PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A2 ile F650 GS sürülebilir mi?



arican
16 Ekim 2022, 18:33
F650 GS A2 ile sürülür mü?

f0cus
16 Ekim 2022, 18:51
Ruhsatta 35kw üstü geçmiyorsa sürülür

tommygun
16 Ekim 2022, 19:06
2007 model tek silindirlisi 37,3 kw (50 hp) diye geçiyor. A2 ile sürülemiyor.

OnixsyS
16 Ekim 2022, 19:12
teknik özellikleri 35kw 48 hp uyuyor ama birde 600cc istiyor yani her şeyi tutturup cc den kalıyor gibi
mesela zamanındada cbf500 bakmıştım oda 56hp olduğu için uygun değildi

o tarzda benelli trk502x de bakabilirsiniz

başka seçenekler olarakta (aklıma gelenleri yazdım ha şu eksik demeyin eksikse eksiktir)
-cb500f
-cbr500
-ninja300
-z300
-duke390
-rc390
-390adventure
-drz400
-dominar400
-cf400nk
-trk502
-502-c
-leoncino
-voge (şuanlık sadece 500cc a2 için üretiyo)

şuanlık alabileceğiniz aklıma gelen en yüksek cc aletler bunlar
daha güzel araştırma yaparsanız xj6 mt7 gibi aletleri yurtdışında a2 için limitlendirilmiş versiyonlarını kullanabiliyolar diye bulursunuz ama ülkemize hiç öyle bir versiyonu girmediği için siz limitlendirseniz bile ruhsatta yazmadığı için kullanamazsınız he geçenlerde gördüğüm bir videoda yamahanın türkiyede limitlendirilmiş mt7 getiriceğine dair söylentiler var

https://www.youtube.com/watch?v=ovqLRjM4gpw
gelirse eğer yurtdışında bunların limitlerini açıp normal bir mt7 gibi kullananlar varmış sadece ruhsatta 35kw yazması yeterli

Dilerim yardımcı olmuşumdur
_ ehliyetinizi yükseltmekte bir seçenek

ufoz
16 Ekim 2022, 19:54
F650GS nin farklı versiyonları var.
Bir versiyonu yanılmıyorsam 37 hp gücünde.
Yani 35 Kw güçten düşük.
Bu A2 ile kullanılabilir.
Fakat Türkiyeye gelip gelmediğini bilmiyorum.

arican
16 Ekim 2022, 20:11
Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum.

tarikbaba02
16 Ekim 2022, 20:46
600cc kuralı nerede geçiyor kaynak atar mısınız

f0cus
16 Ekim 2022, 20:50
600cc kuralı diye bir şey yok
35.1kw değilse kaç hp yada cc olduğunun önemi yok sürebilir

ufoz
16 Ekim 2022, 21:18
600cc kuralı diye bir şey yok
35.1kw değilse kaç hp yada cc olduğunun önemi yok sürebilir

Kaç cc olduğunun önemi yok doğru.
35 kw ı geçemez. 35.1 diye bir ibare yok.
Net 35kw üst limit.

Fakat 35 Kw gücünden küçük olması yetmez.

Kw (güç) / kg (ağırlık) oranının 0.2 yi geçmemesi gerekir.

Yanlış hatırlamıyorsam bu oranla ilgili KTM 390 da bir sıkıntılar olduğu forumda epeyce tartışılmıştı.

gurcanozturk
16 Ekim 2022, 23:36
Sürücü Belgelerinin Sınıfları

Madde 75- (Değişik:RG-17/4/2015-29329) (11)

Sürücü belgesi sınıfları ile belge sahiplerine sürme yetkisi verilen motorlu araçlar ve özellikleri aşağıda gösterilmiştir:

a) M sınıfı sürücü belgesi iki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanacaklara verilir.

b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

Ç) A sınıfı sürücü belgesi sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=8182&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

tarikbaba02
17 Ekim 2022, 00:13
Teşekkürler, ben de biliyorum a2de öylr bir sınır olmadığını ancak 600e kadar kullanabilir diyen birsürü arkadaş görüyorum instagramda vs acaba ilk kimden çıktı o arkadaşla da bir çay içmek isterdim

watercolours
17 Ekim 2022, 00:34
Diyen arkadaşları boşverin, mevzuata bakın. Günümüzde şanslıyız, tüm mevzuata kolayca ulaşabiliyoruz.

logaritma
17 Ekim 2022, 04:55
600cc denmesinin nedeni genelde 600 lük makineler çift yada dört silindir oldukları için 70kw üstü olması nedeni ile çoğunun 600cc denir ..

600-650cc de tek silindir bir kaç istisnai makine dışında A2 ile sürmen zor iş f650gs 37kw tenere660 kullana bilirsin 35kw aynı motorlu mt03 misal kullanamazsın 37kw

birde gücün ağırlığa oranı var kw tutsada güç ağırlık oranı 0.2 idi galiba onuda geçmemesi lazım .. yani 35kw olasada güç dağılımın ruhsatta 0.2 yi geçmemesi de lazım ..

35kw genelde 300-500cc arası en ideal hacim denkleminde oluyor yeni nesil 300cc lik bloklar zaten ortalama 30kw civarlarında artık..

Kısaca 600cc üstü 100 makine varsa sadece bunların 3-5 tanesi 35kw altında kalıyorsa A2 kapsamına giriyorsa istisnalar kaideyi bozmaz diyerek insanlar genel anlamda 600cc üstü A2 de olmaz diyebilir bence..

Siyahi
17 Ekim 2022, 13:17
Arkadaşlar merhaba. Konuya tamamen yabancı olduğum için soruyorum. 1996 yılında aldığım A2 motosiklet ve otomobil ehliyetim var. Şimdiye kadar sahip olduğum motosikletler en fazla 250 cc idi. Ama bu yaz emanet olarak aldığım triumph tiger 1200cc ve NC750X ile uzun turlar yaptım. Ama hiç çevirmeye girmedim. Yani çevirmeye girseydim ehliyet sınıfı yetersizliğinden ceza mı yiyecektim? :silent:

Cyan
17 Ekim 2022, 14:03
Arkadaşlar merhaba. Konuya tamamen yabancı olduğum için soruyorum. 1996 yılında aldığım A2 motosiklet ve otomobil ehliyetim var. Şimdiye kadar sahip olduğum motosikletler en fazla 250 cc idi. Ama bu yaz emanet olarak aldığım triumph tiger 1200cc ve NC750X ile uzun turlar yaptım. Ama hiç çevirmeye girmedim. Yani çevirmeye girseydim ehliyet sınıfı yetersizliğinden ceza mı yiyecektim? :silent:

1996'da A2 ehliyet mi vardı? 2015'te gelmedi mi onlar?

Ekleme:
Baktım şimdi 2015 öncesi A2 diye geçiyormuş motosiklet zaten. Yani sizin sınıf yeni mantıkla A zaten. Yıl sonuna kadar ehliyeti yenileyin yoksa sıkıntı çıkacak... (Durum yandaki gibiyse çevirmeye girseniz bir şey olmazmış.)

-Black-
17 Ekim 2022, 14:48
Arkadaşlar merhaba. Konuya tamamen yabancı olduğum için soruyorum. 1996 yılında aldığım A2 motosiklet ve otomobil ehliyetim var. Şimdiye kadar sahip olduğum motosikletler en fazla 250 cc idi. Ama bu yaz emanet olarak aldığım triumph tiger 1200cc ve NC750X ile uzun turlar yaptım. Ama hiç çevirmeye girmedim. Yani çevirmeye girseydim ehliyet sınıfı yetersizliğinden ceza mı yiyecektim? :silent:

Eski A2 'ler yeni sistemde A'ya denk geliyor. Ehliyetinizde de görebilirsiniz zaten. Tüm motosiklet sınıfları için (A1-A2-A) geçerlilik tarihleri belirtilmiştir.

logaritma
17 Ekim 2022, 16:49
Eskiden A1 A2 vardı yeni sistemde eski sistemdeki A2 yi A yaptılar araya ara segment bir sınıf eklediler yani eski A2 yi bir nevi ikiye böldüler A2 ve A yapılar ..

Cr1Enis
17 Ekim 2022, 18:40
03 35kw ve a2 ile kullanılabiliyor hocam. Ayrıca şöyle de bir durum var eski model motorların çoğunda ruhsattaki kW ler yanlış. Mesela ben de 20kw yazıyor

AleniDesais
17 Ekim 2022, 20:52
Kaç cc olduğunun önemi yok doğru.
35 kw ı geçemez. 35.1 diye bir ibare yok.
Net 35kw üst limit.

Fakat 35 Kw gücünden küçük olması yetmez.

Kw (güç) / kg (ağırlık) oranının 0.2 yi geçmemesi gerekir.

Yanlış hatırlamıyorsam bu oranla ilgili KTM 390 da bir sıkıntılar olduğu forumda epeyce tartışılmıştı.

evet bende o mevzuyu hatırlıyorum benim motorun ruhsatında ağırlık oranı 0.2 olarak gözüküyor gücüde 32kw gözüküyor. yani duke 390 tamamen yasalara uygun şekilde a2 ehliyet ile sürülebilinir.

Cyan
17 Ekim 2022, 21:07
evet bende o mevzuyu hatırlıyorum benim motorun ruhsatında ağırlık oranı 0.2 olarak gözüküyor gücüde 32kw gözüküyor. yani duke 390 tamamen yasalara uygun şekilde a2 ehliyet ile sürülebilinir.

Duke 390'ı kitabına uydurup tam A2 sınırında bırakmışlar.

44hp diyor 32,36kW yapar. Yakıtsız 149kg diyor, yakıt kapasitesi 13,4l. Bizdeki standart E5 benzin yaklaşık 0,73kg/l. 13,4l × 0,74kg = 9,78kg. 149 + 9,78kg = 158,78kg motorun tam dolu depo ile ağırlığı.

32,36kW ÷ 158,78kg = 0,2038 güç/ağırlık oranı. 2 haneye yuvarlandığında tam 0,20 yapıyor. (Matematiksel olarak 0,20'yi geçiyor ama sanırım virgülden sonra 2 haneye yuvarlanıyor - biraz muğlak bir durum...)

Yukarıdaki değerler birazcık oynasa (mesela 32küsür değil de tam sınırlama kadar 35kW yapsalar...) ve güç/ağırlık oranı 0,205 ve üstüne çıksa yuvarlandığında 0,21 olup klasman dışına çıkıyor...

AleniDesais
17 Ekim 2022, 21:21
Duke 390'ı kitabına uydurup tam A2 sınırında bırakmışlar.

44hp diyor 32,36kW yapar. Yakıtsız 149kg diyor, yakıt kapasitesi 13,4l. Bizdeki standart E5 benzin yaklaşık 0,73kg/l. 13,4l × 0,74kg = 9,78kg. 149 + 9,78kg = 158,78kg motorun tam dolu depo ile ağırlığı.

32,36kW ÷ 158,78kg = 0,2038 güç/ağırlık oranı. 2 haneye yuvarlandığında tam 0,20 yapıyor. (Matematiksel olarak 0,20'yi geçiyor ama sanırım virgülden sonra 2 haneye yuvarlanıyor - biraz muğlak bir durum...)

Yukarıdaki değerler birazcık oynasa (mesela 32küsür değil de tam sınırlama kadar 35kW yapsalar...) ve güç/ağırlık oranı 0,205 ve üstüne çıksa yuvarlandığında 0,21 olup klasman dışına çıkıyor...

motosikletim ruhsatta 163 kg gözüküyor :D . bide 0.2 den sonra küsuratı kayda geçirmedikleri için 0.29999999 bile sadece ilk iki basamak yazılarak doğru oran yazılacaksa 0.2 olarak yazılmak zorunda sonuçta 0.3**** değil. zaten eğer 0.20 yi geçmeyen motorlar sürülebilir olsaydı şuan a2 olarak sürdüğümüz motorlardan bazıları a2 için fazla güçlü olarak kayda geçer ve üst ehliyet sınıfına dahil olurlardı.

logaritma
17 Ekim 2022, 21:48
Avrupa pazarına satılan genelde 500cc ye kadar olan motorlar 35kw ile limitlendiriliyor .. firmalarda ehliyet muhabbetini biliyor Avrupa pazarında ona göre motor yolluyor ..
Avrupa pazarına satmadıkları motorlarda ninja500r gibi 37kw misal.. onlarda sınırlandırma yok ..

gurcanozturk
17 Ekim 2022, 23:32
32,36kW ÷ 158,78kg = 0,2038 güç/ağırlık oranı. 2 haneye yuvarlandığında tam 0,20 yapıyor. (Matematiksel olarak 0,20'yi geçiyor ama sanırım virgülden sonra 2 haneye yuvarlanıyor - biraz muğlak bir durum...)


Fizik/Matematik bilmedikleri için, yuvarlama nedir nasıl yapılır onu bilmiyorlardır.

Cyan
18 Ekim 2022, 11:06
motosikletim ruhsatta 163 kg gözüküyor :D . bide 0.2 den sonra küsuratı kayda geçirmedikleri için 0.29999999 bile sadece ilk iki basamak yazılarak doğru oran yazılacaksa 0.2 olarak yazılmak zorunda sonuçta 0.3**** değil. zaten eğer 0.20 yi geçmeyen motorlar sürülebilir olsaydı şuan a2 olarak sürdüğümüz motorlardan bazıları a2 için fazla güçlü olarak kayda geçer ve üst ehliyet sınıfına dahil olurlardı.

Kanunda yazan ibare "kW/ağırlık oranı 0,2'yi geçmemelidir". 0,200000001 bile (milyarda bir fazlası) 0,2'yi geçer. 0,29'un kabul olma şansı yok; düşününce 0,2 ile 0,29 arasında oransal olarak %45 fark var, mantıklı da değil zaten.

KTM de bunun farkında olduğu için motoru yakıtsız 149kg diye pazarlarken (yukarıda yaptığımız hesaba göre 158,8kg tam dolu hali...) resmi tanım / özellik belgesine 163kg yazmış. Böylece 32kW (resmi) / 169kg (resmi) = 0,1963 ile 0,2'nin altında kalmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------


Avrupa pazarına satılan genelde 500cc ye kadar olan motorlar 35kw ile limitlendiriliyor .. firmalarda ehliyet muhabbetini biliyor Avrupa pazarında ona göre motor yolluyor ..
Avrupa pazarına satmadıkları motorlarda ninja500r gibi 37kw misal.. onlarda sınırlandırma yok ..

İşte KTM hafif olduğu için 35kW kurtarmıyor, o yüzden 32kW şeklinde üretiliyor. Hacim ile ilgimiz yok bu arada, iki parametre var; kW cinsinden güç ve kg cinsinden ağırlık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------


Fizik/Matematik bilmedikleri için, yuvarlama nedir nasıl yapılır onu bilmiyorlardır.

:D doğrudur. Matematik (geniş anlamda) bilmesinler de aritmetik (dar anlamda) bilsinler, ona da razıyız...

logaritma
18 Ekim 2022, 15:38
Hacim ile ilgimiz yok genelde 35kw güzel bir çift silindir makinede 500cc ye kadar gelir ancak ..

Onun üstü 600-650 de çift silindir makine artık 50kw lardan falan başlar çıkarda çıkar genelde …

AleniDesais
18 Ekim 2022, 16:59
Kanunda yazan ibare "kW/ağırlık oranı 0,2'yi geçmemelidir". 0,200000001 bile (milyarda bir fazlası) 0,2'yi geçer. 0,29'un kabul olma şansı yok; düşününce 0,2 ile 0,29 arasında oransal olarak %45 fark var, mantıklı da değil zaten.

Evet, kayıt üzerinde 0,2 demek 0,2 ve ardından sonsuz tane 0000 demeye denk geliyor. ama benim anladığım kadarıyla kimler bu ruhsatlara bu verileri işliyorsa 0,3e çıkana kadar ne geliyorsa 0,2 yazıyorlar galiba. zaten sizinde dediğiniz gibi KTM vb. markalarda durumun farkında olsalar gerek motorun ağırlığını fazla çıkartarak durumu kendileri eşitleyerek pazara sokmuş.