PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk arıza olyım..



rXLover
14 Mayıs 2005, 21:11
merhabalar..

dün işten motorla çıkıp okula gittim neyse derse girdim çıktım biraz basket atayım dedim attımda.. buraya kadar her şey normal.. neyse, motoru ısıttım çalıştı neyse 200 m kadar sonra egzost dan patırtılı sesler gelmeye başladı.. :sunny:

dedim tam ısıtamadım herhalde biraz gaz vereyim düzelir.. neyse verdim ama gazı yemedi stop ettii.. :pr:

bu sefer de benzin bitti sandım.. :silent: ama hala hareket ediorum debriyajı bıraktım tekrar motor çalıştı ve bayılarak stop etti.. çektim aleti kenara, yedek depoya aldım tık yok.. motor çalışıyo fakat ateşleme yok.. bujiye baktım (buji kablosunu çıkardım..) ateşleme yapıyor mu diye (hava da karardı artık ama ihtimal vermiyorum, çalışır benim motorum bana yanlış yapmaz..) ateşleme yapıyor alet.. hatta buji kutbuna ark oluştuğunu fln gördüm..

ee ne olacak ilk defa motorla başbaşayım böyle.. :farao: bi halt bilmiyorum.. sadece şu karburatör, şu buji, şu motor şu şanzuman fln.. neyse horumları kontrol ettim aceba yakıt mı gitmiyo hava hortumu mu tıkanmış.. yok yok yok.. bi halt yok.. çalışmıyor.. sinirle kick start yapıyorum bu arada

:pale: -çalış ulan..
-lan manyak yapma bana bunu..
-olm bak yorgunluktan ölüyorum çalış yarın söz deponu fullicem

(sağ bacağımın üstüne basamaz hale geldim ve pes ettim zaten yorgunluktan geberiorum..)

yapacak bişey yok 4 km hafif yokuş yolu elimde motorla eve götürecem! bu bi işkence..

o işkenceyi yaşadım.. teğet geçen otobüsler mi dersiniz.. yağan yağmur mu dersiniz yorgunluktan geberiyodum mu dersiniz (ne alaka yaa)..

derken aklıma aldığım benzin mi pislik çıkardı dedim.. (yokuş aşağı çalıştırmayı denedim yok.. bayılıp kalıyo durunca.. ) neyse sabah hava filtresine benzin hortumuna bakarım dedim yattım.. uyumuşum.. şu rüyaları gördüm .. abartmayım tamam.. :cherry:

uyumadan evvel serhat kardeşime bi haber vereyim nedir ne değildir die dedim.. durumu anlattım, önce motordan şüphelendi sonra karbüratör fln dedi.. tabi salaklık bende buji tamam abi sorun yok diorum.. e bujinin ne olduunu bilmezsen olacağı bu.. :silent:

sabah dayım gelecek dedi o anlar bu işlerden sabah sana uğrar bakarız dedi.. eyvallah..

sabah geldiler dayısı baktı motorda sorun yok buji dedi.. bujiyi söküp bakmak lazım fln dedi.. doğal olarak buji anahtarı istedi.. e bende motor işinin çömüyüm (-düm) yok abi o anahtar dedim.. (babama anlatmıştım dün durumu sağ olsun sabah buji alıp gelmiş..)

o bujiden dedi anahtar olmadan beceremeyiz dedi neyse ben de onları daha fazla tutmak istemedim ve yolcu ettim.. (yoldalardır herhalde)

babam geldi söktüm bujiyi baktım hakkaten ateşlemio.. neyse yeni bujiyi taktık halloldu.. (yeni arıza hız göstergesi çalışmio tel kopmuş.. onu yaparım artık eşşek deilim) bu arada serhatın yanında vampire takma adlı kardeş de vardı tanışma fırsatım oldu ama muhabbet edemedik öile

serhatcım tşk. ederim kardeşim yardımların için ve kayseride geçirdiğimiz güzel ve action dolu saatler için keşke daha önce tanışabilseydik..



sevgiler, saygılar..
:bestmt:

safrane
15 Mayıs 2005, 02:47
benzer bir olayı ben de yaşıyorum hatta motor gaz verince yemiyor ve boğuluyor, kışın başlamıştı bunu yapmaya ama hala devam ediyor soğuk sıcak motor fark etmiyor bir kere yüksek devire çıkarmazsam sürekli devam ediyor. Yeni buji takılalı 1000km bile olmadı, tamam iki zamanlı ama bilen var mıdır neden olabilir?

powerbyaydin
15 Mayıs 2005, 19:03
başına gelmeden bilmezsin derler ya doğru bende geçen sene mzle çok olaylar yaşadım bu sene daha tecrübeliyim
en komik olayım gaz telinin kopup gazı elimle çekmem olmuştu :cherry:

jawa
15 Mayıs 2005, 19:38
rx olur böyle şeyler.aynısı benim başımada geldi.yokuş yukarı 2 km. motor ittim!motorcuyum diyen adamın başına en az bir kere gelir, hep biz motora binecek değiliz ya bazende motor bize biner. :mrgreen:

safrane senin problem karbüratör avans ayarıyla ilgili olabilir.anlıyorsan al eline tornavidayı ayarlamaya çalış.

safrane
16 Mayıs 2005, 01:09
valla ben d öle düşündüm, vida ortada da hangi tarafa çevireceğimi bilmiorum şimdi daha da bozmim yürüyen aleti yürümez hale getirmim :)

rXLover
16 Mayıs 2005, 10:10
benimkinde dışarı doğru hareket verince rölanti artıyor.. ikisini de dene bişey olmaz. :cherry:

ecel666
18 Mayıs 2005, 00:40
arkadaşlar ustalar derki çalışıyosa oynama

ecel666
18 Mayıs 2005, 00:42
ama illa kurcalıycam diyosanız vidayı saat yönün tersine çevirdiğinizde rolenti artar

safrane
18 Mayıs 2005, 13:39
valla kurcalamak yemiyo şu an :)) zaten fren balatalarımın da değişmesi gerekiyor artık, servis ziyareti şart oldu, gitmişken ona da baksınlar..

Infaustus
20 Mayıs 2005, 22:44
zor iş motor olayı tabi.. katlanıcaksın bazı seylere.. araba gibide deilki anasını satiim, çek kenara kitle bin minibuse git sabah tamirciyi getirir yaptırırsın.. kac km olursa olsun (30-40 km felan deil tabi) ite ite goturcek makineyi.. arabayı diger bi arabanın arkasına ceki halatıyla baglayıp da goturebilirsin ama motor işi zor valla.. ama gulu seviyoz ve dikenlerinden korkmuyoruz dimi :flower:

murat_by
20 Mayıs 2005, 23:55
bende modenas var beni çok taşıdı ama bende onu çok taşıdım bi aralar lastik kabaklaşmıştı patlamaya abone olmuştu inanın 2 gün üst üste lastik patlattı anamı aglattı bi gün abartısız 10 km elimde taşıdıgım oldu neyse geçti artık.CGL125 leri bilen vardır belki sag tarafında gizli kontak dügmesi vardır dügme kapalıyken marş basmaz bende bir gün ramazan ayıydı okula gitim tabi motor daha sıfır kız gibi arkadaşlar tabi hemen atladılar üstüne filan oturdular bitanesi farkında olmadan gizli kontak dügmesini kapatmış neyse okuldan çıkıyoruz saat 23 ben motoru bi türlü çalıştıramıyorum jikleyi çekiyorum olmuyor vurduruyorum olmuyor evde öyle 4-5 km degilki tamı tamına 23 km uzaklıkta neyse motordan anlayan bi arkadaşın evi yakındaydıda onu çagırdım çocug buji kablosunu söktü buna elektirik gelmiyo kesin gizli bi kontak var dedi :cherry: 1 saat ugraştım çocuk 10 dakikada çözdü meger gizli kontak kapalıymış işte böyle insan çömez olunca 1 saniyelik şey için 1 saat ugraşıyor

jawa
21 Mayıs 2005, 12:13
zor iş motor olayı tabi.. katlanıcaksın bazı seylere.. araba gibide deilki anasını satiim, çek kenara kitle bin minibuse git sabah tamirciyi getirir yaptırırsın.. kac km olursa olsun (30-40 km felan deil tabi) ite ite goturcek makineyi.. arabayı diger bi arabanın arkasına ceki halatıyla baglayıp da goturebilirsin ama motor işi zor valla.. ama gulu seviyoz ve dikenlerinden korkmuyoruz dimi


cenkmenderes, aynen dediğin gibi kapısı yok ki kapatıp gidesin!geçen sene başımın belası 94 model bir xt 350 almıştım.akşam 23:00 gibi izmir manisa arası yolda tam ortada bir yerde telefon çaldı.durup telefonla görüştükten sonra motoru çalıştıracam ama ne mümkün!alet çalışmıyor.zaten daha o gün almışım huyunu suyunu bilmiyorum.marş pedalı ta tepede motor zaten deve gibi.üstünde iken alışkanlık olmadığı için doğru dürüst marşa basamıyorum.aşağıda ayağımı kaldırıp kaldırıp yükleniyorum ı ıh, çalışmıyo alet!yakında ne benzin istasyonu var ne bir ışık.kaldığım yer çanak gibi bir noktanın tam çanağın dibine inip tekrar yokuş çıkılacak kısmı.bu yolu bilenler bu noktayıda hatırlayacaklardır.hava sıcak, kick startı kicklemekten afedersiniz dötümden ter akmış zaten.yanımda su da yok.bir an delireceğim geldi..mına korum motorununda keyfininde deyip motoru orada bırakıp yoldan geçen bi otobüse atlayıp gitmek geldi içimden.sonra sakinleşmek için motordan biraz uzaklaşıp karanlığın içinde yol kenarında egzoz dumanı ve gelip geçen araçların göz kamaştıran far ışıkları ve motor sesleri arasında bi cigara yaktım.o sıralar cigara içiyordum, şimdi bırakmış durumdayım içen herkese tavsiye ederim.pek sakinleşmedim ama son kez vurdurarak çalıştırmaya karar verdim.dediğim gibi az bir aşağı doğru eğim payım var ondan sonra yokuş başlıyor.ilk denemede kendi haline saldım hızlanınca vitese takıp vurdurdum almadı!bi daha yine yok!artık eğim bitti bitecek.son denememde ayaklarımıda yere ite ite hız kazanıyorum ve içimden bildiğim bütün duaları okuyorum.artık çanağın dibine indik kısa bir düzlük ve yokuş başlıyor.hızımın son noktasında vitese takıp debriyajı bırakıyorum motor bayağı bi kasılıp tam duracakken çalışıyor!!! :mrgreen: :queen: inanın hayatımda en sevindiğim anlardan biridir.hemen gaz açıp yokuşu tırmanıyorum.eğer o akşam o motor o noktada çalışmasaydı belki benim motorculuk hayatım sona erecekti.

ExTReMa
07 Şubat 2011, 01:23
Bende zamanında rx le hep bujileri eritiyodum :)
Bujinin tırnakları yok oluyodu nedense.
Sonra anladım ki benzin katkısındanmış :)

GT250rAlanya
07 Şubat 2011, 02:06
Bende zamanında rx le hep bujileri eritiyodum :)
Bujinin tırnakları yok oluyodu nedense.
Sonra anladım ki benzin katkısındanmış :)

Tam bi Horrrt olmuş hocam topiğe :) 6 yıl aradan sonra :)

yürekçe
07 Şubat 2011, 02:10
madem ateşleme yok, nasıl ark yaptığını gördün?
bence, sen motor bozuluncaya kadar bekleme. arada bir ustana uğra, bir çayını iç yağlasın, sıksıni silsin... yapsın birşeyler. her gittiğinde para almazlar. hem dükkanda dura dura birşeyler kaparsın...