PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor freni yapmak zararlı mı?



Sagopa K
31 Ocak 2023, 18:04
selamlar herkese, yokuşun eğimine göre 1 veya 2.viteste iniyorum ama 1.viteste inerken alt motor patlayacakmışçasına kompresöre biniyor, bunun bi zararı olur mu? motor modeli 100'lük cub.

ferhatkars
01 Şubat 2023, 00:47
kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...

Nikkfurie
01 Şubat 2023, 01:26
Kompresyonda inmenin hiçbir zararı yok , sadece vites küçültüp zart diye maneti bırakmamak lazım, sürekli frenle inmektense kompresyona bindirmek tüm taşıtlar için daha emniyetlidir , eskiler şöyle derdi "yokuşu çıktığın viteste in"

seyfi0
01 Şubat 2023, 01:50
Kompresyonda inmenin hiçbir zararı yok , sadece vites küçültüp zart diye maneti bırakmamak lazım, sürekli frenle inmektense kompresyona bindirmek tüm taşıtlar için daha emniyetlidir , eskiler şöyle derdi "yokuşu çıktığın viteste in"

Katılıyorum

bursalıali
01 Şubat 2023, 03:17
evet ,en doğrusu ,hangi vitesde çıktıysan ya da çıkacaksan onunla in.

HRider
01 Şubat 2023, 08:19
küçükçekmece - cennet arası yokuşta bi kere 2 den 1'e atacağıma boşa atmıştım motoru durduramayıp yuvarlandım. Kralı gelsin debriyaja basarak motoru indiremez oradan :D, bazı yerlerde daha emniyetli olduğu kanısındayım.

arndiol
01 Şubat 2023, 08:39
açıkçası motorlara prenses gibi davranmama taraftarıyım. fazla düşünüyoruz.

UmutK37
01 Şubat 2023, 09:16
Motorda ve arabalarda yolun eğimine göre en düşük 2.veya 3.viteste motor freni yaptırırım. 1.viteste motoru yormaya gerek yok.

Motoseverrr
01 Şubat 2023, 09:33
Motosikletinizin freni zayıfsa kesinlikle motor freni ile desteklemenizi öneririm, bir zamanlar kullandığım Cg'nin frenleri ön ve arka kampanaydı dururken aklı bin karayı seçmemek için motor freni ile destekleyip etkili frenleme yapabiliyordum, malesef motosiklet gariban olunca haliyle frenleride gariban oluyor o yüzden bu tür motorlarda can güvenliği için motor freni yapmak dahada sağlıklı olacaktır.

tek silindir
01 Şubat 2023, 10:56
Yolun gerektirdiği vitesi kullanın. Gaz kolu ve vitesi fren maneti olarak kullanabilirsiniz. Fren ile hız düşürme alışkanlığına sahipseniz riskli zeminlerde kayma ihtimaliniz fazla olur. Vites ve hız beşin ikisidir.

Şükrü Çelik
01 Şubat 2023, 11:54
küçükçekmece - cennet arası yokuşta bi kere 2 den 1'e atacağıma boşa atmıştım motoru durduramayıp yuvarlandım. Kralı gelsin debriyaja basarak motoru indiremez oradan :D, bazı yerlerde daha emniyetli olduğu kanısındayım.
O yokuşu günde 5,6 kez iner çıkarım. Her inişimde yokuşunda sonunda üç buçuk atıyorum. Çok sıkıntı 😁😁

Tundzhay
01 Şubat 2023, 11:56
kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...

sen bence o yüksek tonajlıa raçla yola sakın çıkma... kendi canını önemsemiyor olabilirsin başkalarını düşün!

bassturbin
01 Şubat 2023, 12:11
Otomatik vites cup mı yoksa debriyajlımı?

Zararı olmaz fakat debrşyajlı vitesliyse 2 ila 1. vitesin arasında boşluk var çok hızlıysanız 2 den bire atmak şanzuman için ileriye yönelik vites geçme sorunu dişli aşınması tarak kaydırması (şanzuman içinde bir parça) yapabilir.

Sagopa K
01 Şubat 2023, 21:38
yorum yazan herkese teşekkürler, önerilerinizi dikkate alacağım. bu sırada ön ve arka freni de ufak ufak sıkıyorum tabii.

@bassturbin
cub yarı otomatik hocam.

fatih.met
01 Şubat 2023, 22:27
gazlamadığım sürece vites düşürmüyorum, yokuş var diye vites düşürecek halimiz yok. yokuş aşağı inerken hızım iyiyse yada çok ise gazı bırakırım ve duruma göre fren yaparım, motor kompressyona giriyorsa bu onun problemi, o kompressyona girmesin diye yokuş aşağı debriyaj sıkılmaz.

fakat 0 derece yada daha altında ki havalar özellikle motor freni ile yavaşlıyorum, kışın 0 derecenin altındaki hava istisnadır yani... -3 derece havada işe gittiğimi bilirim... 2018 yılında -3 de işe motorla gidiyorum, giderken arka kampana fren buz tutunca kullanamadım ve koca yolu sadece motor freni ile gitmek zorunda kaldım. işe vardığımda orta sehpa açılmadı, yolda giderken oda buz tutmuş, çatır çutur etti zorlayınca açıldı...

marş motoru buz tutmuş, ayak marşı ile çalıştırdım falan filan...

kardeşim biz motor sürmeye dün başlamadık hani ayıktırayım bak. kardı kışta yanlaya yanlaya motor süren bir motorcuyuz biz, hayvan gibi motor severiz biz.

Ekarademir
01 Şubat 2023, 23:00
kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...

Kamyonu sanırım sadece bi yerden bi yere düzlükte yürüttünüz. Yoksa hangi vasıta olursa olsun bu şekilde sürülmez. Mesele fren balatasının bitmesi değil. Mesele balatanın ısınması. Kamyonun freni patladı denilen mevzu budur zaten. Balatalar ısınır ve tutmaz. Zaten fren sisteminde hava kaçağı patlama vs olursa kendi kilitler imdatı.

ferhatkars
03 Şubat 2023, 17:13
sen bence o yüksek tonajlıa raçla yola sakın çıkma... kendi canını önemsemiyor olabilirsin başkalarını düşün!

yanlış anlaşıldı sanırım... kamyonu tabiki de usulune uygun kullanıyorum... düşük vites, düşük hız, gerektiği yerde eksoz freni...
asıl anlatmak istediğim ağırlık meselesiyle ilgiliydi... ama neyse... herkes kendi bildiği gibi kullansın...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------


Kamyonu sanırım sadece bi yerden bi yere düzlükte yürüttünüz. Yoksa hangi vasıta olursa olsun bu şekilde sürülmez. Mesele fren balatasının bitmesi değil. Mesele balatanın ısınması. Kamyonun freni patladı denilen mevzu budur zaten. Balatalar ısınır ve tutmaz. Zaten fren sisteminde hava kaçağı patlama vs olursa kendi kilitler imdatı.

yanlış anlaşıldım sanırım...
kamyondan kastım ağırlık meselesi ile ilgiliydi sadece...
ordaki sürüş şeklim motosiklet ile ilgili... kamyon ile alakası yok... neyi nasıl kullanmam gerektiğini çok iyi bilirim...

hokahey
03 Şubat 2023, 19:20
Motor freninin bir zararı yoktur ancak yüksek hızlarda seyrederken küçük vitese atıp debriyaji bırakırsanız motora aşırı derecede yük bindirmiş oluyorsunuz. Böyle olunca uzun vadede zarar verir.

EUOGLU
03 Şubat 2023, 19:28
konuya teknik olarak cevap vereceğim. azı karar fazlası zarar.

zincir dediğimiz mevzu ani gerilmelerde malzeme esnemesi kopması veya gevremesi gibi durumlara gark olan bir mevzu.

yani ani yüksek devirlerden bırakma, sık sık bırak gazla bırak gazla yapılırsa ömrü falan yalan olacak bir mevzu.

fakat sert bırakılmayan motor frenleri motorunuza bir zarar vermez.

ufoz
03 Şubat 2023, 20:09
Haftada 3-4 defa resimdeki yokuşu iniyorum.
Birde bu resmin arkasında 3 kattan fazla bu uzunluk var.
Yol çoğu zaman ıslak olur.
Motor fireni motora zararmış falan palavra.
Evet 1.viteste bu yokuş inmek dişlileri fazlaca zorluyor.
Ama 2.vites ideal.
Ara ara kuruya gelince ince ince fren kullanmak gerek.
Eğer çok ıslaksa hele birde esnaf deterjanlı su dökmüşse tek şans 1.viteste yokuşa başlayıp ince frenlemeyle sonunda çıkmak.

Sadece fren çoğu zaman kaymayla sonuçlanıyor.

https://i.hizliresim.com/8g867lm.jpg (https://www.hizliresim.com/8g867lm)

Atincozkan
03 Şubat 2023, 20:50
yokuşun eğimine göre 1-2-3-4 vitesler tercih edersiniz.devri yuksek tutup motora çok yuk bindirmemek lazım.varsın eskisin fren balatası zaten ömrü çok uzun

zzf
03 Şubat 2023, 21:34
İkisini birden kullanmak varken neden birini tercih edeyim?

Ekarademir
03 Şubat 2023, 23:13
yanlış anlaşıldı sanırım... kamyonu tabiki de usulune uygun kullanıyorum... düşük vites, düşük hız, gerektiği yerde eksoz freni...
asıl anlatmak istediğim ağırlık meselesiyle ilgiliydi... ama neyse... herkes kendi bildiği gibi kullansın...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------



yanlış anlaşıldım sanırım...
kamyondan kastım ağırlık meselesi ile ilgiliydi sadece...
ordaki sürüş şeklim motosiklet ile ilgili... kamyon ile alakası yok... neyi nasıl kullanmam gerektiğini çok iyi bilirim...

Motosikletde öyle sürülmez ama. Uzun bi rampa inişinde balatalar ısınır. Sonra fren tutmaz. Aladağlarda araziden çok uzun bi rampadan inerken viteste inmeme rağmen balata ısınmıştı.

Kayseri'ye Malatya yolundan girişte bi otomobilin balatalarının alev aldığını gördüm. Rampayı frene basa basa inmiş. Kırmızı ışıkta beklerken alev aldı. Camı açıp bağırdım devam etmesini söyledim. (araç ilerledikçe balata soğur) Yoksa arabayı yakacaktı.

LynXMaSTeR
04 Şubat 2023, 01:50
devri çok yükseltmedikçe motor freni yapmak normal frene göre daha emniyetli bir iniş sağlar.

natijax
04 Şubat 2023, 07:14
fren her zaman ve her daim şart dik yokuşlarda. istediğin kadar motor freni yap yine yetmeyecek yokuşlar var. artı fren kaydırmaz. bunu da anlamıyorum.
yokuşa girmeden yokuşta ne kadar fren gerekeceğini anlayabilirsiniz ve daha yokuşa başlamadan frene başlayabilirsiniz veya anlamıyorsanız frene biraz daha fazla basarak girip gittikçe hızınızı fren düşürerek istediğiniz hıza getirebilirsiniz.

çok dik yokuşlardan bahsediyorum.

ayriyetten bu çok fren kullanımında frenlerin tutmama olayı motosiklette ve bizim kişisel arabalarımızda oluyor mu yav?
arabada ben trafikli yokuşta boşta inerim misal. yol zaten zar zor ilerlediği için fren bas bırak bas bırak metodu. duran trafik bildiğin boşta inip sadece fren kullanırım. zamanında sorup soruşturmuştum bizim şahsi arabalarda vs böyle bir şey olmaz kanısına varmıştım.

Tundzhay
04 Şubat 2023, 11:49
vitese yük biner (arabalar için genelde bu muhabbet döner) o yüzden sadece el freninde bırakın viteste bırakmayın diyen cahil bi kesime, yokuş aşarı yüksek devirde de olsa motosiklet/araba motora zarar vermeyeceğini anlatamıyoruz. zaten sen gazladığın zaman vitese de motora da pistona da kat kat fazlasıyla güç biner motor çok daha fazla aşırın... motoru sürmek motora zarar veriyor o zaman kulanmayalım.. hey allahım ya...

Ekarademir
04 Şubat 2023, 19:33
fren her zaman ve her daim şart dik yokuşlarda. istediğin kadar motor freni yap yine yetmeyecek yokuşlar var. artı fren kaydırmaz. bunu da anlamıyorum.
yokuşa girmeden yokuşta ne kadar fren gerekeceğini anlayabilirsiniz ve daha yokuşa başlamadan frene başlayabilirsiniz veya anlamıyorsanız frene biraz daha fazla basarak girip gittikçe hızınızı fren düşürerek istediğiniz hıza getirebilirsiniz.

çok dik yokuşlardan bahsediyorum.

ayriyetten bu çok fren kullanımında frenlerin tutmama olayı motosiklette ve bizim kişisel arabalarımızda oluyor mu yav?
arabada ben trafikli yokuşta boşta inerim misal. yol zaten zar zor ilerlediği için fren bas bırak bas bırak metodu. duran trafik bildiğin boşta inip sadece fren kullanırım. zamanında sorup soruşturmuştum bizim şahsi arabalarda vs böyle bir şey olmaz kanısına varmıştım.

Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.

espresso
04 Şubat 2023, 23:10
Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.

Çok güzel anlatmışsınız. Elinize sağlık.

natijax
04 Şubat 2023, 23:24
Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.

kralsın iyi ki de elin boşmuş öğrenmiş olduk. çok sağ ol.
ancak aynı zamanda akan rampada boş viteste frenle gitmek çok enteresan geldi. ayriyetten bu kadar yüklü tır şoförleri böyle bir hatayı nasıl yapar o da ayrı enteresan olaymış.

hepsi demek ki fren patladı derken aslında çok iyi biliyorlar suç kendilerinde. yaaaa abi fren patladı ama ben ne yapayım diyorlar :cherry:
neyse bugün de aydınlandık.

Ekarademir
05 Şubat 2023, 01:27
kralsın iyi ki de elin boşmuş öğrenmiş olduk. çok sağ ol.
ancak aynı zamanda akan rampada boş viteste frenle gitmek çok enteresan geldi. ayriyetten bu kadar yüklü tır şoförleri böyle bir hatayı nasıl yapar o da ayrı enteresan olaymış.

hepsi demek ki fren patladı derken aslında çok iyi biliyorlar suç kendilerinde. yaaaa abi fren patladı ama ben ne yapayım diyorlar :cherry:
neyse bugün de aydınlandık.

Aslında sadece boş viteste gidince olmaz bu. Yüksek vitestede olur o. Verdiğim örnekteki gibi. Mesela rampayı 4. vitesle 20 sürat ile çıkmışım. İnerken ona göre inmem lazım. 8. Viteste 70 80 frenleyerek gidersem ısınır ve az sonra tutmaz. Hatta balataların kırmızılığını camdan çıkınca görebilirim. Dahada uğraşırsam alev alır. Böyle yanan çok araç oldu. Halada oluyor ne yazık ki. Önceki mesajımda bi araçta gördüğümden bahsetmiştim.

He birde dip not yazayım. Isınmış balataya asla su dökülmez. O zaman çatlar ve değişmesi gerekir. Soğutmanın yolu yol müsait ise ilerlemektir. Yani diyelim ki rampa bitmiş inmişiz ama balatalar çok sıcak. O şekilde durulmaz. Karşıdan gelen rüzgar ile soğuması gerekir. Durursak el frenini çekince balata kampana veya diske yapışır kalır. Bi daha yürümeyebilir.Yada o şekildeyken bazı akıllılar su dökerek soğutuyor. Oda çatlatır ve daha büyük probleme yol açar. Yolda giderken yavaşlamak için frene basılır ve o çatlak kapar fren kilitler. Tek bi tekerin fren kilitlemesi demek arabayı bi tarafa atar veya takla bile attırır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------

Aslında bu tır şoförlerinin hatasının temeli şöyle.

Eskiden ağır vasıta şoförü olmak için yıllarca muavinlik yapmak lazımmış. Yeterince usta olunca direksiyona geçilirmiş. Her önüne gelen büyük araç süremezmiş. Biz aileden nakliyeciyiz. Benim ilk sürdüğüm araç kamyondu. Dedemin kamyonuydu 8 yaşındaydım. Onların yanında yetiştim şükür.

Ama şimdi durum değişti. Ehliyet alan direksiyona geçiyor. Canlı yayın film vs açıp karşısına koyuyor telefonu. Otomobil sürer gibi tır sürünce böyle kazalar kaçınılmaz oluyor. Tır zaten çok başka Dünya. Ben kamyoncuyum. Tırın durumu dahada başka.