PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorum cok agir nasil orta sehpaya alabilirim ?



Okan Sinan Ocan
14 Ocak 2024, 18:01
Merhaba gencler,

2008 model BMW K1200GT. Islak agirligi 300 kg leri bulabiliyor. Yasim 55 ve motorumu orta sehpaya almakta zorlaniyorum. Herhangi bir mekanik yardim almadan motorumu en az efor sarfederek nasil orta sehpaya kaldirabilirim.

Sevgilerimle

Not: Motorumun orta sehpasi orijinal ve bakimlari yeni yapildi, calismasinda hicbir sorun yok.

shruikan
14 Ocak 2024, 18:31
ön amortisörlere gidondan kuvvetle bastırıp geri sekme momenti ile olabilir; yokuş yukarı motoru geriye gıdım gıdım çeker gibi yani..

Okan Sinan Ocan
14 Ocak 2024, 18:52
ön amortisörlere gidondan kuvvetle bastırıp geri sekme momenti ile olabilir; yokuş yukarı motoru geriye gıdım gıdım çeker gibi yani..

Önerinizi denedim ancak motor yinede orta sehpaya kalkmadi ayrica bir ayagimla sehpaya basarken iki elimle gidona bastirip geri cektigimde dengemi saglamakta cok zorluk cektim.
Bir de benim motorun ön düzeni teleskopik amortisör olmadigi icin (BMW bu seride duolever kullaniyor) ön tarafa kapanmak gibi birseyi yapamiyor.

https://motofomo.com/wp-content/uploads/2023/10/BMW-K-1200-S-front-suspension-duolever-diagram-labeled-comp-1024x682.jpg

shruikan
14 Ocak 2024, 18:57
o zaman kürek çekme egzersizlerine başlamak lazım.

Motoseverrr
14 Ocak 2024, 21:14
Orta sehpanın ayak ile kuvvet verildiği kısım uzatılsa belki daha sağlıklı olabilir ama dayanımı azalıp kırılma ihtimali yüksek olup motosiklete uymama gibi ihtimalleri var, en temiz yöntem motosikletinize böyle bir eklenti yapmak sizin açınızdan en sağlıklısı olabilir diye düşünüyorum.

Video:


https://www.youtube.com/watch?v=4nDwwSzDqok

Eğer böyle yöntemleri hiç istemiyorsanız bacak kaslarınızı kuvvetlendirmek için bol bol bisiklet kullanabilirsiniz.

tommygun
14 Ocak 2024, 21:31
Üstat sen bize bu soruyu soruyorsan ya bizimle makara yapıyorsun ya da verilecek yanlış cevaplardan sonra işin doğrusunu anlatacaksın. Benim cevabım şu olurdu; "ne yapacaksın orta sehpayı? yan ayaklığı aç ve gerisini düşünme"

Okan Sinan Ocan
14 Ocak 2024, 21:41
Üstat sen bize bu soruyu soruyorsan ya bizimle makara yapıyorsun ya da verilecek yanlış cevaplardan sonra işin doğrusunu anlatacaksın. Benim cevabım şu olurdu; "ne yapacaksın orta sehpayı? yan ayaklığı aç ve gerisini düşünme"

Sevgili Tommy,

Tabiki makara yapmiyorum ama bu tür konulara ilgi cekmek icin baska bir care yok. Egitici basliklara ilgi maalesef neredeyse sifir.

Bir sekilde bilgiyi aktarmak lazim. Biliyorsun forumda zaten adimiz cikmis dokuza , indiremiyoruz sekize. Admine gider yaptik diye egitim basligi da actirmiyorlar. Bizimde bir sekilde derdimizi anlatmamiz lazim.

Son dönemde sosyal medyada ,özellikle 20-30 saniyelik reels videolari ile öylesine sacma sapan ve yanlis bilgiler aktariliyorki dehset icerisindeyim. Bir de bilmis bilmis anlatiyorlarki sanirsin motosikleti bu kardeslermiz icad etti .

O yüzden dokunma da ufak ufak anlatayim mevzuyu :)

Sevgilerimle

Cyan
14 Ocak 2024, 21:47
Çarelerden bir tanesi diyeti vitamini minerali proteini bol besinler ile zenginleştirmek olabilir.

Nikkfurie
14 Ocak 2024, 22:03
Hocam sen cevabı biliyorsun mütevazilik seninki bence :) yok gerçekten soruyorsan bir aparat var yolcu koltuğu hizasında sol tarafa ekleniyor , ondan destek alınca sehpaya almak kolaylaşıyor , fotoğrafını bulamadım , birde benim koca oğlanı sehpaya alırken bazen uyguladığım bir yöntem var , vites boşta motoru geri doğru hareketlendirip o an orta ayağa yüklenince hoop işlem tamam..

tecrube0
14 Ocak 2024, 22:17
Önü kalkmıyorsa arkayı kaldırmayı deneyin :)

natijax
14 Ocak 2024, 22:24
neyse o zaman konunun amacına baktığımızda başlığı açan bey abimizi az çok gördüğüm için direkt ilişkilendim amma konunun amacına hizmet etmek sureti ile kendi bildiğimi yazayım.

hepsinde amaç aynı değil mi? orta ayağın üstüne tüm vücudunu akıtıyorsun. sonra bir elin gidonda diğer elin motorun götünde vücudunun ağırlığıyla arkaya atıyorsun?

benim motor da 200 kilo. 100 kilonun lafını yapmayalım aynı sistem işlemiyor mu?

yaşınız 55miş. biraz göbek vardır sizde. boy da varsa kafadan 80 kilo rahat vardır. tüm vücudu bir bırakalım motorun üstüne tek bacakta gerisi olur bee

edit: benim motorda orta ayak yok amma şimdi hatırladım. abo.
120 kiloluk ybr ile bu yöntemi yapıyordum ama onda yönteme gerek yok elinle kaldırıp orta sehpaya da bırakabilirsin en nihayetinde

sodurlu88
14 Ocak 2024, 23:24
Uzun süre K1200GT kullanan biri olarak şöyle tarif edeyim. Orta sehpanın üzerine basıp birde elinizle motoru asılıyorsanız zorlanırsınız. Orta sehpaya ayağınız ile basın, orta sehpanın 2 ucu da yere temas etsin. Motora müdahele etmeden tüm ağırlığınızı verdiğiniz anda işlem tamamlanacaktır. Ben 75kg ağırlığım ile zorlanmadan yapıyordum. Motor genel olarak size ağır geliyorsa daha hafif bir motora geçme vaktiniz gelmiştir. Kolay gelsin.

AzÇok
14 Ocak 2024, 23:34
TMSF A Sınıfı Motosiklet Eğitmeni Mustafa Zeki Özşahin konuyla ilgili faydalı bilgiler vermiş.

Tarayıcım nedeniyle ancak link olarak verebiliyorum.


https://youtu.be/iw6rThKLtvE?si=zk2qikwzKnTmngDF

Okan Sinan Ocan
14 Ocak 2024, 23:44
TMSF A Sınıfı Motosiklet Eğitmeni Mustafa Zeki Özşahin konuyla ilgili faydalı bilgiler vermiş.

Tarayıcım nedeniyle ancak link olarak verebiliyorum.


https://youtu.be/iw6rThKLtvE?si=zk2qikwzKnTmngDF

Allah muhafaza bu hocamiz bunu benim GT ile yapmaya kalkarsa motor kafasina gececektir. Kesinlikle kaale almayiniz . Hele su motoru bosa alma hikayesi tamamen bir fecaat. Motorlarimizin el freni yoktur (dct modeller haric) kazara sehpaya kaldirirken o motoru elinden kacirirsa asagi mahalleden toplar parcalarini.

GS disinda bir motorda vücudunu öne dogru cevirirse özellikle hafif motorlarda motor dengesini kaybedip kendisine dogru düsecektir.

Bir egitmenin verdigi bilgi eger herkese acik ise o bilgi herkesin motoruna uygun ve güvenli olmalidir.

Anlasilan bununla ilgili benim bir video cekmem sart oldu.

Sevgilerimle

AzÇok
14 Ocak 2024, 23:54
Allah muhafaza bu hocamiz bunu benim GT ile yapmaya kalkarsa motor kafasina gececektir. Kesinlikle kaale almayiniz . Hele su motoru bosa alma hikayesi tamamen bir fecaat. Motorlarimizin el freni yoktur (dct modeller haric) kazara sehpaya kaldirirken o motoru elinden kacirirsa asagi mahalleden toplar parcalarini.

GS disinda bir motorda vücudunu öne dogru cevirirse özellikle hafif motorlarda motor dengesini kaybedip kendisine dogru düsecektir.

Bir egitmenin verdigi bilgi eger herkese acik ise o bilgi herkesin motoruna uygun ve güvenli olmalidir.

Anlasilan bununla ilgili benim bir video cekmem sart oldu.

Sevgilerimle

Meyilli bir zemin değilse boşa almanın bir mahsuru var mıdır? Başka eleştireceğiniz bir bilgi var mı bu videoda?

Okan Sinan Ocan
15 Ocak 2024, 00:03
Meyilli bir zemin değilse boşa almanın bir mahsuru var mıdır? Başka eleştireceğiniz bir bilgi var mı bu videoda?


Meyilli olsun ya da olmasin her türlü zeminde sag eliniz motorun arkasinda iken ve siz motorun solundayken motoru durdurabilecek hicbir kumandaya ulasamiyorsunuz demektir. Motoru elinizden kacirirsaniz artik durdurma sansiniz kalmaz halbuki vitesteki motor yere degdigi anda birkac santim sonra kendiliginden duracaktir.

Ayrica verilen bilgi kendisi ile celismektedir. Vücudun israrla öne dogru cevrilmesini önerdigi halde konu mankeni arkadasimizin gövdesini ve parmak uclarini motora cevirmeden motoru kaldiramadigini acikca gormekteyiz.

Bir egitmenin agzindan cikan ile demosunu yaptigi teknik birebir örtüsmelidir.

Sevgilerimle

AzÇok
15 Ocak 2024, 00:20
Bir de aşağıdaki örneği değerlendirirmisiniz?

https://youtu.be/eulRiPnoaKM?si=42uknN6tDS4V4BVJ

Okan Sinan Ocan
15 Ocak 2024, 00:32
Bir de aşağıdaki örneği değerlendirirmisiniz?

https://youtu.be/eulRiPnoaKM?si=42uknN6tDS4V4BVJ

Harikasiniz,

Motoru ortaya sehpaya alma anlatimi cok kücük detaylar disinda neredeyse mükemmel. Sehpadan indirme kisminda bu güzel adamin anlattigi genel olarak yanlis olmamakla beraber bir tik daha güvenli ve kolay bir yöntem var . Insallah onu da anlatmak bana kismet olur.

Kesinlikle bu yöntemi tavsiye ediyorum hemen her motorda sorunsuz , güvenli ve az efor sarfedilerek yapilabilecek bir islem.

Videoyu arastirip buldugunuz ve paylastiginiz icin tesekkürler.

Sevgilerimle

xtrafrozen
15 Ocak 2024, 00:37
Birçok arkadasımız icin sizin agzınızdan Turkce bir videonun cok faydalı olacagını dusunuyorum. :cat:

Okan Sinan Ocan
15 Ocak 2024, 00:59
Birçok arkadasımız icin sizin agzınızdan Turkce bir videonun cok faydalı olacagını dusunuyorum. :cat:

Aslinda ben daha iyisini düsünüyorum su anda . Kendi özel islerim icin Persembe günü Türkiyeye ucacagim ve Cumartesi günü icin eger programimi bosaltabilir ve uygun bir kaldirim bulabilirsem sizlere motosikleti park etme , sehpaya alma , motosiklete binip inme ve motosiklette dogru sekilde oturmak ile ilgili yaklasik 1,5 saatlik bir ücretsiz sunum yapabilirim. O sirada videoya cekip forumda yayinlayabilirsiniz.

Takipte kalin bununla ilgili baslik acacagim

Sevgilerimle

Not: Hoca reklamini yapiyor müsteri kapacak diye düsünen arkadaslar var ise hatirlatmak isterim , ben yurtdisinda yasiyor ve Avrupa capinda egitimler veriyorum. Türkiyede egitim yapmiyorum. Zaten TMF nin kurallari geregi maalesef kendi egitmenleri disinda verilen egitimlere engel oluyor ve sikayet ediyorlar. Hic ugrasamam kendileri ile.

arndiol
15 Ocak 2024, 09:30
her ihtimale karşı yan ayaklık acıkken dene ; üstüne devrilmez sıkıntılı bir durumda en azından. :P

espresso
15 Ocak 2024, 10:12
Meyilli olsun ya da olmasin her türlü zeminde sag eliniz motorun arkasinda iken ve siz motorun solundayken motoru durdurabilecek hicbir kumandaya ulasamiyorsunuz demektir. Motoru elinizden kacirirsaniz artik durdurma sansiniz kalmaz halbuki vitesteki motor yere degdigi anda birkac santim sonra kendiliginden duracaktir.

Ayrica verilen bilgi kendisi ile celismektedir. Vücudun israrla öne dogru cevrilmesini önerdigi halde konu mankeni arkadasimizin gövdesini ve parmak uclarini motora cevirmeden motoru kaldiramadigini acikca gormekteyiz.

Bir egitmenin agzindan cikan ile demosunu yaptigi teknik birebir örtüsmelidir.

Sevgilerimle

Benim xmax scooter. 185 kilo ağırlığı ile ağır da sayılır. Scooterlarda vitese alma gibi bir durum yok. Ben orta ayağa alırken önce motoru dik konuma getirip sol elimle sol gidonu tutup sağ elimle de arkadaki demiri tutup orta ayağın basılacak yerine öyle basıyor. Tabi motor gitmesin diye sol elimle frene basıyorum, vitesli motosikletlerde arka fren yerine debriyaj var bu yüzden viteste olması gerekiyor diye anladım. Orta ayağa kaldırırken gidon tam düz olunca daha kolay oluyor. Motosiklet tam dik durumda ve gidon tam düz olacak yani.

300 kilo motosiklette denemedim ama onları da 1.50 boyunda hafif kadın sürücüler bile orta ayağa alabildiğine göre orta ayağın basma güç hesabı ona göre yapılmıştır sanıyorum.