PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Kazalarını Azaltma Hareketi



1100GLS
17 Kasım 2006, 12:26
Arkadaşlar merhaba,

Emok ve Esentepe Rotary dernekleri olarak , Türkiye Motosiklet Güvenliği Projesi adı altında, Motosiklet Kazalarının azaltılması ve Motosikletin Farkedilmesi Hareketini başlattık.

Bu çalışmaya yön vermesi açısından , sizlerin yardımına ihtiyacımız var.
Lütfen katkılarınızı, bana e-posta ile ulaştırınız.

1. Motosiklet kullanırken , karşılaştığınız zorlukları lütfen bana yazınız. (Farkedilmemek, sıkştırılmak vs.)
2. Motosiklet kazasında hayatını kaybetmiş tanıdıklarınızın bilgilerini ( Adı , kullandığı motosiklet, yaşı, kaza yeri,kıyafeti, sürüş tecrübesi km/yıl ) , kaza oluş şeklini bana yazınız.
3. Başınızdan geçen trafik kazası veya kaza tehlikesi varsa, bunlarıda yazarak bana gönderiniz.

Göndereceğiniz bu bilgiler , Türkiye'de daha güvenli motosiklet kullanımı için hem motosiklet sürücülerini , hemde bizim dışımızdaki bütün araç sürücülerini bilgilendirmek için yapılacak çalışmaları yönlendirmek ve beslemek için kullanılacaktır.

Aşağıda başlayan projenin ana hatlarını okuyabilirsiniz.
Ayrıca bu projede çalışmak isteyebilecek , katkı sağlamak isteyen herkese kapımızın açık olduğunu belirtmek isterim.

Şimdiden teşekkürler.Selamlar.

Kemal Berker
ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.
www.motohobi.com
0532 4950347


TÜRKİYE MOTOSİKLET GÜVENLİĞİ

TÜRKİYE’DE Kİ MOTOSİKLET GÜVENLİĞİNİN TARİHÇESİ
Ana Hatlar:

1. 1990’dan buyana araç yoğunluğu ve kaza istatistikleri çıkartılmalı.
2. Motosiklet güvenliğini ilerletmek için yapılan Resmi ve gayri resmi çalışmalar toplanmalı .
3. Motosiklet güvenlik eğitimi için örnek teşkil eden çalışmalar toplanmalı.


1. Motosikletlerin karıştığı kaza tipleri ( kavşak, u dönüşü vs)
2. Araç Yoğunluğu Motosiklet + Otomobil
3. Trafiğe kayıtlı ikitekerli araç sayısı
4. Trafik kazasına karışan trafiğe kayıtlı
5. Trafiğe kayıtlı ikitekerli araç kazalarındaki ölümler
6. Motosiklet Ölümleri Yaş Grubuna göre
7. Lokasyona göre kazalarda ölen motosiklet sürücülerinin dağılımı
8. Kaza sayısı ve Motosiklet sayısının karşılaştırılması
Bu çalışmanın başlatılması ve yürütülmesi için “Türkiye Yol Güvenliği Konseyi”’nin kurulması gereklidir.

Türkiye Yol Güvenliği Konseyi’nin görevleri

1. Yol güvenliğini arttırmak için gerekli ölçümleri, istatistikleri yapmak ve geliştirmek.
2. Sisteme katkı sağlayacak bütün ölçüm, araştırma ve aktivite yapan kurum ve kuruluşları destekleyerek koordine etmek.
3. Trafikte ki Nakliye , Mühendislik, Güvenlik, Eğitim ve Trafik Kanunları, Tıbbi Bakım konularında yapılan araştırmaları takip edip , istatistiksel bilgiler oluşturmak




Motosiklet Güvenlik Konseyi Sorumlulukları:
 Motosikletin trafikte daha güvenli seyrini sağlayacak fikirler ve konseptler geliştirmek.
 Karar verilen programları geliştirmek ve uygulamak.
 Trafik güvenliği ile ilgili resmi kurumlara rehberlik etmek.
 Motosiklet ve tüm ikitekerli araçlar için araştırmalar yapmak.
 Motosiklet ve tüm ikitekerli araçlar için kamuoyu oluşturmak.
 Türkiye’de ki en büyük motosiklet bilgi bankasını oluşturmak.
 Bilimsel konferanslar düzenlemek ve/veya katılmak
Motosiklet güvenliği için önemli kanuni kaideler
Zorunlu Kask Kullanımı

- Motosiklette zorunlu kask kullanımını sağlamak.
- Scooter ve Moped’lerde zorunlu kask kullanımını sağlamak
- Para cezalarının uygulanmasını sağlamak.

Sürücü eğitimlerinin ve sınavlarının yeniden organize edilmesi .

-Sürücü eğitimlerini arttırma,sınavları yeniden düzenleme,

Motosiklet güvenliği için önemli kanuni kaideler
Far Açık Sürüş.
- Gündüz farların açık kullanımı için kanuni zorunluluk getirilmesi
Seviyeli Sürücü Lisansı (A1,A Kısıtlı, A)
- Zorunlu temel egitim sarti getirilmesi.
- A1 sürücü lisansı (Max:50 cc, 16 hp 16 yasından itibaren) baslangic ,2. yilda sonra , A Kısıtlı için seviye sınavı.
- A Kısıtlı sürücü lisansı ( max 125 cc, 33 hp 17 yaşından itibaren)
2. yilda sonra , A için için seviye sınavı
- A 21 yaş ve üstü için doğrudan A sınıfı sürücü lisansı .

Bu durumda
1. Temel Zorunlu eğitim. ( Artçı alamaz , otoyola çıkamaz.)
2. Standart eğitim ( Kısıtlı) ( Artçı alamaz , otoyola çıkamaz.)
3. İleri seviye eğitim

Olmak üzere, 3 tip kurs, sınav ve ehliyet olmalı.

Motosiklet güvenliği için önemli kaideler
• M.G.Konseyi – Türkiye’de ki bütün motosiklet eğitimlerinin sorumluluğunu almak.
• Geliştirilen 2 günlük Gençler- Küçük motosiklet eğitimi .
• Scooter sürücüleri için özel eğitimler geliştirmek.
• Türkiye’de ki bütün Güvenli Sürüş Eğitimlerini kapsayan bilgilendirici broşür ve dergiler yayınlamak.
• Zorunlu Trafik Sigortasını teşvik edici kampanya yapmak.
• Sigorta şirketleri ile ABS ve benzeri yeni fren sistemlerini teşvik eden kampanyalar yapmak.

Hedef Grup Programları

1. Problemleri yol kullanıcılarına göre gruplamak.

2. Merkezi ve Ulusal uygulamaları tekdüzen haline getirmek.

3. Programların uygulama ve geliştirme aşamalarında ilgili kurum, dernek ve kulüplerin katılımını sağlamak.

4. Amaç sadece yol kullanıcılarının davranışsal modellerini değiştirmek olmamalı, bununla beraber yolların ve trafiğin kondisyonları da hedef grupların ihtiyaçlarına uygun hale getirilmelidir.

Gokhan2433
17 Kasım 2006, 12:43
Bence halen araba kullanan insanlar ve daha çok eski toprak dediğimiz büyüklerimiz arabanın içindeyken motor görmeye tahammül edemiyorlar.Malum İstanbul trafiği yavaş yavaş ilerlerken motorlular aralardan hiç takılmadan geçmesi insanlara cazip gelmeye basladı 55 yasındaki babam bile yav ben de bi motor alayım diyor.Türkiye'de motosiklet kültürü yeni yeni olusmaya basladıgı için eğitimlerde buna göre hareketlilik kazanıyor ve insanların her gecen gün motorlar hakkında daha da bilinçlendiğini düşünüyorum.Kask kullanımı için caydırıcı cezalar konulabilir.Eğer bu düşününler hepsi yapılırsa ki bundan biraz endişem var motosiklet ülkemizde çok farklı yerlere gelebilir diye düşünüyorum.

cakalaz
12 Aralık 2006, 16:11
Tebrikler kardeşim :silent:

sezginmax
12 Aralık 2006, 16:57
Kasksız yola çıkmayalım.Genelde gençler pek kask takmıyolar artislik olsun diye.Nasılsa ben kaza yapmam ben çok dikkatliyim felsefesi var hala bazılarımızda.Ama unutulmamalıdırki kaza yapıp hayatını kaybedenlerde ölmeden önce bu lafları söylüyolardı...