PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung GV650 Aquila Rolanti Problemi



Mucit23
12 Ekim 2022, 11:51
Selamlar

Bir arkadaşımın 2008 model Hyosung GV650 aquila (Enjeksiyonlu) motoru var. Motosiklette bir sorun var çözemiyoruz. Tecrübeli arkadaşların önerilerine ihtiyacım var.

Motor Rölantide Stop ediyor arkadaşlar tek derdimiz bu. Fakat bu stop etme rölanti düşüklüğünden vs değil. Doğrudan yakıtı veya ateşlemeyi kestiğinden dolayı stop ediyor gibi. Yani gazı bırakınca pat diye stop ediyor. Kontağı kapatırmışçasına stop ediyor.

Bu sorunu sürekli yapmıyor dem dem gerçekleşiyor. Mesela bazen normal motor rölantide fıtı fıtı çalışıyor. Motor stop etmediği sürece hiçbir sorun yok istediğin gibi gez dolaş. Fakat kontak kapat aç sorun aynı. Stop etmemesi için gazı çok hafif açmak gerekiyor.

Nasıl bir enjeksiyon sistemi var ise TPS sıfır konumdayken rölanti haritası çok dengesiz. Değişmediğimiz şey kalmadı. Servis manualini yalayıp yuttum. Servis manuali ISC(Iddle Speed Control) Valfine yönlendirdi. Bu parçadan şüphelenip Koreden orjinal olarak yedek parçayı bulup getirip değiştirdik ISC valfini. Fakat sorun aynı şekilde devam ediyor.

Geriye bakmadığım Lambda(O2) sensörü kaldı. Krank sensöründen şüpheleniyorum ama hiç çalışmaz öyle olsa.

Sadece Rölantide problem var. Bunun dışında motor çalışıyorken hızlanmasında ivmelenmesinde hiç bir problem yok.

Fikri olan var mı neden yapar bunu?

Cr1Enis
12 Ekim 2022, 13:51
Ateşleme komple gözden geçirilmeli, bujiler, buji başlıkları vs. Tps sensörü Yamaha modellerinde bu tip bir soruna sebep oluyordu sizde de benzer şekilde tps den kaynaklanıyor olabilir. Elektriksel bir probleme benziyor

SuleymanE
12 Ekim 2022, 14:19
Zor soru. Birçok sebebi olabilir. Sorun mekanikden ziyade elektriksel gibi duruyor ama sorun kesin şudur demek çok zor. TPS olabilir, daha önce bir tanıdığımın R6 sında rölantide düzensizlik ve stop etme sorunu vardı. Biraz kurcaladık, sorun tps de çıktı. TPS konumu ve ayarı da önemli, al tak bir parça değil, belirli bir açısı var, takıldığı yerde ayar şart yoksa rolantide dalgalanma ve stop etmeye yol açıyordu.

Ateşleme sistemi ve kablo demeti komple sabırla tek tek kontrol edilmeli. Çatlamış ve kısa devreye neden olan bir kablo bile sebep oluyor olabilir. Varsa acil stop butonu da açılıp içinde oksitlenme vs var mı? kontrol edilip temizlenmeli. Sensörler pahalıya mal olacağından sensör değişimi en son iş olsun önce tüm tesisatı sabırla kontrol edin derim.

Ha birde GV250lerde kronik buji piposu çatlaması sorunu vardı, ateşlemede düzensizliğe ve stop etmeye yol açıyor deniyordu. Sizin motorda da olabilir, bir buji pipolarını kontrol edin derim.

logaritma
12 Ekim 2022, 15:21
Mevzu hysoung ise nedeni çok olabilir

MuttFTS
12 Ekim 2022, 15:28
GT250'de benzer problem yaşıyordum. Konjektörü mosfet ile değiştirdim, akü, buji, buji piposu ve TPS değiştirdim. Çözülmemişti.

En son problem ateşleme bobinlerinde çıkmıştı. Bir de ateşleme bobinlerinin değerlerini soğukken ve sıcakken ayrı ayrı ölçmeyi deneyin.

panic adak
12 Ekim 2022, 15:34
eskiden gt 650 sahibiydim. 2 defa benzer sıkıntı yaşadım. 1.si bobin ve buji kadehlerini değişince çözüldü. 2.si ise kütüklüğü değişince çözüldü. her iki arızada da sadece bobin, kadeh, tek tek değişince veya kütüklüğü temizleyince fayda etmedi, ama bunları değişince saat gibi çalıştı.

Mucit23
12 Ekim 2022, 16:51
Açıkçası bende TPS den şüpheniyorum ama emin değilim. Söküp ölçmem gerekiyor. Konjektör ilk başta arızalıydı. Daha önceki tamirci rastgele bir konjektör bağlamış. Ben orjinali ile değiştirdim. Şarj sorunu çözüldü.

Bobinlerde ne tür bir sıkıntı olabilir aklım almıyor. Sorunu her zaman yapmıyor. Kontak açıp kapatınca bazen düzeliyor. Sorun düzeldi mi tekrar kontak kapatıp açıncaya kadar yapmıyor.

Emin konuşamıyorum ama Ateşleme bobini neden böyle bir dengesizlik yapsın?

AzÇok
12 Ekim 2022, 23:54
Aynı sorun bir çok Hyosung motorda görüldü. Hyosung GT250 Comet konu başlığında @Osbourne nikli üyenin yazılarına bakarsan(Sanırım 2010-2011 arası) aynı sorun onun motorunda da olmuştu. Ve yine yanlış hatırlamıyorsam sorun çözülmüştü.

Nikkfurie
13 Ekim 2022, 02:11
Sekmanlardan aşırı şekilde kompresyon kaçağı varsa yani sanayi tabiriyle motor üflüyorsa rölantide stop edebilir , özellikle yüksek devirli bir sürüşten hemen sonra stop ediyorsa karterden hava filtresine gelen havalandırma hortumunu filtreden ayırıp deneyin , birde bujilerin tırnak aralığını daraltıp deneyin düzelir ise bobinler sorunludur , ayrıca buji ısı değerleride yıpranmış bir motorda çok önemlidir , yanlış değerde buji kullanılıyorsa rölantide stop eder..gaz kelebeğinin milindeki boşluklarda düzensiz rölanti ve stop nedenidir , GV650 ile Suzuki DL650 aynı motoru kullanıyor diye biliyorum , DL650 nin tek bujili modellerinde rölanti regülatörü yoktu , çift bujili modellerinde vardı , sizin motorda çift buji ise regülatörü açıp içindeki subap ve yayınada bir göz atın derim..

Mucit23
13 Ekim 2022, 10:33
İlk etap da bobinleri değiştirip deneme yapacağım. Bende şuan bobinlerden şüpheleniyorum. Daha önce de değişmemiş anladığım kadarıyla.