PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eski kasa 600cc ss hakkında



ckx23
07 Mart 2023, 10:39
Dostlar selam,

Bir süredir 600cc sınıfındaki makinaların videolarını izliyor ve araştırıyorum. Yerli ve yabancı tüm youtuberların hepsi motoru hep yüksek devirlerde sürüyorlar. Yüksek hız, yüksek devir motorsikletin ömrünü kısalttığını biliyoruz. Malum sitede 2007-2015 arası zx6r ve r6 kmlerine baktığımda ortalama 40-50 bin km sürülmüş oluyor.

Benim merak ettiğim soru şu : 50 bin km olmuş makinalara 250-300 bin lira vermek mantıklı mı? Favoriye attığım ilan 1 hafta sonra satılmış oluyor. Talebin de bu kadar yüksek olması bana biraz garip geliyor.

Bu motosikletleri 2022 yılından sonra satın almış birileri var mı forumda ? Aldığınız makina size ne sıklıkla sorun çıkarttı?

Atincozkan
07 Mart 2023, 11:35
Ben haftada 1 kez motora biniyorum.yilda 3-4 kez uzun yol yapiyorum.toplamda yilda 5 yada 6bin km yol yapiyorum.
Ben orda yazan spor makinalarin kmlerine inanmiyorum.2005 model motor 50binde olurmu.
Benim motor 2014 ve 40binde.8 senede 40bin yapmisim yilda 5bin ediyo.cogu kullanici yilda 10bin yapiyor.
Km gerimi cekiyolar yoksa yeni km saatimi takiyorlar bilmiyorum.
Supersport alacaksan ya tanidik birinden almalisin yada 600-900 cc naked alacaksin benim fikrim bu.zaten nakedlarinda beygiri 80 den basliyo 180e kadar cikiyor.

killingroad
07 Mart 2023, 12:00
300 mü? Abi 300bin'e ille SS diyorsanız RS660 satılıyor, kafayı mı kırdınız? Aprilia ertesi gün kol bacak çıkarır diye fetişleriniz varsa gidin Street Triple RS bakın, SS'te aradığınız şeylerin %90'ını verir.

Eski supersport alınır mı? Alınır eğer ona bakacak güç ve istek varsa.
KM'ler doğru mu? Çoğunun yanlış ama farketmez, alıp ciddi süre binmek istiyorsan zaten motor yaptırmak zorundasın, km'nin ne olduğunun önemi yok.
Ama nuh nebiden kalma aletlere bugün RS660 bu fiyata satılırken 300bin TL vermek için de çok acayip bir aşka sahip olmak lazım. Ama soru bu değil yani, alınır. Fiyatın ciddi uygun olması lazım ya da takıntılı birinden almak lazım ama ben daha görmedim öyle takıntılı birinden SS ilanı.

hasmet
07 Mart 2023, 13:29
Yerli ve yabancı tüm youtuberların hepsi motoru hep yüksek devirlerde sürüyorlar. Yüksek hız, yüksek devir motorsikletin ömrünü kısalttığını biliyoruz.
4 silindir 600cc SS motor yüksek devirde kullanılmak üzere dizayn edilmiş bir motor. Alt devirlerde zaten ölü. Rölantisi bile yüksek ve düzensiz. Sözde naked Hornet 600'de bile düşük devirde kullanmak mümkün değil.

Strok mesafesi düşük olduğu için de ortalama piston hızı bazı tek ve çift silindir yüksek stroklu motorlardan bile düşük. Motorun ömrü sadece silindir-piston arası aşınmaya bağlı değil tabii ki ama aynı şekilde sadece devre de bağlı değil.

Şahsen 4 silindir 600cc Japon ile yarısı kadar kullanılmış bir BMW ya da Ducati arasında kalsam paramı Japon'a yatırırdım.

initial-D
07 Mart 2023, 14:38
Bu tarz her konuya ayni seyi yaziyorum. Eski konularima bakin, genelde genc klasiklere biniyorum.

Bir kere kilingroad'ın dedigi gibi hastasindaki motorlar kolay kolay ilana dusmez. 2008 de sifir alindigindan beri hic ilana girmeden 3-4 kere el degistiren, durdugu yerde bile yan yatmasi olmayan racing biliyorum mesela. İlanlardakiler de sans isi tamamen. Ben yaklasik iki hafta once 2006 Busa aldim, 50.000 km de, bi 100-150.000 silmis olsalar bile daha beni bi 50.000 km goturur diye düşündüm. Hic goturmeyip yarin kirilabilir belkide. O yüzden tamamen piyango eski motor isi.

Ama 250-300 verip eski 600luk almanin mantigi yok, 1000lik racing falan anlarim hadi hacim buyuk hiz var falan ama 600 luk eski motor icin 300 gereksiz. 250 bine alacagin 15 yasinda 600 luge hic anlamadan 100.000 daha harcamak zorunda kalabilirsin. Ozamanda sifir rs660, r7 falan almadigina pisman olabilirsin

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:35 ----------

Bir de 600 cc sıkıntılı bir sınıf, ufakla buyuk arasinda bir yerde, tam gecis motoru, patlak olan bir suru ilan vardir. Temiz 1000lik bulma sansi ayni modelde daha yuksek 600 luk racinge gore, ayni modelde hayabusa benzeri motor bulmak daha da kolay 1000lik racinge gore :)

killingroad
07 Mart 2023, 14:43
Bir de 600 cc sıkıntılı bir sınıf, ufakla buyuk arasinda bir yerde, tam gecis motoru

https://i.ibb.co/3Snd96s/67145998-10157407891907208-1067760124262612992-n.jpg (https://ibb.co/QY4Q3Sc)

initial-D
07 Mart 2023, 14:47
https://i.ibb.co/3Snd96s/67145998-10157407891907208-1067760124262612992-n.jpg (https://ibb.co/QY4Q3Sc)
Budur :D rossi zamaninda 125 az 500 cok 250 iyiydi. 2T rulez :)

killingroad
07 Mart 2023, 15:04
Budur :D rossi zamaninda 125 az 500 cok 250 iyiydi. 2T rulez :)

2T 650cc'ye geçsin MotoGP. Erkek sporu neymiş görelim :rendeer:

ryangt
07 Mart 2023, 15:10
2005 yılında 0 km aldığım gsxr 600 ben 2007'de sattığımda 19bindi
alan kişi motorun heryerini belleyip 50 binde 2010'da bana geri getirdi almadım, o zamanlar bizim oralarda leş motorları toplayan esnaf aldı km'yi 28 bine çekti şehir dışına anında sattı,
motoru alan kişiden almak isteyen tanıdık çıktı (şehiri hatırlamıyorum ege tarafıydı), beni arayıp eski motorumu alacağını söyledi,'alma' dedim dinlemedi,sen hiç mi binmedin bu motora bunun km'si 15bin dedi. sene 2013-2014, 2 sene bindi en az 20 bin yapmıştır sonra sattı.
2016 ya da 17 motor yeniden istanbul'a dönmüş (kırmızı gsxr 600 zaten 3 tane gelmişti,bunun grenajlarını aliexpress saçma bir kırmızı beyaz grenaj yapmışlardı yani tekti, görür görmez tanıdım) uğradım satıcıya, dedim kaç km full orjinal 19bin km diyor.

pandemi zamanı ilanlarda gördüm 28 bin kmydi. Artık kimbilir nerede ve kaç km'dedir ama temiz 150bini var. Nasıl bir rodaj yaptıysam zımba gibi aletti.

şimdi ilanlara girip benim eski motoru aradım, zaten 5 tane kalmış ancak alayı turşu oğlu turşu bunlara kim canını nasıl emanet ediyor anlamıyorum. Kafası 2008 kuyruğu 2005 olan var, buram buram heryeri dökülenler var. Gururunuzla sorunsuz bajaj dominara binin ama bu hurdaları tamirci değilseniz ve çok büyük bütçeniz yoksa yoksayın.

Atincozkan
07 Mart 2023, 15:24
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu :))

Beto87
07 Mart 2023, 15:58
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu :))
Vallahi haklısın. Şehir trafiğine sokup canını çıkarıyorlar motorların. Çoğu ss sürücüsünde mont eldiven dizlik hak getire. Gördüklerimin yarısında kask bile yok. Bu tiplerden alacağın güncel ss bile şüpheliyken eski ss almak hiç akıllı adamın yapacağı iş değil. Onun yerine speed triple rs alsa neredeyse aynı fiyata, o ss leri maymun eder. Oturuşu rahat, güncel ve it gibi de gidiyor. Yurtdışında her türlü alınır çünkü adamlar tüm bakımları servisinde yaptırıyor her parça orjinal.

Mr.wind
07 Mart 2023, 16:13
Motor degistircek olsam Suanki sartlarda 210-220 civarina Trident660 alirdim.

initial-D
07 Mart 2023, 16:41
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu :))
Triple cok iyi bir motor ama 3 silindir. Artik 300e sifir 4 silindir kalmadi zaten

Atincozkan
07 Mart 2023, 16:44
Aynen oyle.street triple 105beygir,rs modeli 121 beygir.r6 117 beygir.ayrica street triple daha az yakiyor daha fazla torka sahip.ve tum devirlerse canli.amortisor frenleri en ust duzey.
Speed triple ra varki 150 beygir.
Ayrica street triple 165kg.r6 190 civari.
Neyse konu bu yani.
Ss leri pistte kullanip yaris zevki almak disinda pek fonksiyonu yok aslen.
O ssleri de pistte ktm duke 890 yada 1290 geciyor zaten :))
Duke

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

İnitial d 3 silindir gaz tepkimesi viraj giris cikislarinda 4 silindirden daha dengeli

hasmet
07 Mart 2023, 16:55
Yurtdışında her türlü alınır çünkü adamlar tüm bakımları servisinde yaptırıyor her parça orjinal.
Açıkçası ben dahil bir çok insan motosiklet bakımını kendi yapıyor, çünkü motosiklet zaten bir hobi. Parça sıkıntısı yok. Motosikletin üzerinde çalışmak arabadan çok daha kolay. Evler müstakil ve garajları var. Üstelik işçilik fiyatları yüksek (saati en az $100), yerine kalıcı alet edevat almak mantıklı.

Lakin aynı sebeple sıradan eski motosiklete kimse yatırım yapmıyor. Kimse kalkıp 2008 model SS'e 2005 kuyruğu uydurmaz. Çünkü o işin vakit, çaba ya da maliyetine değmez. Çünkü eski motosiklet zaten ucuz bir şey, kim niye ortaya bir ucube çıkarmakla uğraşsın?

killingroad
07 Mart 2023, 16:58
Ss'in pist dışında pek fonksiyonu yok mu?
Hiç fonksiyonu yok dersek daha doğru. :)

Bu arada bu 4 silindir furyası esasen en erken bitmesi gereken ama garip şekilde en uzun süre yaşayan furya. Çok yüksek güçlü bir makina ile keskin bir virajdan uzun bir düzlüğe bağlanırken bir tek "sıralı 4 olsa daha iyi olurdu" derdim sanırım.

hasmet
07 Mart 2023, 17:01
Ss leri pistte kullanip yaris zevki almak disinda pek fonksiyonu yok aslen.
O ssleri de pistte ktm duke 890 yada 1290 geciyor zaten :))

Pistte SD 1290R dahil herhangi bir naked yerine 4 silindir 600cc SS tercih ederim şahsen. Aksini tercih edecek tecrübeli insan da tanımıyorum. Naked ergonomisi trafikte ne kadar rahatsa, SS ergonomisi de pistte o kadar rahat.

killingroad
07 Mart 2023, 17:03
O SS'leri pistte 890 geçiyor çünkü 890 alan adam görmüş geçirmiş, SS almış, eziyetini çekmiş bırakmış keyfine bakıyor.
SS sahibi muhtemelen daha gencecik.. :)
1290'ı kim niye geçsin. Ben böyle ruh hastası motor görmedim hayatta bulaşmam :D

Yoksa ben ne kapışmalar gördüm, RS660 düzlüklerde geri kaldığı 890'ı tam da SS'in avantajlarını kullana kullana kevgir edebiliyor, o kadar güç tork dezavantajı olduğu halde. hasmet'in dediği gibi SS ergonomisi direk pist için çalışıyor.

hasmet
07 Mart 2023, 17:14
Çok yüksek güçlü bir makina ile keskin bir virajdan uzun bir düzlüğe bağlanırken bir tek "sıralı 4 olsa daha iyi olurdu" derdim sanırım.Aynen. Özellikle arka arkaya virajlarda o yüksek devir aralığının avantajı çok fazla. Çok büyük sürüş gruplarının farklı aktivitelerine katılıyorum. Hızlı tipler genelde 600cc 4 silindir SS tercih ediyorlar. Hızlı sürüşlerde bir süre sonra bilek ve kollarım ağrıyor, keskin virajlarda habire vites değişiminin süspansiyona etkisini gözetmekten adamakıllı zevk alamıyorum. Evet herhangi bir düzde anında geride bırakıyorum ama SDR'ın üstüne sağ elciği çevirmesini bilen maymun da koysak olacağı o zaten...

killingroad
07 Mart 2023, 17:49
Aynen. Özellikle arka arkaya virajlarda o yüksek devir aralığının avantajı çok fazla. Çok büyük sürüş gruplarının farklı aktivitelerine katılıyorum. Hızlı tipler genelde 600cc 4 silindir SS tercih ediyorlar. Hızlı sürüşlerde bir süre sonra bilek ve kollarım ağrıyor, keskin virajlarda habire vites değişiminin süspansiyona etkisini gözetmekten adamakıllı zevk alamıyorum. Evet herhangi bir düzde anında geride bırakıyorum ama SDR'ın üstüne sağ elciği çevirmesini bilen maymun da koysak olacağı o zaten...

biraz da sıralı 4 biraz uyuşuk bir blok olduğu için viraj çıkışında daha kolay şekilde iyi bir hızlanma sağlamak mümkün. Yoksa SDR ile veya TuonoV4 ile o virajdan iyi çıkabilmek biraz daha bileğe iş bindiriyor. Çok iyi tespit, Türkiye'de bunu görmek zor, genelde en zıpçıktılar hep 600cc supersport kullanıyor.
Viraj hızı hemen herşeyden yüksek.
Hızlanma öldürücü/zorlayıcı değil.
Yönlendirme nispeten daha kolay. Çiçek. Bir de heralde daha düşük hacimli motorla büyük abilere kök söktürmek tatmin duygusu veriyor olsa gerek :)


Amma velakin en son Ari sanırım test etti, Superbike'lar ne işe yarıyor diye, Tuono V4-üstelik Factory değil, Touring olanı, dar bir pistte 1,5 saniye taktı ZX10R'a. Yol değil o bu değil bayağı pist. Ama işte sıralı 4'ün nazının geçtiği yerleri az, hız düşük falan filan.

Atincozkan
07 Mart 2023, 18:45
Bide soyle bisey var.kisa virajda kisa sase hizli donuyor,uzun virajda uzun sase hizli donuyor.bendeki duke 390 kisa ve orta virajlari cok guzel donuyor ama atiyorum r25 uzun virajda benden daha hizli donuyor sasesi daha uzun

killingroad
08 Mart 2023, 11:16
Bide soyle bisey var.kisa virajda kisa sase hizli donuyor,uzun virajda uzun sase hizli donuyor.bendeki duke 390 kisa ve orta virajlari cok guzel donuyor ama atiyorum r25 uzun virajda benden daha hizli donuyor sasesi daha uzun

Viraj hızına başka etkenler de vardır ama, kısa aks mesafesi motorun sağdan sola çok hızlı bir şekilde yön değiştirebilmesini sağlıyor, inanılmaz bir oyuncağa dönüşebiliyor makina. (RS'i niye satamıyorum :D)
Uzun aks mesafesi olduğu zaman bu çok baltalanıyor, kazanç olan yer ise dediğin gibi yüksek sürat, ama daha hızlı dönüyor demeyelim de stabilitesi artıyor. Kısa aks mesafesinde yüksek süratli virajlarda "kıpraşma" başlıyor, ama buna erişebilmek için de limite ciddi yakın şekilde gitmek lazım, ben daha RS'i İstanbul Park'ta bile o duruma sokamadım, 11. viraja ip gibi girip çıkıyor, onun dışında da pek yüksek süratli viraj yok.

Otobanda belki daha yüksek süratler olur ama otobanda da öyle bir zorlama şekli yok zaten o yüzden pratikte eğer sportif sürüş isteniyorsa kısa aks hep çok tatlış oluyor.

Atincozkan
08 Mart 2023, 11:37
aynen oyuncak gibi.ben sıfır eforla viraj dönüyorum hep.

fatih.met
08 Mart 2023, 23:04
4 ay önce bir tane gsr 600 aldım, 2007 model, arıza üstüne arıza çıkarıyor, motor 93 bin km de, acaba km orjinal mi? iskeletinde de çatlak var... kitleyecek adam arıyorum.

yok mu beni bu hurdadan kurtaracak bir delikanlı? muayenesi 1 sene 8 ay var daha.

edit: D100 yolundan U dönüşü yapacaktım ama polisleri görünce yolumu değiştirdim :) egzoz çok bağırıyor,

edit2: belirli bir devire gelmeden gaza fazla yüklenmek motora zarar verir, bu yüzden "kadınlardan araç alınmaz" atasözü icat edilmiştir çünkü hep düşük devir kullanıp motoru bitirirler... motor max torq devrine yakın kullanılır, bu tarz motorlarda max torq değerini üst devirlerde verirler...

ilk bindiğim zamanlar benimde tuhafıma gitmişti yüksek devirlerde kullanmak fakat kullanınca anlıyorsunuz, böyle motorlar düşük devirde kullanılmıyor.

edit3: ilginç bir tesadüftür ki benim diğer motorda 93 binde, yoksa bu bir işaret mi?

edit1453: eski motor alınacaksa ve ucuz ise mutlaka kusuru vardır, bence motor bloğu dışındaki kusurlar kabul edilebilir, ben bu tarz motorları almayı tercih ederim, öyle de yaptım. bakalım kaç bin km sonra motor isteyecek yada kitleyecek?


https://www.youtube.com/watch?v=uwEZDNqo2-8

Atincozkan
09 Mart 2023, 05:40
https://www.sahibinden.com/motosiklet-honda-cbr-954-rr

bende 250bine 2003 model cbr 954 mü alsam yoksa triumph str mı alsam karar veremedim :)

elessartt
09 Mart 2023, 07:27
TR'de eski kasa SS mantıklı değil. O ilanda 40-50 binde diye gördüklerinizin hepsi çok büyük ihtimalle gözüken km'yi 2-3 kere devirmiştir daha sonra satış için geri çekilmiştir yada göstergeyi değişmişlerdir.

Çoğu motorun parça üretimi bitmiş vaziyette(örnek; 2005 ZX6R,CBR954RR) yada bitmediyse bile TR'de şaftı kaymış çıkmaya razı olacaksınız. O da olmadı sıfır parça fiyatları güncel motorların parçasından daha pahalıya mal olabilir, daha da beteri parça ve işçilik ücreti için motorun ücte biri fiyatında bir bütcenizinde olması lazım ki bu dediklerimi karşılayabilin.

O yüzden genç arkadaşlara tavsiyem gidin güncel yüksek model model naked yada sport-touring 2-3-4 silindir motor alın kafanız rahat etsin.

hasmet
09 Mart 2023, 10:31
Çoğu motorun parça üretimi bitmiş vaziyette(örnek; 2005 ZX6R,CBR954RR)
Diğer yazdıklarınıza katılıyorum ama buna değil. Bahse girerim bikebandit'te çoğu parçasını bulursunuz bu modellerin.

Cyan
09 Mart 2023, 11:22
Diğer yazdıklarınıza katılıyorum ama buna değil. Bahse girerim bikebandit'te çoğu parçasını bulursunuz bu modellerin.

Şu anki ithalat rejimiyle parçaların yurt dışında bulunabilir olması Türkiye için bir şey ifade etmiyor...

elessartt
09 Mart 2023, 19:46
Diğer yazdıklarınıza katılıyorum ama buna değil. Bahse girerim bikebandit'te çoğu parçasını bulursunuz bu modellerin.

Yurtdışında yaşamadığımız için, Avrupa yada ABD depoda olupta gözüken tüm parçalar TR'de yaşayan kişiler için maalesef bir anlam ifade etmiyor. Zira gümrük sınırı 150€ 'ya kitlenmiş vaziyette ve bu fiyatın üstündeki tüm siparişler için noter'den vekalet verip gümrük müşaviri tutmak gerekiyor. Şöyle söylemek lazım 150€ üstü tüm siparişler ithalata giriyor. Son kullanıcı siparişi olarak işlem görmüyor ve buna göre vergilendirme yapılıyor. Buda takdir edersiniz ki inanılmaz fazla bir maliyet yükü demek.

Atincozkan
09 Mart 2023, 20:51
yani eş dost yurtdışından bavulda kran piston silindir getircek başak çözüm yok

initial-D
09 Mart 2023, 22:07
4-5000 tl lik birsey almak 10.000 tl oluyor masrafiyla

Jeo
11 Mart 2023, 02:06
Dostlar selam,

Bir süredir 600cc sınıfındaki makinaların videolarını izliyor ve araştırıyorum. Yerli ve yabancı tüm youtuberların hepsi motoru hep yüksek devirlerde sürüyorlar. Yüksek hız, yüksek devir motorsikletin ömrünü kısalttığını biliyoruz. Malum sitede 2007-2015 arası zx6r ve r6 kmlerine baktığımda ortalama 40-50 bin km sürülmüş oluyor.

Benim merak ettiğim soru şu : 50 bin km olmuş makinalara 250-300 bin lira vermek mantıklı mı? Favoriye attığım ilan 1 hafta sonra satılmış oluyor. Talebin de bu kadar yüksek olması bana biraz garip geliyor.

Bu motosikletleri 2022 yılından sonra satın almış birileri var mı forumda ? Aldığınız makina size ne sıklıkla sorun çıkarttı?

Selam,

İlk olarak motosikletin yüksek devir ve yüksek hız ( limit ) kullanımının o motosikletin motor ömrünü olumsuz etkilemesi aslında tam olarak doğru değildir. Burada bir kaç farklı alt madde de değerlendirme yapılması gerekiyor ama tek tek, hepsine alt başlık açmayı uygun bulmadım. Yine de konuya bakış açısı olarak; İlk olarak konu SS modeller olduğu zaman az örnekli 2 silindirli modelleri saymazsak 4 silindirli modeller de düşük devirli kullanım " aşırı zorlamalar hariç " yüksek devirli kullanıma oranla o modelin motor ömrüne ve performansına çok daha zararlıdır. Bunun yanı sıra kullanım türünden daha önemli olan kullanan kişinin bilinç mekanizması.
Örneğin bir arkadaşım da 2004 model bir Yamaha R1 bulunmakta kendisi ilk sahibi ve şuan ki güncel kilometresi 128.000. Buna rağmen ne bir sefer yolda bıraktı nede bakım hariç herhangi bir masrafa yol açtı. Ama başka bir kullanıcı da 30.000 kilometre de motor yapılması gerektiğini de biliyoruz. Ve bu 20.000 kilometrede 30.000 kilometrede motor yaptırmak Yamaha veya Honda, Kawasaki Suzuki konusu değil. Tamamen kullanıcı ile alakalı bir durum. Bu 30.000 kilometre de motor yaptıran arkadaşımız diğer arkadaşımızdan daha devirli veya hızlı kullanan biri değildi, tamamen bakım ve kullanım bilinci ile alakalı bir konudur bu. Hepimiz SS kullanırken uygun yerlerde bir şeyler yaşamaktan zevk alır ve yaşarız da ama bilinçli kullanım altımızda ki aletin sınırları olduğunu kabullenmekten geliyor. Hangi marka olursa olsun, motorun bir kapasitesi var ve kul yapımı. 328 KM/S yapıyor olması 300+ da 40 dakika sürüm anlamı taşımadığı gibi bu zorlamayı hangi marka model de yaparsanız yapın üstelik ne kadar düzgün ve zamanın da bakım yapsanız da motor ömrünü çok hızlı bir şekilde tüketecek hatta bu tüketimi siz üzerin de giderken de bir süre sonra hissettirecektir. Daha sonra da size emekliliği ilan etmemesi içten bile değil. Bu yüzden çok uzattım ama yüksek devirli kullanım veya son sürat değil bunu yapan kişinin nasıl bir bilinçle yaptığı aslında bakılması gereken ilk etkendir.

Yine bu konuya bağlı olarak aynı cevap asıl sorunuza da cevap olacaktır. 100.000 kilometrede ki bir motosikletin 20.000 kilometrede ki bir motosikletten mekanik olarak daha sağlıklı olması mümkün. Yine de ülkemizi ele alırsak sağlıklı 100.000 kilometre nadir bir örnek teşkil edecektir. 17.000 kilometre de sattığım motosikletimin 70.000 kilometreden sonra yeniden 15.000 kilometre ye düştüğüne şahit oldum yıllar yıllar, sonra. Ne yazık ki bunu yapıyorlar, bir sürü de örneği vardır. Yaşanmıştır, yaşanıyor. Bu yüzden kilometreden ziya de bir motosiklet alırken kullanıcısına ekspertiz yapmak daha doğru geliyor. Uygun kişiden 100.000 kilometrede de sağlıklı bir SS almak mümkün. Yanlış ellerde ise 20.000 kilometre risk teşkil ediyor. Yüksek hacim de geçmişi belli olmayan tüm motosikletler yanında belli riskler ile gelir. Bu riskleri göze alabilen kişilere imrenirim. Zira bu risklerin için de maddiyat dışında diğer alemde var. Ben şahsım adına mümkünse sıfır değil ise kesinlikle tanıdık geçmişi belli motosikletleri tercih ve tavsiye ederim. Çok uzak olmayan bir zaman da çıplak motosiklet sevmiyor olmama rağmen düzgün bir ss bulamadığım için sıfır olarak naked almak durumun da kaldım. Gönül isterdi ki yarım milyon vermeden düzgün bir ss alalım ama artık piyasa da fiyatlar da ortada. 50.000 kilometrede ki geçmişini bilmediğim bir ss' e çeyrek milyon vermek yerine bu küçük serveti sıfır modelli bir çıplak motosiklete yatırdım. PİŞMAN DEĞİLİM. Diyeceklerim bu kadar. Sevgiler.

eray123
12 Mart 2023, 13:56
Ben 2017 yılından beri eski kasa zx6r kullanıyorum. şuan 2005 zx6r var.her şeyi yaşadım.düzgün bir ustan yoksa bulaşma saçında siyah kalmaz.

Benim ustam iyi parça sıkıntısı da yaşamadım orjinal yoksa yan sanayi var.her sezona girişte 1 aylık asgari üçreti masrafı yapıyorum

senelerdir kullanıyorum

ckx23
13 Mart 2023, 15:40
Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

fatih.met
13 Mart 2023, 19:02
Selam,

İlk olarak motosikletin yüksek devir ve yüksek hız ( limit ) kullanımının o motosikletin motor ömrünü olumsuz etkilemesi aslında tam olarak doğru değildir. Burada bir kaç farklı alt madde de değerlendirme yapılması gerekiyor ama tek tek, hepsine alt başlık açmayı uygun bulmadım. Yine de konuya bakış açısı olarak; İlk olarak konu SS modeller olduğu zaman az örnekli 2 silindirli modelleri saymazsak 4 silindirli modeller de düşük devirli kullanım " aşırı zorlamalar hariç " yüksek devirli kullanıma oranla o modelin motor ömrüne ve performansına çok daha zararlıdır. Bunun yanı sıra kullanım türünden daha önemli olan kullanan kişinin bilinç mekanizması.
Örneğin bir arkadaşım da 2004 model bir Yamaha R1 bulunmakta kendisi ilk sahibi ve şuan ki güncel kilometresi 128.000. Buna rağmen ne bir sefer yolda bıraktı nede bakım hariç herhangi bir masrafa yol açtı. Ama başka bir kullanıcı da 30.000 kilometre de motor yapılması gerektiğini de biliyoruz. Ve bu 20.000 kilometrede 30.000 kilometrede motor yaptırmak Yamaha veya Honda, Kawasaki Suzuki konusu değil. Tamamen kullanıcı ile alakalı bir durum. Bu 30.000 kilometre de motor yaptıran arkadaşımız diğer arkadaşımızdan daha devirli veya hızlı kullanan biri değildi, tamamen bakım ve kullanım bilinci ile alakalı bir konudur bu. Hepimiz SS kullanırken uygun yerlerde bir şeyler yaşamaktan zevk alır ve yaşarız da ama bilinçli kullanım altımızda ki aletin sınırları olduğunu kabullenmekten geliyor. Hangi marka olursa olsun, motorun bir kapasitesi var ve kul yapımı. 328 KM/S yapıyor olması 300+ da 40 dakika sürüm anlamı taşımadığı gibi bu zorlamayı hangi marka model de yaparsanız yapın üstelik ne kadar düzgün ve zamanın da bakım yapsanız da motor ömrünü çok hızlı bir şekilde tüketecek hatta bu tüketimi siz üzerin de giderken de bir süre sonra hissettirecektir. Daha sonra da size emekliliği ilan etmemesi içten bile değil. Bu yüzden çok uzattım ama yüksek devirli kullanım veya son sürat değil bunu yapan kişinin nasıl bir bilinçle yaptığı aslında bakılması gereken ilk etkendir.

Yine bu konuya bağlı olarak aynı cevap asıl sorunuza da cevap olacaktır. 100.000 kilometrede ki bir motosikletin 20.000 kilometrede ki bir motosikletten mekanik olarak daha sağlıklı olması mümkün. Yine de ülkemizi ele alırsak sağlıklı 100.000 kilometre nadir bir örnek teşkil edecektir. 17.000 kilometre de sattığım motosikletimin 70.000 kilometreden sonra yeniden 15.000 kilometre ye düştüğüne şahit oldum yıllar yıllar, sonra. Ne yazık ki bunu yapıyorlar, bir sürü de örneği vardır. Yaşanmıştır, yaşanıyor. Bu yüzden kilometreden ziya de bir motosiklet alırken kullanıcısına ekspertiz yapmak daha doğru geliyor. Uygun kişiden 100.000 kilometrede de sağlıklı bir SS almak mümkün. Yanlış ellerde ise 20.000 kilometre risk teşkil ediyor. Yüksek hacim de geçmişi belli olmayan tüm motosikletler yanında belli riskler ile gelir. Bu riskleri göze alabilen kişilere imrenirim. Zira bu risklerin için de maddiyat dışında diğer alemde var. Ben şahsım adına mümkünse sıfır değil ise kesinlikle tanıdık geçmişi belli motosikletleri tercih ve tavsiye ederim. Çok uzak olmayan bir zaman da çıplak motosiklet sevmiyor olmama rağmen düzgün bir ss bulamadığım için sıfır olarak naked almak durumun da kaldım. Gönül isterdi ki yarım milyon vermeden düzgün bir ss alalım ama artık piyasa da fiyatlar da ortada. 50.000 kilometrede ki geçmişini bilmediğim bir ss' e çeyrek milyon vermek yerine bu küçük serveti sıfır modelli bir çıplak motosiklete yatırdım. PİŞMAN DEĞİLİM. Diyeceklerim bu kadar. Sevgiler.

2. el ss olayını çok karıştırdılar, ha aralarında bir fark kaldı, o farkla çok güzel oldu, mesela herkesin ss'sine kimse karışamaz, nasıl karışamaz? ben yaşlı ss alırım öbürü genç ss alır, ha hiç kimse kimseye karışma hakkı yoktur, özgürlük birdir, ss sevgisi kurban olduğum ya resullallahtan gelebilir ama lakin ki öyle değildir, eyyorlamam bu kadar :)