PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin malı mmotosikletlerin vibrasyonuna çözüm :)



eralpt
12 Haziran 2005, 01:16
Selamlar..

2004 model YBR 125 imizi satıp yine YBR almak için ugraşırken 2005 YBR lerin gecikmesiyle ve acil olarak egitimde kullanmak zorunda oldugumuzdan RAMZEY çift silindirli 125 cc motorunu aldık... Ve fakat önceleri nasılsa rodajda zamanla azalır diye düşündüğüm vibrasyon malesef hiç azalmadı.. Bir de makinenin vitesleri o kadar kısa ki. 5. vites 8000 devirde 80 le gidiyor. ve 8000 den sonra el ayak kıç her yer uyuşuyo. Özellikle Pazar günü wattabeye gidip gelince olayın vehametini daha iyi anladım. Ve hemen buna bir çözüm bulmalıyım dedim.. İnceledim ve motorun şasi ile olan bağlantılarının arasında ne bir lastik conta ne de takoz kullanılmamış. Motor direk şasiye vidalanmış ve böylece bloğun tüm vibrasyonu aynen şasiye geciyor. Bende çözüm olarak motor bloğu ile şasi arasına lastik o-ringler koymakta buldum. Vibrasyon %30 azalsa ona bile razıydım.. Şimdi yaptıgımız şeyleri fotograflarıyla anlatıyorum.

sözkonusu ameliyata alınacak motosiklet bu:

http://x4.putfile.com/6/16102550953.jpg

Gerekli malzemeler..

- 1 adet işini iyi yapan ve üşenmeyen usta (ben mondial yetkili bayi Ercan ustaya gittim ve gercekten çok memnun kladım. teşekkür ederim kendisine)

- 7 adet çelik civata (motoruna göre boyu ve sayısı değişir)

- 28 adet lastik o - ring (motoruna göre sayısı değişir)

http://img292.echo.cx/img292/6672/dsc025872vy.jpg (http://www.imageshack.us)

- 1 adet vibrasyondan dolayı sürücüsünü delirten çin malı motosiklet

- yaklaşık 5.5- 6 saat gibi bir boş vakit.

Öncelikle motor bloğunun şasiye baglantı yapan bir parçası var. onun sökülmesi gerekiyoki arasına o-ringler konulup tekrardan o şekilde bağlanılsın.

http://img292.echo.cx/img292/1235/dsc025903ph.jpg
http://img292.echo.cx/img292/6189/dsc025918ga.jpg
http://img292.echo.cx/img292/6100/dsc025934mm.jpg

Bu parçanın görevi motor ile şasiyi birbirine bağlamak. Yani bri nevi köprü görevi görüyor. Bu parçanın sadece motor ile bağlantılı olan ksımının arasına o-ring koymaya karar verdik. Bu da bira zkülfetli bişi tabi çünkü motor bluğu ile bu nun arasında hiç pay yok silem geciyor. Biraz aralarını açmak gerekti.. sonra contalarla birlikte yeni vidaları da taktık.

http://img292.echo.cx/img292/1635/dsc025947sa.jpg

Daha sonra motorun arka tarafındaki ana bagalntı noktalarına sıra geldi.

http://img292.echo.cx/img292/8381/dsc025892no.jpg

Buradaki civatayı da söküp,

http://img292.echo.cx/img292/6561/dsc025963xx.jpg

bağlantı noktalarının arasını 2 şer mm acıp aralarına contaları da koyup tekrar yeni celik civata ile baglantıyı yaptık.

http://img83.echo.cx/img83/1230/dsc025979yr.jpg

http://img83.echo.cx/img83/9738/dsc025985tm.jpg

Sonuc olarak ben %30 bir vibrasyon azalmasına razıydım bu işlemlerin sonucunda. Fakat yola çıkınca farkettimki nerdeyse yarıya inmiş. TAbiki komple yoketmek mümkün değil ama en azından rahatsız etmiyor artık. Uğraştıgımıza değdi yani..

Bu arada bir de ön dişliyi 14 ten 15 e çıkardım. Şimdi 5. viteste biraz daha rahat gidiyorum.. Bir başka ayrıntı da 239 km de 20 milyonluk benzin yaktım ve yarısına yakını pistte 1. vites egitimlerde kullanıldı. O açıdan motoru pek begendim. gercekten çok az yakıyor.

Umarım faydalı bir anlatım olmuştur..

Uygulamak isteyenlere yardımcı olurum..

Saygılar..

Barış Şuşut
13 Haziran 2005, 01:00
elindeki makina gayet iyi (fotoğraf makinesi) ve bir modifiye ancak bu kadar iyi anlatılır emeğin için teşekkürler daha başka uygulamaların veya fikirlerinvarsa yaz bir çok arkadaş yararlanacakt :king: ır

barisci26
13 Haziran 2005, 22:00
Tam bir motorcusun Eralpt bravo :thumleft:

shadow-vt
13 Haziran 2005, 22:10
paylasmak icin sarfettigin emegine saglık arkadasım ..(bu arada harleyler bile 2005 e kadar direk şaseye baglıydı daha onlar bile bu sene lastik takozla baglamıslar aynı sekılde vibrasyon simdi eskiye gore azalmıs)

ariftoteles
15 Haziran 2005, 23:34
bu çinliler gres yağı ve lastik özürlü ama sen bence oraya lastik koymakla iyi etmemişsin çünki lastikler sıcaklıktan erir oraya konulacak engüzel şey teflon du bence...

MoToR
17 Haziran 2005, 23:49
eralpt kardeşim,senin gibi motorcular varken bu ülkenin sırtı yere gelmez.Pratik ve akılcı çözümlerin için teşekkürler.Ellerine sağlık baya bi uğraşmışsın :rendeer:

ezme
18 Haziran 2005, 02:48
"helal" tek kelimeyle!
hem fikir veriyor aynı dertten muzdariplere
hem ilham kaynagı
hemde ogretici fotolarıyla!

ohyeah
18 Haziran 2005, 18:06
abi harbiden mukemmel anlatmışsın kameranda baya kaiteli olsa gerek.
benim motorumda cın malı zealsun 200 cross sarsılma bendede oluyo fakat benim derdim bu degil. vites aralıkları cok kısa zırt pırt vites degistirmek gerekiyo. buna bi cozum war mı? varsa yakıtı hızı ve performansı nasıl etkiler?

just_life
30 Haziran 2005, 21:17
:rendeer: :rendeer: :rendeer:

KALDERA
02 Temmuz 2005, 23:20
işte paylaşım bu.işe yarar yaramaz ayrı konu. ama bır emek verilmiş ve paylaşılmış.umarım herkezin işine yarar. çünkü bu sorun hemen hemen herkezde var.eline sağlık arkadaşım.. :rendeer:

kivanctf
02 Ağustos 2005, 20:33
Bu olayı Susuki gn 125 de denesem bende de sanırım bi olumlu değişim olur diymi.

RUZGARSEVDALISI
08 Ağustos 2005, 16:13
gerçekten bravo tek kelimeyle süper anlatmışsın :)

eralpt
09 Ağustos 2005, 13:17
Butun iy dileklerini söyleyen herkese teşekkür ederim.. Umarım faydalı olmuşumdur.. :rendeer:

aydinynr
09 Ağustos 2005, 13:23
Valla hem de çok faydalı oldun bence bende as125t var ciddi bir vibrayon sorunum yok fakat ben de senin yaptıklarını uygulamayı düşünüyorum :rendeer:

ZAPATA
09 Ağustos 2005, 13:24
emeğin için teşekkürler eralpt

eralpt
09 Ağustos 2005, 21:24
Valla hem de çok faydalı oldun bence bende as125t var ciddi bir vibrayon sorunum yok

Valla bence AS125T de hiç vibrasyon yok.. Birşey yapmana gerek yok diye düşünüyorum.. :cat:

scuba
09 Ağustos 2005, 21:43
hocam ellerine sağlık :rendeer:

purifier
10 Ağustos 2005, 13:44
hemen hemen her motorcunun sorunu vibrasyon meselesi.çin mallarının özelliği bu işte, işçilik kalitesi sıfır.çin malı alanın eli tornavida tutacak becerisi olması lazım. yoksa ana parçaların markalı motorlardan farkı yok. mesela 125 lik çin motorların piston ölçüleri çogunlukla honda ile aynı,bişey olursa orj. honda pistonu takılabilir pekala.ben artık çin ile japon motorları arasında fark görmüyorum.japonlar isme para istiyolar.

eralpt
10 Ağustos 2005, 14:24
çin mallarının özelliği bu işte, işçilik kalitesi sıfır.çin malı alanın eli tornavida tutacak becerisi olması lazım.


bu yazı ile



ben artık çin ile japon motorları arasında fark görmüyorum.japonlar isme para istiyolar.


bu yazı birbirine tezat oluşturmuyor mu? yoksa ben yanlış mı anladım?? :silent:

zeronero
11 Ağustos 2005, 12:58
eralpt yaptıkların akıllıca, bi arkadaşımda jinlun var vibrasyondan dolayı
motorundan sogudu binmek istemiyo. ama onun sorunu motordan kaynaklanıyomus heralde. bu arada ramzey cin malımı acaba

zeronero
11 Ağustos 2005, 13:02
evet purifier , bi karar ver de honda mı iyi jinlunmu iyi
anlayalım :))

zuhtupasa
11 Ağustos 2005, 13:04
:bounce: arkadasım valla ellerine sağlık. benim motorumda bu tip bişi olmamasına ragmen aydınynr gibi bende düşünmüo degilim.. bilgilendirmen için cok cok tesekkurler.. :rendeer:

purifier
11 Ağustos 2005, 13:39
eralpt ; zeronero
eralpt bu şekilde bi alıntı yapsaydı tezat oluşturmadığına daha iyi görebilecekti.

çin mallarının özelliği bu işte, işçilik kalitesi sıfır.çin malı alanın eli tornavida tutacak becerisi olması lazım. yoksa ana parçaların markalı motorlardan farkı yok


cümle tamamıyla yorumlanırsa çelişki olmaz sanırım

purifier
11 Ağustos 2005, 13:46
evet purifier , bi karar ver de honda mı iyi jinlunmu iyi
anlayalım :))
paran varsa honda iyi. 2.elde avantajlı.bütçem kısıtlı ama tamirden anlarım diyosan jinlun olur pekala. mesela ben kendim için 10 yaşında masraflı ama çok ucuz bi motoru 2 yaşında masrafsız olana tercih ederim.

eralpt
11 Ağustos 2005, 13:50
purifier,
yani senin demek istedigin sektor tabiriyel "finishing" dediğimiz, son işçilik kötülüğü, devamlı gevşeyen vidalar falan gibi demek istiyorsun o halde.. Yani motorun yuruyen askamı değil..

Eger demek istedigin buysa haklısın gercekten finishing leri çok kötü çinlilerin.. ama iyi olursa maliyet artar.. o yuzden..

chocolateman
07 Eylül 2005, 15:26
Gerçekten çok hoş bir anlatım olmuş. Emeğine sağlık arkadaşım.

En kısa zamanda yaptıracağım,

İlave olarak, eski 2 zamanlı motorsikletlerde motor bloklarına takılan plastik titreşim emiciler vardı birde onları deneyceğim ilave olarak.

pacino
08 Eylül 2005, 00:34
Emeğin için
BRAVO :cat:

sinandurak
04 Nisan 2006, 21:55
deneyim önemlidir. Valla yazdıgın için saol belki kimsenin aklına gelmedi bunlar

motocycleboyreigns
05 Nisan 2006, 00:09
Teşekkürler biliyor musun bilmem ama bir başlığın altında nickini görünce hah faydalı birşey diyor insan:cat:

zatoichi
25 Mayıs 2007, 18:47
Teşekkürler biliyor musun bilmem ama bir başlığın altında nickini görünce hah faydalı birşey diyor insan:cat:

bunun üstüne söylenecek fazla bir laf yok, bravo eralpt.

Tutkun22
15 Temmuz 2007, 00:01
2.5 milyar vericem alıcam makineyi sonra söküp conta takıcam.:pr::pr::pr:

alpino
15 Temmuz 2007, 00:21
denemekte fayda var teşekürler

ayarsiz125
15 Temmuz 2007, 00:47
kardeş emeğine sağlık güzel anlatmışsın..
birçok arkadaşa faydalı olacağını düşünüyorum..
aynı işlemleri ben de bi arkadaşın kanuni 125 t ye uygulamıştım çok da randımanlı olmuştu..

blackberry
15 Temmuz 2007, 00:52
güzel çözüm.bende titreşim motorun tam devrinde yani vites değiştirme zamanı gelince gerçekleşiyo redline olunca kesiliyo ama bu seferde mtorun ömrü gidio.teşekkürler..

stubborn
15 Temmuz 2007, 01:44
paylaşımın için teşekkürler :rendeer:
bende birs:wiinkk:üredir bu olayı yapmayı planlıyordum , ama sonuçtan emin olmadığım için kalkışamıyordum bunu duymak süper

bart1969
15 Temmuz 2007, 02:23
yazdığımı okuyan ve ciddiye alan olur mu bilmiyorum.çünki herkes oh süper müthiş,sağol vs demiş.
ancak ben bu çözümü tutmadım:
1.çin motor alınmaz.
2.bu yöntem geçici.uzun vadede bozulur.
çünki koyduğunuz lastik parçalar çok dayanmaz.5 bilemedin 10 bin km sonunda sapır sapır dökülür hiç farkında olmadan bir bakmışınız motor neredeyse kopmuş düşecek.
yani o kadar titreşime o eklemler dayanacak olsaydı fabrika çıkışta koyarlardı.
ha ben koyduğum nesneleri her 2500 km de söker tyenisiyle değiştiririm derseniz o bak oldu.tabi her defasında sök tak vida yerleri vs yalama olmazsa.

lütufpaşa
15 Temmuz 2007, 02:30
paylaşımın için teşekkürler :rendeer:
bende birs:wiinkk:üredir bu olayı yapmayı planlıyordum , ama sonuçtan emin olmadığım için kalkışamıyordum bunu duymak süper

Sen önce ayağa kalk :)........

derya_motor
15 Temmuz 2007, 02:49
arkadaşlar biz de bu titreşim için bir yol bulduk.titreşimin asıl nedeni krank milindeki balans.burda bir tornacı arkadaşım aracılığıyla bu milin balansını sıfırladık.bu işlemi kanuni seyhan 125 t modeline yaptık.titreşim yarıdan çok azaldı.birde eralp in yaptığı gibi bir işlem yaparsak iş bitmiş demektir

GKN
15 Temmuz 2007, 04:00
herşey tamamda 2 sene önce açılmış bu konuyu nerden buldunuz?

TuğrulÖzbek
15 Temmuz 2007, 04:08
bence faydalı bir konu gözümden kaçmış
benzeri bir sorunda ne yapacağımı şimdi daha iyi biliyorum:cat:

satoyama
15 Temmuz 2007, 06:14
:queen: vibrasyonmu :queen: eee

DISTORTEDMAN
25 Temmuz 2007, 18:53
Arkadaşlar o-ring uzun süre dayanmaz bencede. Bu yöntem çok mantıklı. Ama standart o-ring yerine oraya konulabilecek daha sağlam, ısıya ve mekanik zorlanmaya daha çok dayanan başka bir malzeme varmıdır tavsiye edebileceğiniz? Teflonu okudum bir önceki sayfada. Onun dayanımı nedir acaba? Mesela 5000km. de bir olmasında daha sağlam bir malzemeyle 10-15.000km.de bir yenilensin o zaman pek mantıksız bi çözüm olmazki. Başlangıç motoru olarak seçtiğimiz bu motorları kullanım süremiz nedir ki zaten. İstisnalar olabilir ama Honda da alsak mutlaka şu 150li liği satayımda bi 650lik alayım diye düşünicez birgün mutlaka. Öyleyse bu tip çözümleri biraz daha geliştirerek idare edebiliriz. Ön dişlide değiştirilirek idare edilebilir. Benim ramzeyde E5'e çıkıp 80-90km.ye çıkınca sadece ayak bileklerim çok vibrasyona maruz kalıyo. Gidonda çok az vibrasyon var. Kışın eldiven takınca onun da etkisi azalacak. Artçılardan da pek bi şikayet yok. Belki sadece benim peglere bişi uygulama yoluna giderim bende.

TuğrulÖzbek
26 Temmuz 2007, 00:51
KTM nin peglerinde lastik takozlar var. peglere uygun bir lastik takoz kullanılabilir.

DISTORTEDMAN
26 Temmuz 2007, 10:07
Evet Tuğrul bende markalı bi motosikletin peglerini benim Ramzeye uydurmayı düşünüyordum bir şekilde :cat:

harunkara
09 Mayıs 2014, 20:39
Arkadaşlar fotograflar bnde görünmüyor bna msn dir face dir bi şekilde gönderebilecek var mı ?
Vibrasyon bndede baya fazla yaptırmak istiyorum da.

ridvan35
09 Mayıs 2014, 22:57
arkadşlar fotolar açılmıyor

HanzoLife
09 Mayıs 2014, 23:33
9 yıl beklemiş ne bekliyonki:)

yöntici beyler bir el atarsa gelebilir

harunkara
10 Mayıs 2014, 20:11
yönetici beyler bi el atabilir misiniz