PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2023 güncel mont, eldiven, dizlik, pantolon, ncom, motor kilitli vb önerisi



silent_ship
16 Şubat 2023, 00:18
Herkese selamlar. Motorum xmax 250.hız yapmayı sevmem, keyif amaçlı gezi için kullanacağım, hafta sonları toplamda 200 km yol yapmayı planlıyorum.kask dahil bütçe 10 bin TL olarak ayırdım.motosikletin güvenliği de dahil (kasko 15k teklif verdiler en ucuz, bu seçeneği eledim malesef) tüm ekipmanlarla ilgili tavsiyelerinize ihtiyacım var . Zamanım kısıtlı olduğu için tüm ihtiyaçlarımı tek başlıkta yazmak zorunda kaldım. İlginize şimdiden teşekkürler.

Barisozde
16 Şubat 2023, 08:11
hocam motorun güvenliği ve senin güvenliğin için 10k malesef baya az,
öneri olarak kask ls2 rapid ya da storm çözebilirsin, yazlık mont xspeed, pantolon tech90, bot rockwell, eldiven andes - motor için takip cihazı motorist kullanıyorum memnunum + onguard zincir kilit

ikinci el çözmen belki avantaj olabilir para nakitse

silent_ship
16 Şubat 2023, 08:54
Evet fiyatlara baktım 10k gerçekten azmış. Biraz daha artırma kararı aldım mecburen. Kask ls2 chalanger full face, mont venom dynamic pro 4 mevsim, zincir ve kilit armor 712mv ve yanına bir tanede armor disk kilidi (zincirleri yanımda taşıyacağım çok ağır olmaması gerekli aslında. Motor geceleri güvenliğin olduğu yerde muhafaza edilecek, sanırım bu ikisi yeter). Eldiven için 1.000 TL bot için 3.000 TL sanırım yeterli olur. Pantolon yerine dizlik kullanmak da bir seçenek olabilir mi tek bir pantolona bağlı kalmamak adına. Fikirleriniz önemli benim için.

Mr.wind
16 Şubat 2023, 10:37
Evet fiyatlara baktım 10k gerçekten azmış. Biraz daha artırma kararı aldım mecburen. Kask ls2 chalanger full face, mont venom dynamic pro 4 mevsim, zincir ve kilit armor 712mv ve yanına bir tanede armor disk kilidi (zincirleri yanımda taşıyacağım çok ağır olmaması gerekli aslında. Motor geceleri güvenliğin olduğu yerde muhafaza edilecek, sanırım bu ikisi yeter). Eldiven için 1.000 TL bot için 3.000 TL sanırım yeterli olur. Pantolon yerine dizlik kullanmak da bir seçenek olabilir mi tek bir pantolona bağlı kalmamak adına. Fikirleriniz önemli benim için.

Hocam farkli bir bakis acisi katayim. Kask icin guvenlik 1 numarali oncelik. Sonrasinda ise mekanizma kalitesi ve kullanislilik geliyor bence.

Ls2 nin fiber olan kaski var bende. Dış kabuk zirh gibi guvenli belli. ama vizor mekanizmasi cok dandik 1 kere kirildi parcasini aldim degistirdim.

Tekrar kirilacak adim gibi eminim. Tekrar kirilinca kaski saksıya cevirmeyi dusunuyorum.

Sartlari zorlayip az daha kaliteli birsey alin bence.

silent_ship
16 Şubat 2023, 13:26
Fiber dediğiniz sanırım ls2 challenger. Olmazsa Nolan n80. 8 de olabilir, o da hoşuma gitmişti. Ama kabuk yapısı polikarbon fakat lexan marka polikarbon ve ece 22.06 olan güncel test sertifikası var

espresso
16 Şubat 2023, 14:14
Fiber dediğiniz sanırım ls2 challenger. Olmazsa Nolan n80. 8 de olabilir, o da hoşuma gitmişti. Ama kabuk yapısı polikarbon fakat lexan marka polikarbon ve ece 22.06 olan güncel test sertifikası var

Güncel sertifikaları varsa fiber'İn avatajı daha az malzeme ile aynı sağlamlığı verebilmesi oluyor, yani hafif oluyor, hafif olunca da konforlu oluyor.
ama fiber kaskların fiyatları da komple bütün ekipmanların fiyatını aşabiliyor. Yani aynı sağlamlıkta olsun ama 200 gr daha ağır olsun derseniz sağlam termoplastik kasklar da var.

Mr.wind
16 Şubat 2023, 15:41
Fiber dediğiniz sanırım ls2 challenger. Olmazsa Nolan n80. 8 de olabilir, o da hoşuma gitmişti. Ama kabuk yapısı polikarbon fakat lexan marka polikarbon ve ece 22.06 olan güncel test sertifikası var

ff323 bendeki. Belki challanger farklidir diyecegim ama hic zannetmiyorum. Ben olsam nolan n80.8 tercih ederdim

silent_ship
16 Şubat 2023, 16:37
Bu ekipman işi gerçekten uğraştırıcı imiş. Caberg duke2 de baktım fena değildi ama en çok hoşuma giden Nolan n80.8 oldu. sanırım kaska karar verdim. Bulunduğum yerde bulabilirsem (denemem lazım) Nolan alacağım, bulamaz isem artık en kötü ihtimal LS2 Chalanger(fiber kask sonuçta) onu da bulamaz isem Caberg Duke2 (çene açılır ve sharp testinden 5 yıldız aldığından alalcağım,

Motor için ayakkabı çok gerekli mi? kışın binmeyeceğim motora sonuçta, almam gerekiyorsa nasıl bir şey alayım, marka ve model.

Mont, eldiven ve dizlik önerilerinizi de alabilirim. Bazı arkadaşlar pantolon demiş ama gittiğim yerlerde pantolonu değiştirmem zor olur her defasında.

Kilit için Armor marka alacağım ona karar verdim, 12 mm olanından. daha kalını çok ağır olur yanımda taşımak için. bir de disk kilidi alacağım.

Çok şey sordum ancak motosikletler hakkında çok bilgi sahibi olmadığımdan tecrübeleriniz önemli. Teşekkürler.

espresso
16 Şubat 2023, 17:43
Bu ekipman işi gerçekten uğraştırıcı imiş. Caberg duke2 de baktım fena değildi ama en çok hoşuma giden Nolan n80.8 oldu. sanırım kaska karar verdim. Bulunduğum yerde bulabilirsem (denemem lazım) Nolan alacağım, bulamaz isem artık en kötü ihtimal LS2 Chalanger(fiber kask sonuçta) onu da bulamaz isem Caberg Duke2 (çene açılır ve sharp testinden 5 yıldız aldığından alalcağım,

Motor için ayakkabı çok gerekli mi? kışın binmeyeceğim motora sonuçta, almam gerekiyorsa nasıl bir şey alayım, marka ve model.

Mont, eldiven ve dizlik önerilerinizi de alabilirim. Bazı arkadaşlar pantolon demiş ama gittiğim yerlerde pantolonu değiştirmem zor olur her defasında.

Kilit için Armor marka alacağım ona karar verdim, 12 mm olanından. daha kalını çok ağır olur yanımda taşımak için. bir de disk kilidi alacağım.

Çok şey sordum ancak motosikletler hakkında çok bilgi sahibi olmadığımdan tecrübeleriniz önemli. Teşekkürler.

Aykkabı ayaklar kışın üşümesin diye değil. Aman haa, öyle sanmayın.

Ayakkabı kask'dan sonra en önemli ekipmandır ama en çok da o ihmal edilir. Ayaklarda ve ayak bileklerindeki kemikler hasar görür ya da kırılırsa tamiri çok zor, çok ağrılı bir süreç. Motorun tipine bakmadan uzun tipte koruması en yüksek botlardan alın. Kaliteli bir bot alırsanız hem kışın su almaz hem yazın terletmez, hem de çok sağlam oldukları için en az 6-7 yıl dayanır, her yıl eskidi yenisini alayım masrafından kurtarır, toplamda ucuza gelir yani.

Motosiklet pantalonu olarak piyasada içinde kevlar katmanları olan, dizlerind eve kalça bölgesinde çarpmalardan koruyan korumaları olan pantalonlar var. İlle takım elbise zorunluluğu yoksa ofiste de normal bir kot pantalondan farklı görünmüyorlar, yani işe gittiğinizde değiştirmek zorunda kalmazsınız. Dizlik kullanmaya göre daha pratik ve kaza sırasında dizliğin kayma ihtimaline göre daha güvenli, hem dizlik yalnızca dizlerinizi korur, herhangi bir kazada asfaltta sürüklenirken normal kumaşlar zımpara gibi asfaltta sürtünme ile yanar ve anında yırtılır, devamında deriniz ve altındaki dokulan zımpara etkisi ile aşınmaya başlar, kemik kırılmasından daha kötü yapar.
Motosiklet ekipmanlarının ilk amacı çarpmalardan korumak değil (o kaskın asıl görevi) bu sürtünme ile doku kaybından korumak, yani iyi bir motosiklet montu alsanız kaza andında sürüklenirken sizi korur ama çarpma anında kolunuzun ya da omzunuzun kırılmasını engellemeyebilir, ama en azından basit kırıkla atlatmış olursunuz kazayı.