Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2007 MotoGP



Sayfa : [1] 2 3

patriote
26 Ocak 2007, 04:15
Arkadaşlar 2007 MotoGp hepinizin bildiği gibi 10 martta Katar’da başlayacak. Daha önce İspanya- Jerez pistinde bir test yapılacak. (25 Şubat tarihinde).
İstedim ki 2007 MotoGp’yi burada tartışalım. Gereksiz başlıklar açıp forumu dağıtmayalım.
Burada MotoGp hakkında bildiklerinizi,duyduklarınızı, efsaneleri, sonuçları birlikte paylaşalım. Takip etmek isteyen arkadaşlarımız da buradan takip etsinler.
Sizler için pistleri ve pilotları tanıtan bir döküman hazırladım.
Bugünlük pistleri vereceğim.
Yarın yada öbür gün de pilotları tanıtacağım.
Öncelikle okuyacağınız yazı hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.
Dökümanın tamamına yakınını MotoGp’nin sitesinden çevirdim.
Hatalarım, yanlışlarım olabilir. Bilen arkadaşlar düzeltsinler.
MotoGp bildiğiniz gibi 125cc,250cc ve 800cc hacimlerinde motosikletlerle yapılan bir yarış. Fakat benim yazılarımda geçen MotoGp kavramı sadece büyük hacimli motorları temsil etmektedir. Örneğin geçtiğimiz yıl için MotoGp’den bahsediyorsam 1000cc motorları kastediyorum demektir. Bunun dışındaki kategorileri genellikle 125cc veya 250cc olarak yazdım.
Geçtiğimiz yıllarda MotoGp 500cc olarak da koşuldu. Bazı yıllarla ilgili MotoGp yazılarım 500cc’yi ifade eder.

Ayrıca bu topicte 2007 MotoGp için tahminlerinizi de öğrenmek istiyorum. Bizim uzun yıllardır çeşitli platformlarda tartıştığımız “1000cc hacminde bir makine pilotların kapasitesinin üzerindedir” tezimiz bu yıl yetkililerin de aynı görüşe varması üzerine, MotoGp de bir değişikliğe neden oldu. Bu yıldan itibaren yarışlar 800cc lik motorlarla yapılacak.
Bu değişiklik bu yıl çok ilginç bir sezon geçireceğimiz anlamına geliyor.
Çok merak edilen bir konu da bu motosikletler kaç paradır?
Daha önce antreman için almak istediğimiz bu motosikletlerin fiyatından az buçuk haberdardık. Fakat bu yıl bir sponsor sayesinde hem antreman için, hem de yarış için bu motosikletlerden talep etme imkanım doğdu.
Birkaç firma ile görüştük.
Kesin fiyat alabildiğimiz iki firma oldu.
Bunlardan biri Yamaha (M1)
Diğeri de Kawasaki (ZXR)
Antreman motorlarının fiyatı makineye göre değiştiği için üzerinde durmayacağım.
Bana ilginç gelen şey;
230 hp gücündeki Kawasaki’nin,
250 hp gücündeki Yamaha ile aynı fiyat olması.
Tabii motosikletleri denemediğim için üzerinde yorum yapmak istemiyorum.
Sadece meraklısına fiyatları paylaşmak istiyorum
Bu iki makinenin her biri 6.milyon euro.
Eğer ben de Rossi’nin motorundan kullanacağım diyorsanız 6 milyonu gözden çıkaracaksınız.

Bu yıl için tahminimi de söyleyip rahatlayayım.
Sonra sizi pist tanıtımlarımla başbaşa bırakayım.
Bu yıl Ducati güç ve performans olarak Honda’yı yakalamış gibi görünüyor.
Uzun yıllardır takımlar arasında Honda’nın ezici bir üstünlüğü vardı.(her ne kadar sonuçlara yansımasada)
Fakat bu yıl Ducati’nin yılı olabilir.
Benim tahminim 2007 MotoGp’nin Honda-Ducati çekişmesine vesile olacağı yönünde.
Rossi farkıyla Yamaha’da bu çekişmeye katılabilir.
Fakat pilot kadar makinenin performansı da önemli.
Sanıyorum fazla problemle karşılaşmayan ekip ipi göğüsleyecektir.
Neyse 2007 sezonu şimdiden hayırlı olsun diyelim ve önce Bu yıl-ki MotoGp takvimini verelim.
http://img250.imageshack.us/img250/2433/motogptakvimvl6.jpg

Ayrıca 20 nisanda MotoGp keyfini İstanbul’da yaşayacaksınız.
İstanbul programını da verelim.
http://img295.imageshack.us/img295/8415/istanbultakvimez5.jpg

Takımlar motorları Jerez de test etmeye başladılar bile. Güncel test sonuçlarını da verelim.

MotoGp

http://img250.imageshack.us/img250/5262/jereztestgpuj2.jpg

250cc

http://img215.imageshack.us/img215/9812/jereztest250ccfa4.jpg

125cc

http://img215.imageshack.us/img215/637/jereztest125ccka9.jpg


Eveeet gelelim MotoGP'nin yapılacağı pistlere:

__________________________________________________ ________
__________________________________________________ ________
http://img144.imageshack.us/img144/8048/losail7fq.gif

Losail/Katar 10.03.2007

2004 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 5380 m. Genişliği 12 m.
6 Sol, 10 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ _________
__________________________________________________ _________

http://img442.imageshack.us/img442/2299/jerez6pc.gif

JEREZ/İspanya 25.03.2007

1986 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4423 m. Genişliği 11 m.
5 Sol, 8 Sağ viraja sahip.
250.000 seyirci kapasiteli.


__________________________________________________ _________
__________________________________________________ _________

http://img144.imageshack.us/img144/3310/istanbul0yh.gif

İstanbul Park /Türkiye 22.04.2007

2005 yılında açıldı.
Pole Pozisyon sağda. Uzunluğu 5340 m. Genişliği 21 m.
8 Sol, 6 Sağ viraja sahip.
155.000 seyirci kapasiteli. Ancak tribün 25000 kişilik.

__________________________________________________ __________
__________________________________________________ __________

http://img263.imageshack.us/img263/1060/shanghai8ty.gif

Shanghai/Çin 06.05.2007
2004 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 5281 m. Genişliği 14 m.
7 Sol, 7 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img263.imageshack.us/img263/8718/lemans5np.gif

Le Mans/Fransa 20.05.2007
1966 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4180 m. Genişliği 13 m.
4 Sol, 9 Sağ viraja sahip.
100.000 seyirci kapasiteli.


__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img263.imageshack.us/img263/3101/mugello0zv.gif

Mugello/İtalya 03.06.2007
1974 yılında açıldı.
Pole Pozisyon sağda. Uzunluğu 5245 m. Genişliği 14 m.
6 Sol, 9 Sağ viraja sahip.


__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img144.imageshack.us/img144/4264/catalunya6xj.gif

Catalunya/Katalonya 10.06.2007
1991 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4727 m. Genişliği 12 m.
5 Sol, 8 Sağ viraja sahip.
104.000 seyirci kapasiteli.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img144.imageshack.us/img144/6350/donington3nf.gif

Donington Park/İngiltere 24.06.2007
1931 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4023 m. Genişliği 10 m.
4 Sol, 7 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img263.imageshack.us/img263/9927/assen6fo.gif

Assen/Hollanda 30.06.2007
1955 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4555 m. Genişliği 14 m.
6 Sol, 11 Sağ viraja sahip.
100.000 seyirci kapasiteli.


__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img144.imageshack.us/img144/9605/sachsenring7dj.gif

Sachsenring/Almanya 15.07.2007
1996 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 3671 m. Genişliği 10 m.
10 Sol, 4 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img144.imageshack.us/img144/8648/laguna1fi.gif

Laguna Seca/ABD 22.07.2007

1957 yılında açıldı.
Pole Pozisyon sağda. Uzunluğu 3610 m. Genişliği 15 m.
7 Sol, 4 Sağ viraja sahip.


__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img263.imageshack.us/img263/3824/automordom5up.gif

Automotodrom Brno/Çek Cumhuriyeti 19.08.2007
1987 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 5403 m. Genişliği 15 m.
6 Sol, 8 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img442.imageshack.us/img442/3072/misano6ic.gif

Misano/San Marino 02.09.2007
1899 yılında açıldı.
Uzunluğu 4060 m.

__________________________________________________ ___________
__________________________________________________ ___________

http://img144.imageshack.us/img144/7572/estoril7ah.gif

Estoril/Portekiz 16.09.2007
1972 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4182 m. Genişliği 14 m.
4 Sol, 9 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ ________
__________________________________________________ ___________

http://img263.imageshack.us/img263/2696/motegi4gc.gif

Motegi/Japonya 23.09.2007
1997 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4801 m. Genişliği 15 m.
6 Sol, 8 Sağ viraja sahip.

__________________________________________________ _________
__________________________________________________ _________

http://img263.imageshack.us/img263/1705/phillip5wb.gif

Phillip Island/Avustralya 14.10.2007
1956 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 4448 m. Genişliği 13 m.
7 Sol, 5 Sağ viraja sahip.


__________________________________________________ _________
__________________________________________________ _________

http://img442.imageshack.us/img442/1736/sepang8wy.gif

Sepang/Malezya 21.10.2007
1998 yılında açıldı.
Pole Pozisyon solda. Uzunluğu 5548 m. Genişliği 25 m.
5 Sol, 10 Sağ viraja sahip.


__________________________________________________ _________
__________________________________________________ _________

http://img442.imageshack.us/img442/290/valenciana0tx.gif

Comunitat Valenciana/Valensiya
1999 yılında açıldı.
Pole Pozisyon sağda. Uzunluğu 4005 m. Genişliği 12 m.
9 Sol, 5 Sağ viraja sahip.
150.000 seyirci kapasiteli.

__________________________________________________ __________
__________________________________________________ __________

Evet Pistler bunlar.
Yarın yetiştirebilirsem pilotları vereceğim.
Tahmin ve yorumlarınızı bekliyorum.
Saygı ve sevgilerimle.....

CenkKeskin
26 Ocak 2007, 04:35
Abicim eline emeğine sağlık bu başlığı Takip edicem. Çok iyi olur 2007 Moto GP yi sohbetlerinin tek baslık altında toplanması. Ama modarın sıksık gereksiz msj ları temizlemesi lazım olarak bunun için.

praetorian
26 Ocak 2007, 10:25
"Arkadaşlar 2007 MotoGp hepinizin bildiği gibi 10 martta Dakar’da başlayacak."
sanırım katar olucaktı?
cok guzel hazırlanmıs bı baslık
tesekkurler..

rayjay
26 Ocak 2007, 11:05
elinize saglik, devam :cat:

paradiseizmir
26 Ocak 2007, 12:10
ellerine sağlık çok güzel ve yararlı bir çalışma olmuş :cat:

boy
26 Ocak 2007, 13:04
Ben bu sene Pedrosa'dan çok iyi bir performans bekliyorum. Geçen sene ilk senesi olmasına rağmen çok iyi bir başarı sağladı. Artık deneyimi var, o bir çömez değil artık...

fedos
26 Ocak 2007, 14:39
yanlış okumadıysam 6milyon euro fiyat var motosikletlerle ilgili.bu bence yanlış olmuş

the_cayman
26 Ocak 2007, 14:50
Abi çok böyle başlık açıldı yaaaa :mrgreen:

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=26352

patriote
26 Ocak 2007, 16:32
"Arkadaşlar 2007 MotoGp hepinizin bildiği gibi 10 martta Dakar’da başlayacak."
sanırım katar olucaktı?
cok guzel hazırlanmıs bı baslık
tesekkurler..

Son günlerde Dakar ile yatıp Dakar ile kalktığım için, bunca yıllık Katar'ı da Dakar yapmışım. :)
Düzelttim.
Dikkatin için teşekkürler.

Ben bu sene Pedrosa'dan çok iyi bir performans bekliyorum. Geçen sene ilk senesi olmasına rağmen çok iyi bir başarı sağladı. Artık deneyimi var, o bir çömez değil artık...

Valla öyle çömeze kurban olsunlar. Geçen sezon ilk defa katıldığı MotoGp'de 2 birincilik, 2 ikincilik ve 4 üçüncülük aldı. Sezonu da 5. kapattı ve 4 kez Pole Pozisyonda start aldı.
Aslında geçen sene antreman turlarını seyretme imkanı bulduğum Pedrosa'nın sezonu ilk üçte bitireceğini iddia etmiştim. Fakat attım tutmadı. :P
Bu sene iyi bir yerde bitirebilir.


yanlış okumadıysam 6milyon euro fiyat var motosikletlerle ilgili.bu bence yanlış olmuş

Ben Yamaha ile Kawasaki'nin yalancısıyım.


Abi çok böyle başlık açıldı yaaaa :mrgreen:

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=26352

Cayman o başlık yalan olmuş. Geyiğe sarmış. Yapılacakmı? Yapılmayacakmı? muhabbetinden başka bir şey yok.
Benim bu başlıktaki amacım bilgilendirme ve bilgilenme olarak özetlenebilir.
Yani bu topicte bildiklerimizi ve tahminlerimizi paylaşacağız. Tabii yarış sonuçlarını da buradan takip edeceğiz.
Katkılarınızı bekliyorum.

richy
27 Ocak 2007, 23:30
çok güzel bir başlık olmuş emeğine sağlık. tahmini bir kaç yarış seyrettikten sonra yapacağım. inş. gecen seneki gibi güzel bir sezon geçiririz.

the_cayman
28 Ocak 2007, 01:52
Cayman o başlık yalan olmuş. Geyiğe sarmış. Yapılacakmı? Yapılmayacakmı? muhabbetinden başka bir şey yok.
Benim bu başlıktaki amacım bilgilendirme ve bilgilenme olarak özetlenebilir.
Yani bu topicte bildiklerimizi ve tahminlerimizi paylaşacağız. Tabii yarış sonuçlarını da buradan takip edeceğiz.
Katkılarınızı bekliyorum.


Tabi yardımcı oluruz ne demek. :cat:

Ya bana karşı milletin garezi var herhalde o kadar güzel başlık ve konular açıyorum millet geyiğe sarıyooo ::23343::

patriote
28 Ocak 2007, 04:41
Cayman bu topiği geyiğe sardırmıycam. :)
Önümüzdeki sezon çok zevkli geçecek.
Bunun en önemli nedenlerinden biri değişen motor hacmi.
Bizlerde yapılan değişikliklerin olumlu ya da olumsuz yansımalarını izleme fırsatı bulacağız.
Bu değişikliğe uyum sağlayamayan ekipleri çok zorlu bir sezon bekliyor.
Tabii bu sezon tüm ekipler derlerini alıp, gelecek sezona daha iyi ve oturmuş makinelerle başlayacaklardır.
O nedenle bu sezon sayıklanmaz.:P
Şu an motosikletleri incelediğimiz de Ducati ve Honda (260hp) büyük bir fark atacak gibi görünüyorlar. Suzuki bildiğimiz Suzuki.
Yamaha ise teknoloji olarak kaybediyor ama pilotajda Rossi gibi bir silahı var.
Zaten Rossi altındaki makineye rağmen bu sezon şampiyon olursa, bence heykeli dikilmeli.
Benim düşüncelerim bunlar.
Topiği erken açmamın sebebi üzerinde tartışmak içindi.
Yarışlar başladığında zaten kritik yapacağız.
Bu nedenle görüşlerinizi şimdi yazarsanız daha memnun olacağım.
Bir-iki güne kadar pilotlar hakkında da bilgi vereceğim.
Görüşmek üzere...

repsolcu
28 Ocak 2007, 12:28
@patriote
ellerine sağlık çok ii düşünmüşsün :cat:

motogp de favorim, geçen yıllarda olduğu gibi yine Rossi :P
bu sene inşallah tuttururuz :mrgreen:

patriote
10 Şubat 2007, 03:41
Arkadaşlar yarın yada öbürgün eklerim dediğim pilotları ancak şimdi bitirebildim.
Zamanla Fotoğrafların tamamını ekleyeceğim.
Şimdilik bilgilerle idare edin.
Bu arada tahmin ve düşüncelerinizi bekliyorum.
2007 MotoGp sizce nasıl geçecek?
Şampiyon kim olur?
Çıkış yapmasını beklediğiniz takım yada pilot varmı?

Hadi bakalım.
şimdi de Pilotları tanıyalım.



Pilotlar

http://img296.imageshack.us/img296/3315/01haydenem7.gif

1981 doğumlu. 25 yaşında, 1,73 boyunda,69kg ağırlığında.
Geçtiğimiz yılın dünya şampiyonu.Şampiyona boyunca 2 birincilik,3 ikincilik ve 5 üçüncülük elde edip, sezonu 252 puanla şampiyon olarak kapattı.
2006 sezonunda Hollanda'da 4., Amerika'da 6. başladığı iki yarışı kazanma başarısı gösterdi.
Geçtiğimiz sezon tek bir yarışa Pole Pozisyon da başladı. O da Avustralya da.(01'29.020 - 179.878km/h)
En iyi Tur zamanlarını Katalunya (01'43.048 - 165.138 km/h) ve Hollanda'da(01'37.106 - 168.867 km/h) yaptı.
Yarış Hayatına 2003 yılında Japonya'da başladı.
İlk Pole Pozisyonunu 2005 yılında Amerika GP'de elde etti.
Yarış hayatı boyunca Honda ile MotoGp'de 3 birincilik,5 ikincilik ve 12 üçüncülük elde etti.
2005 sezonunu 3.
2004 sezonunu 8.
2003 sezonunu 5. olarak bitirdi.
Geçtiğimiz sezon Türkiye'de 3. sırada başladığı yarışı, 2. sırada bitirdi.


http://img159.imageshack.us/img159/1025/02barosix1.gif
1970 doğumlu 36 yaşında. 70 kg ağırlığında
Yarış kariyeri 1988 yılında 250cc ile Brezilya'da başladı.
MotoGp kariyerinde 7 birincilik,11 ikincilik ve 13 üçüncülük elde etti.
Henüz Dünya şampiyonluğuna ulaşamadı.
Genel klasmanda en iyi derecelere 2002 ve 2004 yıllarında 4. olarak ulaştı.

http://img296.imageshack.us/img296/5551/03edwardsay9.gif

1974 doğumlu, 32 yaşında.
MotoGp kariyeri 2003 yılında Japonya'da başladı.
Gp de henüz birinciliği bulunmayan Edwards 3 ikincilik ve 3 üçüncülük elde etti.
2006 sezonunu Yamaha ile 7.
2005 sezonunu Yamaha ile 4.
2004 Sezonunu Honda ile 5.
2003 sezonunu Aprilia ile 13. olarak kapattı.
Geçtiğimiz sezon Türkiye'de 9. sırada başladığı yarışı yine 9. sırada bitirdi.


http://img159.imageshack.us/img159/4082/04tamadaxu2.gif

1976 doğumlu 30 yaşında 61 kg. ağırlığında.
Yarış kariyeri 250cc ile 1998 yılında Japonya’da başladı.
MotoGP kariyeri boyunca 2 birincilik, 1 ikincilik ve 2 üçüncülük elde etti.
Geçtiğimiz sezonu 96 puanla 12. olarak kapattı.
2005 sezonunu 11.
2004 sezonunu 6.
2003 sezonunu 9. olarak bitirdi.
13. sırada başladığı Türkiye MotoGp’de 3 sıra ilerleyerek 10. bitirmeyi başardı.

Carlos CHECA/İspanya HONDA LCR

1972 doğumlu 34 yaşında 69 kg. ağırlığında.
Yarış kariyeri 1993 yılında 125cc ile Avrupa GP’de başladı.
Yarış hayatı boyunca 2 GP kazandı.
14 ikincilik
8 üçüncülük elde etti.
Geçtiğimiz sezonu Yamaha ile 75 puanla 15. sırada bitirdi.
2005 sezonunu Ducati ile 9.
2004 ve 2003 sezonunu Yamaha ile 7. sırada bitirdi.
Geçtiğimiz sezon Türkiye’de 15. sırada başladığı yarışı yine 15. sırada bitirdi.

Keny ROBERTS J.R./USA Team Roberts

1973 doğumlu 33 yaşında 70 kg. ağırlığında.
Tahmin ettiğiniz gibi babasının takımında yarışıyor.
Yarış kariyeri 1993 yılında 250cc ile Amerika’da başladı.
Kariyeri boyunca 8 GP kazndı. 7 kez ikinci, 7 kez de üçüncü olmayı başardı.
Geçtiğimiz sezona motor değişikliği ile başladı. Bunun meyvasını da sezonu 134 puanla 6. bitirerek aldı.(Motoru KR211V)
Bir önceki sezona kadar Suzuki ile katıldığı GP de
2005 sezonunu 13.
2004 sezonunu 18.
2003 sezonunu 19. olarak bitirdi.
Geçtiğimiz yıl 10. sırada başladığı Türkiye Gp yi de 3 sıra gerileyerek 10. bitirdi.
En iyi tur zamanını Portekizde gerçekleştirdi. (01’37.914 – 153.759 km/h)

Randy DE PUNIET/Fransa KAWASAKI Racing

1981 doğumlu 25 yaşında 63 kg. ağırlığında.
Yarış kariyeri 98 yılında 125cc ile Fransa’da başladı. İlk MotoGp yarışını ise geçtiğimiz yıl
Türkiye’de yaptı. Bu nedenle Türkiye’ye inanılmaz bir sempatisi var. Geçen yaz Kawasaki’nin düzenlemiş olduğu bir etkinlikte tanışma fırsatı bulduğum bu çocuk Türk olduğumu öğrenince uzun uzun oradaki yarışı anlattı. Anlatırken gözlerinin içi ışıl ışıldı. Bu nedenle kendisine derin bir sempati beslerim.
Geçtiğimiz sezonu Kawasakisi ile 37 puanla 16. kapattı.
Yarış hayatı boyunca 5 GP kazandı.(250cc)
7 kez ikinci, 10 kez üçüncü olmayı başardı.
Türkiye’de ise 6. başladığı yarışta yerini koruyamayarak 12. olabildi.

Oliver JACQUE/Fransa KAWASAKI Racing

1973 doğumlu 33 yaşında 59 kg. ağırlığında.
Yarış kariyerine 1995 yılında 250cc ile başladı.
250cc de 7 kez Gp kazandı. MotoGP de 1 ikincilik elde etti.

John HOPKINS/USA Rizla SUZUKI

1983 doğumlu 23 yaşında 72 kg. ağırlığında.
Motosiklet kariyeri 2002 yılında Japonya’da başladı.
Henüz podyum göremedi fakat geçtiğimiz yıl Suzukisiyle 1 kez yarışa pole pozisyonda başlamayı başardı.(Hollanda 01’36.411 – 170.084 km/h)
2006 sezonunu 116 puanla 10. sırada kapatmayı başaran sporcu,
2005 sezonunu 14.
2004 sezonunu 16.
2003 sezonunu 17. olarak bitirdi.
Geçtiğimiz sezon Türkiye’de 5. sırada başladığı yarışı, ancak 17. sırada bitirebildi.





Toni ELIAS/İspanya Honda Gresini

1983 doğumlu 23 yaşında 57 kg. ağırlığında.
Motosiklet kariyerine 1999 yılında 125cc ile İspanya’da baladı.
Yarış Hayatı boyunca 1 kez GP, 7 kez 250c ve 2 kez 125cc kazandı.
Geçtiğimiz sezonu 116 puanla 9. sırada bitirdi.
2005 sezonunu 12.(Yamaha)
2004 sezonunu 4.(Honda)
2003 sezonunu 3. olarak kapattı.(Aprilia)
12. sırada başladığı Türkiye GP’yi 5. olarak tamamlarken,
11 sırada başladığı Portekiz GP’yi kazanmayı başardı.
Aynı zamanda En iyi tur zamanını da Türkiye’de yaptı. (01’52.877 – 170.309 km/h)


Dani PEDROSA/İspanya Repsol HONDA

1985 doğumlu 21 yaşında 51 kg ağırlığında.
Yarış kariyerine 125cc ile 2001 yılında Japonya’da başladı.
MotoGP’de ise ilk kez geçen yıl yarıştı.
MotoGP’de 2kez, 250cc de 15 kez ve 125cc de 8 kez yarış kazandı.
Geçtiğimiz sezonu 215 puanla 5. olarak bitirmeyi başardı.
250cc kategorisinde
2005 sezonunu 1.
2004 sezonunu 1.
2003 sezonunu 1. olarak bitirdi.
Geçtiğimiz sezon 16. olarak başladığı Türkiye’deki yarışı 14. sırada bitirdi.
Çin ve İngiltere Gp’lerinde ise finişi 1. olarak geçmeyi başardı.
En iyi tur zamanlarını ise;
Çin (01’59.318 – 159.335 km/h), İngiltere (01’28.714 – 163.252 km/h), Almanya (01’23.355 – 158.545 km/h) ve Amerika’da (01’23.333 – 155.952 km/h)
Yaptı.

Casey STONER/Avustralya Ducati Marlboro

1985 doğumlu 21 yaşında 58 kg. ağırlığında.
Motosiklet kariyeri 2001 yılında 125cc de İngiltere’de başladı.
Geçtiğimiz yıl MotoGP’ye geçti.
250cc de 5 kez, 125cc de 2 kez yarış kazandı.
Geçtiğimiz sezonu 115 puanla 8. sırada bitirdi.
MotoGP de ilk ve tek podyumunu 7. olarak başladığı ve 2. sırada bitirmeyi başardığı Türkiye’de gördü.
Katarda’ki yarışa Pole Pozisyonda başladı fakat 5. olarak bitirebildi.

Marco MELANDRI/İtalya HONDA Gresini

1982 doğumlu 24 yaşında 64kg. ağırlığında.
Yarış hayatına 1997 yılında 125cc ile başladı fakat tek bir yarış görebildi.
2003 yılında Japonya’da MotoGp günleri başladı.
MotoGp’de 5 yarış kazandı.
3 kez ikinci, 8 kez 3. oldu.
MotoGp’de ilk yarışını 14. sırada başladığı Türkiye’de kazandı. Bu nedenle Melandri için Türkiye’nin, Türkiye için de Melandri’nin özel bir yeri var.
Melandri geçen sezon Fransa ve Avustralya Gp lerini de kazanmayı başardı.


Valentino ROSSI/İtalya YAMAHA Factory

1979 doğumlu 27 yaşında 67 kg ağırlığında.
MotoGp’nin doktor lakaplı efsanevi sürücüsü.
Yarış hayatı boyunca;
125 cc de 12
250cc de 14 ve MotoGp de 58
toplam 84 yarış kazandı.
125 ve 250 cc de birer kez, MotoGp de ise tam 5 kez dünya şampiyonu oldu.
MotoGp de tam 49 kez en iyi tur zamanlarına imza attı.
2004 sezonuna kadar 3 yıl üst üste Honda ile şampiyon olunca, yapılan “tabii altında MotoGp’nin en güçlü makinası var. O şampiyon olmayacaktı da ben mi şampiyon olacaktım “ yorumlarına çok içerlemiş olacak ki 2004 sezonun da yapılan astronomik teklife de dayanamayıp, Yamaha takımına geçti.
Yamaha ile kazandığı ilk yarıştan sonra yere yatıp ağlaması uzun süre konuşuldu. O ağlarken yanında Honda takımının patronunu da ağlarken görmek isterdim doğrusu.:)
Rossi Honda ile yaptığı puan ortalamasını Yamaha ile yakalayamasa da 2004 ve 2005 sezonunu şampiyon olarak bitirmeyi başardı.
2006 sezonunda yaşadığı aksilikler nedeniyle, deneyimsiz fakat yeteneğini MotoGp’nin büyük gücü Honda takımı ile birleştiren pilot Nicky Hayden’e geçilerek 2. olabildi.
Bu yıl hakkında çıkarılan F1’e geçiyor dedikodularına rağmen Yamaha takımıyla 2 yıllık sözleşme imzalayan Rossi bu yıl 800cc lik 250 hp M1 ile yarışıyor ve 260 hp’lik Honda ve Ducati’ye karşı ne yapacağı merakla bekleniyor.
Rossi geçtiğimiz yıl Katar, İtalya, Katalonya,Almanya ve Malezya Gp lerini kazanmayı başardı. 11. sırada başladığı Türkiye’de ki yarışını da 4. bitirmeyi başardı.
Yine geçen sezon 4 kez en iyi tur zamanlarına imza attı. Bunlar;
Katar (01’57.305 – 165.108 km/h), Fransa (01’35.087 – 158.255 km/h),Avustralya (01’30.917 – 176.125 km/h) ve Japonya (01’47.288 – 161.095 km/h), MotoGp’leridir.

Sylvain GUINTOLI/Fransa Tech 3 YAMAHA

1982 doğumlu 24 yaşında 62 kg. ağırlığında.
1994 yılında 50cc scooter ile Fransa şampiyonu oldu. Yarış hayatı da böylece başlamış oldu. Arenaya 2001 de Japonya’da 250cc ile çıktı.
Guintoli bu yıl ilk defa MotoGp’de yer alacak. Bu sezona kadar Aprilia takımıyla 250cc de yarıştı. Aslında 2002 yılında MotoGp’de bir kez start aldı. Fakat bu sezon bir problem yaşamazsa Yamaha takımıyla devler arenasına çıkıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de 250cc kategorisinde yarıştı ve 8. başladığı yarışı 6. sırada tamamladı.

Shinya NAKANO/Japonya Konica Minolta (HONDA)

1977 doğumlu 29 yaşında 58 kg. ağırlığında..
Yarış hayatına 250cc ile 98 yılında Yamaha takımıyla Japonya’da başladı.
2001 yılında MotoGp de yarışmaya başladı.
Yarış hayatı boyunca bir kez 2. iki kez de 3. olmayı başardı.
Henüz yarış kazanamadı.
Geçtiğimiz sezonu Kawasaki takımıyla 14. olarak bitirdi. (92 puan) Geçen sezonun en iyi derecesini Hollanda’da 2. olarak gerçekleştirdi.
Türkiye’de 8. başladığı yarışı, sırasını bozmadan yine 8. sırada bitirdi.


Loris CAPIROSSI/İtalya DUCATI Marlboro

1973 doğumlu 33 yaşında 59 kg. ağırlığında.
Yarış kariyerine 1990 yılında Japonya’da 125cc de başladı.
1992 de 250cc ye
1995 de de MotoGp ye geçti.
125cc de 2 kez (Honda)
250cc de 1 kez (Aprilia) Dünya Şampiyonu oldu.
2003 sezonunda Honda’dan Ducati takımına transfer oldu.
Geçen sezonu 229 puanla 3. sırada bitirmeyi başardı.
Yine geçtiğimiz sezon, İspanya, Çek Cumhuriyeti ve Japonya Grand Prix’lerini kazanmayı başardı. Bunlardan İspanya ve Japonya yarışlarına Pole Pozisyonunda başladı.
4. sırada başladığı Türkiye Gp de ise yerini koruyamayarak 6. olabildi.
Geçtiğimiz yıl 5 kez en iyi tur zamanına imza attı.
Bunlar;
İspanya (01’41.248– 157.265 km/h), İtalya (01’50.195 – 171.350 km/h), Çek Cumhuriyeti (01’58.157 – 164.618 km/h), Malezya (02’02.127 – 163.541 km/h) ve Valensiya (01’32.924 – 155.159 km/h), Gpleridir.


Alex HOFFMANN/Almanya Pramac d’Antin

1980 doğumlu 26 yaşında 74 kg. ağırlığında.
1997 yılında 125cc ile Almanya’da başladığı yarış hayatına 1998 de 250c ye geçerek devam etti.
2002 yılında Katalonya Gp ile MotoGp’ye merhaba dedi.
Geçtiğimiz yıl Kawasaki’den Ducati’ye geçen pilot, sezonu 30 puanla 17. sırada bitirdi.
Pilot geçtiğimiz yıl 17. başladığı Türkiye Gp’yi 16. sırada tamamladı.

Chris VERMEULEN/Avustralya Rizla SUZUKI

1982 doğumlu. 24 yaşında 68 kg. ağırlığında.
Yarış hayatına 2005 yılında Honda takımı ile Avustralya’da başladı.
2006 yılında Suzuki takımına geçti.
Sezonu 98 puanla 11. sırada tamamladı.
Avustralya Gp’yi 2. olarak tamamlamayı başardı.
Geçtiğimiz yıl Pole Pozisyonda başladığı Türkiye GP’yi 7. sırada tamamlayabildi. Yine geçen sezon Amerika’daki yarışta da Pole Pozisyon elde etmeyi başardı.
Yarış kariyerinde elde ettiği 2.lik ve 2 pole pozisyonundan başka önemli bir başarısı yok.


Jeremy McWILLIAMS/İngiltere Ilmor SRT

1964 doğumlu. 42 yaşında 66 kg. ağırlığında.
Yarış hayatına 1993 yılında Yamaha takımında Avustralya GP ile başladı.
Başarılı olamayınca 1997 yılında 250cc kategorisine iniş yaptı.200 yılına kadar 250cc de yarıştı. 2000 yılında Aprilia takımıyla tekrar MotoGp’ye döndü. Sezonu 14. sırada kapatınca 2001 sezonun da yine 250cc kategorisine döndü.
2002 yılında Proton KR takımıyla tekrar MotoGp’ye döndü.
2004 yılında Aprilia’ya geçti.
2005 yılında bir kez start alabildi.
Geçen sezon yarışmadı.


Andrew PITT/Avustralya Ilmor SRT

1976 doğumlu 30 yaşında.
Yarış yaşamına Kawasaki takımında Maleya GP ile 2002 yılında başladı.
2004 yılında Moriwaki takımına geçti. Ancak aynı sezon 3 kez start alabildi.
2005 ve 2006 yıllarında yarışmayan sporcu, bu sezon Ilmor ile MotoGp’ye dönüş yapıyor.

BeYfa
10 Şubat 2007, 03:49
abicim verdiğin bilgilerden dolayı çok teşekk:rendeer: ür ederim hakem adayı olarak çok yararlı bilgiler bunlar benin için çok saol:rendeer:

edy
10 Şubat 2007, 08:55
başlık hoşuma gitti. patriote eline sağlık. burda umarım seviyeli bir motogp sohbetleri olur. güzel güzel tartışmalar olur. bu arada boy hemen araya bir laf atmış..


Ben bu sene Pedrosa'dan çok iyi bir performans bekliyorum. Geçen sene ilk senesi olmasına rağmen çok iyi bir başarı sağladı. Artık deneyimi var, o bir çömez değil artık...

bende pedrosa'dan çok başarılar bekliyorum ama ilk sırayı alacak kadar geliştirdiğine inanmıyorum. 2. veya 3. olabilir. pedrosanın neler yapacağı belli olmuyor. çok hırslı birisi sakatken bile podyuma çıkmıştı .bu sene yeni motorlar olması çok şeyleri değiştirecek gibi geliyor bana. ilk yarışı deli gibi bekliyorum. ilk motogp'yi beraber izleyelim derim. sabit bir mekan bulup motogpleri orda seyredebiliriz.

C@NSU
10 Şubat 2007, 15:13
gercekten cok faydalı bi baslık olmus
tesekkrler

patriote
10 Şubat 2007, 19:30
başlık hoşuma gitti. patriote eline sağlık. burda umarım seviyeli bir motogp sohbetleri olur. güzel güzel tartışmalar olur. bu arada boy hemen araya bir laf atmış..



bende pedrosa'dan çok başarılar bekliyorum ama ilk sırayı alacak kadar geliştirdiğine inanmıyorum. 2. veya 3. olabilir. pedrosanın neler yapacağı belli olmuyor. çok hırslı birisi sakatken bile podyuma çıkmıştı .bu sene yeni motorlar olması çok şeyleri değiştirecek gibi geliyor bana. ilk yarışı deli gibi bekliyorum. ilk motogp'yi beraber izleyelim derim. sabit bir mekan bulup motogpleri orda seyredebiliriz.

Edy Pedrosa konusunda hem sana hem de Boy'a katılacağım. Boy'a katılıyorum çünkü çok yetenekli bir sürücü ve bu yıl iyi bir yerde bitirebilir.
Sana da katılıyorum çünkü şu an ondan iyi en az iki pilot var...

Birlikte MotoGp seyretmek benim için imkansız ama sizler orada biraraya gelip bir etkinlik düzenlerseniz ve hatta fotoğraflayıp buraya da aktarırsanız muhteşem olur.

boy
14 Şubat 2007, 16:58
2006 yarış sezonunun en çok yükselişte olan pilotu Pedrosa oldu. İlk senesinde gerçekten kimsenin beklemediği bir başarı gösterdi. Deneyim konusunda öğreneceği çok şey var. Ben geçen sezon baştan beri Nicky Hayden'i tutuyordum ve yüzümü kara çıkartmadı. Yarış sezonu boyunca en istikrarlı pilot oydu ancak Rossi, Pedrosa ve Melandri gibi ne zaman ne yapacağı belli olmayan bir durumu olmadı Hayden'in. Çok istikrarlı bir şekilde çoğu yarışı tamamlayarak puan topladı ve hedefine zor da olsa ulaştı. 2007 sezonunda adamım Hayden olmayacak. Ben bu sezon Pedrosa'dan çok ümitliyim, Melandri'yi de çok beğeniyorum.

mabad
15 Şubat 2007, 10:42
cok faydalı baslık umarım yalan olmaz..bende tahminimi 1 2 yarıs seyredip yapsam olurmu hocam:D
pedrosa ve rossi favorilerim...

patriote
15 Şubat 2007, 16:59
Ben bu yıl sonuçlar ne olursa olsun kazanılan başarının pilotlardan ziyade mühendislere ait olacağına inanıyorum.
Bu nedenle bu yıl dikkatimi motosikletlere vereceğim.
Bunun nedeni değişen motor hacmine takımların adaptasyon sürecini görmek istememdir.
Eğer hiçbir takım arıza yaşamadan GP'yi tamamlayabilirse o zaman pilotlara da bir dönüp bakacağız elbette.:)
Bu yıl Yamaha'nın başarı şansı tamamen Rossi'nin performansına bağlı.
Yoksa kendisinden üstün iki marka arasında pek şansı yok gibi duruyor.
Daha önce söylediğim gibi bu yıl Ducati'nin yıldızının parladığı yıl olacak.
Eğer Honda pilotları başarılı bir performans sergilerlerse şampiyon, bu iki takım arasından çıkar.
Denk güçte 2 markanın mücadelesini zevkle izleyeceğiz.
Tabii Rossi'nin kalitesi ve pilotajı ile onların arasında olacağından hiç şüphe yok.
Kazasız ve kayıpsız bir sezon dileğiyle..

edy
15 Şubat 2007, 19:27
testlerde yamaha lider gözüküyor


Qatar Test - Day 2 Results:
1. Colin Edwards (USA) Yamaha 1'56.296
2. Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1'56.537
3. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1'56.712
4. Carlos Checa (SPA) Honda 1'56.874
5. Casey Stoner (AUS) Ducati 1'57.040
6. John Hopkins (USA) Suzuki 1'57.065
7. Shinya Nakano (JPN) Honda 1'57.274
8. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki 1'57.288
9. Kenny Roberts (USA) Team KR 1'57.504
10. Marco Melandri (ITA) Honda 1'57.591
11. Nicky Hayden (USA) Honda 1'57.629
12. Loris Capirossi (ITA) Ducati 1'57.698
13. Chris Vermeulen (AUS) Suzuki 1'57.770
14. Alex Hofmann (GER) Ducati 1'57.999
15. Alex Barros (BRA) Ducati 1'58.513
16. Makoto Tamada (JPN) Yamaha 1'58.610
17. Toni Elias (SPA) Honda 1'58.990
18. Sylvain Guintoli (FRA) Yamaha 1'59.138
19. Shinichi Ito (JPN) Bridgestone Test 1'59.617
20. Andrew Pitt (AUS) Ilmor 2'02.453

patriote
16 Şubat 2007, 02:34
testlerde yamaha lider gözüküyor


Qatar Test - Day 2 Results:
1. Colin Edwards (USA) Yamaha 1'56.296
2. Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1'56.537
3. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1'56.712
4. Carlos Checa (SPA) Honda 1'56.874
5. Casey Stoner (AUS) Ducati 1'57.040
6. John Hopkins (USA) Suzuki 1'57.065
7. Shinya Nakano (JPN) Honda 1'57.274
8. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki 1'57.288
9. Kenny Roberts (USA) Team KR 1'57.504
10. Marco Melandri (ITA) Honda 1'57.591
11. Nicky Hayden (USA) Honda 1'57.629
12. Loris Capirossi (ITA) Ducati 1'57.698
13. Chris Vermeulen (AUS) Suzuki 1'57.770
14. Alex Hofmann (GER) Ducati 1'57.999
15. Alex Barros (BRA) Ducati 1'58.513
16. Makoto Tamada (JPN) Yamaha 1'58.610
17. Toni Elias (SPA) Honda 1'58.990
18. Sylvain Guintoli (FRA) Yamaha 1'59.138
19. Shinichi Ito (JPN) Bridgestone Test 1'59.617
20. Andrew Pitt (AUS) Ilmor 2'02.453

Teste dikkat!!!!

Aralarındaki fark saniyenin üçtebiri kadar ama;
benim dikkatini çekmek istediğim nokta başka.
Şimdi motorlara puan verelim.
birinciye 100 puan
ikinciye 95
üçüncüye 90
......
böyle 5 eksilterek puanlama yapalım.
Yamaha'nın puanı 235
Honda'nın puanı 370

Arada çok büyük fark var.
Şimdi haksızlık olmaması için bu puanları motor sayısına bölelim.
Çünkü Yamaha 4
Honda 6
motorla MotoGp ye katılıyor.

Böldüğümüz de
Yamaha'nın ortalama puanı 58
Honda'nın ortalama puanı 61 (yaklaşık olarak)

Fakat benim dikat çekmek istediğim nokta başkaydı.
Makinaların bu zorlu sürece dayanabilmeleri ile ilgili olarak yorum yazmıştım.
Güçleri ile ilgili değil.
Bu makinaları aynı özellikte robotlar kullansa ya da kendi kendilerine gidebilselerdi,
O zaman hangisi güçlü ona bakardık.
Bakalım.
Ducati ve Honda'nın 260 hp lik motorlarına karşılık,
Yamaha'nın 250 hp lik makinası ve Kawasaki'nin 230 hp lik makinası.
Ducati ve Honda bu gücü 1000cc lik makinalarında sorunsuz taşıdıklarını geçtiğimiz sezon gösterdiler.
Oysa Yamaha büyük problemlerle uğraştı ve şampiyonluğu az bir farkla kaçırdı.

Benim mühendislerin başarısı sözüm de buna atıfta bulunuyor.
Yeni motorlardan hangisi sorunsuz bir sezon çıkaracak?
Dikkat ettiysen hiçbir arıza ile karşılaşılmazsa sonuç iki ekip arasında geçer demiştim.

edy
16 Şubat 2007, 10:06
yazdıklarına katılıyorum patriote. onlar sadece test sürüşleri asıl yarışlar 1o mart gününü başlıyor , dört gözle bekliyorum. ben birazda tartışalım istiyorum o nedenden araya öyle mesajlar atıyorum . bu sene bir renk gelecek motogp'ye . herkes çok büyük bir heyecanla bekliyor. ben bu sene yamadan'da ümitliyim geçen sene rossi sayesinde çok yenilikler yaptılar motorlarda ve sorunlar yaşadılar. bu sene çok daha deneyimli ve hazır olduklarına inanıyorum. bu sezon burda güzel tartışmalar olacak gibi . şimdiden kimse bişey söyleyemiyor. motorlar yeni, bazı pilotlar takım değiştirdi. bu yazdıklarımızı sezon sonu okuyunca güzel oluyor. kim daha iyi tahminlerde bulunmuş ortaya çıkıyor. ben bu sezon rossi şampiyon olacak diyorum.

patriote
17 Şubat 2007, 04:00
yazdıklarına katılıyorum patriote. onlar sadece test sürüşleri asıl yarışlar 1o mart gününü başlıyor , dört gözle bekliyorum. ben birazda tartışalım istiyorum o nedenden araya öyle mesajlar atıyorum . bu sene bir renk gelecek motogp'ye . herkes çok büyük bir heyecanla bekliyor. ben bu sene yamadan'da ümitliyim geçen sene rossi sayesinde çok yenilikler yaptılar motorlarda ve sorunlar yaşadılar. bu sene çok daha deneyimli ve hazır olduklarına inanıyorum. bu sezon burda güzel tartışmalar olacak gibi . şimdiden kimse bişey söyleyemiyor. motorlar yeni, bazı pilotlar takım değiştirdi. bu yazdıklarımızı sezon sonu okuyunca güzel oluyor. kim daha iyi tahminlerde bulunmuş ortaya çıkıyor. ben bu sezon rossi şampiyon olacak diyorum.


Tam olarak hislerime tecüman olmuşsun Edy.
Aynen ben de bunu istediğim için başlığı açtım.
Tartışalım tahminde bulunalım.
sezon sonunda birbirimizle dalga geçelim.:)

Rossi nin şampiyon olmasını hem istiyor, hem de istemiyorum.
Çünkü Rossi bulunduğu yeri gerçekten hak eden bir sporcu ama şumayerin başına gelenler onun da başına gelecek gibi bir his var içim de.

Arada bir bir şeyler karalayın yazışalım...

Örneğin her yarıştan önce o yarışla ilgili tahminler yapalım.
Güzel muhabbet çıkar.
Hem de yeni birşeyler öğrenmiş oluruz...

C@NSU
17 Şubat 2007, 12:37
[QUOTE=patriote;576092]

Rossi nin şampiyon olmasını hem istiyor, hem de istemiyorum.
Çünkü Rossi bulunduğu yeri gerçekten hak eden bir sporcu ama şumayerin başına gelenler onun da başına gelecek gibi bir his var içim de.
QUOTE]


neden kii

patriote
17 Şubat 2007, 17:18
neden kii

Sürekli başarı bir zaman sonra şımarıklığı da beraberinde getiriyor. Bu şumayerin de başına geldi ve bir süre sonra antipati toplamaya başladı.
Başka bir nedeni yok. Çünkü bu çocuğu çok sempatik buluyorum. Aynı duruma düşmesini istemiyorum.

Shrieker
17 Şubat 2007, 17:20
Rossi bu sezon geçen sezonun başında olduğu gibi F1 testi gibi şeylerle dikkatini dağıtmıyor.Son yarışta şampiyonluğu kendi hatasıyla -düşerek- kaybetti.Tabi ki Yamaha'nın önceki sezonlarda olduğu gibi iyi bir motor yapamamasının da katkısı vardı, belki de son yarışa kalmayacaktı mücadele.Ama Rossi şampiyonluğu kaybettiği için çok çok aç olmalı.Yamaha da geçen sezonkinden daha kötü bir motor yapmayacağına göre açık ara Rossi alır diyorum ben.(Sezonun bitimine 2 yarış kala alır diye sallayayım tutar mutar :) )

C@NSU
17 Şubat 2007, 23:35
Sürekli başarı bir zaman sonra şımarıklığı da beraberinde getiriyor. Bu şumayerin de başına geldi ve bir süre sonra antipati toplamaya başladı.
Başka bir nedeni yok. Çünkü bu çocuğu çok sempatik buluyorum. Aynı duruma düşmesini istemiyorum.

bence de cok sempatik :)
acıkladıgn icin tesekkr

marwel114
17 Şubat 2007, 23:43
bence de bu 6 milyon euro fiyatında bi yanlışlık olmalı. 6 milyon euro yanlış hesaplamadıysam 10 trilyon yapıyo:cyclopsan

patriote
18 Şubat 2007, 03:27
Rossi bu sezon geçen sezonun başında olduğu gibi F1 testi gibi şeylerle dikkatini dağıtmıyor.Son yarışta şampiyonluğu kendi hatasıyla -düşerek- kaybetti.Tabi ki Yamaha'nın önceki sezonlarda olduğu gibi iyi bir motor yapamamasının da katkısı vardı, belki de son yarışa kalmayacaktı mücadele.Ama Rossi şampiyonluğu kaybettiği için çok çok aç olmalı.Yamaha da geçen sezonkinden daha kötü bir motor yapmayacağına göre açık ara Rossi alır diyorum ben.(Sezonun bitimine 2 yarış kala alır diye sallayayım tutar mutar :) )

Yamaha tabii ki kötü motor yapmıyor. Fakat kötü bir huyları var. Her türlü teknolojik değişiklikte çabuk uyum sağlıyamıyorlar. Honda'dan Rossi ile birlikte birkaç da mühendis alsalarmış keşke.:)
Burada Honda'nın şansı mı desem yoksa baskı mı yaptılar bilmiyorum. Geçen yıl yarıştıkları makina bildiğiniz gibi 5 silindirliydi. Kes silindirin birini olsun sana 800cc. :mrgreen:
Yamaha yeniden kalıp döküp yeni hesaplar yapmak zorunda kaldı. Bakacağız bakalım neler yapmışlar...
Yine de bu sene Rossi'nin işi zor. Pilotlar piştiler. Kök söktürecekler..

bence de bu 6 milyon euro fiyatında bi yanlışlık olmalı. 6 milyon euro yanlış hesaplamadıysam 10 trilyon yapıyo:cyclopsan

MotoGp de yarışan motorlar prototip olmak zorundadır. Bu motorlar talep üzerine üretilirler ve sadece pistlerde kullanılırlar.
Fiyatı belirleyen unsur,yapılan ARGE çalışmaları ve teknolojiye yapılan yatırımdır.
Yani bir firma yeni bir motosiklet üretmek için diyelim ki 10 milyon dolar harcadı.
Seri üretim motorlarda emsalleri ile fiyat karşılaştırması ve tahmini satış miktarı üzerinden hesap yapıplıp bu 10 milyonun geri dönüşümü sağlanabilir.
Ama prototip motorların seri üretimi olmadığından ve satılabilecek olan sayı belli olduğundan yapılan masrafı paşa paşa ödersiniz.

Ben yazımda Rossi'nin motoruna binmek istiyorsanız 6 milyonu gözden çıkaracaksınız sözünü mecazi anlamda söylemiştim. Parayı verseniz de binemezsiniz.. :P

boy
19 Şubat 2007, 09:36
@patriote

Ben bu yıl sonuçlar ne olursa olsun kazanılan başarının pilotlardan ziyade mühendislere ait olacağına inanıyorum. Bu nedenle bu yıl dikkatimi motosikletlere vereceğim. Bunun nedeni değişen motor hacmine takımların adaptasyon sürecini görmek istememdir.
Çok doğru bir noktaya değinmişsin. Bence de bu sezon en önemli şey takımın ve pilotun bu yeni motorlara adaptasyonu. Bence bu konuda Honda ve Ducati en çok başarıyı gösterecek ekip diye düşünüyorum. Geçen sene Yamaha motorda Rossi için birçok modifikasyon yaptı ancak birçok sorun yaşadılar. Bu sene de benzer sorunları yaşayacaklar diye düşünüyorum.

@edy

testlerde yamaha lider gözüküyor

Qatar Test - Day 2 Results:
1. Colin Edwards (USA) Yamaha 1'56.296
2. Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1'56.537
3. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1'56.712

Erdem'cim öyle bir günlük testler hiçbir sonuç vermez. Senin yazmış olduğun sonuçlar 2.günün sonuçları. Aşağıda da 3.günün sonuçları var.

1. Dani Pedrosa (SPA) Honda 1'55.471
2. John Hopkins (USA) Suzuki 1'55.825
3. Valentino Rossi (ITA) Yamaha 1'55.954

Pedrosa, Rossi'den yarım saniye gibi bir süre daha hızlı. Bence bu şu an için bir anlam çıkartmaz bence. Motor hacimleri küçüldü ama güç azalmadı. Pist rekorları kırıyorlarmış bu yeni motorlarla. Pedrosa çok ufak tefek ve çok hafif. Bu sene ne derseniz deyin, herşey çok farklı olacak. Ben geçen sene sene başından beri Hayden şampiyon olacak dedim ve oldu. Bu sene Rossi'nin şampiyon olacağını pek beklemiyorum çünkü motorlar yenilendi. Çaylaklar ile deneyimliler motora alışma açısından aynı durumda yani.


800cc ler 990cc lerden daha hızlı...

http://img518.imageshack.us/img518/4762/motogp800cctf5.jpg

http://images.motogp.com/multimedia2/517/517920_12853.jpg

http://images.motogp.com/multimedia2/519/519569_60047.jpg

http://images.motogp.com/multimedia2/517/517543_8476.jpg

http://images.motogp.com/multimedia2/518/518024_89185.jpg

edy
19 Şubat 2007, 14:08
boy ben zaten tartışma yaratmak için yazmıştım test sonuçlarını. anlaşılan işe yaramış . tabiki testlerde belli olmuyor. testleri bırak yarışların yarısına kadar bişey belli olmuyor. kesin olarak söyleyebileceğim tek birşey var oda bu sene keyifli olacak motogp.

bu arada suzuki pilotu John Hopkins test sürüşlerinde kaza geçirmiş. iki elini ve ayağını kırmış. virajda highside olmuş . yarışlarda olacakmış ama kırık elle.

kaynak: http://www.motorcycledaily.com/18february07_hopkins.htm

patriote
19 Şubat 2007, 18:28
bu arada suzuki pilotu John Hopkins test sürüşlerinde kaza geçirmiş. iki elini ve ayağını kırmış. virajda highside olmuş . yarışlarda olacakmış ama kırık elle.


Haydaa
ben yine bu eleman bu sene suzukiyi potaya sokabilir diye kendi kendime fantazi kuruyordum.
Şans da önemli demekki....

boy
20 Şubat 2007, 14:55
patriote, Suzuki John Hopkins ile potada? Bence pek mümkün değil! Honda ve Yamaha gibi güçlü takımlar varken Suzuki yine sonlarda olacak bana kalırsa.

yunusxy
20 Şubat 2007, 15:23
6 milyon euro değildir o yaa yanlış olmasın o fiyat :farao:

edy
20 Şubat 2007, 16:20
patriote, Suzuki John Hopkins ile potada? Bence pek mümkün değil! Honda ve Yamaha gibi güçlü takımlar varken Suzuki yine sonlarda olacak bana kalırsa.


bende suzuki'den fazla bişey beklemiyorum. suzuki bana çok ilgisizmiş gibi geliyor yada motogp'ye yeteri kadar para ayıramıyorlar. suzukinin motogp'de bugüne kadar pek başarısı yok. takım olarak bence en iyi takım honda ama yamaha'nın da çok çalışmaları var . motorlarında yaptıkları yeniliklerini cadde motorlarında başarıyla uygulamaya başladılar. yamaha yenilikçi bir takım ben çok kısa bir zaman içinde ilerleyeceklerini düşünüyorum. geçen sezon bazı sorunlar yaşadılar ve deneyimler kazandılar. suzuki ve kawasaki'nin kendilerini geliştirmek için çaba harcadıklarına pek inanmıyorum. sadece motogp'de ismimiz geçsin diye katılıyorlarmış gibi. keşke diğer takımlar honda ve yamaha kadar istekli olsalarda bizde daha heyecan verici yarışlar izlesek.

boy
20 Şubat 2007, 17:15
@yunusxy

6 milyon euro değildir o yaa yanlış olmasın o fiyat
Valla bence de o kadar değildir diyecem ama diyemiyorum. O kadar olmasa bile milyon dolarlar söz konusu gibi... :sunny:

According to one estimate, leasing a top-level motorcycle for a rider is about 3 to 3.5 million dollars.
Link (http://en.wikipedia.org/wiki/Moto_GP)

The move to four strokes meant that Japanese R & D departments could finally get back to blue sky engineering, building racing prototypes for the sole purpose of racing. It meant that costs of leased machines increased exponentially too. When the new rules were first adopted teams were told to expect modest increases in lease costs of 25% to 33%. Add a zero and you have the real increase…the days of the $800,000 to 1.2 million dollar lease have given way to a price tag of somewhere between 3 and 3.5 million (depending upon the level of machine and the amount of spares and maintenance included) for a couple of RC211V for a single rider.
Link (http://www.speedtv.com/articles/moto/motogp/21389/)

patriote
21 Şubat 2007, 01:00
Güzel topic hareketlenmeye başladı.
Tartışalım diyordum istediğim oldu.
Önce Suzuki ile ilgili söylediklerime geleyim.
dediğim gibi bir fantazi
ama olsa iyi olurdu.
Makinaların fiyatları ile ilgili olarak tartışmak yersiz.
Çünkü bugün ki fiyat ile yarın ki fiyat arasında fark olabiliyor.
Daha önce yazdığım gibi bu talebe bağlı bir şey.
Örneğin üç kişi isterse 5 milyon,
6 kişi istere 3 milyon gibi fiyat aralıkları olabilir.
Benim bahsettiğim fiyat,
Yamaha ve Kawasaki'den bize gönderilen fiyattır.
Yarın öğleden sonra bir antremanımız var.
Sponsorla tekrar bu konuyu görüşeceğim.
Bir de burada bir derginin bu hafta ki sayısında makinalar ve fiyatlarla ilgili bir bölüm olacağı yazıyordu.
Dergi çıktıysa yarın dergiye de bakar son durumu size söylerim.

Yalnız hevesli arkadaşlara da söyleyeyim.
Rakamlar beni yanıltmış olsa da bu makinalar için milyon dolarla konuşulduğunu bir kez daha ısrarla ifade etmek istiyorum.

edy
26 Şubat 2007, 14:43
jerez'de yapılan testlerde
Rossi(yamaha)------------1:38.394
Dani Pedrosa's (Honda)----1:38.527
Colin Edwards (Yamaha)---1:39.300
1:38.00 altına sadece 2 pilot inebildi Rossi ve Pedrosa. Rossi günü lider olarak tamamladığı için pistten yeni model bir BMW Z4 M Coupe ile ayrıldı. pedrosa testlerdeki performansıyla bu sene Rossi'yi zorlayacak gibi gözüküyor. ilk yarışa çok az kaldı. yarış başlamadan herkes ilk 3 sırayı tahmin etmeye çalışsın. bizde aramızda bir puanlama gibi bişey yapalım. bilen puan kazansız. sezon sonu en fazla puanı kazananı site yönetimi Rossi ile bir akşam yemeğine göndersin:P

ER6iNbay
26 Şubat 2007, 15:01
jerez'de yapılan testlerde
Rossi(yamaha)------------1:38.394
Dani Pedrosa's (Honda)----1:38.527
Colin Edwards (Yamaha)---1:39.300
1:38.00 altına sadece 2 pilot inebildi Rossi ve Pedrosa. Rossi günü lider olarak tamamladığı için pistten yeni model bir BMW Z4 M Coupe ile ayrıldı. pedrosa testlerdeki performansıyla bu sene Rossi'yi zorlayacak gibi gözüküyor. ilk yarışa çok az kaldı. yarış başlamadan herkes ilk 3 sırayı tahmin etmeye çalışsın. bizde aramızda bir puanlama gibi bişey yapalım. bilen puan kazansız. sezon sonu en fazla puanı kazananı site yönetimi Rossi ile bir akşam yemeğine göndersin:P

rossi bu derecesi ile jerez best lap ıda kırmış oldu...
bu arada nicky hayden ı ilk defa 4 cü sırada gördüm...
genelde 5 cilikle 10 culuk arasında 10 culuğa daha yakın oluyodu...bakalım bu sene neler yapabilcek...

patriote
26 Şubat 2007, 17:15
jerez'de yapılan testlerde
Rossi(yamaha)------------1:38.394
Dani Pedrosa's (Honda)----1:38.527
Colin Edwards (Yamaha)---1:39.300
1:38.00 altına sadece 2 pilot inebildi Rossi ve Pedrosa. Rossi günü lider olarak tamamladığı için pistten yeni model bir BMW Z4 M Coupe ile ayrıldı. pedrosa testlerdeki performansıyla bu sene Rossi'yi zorlayacak gibi gözüküyor. ilk yarışa çok az kaldı. yarış başlamadan herkes ilk 3 sırayı tahmin etmeye çalışsın. bizde aramızda bir puanlama gibi bişey yapalım. bilen puan kazansız. sezon sonu en fazla puanı kazananı site yönetimi Rossi ile bir akşam yemeğine göndersin:P

Güzel fikir.
Yalnız akşam yemeği için Rossi'yi tercih etmem. :)
İlk yarış için ilk tahmini ben yapayım.
Benim ki radikal bir tahmin olacak.

Benim sıralamam şöyle:

1. Loris CAPIROSSI Ducati Marlboro Team
2. Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Team
3. Dani PEDROSA Repsol Honda Team

Evet herkes tahminlerini yapsın. Sonra birbirimizle dalga geçelim.:P
İlk üç sırayı doğru tahmin edene 100 puan verelim.
Karışık olarak tahmin edene 50 puan verelim.
Eğer İki sırayı doğru olarak bildiyse 40
Karışık bildiyse 30 puan verelim.
Bir sırayı doğru tahmin edene de 10 puan verelim.
Eğer hiç bilemediyse -50 puan alalım.

edy
26 Şubat 2007, 19:25
puanlamada biraz daha çalışsak daha iyi olur.

buda benim tahminim

Qatar
1.Rossi
2.Loris CAPIROSSI
3.Pedrosa

GorkeM
26 Şubat 2007, 20:11
1. Pedrosa - Rossiyi çok zorlayacak , bence bu şansı yakalayacaktır...
2. Rossi
3. Edwards - Edwars yeni motoruyla yeniden doğacak bence.

Capirossi - Şansı bu yarışta yaver gitmesi gerekiyor. Ama yinede ilk 3'ü veremiyorum.

Ama Edwards konusunda pek emin değilim :)

patriote
27 Şubat 2007, 04:07
Tahminleri buraya ekleyeceğim. Böylece kimseye kıvırma payı kalmasın.:)
Evet bahisler açıldı.
Herkes tahminini eklesin...



Benim sıralamam şöyle:

1. Loris CAPIROSSI Ducati Marlboro Team
2. Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Team
3. Dani PEDROSA Repsol Honda Team
.




buda benim tahminim

Qatar
1.Rossi
2.Loris CAPIROSSI
3.Pedrosa


1. Pedrosa - Rossiyi çok zorlayacak , bence bu şansı yakalayacaktır...
2. Rossi
3. Edwards - Edwars yeni motoruyla yeniden doğacak bence.


benim tahmin de gorkemin tahmine yakın :)
1 rossi
2 pedrosa
3 edwards




Katar yarışı için tahminim de şu şekilde :

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Melandri




Bu arada bana kalırsa katarda :

1-) Rossi
2-) Pedrosa
3-) Capirossi & Edwards & Hayden


Selam benimde tahminim sole

1.Dani Pedrosa
2.Casey Stoner
3.Valentino Rossi

ER6iNbay
27 Şubat 2007, 12:29
benim tahmin de gorkemin tahmine yakın :)
1 rossi
2 pedrosa
3 edwards

patriote
27 Şubat 2007, 17:24
Erginabay'ın tahminini yukarıya ekledim.
Evet tahmin de bulunacak arkadaşları bekliyoruz.
Katar MotoGP'de ilk üç sırayı tahmin etmeye çalışıyoruz...

GorkeM
03 Mart 2007, 04:38
10'unda değil mi yarış... Katara olan merakım gittikçe artıyor :queen:

patriote
03 Mart 2007, 16:39
10'unda değil mi yarış... Katara olan merakım gittikçe artıyor :queen:


Evet bir hafta kaldı.
Tahminde bulunmak isteyen arkadaşları buraya alalım....

boy
05 Mart 2007, 15:35
@edy

yarış başlamadan herkes ilk 3 sırayı tahmin etmeye çalışsın. bizde aramızda bir puanlama gibi bişey yapalım. bilen puan kazansız. sezon sonu en fazla puanı kazananı site yönetimi Rossi ile bir akşam yemeğine göndersin
Geçen sezon herkes Rossi şampiyon olacak diyordu, ben sezon başından beri Hayden dedim ve haklı çıktım. Nerde benim akşam yemeğim?

Katar yarışı için tahminim de şu şekilde :

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Melandri