PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tankslapper(tank tokatlıyan)nedir? (ÖNEMLİİ herkes okumalı)



Sayfa : [1] 2

Gökhan
03 Ocak 2007, 01:20
Az önce herzaman oldugu gibi motosikletle ilgili sitelerde geziniyordum ve bir yerde direksiyona takılan bir parça gördüm. Bunun direksiyon amörtisörü oldugunu biliyordum öneminide biliyordum fakat işe yaradıgı olayın adını bilmiyordum yani Tankslapper(tank tokatlıyan). Bu olayın başımıza gelmesini engellemek için kullanıyor. Hondanın 1000rr 'ında bu standart ve 2007 'de 600rr modelindede standart olacakmış bu sistemin ilk yapan ise yine honda ve sistemin adı HESD. yaklaşık 1-1.5 sattir bu olayla ilgili yazıları okuyorum ve anlatma kabiliyetimin yeterli oldugu kadar sizlerede anlatmaya çalışıcagım.

Tankslapper(tank tokatlıyan) nedir?

konuyu daha iyi anlayabilmeniz için ilk önce şu videoları izlemenizi tavsiye ediyorum
http://video.google.com/videoplay?docid=-4080971728010922751&q=Tankslapper

http://video.google.com/videoplay?docid=1428325235202920383&q=Tankslapper
bu Tankslapper(tank tokatlıyan) normal bir sürücünün başına gelmesi çok zor genelde racing kullanıcılarına yüksek hızlarda olan ve sonunda bir çogunun kaza yapmasına neden olan bir bir olay.
motosiklette tek tekerden inerken direksiyonun yola düz bir şekilde bırakılmaması, Yol yüzeyinin durumu,gevşek tekerlek veya gidon milleri, motosıklete tam uymayan rüzgarlık kullanımı,lastiklerde yeterli hava bulunmaması,ayarsız gidon başı milleri., olaya neden oluyor . örneğin tek tekerden inerken direksiyonu ufakta olsa yola düz bir şekilde bırakılmaması sonucu motosiklet bir saga bir sola yalpalamaya başlar. yani kontrolden çıkar. aynı şekilde olay yoldaki yabancı cisimlerden veya bozuk zeminlerden olabiliyor. böyle bir olay başımıza geldiginde yapacak pek fazla birşey yok. bu işin erbabı olmuş kişilerde onu diyor. 1-2 şey var ama bunlar olayı en az zararla atlatmak için.
1. ön tarafa dogru agırlıgımızı vermek.
2. ön ve arka freni hafifffffffffff bir şekilde kullanarak titreşimi azaltmak.( olayın özü ön tarafa agırlı vermek)
3. bu olay bitene kadar önüne viraj, araba, bozuk zemin vs.. çıkmaması için dua etmek.

dedigim gibi bu olayla karşılaştıgımızda yapacak pek fazla birşey yok. ama olay başımıza gelmeden önce yapacak birşeyler var. direksiyon amörtisörü dedikleri şeyi motosikletimize taktırmak. ismindende anlaşıldıgı gibi direksiyonun kontrolsüz bir şekilde saga sola yalpalaması engelliyor. ve böylece Tankslapper(tank tokatlıyan) olayı gerçekleşemiyor:)
http://img353.imageshack.us/img353/2282/27de0.jpg (http://imageshack.us)
http://img49.imageshack.us/img49/2145/95020adventure2fo5.jpg (http://imageshack.us)
http://img353.imageshack.us/img353/8470/emig4xz5.jpg (http://imageshack.us)

the_cayman
03 Ocak 2007, 01:31
Paylaşım için teşekkürler :rendeer:

İlla hondayı vurgulayacan :mrgreen: :mrgreen: :P

Lucas
03 Ocak 2007, 01:31
Te$ekkurler ELINT..
Motosiklet icin koruyucu giysiler kadar onemli bi$i ve cogumuz varligindan haberdar bile degildik..

praetorian
03 Ocak 2007, 01:39
sole ogretıcı bı topıc gormeyelı baya olmustu
tesekkurler
duymustum ama vıdeoyu fln gorunce daha ıyı annadım
peki dıreksıyon amortısoru nası engellıo

GorkeM
03 Ocak 2007, 01:50
(ÖNEMLİİ herkez okumalı)
Herke"s" olacak =)

Güzel bilgi teşekkür ederiz... Heralde bu sistem yanal amortisör olarak dengeleyerek dreksiyonun kontrol kaybını engelliyor (nası da salladım)

the_cayman
03 Ocak 2007, 01:52
Taktırmakla ne uğraşacan yaaa al stock 600RR zaten üstünde var :mrgreen:

Gökhan
03 Ocak 2007, 01:59
önemli degil arkadaşlar ben sizler için varım:P


Paylaşım için teşekkürler :rendeer:

İlla hondayı vurgulayacan :mrgreen: :mrgreen: :P

yok hacı olay marka fanatikligi degil. ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme. bu cihazı ilk bulan honda onuda söylemesem haksızlık olur:bounce:

the_cayman
03 Ocak 2007, 02:37
Bende aksini iddaa etmedim ki :mrgreen:

HESD çok önemli bir sistem ve honda bunu bulan ilk firma :cat:

O kadar da yapsınlar en büyük motor devi :) ... Ama kesinlikle bu sistemi kullanmayan bilemez önemini ... Bu sözü Mehmet Abi demişti .. Gerçekten de öyle :cat:

Gökhan
03 Ocak 2007, 02:46
evet benim kurcaladıgım sitelerde de öyle diyoo. bir kaç kişi böyle olayı atlatmış adamın ilk sorusu direksiyon amörtisörünü nerden alabilirim oluyo:mrgreen:

mostwanted_57
03 Ocak 2007, 02:53
Eline sağlık :rendeer:

SaLToN
03 Ocak 2007, 03:14
ELINT saol Paylaşımın çok güzel.
Videoları izledimde o anda ben olsaydım dedim.. Yapacağım tek şey motordan atlamak ve olabildiğince motordan uzaklaşmak. zaten bütün olay birkaç sn içinde oluyo adamın aklına nerden gelecek ağırlığı ön tarafa vermek..

Gökhan
03 Ocak 2007, 03:21
evet böyle durumlarda en iyisi motordan uzaklaşmak oluyo. altında 50.000 ytl 'lik agusta f4 de olsa motoru yatırıp biran önce motordan ayrılmaya bakcan. bu durumda korumalar devriye giriyo. orda arabaya çarban ikişiye dikkat edilirse deri montun altında birde gögüsü beli koruyan özel içlikler var ondan kullanıyo ve videonun sonunda yaşadıgı görülüyo. öyle bir kazadan sağ çıkıyor çünkü elemanın korumaları tam. boşuna demiyoz full koruma diye.sakalımızda çıkıyo ama takan yok yine::152:: ::152:: :P

yalniz1789
03 Ocak 2007, 19:49
teşekkürler

macrol 500
03 Ocak 2007, 20:24
elıne saglık saol

Marlboro Man
03 Ocak 2007, 20:32
Almanyada Hein Gerickede vardı.Burayada getireceklermiş.Bir arkadaşım ısrarla isteyince bizde araştırdık.150 200 euro gibi bir fiyatı varmış ve her markaya her modele takılıyormuş.

boy
03 Ocak 2007, 20:50
Direksiyon amortisörü 600cc ve üzeri tüm yarış motosikletlerinde olması gereken bir aksesuardır ancak çok az motorda standart olarak geliyor. Artık yavaş yavaş bu parçanın çok önemli bir aksesuar olduğu anlaşılarak yarış motorlarına konmaya başlandı. 2004 yılından itibaren 1000RR ile standart olarak gelen HESD, artık 2007 600RR üzerinde de standart donanım olarak gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi HESD'nin elektronik olmasını eleştirse de, hidrolik olan amortisörlerin daha iyi olduğunu söylese de 2007 Suzuki GSX-R1000 ile gelen elektronik amortisörden sonra herhalde artık kimsenin söyleyeceği laf kalmamıştır. HESD teknolojisi zaten dünyanın en iyi MotoGP motoru olan Honda RC211V'de test edilip kullanılmaya başlanmıştır.

HESD hakkında detaylı bilgiye Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey... (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=15756) adlı açmış olduğum başlıktan erişebilirsiniz.

8 senedir racing makina kullanan biri olarak faydasını gördün mü diye sorarsanız, elbette çok faydasını gördüm, birkaç kez hayatımı bile kurtardığı oldu. İki kişi 270 km/h ile giderken tek elinizi gidondan çekebilmenize bile olanak sağlıyor. Direksiyon amortisörü ister hidrolik olsun, ister elektronik yarış makinası kullanıyorsanız mutlaka takmanız gereken bir parçadır. Hatta şunu söyleyeyim, yarış motoru alanlar özenip ilk olarak egsozu değiştirirler ancak egsoz gürültü dışında çok şey sağlamaz ama amortisör hayatınızı bile kurtarır.

Direksiyon amortisörü sadece tek tekerden inerken yanlış bir hareketi önlemekle kalmıyor. Burada yanlış anlama olmasın. Yarış motorları çok hızlı şekilde akselere eden makinalar olduğundan çok hızlı kalkışlarda da gidonu sabit tutmanızı sağlar, hızlı kalkışlarda direksiyonun aynen videoda olduğu gibi sağa sola hareket ettiği durumlar olur. Onun dışında yoldaki bozuklulkların neden olduğu dengesizlikleri ortadan yok eder ve özellikle viraja girdiğinizde ön tekerleğin en hassas olduğu durumlarda yol bozukluklarından en az şekilde etkilenmenizi sağlar.

bilginozi
03 Ocak 2007, 21:16
arkadaslar sizce bu motorcunun düştüğü yada arabaya çarptığı hız ne olabilir bununla ilgili bir tahmin yürütebilirmisiniz tecrübeli kişiler olarak.

SaLToN
03 Ocak 2007, 21:24
benim tahminimce motor ön tekeri yere indiğinde ki sürati 100 civarıydı arabaya çartığı sürat ise 60

bilginozi
03 Ocak 2007, 21:44
adam gerçekten çok şanslıymış duran araca direk olarak çarpmıyor motorsiklet çarptıktan sonra arabadan sekip adama vuruyor onun etkisi fazladır heralde ama video nun sonraların da dilsiz işaretleri kullanıyorlar adam sağır falan mı olmuş acaba orayı anlayamadım

barisozcetin
03 Ocak 2007, 21:50
bu sistemin çalışma prensibini anlatabilir misiniz? elektronik ya da hidrolik nası çalışıyor?

serdar23_Bilgem
03 Ocak 2007, 21:54
Adam gibi gitmek varken normal yollarda, böyle artistlikleri de deneyecek biri değilim ama yine de teşekkürler paylaşım için.

Belki buna özenen birkaç kişiyi vaz geçirmiş oldun.

edy
03 Ocak 2007, 21:57
Direksiyon amortisörü 600cc ve üzeri tüm yarış motosikletlerinde olması gereken bir aksesuardır ancak çok az motorda standart olarak geliyor. Artık yavaş yavaş bu parçanın çok önemli bir aksesuar olduğu anlaşılarak yarış motorlarına konmaya başlandı. 2004 yılından itibaren 1000RR ile standart olarak gelen HESD, artık 2007 600RR üzerinde de standart donanım olarak gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi HESD'nin elektronik olmasını eleştirse de, hidrolik olan amortisörlerin daha iyi olduğunu söylese de 2007 Suzuki GSX-R1000 ile gelen elektronik amortisörden sonra herhalde artık kimsenin söyleyeceği laf kalmamıştır. HESD teknolojisi zaten dünyanın en iyi MotoGP motoru olan Honda RC211V'de test edilip kullanılmaya başlanmıştır.

HESD hakkında detaylı bilgiye Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey... (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=15756) adlı açmış olduğum başlıktan erişebilirsiniz.

8 senedir racing makina kullanan biri olarak faydasını gördün mü diye sorarsanız, elbette çok faydasını gördüm, birkaç kez hayatımı bile kurtardığı oldu. İki kişi 270 km/h ile giderken tek elinizi gidondan çekebilmenize bile olanak sağlıyor. Direksiyon amortisörü ister hidrolik olsun, ister elektronik yarış makinası kullanıyorsanız mutlaka takmanız gereken bir parçadır. Hatta şunu söyleyeyim, yarış motoru alanlar özenip ilk olarak egsozu değiştirirler ancak egsoz gürültü dışında çok şey sağlamaz ama amortisör hayatınızı bile kurtarır.

Direksiyon amortisörü sadece tek tekerden inerken yanlış bir hareketi önlemekle kalmıyor. Burada yanlış anlama olmasın. Yarış motorları çok hızlı şekilde akselere eden makinalar olduğundan çok hızlı kalkışlarda da gidonu sabit tutmanızı sağlar, hızlı kalkışlarda direksiyonun aynen videoda olduğu gibi sağa sola hareket ettiği durumlar olur. Onun dışında yoldaki bozuklulkların neden olduğu dengesizlikleri ortadan yok eder ve özellikle viraja girdiğinizde ön tekerleğin en hassas olduğu durumlarda yol bozukluklarından en az şekilde etkilenmenizi sağlar.

boy yine çok güzel bir açıklama yapmışsın. verdiğin bilgileri umarım diğer arkadaşlar iyi değerlendirir. sitedeki yazdığın yazıları toplasak güzel bir arşiv olur.

bilginozi
03 Ocak 2007, 22:08
hesp denilen sistem yalnış bilmiyorsam eğer (bilen arkadaslar düzeltsin). motosikletin hızı arttıkça direksiyonu sertleştiriyor gidonu yani böylece yüksek hızlarda gidon taş gibi sertleşiyor ve yoldaki bozukluklardan etkilenmiyor. bu nasıl oluyor derseniz gidona bağlı minik bir hidrolik piston var onun sayesinde.

Marlboro Man
03 Ocak 2007, 22:12
Yanlız hala bir yanlış anlaşılma var.boy yazmış olmasına rağmen bu parçanın bir hava aksesuarı değilde yarış motorlarında kullanılması gereken bir parça (aksesuar değil) olduğu çok açık.Bu konuyu ss forumunada ekleyip oradada tarışalım bence.boy bahsettiğim fiyatlar doğrumu acaba?Fiyatlar konusunda belki seninde bir fikrin vardır.

edy
03 Ocak 2007, 22:28
Yanlız hala bir yanlış anlaşılma var.boy yazmış olmasına rağmen bu parçanın bir hava aksesuarı değilde yarış motorlarında kullanılması gereken bir parça (aksesuar değil) olduğu çok açık.Bu konuyu ss forumunada ekleyip oradada tarışalım bence.boy bahsettiğim fiyatlar doğrumu acaba?Fiyatlar konusunda belki seninde bir fikrin vardır.


bu konuyu orayada taşıyabiliriz. ben zaten yakında bu konuyu orda açacaktım ama arkadaş benden once davrandı. benım bildiğim kadarıyla öhlins direksiyon amortisörleri 460 euro. ama elektironık değil . bildiğim kadarıylada elektironık satılmıyor sadece motorla birlikte standart geliyor.

Gökhan
04 Ocak 2007, 14:19
bazı arkadaşların direksiyon amatörtisötleri artislik yapan kişilere yakıştırması bu konu hakkındaki bilgisinide açıkça orataya koyuyor. bu amörtisör arkadaşlarında dedigi gibi sadece tek tekerde iken işe yaramıyor. normal seyirhalinde giderkende zeminde bizi bekiyen süprizlere karşıda koruyo. yani artislik yapanlarla özel üretilmiş bir parça degil.

bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )

tubis
04 Ocak 2007, 14:22
Eline sağlık şeker :)

2pac
04 Ocak 2007, 14:27
paylaşım için teşekkürler eline saglık

Gökhan
04 Ocak 2007, 14:30
önemli degil arkadaşlar. herzaman topige beklerim:P

freshpide
04 Ocak 2007, 15:52
ELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]

patriote
04 Ocak 2007, 18:27
bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )

Direksiyon amortisörü başka modellere uygulanabiliyor ama hepsine değil.
Fakat Honda'da ki direksiyon amortisörü elektronik sistem. Yani tek başına çalışmıyor. Komple bir sistem. Bu nedenle manuel olanla yetinmek zorundasın.
Yine de teknoloji hergün ilerliyor. Belki yeni bir şey yapılmış olabilir.
Fakat yapıldıysa da sanıyorum amortisörlerin de değişmesi gerekir.

boy
04 Ocak 2007, 22:28
@edy

boy yine çok güzel bir açıklama yapmışsın. verdiğin bilgileri umarım diğer arkadaşlar iyi değerlendirir. sitedeki yazdığın yazıları toplasak güzel bir arşiv olur.
Teşekkürler. Bu dediğini ben de düşündüm. Buluştuğumuzda bahsettiğim zaman ayırma ve emek verme konusunda dediklerimi hatırlıyor musun? Gerçekten zaman içerisinde bu foruma çok emek verdim. Güzel ve bilgilendirici yazıları toparlamak güzel olurdu.

@ELINT

bu arada benimde bir sorum olcak. sadece 1000rr de bulunan elektronik direksiyon amörtisörünü başka motorlara uygulamak mümkün degil mi? piyasada birçok firmanın üretmiş oldugu amörtisötler var. fakat bunlar manuel yani elle kontrol ediliyo. hondanın ki gibi hıza göre sertliğini kendisi ayarlamıyo. acaba hesd yi başka motorlara uygulayamazmıyız? (600f, 600 hornet, cbf 500, f650 gs vs... )

1000RR da standar olan ve artık 600RR da da standart olarak gelecek HESD ne yazık ki sonradan başka motorlara takılabilen bir sistem değil. Sonradan takılan hidrolik amortisörlerin çalışma mantığı çok basit ve manuel olarak sertleştiriliyor. HESD motorun hızlanmasına göre, gittiği sürate göre ve yoldaki bozukluklara göre çok kısa sürede otomatik olarak devreye giriyor ve bunun için de bu hesaplamaları yapan elektronik bir sistem var. Sadece hızlı giderken değil, motorun ani hızlanmalarda da bu sistem devreye girerek yol tutuşunu ve güveni maksimum düzeye getiriyor.

Gökhan
05 Ocak 2007, 01:05
HESD hakkındaki açıklamalarınız için sagolun.:rendeer: tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
freshpide

ELINT emmi su honda hastaligindan vazcay, gell dogru yola gell :--]
dogru yol mu yanlış yol mu orası tartışılır:mrgreen:

boy
05 Ocak 2007, 01:37
@ELINT

tam olarak ögrenmek istedigim bunlardı. yani amörtisör tek başına degil. motorda da bi takım düzenlemeler varki hıza göre amörtisörün sertligi degişiyo.
Arkadaşım daha önce göndermiş olduğum linkte HESD hakkında çok detaylı bilgi var. İngilizce biliyorsan, adamlar devre şemalarını bile koymuşlar. Linki tekrar yolluyorum. İngilizce bilmiyorsan özetle olay şu şekilde çalışıyor. HESD, ECU (Electronic Controller Unit) tarafından kontrol ediliyor. Bu yüzden tek başına bir işe yaramıyor. Motosiklet hareketsiz konumdayken, aniden hızlandığı durumda HESD içerisindeki hidrolik sıvının yaptığı basınç ile ECU gidonu ne kadar sertleştireceğini otomatik olarak hesaplıyor. Yani sertlik sabit değil, o anki ivmelenmeye ve sürate göre sertlik değişken. Diğer gidon amortisörlerinde bu özellik yok, manuel olarak ayarlanabilen kademeli sertlik ayarı var. Hızınıza göre hareket halindeyken elinizle ayarlamanız veya belli bir ayarda bırakmanız gerekiyor. Oysa Honda'da motor düşük hızlarda gidon pamuk gibiyken aniden hızlandığınızda kaskatı olduğunu hissediyorsunuz.


HESD Hakkında Detaylı Bilgi (http://world.honda.com/motorcycle-technology/hesd/)


Valf Açık Konumu

http://world.honda.com/motorcycle-technology/hesd/img/valve_open_big.jpg

Valf Kapalı Konumu

http://world.honda.com/motorcycle-technology/hesd/img/valve_closed_big.jpg

Lindenbaum
05 Ocak 2007, 02:19
güzel topic olmuş herkesin eline sağlık...
budur

the_cayman
05 Ocak 2007, 02:27
Mehmet Abiye verdiği bilgiler için teşekkür ederim :rendeer:

Ben sonradan takılan HESD'in pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum, nasıl bir HESD orası da tartışılır

Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..

a: Neden honda alıyorsun
b: En iyi motosiklet üreticisi abi, yarışlarda hep birinci oluyor
a: HESD varmış hondada ne işe yarıyor duydun mu ?
b: Sistem işte abi mutlaka yararı vardır

Bilinçsiz kullananları sanırım hepimiz tanımışızdır hatta ben bir topikte gördüm adam race alması için ısrar ediyor

a: Abi hiç motor kullanmadım ama race almak istiyorum hangisini alayım
b: 600'lükten başla bir sene içinde 1000'lik alırsın
b: Bende 600 ile başladım 7 ay sonra binlik aldım
a: Sağol abi bende aynı şeyi düşünüyordum



Bilgiler insanları bilinçlendirmek içindir. Herkes herşeyi bilecek diye kural yok bu tecrübe işidir. Tekrar teşekkürler bilinçsiz kullanıma hayır :jocolor: :jocolor: ::angry2:: ::angry2:: ::rantinp:

GorkeM
05 Ocak 2007, 03:27
Biliyorum o topic'i cayman =)

kingOfTheExtreme
05 Ocak 2007, 06:51
Paylasımın çok güzel. Sagol bende hep merak ediyordum ne işe yaradıgını.

boy
05 Ocak 2007, 09:14
@the_cayman

Bilinçli honda kullanıcılarını takdir ediyorum ama bazıları bilmeden sistem vs.. honda hayat onda diyor ..
Bilinçli Honda kullanıcısı yerine bilinçli motor kullanıcısı desek daha doğru olur. Altınızdaki motorun ona en iyi ne şekilde hakim olacağınızı öğrenmeniz açısından öncelikle teknik özelliklerini çok iyi bilmelisiniz. Tankslapper'ın ne olduğunu öğrendikten sonra da bunu önlemek için adamlar ne gibi teknolojiler üretmiş görüyorsunuz. Fiziksel bir probleme teknolojik bir çözüm yani.

yarışçı
05 Ocak 2007, 11:10
PAYLAŞIM İÇİN TŞK.ÖZELLİKLE YARIŞLARIN VAZGEÇİLMEZİDİR,VİRAJ ÇIKIŞLARINDA ÖN TEKER YERDEN KESİLDİĞİ İÇİN KAFA SALLAR VE ÇOK İŞE YARAR İŞTE BU ALET O ZAMAN.

YAZILANLARIN HEPSİNİ OKUMADIM EĞER YAZDIYSANIZ PARDON:wiinkk: YARIŞ ESNASINDA VEYA MOTORUNUZU ZORLAMAK İÇİN ÇIKIYORSANIZ SERT Bİ ŞEKİLDE BIRAKILMALIDIR ŞEHİR İÇİ KULLANIM İÇİNDE YUMUŞAĞA ELLE AYARLAYABİLİRSİNİZ HER ZAMAN FAYDASI VARDIR:cherry:

myheart
06 Ocak 2007, 11:35
2. videoyu onceden izlemiştim çok kotu gerçekten madem ki boyle bir cozum var herkes bilgilensin faydalansın...

kıllıtarkan
06 Ocak 2007, 12:49
Çok faydalı bilgiler saol

Gökhan
06 Ocak 2007, 13:34
topicte soru soran, cevaplayan ve yorum yapan tüm arkadaşlara tşk. önemli bir konuydu ve sayenizde amacına ulaşıyor.

boy

Arkadaşım daha önce göndermiş olduğum linkte HESD hakkında çok detaylı bilgi var. İngilizce biliyorsan, adamlar devre şemalarını bile koymuşlar. Linki tekrar yolluyorum. İngilizce bilmiyorsan özetle olay şu şekilde çalışıyor. HESD, ECU (Electronic Controller Unit) tarafından kontrol ediliyor. Bu yüzden tek başına bir işe yaramıyor. Motosiklet hareketsiz konumdayken, aniden hızlandığı durumda HESD içerisindeki hidrolik sıvının yaptığı basınç ile ECU gidonu ne kadar sertleştireceğini otomatik olarak hesaplıyor. Yani sertlik sabit değil, o anki ivmelenmeye ve sürate göre sertlik değişken. Diğer gidon amortisörlerinde bu özellik yok, manuel olarak ayarlanabilen kademeli sertlik ayarı var. Hızınıza göre hareket halindeyken elinizle ayarlamanız veya belli bir ayarda bırakmanız gerekiyor. Oysa Honda'da motor düşük hızlarda gidon pamuk gibiyken aniden hızlandığınızda kaskatı olduğunu hissediyorsunuz
evet mehmet abi o topigi ilk açtıgın zaman okumuştum ve diger sitelerdede HESD hakkındaki yazılarada baktım. ingilizce olmadıgı için tam olarak teknik bilgiye sahip olmasamda çalışma prensibini ögrendim.
merak ettigim konu HESD nin başka motorlara uygulanabilgi miydi? şemaya bakıldıgında sanırım bu pek mümkün degil.

Tankslapper yüzünden hayatını kaybeden arkadaşlar. (bunlar sadece bir kişinin bildigi. eminim gerçek sayı daha korkutucu boyuttadır.)
alıntı:http://www.motordelisi.com/ftopict-19394-tankslapper.html

yıl 2003 kış
yer istanbul sefaköy
kaza: suzuki srad 750
1 ölü nedeni sapıtma (murat allahtan rahmet eylesin)

yıl 2004 yazı yer saros
yer çanakkale yolu
kaza: yamaha r-1
2 ölü nedeni direksiyon (mutlu-eylem allah rahmet eylesin)

yıl 1995 kış
yer keşan istanbul yolu
kaza: suzuki gsxr 1100
2 ölü yunanlı olduklarını biliyorum (tekerden sonra sapıtma)
yukarıdaki kazalar gibi daha kafamda çok örnek var, gördüğüm ve yaşadığım kadarıyla
ÇÖZÜM:direksiyon amartisörü, yoksa bu kaçınılmaz bir olaydır mutlaka başınıza gelebilir,

ÖNERİ:direksiyon amartisörü yoksa sürüş tekniği olarak ben şöyle yapıyorum race motorlarda normalden daha fazla agırlığımı öne veriyorum depoyla akraba çıkacağız . çünkü arka teker sapıtırsa kontrol elinizde GAZ

FAKAT ÖN TEKER DAĞILIRSA VAY HALİNİZE TOPLAMAK ÇOK ZORDUR


ve Tankslapper olayını atlatan racing motosiklet kullanıcının ne oldugunu anlamadıgı gösteren bir yazı:
alıntı:http://www.motordelisi.com/ftopict-29936-tankslapper.html

arkadaşlar hala şoktayım.Hızım 240 iken birden direksiyon sağa ve sola dönmeye başladı.Bi türlü kontrol altına alamadım yaklasık 100 metre o şekilde gittim.Ön fren boşalmış gibiydi.Tam hatırlıyamıyorum.Sorunun neden oldugunu anlıyamadım.Servise götürdüm tekerleğin havasının fazla oldugunu söylediler.Motorumun markası 600f. Acaba o süraatte eğilmediğim içinmi çünkü dik pozisyonda o hızı yaptım.

qwerter
08 Ocak 2007, 12:29
Elinize sağlık çok bilgilendirici oldmuş. Fakat bir sorum olacak. Bu sistem sadece race tipi motorlarda mı kullanılır ?yada ön kaldıran ve hızlı(sistemin sadece ön kaldırmakla ilgili olmadığını biliyorum) her makinaya lazım mı?

boy
13 Ocak 2007, 01:14
@qwerter

Elinize sağlık çok bilgilendirici oldmuş. Fakat bir sorum olacak. Bu sistem sadece race tipi motorlarda mı kullanılır ?yada ön kaldıran ve hızlı(sistemin sadece ön kaldırmakla ilgili olmadığını biliyorum) her makinaya lazım mı?
Ben racing dışında takan görmedim. Tankslapper olayı performanslı makinalarda oluşan bir durum.

speedygonzales
13 Ocak 2007, 02:44
özellikle eklediğin videolar ne işe yaradığını açıklamış, paylaşman çok güzel eline sağlık gerçi bizim için ne kadar 600 cc race hayal isede bilmek güzel..

sirRAVEN
17 Ocak 2007, 11:00
güzel omuş be yav

sahinbirinci
25 Ocak 2007, 09:28
çok güzelpaylaşım tebrikler.gerçekten bilgilendirici bir konu olmuş....konuyu güncel tutalım...

Gökhan
26 Ocak 2007, 01:58
umarım faydalı olur.

2move
26 Ocak 2007, 02:36
süper faydalı bir topik,tesekkurler..