PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dusuk hizda donusler



Donald_Duck
31 Mart 2004, 00:14
Motora atlayinca gazlayip hizlanmak ve bir daha durmak istemiyoruz ama buyuk cogunlugumuz dusuk hizlarda, ozellikle agir, guclu ve buyuk motorlarda ne yapacagimizi bilemiyor motoru dusuruyor, yada dusmesin diye ter icinde kaliyor, bazen de kendimizi sakatliyoruz ufak tefek kazalarla.

Aslinda kendimden bilirim, dusuk hizlarda beceriksizlikler son derece sinir bozucudur.

Dun/bugun bu mevzu baska bir listede acildi, burda da yazisilsin istiyorum.

---------------

Biraz ipucu vereyim..aslinda yazdim bunlari (http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI.htm) ama, laf kalabalikligi arasinda kaliyor. Neyse...

Kontr balancing/ kontra dengeleme yada oz Turkcesi dusuk hizda donus.

Su video yu benim Teori web siteme yukledim, once bir seyredin.

http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI_files/Slowbike.WMV

Antreman
Trafigin olmadigi bir yerde;

Yola dik olarak durun. Yani mesela arka tekerlek kaldirima dik ve degiyor gibi, yada bir dort yol agzindasiniz gibi.

Sol ayak yerde, vites 1 de, sag ayak frende ....esas durustayiz.

Gidonu tamamen sola dondurun. (sonuna kadar / dondugu kadar)

Kafanizi tamamen sola dondurun ( sonuna kadar / dondugu kadar)

Motoru bu vaziyette kaldirin, 90 Derecelik bir donusu sifir dan baslayarak yapmis olacaksiniz.

Bunu smooth/ puruzsuz yapana kadar dura kalka, aceleye getirmeden calisin.

Sonra saga calisin. --------------------

her ikisi da puruzsuz olduktan sonra, motorla yavasca bir kavsaga gelin (hayali bir kavsak da olabilir),

Sanki duracak kadar yavaslayin, ayaginizi yere koymak uzereyken kafanizi ve gidonu sonuna kadar cevirip gaz verip 90 derece donus yapin.
Motoru dusurmeyin tabii, ille gerekiyorsa koyun ayaginizi yere...calisa calisa koymadan donmeyi ogreneceksiniz. ACELE YOK !

--------------

Butun mesele

1 - Kafayi cevirmek, donulecek yere bakmak. (virajin icine degil sonuna /cikisina - goz degil kafani cevir)

2- Gidonu cevir,

3- Vucudunu saga sola yatirma, dik-rahat - relaks otur.

4- Korkma, teknige guven !

Bunlari guzel ogrenmeden slalom vs. calismayin. Teknigi bozarsiniz. Isin temeli 90 derece donmeyi ogrenmektir. Slalom un farki agirliginizi (kicinizi) hafifce viraj disina kaydirmaktir.

Basarilar.

invent
31 Mart 2004, 00:21
Evet çok doğru OMM de aldığım eğitimde bunları çalışmıştık önemli olan kafayı mümkün olduğunca çevirmek ve ileriye doğru bakmaktı.Bu antremanı yaptıktan sonra dönüşler hakketten kolaylaşmıştı benim için :sunny:

JetAime
05 Kasım 2004, 16:17
Bu kontra tekniği ilk başta tersime gitmişti:) ne tarafa gitceksen gidonu oraya bstır kısmı :) Ama acaip işe yarıyormuş.. ilk denemeden sonra iicene kavradım.. Ve faidasınıda gördüm. Donald amca sağol varol eksik olma...

Erhan Erdil
05 Kasım 2004, 16:45
Yavas hızlarda donuslerde zorlanıyordum bu antremanı deneyecegim.
DDnin anlatıklarını okuyunca ilk etapda basit gozukuyor ama bence cok dikkatli olmalı yavas hızda yapılacabilecek bi hata heyacan freni ani sıkma gibi durumlarda motor devrilebilir.

Kingston
05 Kasım 2004, 18:13
Bu işi büyük motorlarda yapmak daha kolay gibi bizim mz gibi motorlarda bunu yapmak baya zor ama alıştık artık

JetAime
17 Kasım 2004, 11:14
Ya Donald amca senin yazdığın makaleleri okuyunca bunalıma giriyorum titreme geliyor motosiklete binmeye korkuyorum :joker: Binene kadar feci bozuk piskolojiyle biniyorum her an düşebilirmişim gibi geliyor sonra geçiyor :queen:
Kesinlikle olumsuz bir eleştiri değil.. İyi ki varsın iyiki bilgini paylaşıyorsun.. Sen çok yaşa :bounce:

tornado57
31 Aralık 2007, 01:07
Hocam saygılar,
Motor sevgisine bilgisini aşıladınız, teşekkürler

R3N
31 Aralık 2007, 13:33
dd ye saygılar, teşekkürler, ihtiyacım olan bir konu idi
lakin klip film hilesi gibi geldi :P :) koca koca motorları kuğu gibi döndürüyor adamlar, ne büyük sürücüler var, çalışmak şart