leonine
10 Ekim 2006, 22:37
son yapılan bilimsel araştırmalara göre
* kuru yol
* iyi zemin
* mükemmel görüş
* çekişi güçlü lastikler
* bakımlı bir spor motorsiklet
* iyi kayışlar
* fazla yıpranmamış bir kır yolu.
sizce nekadar tehlikeli
nerdeyse bütün ölümcül kazalar tam olarak YUKARIDA belirtilen koşullarda gelişmektedir.
peki araştırmayı yapan kimdir.?
rupert paul
motorsikletle ilgili köşe yazılarının yanında,rupe motorsiklet nuhun gemisinden indiğinden beri onları test eden,motorların iç yapısını detaylı bir şekilde açıklamsının yanı sıra uzun süredir kendiside dahil tüm motorcuların neden deli gibi motor kullanıdığını araştıran bir bilim adamı ve pisikologtur.
" tehlike göreceli bir kavramdır, erkekler tehlikeli şeyleri kadınlara oranla daha az riskli görürü" ilk yaptığı araştırmaların sonucu bu
ne anlamaız gerekiyor kadın sürücüler daima daha dikkatli.....( katılmaya bilirsiniz)
tehlike ile ilgili konuşuyorsak ölümden daha tehlikeli bişey yoktur.
sussex te bir polis memuru olan simson albbett yıllarca motorsiklet ve motorcu ölümlerini araştırdı.
bir çok kişi modaya uyarak bunun virajlardan kaynaklandığını söyledi,ama ölümcül kazaların kavşaklar yada virajlarla hiç alakası yoktu,yaptığı araştırmalar 2000,2003 arası sussex te gerçekleşen 55 ölümlü kazada ne tür motorların yer aldığı içeriyor.
bunu normal polis kayıtlarından bulmak pek mümkün değildir.
sonuçlar oldukça çarpıcı,
55 ölümcül kazada, 37 si ( R1-gsx- gibi ss sınıfı motorlar)
diğer 11 kaza da ( blackbird-vfr- fazer gibi turing motorlar)
diğer geri kalanlar şehir içinde küçük motorlra tarafından yapılmıştır. aslında motor tarafından değil sürücü hatası ile gerçekleştirilmiş kazalardır.
bu kazaların % 10 u aşırı hız dan kaynaklanmıştır.
bir diğer açıklama kazaların " temmuz ve kasım ayları arasında yoğunlaşmış olmasıdır "
sonuç sportmotor kullanların diğer guruplara oranla daha fazla heyecan aradığı ortaya çıktı,
genelde tek başına sürüşte yapılan kazalarda
ilk aranan suçlunun diğer 4 tekerlek sürücüsünde olduğu 2.suçlu ise bozuk yolların oluşu
tabiki bu sürücünün geliştirdiği bir savunma mekanızmasıdır ki hiç birimiz yaptığımız hatayı kabullenemeyiz.
ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları
toplu sürüşlerde ise öndeki liderin hızını artırması ile diğer sürücülerin ( sürü piskolojisi) ile mesafeyi istemdışı kapatma isteiğidir.
özellikle aynı tip motorsiklet kullanan sürücüler belli bir zamandan sonra kendilerine çok fazla güven vermektedir buda kazaların oluşumunda en büyük etkendir.
motoron dergisi- simon labbet kasım 2003
_________________
'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE'
* kuru yol
* iyi zemin
* mükemmel görüş
* çekişi güçlü lastikler
* bakımlı bir spor motorsiklet
* iyi kayışlar
* fazla yıpranmamış bir kır yolu.
sizce nekadar tehlikeli
nerdeyse bütün ölümcül kazalar tam olarak YUKARIDA belirtilen koşullarda gelişmektedir.
peki araştırmayı yapan kimdir.?
rupert paul
motorsikletle ilgili köşe yazılarının yanında,rupe motorsiklet nuhun gemisinden indiğinden beri onları test eden,motorların iç yapısını detaylı bir şekilde açıklamsının yanı sıra uzun süredir kendiside dahil tüm motorcuların neden deli gibi motor kullanıdığını araştıran bir bilim adamı ve pisikologtur.
" tehlike göreceli bir kavramdır, erkekler tehlikeli şeyleri kadınlara oranla daha az riskli görürü" ilk yaptığı araştırmaların sonucu bu
ne anlamaız gerekiyor kadın sürücüler daima daha dikkatli.....( katılmaya bilirsiniz)
tehlike ile ilgili konuşuyorsak ölümden daha tehlikeli bişey yoktur.
sussex te bir polis memuru olan simson albbett yıllarca motorsiklet ve motorcu ölümlerini araştırdı.
bir çok kişi modaya uyarak bunun virajlardan kaynaklandığını söyledi,ama ölümcül kazaların kavşaklar yada virajlarla hiç alakası yoktu,yaptığı araştırmalar 2000,2003 arası sussex te gerçekleşen 55 ölümlü kazada ne tür motorların yer aldığı içeriyor.
bunu normal polis kayıtlarından bulmak pek mümkün değildir.
sonuçlar oldukça çarpıcı,
55 ölümcül kazada, 37 si ( R1-gsx- gibi ss sınıfı motorlar)
diğer 11 kaza da ( blackbird-vfr- fazer gibi turing motorlar)
diğer geri kalanlar şehir içinde küçük motorlra tarafından yapılmıştır. aslında motor tarafından değil sürücü hatası ile gerçekleştirilmiş kazalardır.
bu kazaların % 10 u aşırı hız dan kaynaklanmıştır.
bir diğer açıklama kazaların " temmuz ve kasım ayları arasında yoğunlaşmış olmasıdır "
sonuç sportmotor kullanların diğer guruplara oranla daha fazla heyecan aradığı ortaya çıktı,
genelde tek başına sürüşte yapılan kazalarda
ilk aranan suçlunun diğer 4 tekerlek sürücüsünde olduğu 2.suçlu ise bozuk yolların oluşu
tabiki bu sürücünün geliştirdiği bir savunma mekanızmasıdır ki hiç birimiz yaptığımız hatayı kabullenemeyiz.
ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları
toplu sürüşlerde ise öndeki liderin hızını artırması ile diğer sürücülerin ( sürü piskolojisi) ile mesafeyi istemdışı kapatma isteiğidir.
özellikle aynı tip motorsiklet kullanan sürücüler belli bir zamandan sonra kendilerine çok fazla güven vermektedir buda kazaların oluşumunda en büyük etkendir.
motoron dergisi- simon labbet kasım 2003
_________________
'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE'