PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Okuyun, Okutun...



Donald_Duck
15 Haziran 2005, 08:35
Baska bir forumdan "Buyuk Savas" adli arkadasimizin verdigi link...

http://www.tatd.org.tr/sagmenu/haberler/trafikkazasi.htm

Yrd. Doç. Dr. Cem OKTAY Türkiye Acil Tıp Derneği, Yönetim Kurulu Başkanı tarafindan kaleme alinmis.

UNBEATEN 21
15 Haziran 2005, 09:23
Gerçekten herkesin okuması gereken bir yazı.Özellikle kaskın öneminden bahsediyor.Donald_Duck, ilettiğin için teşekkürler.

ZipZip
15 Haziran 2005, 10:23
Donald_Duck tesekkürler

doziz
15 Haziran 2005, 11:12
"Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder."

Süper...Okuyun...Teşekkürler DD

Ergin
15 Haziran 2005, 11:29
Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

Bence bu yazılanları bütün motor severlerin beyinlerine kazımaları lazım özellikle yukardaki paragraf bence çok önemli gerçi hepsi çok önemli. saol Donald_Duck teşekkür ederim :cat:

aycansezer
15 Haziran 2005, 13:14
Aslında bütün markalar ürünlerinde bir sınırlandırma getirmeli... nasıl bir sınırlandırma? Mesela Ferrari, F50 modelini her imkanı olan kişiye satmıyor; satın almak isteyen kişiyi belirli testlerden geçiriyor diye duymuştum umarım yanılmıyorumdur. Her imkanı olan kişi kullandığı aracı gerek motosiklet gerekse otomobil olsun motor hacminin, ürettiği beygir gücünün ve trafiğe çıktığı zaman kendisine yada diğer trafikte seyreden diğer bireylere karşı tehdit unsuru taşıdığının bilincinde olamayabiliyor.Bunun gibi bilinci yerinde olmayan iki kişi aynı trafikte yan yana geldiklerinde de ölümle sonuçlanabilen kazalar meydana geliyor. Bu gerçekten de üzücü bir durum. Gerek trafikte gerekse çevremde böyle bilinçsiz insanları görmemek mümkün değil bende her zaman bilinçi olduğumu iddia etmiyorum ama en azından kendime olan sorumluluğumu yerine getirmeye çalışıyor kask ve diğer güvenlik ekipmanlarımı kullanarak kendimi ve ailemi az üzmeye çalışıyorum. Bu sorumsuzluk ve bilinçsizlik otomobil kullananlarda bu kadar bariz belli olmasa da motosiklet kullanıcılarında kask takmama gibi bariz bir şekilde kendini belli etmekte. Benim düşüncem Tüm markaların da ürününü satacakları kişilerde bir eleme yapması yönünde. Bir yaşa bağlı olarak tecrübe yada km sınırlandırması olabilir yada Hacim sınırlandırması da olabilir Sport, Supersport Naked ve Sport Touring motorlarda 600cc üzerinde Cruiser' da da 800 cc üzerinde hacmi olan motorlarını almak isteyen kişilere Ferrari’ nin yaptığı gibi bir test uygulaması düşüncesindeyim. Eğer netice olumsuz ise yok kardeşim sen bu motoru kullanacak kapasitede bir insan değilsin (tabi bu kadar ağır bir dilde olmaz herhalde :thumleft: ) bunu aldığında kendine yada çevrendeki insanlara zararın dokunabilir. Bunu sana satamam diyebilmeli eğer istersen bunun daha küçük hacimli versiyonu var onu kullanabilirsin yada isterseniz sizi sürüş okulumuzda bir eğitime tabii tutar işin ciddiyetini anlamanızı sağlar sonra bu motoru size satabiliriz diyebilmeli yanlış mı düşünüyorum?

Prometheus
15 Haziran 2005, 14:53
Belki sayfa değişir diye kopyalıyorum buraya:


MOTOSİKLET KAZALARI, KORUMA BAŞLIKLARI, ÖLÜM, YARALANMA

1990 yılında tüm dünyada yaralanmalara bağlı 5 milyon kişi ölmüştür. 2020 yılında ise beklenen ölüm 8.4 milyon kişidir.

Trafik kazaları ülkemizde yaralanmalara bağlı ölüm nedenlerinin ilk sırasında yer alır. Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı %20 iken motosiklet kazalarında bu oran %80'in üzerindedir.

Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahiptir.

Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran çok sayıda donanım vardır: kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi. Motosikletlerde ise en önemli koruma malzemesi koruma başlığıdır. Yine deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar ve koruma gözlükleri de önemlidir.

Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.

Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki birçok ülkede koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır. Tüm Avrupa Birliği ülkelerinde koruma başlığı kullanmayan motosiklet sürücüsü görmeniz mümkün değildir.

Motosiklet kullanırken koruma başlığı kullanmak ülkemizde de zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde gerekli yasal düzenleme yapılmıştır. 2004 yılı trafik cezalarına bakıldığında 78/1-b maddesine göre Trafik polislerinin ve diğer yetkililerin “Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmayan ve kullanmayanlara” 41,200,000 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulaması gerekmektedir. Ne yazık ki ülkemizde bu kurala hiç uyulmamaktadır.

Koruma başlıklarının yararı nedir?

Koruma başlıkları hayat kurtar, yaralanmaları azaltır, halkın ödediği vergilerin önlenebilir nedenlere boşa harcanması engellenir.

Koruma başlığı takılması ile ilgili birkaç rakama bakarsak kullanılmasının önemini çok daha kolay anlarız: Koruma başlığı orta, ciddi ve ölümcül kafa yaralanmalarını %60 ile %75 arasında azaltır.

Koruma başlığı kullanmayanlar kullananlarla karşılaştırıldığında:

2.5-5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kaldıkları,
1.5 kat daha fazla hastaneye yatış gerektiren yaralanmalarla sahip oldukları,
2 kat daha fazla ölümcül olmayan kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları görülür.

Boyun omurgası yaralanmasının görülmesi kullanmayanlarda kullananlara göre %7'den %10'a çıkar.

Araştırmalar motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada %29 etkili olduğunu göstermiştir, diğer bir deyişle motosiklet kazası geçirdiyseniz, koruyucu başlık takmayanlara oranla %29 hayatta kalma şansına sahipsinizdir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran %67'dir.

Koruyucu başlıklar yaralanma ve ölümü azalttığı gibi hastane masraflarının, işgücü kaybının, yasal ve mahkeme giderlerinin ve toplumun net kaybının azalmasını sağlar. Tüm bu giderler dikkate alındığında 1994 yılında ABD'de maliyetin 48 milyon doları bulduğu bilinmektedir.

Koruyucu başlık kullanmayan sürücülerin kazalarındaki hastane maliyetlerinin ve yatış oranlarının daha çok, hastanede kalış sürelerinin ve rehabilitasyon sürelerinin daha uzun olduğu bilinmektedir. Hastane ve rehabilitasyon maliyetlerinin ve işgücü kaybının vergi ödeyenler tarafından karşılandığını unutulmamalıdır. Motosiklet kazalarına bağlı gelişen kafa yaralanmalarının hastane maliyeti diğer kafa yaralanmalarına göre 2 kat fazladır. Bu kafa yaralanmaları bir koruyucu başlık kullanımı ile azaldığında her yıl trilyonlarca liranın kar edileceği açıktır.

Koruyucu başlıklar kullanan sürücülerin trafiği görmesini engellemez, diğer şeritleri kontrol etme süresini uzatmaz. Ayrıca sürücünün işitmesini azaltmaz. Koruma başlıklarının etkili olması için belirli standartlara göre üretilmiş olması gereklidir. Yeterli şekilde darbeyi emebilecek sertlikte ve görmeyi etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır.

Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmelidir.

Motosiklet kazalarında yaralanmanın şiddeti ve zaman önemlidir. Koruyucu başlık kullanılması ciddi kafa yaralanmalarını azaltması sayesinde tıbbi müdahalede bulunacak ekibe zaman da kazandırır.

Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

Motosiklet sürücülerinin kazalarda korunma ihtiyacı açıktır, koruyucu başlıklar sadece kullanıldıkları zaman etkili olurlar. Koruyucu başlık kullanımını artırmanın en etkili yöntemi ise yasaların çıkartılması ve bunların uygulanmasıdır. George Washington Üniversitesi Acil Tıp Departmanı profesörlerinden Dr. Tilman Jolly'ni şu sözü çok önemlidir: Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder.” Trafik polislerinin bu kuralın uygulanması konusunda gösterecekleri duyarlılık ve kararlılık ile hekimlerin kurtarabileceğinden daha çok hastayı kurtarma şansına sahip oldukları da unutulmamalıdır. Yasal düzenlemenin yapıldığı ülkemizde bu kurallara uyulmasını sağlamak ve denetlemek de görevimizdir. Trafik polislerinin üzerlerine düşen görevi yapmaları sağlık çalışanları beklentimizdir.

Yrd. Doç. Dr. Cem OKTAY
Türkiye Acil Tıp Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı

muvattali
15 Haziran 2005, 15:23
Doziz, tam da aklımdan geçen alıntıyı yapmışsın, aşkolsun :salut: Donald Duck'a bir kere daha teşekkürler.. :bounce:

powerbyaydin
19 Haziran 2005, 00:05
DD amca sağol :)

midnight
20 Haziran 2005, 18:39
Herkez okumalı. tşk. DD :)

e_erdun
20 Haziran 2005, 18:42
önemli bir istatistik :cat:

MoToR
27 Haziran 2005, 00:29
D.D bizde yani türk gencinde bir hava var: bana bir şey olmaz,kask beni bozar,benim tipimi göstermez.Onun için ben kask takmam,diyeni çok duydum.Gelde böyle maganda tipli adamlara kask takmanın önemini anlat.Yinede teşekkür ediyorum. :cat:

corvette
04 Temmuz 2005, 02:38
tek kelimeyle "süpper bir yazı" sağol dd.hayırlı sürüşler

hondaxl
04 Temmuz 2005, 18:50
Bize bi şey olmaz ...
Bunlar daha çok kedilerini mikrodalga fırınlarda kurulamak meraklısı ABD liler için.!!

Devamını istiyoruz... :queen: :queen:

fericok
07 Temmuz 2005, 12:37
Güzel! Benim bir önerim var: Oldukça genis bir camiamiz var. Motorlu sayisi da giderek görülür biçimde artiyor. Özellikle oto ehliyeti veren kurslari uyarmali ve baski yapmaliyiz ki, oto kullanicilarini motorculari görmeleri.. bilmeleri konusunda özellikle egitsinler.

stenza
11 Temmuz 2005, 01:21
çok değerli bir yazı .

DD de bizim için değerli bir ustadır . çünkü bilgisini paylaşması büyük bir erdemdir . ki söze dökülemeyecek kadar zor bir bilgidir motor bilgisi .

BURNER_18
04 Ağustos 2005, 12:36
dd amca bundan sonra motosikletin uzerıne otururken bıle kask takıcam

ossuruktan_teyyare
08 Ağustos 2005, 16:56
Güzel! Benim bir önerim var: Oldukça genis bir camiamiz var. Motorlu sayisi da giderek görülür biçimde artiyor. Özellikle oto ehliyeti veren kurslari uyarmali ve baski yapmaliyiz ki, oto kullanicilarini motorculari görmeleri.. bilmeleri konusunda özellikle egitsinler.

Hep kusur kadı kızındaymış gibi davranıyoruz. Sanki sayısı artan motorcuların hepsi sudan çıkmış ak kaşık. Tabii, kurslara baskı yapmak filan iyi ama, daha bu camianın yarısından fazlasının ehliyeti yok herhalde. Olayı "deneyim" ile geliştirmişler. Birilerinin de motor sürücülerini eğitmeleri gerekiyor.

İnternetteki sitelerin, forumlarda yazılanların çoğunun iz bile bırakmadığını düşünüyorum. Hem burada yazıp, tüm emniyet kurallarıyla ilgili görüşlere katılan hem de yola kasksız çıkan, 245 km. ile ... yolundan aktım diyen arkadaş sayısı hiç de az değil.
Emniyet sadece kask, eldiven midir arkadaşlar? Hız da tedbirsizlik, emniyetsizlik değil midir?

trasher
27 Ağustos 2005, 16:27
D.D bizde yani türk gencinde bir hava var: bana bir şey olmaz,kask beni bozar,benim tipimi göstermez.Onun için ben kask takmam,diyeni çok duydum.Gelde böyle maganda tipli adamlara kask takmanın önemini anlat.Yinede teşekkür ediyorum.


:queen: abi komple transparan kask yapıcaksın böle tipler için

poseidon_20
15 Eylül 2005, 10:25
dd tşk çok ciddi bir konuya parmak basmışsın bu yazıyı tüm motorculara okutmak gerek :rendeer:

qeek23
15 Eylül 2005, 11:16
dd teşkkürler...
:thumleft: +1

:cat:

kanunisultan
23 Eylül 2005, 22:13
eyvallah abim

Donald_Duck
25 Eylül 2005, 05:02
Arkadaslar tesekkur ederim... Bilgi paylastikca ise yariyor ve zenginlesiyor.


Gelde böyle maganda tipli adamlara kask takmanın önemini anlat

Bosver, anlamasinlar biz kendimize bakalim. 25 tane Peygamber bile bir iki kavimle basa cikamamis DD ne yapsin :bounce: Mumkun olan her dille ve heryerde anlatiyorum, bir kitap da yazdim internete bakmayanlara ulassin diye, elimden gelen budur. Gerisi biraz da sizlere kaliyor. Gordugunuzu uyarin, bilgnizi paylasin... dinlemiyorlarsa "hoscakal kardesim" deyip kendi isinize bakin. Bunlarla fazla ugrasilmaz, cok tecrubem olmustur. :farao:

buzadam
06 Ekim 2005, 15:55
raecing motor hakkında bilgi almak istiyorum lütfen yardım cı olurmusunuz

mercuryhepat
13 Ekim 2005, 03:42
hemen Türk gencine chamur atılıyo da sevgili arkadashlar dünyanın her yerinde bu ishler aynı..
D.D. daha iyi biliyodur, ben bildigimi paylashym, shöyle ki;
A.B.D. nin 1yada1kach eyaletinde kask kullanımı kishinin özgür iradesine bırakılmısh! sonuch ne dersiniz?? motorlu kazalarda ölüm oranı (atmak gibi olmasın ama) %70 artmısh. bu yasayı chıkranların elleri ayaklarına dolashmısh vs.... yanlısh bi shey varsa yada yanlısh biliyosam beni düzelt D.D.
kısacası her millette aptallar,cahiller ve "chürükler" vardır.kendimizi hor görmeyelim... :cat:

Caesar
13 Ekim 2005, 23:55
ülkemizde kask kullanımı nasıl artırılabilir bilemiyorum ama mutlaka zorlayıcı önlemler alınmalı özellikle pizza fast food vs. yemek yerlerinin kuryeleri kask takmıyolar. bunun yanında gerçeketen de tehlikeli motor kullanıyolar. sonuçlerı çok üzücü olabilir. polisler bu sürücülere ya da bağlı oldukları firmalara ceza keserse belki bi nebze önüne geçilebilir. ama millet olarak başımıza bir şey gelmedikçe nasihatları sallamayan bi yapımız olduğu için bunun gibi yazılar yerine cilt cilt kitaplar bile yazılsa aynı insanlar yine kask takmamaya dewam edeceklerdir. çok acı ama maalesef böyle

mertmertmert
14 Ekim 2005, 00:12
kask takmadan yolamı çıkılır arkadaşlar yaaa ????
allah sizi inandırsın ; elimden gelse kaskla yatıcam......
100 mt lik mesafeyi bile kaskla gidiorum - nerden biliyim marşa basar basmaz gelip bi tanesinin bana çarpmıcanı ????
allah kepimizi korusun................ kasksın hareket etmeyin........

burakoksuz
14 Ekim 2005, 00:43
teşekkürler DD inşallah okmak için okunmamaıştır bu yazı.bilgi hayata geçirilmediği sürece hiçbir işe yaramaz.

fastboy
17 Kasım 2005, 02:06
d.d kardeşim sağol kaskı takmayı düşünüyordum ama artık kesin takıcam

ghost_racer
03 Aralık 2005, 20:02
teşekkürler d.d

mondial50tt
07 Aralık 2005, 08:10
bilgiler için saolun :)

10_uR
07 Aralık 2005, 13:49
Faydalı bi yazı

ZZR
14 Haziran 2006, 21:22
yine sağlığımız hayatımız için güncellenmesi gerekn topicti işte size bilgi


emeğe saygı ile.

watercolours
14 Haziran 2006, 21:29
295 mesajda 1 faydalı mesaj... sonunda...

vlad1462
14 Haziran 2006, 21:33
beklenileni yapıyo vatandaş.düşündüğüm gibi bikaç faydalı topic güncelleyip ben gereksiz topoic hortlatmıyorum muhabbeti yapacak.:farao:
bu arada sanırım bununla organize biri daha girmiş bulunuyo siteye.sitede köstebekler dolanıyo haberiniz olsun

ZZR
14 Haziran 2006, 21:36
beklenileni yapıyo vatandaş.düşündüğüm gibi bikaç faydalı topic güncelleyip ben gereksiz topoic hortlatmıyorum muhabbeti yapacak.:farao:
bu arada sanırım bununla organize biri daha girmiş bulunuyo siteye.sitede köstebekler dolanıyo haberiniz olsun
bana saldırı mesajları çekmekten ne anlıyorsunuz.:farao: :farao: :farao:


beklenileni yapıyo vatandaş.düşündüğüm gibi bikaç faydalı topic güncelleyip ben gereksiz topoic hortlatmıyorum muhabbeti yapacak.:farao:
bu arada sanırım bununla organize biri daha girmiş bulunuyo siteye.sitede köstebekler dolanıyo haberiniz olsun
bana saldırı mesajları çekmekten ne anlıyorsunuz.:farao: :farao: :farao:

vlad1462
14 Haziran 2006, 21:40
sen anlamsız topicleri hortlatmaktan ne anlıyosun.
sorulan soruları niye cevaplamıyosun
bukadar uyarıya ve hakkında açılan topice rağmen hala niye tutumunu deişmemekte ısrar ediyosun.
sana saldırıyorum çünki şimdiye kadar yaptıklarından hiçte öyle saf masum biri olamdığını görebiliyorum

ZZR
14 Haziran 2006, 21:42
sen anlamsız topicleri hortlatmaktan ne anlıyosun.
sorulan soruları niye cevaplamıyosun
bukadar uyarıya ve hakkında açılan topice rağmen hala niye tutumunu deişmemekte ısrar ediyosun.
sana saldırıyorum çünki şimdiye kadar yaptıklarından hiçte öyle saf masum biri olamdığını görebiliyorum
Bu mesaja anlamsız diyecek kadar bilgisiz ve safmışsın:farao: :farao:

bbaday
14 Haziran 2006, 21:46
bu faydalı bilgiyi okuyupda kayıtsız kimse kalamaz kanaatindeyim lutfen motorcu dostlarınıza bu yazıyı gönderin...

praetorian
14 Haziran 2006, 21:49
"beklenileni yapıyo vatandaş.düşündüğüm gibi bikaç faydalı topic güncelleyip ben gereksiz topoic hortlatmıyorum muhabbeti yapacak.
bu arada sanırım bununla organize biri daha girmiş bulunuyo siteye.sitede köstebekler dolanıyo haberiniz olsun"
demıs vlad..senın ıcın yazılanları ıyı oku ZZR1400

bbaday
14 Haziran 2006, 21:52
arkadaşlar yeter artık böyle önemli bir konu başlığında bile tartışma zemini oluşturuyorsunuz lütfen arkadaşlar

zzr lütfen sende cevap verme eğer sana yüklenildiğini düşünüyorsan skull a bildir..

vlad1462
14 Haziran 2006, 21:53
konuyu çarpıtma.neden bahsettiğimi sen iyi biliyosundur.ne yapacağını tahmin ediyorum.bugibi bikaç konuyu hortlatıp sonra diğer iş olsun diye yazdıklarını örtbas ediceksin.
bu rada nickin kısalmış:silent:
ha bide saygılar demeyi unutmuşsun.valla üzüldüm,okadar mesaja karşılık yazdıklarının ardından hep saygılar yazmıştın.bana niye yazmadın.yoksa diğeri popüler bi topictide, millete şirin gözükmek uğrunamı yazıyodun öyle

kimi
14 Haziran 2006, 22:44
teşekkürler yazı için saol :cat:

ghostrideremir
14 Haziran 2006, 22:56
DD paylaşım için sağol

egemen032
14 Haziran 2006, 23:07
kaskla gaz adamı yolda gomaz.........arkadaşlar lütfen gencliğimize dikkat edelim duyarlı olalım

macrol 500
14 Haziran 2006, 23:19
elinize saglık saolun