PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzinin soğuk ve normal sıcaklıkta olması arasında fark varmıdır?



sonix
30 Eylül 2006, 19:52
Benzinin soğuk ve normal sıcaklıkta olması arasında fark varmıdır?

soğuk benzin kullanan motorda değişiklik olurmu?

BİSANCI_42
30 Eylül 2006, 20:29
ya aslında soğuk olursa daha iyi verim olduğunu duydum bildiğim kadarıyla soğuk olan benzin daha iyi yandığı söylenmekte yanlışım varsa düzeltsinler bildiğim bu emin değilim

memin1857
30 Eylül 2006, 20:55
Saçma bir soru. Benzin soğuk olamaz. Çünkü motorun piston içi sıcaklığı o kadar yüksektirki benzinin girmeden önce hangi sıcaklıkta olduğunun bir önemi yok. Motorun içinde anında aynı sıcaklığa kadar ısınacak yani. Motoru ilk çalıştırdığında motor soğuksa sorunlu olur, benzinin kendiside ısıtmalı/soğutmalı kabinden gelmiyor heralde. Sıkıştırma sırasındada ısınıyor ayrıca.

SmirnouF
30 Eylül 2006, 21:02
Bence hicbir fark etmez.yukardada soylendigi gibi o yanma odasinin sicakligi yaninda 4-5 derece sicaklik farki birsey degistirmez...

sonix
30 Eylül 2006, 21:23
geçenlerde draglarda yarışan biri yarışlardan önce benzini buzdolabına koyup yarışa girerken kullanıyormış.:queen:
bişeylere etkisi varmış ama tam duyamadım
soğuk benzin güvenle içiniz :mrgreen:

SmirnouF
30 Eylül 2006, 21:46
kardes sosuk benzin ise yarasa tum motor firmalari motorlarina benzini sogutmaya yarayan bi sistem takarlardi...

Makine
01 Ekim 2006, 00:19
Emilen havanın soğuk olması avantajlıdır. Benzinin sıcaklığının önemi yok.

İHTİYAR
01 Ekim 2006, 00:32
Zaten venturide(karbüratörlülerde)benzinin aniden buharlaşması kimi zaman karlanma ve buzlanmaya neden olur.o yüzden manifoldlarda ısı transferi çok iyi olmalıdır.Bir çok otomobil motorunda emiş manifoldu soğutma sistemine bağlanır,yani su ile ısıtılır.
Aksi taktirde benzin içindeki su moleküllerinden dolayı karbüratör memesi veya enjektör nozılları(okunuşunu yazdım) donar.

BIYIKLI
01 Ekim 2006, 00:41
Emilen havanın soğuk olması avantajlıdır. Benzinin sıcaklığının önemi yok.

Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?

trenox
01 Ekim 2006, 00:42
bence saçma bir soru değil.
havanın soğuk olması gerek orası doğru.
benzin konusnda ise aklıma takıldı;
eğer benzin soğuk ise viskozite de azalacaktır. dolayısıyla enjektörlü makinelerde ara kademelerde depodan enjektöre kadar bi aşamadan geçecek bu benzin. akışkanlığı düşük olduğunda silindire pompalamada zorlanma olmaz mı?zorlandığı oranda da basınç değeri de artacaktır.yakıt pompalarında barıl-plencer arasında bir klerens yokmu?. gönderilen yakıtın vizkozitesi eğer normal değer dışında ise pompa yakıtı basabilir mi?yoksa bu tolerans değer çok küçük olduğu için bişey değişmezmi?pompa hakkında fazla bilgim yok incelemedim.inceleyenler anlatabilirmi? her pompanın bir klerensi vardır sürtünme yapabilmesi için.

umutpoy
01 Ekim 2006, 00:51
bilmiyorum ama şöyle bir mantık yürütülebilir sanırım:Benzin 30-40 derece arasında parlar Mazot ise daha yüksek noktada o yüzden dizel arabalarda kızdırma bujileri kullanılır mazotu parlayabileceği sıcaklığa getirmek için. Benzinin tahiminen depo içindeki sıcaklığı 17-20 derece arasındadır Bu sıcaklıktaki benzin yanma odasına girdiğinde oradaki sıcaklık yüzünden parlama noktasına gelir ve en ufak bir kıvılcımla patlar.( kışın her türlü motorun zor çalışmasının sebebide bu parlama noktasıdır) O bakımla soğuk benzin parlama noktasına gelene kadar ısıtılmak zorundadır sıcak benzine oranla daha zor parlayacaktır. Yine aynı mantıkla benzin depoları yerin altına yapılır benzinliklerde yer altı sıcaklığının yer üstüne göre daha düşük olması sebebiyle
Umarım yardımcı olmuşumdur

İHTİYAR
01 Ekim 2006, 00:54
Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?
Silindir (yanma odası)içerisine alınan birim hava ve yakıt karışımı ne kadar fazla olursa verim o derece artar.içten yanmalı motorlarımız 0 rakımda (deniz yüzeyi)verdiği performansı Erzurum yaylalarında veremez.

BIYIKLI
01 Ekim 2006, 01:03
Silindir (yanma odası)içerisine alınan birim hava ve yakıt karışımı ne kadar fazla olursa verim o derece artar.içten yanmalı motorlarımız 0 rakımda (deniz yüzeyi)verdiği performansı Erzurum yaylalarında veremez.

Yanma odasına alınan soğuk hava aynı birim sıcak havadan daha yoğundur dolayısıyla daha verimli yanar diye anladım. Pek pratik değil ama o zaman aslinda havayı soğutmak lazım. :)

İHTİYAR
01 Ekim 2006, 01:19
Yanma odasına alınan soğuk hava aynı birim sıcak havadan daha yoğundur dolayısıyla daha verimli yanar diye anladım. Pek pratik değil ama o zaman aslinda havayı soğutmak lazım. :)

EVET:cat:

Performans için araçlara takılan (nitro derler)Nitrojen bir anda emişten içeriye verilir ve emilen hava -80 -100 c lere düşer ve normalin 2-3 katı havayı içeri emer kompresyonu 10/1 olan motor bir anda 20/1 25/1 sıkıştırma sağlar.eğer motor sağlamsa 100 hp lik motor bir anda 200 250 hp lere çıkar

Nasıl güzel değilmi?

trenox
01 Ekim 2006, 01:20
belirli bir hacimdeki havanın özgül ağırlığı sıcak soğuk olmasına göre değişir. soğuk havanın özgül ağırlığı buna bağlı olarak içinde oksijeninde ağırlığı artacaktır. sıcakta ise tam tersi havanın ağırlığı azalacak dolayısıyla oksijenin ağırlıksal oranı da azalacaktır. bu durumda silindirlere püskürtülen yakıtın belirli bir miktarı yakılamaz,eksik yanma oluşur ve egzoz dumanlı olur. eğer hava çok soğuk olursa;motorda ısıl gerilmeler olur.motorun ömrü azalır.

İHTİYAR
01 Ekim 2006, 01:22
Şu meşhur CBR 125 ler teorik olarak 40 45 hp lere çıkabilir yani,
aman duymasınlar.:wiinkk:

Khutuck
01 Ekim 2006, 01:22
Soğuk benzinin yoğunluğu artacağı için yakılan hacim başına daha fazla enerji verecektir, ama bu fark hissedilecek oranda olur mu bilemem.

İHTİYAR
01 Ekim 2006, 01:23
belirli bir hacimdeki havanın özgül ağırlığı sıcak soğuk olmasına göre değişir. soğuk havanın özgül ağırlığı buna bağlı olarak içinde oksijeninde ağırlığı artacaktır. sıcakta ise tam tersi havanın ağırlığı azalacak dolayısıyla oksijenin ağırlıksal oranı da azalacaktır. bu durumda silindirlere püskürtülen yakıtın belirli bir miktarı yakılamaz,eksik yanma oluşur ve egzoz dumanlı olur. eğer hava çok soğuk olursa;motorda ısıl gerilmeler olur.motorun ömrü azalır.

Azalmak ne kelime :queen:

Motora avans vermeyi unutmuyoruz.:cat:

memin1857
01 Ekim 2006, 04:28
Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?

Pek tabiki KÜTLE değişmeyeceği için "aynı miktarda" soğuk havanında ağırlığı değişmez. Yani soğuk hava daha ağır değildir AMA aynı HACİMe soğukta daha fazla hava girecektir. Bunun karşılığı olan benzin karbüratör yada enjeksiyon tarafından verildiğinde performans artar. INTERCOOLER denilen sistem bunun için var. Intercooler bildiğimiz radyatör ama kısa zamanda motora giren havayı soğutmak için yapılıyor. Turbo sistemleri ile beraber kullanılıyor. (Çünkü turbo havanın ısınıp verimin azalmasına sebep oluyor)
Benzin SIVI olduğu için sıcaklığı ve basıncı hacmini neredeyse hiç etkilemez. Ki benzin kaç derece olursa olsun motorun içine girdiğinde buharlaşıyor zaten. Bir motora istediğimiz kadar benzin sokabiliriz. Yeterince sokamadığımız şey havadır. Hava soğuk olursa daha çok sokabiliriz.
Daha öncede yazdığım gibi, soğuk benzin anlamsız. Donmak üzere olan benzinide gönderseniz yine anında ısınıvericektir 800 derece silindire girince. Tabi motoru yeni çalıştırdıysanız motorun kendisinin soğuk olması problemdir.

BIYIKLI
01 Ekim 2006, 21:01
Asıl soruyu yönelttiğim muhterem cevaplamamış ama diğer arkadaşlarım cevaplamış. Hepinize teşekkür ederim. :cat:

Barış Şuşut
01 Ekim 2006, 21:10
şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun :P
-havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ?? :cherry:

umutpoy
01 Ekim 2006, 21:34
buz kalıbına gerek yok nasıl olsa bir saat için eriyecek:mrgreen: onun yerine intercooler öneririm:wiinkk:

kadavra450
01 Ekim 2006, 22:27
benzinin buharlaşma konusunda aklıma takılan birşey var:lpg'li araçlar eğer benzinle çalışmazlarsa lpg'nin gaz olması nedeniyle karbüratörde kurum bırakıyor vede tıkanmasına sadece lpg ile çalışır duruma gelmesine yol açıyor.bu durumun olmaması için arabayı arada sırada benzinle çalıştırmak gerekiyor ki sıvı olan benzin kurumları alsın götürsün.karbüratörde sıvı olan ve motora sıvı olarak damlayan benzinin yanmadan buharlaşması için bence küçük basınç gerekli.pistonlar bunu sağlayabilirler mi?özellikle yüksek devirlerde karbüratör görmüş olan arkadaşlar bilirler,motora büyük miktarda benzin pompalanıyor ve de buharlaşması zor.

yzb bozo
01 Ekim 2006, 23:26
Benzin olsun motorin(mazot)olsun ideal ısı vardır.Dizel motorlarda motorin sıcak olduğunda erken ateşleme fazla buharlaşma yapar yoğunluğunu kaybeder.Soguk mazotta ise (tabii bu donma derecesindeki için) kristalleşme yapar enjektörden önce filitreleri tıkar.Benzin ise günümüzde karışımları değişik olduğu için (solvent su vs.) sıcaklık ve soğuklukta fark eder.Buzdolabına yakıt koyulduğunu yazmış bir arkadaş o yakıtın karışımında kolay buharlaşabilen tiner ve türevi gibi maddeler eklenmiştir onun için buharlaşmasını azaltmak için yapılmıştır.DİKKAT EDERSENİZ YAZIN ALDIĞINIZ YAKIT İLE KIŞIN ALDIĞINIZ YAKIT KM. OLARAK FARK EDER.Bunu göz önünde bulundurarak düşünün.Yakıt Depomuza kışın daha fazla dolar.Yani bu özgül ağırlık meselesi.Biz yakıt testlerini yaparken (Üretici fabrika)kullanılan yakıtı lt. olarak ölçmeyiz KG. olarak tartarak araçlara koyarız.bunun sebebi sıcak veya soğuktaki hacim değişimi.Yağda aynı şekilde.Yani yakıt sıcak ve soğuk olarak fark eder.


şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun :P
-havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ?? :cherry:

:pr: Sana yuh diyorum başka bişi demöiyorum:))))))))))))Müthiş türkleriz.:queen: :)

SmirnouF
02 Ekim 2006, 22:17
belki siz bi pervane falanda takarsiniz karburator girisine.Sonrada turbom var dersiniz ... :D

memin1857
03 Ekim 2006, 02:47
Ya sayenizde millet sapıtıp benzini soğutmaya çalışacak...

Motosikletnet = Hurafe cenneti. Az kaldı böyle anılmamıza. Yoruldum yani, daha bişe demicem.

Makine
03 Ekim 2006, 10:19
Merhaba


şimdi bunum dedinizya gelecek ilk soruya hazırlıklı olun :P
-havayı soğutmak için hava filtresinin içine buz kalıbı konabilirmi ?? :cherry:

Evet konulabilir. Çoğu intercooler'lı yüksek performanslı turbo araçlarda intercooler önüne bir kafes yaparlar ve bu kafese buz koyarlar. Ben 911 Turbo'da görmüştüm. Bu sistem daha çok kısa mesafe kullanımda yapılıyor. Daha etkili bir sistem ise su püskürtmedir. Bu sisteminde 2 tipi var. 1. İntercooler üzerine püskürtme. 2. Emme manifolduna pülverizasyon ile. 2. Sistemin mantığı yanma odası hararetini alarak daha fazla havanın dolması yönünde ama açıkcası ben fazla ilgilenmedim bu sistemle. Başka uçuk ama çok mantıklı fikirlerden biride Kuru buz uygulaması. Bu sitemde de normal buz yerine Kuru buz (CO2) kullanıyorsunuz. Oldukçada etkili olduğu söyleniyor. Eğer atmosferik bir motorsa hava filtresi önüne yapılacak bir kafes ile (tabi su tahliyesi vb herşey ona göre dizayn edilecek) bu kısma buz konularak emiş havası soğutulabilir.

Benzini soğutmak isteyenlere önerimde. Bir helezon boru hazırlayın ve etrafını kapatıp içine 0 derece su koyun. Helezondan geçen benzin bu sırada soğuyacaktır. Böylece benzininizde soğumuş olur. Tabi faydası olmayacak ama yapmak isteyene fikrimizi sunalım.

Görüşmek üzere.

ARBETUS
03 Ekim 2006, 10:46
benzinin ısısı yakıt tasarrufu için önemlidir. ileri sürüş teknikleri uzmanları sabah erken saatlerde alınan benzinle öğlen alınan benzin arasında gidilen mesafenin farklı olduğunu anlatıyorlardı. genelde serin havalarda benzinin daha yoğun olduğunu söylüyorlar. örneğin geçen pazar öğleden sonra saat 1 gibi opet den benzin aldım pompacı depoya doldururken depodan buhar çıktığını farkettim. sanırım bahsettikleri şey buydu.

walla ben onları yalancısıyım.

yzb bozo
04 Ekim 2006, 17:54
benzinin ısısı yakıt tasarrufu için önemlidir. ileri sürüş teknikleri uzmanları sabah erken saatlerde alınan benzinle öğlen alınan benzin arasında gidilen mesafenin farklı olduğunu anlatıyorlardı. genelde serin havalarda benzinin daha yoğun olduğunu söylüyorlar. örneğin geçen pazar öğleden sonra saat 1 gibi opet den benzin aldım pompacı depoya doldururken depodan buhar çıktığını farkettim. sanırım bahsettikleri şey buydu.

walla ben onları yalancısıyım.

Abicim dediğin olay motorun verimli çalışmasıyla ilgili değil sıvılar ısısına göre hacim değiştirir.Soğukta daha fazla sıcakta daha az sıvı alınır litre hesabında böyledir.ama kg olarak alırsak her hava sıcaklığında aynı yakıtı alırız yani.Örnek atıyorum 1lt su +4 derecede 1 kg. ama 1lt.su +30 derecede 0,900kg dir.Bu değerler sıvının çeşidine göre değişir.

roa
05 Ekim 2006, 01:17
Benim bildiğim performans arabalarının bg gücünü yükseltmek için bagaja benzin soğutması için özel yapılmış çift fanlı bir sistem var.Soğuk benzin motora güç katabiliyor

yzb bozo
05 Ekim 2006, 17:16
Benim bildiğim performans arabalarının bg gücünü yükseltmek için bagaja benzin soğutması için özel yapılmış çift fanlı bir sistem var.Soğuk benzin motora güç katabiliyor

O tür araçlara uçuculuğu fazla olan karışımlar katılıyor onların fazla buharlaşıp gitmesini önlemek amaçlı olabilir.performans araçlarında onun için bu tip sistemler olduğunu biliyordum.

kll
05 Ekim 2006, 18:34
hangi yakıt türü olursa olsun içtenyanmalı motorda yanan kısım gaz olan yakıt kısmıdır yani benzin buharı. o nedenle yakıt nekadar sıcak olursa okadar kolay yanar. ısınmak için vakit kaybetmez çevrim sırasında böylece dışarıya daha az çiğ benzin atılır. yanı soğutmak yerine ısıtmak dah açok fark yaratır. çok basit birşey söyleyeceğim, eğer soğutmak performans yada daha iyi yanma sağlasaydı kışın motorlar yazın olduğundan daha çabuk çalışırdı.

ama havanın en soğuğu makbuldür çünkü soğukta birim hacim havada daha çok oksijen bulunur.

yzb bozo
07 Ekim 2006, 19:09
hangi yakıt türü olursa olsun içtenyanmalı motorda yanan kısım gaz olan yakıt kısmıdır yani benzin buharı. o nedenle yakıt nekadar sıcak olursa okadar kolay yanar. ısınmak için vakit kaybetmez çevrim sırasında böylece dışarıya daha az çiğ benzin atılır. yanı soğutmak yerine ısıtmak dah açok fark yaratır. çok basit birşey söyleyeceğim, eğer soğutmak performans yada daha iyi yanma sağlasaydı kışın motorlar yazın olduğundan daha çabuk çalışırdı.

ama havanın en soğuğu makbuldür çünkü soğukta birim hacim havada daha çok oksijen bulunur.

Erken ateşleme noolcak sıcak yakıtta daha sıkışmadan yanacak yakıt üst ölü noktaya gelmeden verdiğimiz avansdan önce ??? Bunun sonucu olmazmı.

kll
31 Ekim 2006, 18:36
zaten iki sorun var birincisi, eğer gaz halinde olan yakıt yani yakıt buharı önce yada sonra yanarsa ya vuruntu olur yada yakıt yine boşa gider. o nedenle zamanlamanın çok iyi ayarlanması lazım. (ki bu aslında üstünde çalışınca halledilebilecek birşey) ,ikinci sorun ise ve bence en zoru, eğer sıcak yakıt buharı soğuk hava ile karşılaştığında( bu soğuk hava normal sıcaklıktakı hava da olabilir - yakıtın buharlaşması 200 derece civarında oluyor ) yoğunlaşmayı önlemek, yada yoğunlaşan yakıtın motoru boğmadan tekrar depoya geri dönmesini sağlamak.