mostwanted_57
18 Kasım 2006, 19:35
Rahmi KOÇ Müzesinde Bir Motor: Zündapp KS601
http://www.rmk-museum.org.tr/images/Agustos_2006/motor_b.gif
Rahmi M. Koç Müzesi Türkiye'de Ulaşım, Endüstri ve İletişim tarihine adanmış ilk önemli müzedir. Haliç'in kıyısında, endüstriyel arkeolojinin önde gelen örneklerinden olan muhteşem binalar içinde yer alan koleksiyonu gramofon iğnesinden gerçek boyutlarda gemilere ve uçaklara kadar uzanan binlerce objeyi içermektedir. İşte bu değerli koleksiyonda birde motosiklet bulunuyor: Zündapp KS601
Zündapp ilk olarak 1917'de Nuremberg'de 'Zünder-und Apparatebau GmbH'a adı ile patlatıcı üreticisi olarak kurulmuş. Birinci Dünya Savaşı sonrasında silah parçalarına olan talepin düşmesi ile 1919'da motorsiklet üretimine geçen şirket 1984'de Japonların rekabetine karşı koyamayarak iflas etmiş.
1950'de piyasaya sürüldüğünde Almanya'nın en hızlı kara taşıtı olan ve 'Yeşil Fil' olarak da bilinen KS60'nın, yatay karşılıklı çift silindirli üstten subaplı motor ve 4 vitesli vites kutusu savaş öncesi döneme aittir, ancak şimdi teleskopik ön çatallar, pompa pistonlu arka süspansiyon ve değiştirilebilir tekerlekler tüp şeklinde bir kasaya monte edilmiştir.
Motor müzeye Yavuz Baylan tarafından bağışlanmış.
http://www.rmk-museum.org.tr/images/Agustos_2006/motor_b.gif
Rahmi M. Koç Müzesi Türkiye'de Ulaşım, Endüstri ve İletişim tarihine adanmış ilk önemli müzedir. Haliç'in kıyısında, endüstriyel arkeolojinin önde gelen örneklerinden olan muhteşem binalar içinde yer alan koleksiyonu gramofon iğnesinden gerçek boyutlarda gemilere ve uçaklara kadar uzanan binlerce objeyi içermektedir. İşte bu değerli koleksiyonda birde motosiklet bulunuyor: Zündapp KS601
Zündapp ilk olarak 1917'de Nuremberg'de 'Zünder-und Apparatebau GmbH'a adı ile patlatıcı üreticisi olarak kurulmuş. Birinci Dünya Savaşı sonrasında silah parçalarına olan talepin düşmesi ile 1919'da motorsiklet üretimine geçen şirket 1984'de Japonların rekabetine karşı koyamayarak iflas etmiş.
1950'de piyasaya sürüldüğünde Almanya'nın en hızlı kara taşıtı olan ve 'Yeşil Fil' olarak da bilinen KS60'nın, yatay karşılıklı çift silindirli üstten subaplı motor ve 4 vitesli vites kutusu savaş öncesi döneme aittir, ancak şimdi teleskopik ön çatallar, pompa pistonlu arka süspansiyon ve değiştirilebilir tekerlekler tüp şeklinde bir kasaya monte edilmiştir.
Motor müzeye Yavuz Baylan tarafından bağışlanmış.