PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu size nekadar tehlikeli görünüyor



leonine
10 Ekim 2006, 22:37
son yapılan bilimsel araştırmalara göre
* kuru yol
* iyi zemin
* mükemmel görüş
* çekişi güçlü lastikler
* bakımlı bir spor motorsiklet
* iyi kayışlar
* fazla yıpranmamış bir kır yolu.

sizce nekadar tehlikeli

nerdeyse bütün ölümcül kazalar tam olarak YUKARIDA belirtilen koşullarda gelişmektedir.

peki araştırmayı yapan kimdir.?

rupert paul

motorsikletle ilgili köşe yazılarının yanında,rupe motorsiklet nuhun gemisinden indiğinden beri onları test eden,motorların iç yapısını detaylı bir şekilde açıklamsının yanı sıra uzun süredir kendiside dahil tüm motorcuların neden deli gibi motor kullanıdığını araştıran bir bilim adamı ve pisikologtur.


" tehlike göreceli bir kavramdır, erkekler tehlikeli şeyleri kadınlara oranla daha az riskli görürü" ilk yaptığı araştırmaların sonucu bu

ne anlamaız gerekiyor kadın sürücüler daima daha dikkatli.....( katılmaya bilirsiniz)

tehlike ile ilgili konuşuyorsak ölümden daha tehlikeli bişey yoktur.

sussex te bir polis memuru olan simson albbett yıllarca motorsiklet ve motorcu ölümlerini araştırdı.

bir çok kişi modaya uyarak bunun virajlardan kaynaklandığını söyledi,ama ölümcül kazaların kavşaklar yada virajlarla hiç alakası yoktu,yaptığı araştırmalar 2000,2003 arası sussex te gerçekleşen 55 ölümlü kazada ne tür motorların yer aldığı içeriyor.

bunu normal polis kayıtlarından bulmak pek mümkün değildir.
sonuçlar oldukça çarpıcı,

55 ölümcül kazada, 37 si ( R1-gsx- gibi ss sınıfı motorlar)
diğer 11 kaza da ( blackbird-vfr- fazer gibi turing motorlar)

diğer geri kalanlar şehir içinde küçük motorlra tarafından yapılmıştır. aslında motor tarafından değil sürücü hatası ile gerçekleştirilmiş kazalardır.

bu kazaların % 10 u aşırı hız dan kaynaklanmıştır.

bir diğer açıklama kazaların " temmuz ve kasım ayları arasında yoğunlaşmış olmasıdır "

sonuç sportmotor kullanların diğer guruplara oranla daha fazla heyecan aradığı ortaya çıktı,

genelde tek başına sürüşte yapılan kazalarda

ilk aranan suçlunun diğer 4 tekerlek sürücüsünde olduğu 2.suçlu ise bozuk yolların oluşu

tabiki bu sürücünün geliştirdiği bir savunma mekanızmasıdır ki hiç birimiz yaptığımız hatayı kabullenemeyiz.

ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları

toplu sürüşlerde ise öndeki liderin hızını artırması ile diğer sürücülerin ( sürü piskolojisi) ile mesafeyi istemdışı kapatma isteiğidir.

özellikle aynı tip motorsiklet kullanan sürücüler belli bir zamandan sonra kendilerine çok fazla güven vermektedir buda kazaların oluşumunda en büyük etkendir.

motoron dergisi- simon labbet kasım 2003
_________________
'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE'

essenceturk
10 Ekim 2006, 22:44
çok kıymetli bilgiler bunlar;
tamamen bilimsel bağlamda ele alınmış ve araştırılmış.
eline sağlık murat abi.

Barış Şuşut
10 Ekim 2006, 23:04
*İzmirde iki kişi Şehir içinde yüksek süratle seyrederken yapılan kaza sonucu 2 Motorcu arkadaş hayatını kaybetti
*one more mile ..ironbutt da denilen bir gün içinde 1000 kara mili yol yapma deneyiminde bir motorcu daha hayatını kaybetti..
*İzmir de bir motorcu gece Alkolün ve süratn etkisi ile yaptığı kazada vefat etti
*saatte ortalama 180-200 km hızla gittiği söylenen motorda daha bir kaç gün önce bir arkadaşımız daha vefat etti
*Muğla marmaris arasında bir ss la aşırı sürat sonucu 2 genç motorcu hayatlarını kaybetti

Yukarda adlarını yazmadığım çoğumuzun tanıdığı , arkadaşı , dostu olan arkadaşlarımızı son bir kaç ayda kaybettik ..örnekleri Artırmak mümkün...Bu arkadaşlarımız birilerinin kardeşi, birilerinin oğlu, birilerinin eşi, birilerinin babası idi..Ateş düştüğü yeri yaktı..Gencecik bu arkadaşlar giderlerken arkalarında çok acılar çekecek , hatta bu ateşi ömür boyu söndüremeyecek gözü yaşlı insanlar bıraktılar ..

Daha 2 gün önce ,Mahşer yeri gibibir cenaze ile iki genç bedeni uğurladı marmaris .İkiside hayatlarının baharında idi .Tıpkı diğer örneklerde olduğu gibi ..

Gelin o gazı açarken , evde sizi bekleyen bir çocuğunuz, anneniz, eşiniz olduğunu düşünün ..Onların yüzünü aklınıza getirin ...Dostlarınızı düşünün ...Yaşanacak güzel günleri düşünün ..

Anlatmak istediğim çok ama çok şey var ..ama yazıya dökülmüyor işte ..Uzun uzun önce ekrana sonra klevyeye bakıyorum ama boğazımda bişiler düğümleniyor yazamıyorum allah kahretsin ...yazamıyorum

Carcharoth
10 Ekim 2006, 23:17
*İzmirde iki kişi Şehir içinde yüksek süratle seyrederken yapılan kaza sonucu 2 Motorcu arkadaş hayatını kaybetti
*one more mile ..ironbutt da denilen bir gün içinde 1000 kara mili yol yapma deneyiminde bir motorcu daha hayatını kaybetti..
*İzmir de bir motorcu gece Alkolün ve süratn etkisi ile yaptığı kazada vefat etti
*saatte ortalama 180-200 km hızla gittiği söylenen motorda daha bir kaç gün önce bir arkadaşımız daha vefat etti
*Muğla marmaris arasında bir ss la aşırı sürat sonucu 2 genç motorcu hayatlarını kaybetti

Yukarda adlarını yazmadığım çoğumuzun tanıdığı , arkadaşı , dostu olan arkadaşlarımızı son bir kaç ayda kaybettik ..örnekleri Artırmak mümkün...Bu arkadaşlarımız birilerinin kardeşi, birilerinin oğlu, birilerinin eşi, birilerinin babası idi..Ateş düştüğü yeri yaktı..Gencecik bu arkadaşlar giderlerken arkalarında çok acılar çekecek , hatta bu ateşi ömür boyu söndüremeyecek gözü yaşlı insanlar bıraktılar ..

Daha 2 gün önce ,Mahşer yeri gibibir cenaze ile iki genç bedeni uğurladı marmaris .İkiside hayatlarının baharında idi .Tıpkı diğer örneklerde olduğu gibi ..

Gelin o gazı açarken , evde sizi bekleyen bir çocuğunuz, anneniz, eşiniz olduğunu düşünün ..Onların yüzünü aklınıza getirin ...Dostlarınızı düşünün ...Yaşanacak güzel günleri düşünün ..

Anlatmak istediğim çok ama çok şey var ..ama yazıya dökülmüyor işte ..Uzun uzun önce ekrana sonra klevyeye bakıyorum ama boğazımda bişiler düğümleniyor yazamıyorum allah kahretsin ...yazamıyorum

Ne güzel yazmışsın. Ellerine sağlık. Gazı açarken biraz daha düşünmek lazım...

leonine
11 Ekim 2006, 00:43
ne kadar pamuk ipliğine bağlı yaşadığımızı başsağlığı msj okuyunca daha iyi anlıyoruz.

sanırım tehlike hiç bizi bulmaz diyoruz ama her zaman dikkat gerekiyor

asıl öenmli detay burada gizli

"ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları "

tabiki bu motorlara sahip olup hız yapmamak elde değil oturuş pozisyonundan airodinamiğine kadar hız için tasarlanan bu makinalar üreticilerin de kabul ettiği gibi pist için tasarlanmış makinalardır.

zaten bizim tem yollarımız dahil hiç bir yolumuz ss sınıfı makinalar için uygun değildir

tigermbz
11 Ekim 2006, 11:40
* kuru yol
* iyi zemin
* mükemmel görüş
* çekişi güçlü lastikler
* bakımlı bir spor motorsiklet

olay çok net ortada bütün bu şartlar sürat yapmak için, sürat yapmak ta ölmek için ideal.

alp_tunay
12 Ekim 2006, 23:00
Bence mola verip çay içmek için tam bir bahane...........

Kusura bakmayın 2 tane yollamışım

E_M_R_E_sen
12 Ekim 2006, 23:04
tüm motorcu arkadaslar lütfen daha dikkatli olalım

alp_tunay
12 Ekim 2006, 23:07
olay çok net ortada bütün bu şartlar sürat yapmak için, sürat yapmak ta ölmek için ideal.

Bence durup çay içmek için tam ideal zaman:cat:

yucika
13 Ekim 2006, 12:10
Motosikletin diğer araçlara göre daha tehlikeli olduğu bir gerçek. Buna rağmen birde yüksek sürat yapılırsa sonuçlar çok korkunç olabiliyor.
Cruiser türü motosikletlerde fazla sürat yapılmıyor. Motosikletgin potansiyeli olsa bile rüzgar baskısı bir süre sonra çok rahatsız edici oluyor zaten.
Daha önce gördüğüm başka bir araştırmada 35 yaşın üstündeki sürücülerin nadiren ölümlü kazaya karıştığını okumuştum. Demek ki yaş faktörüde öneli genç arkadaşlar daha heyecanlı oluyolar sonunu düşünmeden daha fazla (gereksiz) risk alabiliyolar.
Yine motosikletlerin kaza yapma oranları diğer araçlarınkinden fazla değil ama yaralanmalı kaza oranları çok daha yüksek.
Ülkemizde insanların sürat tutkularını yenebilecekleri gerekli donanımın ve güvenliğin sağlandığı makul bir ücretle girip yarışılacak pistler mevcut değil. Herkes hevesini caddede almaya çalışıyor. SS motosiklet alıyosa insan sürat yapacaktır bunuda bilelim. Kimse pazar gezmesin gitmek için 1000cc Süpersport makineye binmez. Bu motorları tercih edenler zaten sürat yapacak yapıda insanlar. Maalesef sonuçtada gazetelerde haberlerini okuduklarımız çoğunlukla bu arkadaşlar oluyor.
Benim düşüncem sonuçta bunu yapan insandır. Motosikleti yapanda insan onunla sürat yapan da insan. Suçu yada sorunu başka yerde aramamak lazım.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum.

ozkansava
13 Ekim 2006, 12:19
Değerli bilgiler teşekkürler.