PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Clip ons değişimi viraj ve frenleme etkisi hakkında



eudorias
13 Mart 2024, 12:30
Merhaba arkadaşlar cbr650r sahibiyim performans sürüşü ve pist günleri için gidonu elçikleri (clip ons) 3-4 cm aşağı düşürmek istiyorum (amortisörü değil). frenleme ve viraj kabiliyetine negatif ve olumlu bir etkisi olurmu yoksa yapacağım değişiklik sadece ergonomik bir değişiklik mi sayılır ?

birde yurt dışında aftermarket clip onslar var 41 ,46 mm 5 veya 7 derece açılı cbr650r ın gidonu nerdeyse açısız bu yurt dışındaki 7 dereceli eğik gidon mu takmalı daha verimli olması açışından yoksa mevcut stok gidonu 3-4cm düşürmek yeterli olur mu acaba ?

konu hakkında tecrübeli motorcu dostlarımdan düşüncelerini öğrenmek istiyorum ama lütfen post altına tr de hangi yolda performans sürüşü yapılır, yok yasal limitlerde kullanmadınız şu motoru minvalinde duyar kasacaklar başka postlara yazmalarını rica edeceğim.

şimdiden teşekkürler.:)

killingroad
13 Mart 2024, 12:44
Ergonomiye de sürüş dinamiklerine de etkisi olur. Yalnız bu motorun frenleme ve viraj kabiliyetine değil, senin kullanımına etki eder, bazı şeyleri yaparken işini kolaylaştırır.

Clip-on'u alçaltırsan;
Ağırlık dengen daha düzgün şekilde dağılır. Öne daha fazla ağırlık verebilirsin bu da frenlemede dediğim gibi motorun kapasitesini artırmaz, yani CBR650R ile iyi fren atmak istiyorsan balatayı değiştirmelisin, çelik hortumlara geçmelisin, belki kaliperi bile değiştirmen gerekebilir; ama clip-on sayesinde öne daha iyi ağırlık basabileceğin için mevcut fren performansını daha iyi ortaya çıkarırsın. Aynı şekilde viraja girerken de motosikletin ön tarafına basmak istediğin ağırlığı daha iyi basabilmene yardımcı olur.

Genel olarak postürün de değişir, Türkçe karşılığını kestiremedim, daha committed bir sürüş pozisyonun olur, odaklanmış?, bağlılık sağlamış?.. Viraja gireceğin zaman üst bedenini yana alırken gidona daha rahat basınç uygularsın. Pozisyonunun daha "committed" olması aynı zamanda virajın içerisinde vücudunu konumlamanda da fayda sağlar.

Negatif bir etkisden de söz edebiliriz, genel olarak clip-on gidonlar düz gidonlara göre çok hızlı yön değişiminde daha yorucu olurlar, hatta o kadar hızlı yön değiştiremezsin. Ancak pistte ya da yolda süremez noktaya gelir demek değil, en nihayetinde bu tip motorlar süratli ve virajlı yollar için yapılıyorlar. Ama işte arka arkaya sağ sol sağ varsa düz gidonla daha hızlı şekilde yön değiştirebilme yolları mevcut, clip-on esas tek ve biraz da uzun bir viraj varsa farkını ortaya koyuyor.

eudorias
13 Mart 2024, 12:56
Ergonomiye de sürüş dinamiklerine de etkisi olur. Yalnız bu motorun frenleme ve viraj kabiliyetine değil, senin kullanımına etki eder, bazı şeyleri yaparken işini kolaylaştırır.

Clip-on'u alçaltırsan;
Ağırlık dengen daha düzgün şekilde dağılır. Öne daha fazla ağırlık verebilirsin bu da frenlemede dediğim gibi motorun kapasitesini artırmaz, yani CBR650R ile iyi fren atmak istiyorsan balatayı değiştirmelisin, çelik hortumlara geçmelisin, belki kaliperi bile değiştirmen gerekebilir; ama clip-on sayesinde öne daha iyi ağırlık basabileceğin için mevcut fren performansını daha iyi ortaya çıkarırsın. Aynı şekilde viraja girerken de motosikletin ön tarafına basmak istediğin ağırlığı daha iyi basabilmene yardımcı olur.

Genel olarak postürün de değişir, Türkçe karşılığını kestiremedim, daha committed bir sürüş pozisyonun olur, odaklanmış?, bağlılık sağlamış?.. Viraja gireceğin zaman üst bedenini yana alırken gidona daha rahat basınç uygularsın. Pozisyonunun daha "committed" olması aynı zamanda virajın içerisinde vücudunu konumlamanda da fayda sağlar.

Negatif bir etkisden de söz edebiliriz, genel olarak clip-on gidonlar düz gidonlara göre çok hızlı yön değişiminde daha yorucu olurlar, hatta o kadar hızlı yön değiştiremezsin. Ancak pistte ya da yolda süremez noktaya gelir demek değil, en nihayetinde bu tip motorlar süratli ve virajlı yollar için yapılıyorlar. Ama işte arka arkaya sağ sol sağ varsa düz gidonla daha hızlı şekilde yön değiştirebilme yolları mevcut, clip-on esas tek ve biraz da uzun bir viraj varsa farkını ortaya koyuyor.

Harika Harika Harika yorum. bende tam bu düşüncedeydim. Benim kullanış tarzımda öyle motorla "commited" yani hem vücut olmadıkça rahat edemiyorum uzanmam lazım üstüne motorun scooter kullansam düşerim mesela :D tepsinin latına teker koymuşlar gibi geliyor bana illa bacaklarımla sıkıp üstüne uzanmalıyım kullanacağım motorun ehhh haliyle sport touring kanı taşıdığından cbr650r işte gidonu düşürüp arka pegleri bir tık yükseltebilir tamamen agresif bir oturuş pozisyonu sağlaması açısından bu tip iyileştirmeler düşünüyorum. öne doğru eğilmem rebound,compression ve preload ayarı olmayan showa amortisörlere bir tık ağırlığını yükleyip daha net bi feedback almamı sağlar diye düşünmüştüm bende senin görüşlerinde bunu doğruluyor. elbette açılı gidon dirsek yere yakınlaştıkça daha iyi viraj kabiliyeti ama ani manevralar için ise söylediğin gibi daha zor bi senaryo bekletir.

tarzan rıfkı
13 Mart 2024, 13:36
ama ağırlık öne geldiği için öndeki his ve ağırlık oranı değiştiği için frendeki histe artar.gücü evet öyle fark etmez ama ısırma hissi verdiği tepki artıcaktır.yani sorunun cevabı evet frene etkisi olur.ama bencede en etkili ve ucuz yöntem sinterli balata takman belki araştırıp çelik fren hortumu taktırman da fark edebilir.yukarıdaki bildiğim kadarıyla direk basan bir sistem değil radyal bir fren sistemi yok üst merkezde.o yüzden bu çok fark etmeyebilir

killingroad
13 Mart 2024, 14:53
Bütün bunların yanında eğer böyle bir hakimiyetten keyif alıyorsan yeni 600RR'a bilen =)
Elbette 650R'a clip-on al, ama hedefini çok yüksek koyma açılı falan kompleks bir değişikliğe gittiğinde alacağın fayda o kadar büyük olmayacak. Evet motoru eğer kafasını ezerek kullanıyorsan hissiyatın iyileşecek ama bil ki o arka amortisör ilk seni yüz üstü bırakan şey olacak. Frene ne kadar para harcasan 600RR'daki radyal master ve kaliperi kullanınca aa diyeceksin. 600RR al, çelik hortum alırsın sadece şu an aklıma gelen =)

Böyle sürmeyi seviyorsan da bu işin sonu pistte biter bilesin =)

eudorias
13 Mart 2024, 15:04
Bütün bunların yanında eğer böyle bir hakimiyetten keyif alıyorsan yeni 600RR'a bilen =)
Elbette 650R'a clip-on al, ama hedefini çok yüksek koyma açılı falan kompleks bir değişikliğe gittiğinde alacağın fayda o kadar büyük olmayacak. Evet motoru eğer kafasını ezerek kullanıyorsan hissiyatın iyileşecek ama bil ki o arka amortisör ilk seni yüz üstü bırakan şey olacak. Frene ne kadar para harcasan 600RR'daki radyal master ve kaliperi kullanınca aa diyeceksin. 600RR al, çelik hortum alırsın sadece şu an aklıma gelen =)

Böyle sürmeyi seviyorsan da bu işin sonu pistte biter bilesin =)

çok seviyorum ama yeni 600rr gelmedi gelince duruma bakacam şimdilik 2 sene daha bunlayım inş . zaman ne gösterir bilmiyorum çok teşekkür ederim değerli yorumların için :)

Nikkfurie
13 Mart 2024, 15:26
O kadar eğik oturduğunda peglerinde daha geride olması gerekmez mi ? bunu üretip satışa sunduklarına göre talep eden memnun bir kitle var demektir ama sadece gidonu alçaltıp ayaklar geriye alınmayınca hayal ediyorumda secdeye gider gibi bir pozisyon geliyor aklıma , pistte yarım saat o şekilde sürmenin nasıl bir etkisi olur tecrübe etmeyen bilemez herhalde :) racing motorlarda gidon aşağıda evet ama peglerde eğilen vucudu zorlamayacak şekilde oldukça arkada konumlandırılmış !

shruikan
13 Mart 2024, 15:41
o yeni "clip on" parçaları alıp takmadan evvel, kartondan/mukavvadan benzerini yapıp takacağın yer ve açıya göre çatallara tutturup bi bak, dönüşlerde depoya çarpabilir. el-bilek payını da unutma sakın.

eudorias
13 Mart 2024, 16:32
O kadar eğik oturduğunda peglerinde daha geride olması gerekmez mi ? bunu üretip satışa sunduklarına göre talep eden memnun bir kitle var demektir ama sadece gidonu alçaltıp ayaklar geriye alınmayınca hayal ediyorumda secdeye gider gibi bir pozisyon geliyor aklıma , pistte yarım saat o şekilde sürmenin nasıl bir etkisi olur tecrübe etmeyen bilemez herhalde :) racing motorlarda gidon aşağıda evet ama peglerde eğilen vucudu zorlamayacak şekilde oldukça arkada konumlandırılmış !

bunun için ayarlanabilir peg rearsetler var qs desteği olan olmayan olarak istediğin şekilde konumlandırabiliyorsun adamlar herşeyi düşünmüşler tek sıkıntı 170 € gibi fiyatlarda olması 150 € üstü gümrükte sıkıntımış nası olacak bilmiyorum :)

killingroad
14 Mart 2024, 08:34
O kadar eğik oturduğunda peglerinde daha geride olması gerekmez mi ? bunu üretip satışa sunduklarına göre talep eden memnun bir kitle var demektir ama sadece gidonu alçaltıp ayaklar geriye alınmayınca hayal ediyorumda secdeye gider gibi bir pozisyon geliyor aklıma , pistte yarım saat o şekilde sürmenin nasıl bir etkisi olur tecrübe etmeyen bilemez herhalde :) racing motorlarda gidon aşağıda evet ama peglerde eğilen vucudu zorlamayacak şekilde oldukça arkada konumlandırılmış !

Geriden ziyade biraz yükseltmek gerekiyor ki CBR650R'ı piste vurursak muhtemelen ilk yapılması gereken şey pegleri yükseltmek olur yoksa zart zurt sürtme tehlikesi var.
Elbette geriye de almak gerekebilir orijinal pozisyona göre. O yüzden zaten bu cinciklerle bu kadar uğraşmak yerine 600RR'a yürümek en temizi.

600RR bu sene gelecek diye biliyorum bu arada.

motomad
14 Mart 2024, 09:48
ben dinamik sürüşte viraja ön teker girerken kafamı on lastige yaklastırıyorum gogsumu one atıyorum,böylece viraja on taraf nasıl giriyor hissediyorum,virajın ortasında hafifce geriye dogruluyorum,çıkarken de iyice düz pozisyona giriyorum.sizin motorunuzun gidonu zaten yeterince asagı basık.clip on daha çok rahatsızlık verir.bunun yerine viraj girişi ve ortasında vucudu ve kafanızı motorun on kısmına yaklastırırsanız daha çok verim alırsınız diye dusunuyorum.

Beto87
14 Mart 2024, 10:30
Alet, edavat varsa iki dakikalık iş. Gidonu alçaltıp bir süre kullan, hoşuna giderse ayarlı peg alırsın çinden olur biter. AMA motosiklet sport touring olduğu için ve dengesi, süspansiyonu ve frenlemesi bu tarza göre tasarlandığı için bazı dengesizlikler ve frenlemede bazı sıkıntılar yaşatabilir bunu da unutmamak gerekir.


hangi yolda performans sürüşü yapılır, yok yasal limitlerde kullanmadınız şu motoru minvalinde duyar kasacaklar başka postlara yazmalarını rica edeceğim.

Magandalığı yermek duyar kasmak değildir. Trafikte bizi de etkiliyor diğer sürücülerin geri zekalılıkları. Tüm magandaların sadece kendi başlarını yemeleri dileğiyle.

killingroad
14 Mart 2024, 21:23
ben dinamik sürüşte viraja ön teker girerken kafamı on lastige yaklastırıyorum gogsumu one atıyorum,böylece viraja on taraf nasıl giriyor hissediyorum,virajın ortasında hafifce geriye dogruluyorum,çıkarken de iyice düz pozisyona giriyorum.sizin motorunuzun gidonu zaten yeterince asagı basık.clip on daha çok rahatsızlık verir.bunun yerine viraj girişi ve ortasında vucudu ve kafanızı motorun on kısmına yaklastırırsanız daha çok verim alırsınız diye dusunuyorum.

Viraja girmeden vücudu öne ve mümkün olduğunca dışarı almanın çok ciddi avantajları var (her yolda kullanılabilecek bir şey olmamakla birlikte)
Yalnız viraj içindeyken vücut konumunu neden değiştiriyorsun? Motorun dengesini bozabilecek bir hareket şekli bu?

eudorias
15 Mart 2024, 09:42
Viraja girmeden vücudu öne ve mümkün olduğunca dışarı almanın çok ciddi avantajları var (her yolda kullanılabilecek bir şey olmamakla birlikte)
Yalnız viraj içindeyken vücut konumunu neden değiştiriyorsun? Motorun dengesini bozabilecek bir hareket şekli bu?

killingroad haklı viraj içindeki stabilizasyon bozulmamalı adeta çaycıların tepsiyi havada döndürmeleri gibi giriş çıkış kusursuz gibi dengelenmeli. mesela çoğu motogp vs sbk pilotlarının çoğu viraja 1km varken diz açıp setup yapıyorlar (abartıyorum).

killingroad
15 Mart 2024, 10:12
killingroad haklı viraj içindeki stabilizasyon bozulmamalı adeta çaycıların tepsiyi havada döndürmeleri gibi giriş çıkış kusursuz gibi dengelenmeli. mesela çoğu motogp vs sbk pilotlarının çoğu viraja 1km varken diz açıp setup yapıyorlar (abartıyorum).

body before brakes.
bu arada benim söylediğimde de yanlış anlaşılabilecek bir şey var, viraja girmeden önce kafayı vücudu açmak derken bu viraja düşmeden hemen öncesi. ama kıç taşımanın düzlükteki fren başlamadan önce taşınması en ideali. o sırada amortisörler rahat. sonra frenaj başlıyor eze eze virajın içine taşınırken vücudu oynatmak motoru üzecektir. Kıç düzlükte dışarı taşınmış olmalı devrilme başlarken de bütün vücut (yani kalan üst kısım) dışarı alınmalı.