PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet için airbag çözümleri



Punctum
21 Ocak 2024, 16:32
Merhaba,

Honda'nın çarpışma anında önden açılan güvenlik sistemleri çözümleri var (sanıyorum sadece Gold Wing için).

https://global.honda/en/tech/Motorcycle_Airbag_System/

Bundan farklı olarak, kaza anında sürücüyü tamamen kaplayan ve motosikletten bağımsız olan airbag çözümleri de üretilmiş.

https://www.indiegogo.com/projects/forteon-airbag-for-bike#/

Ne dersiniz? Yararlı mı, pratik mi, kullanışlı mı, ekonomik mi, vs...?

xtrafrozen
22 Ocak 2024, 11:44
Türkiye'ye gelsin, 3 (yazıyla üç) adet satamaz.

Mallaca
22 Ocak 2024, 15:36
Airbag li yelekleri bile kullanan çok görmedim. Son bir yılda bir kişiye denk geldim o da videoda. Vücudun tamamını saran bir airbag tertibatı nasıl taşınır bilemedim.

Bağlantı iplerinin çok kuvvetlice çekilmesi ile aktif oluyordu. Fakat ben o kadar unutkanım ki mutlaka haşırt diye motordan inerken mutlaka ama mutlaka açarım o airbag'i.

Teknoloji ilerlediğinde çekme kuvveti ile değil de motorun kaza yaptığını anlayan sensörler vasıtası ile wireless olarak açılsa daha mı mantıklı olur.

Şimdiki motorlar, yatış açısı, kayma, patinaj, yük bilgileri vs her şeyi elektronik yapıyorlar. Motorun kaza yaptığını da kolaylıkla anlayacak sensörler koyulabilir. (Önden, yandan, arkadan darbe, yan yatıp sürüklenme, hatta darbenin kaçınılmaz olacağı, motorun büyüklüğüne göre fiziken kaçış manevrası ile kurtulunmayacak yakınlaşmalar vs) Bu sensörler hava yastığındaki alıcılara açıl komutu verecek ve sadece kaza anında açılacak.

Tabiki benimki ütopik bir fikir. İşi bilenler mutlaka daha iyisini ve doğrusunu yapacaklardır.

CRF
22 Ocak 2024, 16:25
geçenlerde bir müşterim çok bilindik bir markadan 20 küsür bir liralık bir ürün satın almış . ürün süper kullanıcı menmun ama yazın çok sıcak oluyor içi dedi. birde urun elektronık oldugu için yıkayamıyorum çok kötü kokmaya başladı dedi. yıkanması için servise gidip elektronıgın sökulmesi ve tekrar takılması gerekiyormus vs vs .

Punctum
22 Ocak 2024, 22:16
Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.

xtrafrozen
23 Ocak 2024, 16:39
Motosiklette airbag e Hayır diyoruz. Hayır ! :bestmt:

Motoseverrr
23 Ocak 2024, 21:08
Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.

Airbag isteyen 4 tekerlekli sıkıcı araçlarına binip gidebilirler :).

killingroad
23 Ocak 2024, 21:30
Şimdiki motorlar, yatış açısı, kayma, patinaj, yük bilgileri vs her şeyi elektronik yapıyorlar. Motorun kaza yaptığını da kolaylıkla anlayacak sensörler koyulabilir. (Önden, yandan, arkadan darbe, yan yatıp sürüklenme, hatta darbenin kaçınılmaz olacağı, motorun büyüklüğüne göre fiziken kaçış manevrası ile kurtulunmayacak yakınlaşmalar vs) Bu sensörler hava yastığındaki alıcılara açıl komutu verecek ve sadece kaza anında açılacak.


Burada çok kritik bir nokta var, otomobildeki airbag sistemi kaza anında otomobilin içinde kemerle sabitlenmiş bir sürücüyü korumak için tasarlanmış bir sistem. Motosiklette ise böyle olmayabiliyor..
Sensörleri okuyorum... :p
Açı 40, ön arka teker hız farkı %5, gaz açıklığı %10
Açı 38, ön arka teker hız farkı %20, gaz açıklığı %10
Açı 15, ön arka teker hız farkı %1, gaz açıklığı %0
Problem yok, ama sürücü o esnada I believe I can fly eşliğinde ormanın yeşiline kavuşma yolculuğunda olabilir. =)

Demek istediğim şu, bu hesaplamaları yapmaları gereken sensörler kıyafetin içinde olmalılar. Mevcut uygulamaların da ipli bağlantı aparatlı olmayanları böyle zaten, Dainese'nin iç yelek airbag'i veya airbagli deri montları mont üstündeki sensörler ile çalışıyor.

Mallaca
24 Ocak 2024, 08:42
Burada çok kritik bir nokta var, otomobildeki airbag sistemi kaza anında otomobilin içinde kemerle sabitlenmiş bir sürücüyü korumak için tasarlanmış bir sistem. Motosiklette ise böyle olmayabiliyor..
Sensörleri okuyorum... :p
Açı 40, ön arka teker hız farkı %5, gaz açıklığı %10
Açı 38, ön arka teker hız farkı %20, gaz açıklığı %10
Açı 15, ön arka teker hız farkı %1, gaz açıklığı %0
Problem yok, ama sürücü o esnada I believe I can fly eşliğinde ormanın yeşiline kavuşma yolculuğunda olabilir. =)

Demek istediğim şu, bu hesaplamaları yapmaları gereken sensörler kıyafetin içinde olmalılar. Mevcut uygulamaların da ipli bağlantı aparatlı olmayanları böyle zaten, Dainese'nin iç yelek airbag'i veya airbagli deri montları mont üstündeki sensörler ile çalışıyor.

Bu seferde şu soru aklıma geliyor; yelek üstündeki sensörler düşme hareketini algılıyor ise, yelekte kapama düğmesi falan mı var da yeleği çıkardığında airbag açılmıyor. Terledim, mola verdiğimde yeleği üstümden çıkarınca ne yatış açısı ne de eğim kalır.

Önemli olan motorun kaza yapacak şekilde yatması.

Burada yaptığımız beyin fırtınasına bakarak, böyle bir motor yaparlarsa telif ücretimizi almayı unutmayalım bu arada :)

killingroad
24 Ocak 2024, 12:57
Bu seferde şu soru aklıma geliyor; yelek üstündeki sensörler düşme hareketini algılıyor ise, yelekte kapama düğmesi falan mı var da yeleği çıkardığında airbag açılmıyor. Terledim, mola verdiğimde yeleği üstümden çıkarınca ne yatış açısı ne de eğim kalır.

Önemli olan motorun kaza yapacak şekilde yatması.

Burada yaptığımız beyin fırtınasına bakarak, böyle bir motor yaparlarsa telif ücretimizi almayı unutmayalım bu arada :)

Yanında bir bardak su da benden =)
Evet en azından Dainese'nin montunda bir açılma kapanma sistemi var.

hasmet
24 Ocak 2024, 14:35
Hava yastikli tulum 2018'den beri motoGP de zorunluymus.

Eskiden motosiklete bagli sensorler aktive ediyormus. Ama uzun suredir ceket (tulum) motosikletten bagimsiz karar veriyormus ve kaza olup olmadigini belirleme noktasinda cok iyiymis. Hatta neredeyse kaza olacakken son anda kurtarinca acilmiyormus.

Zannetmiyorum ceketi cikarip atinca hava yastigi acilsin. Saniyede bilmemkac vucudun tum uzuvlarindaki ivme ve yon olculerini toplayan sistem, gobegin titremesinden ve el kol hareketlerinden samimi mi yoksa yapmacik mi guldugunu bile anliyordur. AI nelere kadir gunumuzde.

Motoseverrr
24 Ocak 2024, 14:57
Yanında bir bardak su da benden =)
Evet en azından Dainese'nin montunda bir açılma kapanma sistemi var.

Abi hayırlı olsun Tuareg 660 almışsın, yok mu bu güzelliğin bir fotosu :)?

killingroad
25 Ocak 2024, 12:52
Abi hayırlı olsun Tuareg 660 almışsın, yok mu bu güzelliğin bir fotosu :)?

Çok teşekkürler, bi bok yedik bakalım.
Aralık sonundan beri hastalığın türlü çeşidinden kurtulamadım, eve zar zor getirdim motoru.

Motoseverrr
25 Ocak 2024, 14:14
Çok teşekkürler, bi bok yedik bakalım.
Aralık sonundan beri hastalığın türlü çeşidinden kurtulamadım, eve zar zor getirdim motoru.

Bu aralar bir salgın gibi bişe vardı, ilk defa yorgan ve poların altında üşüdüğümü gördüm. Çok garip hastalık var.

Robinson_C
25 Ocak 2024, 15:18
Kim alacak giyecek bunu yav ben kask takmaya eriniyorum üşeniyorum, :)

freasy
25 Ocak 2024, 15:48
Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.

bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.

xtrafrozen
26 Ocak 2024, 01:06
bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.

Adminin evinin camını kıralım diyorum :bestmt:

killingroad
26 Ocak 2024, 10:43
bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.

Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))

tommygun
26 Ocak 2024, 11:46
Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))

Bu arada kaç gündür yoktum, yazılanları yeni okuyorum. Yeni motorun hayırlı olsun. Kazasız belasız sürmen dileğiyle.

freasy
26 Ocak 2024, 15:33
Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))

hocam sen bu forumun uçlarında sayılırsın, ana akım cb125f kutlamalarında şu anda :)

tuareg hayırlı olsun bu arada. fotoğraflarda bu kadar çirkin görünüp de gerçekte bu kadar farklı görünen nadir motorlardan bence. bir de çok hafifmiş cidden.

Cyan
26 Ocak 2024, 16:21
Çok teşekkürler, bi bok yedik bakalım.
Aralık sonundan beri hastalığın türlü çeşidinden kurtulamadım, eve zar zor getirdim motoru.

Geçmiş olsun + hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullan.

killingroad
26 Ocak 2024, 17:40
Bu arada kaç gündür yoktum, yazılanları yeni okuyorum. Yeni motorun hayırlı olsun. Kazasız belasız sürmen dileğiyle.

Çok sağolasın. Sürebilecek hale geleyim de kazası belasını düşünürüz. Evde kukuman kuşu gibi oturmaktan gına geldi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------


hocam sen bu forumun uçlarında sayılırsın, ana akım cb125f kutlamalarında şu anda :)

tuareg hayırlı olsun bu arada. fotoğraflarda bu kadar çirkin görünüp de gerçekte bu kadar farklı görünen nadir motorlardan bence. bir de çok hafifmiş cidden.

Çok teşekkürler =)
Valla farları bence fotoğraf ya da gerçek farketmeksizin üretilmiş en çirkinler arasında :D Yandan bakarken falan gülme geliyor :D
Evet hafifliği güzel, tercih sebeplerinden bir tanesi.


Geçmiş olsun + hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullan.

Teşekkürler + teşekkürler =)
Hala RE gelince bir test edeceğim bakalım =)

Cyan
26 Ocak 2024, 19:02
...
Teşekkürler + teşekkürler =)
Hala RE gelince bir test edeceğim bakalım =)

RE testi yapacağın zaman haberimiz olsun; benim biradere düşünüyoruz. Belki gelir bir çay içeriz :)

nicknamer
27 Ocak 2024, 12:21
Sadece merak ettim: kaza anında o ön cam giderse, o balon ne oluyor?

Arabada bile güveni tam sağlamayan şeyin, motosiklette tutacağını sanmıyorum.

Kurallara uymaya, hız yapmamaya devam. Ve bende katılıyorum, bizde gitmez. Test edelim diye patlatanlar olur.

660 için de resim bekliyoruz, hayırlı olsun :)

hasmet
27 Ocak 2024, 20:14
Sadece merak ettim: kaza anında o ön cam giderse, o balon ne oluyor?

Arabada bile güveni tam sağlamayan şeyin, motosiklette tutacağını sanmıyorum.


Hic Goldwing'e oturdunuz mu bilmiyorum, ustune degil, icine oturuyorsunuz. O motosiklet icin mantikli bir guvenlik sistemi muhtemelen.

Herhangi bir kazada güveni tam sağlayan bir guvenlik sistemi yok zaten. Ancak araclardaki hava yastiklarinin guvenlige katkisi ispatlanmis olmali ki o yuzden yillardir zorunlu araclarda.