PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü bakımı nasıl yapılmalı



seseyna
19 Eylül 2006, 01:34
Akü bakımı nasıl yapılmalı
http://www.turkishexporters.info/akasaku/akubakim.jpg





Şu anda piyasada bakımlı ve bakımsız olmak üzere iki tip akü bulunuyor. Bakımsız aküler ne yazık ki ömrü boyunca ismi gibi bakım gerektiriyor. Bakımlı versiyonları kadar sık olmasa da bu tip akülerin de kontrol edilmesi şart. Kontrol edilecek tek nokta akünün voltajı. Eğer voltaj normalin çok altındaysa akü ömrünü tamamlamış olduğundan değiştirilmesi gerekir. Bakımlı akülerdeyse kullanım biraz daha farklıdır. Günümüz teknolojisiyle üretilen birçok aküde bakım göstergesi bulunuyor. Bakım göstergesi, akünün elektrolit seviyesinin azaldığını veya şarj makinesine bağlanması gerektiğini gösteriyor. Özellikle yaz aylarında sıcaklığın artması akü içindeki elektrolitin buharlaşmasına neden oluyor. Genelde fark edilemeyen bu durum kış aylarında problem yaratır. Akülerin üzerinde elektrolit seviyelerini gösteren çizgiler bulunur. Akünün elektrolit seviyesi maksimum ve minimum çizgiler arasında olmak zorundadır. Eğer elektrolit seviyesi düşükse, saf su konularak yükseltilmelidir. Akünün üzerinde maksimum seviyeyi belirten bir gösterge bulunmuyorsa, saf su akü içindeki plakaların 1.5 cm üzerine kadar konulmalıdır. Aküdeki elektrolit yoğunluğu bomometre yardımıyla ölçülür. Eğer seviye bomometrenin üzerinde bulunan yeşil alana kadar geliyorsa problem yok demektir. Ama kırmızı veya siyah alanı gösteriyorsa, gerekli su ilavesini yapmak gerekir. Akülere kesinlikle asit takviyesi yapılmamalıdır. Aksi halde akünün içindeki plakalar eriyecek ve akü kullanılmaz hale gelecektir. Akü ömrünün dolup dolmadığını anlamak için voltaj ölçümü yaptırmak gerekir. Akünün ömrünün bitmesi, içindeki kurşun plakaların büyük ölçüde erimesi demektir. Eğer akünün ömrü biterse şarj tutmaz yani elektrik depolayamaz. Her aküde bulunan gaz çıkış boşlukları sık sık kontrol edilerek açık olmasına dikkat edilmelidir. Aksi halde sıkışan gaz akünün patlamasına neden olabilir.
Akü konusunda son dikkat edilecek noktaysa tercih aşamasında ortaya çıkıyor. Akü değiştirilecekse maliyetten kaçmadan kaliteli bir modelle değiştirmek gerekir. Kalite belgeli aküler, daha uzun süre dayandıkları gibi üretim hatalarına karşı da garanti veriyorlar. Akü seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de, üretim tarihi. Kuru şarjlı aküler serin ve kuru ortamlarda saklandıklarında üretim tarihinden itibaren altı ay içinde şarj istemeden araca takılabilirken, üretim tarihi altı ayı geçmiş akülerin araca bağlanmadan önce şarj edilmesi gerekmektedir. Akü takılırken patlama olmaması için belirli bir sırayı takip etmek gereklidir. Takılırken önce artı ucu akünün pozitif kutup başına bağlanmalı, sonra eksi ucu bağlanmalıdır. Sökerken de işlem tersine gerçekleştirilir.

Alper_tim
20 Eylül 2006, 10:12
bilgi paylaşımı için teşekkürler:rendeer:

tkalfaoglu
20 Eylül 2006, 10:44
Birşey tavsiye edeyim, en ucuzu btdepo.com da olmak uzere piyasada MobiTronic Battery Conditioner diye bisey satıyorlar. Motor, tekne, 2. oto gibi senenin bazı zamanları kullanılan araçlar içinmiş. 220v Prize ve çakmağa/akü kutuplarına takılıyor ve aküyü arada hem dolduruyor sonra da biraz boşaltıyor, yani sonsuz döngüde aküyü en iyi durumda tutuyormuş.
Aldım bir tane, daha denemedim, deneyeceğim.. -t

ozkansava
20 Eylül 2006, 10:47
Bilgi için saol arkadaşım.:cat:

aynux
13 Kasım 2006, 00:31
Akunun omru voltaj olcumu ile yapilmaz. Bir akünün omru ic direncine baglidir. Onun icin akunun ic direncine bakilir. Akunun omru biterse sarj tutmaz degil yanlis oldu. Akunun ic direnci yukselince sarj tutmaz olacak.

tkalfaoglu
13 Kasım 2006, 12:23
Mobitronic denendi ve çalıştıgı gozlendi (epeydir yatan arabanın akusunu bir gecede şarj etti (yada ustaların dedigi gibi "şarz etti" :)

-t

UKYO
13 Kasım 2006, 16:58
bilgi veren arkadaşlara çok teşekkürler.benim aküde zayıflamaya başlamıştı

aloto
19 Mart 2013, 11:39
Arkadaşım motosiklet aküsü (http://www.aloto.com.tr/index.php?lang=tur&page=14&pluginProducts_v1_catID=24)nde merak ettiğin ve forumda bulamadığın sorun olursa hiç tereddüt etmeden arayabilirsin. Motosiklet aküsü alanında çalıştığım için bilgi paylaşımında bulunmak isterim.
http://www.aloto.com.tr/content/images/plugins/products_v1/items/cat_24/large/12n7a_b.gif (http://www.aloto.com.tr/index.php?lang=tur&page=15&pluginProducts_v1_catID=24&pluginProducts_v1_prodID=85)
İbrahim Gökçe
Tel : 0533 775 45 25