PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyajsız Vites Değiştirmek



viper_1
10 Kasım 2006, 02:36
Sitede arama yaptım.Detaylı açıklama bulamadım.Detaylı anlatımını bir de ben eklemek istedim!

Allah göstermesin debreyajda bir sorun yaşarsanız eğer ve debreyajsız vites değiştirmek zorunda kalırsanız vites yükseltmek istediğiniz zaman motorunuza hafif gaz verip biraz hızlanmasını sağladıktan sonra kısa bir süre içerisinde gazı bırakıp tekrar açarsanız aradaki zamanda şanzuman dişlisi ile motor dişlisi arasındaki bağlayıcı kuvvet 0'a yakın olur tam bu arada vitesinizi yükseltebilirsiniz, vites düşürmek içinde gazı bırakıp motorunuz yavaşlama başladıktan sonra kısa bir süre için gazı açıp tekrar bırakırsanız bu zaman aralığında yine bağlayıcı kuvvet 0'yaklaşacağından vites düşürmeniz mümkündür. boşa atmak için de motorunuz boşun olduğu vitesin üzerindeki vitesteyken(boş 1 ile 2 arasında ise 2. viteste olmalı) hafif gaz verin ve motorunuzun sabit hızda gitmesini sağlayın motor sabit hızla giderken ayağınızla vites koluna boşun olduğu tarafa doğru hafif bir kuvvet uygulayın vites boşa geçecektir. dururken hareket etmek için de motorunuzu iterek biraz hız kazandırırsanız(3-5km/s yeterli olur) motor stop etmeden vitese geçecektir.

Alıntı.

alp_tunay
13 Kasım 2006, 00:43
Bunlar mecburiyet anında 1 yada 2 kere yapılabilecek şeyler...Devamı halinde dişlilerin köşeleri aşınıp ilerleyen zamanlarda seyir halinde vites ten atmalar yaşarsınız...

Sadece tel koptuğunda ya da ayarı düştüğünde servise gidene kadar ki uygulamalar...Sakın kendinizi alıştırmayın....

viper_1
14 Kasım 2006, 02:10
Bunlar mecburiyet anında 1 yada 2 kere yapılabilecek şeyler...Devamı halinde dişlilerin köşeleri aşınıp ilerleyen zamanlarda seyir halinde vites ten atmalar yaşarsınız...

Sadece tel koptuğunda ya da ayarı düştüğünde servise gidene kadar ki uygulamalar...Sakın kendinizi alıştırmayın....

Bahsettiğin hatırlatma için teşekkürler!
Tabiki bu uygulamalar servise giene kadar yapılmalı. Problem olmadıkça , yapıldığı taktirde ciddi zararlar verebilir!!!!

supermoto
16 Kasım 2006, 13:01
peki vites kolu düşerse ne yapacağız :D

hubelas
16 Kasım 2006, 13:12
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor

koyulacivert
16 Kasım 2006, 13:29
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor

hoşgeldin arkadaşım :rendeer: motorunu satarken haberimiz olsun seninkini satın almayalım:queen:

GeCe__
16 Kasım 2006, 13:47
abı yapmayın ya

alp_tunay
16 Kasım 2006, 23:35
bir yerde okudum motor gerekli devri aldığı zaman debriyajsız vites değiştirmenin sakıncası yokmuş ben oto yolda yapıyorum şehir içinde zor oluyor


Şööle bir deneme yap.....2 üç kere gazı ver, bırak....En çok hangi viteste yapıyorsan artırıp düşürmeyi o vitesde dediğimi yap.....

Bir gün işin var dimi arkanda artçınla beraber bir yokuştan iniyorsun....daha gazı bırakır bırakmaz noluyo bir bak....anında boşa çıkar motorun öyle hızlanırsınki??Allah korusun....

Dediğin gibi olsaydı motorlara debriyaj koymazlardı...Hem gereksiz hemde masraflı.....

Biraz düşünürsen hatanı anlayacaksın...Yok eğer anlamam dersen o zaman cebine 300 400 ytl yi hazırla.....Dişliler, balata, aradaki sarılar, işçilik o kadar tutar haberin olsun.....


peki vites kolu düşerse ne yapacağız :D



En kestirmeden servise gidiceksiniz....O da hafif meyilli yolda vitesi 2 ye takın, marşa tekerlek dönerken dokunun....Hemen çalışacaktır....2 vites ağır ve dikkatli şekilde, lambaları ayarlayarak gidin...Aradaki 2 3 kere değiştirmeler zorunluluktan da olsa mümkün olduğu kadar vites değiştirmemeye gayret edin....

firtina110
16 Kasım 2006, 23:45
commuterlerde hiç debriyaj yok. devir geldiği zaman vites geçiyor.

alp_tunay
16 Kasım 2006, 23:52
commuterlerde hiç debriyaj yok. devir geldiği zaman vites geçiyor.


Onların çalışma prensipleri ayrı....Sakın karıştırmayın....

delidumur
16 Kasım 2006, 23:55
modenas kriss 110,yamaha crypton gibi modellerde yarı otomatik vites olayı var.vitesi sen değiştiriyorsun ama debriyaj sıkma gibi bir şey yok.FJZ miydi Yamahanın son Türkiyeye getirdiği modellere yani koymuşlar.gelmeden satılmış.ya şunu soracağım da bu debriyajı modenaslardaki gibi yarı otomatik şanzuman sistemi sonradan bir düz vites motosiklete uygulanamaz mı?modenas ın teknolojisi 98 in teknolojisi.bi bilgisi olan varsa yazsın rica edicem

SmirnouF
20 Kasım 2006, 20:21
yaww nasil commuter larda debriyaj yok.2 tane debriyaj var onlarda.birincisi donusu tamamen ayrican debriyaj.ikincisi gaza yuklendiginde kuvveti aktaran debriyaj.deneyin bakalim commuterla ,vites kolunu cok az asagi itin,gorun nasil debriyaj ayiriyo.sadece bizimkilerde elde debriyaj,onlardada ayakta.vites degistirirken .ike .ike debriyaj kullanasin diye.
(commuterlar ilk unlu olmaya basladiginda turkiyede,commuterla on kaldirdigimda arkadaslarim sasirmisti.cunku vites pedalini hafif ittiginde debriyajin ayirdigini bilmiyolardi :P )

alp_tunay
24 Kasım 2006, 21:02
Ona tam debriyaj denmez....Tamamen farklı bir sistem...

SmirnouF
30 Kasım 2006, 22:22
orda aslinda bi tam debriyaj var,birde otomatik debriyaj var.istersen bi arastir...

kamikaze48
30 Kasım 2006, 22:50
jawa 180 cz lerde dişli sıyırma olayı yok mu ne. daha önceki motorum jawa 180 czydi debriyaj teli çok kopardı ve aylarca debriyajsız binerdim daha şimdiye kadar da hiç vites atması gibi bi durum olmadı allaha şükür.zaten artık emekli oldu.92 model mi neydi.debriyajsız çok rahat vites değiştirirdi.hatta debriyajsız sadece vites koluyla harekete başlardı.vites kutusunda yarı debriyaj mı ne varmış ama öyle başka motor da görmedim

SmirnouF
30 Kasım 2006, 23:12
ona bakarsan titan a bende cok yukleniyodum o konuda bir sey olmadi.satildi ama hala bomba gibi.

MaDMaX
04 Aralık 2006, 01:06
jawa 180 cz lerde dişli sıyırma olayı yok mu ne. daha önceki motorum jawa 180 czydi debriyaj teli çok kopardı ve aylarca debriyajsız binerdim daha şimdiye kadar da hiç vites atması gibi bi durum olmadı allaha şükür.zaten artık emekli oldu.92 model mi neydi.debriyajsız çok rahat vites değiştirirdi.hatta debriyajsız sadece vites koluyla harekete başlardı.vites kutusunda yarı debriyaj mı ne varmış ama öyle başka motor da görmedim

aynen oyle kamikaze bende 3-4 ay kullandım debriyajsız abi cok hosuma gitti alişkanlık yaptı walla:P daha kolayıma geldi..witesden debriyaj olayı:cat: jawa nede olsa katı motordur.:queen:

ignoramus
12 Aralık 2006, 00:37
Ben debriyajsız vites değiştirme alışkanlığımla önceki iki motorumu oldukça uzun süreler sürdüm. Bir süre sonra ikisinde de debriyaj kaçırma problemi oldu. (Işıklarda viteste bekleyemiyordum). Motora zararı olduğu kesin.

Fena halde alışkanlık yapan birşey ama; hele vites küçültmeyi debriyajla yaptığınızda (özellikle sportif kullanım sırasında) motor freninin keskin vuruntusu ile karşılaşmak çok rahatsız edici oluyor. Motorun da dimdik durması gerek, biraz yüksek devirde arka lastiğiniz gezinmesine engel olamıyorsunuz. Hele ki güç kazanmak için vites küçültüyorsanız vuruntuyu düşürmek için çok seri bir şekilde gaz vermek gerekiyor, ki bunun kadar debriyajı ya da vites dişlilerini yıpratabilecek birşey bilmiyorum.

Zaman zaman alışkanlıkla debriyajsız tık diye düşürüyorum vitesi, ama sadece sportif kullanımda. Yukarıda anlatılan şekilde, azıcık gaz verince vites koluna çok az basınca, bir devirde vites kendiliğinden düşüyor aşağı. Ama normal sürüşte ise kesinlikle kullanmamak gerekli diye düşünüyorum.

Zaten ne zaman yanlış olduğunu motor kişiye hissetttirir. Debriyaj kullanmadan vites yükseltince motor aniden ileri zıplıyorsa; ya da küçültünce birdenbire öne yığılıyorsa yanlış vites değiştiriyorsunuz demektir.

Aslında ilginç bir konu, başka şeyler de söylenebilir bununla ilgili. Çünkü tam doğru anlarda yaparsanız motor tamamen vitessizmiş gibi pürüzsüz gitmeye devam ediyor. Belki de doğrusu budur, bilmiyorum..

Tequ
12 Aralık 2006, 00:53
ne yalan söyleyelim bu konuda üstüme yoktur.. bir ara debriyaj kullanmayı bırakmıştım ama Allah 'tan bu huyumu bıraktım sonralardan..

titanxxx
12 Aralık 2006, 01:02
ya arkadaşlar debriyajsız motormu kullanılır işin zevki orada sıkacan debriyajı atacan vitese bakacan keyfine debriyajı cok kullanan birisiyimdir

GorkeM
12 Aralık 2006, 02:04
Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız :rendeer:

memetcan
12 Aralık 2006, 02:43
arabada 6000-6500devir aralığında debriyaj ya hiç kullanmıyorum ya da yarısına kadar basıyorum debriyaja 1 senedir yaptığım bişe elimde kalan bişeler olmadı motorda da denedim aynısını onda daha da rahat oluyo fakat vites düşürürken mutlaka basılmalı debriyaja ama tabi ne kadar gerekli bi uygulama tartışılır en iyisi güzel güzel debriyajımıza basmak gibi sanki =)

GorkeM
12 Aralık 2006, 03:18
sen git bi baktır balatalara...

alp_tunay
12 Aralık 2006, 04:30
Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız :rendeer:

Balatalara bişey olmaz....Balataların aralarındaki 4 adet saç parçaeskir birde geçirdiğin vitesin dişlisini yersin.....

Keşke balataları yese......:cat:

Marlboro Man
12 Aralık 2006, 09:24
Yani hep beraber tekrar edelim o halde.Debriyajsız vites değiştirmeyelim.:P

johnny_rook
12 Aralık 2006, 10:12
Yani hep beraber tekrar edelim o halde.Debriyajsız vites değiştirmeyelim.:P

valla mecbur kalırsan çok güzel değiştiriyorsun, tam da başlığa denk geldi,
dün akşam iş çıkışı motoru çalıştırayım dedim, çattttt debriyaj elimde kaldı,
tavsiyem bu işi öğrenin çünkü durumunuz ne olursa olsun böyle bir olay başınıza geldigi zaman servis yada ustalardan pek yardım alamıyorsunuz, 10 dakika mesafedeki bir servise gittim yürüyerek (motorun orjinal servisi değil bu arada başka bir servis) motoru buraya getir dedi, telefon açtım bir iki yere hepsi aynı şeyi söyleyince, telefonda aldıgım kısa bir eğitim sonrası,mecburen çıktım yola, ümraniyeden göztepeye 1 ve 2. viteste gittim ve motorun kendi servisinde yeni tel taktırdım
yapılacak en mantıklı iş, ustalar pek yanaşmasada rutin bakımlarda debriyaj telinizi mutlaka kontrol ettirin, yoksa olur olmaz yerde kalırsınız, düşündümde E5 yada köprü üzerinde bu olay başıma gelseydi, herhalde çok daha ilginç bir macera yaşardım

memetcan
12 Aralık 2006, 23:31
o kadar bi zararı olsaydı hadi 2002 model arabada fark etmedim ama 90 model flashın beni yarı yolda bırakması gerekirdi doğru aralıkta yaptığın sürece bi sorun çıkmıyo

scorp
13 Aralık 2006, 01:54
daha once bende baska bi sitede okumustum racer makinelerin boyle ozelligi varmis... dogrumu bilmem artik ben merakımdan 1 kere kendi motorumda denedim gecti ama surekli yapmaya icim el vermedi. seviyom ben motorumu =)

alp_tunay
13 Aralık 2006, 02:51
Cahil cahil konuşmayın yaaa....Adamlar neden yapmışlar debriyajı....Sizin paranız çoksa yapın..Ama okuyan da debriyajsız geçiyormuş nasılsa diycek habire çat çut....

Yarın bir gün serviste şanzumanınız açıldığında vites dişlilerine bir bakın o zaman ah ben ne yapmışım diyceksiniz.....Tabi açılırsa...Çünkü açılmadan satma yoluna gidiceksiniz....Motorun ortalama değeri 1000 - 2500 ytl....Ama 2 dişli size aç kapa 600 - 700 ytl ye mal olacak....Sizde yaptırmayıp bir balata değiştirip satıcaksınız dimi.....

Her debriyajsız vites değiştirme şanzumanın ömründen çalmaktır.....Yazık diilmi yaaaa.....:farao:

gagagotti
14 Aralık 2006, 17:58
motorunuzu iyi tanıyorsanız, debriyajı kullanmadan vites değiştirmedede ustalaşırsanız, hiçbir zararı yok. yükseltirken motor gerekli devire geldiğinde zaten hafifçe dokunmanız vitesin geçmesi için yeterli oluyor. düşürürken daha dikkatli olmalısınız.
uzun zamandır bu sitilde kullanıyorum. Herhangi bir zararını görmedim

gucci
15 Aralık 2006, 20:47
debriya güzel bişi ama motor kullanırken sol elimin boşta olmasını tercih ederim... vitesli motorda kullandım ama genede yarı otomatiği özledim ve tekrar yarı oto ya gectim .... ayrıca suanda modenas bakıyorum cup ların kralı honda ve modenas

ironeagle
15 Aralık 2006, 23:56
Belkı kızacaksınız ama arkadaşlar bos bısey tartısıorsunuz.Eğer debriyaj işe yaramayan bır sıstem olmus olsaydı manuel vitesli araclar da bulunmazdı. Boylelıkle otomatik vites ve manuel vites ayrımı olmazdı.(diyeceksınız madem sacma nıcın yorum yapıosun? tanıstığım bı arkadas sıtemızı bır seyler araken bulmus insanların doğru bılgılenmesı ıçın yapıorum bu yorumu) Debriyajsız vıtes değiştirmenın zaraları zamanla ortaya cıkar 1 sene cokta uzun bır zaman değildir. Debriyajın gorevi sanzumanda baskı balata sayesınde volan ve sanzuman arasında ki kopru gorevi gören bir sistemdir.Eğer bu sistemı kullanmazsak manuel viteslerın yapısı buna uygun olmadığı için sanzuman ve senkromenç dislileri asınarak basımıza buyuk sorunlar acar. Ve malıyetı sizi baya uzer arkadaslar lütfen bu hatadan vazgecelim. Saygılarla

SmirnouF
16 Aralık 2006, 20:07
yaww tabiiki zarar veriri ama eger tam uygun devir tutarsa zarari cok az olur.titanla bunu hep uyguladim.bir sey olmadi
ustune 83 model Ford Escort u 6 ay vites gecislerinde cok az debriyaj kullandim ama yine bi sey olmadi
Eger devirine alisirsaniz fazla bi sey olmaz

crazy wind
01 Mayıs 2012, 02:06
saray kırklarelinden istanbula dönüşte başıma geldi. debriyaj kolu elimde kaldı. daha çaylağım, durdurdum bi motorcu bişi olmaz dedi. debriyajsız da kullanabileceğimi söyledi. tarif ettiği gibi debdebriyajsız 1-5 vites aralığında üç beş defa gidip gelerek 30 km silivriye kadar kullandım. silivride teli değiştirip istanbul a devam ettim.