PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkışan fren pistonunu çıkarma sorunu



Ncanpolat
16 Ocak 2023, 12:50
Selamlar kadaşlar,
Dün ön fren merkezini çıkardım güzelce bir boyayım dedim. Ön tarafta iki tane piston olduğunu ve bunlardan birinin sıkıştığını farkettim. Sıkışan pistonu çıkaramadım. Pense, çekiç, yan keski vs . yok çıkmıyor. Bunu çıkarma yolu var mı daha önce aynı sorunu yaşayan ?
Bir de pistonun ağız kısmına biraz zarar verdim. Yenisini tedarik mi etmeliyim yoksa biraz zımpara ile yerine mi oturtatayım ?

AzÇok
16 Ocak 2023, 15:24
Selamlar kadaşlar,
Dün ön fren merkezini çıkardım güzelce bir boyayım dedim. Ön tarafta iki tane piston olduğunu ve bunlardan birinin sıkıştığını farkettim. Sıkışan pistonu çıkaramadım. Pense, çekiç, yan keski vs . yok çıkmıyor. Bunu çıkarma yolu var mı daha önce aynı sorunu yaşayan ?
Bir de pistonun ağız kısmına biraz zarar verdim. Yenisini tedarik mi etmeliyim yoksa biraz zımpara ile yerine mi oturtatayım ?

Keşke işe girişmeden önce biraz araştırsaydın. Pense, çekiç, yan keski ile giriştiğine göre o pistonun işi bitmiştir. Fren sıkarak çıkaracaktın. En son elinle çekip alacaktın. Öyle kaba kuvvetle ancak zarar verilir. Zımpara falan olmaz. Fren hidroliğini kaçırır. Senin motordan bir ustanın ekmek yemesi gerekiyormuş demek ki :) Hiç kurcalamadan düzgün bir ustaya göstermeni tavsiye ederim.

Ercument
16 Ocak 2023, 15:39
Başıma geldi.
Pense ve boru anahtarıyla döndürek çıkardım.
1 mm çıkarıp WD40 sıkıp geri itip tekrar çektim.
2 mm çıkınca tekrar WD40 sıkıp geri itip tekrar çekip çıkardım.

levend84
16 Ocak 2023, 15:48
Şırıngaya biraz motor yaği doldur,iğne yardimiyla piston çevresini yağla.

En son toplarken yağin bulaştigi yerleri balata spreyi ile temizle,yoksa kaliper tamir takim oringlerini bozarsin.

bassturbin
16 Ocak 2023, 17:34
Hiç çıkmıyorsa merkez contaları bozuk paslanmış veya bozulmuş.

Tamir içinde çıkarılamıyorsa diğerini yerine takın ve ön kısmına fırlayıp çıkmasın diye metal birşey veya tahta koyun...Çok dikkatlice (tamircinin yapması gerekir normalde) hidrolik fren hortum bağlantı yeri vidalı dişli bağlantı deliğinden kompresör hava tabancasıyla hava basarak çıkar fakat aniden fırlayacağı için çok dikkat edin.hemen çıkmayabilir birkaç defa deneyin.Hava tabancası ağzına bez sarın o kısma zarar vermesin ve hava kaçırmasın diye.

AzÇok
16 Ocak 2023, 18:18
Benim de fren kaliperleriyle işim var. Pistonlar çok kirlenmiş durumda. Fren gücüyle kirli kısmı dışarıya itip tam çıkarmadan temizlemek istiyorum. Yetkili servis öyle yapıp diş fırçası gibi bir şeyle temizlemişti. Fakat düzgün temizleyemedi. Ben zarar gelmesin diye fırçalamak yerine etkili bir temizlik maddesi kullanabilirmiyim? Neyle temizleyeceğim?

Kural [ Z ]
17 Ocak 2023, 04:05
Benim de fren kaliperleriyle işim var. Pistonlar çok kirlenmiş durumda. Fren gücüyle kirli kısmı dışarıya itip tam çıkarmadan temizlemek istiyorum. Yetkili servis öyle yapıp diş fırçası gibi bir şeyle temizlemişti. Fakat düzgün temizleyemedi. Ben zarar gelmesin diye fırçalamak yerine etkili bir temizlik maddesi kullanabilirmiyim? Neyle temizleyeceğim?

Pistona tel fırçayla zarar veremezsiniz, içiniz rahat şekilde tel fırçaya tutup temizleyebilirsiniz.

muhahha306
17 Ocak 2023, 11:01
pompa....ayak pompası ile çıkarıyorum ben...

Ncanpolat
18 Ocak 2023, 00:30
Teşekkür ederim tüm arkadaşlara. Pistonu çıkardım . Artık farklı bir sorunum var. Pistonu ciksrdik ama hidrolik sıvısı nı bsalttıktan sonra yenisini koyduğumda sıvı borulara gitmedi. Güzel haber artık frenler çalışmıyor. Normalde motosikletlerde geri vites yoktu artık fren de tutmuyor

bassturbin
18 Ocak 2023, 09:12
Teşekkür ederim tüm arkadaşlara. Pistonu çıkardım . Artık farklı bir sorunum var. Pistonu ciksrdik ama hidrolik sıvısı nı bsalttıktan sonra yenisini koyduğumda sıvı borulara gitmedi. Güzel haber artık frenler çalışmıyor. Normalde motosikletlerde geri vites yoktu artık fren de tutmuyor

Pistonları çıkarınca onu geri toparlamak hiçte kolay değiş ki pistonlar hala sıkışık ve motorun kaliper kıllığına göre.

Pistonlar elle çok rahat az zorlanarak ileri geri oynaması gerekir.

Pistonlar tam itikken (tam geride kaliperle dümdüz) kaliperin manetten gelen hidrolik borusunun takıldığı yerden yavaşça hidrolik doldurmanız lazım

sonra manetin ordaki hidrolik haznesine yağ koyup en alt borudan yağ geldiğini görerek hafif pompalayarak ağ akarken taşarken kalipere vidalamanız gerekiyor.

Sonra sistem düzgünlüğüne göre manetten pompalayın 5 defa bir defa sıkılı tutup kaliperdeki hava tahliyesi 1 sn açılıp sıkılacak yağ ordan tam atana kadar.Bu işlem 1 saatte sürebilir 3 5 dk da.

Sonra manetin ordadaki hidrolik haznesi tam dibine kadar bitmeden ortalama 10 15 defa dolup boşalması havasının çıkması gerekiyor alt kaliper hava alma yerinden.Fren sertleşince 5 defa daha yapın.işlem 20 30 defa yapılabilir bazı sistemlerde birkaç defadada oluyor.

Şırıngayla üst fren hidrolik haznesinin borunun takıldığı yerdende yağı basma durumunuz olabilir bilen bir ustaya gösterirseniz biraz daha uygun olur.

Bunlar neden yapılıyor fren manetinin oradaki pompayla ve depoyla pistonların olduğu kaliper arasında kesinlikle sıfır hava ve boşluk olmalı bu yüzden uğraştırıcı bir işlemdir...