PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orta sehpaya almaca teknigi...



Donald_Duck
23 Ekim 2006, 21:45
Bu konuyu bir iki sene once bir yerlerde kisaca anlatmistim ama simdi bulamiyorum, ve cok sorulan sorulardan biri haline geldi. Ozellikle hanimlar ve hafif arkadaslarin ve/veya motoru cusseli arkadaslarin evrensel derdi bu.

Anlatacagim teknigi ben icatettim, belki baskalari da tesadufen bulmus olabilir...Bir ara fotograflamayi da dusunuyorum ama anlasilmayacak kadar da karisik degil sanirim.

Buyrun, hayal gucunuze guveniyorum, okuyun...

-----------------

Anlatacagim yontemi iyi takip eder, harfiyen yerine getirirseniz bir 1150GSADv yi dahi kolayca orta sehpaya alabileceginizden eminim. Herseyden once bu operasyonun sizin gucunuzle ve agirliginizla pek bir ilgisi olmadigini bilin...

1) Motorun ustundesiniz, parkedeceginiz yere geldiniz, durdunuz.

2) Butun agirliginiz motorun ustundeyken ön freni sıkın. (yolcu varsa, yolcu motordayken freni sıkın)

3) Motoru "acil stop dugmesiyle" stop edin. (*)

Ben birakin demeden on freni birakmayacaksiniz... !

3) Yan destegi acin ve motordan inin.

Sag el hala frende ! Motor yan destekte.

4) Yuzunuz motora donuk, sag ayaginizla orta sahpaya basin, size yakin olan ucu yere degsin.

Sag el hala frende.

5) Sag ayaginizdaki basinci degistirmeden motoru sag yanina dogru itin. Diklestirin.

Ta ki sehpanin ote taraftaki ucu da yere degene kadar.

Simdi...
Sol el sol elcikte, ve debriyaji sıkıyor (cogu motor vıtesteyken orta sehpaya kalkmaz) Sag eliniz hala frende, orta sehpanin iki ucu da yere degiyor, sag ayaginiz orta sehpanin pedalinda, ayak "TOP" u ile basiyor. (yeterince basinc, cok degil)

6) Sag elinizi frenden cekin - sag ayaginizdaki basinci azaltmayin.

(motorun mucizevi bir sekilde arka-yukari dogru kendiliginden yukseldigini gorun)

7) Sag elinizle tutamaktan (her motorda orta sehpaya almak icin muhakkak tutacak bir yer vardir) tutun. Sol el hala debriyaji sıkıyor, sol el elcıkte, sag ayak sehpanın basamagında...

8) Yuzunuz motsıkletin arka ilerisine dogru donuk, ileri bakin, siritin, ve ellerinizle hafif (sag el)yukari-(sol el) geri yumusak bir hareket yaparaken pedala agirliginizi verin.

Motorun kolayca, adeta kendiliginden orta sehpaya cikmasi gerekir. Fazla zorlanmiyor olmaniz gerekir.

Eger harfiyen anlattiklarimi yaptiniz da olmuyorsa muhakkak bir seyi yanlis yapiyorsunuzdur, tam anlatamamisimdir... Sakatlik cikartmayin, birakin kalsin yan sehpada bi sey olmaz...

(*) Motor her zaman - daima- "acil motor stop dugmesi" - sag basparmaginizin ordaki kirmizi dugme- ile stop edilmelidir. Bunu aliskanlik edinin ki gercekten acil bir sey olursa o dugmeyi otomatik olarak kullanabilesiniz. Yoksa akliniza bile gelmez.

mete_han
23 Ekim 2006, 22:03
sağol abi paylaşımlar için...

mkirdal
23 Ekim 2006, 22:09
Deneyelim görelim... Teşekkürler.

manyakenes
23 Ekim 2006, 22:34
orta sehbaya almak o kadar zor bişi deilki yaaa. öle özel bi teknik gerektircek bişi yok bence.

koyulacivert
23 Ekim 2006, 22:44
bunu dorado V5 de 1 kerede başaran kişi yok sanırım... yinede deneyelim :pale:

clint
23 Ekim 2006, 22:49
Bu bilgi çok iyi oldu, yeni aldığım motorda bu sorunu yaşıyordum ve yayın çok sert olduğunu düşünüyordum, demekki sorun bende imiş yarın sabah hemen deniycem bunu.:cat:

Üstadın Motosiklet Teorisini kitabını okumuştum şimdi motor alınca yeniden başladım okumaya, herkese tavsiye ederim...

zeda3000
23 Ekim 2006, 23:09
Motoruna gore degisir bu zorluk. Gs 500 cok kolay degil acikcasi.Pek yer yok tutacak rahatca dogru bir sekilde vucut dengesi dogru olmasa beli incitmek icten bile degil. 1300 luk BMW lerde bile daha gecen sene otomatik orta sehpa eklendi. 350 kg gecen bir motoru sizce kolayca orta sehpaya alabilirmisiniz?? YBR ve benzeri motorlarda bu cocuk oyuncagi cunku agirlik yok. Motor agirlastikca bu yazilan teknige daha cok ihtiyac duyuluyor.

clint
23 Ekim 2006, 23:11
Motoruna gore degisir bu zorluk. Gs 500 cok kolay degil acikcasi.Pek yer yok tutacak rahatca dogru bir sekilde vucut dengesi dogru olmasa beli incitmek icten bile degil. 1300 luk BMW lerde bile daha gecen sene otomatik orta sehpa eklendi. 350 kg gecen bir motoru sizce kolayca orta sehpaya alabilirmisiniz?? YBR ve benzeri motorlarda bu cocuk oyuncagi cunku agirlik yok. Motor agirlastikca bu yazilan teknige daha cok ihtiyac duyuluyor.


Kaldı ki 130 kg'lik bir motorda da teknik bilmeyince benim gibi zorlanıyorsunuz.

Donald_Duck
23 Ekim 2006, 23:48
Evet, adele gucuyle, zorlayarak yapmaya kalkmayin arkadaslar. Hafif motorlarda bile sakatlik cikartabilirsiniz.

rayjay
24 Ekim 2006, 16:08
her telefon neredeyse video cekiyor, youtube, metacafe gibi video siteleri de cok populer bu aralar, bende yok orta sehpasi olan biri cekiversin sunu hayrina + rembrant modunda hayalgucunu kasmasin insanlar :cherry:

clint
24 Ekim 2006, 16:14
Valla DD'ye sonsuz teşekkürler, inanılmaz bişey bu ya, ben de benim motor yeni diye yayı sert sanıyordum, meğerse hatalı olan benmişim motor değil. Teknik kesinlikle harika ve neredeyse motor kendiliğinde az bir kuvvetle sehapaya çıkıyor.
DonaldDuck siz ve sizin gibi ustaların ömrünüze bereket. İnanın bu benim için çok yararlı oldu. Yav acemilik zor zanaat der dururum hakikaten öyle ya. Bugün bişey daha öğrendim ve becerdim, teşekkürler, harikasınız ya. :) :rendeer:

Kardeşimde kamera var ama şu an İstanbul dışında becerebilirsem ben çekip yollarım en kısa zamanda.

tubis
04 Mayıs 2007, 17:09
Güncellesem olur mu :) Teşekkürler DD :rendeer:

rayjay
04 Mayıs 2007, 19:12
ayak uzerinde dikilin tabi altinda da sehpanin yukari bakan kanca ucu olacak, tamamdir :wiinkk:

cycle27
04 Mayıs 2007, 21:04
ya aga kafama takılan bir şey var.bu orta sehpası olmayan motorların tekerleri patladığı zaman lastiği nasıl tamir ediyorlar.yan sehpada bu imkansız gibi bir şey tabi tubeless değilse tüp sıkma işlemi haricinde yani