PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nispeten Yüksek CC’de 0km İtalyan vs. Canı Alınmış 2. El Japon?



Sayfa : [1] 2

Khaira
12 Haziran 2023, 16:59
Selamlar herkese. Bir türlü servisten çıkamayan bizim meşhur Dominar’ı teslim almama sayılı günler kala, sarı sitenin bağımlısı olma durumuna yavaştan geçiş yaptık :) Bajaj gibi bir Hint’liyle yaşadığım çok tatsız servis durumlarından sonra büyük konuştum ve “asla ama asla Japon’dan başka bir şey almayacağım” durumuna girdim. Hala daha öyleyim ama kafamı karıştıran tek bir İtalyan var: 2022 model Benelli Leoncino 500.

Malum, piyasanın durumu ortada. Sıfır motor bayiide yok, olana çok fazla ekliyorlar vs. telaşları; bir yandan vaktimin çoğunu uzun yolla geçirmek istediğimden en azından 600cc klasmanında bir motor arayışları derken aklımda kalan 2-3 model oldu.

-2015 Kawasaki Versys 650 ABS, minimum 45bin km.
-2014-2015 Honda NC750S, 50-55bin km.
-2016 Honda CB500F, tarz olarak farklı olsa da uzun yola rahatça gelebileceğini düşündüğüm bir makine.

Ve bir de gönlümün efendisi, her şeyiyle bayıldığım Leoncino 500…

Malum ekonomik şartlarda 200bin liranın üzerine kolaylıkla çıkamıyorum. Baktığım tüm motorlar en kötü 6-7 yaşını devirmiş motorlar olduğu için kenarda köşede bir 15bin lira bulundurmak istiyorum. Durum böyle olunca 2022 model sıfır km bir Benelli 190 bin liralık fiyatıyla kafama fazlasıyla yatıyor; bir yandan da Japon sorunsuzluğu, sorun çıkarsa bile dünyanın her köşesinde ustasını Benelli’ye göre kolayca bulabileceğim markalara güvenim çok daha fazla.

Bir yandan panik frenime güvenmediğim için ABS’nin mutlaka oldupu, bir yandan otoban hızları içerisinde giderken bloğun “yardım eeeeet” diye çığlık atmadığı, diğer yandan ise şehir içinde günlük minimum 60km yol yapmamın beni yormayacağı bir motosiklet arıyorum.

Bu hususta bana önereceklerinizi, belki 500cc’nin geçiş motoru olabileceği ve hemen sıkılabileceğim gibi fikirlerinizi merakla bekliyorum. Agresif sürücü değilimdir, 25 yaşındayım ancak altıma 1000cc motor geldiğinde bile gaz açmak gibi bir derdim yoktur. Yapacaklarım ve hayallerim var herkes gibi :) Hız sınırları içerisinde sürerim, akrobasiyle yakından uzaktan ilgim alakam yoktur.

Dipnot: Tek kırmızı çizgim racing’e binmeyi düşünmedim, düşünmüyorum :)

Herkese sevgiler selamlar.

yec
12 Haziran 2023, 17:10
Leoncino 500 ü beğeniyorsanız, CB650R (https://www.honda.com.tr/motosiklet/modeller/naked/honda-cb650r)'da hoşunuza gidecektir. Listenize ekleyebilirsiniz.

Dedim ama fiyatlara baktım. Eklemeyebilirsiniz. :D

CB250R da size düşük gelir. Benden bu kadar.

degerk
12 Haziran 2023, 17:18
Bakımlı ve makinesi kurcalanmamış Japon’dan korkmayın. Serviste bakım kaydı olan, serviste yapılmadıysa da bakım için alınan malzemelerin faturası, fotoğrafı vb olduğu sürece ve motosikletin genel kondisyonu düzgün olduğu sürece gönül rahatlığıyla 7-8 yaşında Japon alabilirsiniz. 40-45k km Japon için canı alınmış denemez. Yüksek hacimli Japon’lara kilometre olarak araba mantığıyla bakabilirsiniz 40-45k km çok yüksek bir km sayılmaz, tabi bakımlı olduğu ve bakımları aksatılmadığı sürece. İkinci el biraz yüksek kmde Zincir-dişli, disk, Balata ve lastik gibi sarf malzeme eksiği olabilir onlara alırken çok takılmayın motosiklet düzgün olsun yeter

blueway2
12 Haziran 2023, 17:21
Benelli trk502 test etmiştim 120 ve üzeri hızlarda titreşim mevcut.Test etmeden almayın
Benim tavsiyem sizin için yakıt öncelikse nc750 alın,Konfor önemliyse vstrom alın,Sportiflik önemliyse vercys alın.Bakımlı olmak şartıyla üçüde üzmez.

Khaira
12 Haziran 2023, 19:04
Leoncino 500 ü beğeniyorsanız, CB650R (https://www.honda.com.tr/motosiklet/modeller/naked/honda-cb650r)'da hoşunuza gidecektir. Listenize ekleyebilirsiniz.

Dedim ama fiyatlara baktım. Eklemeyebilirsiniz. :D

CB250R da size düşük gelir. Benden bu kadar.

CB650R fiyatlarına bakınca benim de dünyam kayıyor hocam, olsun denemeniz yeterli :) Teşekkürler.


Bakımlı ve makinesi kurcalanmamış Japon’dan korkmayın. Serviste bakım kaydı olan, serviste yapılmadıysa da bakım için alınan malzemelerin faturası, fotoğrafı vb olduğu sürece ve motosikletin genel kondisyonu düzgün olduğu sürece gönül rahatlığıyla 7-8 yaşında Japon alabilirsiniz. 40-45k km Japon için canı alınmış denemez. Yüksek hacimli Japon’lara kilometre olarak araba mantığıyla bakabilirsiniz 40-45k km çok yüksek bir km sayılmaz, tabi bakımlı olduğu ve bakımları aksatılmadığı sürece. İkinci el biraz yüksek kmde Zincir-dişli, disk, Balata ve lastik gibi sarf malzeme eksiği olabilir onlara alırken çok takılmayın motosiklet düzgün olsun yeter

Böyle bir mesaja ihtiyacım vardı galiba. Zira elimde 20bin km’de silindir kıran bir motor olunca, yüksek hacimli motorlarda km veya yorgunluk hakkındaki tüm bilgilerimi korkarak rafa kaldırdım… Anladığım kadarıyla durum arabadaki gibi. Volvo, Subaru, Honda gibi araçlarda kaportadan önce nasıl motor içine bakıyor ve öncelik veriyorsak, motosikletin Japon’unda da bu olmalı sanırım.


Benelli trk502 test etmiştim 120 ve üzeri hızlarda titreşim mevcut.Test etmeden almayın
Benim tavsiyem sizin için yakıt öncelikse nc750 alın,Konfor önemliyse vstrom alın,Sportiflik önemliyse vercys alın.Bakımlı olmak şartıyla üçüde üzmez.

Yakıt konusunda hiçbir derdim yok. Altımdaki motosiklet bana keyif versin, varsın olsun 7-8 litre yaksın orasına bakmayı tercih etmiyorum. Sportiflik ağır basıyor, bir yandan pratiklik de istiyorum şehiriçi durumlarından tabii ki.. Teşekkürler cevaplarınız için.

F54
12 Haziran 2023, 21:03
yüksek dediğin veya içinden geçilmiş dediğin japom 45 50000 km de mi
bence km olayaı çok büyütülüyor periyodik bakımlarla 200k gören nc ler var ha keza versys te aynıdır cb 500 de alına bilir sıfır çinli yerine tabi maceraya atılıp çinli almakta başka bir heyecan olur

degerk
12 Haziran 2023, 21:22
CB650R fiyatlarına bakınca benim de dünyam kayıyor hocam, olsun denemeniz yeterli :) Teşekkürler.



Böyle bir mesaja ihtiyacım vardı galiba. Zira elimde 20bin km’de silindir kıran bir motor olunca, yüksek hacimli motorlarda km veya yorgunluk hakkındaki tüm bilgilerimi korkarak rafa kaldırdım… Anladığım kadarıyla durum arabadaki gibi. Volvo, Subaru, Honda gibi araçlarda kaportadan önce nasıl motor içine bakıyor ve öncelik veriyorsak, motosikletin Japon’unda da bu olmalı sanırım.



Yakıt konusunda hiçbir derdim yok. Altımdaki motosiklet bana keyif versin, varsın olsun 7-8 litre yaksın orasına bakmayı tercih etmiyorum. Sportiflik ağır basıyor, bir yandan pratiklik de istiyorum şehiriçi durumlarından tabii ki.. Teşekkürler cevaplarınız için.

Bajaj’ın malzeme kalitesi aşırı düşük hatta canı burnunda denebilir o açıdan Japonlarla bir tutmamak lazım. Benim tanıdığım çoğu tamirci arkadaşlarım bajaj geldiği zaman kapıdan döndürüyor hiç bakmıyor. Söktükleri yer, sıktıkları civata ellerinde kalıyormuş. 20 yaşındaki en haşat Japon bile sıfır bajajdan daha fazla km yapar. Bunları yazdığımız zaman daha önce Japon binmemiş bajajcılar linçliyor ama durum ortada:)

SuleymanE
12 Haziran 2023, 22:04
Valla sıfır km Hero Xpulse 200 4v aldım ama 100bin kmdeki Nc750 ye sağlamlık olarak daha fazla güvenirim, o kadar söyleyeyim sen anla :)

Ha niye o zaman gidip Xpulse aldın dersen, birincisi fiyatı çok uygun geldi, ikinicisi de ben bu sene dağ bayır dolaşacağım, o ova senin bu yayla benim gezecağim nasipse, toprağa gelebilen hafif, basit, sağa sola yatırınca içimin acımayacağı bir makine olarak en ideal buydu. Zaten uzun yıllar birçok yüksek cc tecrübem oldu, bu ufak cc de arazi tecrübesi edinme motorum olacak.

Yüksek cc ye döndüğüm an japondan veya almandan şaşmam.

Saydığınız motorlar kendi segmentinde çok tutulan ve sağlamlığını ispatlamış japonlar. 40-50 bin km o motorlar için hiçbir şey, daha rodajları yeni bitmiş onların :)

Yeter ki temiz, kazasız ve bakımlısını bulun, km çok önemli değil. Şimdiden hayırlısı olsun.

Mr.wind
12 Haziran 2023, 22:16
Valla sıfır km Hero Xpulse 200 4v aldım ama 100bin kmdeki Nc750 ye sağlamlık olarak daha fazla güvenirim, o kadar söyleyeyim sen anla :)

Ha niye o zaman gidip Xpulse aldın dersen, birincisi fiyatı çok uygun geldi, ikinicisi de ben bu sene dağ bayır dolaşacağım, o ova senin bu yayla benim gezecağim nasipse, toprağa gelebilen hafif, basit, sağa sola yatırınca içimin acımayacağı bir makine olarak en ideal buydu. Zaten uzun yıllar birçok yüksek cc tecrübem oldu, bu ufak cc de arazi tecrübesi edinme motorum olacak.

Yüksek cc ye döndüğüm an japondan veya almandan şaşmam.

Saydığınız motorlar kendi segmentinde çok tutulan ve sağlamlığını ispatlamış japonlar. 40-50 bin km o motorlar için hiçbir şey, daha rodajları yeni bitmiş onların :)

Yeter ki temiz, kazasız ve bakımlısını bulun, km çok önemli değil. Şimdiden hayırlısı olsun.

Leoncino cok guzel bir motosiklet her halinden belli. Yalniz Benelli de sorun yasarsaniz servis konusu Bajaji aratabilir.

Samet Ağır
12 Haziran 2023, 22:54
2.5 ay önce 2014 nc750s aldım. 12bin kmde.
Öncesinde inazuma vardı.
İnazumadan inip nc ye ilk bindiğinde ohaa 100 beygir bu değil mi baba diyen oğlum,2 ayda nc nin 55 hp civarlarında olduğuna inanmamaya başladı. İnazumadan ne farkı var diyor.
Yani demem o ki nc güzel makina alışmak kolay,yavaş gitmek istersen gider süoer ekonomiktir,gazlamak istersen çekis gücü ve ivmelenmesi seni tatmin eder .
Ancak ne alırsan al bir süre sonra ilk aldığın güçte olmadığını düşünmeye başlayacaksın ki aslında motor aynı ama sen alışmıs olacaksın.
Çok konuştum ama nc tavsiye ederim.

tarzan rıfkı
12 Haziran 2023, 23:11
Benellinin italyan olduğunu sana kim söyledi:)tamam çinli değilde italyan değil yani.avrupalı motosiklet kategorisine girmez benelli.

lordmayros
12 Haziran 2023, 23:58
Bende bu motora çok yeşillenmiştim 20 gün önce 212 bin tl idi 232 olmuştu şimdiki fiyata bak Allahım sen yardım et bu nedir böyle :(

Yalnız motor bileşenleri çok iyi
Nissin frenler on diskler 4 piston çift kanal ABS
Kayaba amortisor Bosch abs sistemi malzeme kalitesi çok iyi ekran özellikleri çok iyi Pirelli lastikler yakıt değerleride çok güzel çok kıvrak ve güzel viraja geliyor

Bu motorda benim içimde kalacak :(

https://i.hizliresim.com/qv9fdl0.jpeg (https://www.hizliresim.com/qv9fdl0)

espresso
13 Haziran 2023, 00:41
Bende bu motora çok yeşillenmiştim 20 gün önce 212 bin tl idi 232 olmuştu şimdiki fiyata bak Allahım sen yardım et bu nedir böyle :(

Yalnız motor bileşenleri çok iyi
Nissin frenler on diskler 4 piston çift kanal ABS
Kayaba amortisor Bosch abs sistemi malzeme kalitesi çok iyi ekran özellikleri çok iyi Pirelli lastikler yakıt değerleride çok güzel çok kıvrak ve güzel viraja geliyor

Bu motorda benim içimde kalacak :(

https://i.hizliresim.com/qv9fdl0.jpeg (https://www.hizliresim.com/qv9fdl0)

Kağıt üzerinde özellikler, parçaların markası falan iyi güzel de toplamda nasıl.
Yani motosiklet değil bilgisayardan örnek vereyim. Şimdi bunları yazdığım laptop bilgisayarda nvidia gtx 1050ti ekran kartı var, intel i7 cpu var, 32GB RAM var, kağıt üzerinde gayet iyi, zaten 2017'de almıştım, zamanında çok üst düzeydi. Aynı masamda bir tane de thinkpad P serisi var, thinkpad markasını bilen bilir efsanedir, hele P serisi ayrıdır ama kendim para versem asıl T serisi alırdım o ayrı, bunda da 32GB ram var, nvme ssd diski de var, intel i7 cpu var, ekran kartı yok. Thinkpad'i şirket verdi sağolsunlar masraftan kaçmamışlar en dolusundan almışlar ne de olsa kurumsal firma, işte bu laptopla işimi yapıp kendi kişisel kullandığım çin üretimi ama yerli-milli marka laptopa geçince yaa keşke az yeseydim de thinkpad alsaydı diyorum, kağıt üzerinde daha iyi özellikte olmasına rağmen kullanırken kalie farkı küçük ama toplamda büyük detaylarda ortaya çıkıyor. şimdi kişisel kullanım için ikinci el thinkpad bakıyorum.

çin malı - japon malı araç kaşılaştırmasında da aynı durum. Japon olsun çamurdan olsun.

Khaira
13 Haziran 2023, 00:49
Benellinin italyan olduğunu sana kim söyledi:)tamam çinli değilde italyan değil yani.avrupalı motosiklet kategorisine girmez benelli.

Bir CF’den daha az Çinli, bir Ducati’den ise daha az İtalyan bence kendisi ancak benim için her zaman İtalyan tarafında kalacak :)


2.5 ay önce 2014 nc750s aldım. 12bin kmde.
Öncesinde inazuma vardı.
İnazumadan inip nc ye ilk bindiğinde ohaa 100 beygir bu değil mi baba diyen oğlum,2 ayda nc nin 55 hp civarlarında olduğuna inanmamaya başladı. İnazumadan ne farkı var diyor.
Yani demem o ki nc güzel makina alışmak kolay,yavaş gitmek istersen gider süoer ekonomiktir,gazlamak istersen çekis gücü ve ivmelenmesi seni tatmin eder .
Ancak ne alırsan al bir süre sonra ilk aldığın güçte olmadığını düşünmeye başlayacaksın ki aslında motor aynı ama sen alışmıs olacaksın.
Çok konuştum ama nc tavsiye ederim.

NC hakkında hep pozitif şeyler duyuyorum. Yahu arkadaş bir motorun hiç mi kötü tarafı olmaz? :) Şaka bir yana kendisinin bir All-Road olduğunu, yani her şeye geldiğini ama hiçbirine tam anlamıyla gelemediğini biliyorum. Aralarında en soğuk kaldığım herhalde NC serisi. En azından bir alanda “ya abi adamlar yapmış yaaa” dedirtmesini tercih ederim sanırım.. Yakıtta da inanın hiç gözüm yok. Sanırım kendi yazdıklarımla an itibariyle NC’yi listeden elemiş oldum…


Leoncino cok guzel bir motosiklet her halinden belli. Yalniz Benelli de sorun yasarsaniz servis konusu Bajaji aratabilir.

Merak ettiğim de tam olarak bu aslında. Bir Japon ve bir Hintli servisini düşündüğümüzde, Benelli bunların neresinde kalıyor? Parça tedariği nasıldır, sorunsuzluk açısından ne noktadadır? Bunlar hep bende soru işareti. Geçtiğimiz Haziran’dan bu güne neredeyse 25bin km yol yapmışım. 1 senede 25bin km eder bana 4 senenin sonunda 100bin. Bir Benelli 100bin dayanır mı? 2 sene sonra hala “yağını suyunu koyuyorum gidiyor ya” diyebilir miyim? Kafamdakiler hep bunlar işte…

Ahhhh Versys ahhhh..

Cyan
13 Haziran 2023, 07:18
İyi bakılmış temiz bir CB500F güzel olur, NC'den çok hafif, daha az yakar, çok daha kıvrak. Uzun yol da çok yaptım, üçlü çanta setim falan vardı, çok rahattır. Ama ikinci elde çok makul fiyatlara satmıyorlar sanki...

denizz1
13 Haziran 2023, 08:26
Sezon sonu sıfır bir mt-25 istiyordum ama burda versys ı görünce bir kafa karışmadı değil temizleri mt-25 parası,nolmuş harbiden bu mt-25 piyasası

otopsici
13 Haziran 2023, 08:54
yüksek dediğin veya içinden geçilmiş dediğin japom 45 50000 km de mi
bence km olayaı çok büyütülüyor periyodik bakımlarla 200k gören nc ler var ha keza versys te aynıdır cb 500 de alına bilir sıfır çinli yerine tabi maceraya atılıp çinli almakta başka bir heyecan olur

meşhur bir pizzacı var karavanda yapıyor pizzasını.
adamın nc si en son 290 k larda felandı ve hiç arızasız kullanıyor.
bu tamamen kullanıcıyla alakalı bence 10000 km olup ciğeri bitmiş çok makina dördüm mesela.
siz de bilirsiniz özellikle r25 ve mt 25 serilerinin kullanım şeklini.

arndiol
13 Haziran 2023, 09:22
Sizleri bilemem ama benelli alıp da söyle uzun yıllar binmiş kimseyi görmedim, herkes bi yerden sonra bıkıyor.

sanırım servis ve yedek parça sıkıntısı var

alifurkan52
13 Haziran 2023, 09:35
ktm 390 adv bakabilirsiniz

yec
13 Haziran 2023, 09:41
Kullanmadım, ama Benelliden iyidir her halükarda. 400lük yeterli gelirse Hüsnüabinin Svartpilen ? (https://www.sahibinden.com/motosiklet-husqvarna-svartpilen-401)

Cyan
13 Haziran 2023, 09:55
Sizleri bilemem ama benelli alıp da söyle uzun yıllar binmiş kimseyi görmedim, herkes bi yerden sonra bıkıyor.

sanırım servis ve yedek parça sıkıntısı var

Benelli'nin uzun yola uygun modelleri cüsselerine göre biraz güçsüz oldukları için tercih sırasında daha aşağıda kalıyorlardır.

berk_cglr
13 Haziran 2023, 10:13
hocam nc700x sonrası monster 696 ya geçmiş ( benelliye italyan diyemeyen ducati fanboyuda diyebilirsin :D ) biri olarak eğer nc700s in tipi gidişi tatmin edicekse başka bir şeye bakma al geç , ben biraz daha agresif motorları sevdiğim için beni nc serisi kesmedi ancak kesinlikle bu motor kötü diyemem aksine çok da başaralı ama malum 750 cc dense de bir 500 cc gibi gidişi vs ama yakıtı koklar o konuda başarılı tork olarak da tatmin eder domiden sonra

blueway2
13 Haziran 2023, 10:17
CB650R fiyatlarına bakınca benim de dünyam kayıyor hocam, olsun denemeniz yeterli :) Teşekkürler.



Böyle bir mesaja ihtiyacım vardı galiba. Zira elimde 20bin km’de silindir kıran bir motor olunca, yüksek hacimli motorlarda km veya yorgunluk hakkındaki tüm bilgilerimi korkarak rafa kaldırdım… Anladığım kadarıyla durum arabadaki gibi. Volvo, Subaru, Honda gibi araçlarda kaportadan önce nasıl motor içine bakıyor ve öncelik veriyorsak, motosikletin Japon’unda da bu olmalı sanırım.



Yakıt konusunda hiçbir derdim yok. Altımdaki motosiklet bana keyif versin, varsın olsun 7-8 litre yaksın orasına bakmayı tercih etmiyorum. Sportiflik ağır basıyor, bir yandan pratiklik de istiyorum şehiriçi durumlarından tabii ki.. Teşekkürler cevaplarınız için.

Nc'yi keyifsiz buluyorsanız Benelli'nin 500 lük bloğundan hiç keyif alamazsınız onu söyleyeyim.
Direk bakımlı vercys alın keyif alın.

tarzan rıfkı
13 Haziran 2023, 13:10
Fiyat olarak o motoru bilmiyorum ama cfmoto 700clx e yakındir heralde.bu fiyat skalasında clx700 ün rakibi yok bana göre.hem tip hem servis 2.el güç olarak gayet iyi.bütçe tutuyorsa hiç macera arama clx700 her türlü.2.el alma onun riskine girme masrafına girme

zihnigonen
13 Haziran 2023, 15:28
Daha önce NC kullanan birisi olarak NC'yi tavsiye edebilirim. Ancak DCT olması lazım. Motor yüksek devir çevirmediği için sürekli vites değiştirmen gerekebilir. Ama otomatik alırsan bunu senin yerine yapan bir DCT var.
2012 NC'ler 700cc, biraz kemikli bir DCT'ye sahipler. 2014 sonrası 750cc DCT biraz daha iyileştirilmiş. 2016 sonrasında DCT güncelleme (viraj sensörü ve sport mod güncellemesi) ve egsoz gibi güncellemeler mevcut. 2018 sonrasında ise led vs eklenmiş. Bütçene bağlı 2018, olmadı 2016 daha da olmadı 2014 alabilirsin (ara yılları saymıyorum)
NC'nin avantajları:
Uzun ömürlü olması
Yakıtı koklaması
Otomatik olmasından dolayı kullanım kolaylığı
Yine otomatik olmasından dolayı hor kullanılamaması
Bol yedek parça
Bence sesi de güzel
Dezavantajları:
Diğer motorlar gibi yüksek devir yapmıyor, apaçilik yapamazsın
Bence selesi sert

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

İmkanım olsa buralarda binmek için bir NC alırdım.

espresso
13 Haziran 2023, 19:30
Benelli çin malı değil mi? İtalyan zannedilsin diye İtalyan markası koymuşlar ama bildiğin çinli işte.

Geçenlerde sosyal medyada kendini İtalyan Chef olarak tanıtan, kendine italyan ismi gibi isim uydurmuş birinin aslında türk olduğu ama kimi restoranları 6-7 yıldır italyanmış gibi kandırıp oralarda etkinlik düzenlediği haberleri vardı. Bence o konuda restoranlar da biliyorlardı ama müşteriyi kandırmak kolay, italyan chep deyince parayı bayılacak kredi kartının dibini görecek tayfa ok deyip oyuna ortak olmuşlardır. Ne de olsa İtalyanca bir değişik geliyor, benelli de bunun gibi, aslında çinli ama çakma italyan.

Japon markaları varken ne gerek var maceraya.

JK5F
13 Haziran 2023, 20:47
Başka bir şey aldığında Benelli aklında kalacak mı? Kalacak gibi. Canın ne istiyorsa onu al, keyif işi bu.

tommygun
13 Haziran 2023, 21:20
espresso Abi Benelli İtalyan markasıydı, geçmişte ürettikleri kuvvetli makineler varmış. Sonra Çinliler satın almış markayı. Yani ismi İtalyana benzetilsin diye Benelli konmamış.

Khaira
14 Haziran 2023, 01:37
Herkese güzel yorumları ve tavsiyeleri için teşekkür ederim. Yönergelerinizden Japon olsun taştan olsun gibi düşünmeye başladım :) Bu noktada Benelli'yi her ne kadar içim rahat etmese de listeden çıkartacağım, bu kadar insan Japon diyorsa vardır bir bildikleri diyorum.

Bildiğim kadarıyla Benelli uzun yıllar İtalyan markası olarak hizmet etmiş ve sonrasında Çin markayı satın alınca kozmetikte İtalyan esintileri devam ederken malzeme kalitesi, işçilik, kalite kontrol gibi konularda bir Çinliye dönüşmüş. Arada bir CLX-700 önerisi gelmiş ancak Hintliden inip motorun Huawei'si diyebileceğimiz CF Moto'ya geçmeyi hiç ama hiç istemiyorum...

Piyasa aldı başını gitti, bu noktada elimdeki bütçeyle bakabildiğim çok nadir şeyler kaldı. NC750 konusunda kafamda çok fazla soru işareti var, diğer tarafta Versys'i düşündüğümde içim kıpır kıpır oluyor vallahi :) CB500F ise aralarında sadece nispeten düşük gücüyle beni kendinden az da olsa itiyor...

Siz olsaydınız bu klasmanda bu bütçeyle ne bakardınız? Mesela biraz göz attığımda yine Kawasaki'den 40-50 bin kilometrelerde ER6-F var, Z650 var. Biraz daha büyük kasada Honda CBF 600 var, var da var...

7-8 yaşında, +50 bin kilometrede alacağınız bir Japon'da ilk bakacaklarınız ve dikkat edecekleriniz nelerdir?

Motoseverrr
14 Haziran 2023, 08:14
7-8 yaşında, +50 bin kilometrede alacağınız bir Japon'da ilk bakacaklarınız ve dikkat edecekleriniz nelerdir?

Bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılmış olması birde ağır kazası olmaması. Bütçeniz dahilinde bakımlı has İtalyanlar yokmu?

espresso
14 Haziran 2023, 09:33
espresso Abi Benelli İtalyan markasıydı, geçmişte ürettikleri kuvvetli makineler varmış. Sonra Çinliler satın almış markayı. Yani ismi İtalyana benzetilsin diye Benelli konmamış.

Eskiden gücel bir İtalyan markası idi ama Çinliler fırsatı bulunca satın aldı, ne güzel bir italyan markası dediler bu marka algısnı kullanarak çin usulu kalite ile devam ediyorlar.
Benelli markasının merkezi İtalya'da kalmış olsa, üretimi çinde bile yaptırmış olsalar yine eski Benelli kalitesi ile üretilse laf etmezdim.

tommygun
14 Haziran 2023, 10:02
Mesela biraz göz attığımda yine Kawasaki'den 40-50 bin kilometrelerde ER6-F var, Z650 var.

107.000 km.de ve 2008 model bir Er6F kullanıyorum. Sürekli geziyorum. Distribütör kaynaklı problemlerden dolayı Kawasaki'nin algısı ülkede olumlu değil. Sarf malzemeleri bulunuyor ama sıkıntılı, yedek parça için de yurtdışı alışverişi yapabilme imkanınızın olması bence gereklidir.

Kawasaki'nin Er6 F/N , Versys, Z650'de kullandığı blok aynı blok, paralel çift silindir, 650 cc ve model yılına göre 66-72 bg arasıdır. Blok biraz fazla ısınır. Motorda az biraz titreşim vardır. Son hız motoru değildir ama çok tatlı ve dengeli bir tork vardır. Şehir içinde bisiklet kadar rahat sürülür, uzun yolda da sizi çok mutlu eder. 2. el alırken rakip motorlara göre daha ucuza alırsınız ama satarken de daha az prim yapar, daha ucuza satarsınız. Yetkili servisleri var ama sayıları azdır. İşçilikleri pahalı ama iyidir. Bir de birçok şehirde hala iyi ustalarını bulmak mümkündür.

Burada şunu alın, bunu alın demiyorum, arada kaldığınız motosikletler için de "bu iyidir, şu cacıktır" demiyorum, Er6 ile ilgili merak ettiğiniz konular varsa bilgim ölçüsünde seve seve destek olurum.

Metehan07-70
14 Haziran 2023, 10:25
45-50 binde motorda can kalmıyorsa, o motor ya çinli-hintlidir, ya da r25 veya cbr250 dir.
Bu tür konularda ve senin de beklentilerine bakarak tavsiyem, her zaman ki gibi; Versys 650.

Cyan
14 Haziran 2023, 10:37
Eskiden gücel bir İtalyan markası idi ama Çinliler fırsatı bulunca satın aldı, ne güzel bir italyan markası dediler bu marka algısnı kullanarak çin usulu kalite ile devam ediyorlar.
Benelli markasının merkezi İtalya'da kalmış olsa, üretimi çinde bile yaptırmış olsalar yine eski Benelli kalitesi ile üretilse laf etmezdim.

Aslında fena değil, kalite çıtasını oldukça yukarı taşıdılar. Benim Benelli ile ilgili çekincem servis / yedek parça ağı ve dışarıda bilen anlayan usta bul(A)ma durumu olurdu.

Khaira
14 Haziran 2023, 11:51
Burada şunu alın, bunu alın demiyorum, arada kaldığınız motosikletler için de "bu iyidir, şu cacıktır" demiyorum, Er6 ile ilgili merak ettiğiniz konular varsa bilgim ölçüsünde seve seve destek olurum.

Teşekkür ederim tommygun hocam. 6F yazmışım ancak 6N olacaktı, çok önemli değil. Yurtdışı alışverişte problemim yok, satış veya yetkili servis konusunda da bir çekincem yok. Gerekirse 10 lira altına koyarım, kâr etmek için değil de uzun süreler binmek için istiyorum.

Kawasaki konusunda merak ettiğim asıl husus sizin de dediğiniz gibi ülkemizde distribütörden dolayı pek iyi bir izlenimi yok, ancak İstanbul gibi büyük bir şehirde rahatça ustasını bulabileceğimi de biliyorum. Elim az biraz anahtar tutar, bloktan da az biraz anlarım. Merak ettiğim şey yarın öbürgün bir Karadeniz turu yapayım, Güneydoğu’ya gideyim dediğimde aklıma ilk gelen şey “ya buralarda bunun ustasını bulur muyum?” sorusu olur mu? Yoksa 100 bini devirmiş muhteşem örnekler de görüyoruz sizin gibi. Onun haricinde zaten topspeed derdim yok. Orta tempolu viraj sürüşlerinde aklım kalmasın, az biraz 7-8 bin devir aralığında sürdüğümde bloğu çatlatır mıyım derdim olmasın.

Mesela Kawasaki’nin bu 650’lik bloğunda kronik problemler nelerdir? Özellikle 2015 ve sonrası ABS’li modellerini düşündüğümüzde ilk bakmamız gereken ve kesinlikle dikkatli olmamız gereken konular nelerdir?

tommygun
14 Haziran 2023, 12:06
Teşekkür ederim tommygun hocam. 6F yazmışım ancak 6N olacaktı, çok önemli değil. Yurtdışı alışverişte problemim yok, satış veya yetkili servis konusunda da bir çekincem yok. Gerekirse 10 lira altına koyarım, kâr etmek için değil de uzun süreler binmek için istiyorum.

Kawasaki konusunda merak ettiğim asıl husus sizin de dediğiniz gibi ülkemizde distribütörden dolayı pek iyi bir izlenimi yok, ancak İstanbul gibi büyük bir şehirde rahatça ustasını bulabileceğimi de biliyorum. Elim az biraz anahtar tutar, bloktan da az biraz anlarım. Merak ettiğim şey yarın öbürgün bir Karadeniz turu yapayım, Güneydoğu’ya gideyim dediğimde aklıma ilk gelen şey “ya buralarda bunun ustasını bulur muyum?” sorusu olur mu? Yoksa 100 bini devirmiş muhteşem örnekler de görüyoruz sizin gibi. Onun haricinde zaten topspeed derdim yok. Orta tempolu viraj sürüşlerinde aklım kalmasın, az biraz 7-8 bin devir aralığında sürdüğümde bloğu çatlatır mıyım derdim olmasın.

Mesela Kawasaki’nin bu 650’lik bloğunda kronik problemler nelerdir? Özellikle 2015 ve sonrası ABS’li modellerini düşündüğümüzde ilk bakmamız gereken ve kesinlikle dikkatli olmamız gereken konular nelerdir?

Kawasaki'nin bu bloktaki sıkıntılı model yılları 2006-2008 arası gri bloklulardır. Bunların büyük kısmında yağ eksilmeden kaynaklı yatak sarma olmuştur. Sizin düşündüğünüz model yılına ait siyah renkli bloktan korkmayın. Tabi ki yağ seviyesi kontrolünü yapın. Bu bloklar filtre değişimiyle beraber 1,9 lt gibi gerçekten çok az yağ alıyorlar. Uzun gezinizden korkmayın, gönül rahatlığıyla çıkın. Muhtemelen Anadolu'nun o coğrafyasında yetkili servis yoktur ama büyük motorlara bakan birileri varsa size destek olabilir.

espresso
14 Haziran 2023, 23:58
Aslında fena değil, kalite çıtasını oldukça yukarı taşıdılar. Benim Benelli ile ilgili çekincem servis / yedek parça ağı ve dışarıda bilen anlayan usta bul(A)ma durumu olurdu.

Yaa işte mevzu hep bu çin malı motorları ithal eden anadolu kaplanlarında bitiyor. Ne de olsa ticaret sünnet onlara göre. 3e alıp 5e satmakta sorun yok ama sonra servis, yedek parça desteği vb. uzun vadeli başarı getirecek kısımlarda sınıfta kalıyorlar, nasıl güvenelim?

sharkspeedr2
15 Haziran 2023, 00:13
fiyatları bilmiyorum ama
yamaha xj6 serisine de bir bak

Khaira
15 Haziran 2023, 03:28
fiyatları bilmiyorum ama
yamaha xj6 serisine de bir bak

XJ6 uzun süre radarımdaydı ancak şu anki piyasası bende yalnızca hayal olabilecek noktalarda malesef :) 210 civarlarına ağır hasar kayıtlılarını ancak bulabiliyoruz. İlanlarda yeşil-siyah güzel ve temiz duran bir ER6-N var ABS’li, şu sıralar listeye onu aldım. Haricinde Versys ve CB500F’leri de takip ediyorum.

otopsici
15 Haziran 2023, 17:40
Fiyat olarak o motoru bilmiyorum ama cfmoto 700clx e yakındir heralde.bu fiyat skalasında clx700 ün rakibi yok bana göre.hem tip hem servis 2.el güç olarak gayet iyi.bütçe tutuyorsa hiç macera arama clx700 her türlü.2.el alma onun riskine girme masrafına girme

clx700 e o parayı vereceğime gider babalar gibi yamaha xsr700 alırım ömür boyu korkmadan binerim.
memleketin tüm apaçileri bir olup o motor bloğunu bozamadılar o kadar iyi

Beratcay
15 Haziran 2023, 17:48
Selamlar herkese. Bir türlü servisten çıkamayan bizim meşhur Dominar’ı teslim almama sayılı günler kala, sarı sitenin bağımlısı olma durumuna yavaştan geçiş yaptık :) Bajaj gibi bir Hint’liyle yaşadığım çok tatsız servis durumlarından sonra büyük konuştum ve “asla ama asla Japon’dan başka bir şey almayacağım” durumuna girdim. Hala daha öyleyim ama kafamı karıştıran tek bir İtalyan var: 2022 model Benelli Leoncino 500.

Malum, piyasanın durumu ortada. Sıfır motor bayiide yok, olana çok fazla ekliyorlar vs. telaşları; bir yandan vaktimin çoğunu uzun yolla geçirmek istediğimden en azından 600cc klasmanında bir motor arayışları derken aklımda kalan 2-3 model oldu.

-2015 Kawasaki Versys 650 ABS, minimum 45bin km.
-2014-2015 Honda NC750S, 50-55bin km.
-2016 Honda CB500F, tarz olarak farklı olsa da uzun yola rahatça gelebileceğini düşündüğüm bir makine.

Ve bir de gönlümün efendisi, her şeyiyle bayıldığım Leoncino 500…

Malum ekonomik şartlarda 200bin liranın üzerine kolaylıkla çıkamıyorum. Baktığım tüm motorlar en kötü 6-7 yaşını devirmiş motorlar olduğu için kenarda köşede bir 15bin lira bulundurmak istiyorum. Durum böyle olunca 2022 model sıfır km bir Benelli 190 bin liralık fiyatıyla kafama fazlasıyla yatıyor; bir yandan da Japon sorunsuzluğu, sorun çıkarsa bile dünyanın her köşesinde ustasını Benelli’ye göre kolayca bulabileceğim markalara güvenim çok daha fazla.

Bir yandan panik frenime güvenmediğim için ABS’nin mutlaka oldupu, bir yandan otoban hızları içerisinde giderken bloğun “yardım eeeeet” diye çığlık atmadığı, diğer yandan ise şehir içinde günlük minimum 60km yol yapmamın beni yormayacağı bir motosiklet arıyorum.

Bu hususta bana önereceklerinizi, belki 500cc’nin geçiş motoru olabileceği ve hemen sıkılabileceğim gibi fikirlerinizi merakla bekliyorum. Agresif sürücü değilimdir, 25 yaşındayım ancak altıma 1000cc motor geldiğinde bile gaz açmak gibi bir derdim yoktur. Yapacaklarım ve hayallerim var herkes gibi :) Hız sınırları içerisinde sürerim, akrobasiyle yakından uzaktan ilgim alakam yoktur.

Dipnot: Tek kırmızı çizgim racing’e binmeyi düşünmedim, düşünmüyorum :)

Herkese sevgiler selamlar.

Benelli leoncino kullanıcısı olarak ve dominar 400ü baya deneyimlemiş biri olarak kesinlike tekrar leoncino seçerim. Parça kalitesi duruşu gidişi her türlü daha iyi. DOM400de leoncinoya göre aşırı fazla titreşim var ve bu çok rahatsız ediyor. Benellinin kötü yanı olarak parçasını her yerde bulamazsınız.

Ercument
15 Haziran 2023, 17:52
Arkadaş ortamında vereceğim cevap "sen yine kaşınıyon" olurdu.

Khaira
15 Haziran 2023, 22:34
Benelli leoncino kullanıcısı olarak ve dominar 400ü baya deneyimlemiş biri olarak kesinlike tekrar leoncino seçerim. Parça kalitesi duruşu gidişi her türlü daha iyi. DOM400de leoncinoya göre aşırı fazla titreşim var ve bu çok rahatsız ediyor. Benellinin kötü yanı olarak parçasını her yerde bulamazsınız.

Hocam Dominar ve Leoncino karşılaştırmasından ziyade olay biraz sıfır Leoncino mu ikinci el Japon mu :) Leoncino’yla kaç kilometre oldu? Bu sürede bir problem yaşadınız mı, veya hiç beklenmedik bir anda bir parça ihtiyacınız oldu mu? Bakım maliyetleri ne durumda? Bir de özellikle merak ettiğim hiç uzun yol yaptınız mı? Uzun yolda oturuş pozisyonu ve sele rahatlığı durumlarını merak ediyorum açıkçası :)


Arkadaş ortamında vereceğim cevap "sen yine kaşınıyon" olurdu.

Hocam ağzına sağlık :) :) Şimdilik Japon uğruna bir süre daha istemeye istemeye Domi’ye maruz kalacağız mecburen :) Hayırlı bir iş için…

Khaira
21 Haziran 2023, 21:09
Biraz hortlatayım :) 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime :) :) Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…

tommygun
21 Haziran 2023, 21:16
Biraz hortlatayım :) 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime :) :) Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…

Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.

Khaira
21 Haziran 2023, 21:18
Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.

2.0 turbo motor bir Subaru kullanıyorum tommygun hocam, gerekirse sigaramdan yemeğimden kısarım bir tabak köfte az yerim :) :) 4 silindir bir motor üstüne harcama yapmaya değer mi sizce?

tommygun
21 Haziran 2023, 21:20
2.0 turbo motor bir Subaru kullanıyorum tommygun hocam, gerekirse sigaramdan yemeğimden kısarım bir tabak köfte az yerim :) :) 4 silindir bir motor üstüne harcama yapmaya değer mi sizce?

Cbf 500 çift silindir, karbüratörlü ve 57 bg. 4 silindir bir spor motor değil. Tabi ki dayanıklı, tabi ki harcamaya değer.

Khaira
21 Haziran 2023, 21:25
Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.


Cbf 500 çift silindir, karbüratörlü ve 57 bg. 4 silindir bir spor motor değil. Tabi ki dayanıklı, tabi ki harcamaya değer.

Çok pardon, kafam anlık 600’e gitti benim hatam. 57 bg ve 45 Nm tork aklımı çok çekiyor… Teşekkür ederim cevabınız için.

Motoseverrr
21 Haziran 2023, 21:39
Biraz hortlatayım :) 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime :) :) Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…

Hocam parça fiyatları uçtu gitti 15-20 bin tl bu motosiklet için sadece ıvır zıvır parası olur. Benim garibana 10000 liraya yakın masraf yaptım ama motosiklet sıfıra yakın oluyor, komple debriyaj, devir daim, devir daim contası, devir daim hortumu, termostat, radyatör kapağı, yedek su deposu, bujiler ve başlıkları, sağ ve sol kapak contaları, külbütör kapak contası, ön arka disk ve balata ve 1 set lastik, elbette saymadığım daha şeylerde var ama bu kadar işi kendim değilde bir ustaya yaptırsam bana uçuk maliyeti olur. Ns200 de bile kafam rahat binmek istersek bu paralar çıkıyor, keyfe değiştiğim şeylerde var ama al-sat için değilde kafama estiğinde istediğim yere gidebilmek için bu kadar masraf yapıyorum.

Khaira
21 Haziran 2023, 22:19
Hocam parça fiyatları uçtu gitti 15-20 bin tl bu motosiklet için sadece ıvır zıvır parası olur. Benim garibana 10000 liraya yakın masraf yaptım ama motosiklet sıfıra yakın oluyor, komple debriyaj, devir daim, devir daim contası, devir daim hortumu, termostat, radyatör kapağı, yedek su deposu, bujiler ve başlıkları, sağ ve sol kapak contaları, külbütör kapak contası, ön arka disk ve balata ve 1 set lastik, elbette saymadığım daha şeylerde var ama bu kadar işi kendim değilde bir ustaya yaptırsam bana uçuk maliyeti olur. Ns200 de bile kafam rahat binmek istersek bu paralar çıkıyor, keyfe değiştiğim şeylerde var ama al-sat için değilde kafama estiğinde istediğim yere gidebilmek için bu kadar masraf yapıyorum.

Açıkçası ben de al-sat için değil de uzun süre, belki 30 bin belki 60 bin km, aşağı yukarı 2 sene belki daha uzun süre beni üzmeyecek bir makina olmasını düşündüm. En azından kilit parçaları değiştirip 50 binde aldığım motorun 100 bine kadar beni rahatça götüreceği bir senaryoda sanıyorum ki 20 bin liradan fazla masraf etmem, daha doğrusu umuyorum :D Örnek için kendi projenizi paylaşmanıza teşekkür ederim, bu kadar fazla parça için bence 10 bin lira gayet iyi duruyor. Yani silindir takımı veya krank değiştirmeyeceğim, daha çok hortumlar, contalar, debriyaj, devirdaim, karbüratör, statör, diskler ve balatalar vs. derken nereden girer nereden çıkarım tam bilmiyorum :) Dış grenaj’a girmeyeceğim, sadece motor içi masraf yapmayı düşünüyorum. Belki bir zincir-dişli takımı ekstra…