW lerin bütün teknik dökümanlarını bulabileceğin bir yer. Site Almanca ama Şemalar var çok işine yararlar. Buradaki elektrik şemalarına bakarak elektrik tesisatını komple elden geçirebilirsin.
Aşağıdaki Link2 (http://www.bmw-einzylinder.de/index2.php)

tikycon
11 Mayıs 2007, 19:42
yucika öncelikle verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.
site konusunda hem almanca hem de teknik almanca bilgim maalesef sıfır :((
konjektorum sonradan takma çek malı ama sıfır onda bir sorun olmadığını biliyorum buradaki elektrikçilerin demesi motor yeteri kadar elektrik üretemiyormuş. benim sana sorum şu acaba o bobini 12 volta göre sarsalar ve diğer parçaları da 12 volta göre değiştirsek acaba stator 12 volta uygun elektrik üretebilir mi ??
böyelelikle tek bir hamlede bütün olay çözülmüş olur, acaba yeri yatağı buna uygun mu ?

yucika
22 Mayıs 2007, 11:54
Haldun dinamo arayışları nooldu? Uygun bir dinamo bulabildin mi? Orijinal dinamoyla devam edeceksen burda konyada şükrü usta var ona yeniden sardırırız yeni gibi olur. Ancak orijinal dinamoyu 12 volta çevirmek mümkün değil sanırım. Bu konuya bakıyorum ama henüz bişey bulamadım. Bulunca sana cevap yazarım.