Mucit23
12 Ekim 2022, 11:51
Selamlar
Bir arkadaşımın 2008 model Hyosung GV650 aquila (Enjeksiyonlu) motoru var. Motosiklette bir sorun var çözemiyoruz. Tecrübeli arkadaşların önerilerine ihtiyacım var.
Motor Rölantide Stop ediyor arkadaşlar tek derdimiz bu. Fakat bu stop etme rölanti düşüklüğünden vs değil. Doğrudan yakıtı veya ateşlemeyi kestiğinden dolayı stop ediyor gibi. Yani gazı bırakınca pat diye stop ediyor. Kontağı kapatırmışçasına stop ediyor.
Bu sorunu sürekli yapmıyor dem dem gerçekleşiyor. Mesela bazen normal motor rölantide fıtı fıtı çalışıyor. Motor stop etmediği sürece hiçbir sorun yok istediğin gibi gez dolaş. Fakat kontak kapat aç sorun aynı. Stop etmemesi için gazı çok hafif açmak gerekiyor.
Nasıl bir enjeksiyon sistemi var ise TPS sıfır konumdayken rölanti haritası çok dengesiz. Değişmediğimiz şey kalmadı. Servis manualini yalayıp yuttum. Servis manuali ISC(Iddle Speed Control) Valfine yönlendirdi. Bu parçadan şüphelenip Koreden orjinal olarak yedek parçayı bulup getirip değiştirdik ISC valfini. Fakat sorun aynı şekilde devam ediyor.
Geriye bakmadığım Lambda(O2) sensörü kaldı. Krank sensöründen şüpheleniyorum ama hiç çalışmaz öyle olsa.
Sadece Rölantide problem var. Bunun dışında motor çalışıyorken hızlanmasında ivmelenmesinde hiç bir problem yok.
Fikri olan var mı neden yapar bunu?
Bir arkadaşımın 2008 model Hyosung GV650 aquila (Enjeksiyonlu) motoru var. Motosiklette bir sorun var çözemiyoruz. Tecrübeli arkadaşların önerilerine ihtiyacım var.
Motor Rölantide Stop ediyor arkadaşlar tek derdimiz bu. Fakat bu stop etme rölanti düşüklüğünden vs değil. Doğrudan yakıtı veya ateşlemeyi kestiğinden dolayı stop ediyor gibi. Yani gazı bırakınca pat diye stop ediyor. Kontağı kapatırmışçasına stop ediyor.
Bu sorunu sürekli yapmıyor dem dem gerçekleşiyor. Mesela bazen normal motor rölantide fıtı fıtı çalışıyor. Motor stop etmediği sürece hiçbir sorun yok istediğin gibi gez dolaş. Fakat kontak kapat aç sorun aynı. Stop etmemesi için gazı çok hafif açmak gerekiyor.
Nasıl bir enjeksiyon sistemi var ise TPS sıfır konumdayken rölanti haritası çok dengesiz. Değişmediğimiz şey kalmadı. Servis manualini yalayıp yuttum. Servis manuali ISC(Iddle Speed Control) Valfine yönlendirdi. Bu parçadan şüphelenip Koreden orjinal olarak yedek parçayı bulup getirip değiştirdik ISC valfini. Fakat sorun aynı şekilde devam ediyor.
Geriye bakmadığım Lambda(O2) sensörü kaldı. Krank sensöründen şüpheleniyorum ama hiç çalışmaz öyle olsa.
Sadece Rölantide problem var. Bunun dışında motor çalışıyorken hızlanmasında ivmelenmesinde hiç bir problem yok.
Fikri olan var mı neden yapar bunu?