PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600 cc Öneri



SonyaDor113
17 Ocak 2023, 17:02
Merhabalar

17 ocak 2023 piyasasına göre;

cc yükseltmek istiyorum

Ayda bir iki kere Bursa İzmir arası (300km) gidebileceğim minimum 600cc motor önerisi alabilir miyim?

Aklımda sıfır Honca NC700 veya ikinci el Suzuki V-Strom DL650 tarzı modeller var.

Fiyat performans olarak önerilerinizi alabilir miyim

tommygun
17 Ocak 2023, 17:08
Bütçenizi bilemem ama sıfır alacaksanız Nc 750 de V-Strom da uzun yol için güzel motorlardır. Nc için belki konfor sele gerekebilir ama bu 2 harika motoru da uzun yolda, uzun km.ler boyunca gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Gerçi Nc artık pahalı, f/p sayabilir miyiz bilemem ama pahalı alıp pahalıya satıyorsunuz. İlanlara baktım da sıfır Nc 750X 325.000 TL , sıfır Tracer 700 de 280-320.000 TL arasında. Ben muhtemelen şansımı Tracer'dan yana kullanırdım.

espresso
17 Ocak 2023, 17:34
Bütçenizi bilemem ama sıfır alacaksanız Nc 750 de V-Strom da uzun yol için güzel motorlardır. Nc için belki konfor sele gerekebilir ama bu 2 harika motoru da uzun yolda, uzun km.ler boyunca gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Gerçi Nc artık pahalı, f/p sayabilir miyiz bilemem ama pahalı alıp pahalıya satıyorsunuz. İlanlara baktım da sıfır Nc 750X 325.000 TL , sıfır Tracer 700 de 280-320.000 TL arasında. Ben muhtemelen şansımı Tracer'dan yana kullanırdım.

Senin kullanma tarzına Tracer daha iyi gider. NC sıkıcı gelebilir. Tabi gönül isterdi ki seninle Ahmetbey'e köfte yemek için buluştuğumuzda tracer9 ile gelesin. :)

tommygun
17 Ocak 2023, 17:36
Senin kullanma tarzına Tracer daha iyi gider. NC sıkıcı gelebilir. Tabi gönül isterdi ki seninle Ahmetbey'e köfte yemek için buluştuğumuzda tracer9 ile gelesin. :)

Ağzından bal damlıyor espresso ağa. Şimdilik eski model Er6F devam :)

Byusufs
17 Ocak 2023, 20:07
Benim favorim cb650r neden bilmiyorum icimde ona karsi ayri bi ilgi var

blueway2
17 Ocak 2023, 20:22
İkisininde avantajlı ve dezavantajlı yönleri var
Nc az yakar,2. Eli hızlıdır,servis bayi ağı zengindir,dahili bagajı vardır,dct seçeneği

Vstrom konfor,daha fazla güç,kalite

İkiside pişman etmez hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın.

Cyan
17 Ocak 2023, 22:44
Neden DL650 sıfır değil? NC sıfır liste fiyatına (kimse liste fiyatından satmıyor!!!) sıfır DL650 var.

İkisini de kullanmış bir sürücü olarak DL650 dururken NC'nin yüzüne bile bakılmaz diyorum. (İkinci eli çok hızlı, o ayrı. Maksat kolay satabilmek ise NC, keyifle kullanmak ise DL650.)

logaritma
17 Ocak 2023, 23:03
Neden DL650 sıfır değil, NC sıfır liste fiyatına (kimse liste fiyatından satmıyor!!!) sıfır DL650 var.

İkisini de kullanmış bir sürücü olarak DL650 dururken NC'nin yüzüne bile bakılmaz diyorum. (İkinci eli çok hızlı, o ayrı. Maksat kolay satabilmek ise NC, keyifle kullanmak ise DL650.)

Düne kadar benle nc750 yüzünden derin tartışmalara girmiştin :))) eski bir kaç senelik konular fakat iyi hatırlıyorum ben nc750 çok abartıyorsunuz sürüşü çok sıkıcı bir makine diye yazarken bayağı benle tartışmalara girmiştiniz sen ve bir kaç arkadaş onun yerine gidin vtorm alın falan diyordum .. neyse geçmiş zaman fikirler değişir ..

Arkadaşa da i cevabım şahsi fikrim hala aynı hiç değişmedi nc750 çok sıkıcı bir makine ama ikinci eli peynir ekmek .. o açıdan bakıyorsan zaten nc750 den başka seçeceğin yok ..

Yok ben keyifli gidiyim motor sürdüğümü hissediyim diyorsan vstorm , tracer on numara motorlar .. illa nc750 platformunda bir şey düşünürsen xadv bak onun sürüşü daha keyifli .. bunlar benim şahsi fikrim tabii ..

Cyan
18 Ocak 2023, 07:04
Logaritma o zamanki NC fiyatı ile şimdiki arasında (nisbi olarak) çok fark var ama. Fikirler koşullar değiştiği için değişiyor aslında... Ben NC sıkıcı yazmadım, o senin algın. DL650 ile NC arasında sıkıcılık %10-15 falan ancak oynar, başka bir mesajımda DL650 için "yaşıma da uygun motor" yazdım mesela :)

Mesajımın arka planı şu: Aynı fiyata DL650 varken NC alınmaz, 19" tekerlek bizim muhteşem çukurlu tümsekli yollarımızda çok daha rahat, fabrika çıkışı amortisörleri daha iyi (2015 NC'ye göre, yenilerin önler daha iyi olabilir ..), arka amortisörde remote preload adjuster var, çanta demiri standart geliyor, depo daha büyük ve doğru yerde vs vs.

Seko
18 Ocak 2023, 08:06
Motoru yükseltmek için bir süredir inceleme namına ne bulursam izliyorum, araştırıyorum. NC750X güzel motor, gözü kapalı alınır ama uzun yol deyince herkesin bir "ama"sı oluyor. İşin içinde artçı da varsa ikna olamadım.

DL650 ise kusursuz gibi bir şey. Yakıtı da NC'den en fazla 1 litre fazladır. Her yerde sıfırı kum gibi bulunuyor ve fiyatları liste fiyatı oluyor. Sıfır fiyatına tam aksesuarlı 1000 km bakımı yapılmış sıfır ayarında motorlar bile var.

Bunların yanında artçı olmayacaksa Tracer 700 de düşünülebilir ki safkan motosiklet olarak bunlardan iyidir aslında.

Ne alırsan al ikinci el alma çünkü ikinci elde sıfırından pahalı fiyat isteme geri zekalılığı bir tek bizde var. Gerekiyorsa 6 ay bekle yine de sıfır al.

Benim son kararım ise F750GS oldu, o olmasaydı DL650 XT olacaktı ki hâlâ da tam karar verebilmiş değilim, gidip geliyorum. Hepsinin fiyat bandı (GS hariç) aynı. Bu zamanda 20 - 30 bin TL'nin lafı olmaz, al geç.

xtrafrozen
18 Ocak 2023, 10:12
Benim favorim cb650r neden bilmiyorum icimde ona karsi ayri bi ilgi var

Eliniz ayagınız uyuşur, Acil'e kaldırırlar :)

p.s : 17k kullandım o bloğu ..

4strings
18 Ocak 2023, 10:13
Şu DL nin fren sorunu çözülebilmiş olsaydı bir tane alıp onyıllarca binmek isterdim.

Nikkfurie
18 Ocak 2023, 10:45
Şu DL nin fren sorunu çözülebilmiş olsaydı bir tane alıp onyıllarca binmek isterdim.

240 kg tek disk NC ye laf yok 220 kg çift disk Vstrom tu kaka , hocam sen hiç vstrom kullandın mı :)

4strings
18 Ocak 2023, 12:39
Bilakis, DL 650 çok kullandığım için fikir belirtiyorum; NC yi kısa mesafe haricinde kullanmadığım için yorum yapmadım. DL nin freninde bir kalaslık var; ya kaliperden ya da çelik fren hortumu olmamasından diyeceğim ama bundan da emin değilim. Tek disk olan 250 Duke bile zınk diye durur ama DL nin ne zaman duracağını tahmin edemezsin. Ne var ki çelik fren hortumu olmayan bazı modellerin de çok daha iyi frenajı var (Trident vb). Bu Suzukiyi anlamak mümkün değil. Motosikletleri çok sağlam, kaya gibi; viraj abs li DL 1050 ye çelik hortum koymaz; 150 beygirlik gsx s 1000 gt'ye (miydi neydi) viraj abs si ve çelik hortum koymaz, önüne arkasına nissin tokiko falan ayrı ayrı marka fren koyar...

logaritma
18 Ocak 2023, 13:03
Vstorm freni aslında gayet iyidir fren manetenin 1 ile 6 arası ayarı var Balata nın durumu kalitesi önemli belki fren hidroliği azalmıştır belki frenler hava yapmıştır belki sürdüğün motorda yan sanayi manet takılı olabilir oda yapar ama sürdüğün motora ait bir sorun bence ..

M.balibey
18 Ocak 2023, 13:55
Bu dl 650lerkısa boya uygun mudur?

İyi bir çelik fren hortumu balatayla bence durması gerekir.

blueway2
18 Ocak 2023, 15:11
Nc crossover araç gibidir.Hem şehir içinde rahatça kullanılabilen ve şehir içindede az yakan ve ısınmayan bir bloğa sahiptir.Dct seçeneği ile şehir içinde eşsiz bir kullanım kolaylığı sunar.Bakımı basit ve zahmetsizdir.Ön bagajı çok pratik ve kullanışlı bir detaydır.Şehir dışına uzun yolada sıfır titreşimle heryere uçan halıda gider gibi gidebilirsiniz.240 değil 219 kg'dır.Tur camı ve xpad ile rüzgar almadan konforlu uzun seyahatler yapabilirsiniz.2.eli hızlı servis bayi ağı çok yaygındır.Yan sanayi Aksesuar va parça açısından seçenekleri daha geniştir.
Vstrom'un daha çok şehir dışına yönelik bir yapısı var genelde artçılı ve şehir dışı kullanıyorsanız daha iyi daha konforlu bir seçenek olacaktır.

Herhangi birini kötüleyen yorumları dikkate almadan kendi kullanış biçiminiz ve beklentilerinize göre seçim yapın.

İkiside güzel ve kaliteli motorlar.

recaip
18 Ocak 2023, 16:28
sürüş keyfi olarak kesinlikle TRACER
ekonomik ve ikinci el satışı için NC
çok amaçlı olsun, çanta, kamp, toprak yol dersen V-STROM

Sürdüklerim arasinda, TRACER verdiği keyif bir başkaydı, inan diğer motorların sürüslerini hatırlamıyorum bile ama TRACER keyfi hala dün gibi aklimda.

bunlar içinde hangi kriter senin için öne çıkıyorsa onu almalısın bence.
Benim fikrim ise sanırım NC ve V-STROM arasında olurdu ülke sartlarini düşününce mecburen.
NC hemen satılıyor ve ekonomik, sağlam makina
V-STROM çok amacli, çantaları falan takınca kamp yaparsın, yoldan çıkayım biraz toprak falan dersen tel jantlı olanıyla güzel gidersin
ama sadece şehirde süreceğim ve uzun yol yapacağım, dağ taş olmaz dersen tabii ki NC.

Nikkfurie
18 Ocak 2023, 16:29
Nc 750 Kerb Weight 224 kg + 14 lt benzin + yağ bal su etti 240 kg..
nc 'nin frende yeterli kötülemedim ama sıcak coğrafyalarda uzun rampalardan inerken tek disk yeterince ısı transferi yapamıyor , manet yumuşamaya başlıyor...vstrom unda daha doğrusu Suzuki frenlerini progresif tekniğine uygun dizayn ediyor hani şu limon sıkar gibi dedikleri olay , beğenmezseniz fren merkezindeki ayardan bence pekde emniyetli olmasada zınk diye duracak şekilde ayar yapılabilir , birde vstrom zinciri fazla yağlanmışsa arka diske sıçrıyor , müdahale edilmezse yaklaşık 5000 km sonra ancak gerçek dozajlama yapılabilir hale gelir..

Cyan
18 Ocak 2023, 17:53
Bilakis, DL 650 çok kullandığım için fikir belirtiyorum; NC yi kısa mesafe haricinde kullanmadığım için yorum yapmadım. DL nin freninde bir kalaslık var; ya kaliperden ya da çelik fren hortumu olmamasından diyeceğim ama bundan da emin değilim. Tek disk olan 250 Duke bile zınk diye durur ama DL nin ne zaman duracağını tahmin edemezsin. Ne var ki çelik fren hortumu olmayan bazı modellerin de çok daha iyi frenajı var (Trident vb). Bu Suzukiyi anlamak mümkün değil. Motosikletleri çok sağlam, kaya gibi; viraj abs li DL 1050 ye çelik hortum koymaz; 150 beygirlik gsx s 1000 gt'ye (miydi neydi) viraj abs si ve çelik hortum koymaz, önüne arkasına nissin tokiko falan ayrı ayrı marka fren koyar...

Kullanılan lastik çok önemli; üzerinde gelen Bridgestone lastikler pek iyi değil. Michelin Road 6, Scorpion MT90 A/T vb. yumuşak hamurlu lastiklerle bambaşka bir performans alınabilir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------


N
...
Vstrom'un daha çok şehir dışına yönelik bir yapısı var genelde artçılı ve şehir dışı kullanıyorsanız daha iyi daha konforlu bir seçenek olacaktır.
...

Kullanana kadar öyle zannediyordum, CB500F'ten geçtim, eskisi gibi rahat kullanıyor ve trafikte atraksiyon yapabiliyorum.

hasmet
18 Ocak 2023, 19:15
Nc 750 Kerb Weight 224 kg + 14 lt benzin + yağ bal su etti 240 kg...
Benzin ve sivilari dahil etmedikleri "dry weight", arkadas dogru yazmis.

Curb weight is the weight of the vehicle including a full tank of fuel and all standard equipment. It does not include the weight of any passengers, cargo, or optional equipment. Curb weight is considered the closest weight to the actual weight of the vehicle.

logaritma
18 Ocak 2023, 19:56
Vstorm mu aldın hayırlı olsun bence güzel tercih olmuş .. tiger falan diyordun herhalde yoktu yada çok fiyat çektiler her halükarda güzel alet almışsın ..
cb500 den sonra bayağı keyifli zevkli gelicek ..

Nikkfurie
18 Ocak 2023, 19:59
Benzin ve sivilari dahil etmedikleri "dry weight", arkadas dogru yazmis.

Curb weight is the weight of the vehicle including a full tank of fuel and all standard equipment. It does not include the weight of any passengers, cargo, or optional equipment. Curb weight is considered the closest weight to the actual weight of the vehicle.

o halde 5 kg eksik yazmış :D
düz vites Nc yi 1000 km 'den fazla kullanmışımdır vstromdan ağır hissettiriyor ve gidon turu daha az , güzel tarafı yüksek hızlarda düşük devirde ilerlemek ve öndeki bagajı , uzun yolda benim 2013 vstrom ile arkadaşın 2017 düz vites Nc arasında bereber gittiğimiz her yolculukta yarım litre fark vardı , konu sahibi arkadaşa baya done verdik , iki motor hakkında bu kadar bilgiyi hiçbir yerde bulamaz valla ;)

hasmet
18 Ocak 2023, 20:24
Bazı motosikletler olduğundan daha ağır ya da hafif hissettirebiliyor kullanımda...

blueway2
19 Ocak 2023, 11:44
Bazı motosikletler olduğundan daha ağır ya da hafif hissettirebiliyor kullanımda...

İki modelde ağırlığını hissettirmiyor kullanımda,rahat modeller yürüdükten sonra.

hasmet
19 Ocak 2023, 16:10
İki modelde ağırlığını hissettirmiyor kullanımda,rahat modeller yürüdükten sonra.
Bu hemen hemen her motosiklet için öyle, gavur ölüsü gibi Harley'ler de dahil. Ama bazı motosikletler bu konuda daha bir şaşırtıcı, Goldwing gibi mesela.

Şahsen ağırlık merkezi aşağıda olması nedeniyle NC'nin de öyle olmasını beklerdim, ama @Nikkfurie farklı fikir belirtmiş. Belki depodan dolayı arkanın ağır olması öyle hissettiriyordur, bilemiyorum...