PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zafer AKÇAY - youtube kanalındaki videoların hayati önemi



atalayalper
14 Haziran 2022, 11:52
Selamlar,
Zafer Abinin ( 5S riders ) youtube kanalındaki kaza yorumları videolarının tamamını neredeyse büyük bir dikkatle kulaklığımı takarak defa kez izledim. Cidden bulunmaz nimet. 15 küsür senedir motosiklet sürüyorum fakat dikkat etmediğim veya bu zamana kadar beni zora sokmamış ama aslında tehlike arz eden durumların olduğunu fark ettim. Mutlaka ama mutlaka bu kanaldaki videoların hepsini izleyin, izlettirin. Daha sonra ne kadar yararlı olduğunu sürüş esnasında fark edeceksiniz. Kendisine çok teşekkür ederim bu videoları ders niteliğinde yorumlayıp bizleri ekstra bilgilendirdiği için.

http://https://www.youtube.com/c/ZaferAKCAY/videos

yec
14 Haziran 2022, 12:06
Zafer Akçay'ın videolarını her pazar izlerim. Rahmetli AEA'dan sonra, sürüş hakkında videolardan bir şeyler öğretebilen değerli bir eğitmendir benim için.

Metehan48
14 Haziran 2022, 12:12
Yaklaşık 2-3 ay önce keşfettiğim ve kesinlikle tanışmak istediğim bir insan.
İlk videosunu izlediğim gün aynı gün baştan sona bütün videolarını tek tek izlemiştim.
Hem sıkmıyor, hem size sürekli bir şeyler katıyor, baba yürekli adam. :)
Herkesin takip etmesi gereken biri diye düşünüyorum, çok yararlı gerçekten.

atalayalper
14 Haziran 2022, 12:51
Anlatılan bilgiler ve yorumlar altın değerinde resmen. Yılların birikimini oturmuş tek tek yorumlayarak video üzerinden anlatıyor parayla istesen satın alamazsın böyle bir hizmeti.

Ayrıca bir şey fark ettiniz mi motosiklet kullananların %70-80'i düz yol motosikletçisi. Bir tane ters veya beklenmeyen viraj geldi mi hepsi yolun dışına çıkıyorlar. Ben de diz değdirmiyorum asfalta ama bakışı kaçırdığın anda geçmiş olsun.

arndiol
14 Haziran 2022, 12:57
Dediklerinde son derece haklı, güzel bilgiler veriyor. Kesinlikle takip edilesi bir insan.

Sadece takıldıgım iki unsur var. Hız limitleri ile ilgili cok yorum yapıyor, kendisi 1200 cc motoru ile sehir içi 50 ile mi gidiyor.

İkinci takıldıgım şeyde her ne kadar iyiliğimii düşündüğünden emin olsam da "bunu fark etmesi lazımdı" dediği şeylerin bir kısmı motor üstünde fark edilemeyecek şeyler. Aynı anda 360 derece kontrollü gitmek o kadar kolay değil.

atalayalper
14 Haziran 2022, 13:06
Evet yorumlarda sürekli "bunu fark etmeliydi" diyor çünkü o dediği şeyler ona göre kabul edilebilir şeyler değil. Yani standart eğitimlerini almış ehliyet almaya hak kazanmış bir sürücünün o şeyleri yapabilir seviyede olduğunu farz ediyor bundan ötürü de aslında bazı şeyleri öngörebileceğimizi ama yeterince dikkat etmediğimiz ve kural ihlali yaptığımız için öngöremediğimizi söylüyor.

1) Sola sinyal veren aracı solundan geçmeye çalışmak
2) Sağa sinyal veren aracı sağından geçmeye çalışmak
3) Sağ yol ayrımına gelip hala araçları sağından geçmeye çalışmak
4) Fren lambaları yanan bir aracın arkasından takip mesafesini korumadan seyir etmeye devam etmek.
5) Zaruri bir sebeple aniden duran bir aracın sağından veya solundan geçmeye çalışmak

İlk aklıma gelen şeyler bunlar. Şimdi bunlar ön görülemeyecek şeyler mi? Ölmeyi bayılmak zanneden biri değilsek bu kuralların hepsini uygulayacağız kaçarı yok.

harun27
14 Haziran 2022, 13:24
yav şu adam resmen motorsikletin ilber ortaylısı dinlemekten keyif alıyorum resmen

arndiol
14 Haziran 2022, 13:25
Bilmem, öngörülemeyecek şeyler mi?

Sonucta ben "bir kısmı" demişim, benim adıma örnekleri sen vermişsin.Benim yerime örneği sen veriyorsan cevabı da sen ver hocam :)

tecrube0
14 Haziran 2022, 13:56
Evet yorumlarda sürekli "bunu fark etmeliydi" diyor çünkü o dediği şeyler ona göre kabul edilebilir şeyler değil. Yani standart eğitimlerini almış ehliyet almaya hak kazanmış bir sürücünün o şeyleri yapabilir seviyede olduğunu farz ediyor bundan ötürü de aslında bazı şeyleri öngörebileceğimizi ama yeterince dikkat etmediğimiz ve kural ihlali yaptığımız için öngöremediğimizi söylüyor.

1) Sola sinyal veren aracı solundan geçmeye çalışmak
2) Sağa sinyal veren aracı sağından geçmeye çalışmak
3) Sağ yol ayrımına gelip hala araçları sağından geçmeye çalışmak
4) Fren lambaları yanan bir aracın arkasından takip mesafesini korumadan seyir etmeye devam etmek.
5) Zaruri bir sebeple aniden duran bir aracın sağından veya solundan geçmeye çalışmak

İlk aklıma gelen şeyler bunlar. Şimdi bunlar ön görülemeyecek şeyler mi? Ölmeyi bayılmak zanneden biri değilsek bu kuralların hepsini uygulayacağız kaçarı yok.

Üçüncü madde yüzünden 45 gündür evde yatıyorum tarak kemiklerim kırıldı :) esasında yolumda gidiyordum solumdaki araç birden sağa dönmek istedi .Çarptıktan sonra çok endişeli olduğu için sorun çıkarmadım evde yatıyorum zararım yaklaşık 40 000 tl motosikletn sol tarafı haşat daha sigortaya bile başvuramadım kırıklardan biran önce tellerimin çıkmasını bekliyorum :)

Çift şeritli yolda sinyalini yakmayan aracın birden sağa sinyal vermeden dönebileceğini düşünmem gerekirdi :/

atalayalper
14 Haziran 2022, 13:58
Verdiğim cevap sana hitaben değildi sevgili hobidaşım ama yine de cevap vereyim bence öngörülebilecek şeyler bunlar. Mesela sağa yanaşıp duran belediye otobüsünün yine sağ yanından aynı hızla geçmeye çalışmak nasıl bir akıl tutulması? Sonra kapı açılıp motor sürücüsünün üstüne atlayan onlarca kaza göriyoruz duyuyoruz. Bu kadar basit kuralları bile uygulamıyorsunuz diyor aslında ve bence sonuna kadar haklı.

tecrube0
14 Haziran 2022, 14:02
Verdiğim cevap sana hitaben değildi sevgili hobidaşım ama yine de cevap vereyim bence öngörülebilecek şeyler bunlar. Mesela sağa yanaşıp duran belediye otobüsünün yine sağ yanından aynı hızla geçmeye çalışmak nasıl bir akıl tutulması? Sonra kapı açılıp motor sürücüsünün üstüne atlayan onlarca kaza göriyoruz duyuyoruz. Bu kadar basit kuralları bile uygulamıyorsunuz diyor aslında ve bence sonuna kadar haklı.

Bana mesela sürekli tetikte olmak çok saçma geliyor umursamaz araba sürücülerine bir yaptırım bişey olmalı bence .Motosiklet sürenler melek demiyorum bir çok kuryede bir sürü hata görüyorum. Kızınca motosikletin üzerine kıran yol benim deyip kıran trafik kurallarını bilmeyen dönel kavşakta yol vermeyen şöförlere bir güzellik yapmalılar bence ki ayaklarını denk alsınlar eskiden whatsapp tan şikayet edebiliyorduk.

atalayalper
14 Haziran 2022, 14:03
Üçüncü madde yüzünden 45 gündür evde yatıyorum tarak kemiklerim kırıldı :) esasında yolumda gidiyordum solumdaki araç birden sağa dönmek istedi .Çarptıktan sonra çok endişeli olduğu için sorun çıkarmadım evde yatıyorum zararım yaklaşık 40 000 tl motosikletn sol tarafı haşat daha sigortaya bile başvuramadım kırıklardan biran önce tellerimin çıkmasını bekliyorum :)

Çift şeritli yolda sinyalini yakmayan aracın birden sağa sinyal vermeden dönebileceğini düşünmem gerekirdi :/

Keşke olmasaydı ama zamanı geriye çeviremiyoruz maalesef acı da olsa bu kötü olayların hepsi birer tecrübe oluyor bizlere. Allah beterinden korusun hocam seni. Çok dikkat etmeliyiz trafiği okumak da belli bir tecrübe istiyor her an her yerden bir tehlike çıkacakmış gibi defansif sürmek lazım tabi gerektiğinde. Ben arabayla değil motorla işe gittiğim günlerde Zekeriyaköy - Bomonti arasında gidiş dönüş yaklaşık 52km sürüyorum ve tamamına yakını bu şekilde defansif sürüş.

arndiol
14 Haziran 2022, 14:03
Verdiğim cevap sana hitaben değildi sevgili hobidaşım ama yine de cevap vereyim bence öngörülebilecek şeyler bunlar. Mesela sağa yanaşıp duran belediye otobüsünün yine sağ yanından aynı hızla geçmeye çalışmak nasıl bir akıl tutulması? Sonra kapı açılıp motor sürücüsünün üstüne atlayan onlarca kaza göriyoruz duyuyoruz. Bu kadar basit kuralları bile uygulamıyorsunuz diyor aslında ve bence sonuna kadar haklı.

onlara sözüm yok hocam zaten :)

Ama mesela otobanda sağa dönüş varken sen normal şeridinde giderken orta şeritten ya da sol şeritten bir adamın aniden üstüne kıracağını, viraj yaparken konumlanman dogru oldugu halde karşıdan gelen bir aracın sağından solundan göremediğin birisinin fırlayacağını öngöremezsin. Zaten her an bu 2 örnek olabilir diye motosiklet tepesine cıkarsak otobana da gidemeyiz viraja da .

%95'inde Zafer hocam haklı, ama dediğim gibi bazen öngörülemeyecek şeyleri bile öngörmemiz gerektiğini söylüyor. :)

tecrube0
14 Haziran 2022, 14:07
6 saniye de 1 aynaya bakarsan görebilirsin esasında bi çok şeyi ama ben bakamıyorum mesela 1 dk da bir filan bakıyorum yalan yok :)

muam
14 Haziran 2022, 14:21
...

Çift şeritli yolda sinyalini yakmayan aracın birden sağa sinyal vermeden dönebileceğini düşünmem gerekirdi :/

Geçmiş olsun.

Evet. Çift şeritli yolda sinyalini yakmayan aracın birden sağa sinyal vermeden dönebileceğini düşünmemiz gerekiyor. Daha önce de yazdım, çift şeridi bırak, 4 şeerit varken en soldan, 3 şerit sağa aniden giren araçlar var, Ümraniye Buyaka AVM katılımında. Orada "ya dönerse" diye düşünüyorsun ve 10 araçtan ikisi dönüyor da.
Maalesef sürekli tetikte olmak zorundayız. Yorucu ama böyle. "Çıkar mı çıkar, döner mi döner, durur mu durur!"

M.balibey
14 Haziran 2022, 14:34
Dediklerinde son derece haklı, güzel bilgiler veriyor. Kesinlikle takip edilesi bir insan.

Sadece takıldıgım iki unsur var. Hız limitleri ile ilgili cok yorum yapıyor, kendisi 1200 cc motoru ile sehir içi 50 ile mi gidiyor.

İkinci takıldıgım şeyde her ne kadar iyiliğimii düşündüğünden emin olsam da "bunu fark etmesi lazımdı" dediği şeylerin bir kısmı motor üstünde fark edilemeyecek şeyler. Aynı anda 360 derece kontrollü gitmek o kadar kolay değil.

şehir içinde 50 km tabelasının olduğu yerde keyfi yüksek hızda seyir eden ve kazaya sebebiyet veren şahısa bilinçlı taksir hükmü uygular mahkeme. Sadece hıza takılmayın u dönüşü yapılmaz sağa sola dönülmez vs. hepsini kapsar.

Dersseniz sen uyuyor musunda bunu yazdın bende dikkat ettiğimi söyleyemem.

nicknamer
14 Haziran 2022, 14:36
Geçmiş olsun.

Evet. Çift şeritli yolda sinyalini yakmayan aracın birden sağa sinyal vermeden dönebileceğini düşünmemiz gerekiyor. Daha önce de yazdım, çift şeridi bırak, 4 şeerit varken en soldan, 3 şerit sağa aniden giren araçlar var, Ümraniye Buyaka AVM katılımında. Orada "ya dönerse" diye düşünüyorsun ve 10 araçtan ikisi dönüyor da.
Maalesef sürekli tetikte olmak zorundayız. Yorucu ama böyle. "Çıkar mı çıkar, döner mi döner, durur mu durur!"

Ümraniye de sürüsüne bereket katil viraj var. Devlet hastanesi yönünde küçüksu dönüşü mesela, arabayla dönerken bile zorlanıyorum. Buyaka avm orası keza dediğiniz gibi.

Yada henüz yeni yapılan şile otobanından çekmeköye giderken huzur mahallesi yol ayrımı noktası, tam bir kaza yeri. Üstelik otobanın ortasında 2 büyük çukur var. Ayrıca tam oradaki shell den yakıt alıp, çekmeköy istikameti için üst geçitten geçerken de yılda çukurlar var. Bu köprüler 10 yıl evvel yoktu, çok yeniler. Kaç kere şikayet ettim. Araba geldi, ekiple yolda gösterdim.

Oy istemeye gelecekler nasılsa..

-Black-
14 Haziran 2022, 15:32
Ama mesela otobanda sağa dönüş varken sen normal şeridinde giderken orta şeritten ya da sol şeritten bir adamın aniden üstüne kıracağını,

Bu şekilde o kadar çok kaza yaşandı ki, artık görebiliyor olman lazım.

Uyarılar da o doğrultuda zaten.

Bunun olabileceğini önceden dikkate alarak, tedbirini al.

Öngörmen lazım. (Aksi takdirde kaza yapıyorsun)

Çok zor da değil. Bir çıkış varsa, herhangi biri, kurallı veya kuralsız olarak o çıkışı kullanabilir.
En sağda seyretmezsen, üstüne kırmamış olur.
Sen de dönmeyeceksin, zaten orası doğru konum değil.

tecrube0
14 Haziran 2022, 15:59
Bu şekilde o kadar çok kaza yaşandı ki, artık görebiliyor olman lazım.

Uyarılar da o doğrultuda zaten.

Bunun olabileceğini önceden dikkate alarak, tedbirini al.

Öngörmen lazım. (Aksi takdirde kaza yapıyorsun)

Çok zor da değil. Bir çıkış varsa, herhangi biri, kurallı veya kuralsız olarak o çıkışı kullanabilir.
En sağda seyretmezsen, üstüne kırmamış olur.
Sen de dönmeyeceksin, zaten orası doğru konum değil.


Spontini ile otobanda gidiyosun sağ şeritte zor yer bulmuşsun .Max 80 km hıza çıkan bir araçla nasıl orta şeride çıkacaksın.

atalayalper
14 Haziran 2022, 16:50
Spontini ile otobanda gidiyosun sağ şeritte zor yer bulmuşsun .Max 80 km hıza çıkan bir araçla nasıl orta şeride çıkacaksın.

Maksimum 80km hıza çıkan bir motosiklet otoyol kullanımına uygun değildir. Kamyon ve otobüsler otoyollarda 120-130 km gibi hızları görebilmekteler. Oldukça tehlikeli olur böyle bir motosikletin otoyolda kullanımı.

arndiol
14 Haziran 2022, 17:25
şehir içinde 50 km tabelasının olduğu yerde keyfi yüksek hızda seyir eden ve kazaya sebebiyet veren şahısa bilinçlı taksir hükmü uygular mahkeme. Sadece hıza takılmayın u dönüşü yapılmaz sağa sola dönülmez vs. hepsini kapsar.

Dersseniz sen uyuyor musunda bunu yazdın bende dikkat ettiğimi söyleyemem.

ben uyuyorum demedım zaten, Zafer abi uyardıgına göre kendısı uyuyor mu onu merak ettım


Bu şekilde o kadar çok kaza yaşandı ki, artık görebiliyor olman lazım.

Uyarılar da o doğrultuda zaten.

Bunun olabileceğini önceden dikkate alarak, tedbirini al.

Öngörmen lazım. (Aksi takdirde kaza yapıyorsun)

Çok zor da değil. Bir çıkış varsa, herhangi biri, kurallı veya kuralsız olarak o çıkışı kullanabilir.
En sağda seyretmezsen, üstüne kırmamış olur.
Sen de dönmeyeceksin, zaten orası doğru konum değil.

valla sen otobanda giderken senin üstüne aniden kıran adamı önceden fark edebiliyorsan tebrık etmek lazım. yarım saniye içerisinde hem fark edip hemde solundan gelen aractan kaçmak büyük başarı :D

Öz_Musti
14 Haziran 2022, 17:31
Bu adamin bile videolarında itirazlar, kabul etmemeler oluyor.

Forumun sürekli Z kuşağına üzülen bir kişisi olarak malesef yeni nesil önce araba ile trafiğe çıkıp sonradan motor sahibi olup motorla çıkamadığı için durumları bilmiyor. Arabacı açısından nasıl göründüğünün, nasıl bir yanlış sürüş içinde olduğunun farkında olamıyor. Önce aaba kullanıp, sonra motor sürülürse, inanın bazı hatalar yapılmıyor.

Motorcularımızda gereksiz bir "kurala uyuyordum" bahanesi var. Yani adam boş yolda (misal hafta sonu erken saat) Mecidiyeköy'den köprüye doğru E-5 de orta şeritten 80 ile gidiyor. Hatta 88-90 bile yapabilir yasal olarak. Ben dahi arkasına yanaşıp selektör yapıp sıkıştıtıyorum. Bana yukarıda tabeladaki 80 yazısını gösteriyor. Olm belki ben ceza yicem? Belki kolum koptu? Kaldı ki hızımı 87 ye sabitlemişim, ceza yemeden seni geçebilirim. Çekil sağa. Veya 100-110 git neden orta şerit ortasından gidiyorsun. Bulunduğun duruma uysana.

Ne haliniz varsa görün ya.

atalayalper
14 Haziran 2022, 17:40
Bu durum trafikteki neredeyse herkes için geçerli herkes sol şerit fetişi olmuş ülkede. Araba ile en sağ şeritten kontrollü olarak gidiyorum ve inanın yağ gibi akıyor trafik. Bu söylediğim parkur sırasıyla şişli, mecidiyeköy, levent, maslak, sarıyer istikameti. En sol şeritte kalınca ne veriyorlar bu arkadaşlara cidden inanılır gibi değil. Sadece bir kez yurtdışına çıksalar Fransa, italya, almanya veya ispanya bunlardan birine gidip bir hafta araba kullansalar yemin ediyorum 2.gün hakim karşısına çıkarırlar trafikte yaptıklarından dolayı bu adam deli diye.

arndiol
14 Haziran 2022, 17:48
Bu adamin bile videolarında itirazlar, kabul etmemeler oluyor.

Forumun sürekli Z kuşağına üzülen bir kişisi olarak malesef yeni nesil önce araba ile trafiğe çıkıp sonradan motor sahibi olup motorla çıkamadığı için durumları bilmiyor. Arabacı açısından nasıl göründüğünün, nasıl bir yanlış sürüş içinde olduğunun farkında olamıyor. Önce aaba kullanıp, sonra motor sürülürse, inanın bazı hatalar yapılmıyor.

Motorcularımızda gereksiz bir "kurala uyuyordum" bahanesi var. Yani adam boş yolda (misal hafta sonu erken saat) Mecidiyeköy'den köprüye doğru E-5 de orta şeritten 80 ile gidiyor. Hatta 88-90 bile yapabilir yasal olarak. Ben dahi arkasına yanaşıp selektör yapıp sıkıştıtıyorum. Bana yukarıda tabeladaki 80 yazısını gösteriyor. Olm belki ben ceza yicem? Belki kolum koptu? Kaldı ki hızımı 87 ye sabitlemişim, ceza yemeden seni geçebilirim. Çekil sağa. Veya 100-110 git neden orta şerit ortasından gidiyorsun. Bulunduğun duruma uysana.

Ne haliniz varsa görün ya.


Yukarda yazılanları kastediyorsan Zafer abiye yanlış, ya da kabul etmeme gibi bir durum yok. Öyle birşey yazan da olmadı.

GoGi
14 Haziran 2022, 17:56
Zafer Hoca' nın bizlere öğrettiklerini hiç bir sürücü kursu vermiyor. Bu gerçek bir nimet.

Aslında Hoca' nın yapmak istediği, motosiklet kullananları düşünmelerini sağlamak. Hayatta kalmak, kaza yapmamak ve kimseye zarar gelmesin diye bir uğraş içinde. Bak şunu şunu yaparsan sonucu bak bu olur diye örnekleriyle bizim gözümüzün içine sokuyor. Duran bir otobüsün sağından geçilmeyeceğini, görüş açının olmadığı yerlerden yavaş geçmen gerekeceği, ekipmanlarına önem vereceğini zaten aklı başında herkes bilir. Ama aklı başında yurttaş bulmak zor olduğu için Hoca bir ilkokul çocuğuna anlatır gibi anlatıyor! Kim haklı kim haksız derdinde değil. İnsanları ifşa etme derdinde hiç değil. Düşünemediğin küçük şeyleri sana düşündürtmeye çalışıyor.

Eminim izleyenler arasında bu sayede hayatta kalmış, kaza yapmaktan kurtulmuş bir çok arkadaşımız var aramızda.

tommygun
14 Haziran 2022, 19:07
Tecrübeli sürücülerin bizlere "eğitim al" dediklerinde aklımıza sadece kapalı bir alanda 8 çizmeyi öğrenebilmek geliyor. Halbuki hem teorik eğitimler, hem kapalı alan eğitimleri hem de yol eğitimlerini imkan yaratıp almak, belli zamanlarda tekrarlamak sürüşümüzü çok geliştirecektir. Zafer Hoca aslında her videosunda isim vermeden Roadcraft'ın "Sistem" kavramını bizlere anlatıyor. Bu "sistem" kavramını örneklerle hap şeklinde ve ücretsiz olarak her Pazar öğrenmek bizler için büyük şans.

Buarada eğitim almış ve gerçek anlamda iyi sürebilen birisinin arkasında virajlı dağ yollarında performans sürüşü yapınca hanyayı konyayı anlıyorsun. Şahsen "ben bu motor işinin adamı değilim, eve dönünce satayım motoru" dediğim çok anlar oldu.

CaptainMfk
14 Haziran 2022, 20:12
Imkani olan herkesin zafer hocadan ders almasini şiddetle tavsiye ederim. Uzak mesafeden gelecekler icinde 400c lik bir motor almis.

tecrube0
14 Haziran 2022, 20:13
ben uyuyorum demedım zaten, Zafer abi uyardıgına göre kendısı uyuyor mu onu merak ettım



valla sen otobanda giderken senin üstüne aniden kıran adamı önceden fark edebiliyorsan tebrık etmek lazım. yarım saniye içerisinde hem fark edip hemde solundan gelen aractan kaçmak büyük başarı :D


Adam olgun ,kültürlü bir adam, uzun yıllar motosiklet kullanmış hala yaşıyor bir bildiği olmalı . Ayrıca motosikleti multistrada v4 bizim sürücüler bayağı dikkat eder ona dikkat çeker .

Voltaren
14 Haziran 2022, 21:11
Acaba bir ders ücreti ne kadardır Zafer hocanın?

CaptainMfk
14 Haziran 2022, 21:13
3000 civarinda diye biliyorum 1e1 eğitimi
2, 3 ve 4 kisilik grup dersleri de yapiyor hoca

ufoz
14 Haziran 2022, 22:41
Ben motosiklet kullanmayı aynı anda birçok kişiyle santranç oynamaya benzetiyorum.

Her an rakip tahmin edemeyeceğim bir hamle yapabilir. Böyle bir duruma hazır olmalıyım diyorum hep.

ero__
15 Haziran 2022, 00:24
Zafer Akçay'ın olayı doktor olayı gibi aslında. Sigara içen doktor. "zakcay" da sağ şerit boşken sol şeridi işgal etmiyor mu? ediyor... gibi gibi...

Öz_Musti
15 Haziran 2022, 08:55
Yukarda yazılanları kastediyorsan Zafer abiye yanlış, ya da kabul etmeme gibi bir durum yok. Öyle birşey yazan da olmadı.

Yok youtube yorumlarında görüyorum bazen

yec
15 Haziran 2022, 09:31
Ben motosiklet kullanmayı aynı anda birçok kişiyle santranç oynamaya benzetiyorum.

Her an rakip tahmin edemeyeceğim bir hamle yapabilir. Böyle bir duruma hazır olmalıyım diyorum hep.

Benzer düşünceye sahibim ama ben daha kötümserim galiba. Ben, trafiği herkesin beni öldürmeye çalıştığı bir oyun gibi düşünüyorum. :mrgreen:

Kendi hatalarımı saymazsak şimdilik işe yarıyor. Bu arada trafikte kendi kendine konuşmanın bu kadar işe yarayacağını düşünmezdim. Baya işe yarıyormuş.

espresso
15 Haziran 2022, 09:47
Ben de trafiği izlediğim ahşi yaşam belgesellerine benzetiyorum.
Hani Afrika'da Serengeti çayırlarında sürüsünden ayrı düşmüş yavru antilop aslanlar, leoparlar, timsahlar arasından her an tetikte olarak sürüsüne ulaşmaya çalışır ya, trafikte ben de kendimi o şekilde kabul ediyorum. hatta her araca bir hayvan ismi takıp eğleniyorum, mesela kamyonlar ve otobüsler fil veya gergedan oluyor, doblo ve taksiler aslan, habire makas atan dandirik modifiyei genç arabaları çakal vb. diye gözümde canlandırıp sürüyorum, hem sinirim geçiyor hem eğleniyorum hem dikkatim dağılmıyor.

tecrube0
15 Haziran 2022, 18:35
Maksimum 80km hıza çıkan bir motosiklet otoyol kullanımına uygun değildir. Kamyon ve otobüsler otoyollarda 120-130 km gibi hızları görebilmekteler. Oldukça tehlikeli olur böyle bir motosikletin otoyolda kullanımı.

Otobanın en düşük hızı 40 km , 80 km hızı olan bir araç sağşeritte gidebilir .Gitmek zorundayım çünkü yol çok uzar trafik kuralları açısından herhangi bir engel yok .60 km hızla sağ şeritten giden bir kamyonu nasıl kimse taciz etmiyorsa sağ şeritten 80 km hızla giden bir motosikleti de kimsenin taciz etmemesi gerekir.

alp_tunay
15 Haziran 2022, 18:40
Maksimum 80km hıza çıkan bir motosiklet otoyol kullanımına uygun değildir. Kamyon ve otobüsler otoyollarda 120-130 km gibi hızları görebilmekteler. Oldukça tehlikeli olur böyle bir motosikletin otoyolda kullanımı.

Kanune yasak değil...asgari 40 km kuralı var...
Ha güvenlimi değilmi orası tartışılır..
sol şerit 100 le giden adamlar tarafından sürekli işgal edildiği için sağ şeritlerde devamlı bir oynama mevcut.. Burdan nasibini alabilir o motorlu arkadaşlar..

espresso
15 Haziran 2022, 21:18
Otobanın en düşük hızı 40 km , 80 km hızı olan bir araç sağşeritte gidebilir .Gitmek zorundayım çünkü yol çok uzar trafik kuralları açısından herhangi bir engel yok .60 km hızla sağ şeritten giden bir kamyonu nasıl kimse taciz etmiyorsa sağ şeritten 80 km hızla giden bir motosikleti de kimsenin taciz etmemesi gerekir.

Malesef bu ülkedeki trafik medeni ülkelerdeki gibi değil. Trafikte haklı da olsak öldürmeye çalışıyorlar bizi. Teorik olarak haklısınız ama haklı olmak hayatta tutmuyor malesef.

ero__
15 Haziran 2022, 23:25
Otobanın en düşük hızı 40 km , 80 km hızı olan bir araç sağşeritte gidebilir .Gitmek zorundayım çünkü yol çok uzar trafik kuralları açısından herhangi bir engel yok .60 km hızla sağ şeritten giden bir kamyonu nasıl kimse taciz etmiyorsa sağ şeritten 80 km hızla giden bir motosikleti de kimsenin taciz etmemesi gerekir.

Gavurlar bu limiti motor hacmi ile belirliyor.

atalayalper
16 Haziran 2022, 01:08
Otobanın en düşük hızı 40 km , 80 km hızı olan bir araç sağşeritte gidebilir .Gitmek zorundayım çünkü yol çok uzar trafik kuralları açısından herhangi bir engel yok .60 km hızla sağ şeritten giden bir kamyonu nasıl kimse taciz etmiyorsa sağ şeritten 80 km hızla giden bir motosikleti de kimsenin taciz etmemesi gerekir.

Sakın bu mantığınıza güvenerek o şekilde motor kullanmayın. Kamyonları tabi ki taciz edemez kimse. Devasa boyutlardaki kamyonlar mı daha görünür yoksa küçücük motosiklet mi? Özellikle trafiğin çok hızlı aktığı otoyollarda otomobillerden daha hızlı olmak zorundayız çünkü motosikletler küçük oldukları için hem zor fark ediliyorlar hem de adam yerine koyulmuyorlar yani bir araba gibi davranamazsınız otoyolda. Benden söylemesi tecrübeyle sabit. Motora binmeye başladığım ilk zamanlar arabadan gelen alışkanlık ile motoru da araba gibi kullanıyordum bir kez Ankara’da iki kez de İstanbul’da arkadan çarpıp düşürdüler. Mazeretleri de görmedik fark etmedik mesafeyi hesaplayamadık pardon o kadar. Şanslıydım ki büyük olaylar değildi. Yine de siz bilirsiniz eğer mecbursanız da çok çok dikkat edin.

YasinC
16 Haziran 2022, 06:44
Otobanın en düşük hızı 40 km , 80 km hızı olan bir araç sağşeritte gidebilir .Gitmek zorundayım çünkü yol çok uzar trafik kuralları açısından herhangi bir engel yok .60 km hızla sağ şeritten giden bir kamyonu nasıl kimse taciz etmiyorsa sağ şeritten 80 km hızla giden bir motosikleti de kimsenin taciz etmemesi gerekir.

Otobanda 60 ile giden ağır vasıta mı varmış?

atalayalper
16 Haziran 2022, 11:09
Dik rampalara geldiklerinde kamyonların hızı düşebilir 60km'ye.

tecrube0
16 Haziran 2022, 12:28
Otobanda 60 ile giden ağır vasıta mı varmış?

Ağır tonajlı araçlar yolun eğimine göre normalden daha hızlı inebilir veya daha yavaş tırmanabilir.Yokuş aşağı fazla eğilimli yollarda "kaçış rampası" olmasının sebebi de budur mesela.Otobanda tırmanan bir yüklü kamyonun veya beton mikserinin hızı 50 km kadar düşebilir.

YasinC
16 Haziran 2022, 19:02
Hızını alamamış bir ağır vasıtanın düşeceği hız o. Ankara-Düzce arası mekik dokuyorum. 100km altı gidene rastlamak mümkün değil.

tecrube0
16 Haziran 2022, 20:22
Hızını alamamış bir ağır vasıtanın düşeceği hız o. Ankara-Düzce arası mekik dokuyorum. 100km altı gidene rastlamak mümkün değil.

Ben açıklamasını yaptım .Daha fazla anlatamayacağım.

isoozdmr
17 Haziran 2022, 15:17
Zafer hoca, bizler için bence çok büyük bir nimet. Her hafta yeni videosunu ve fırsat buldukça eski videolarını tekrar tekrar izlemeye çalışıyorum. Kendisi için bazı yorumlar hep motorcularda hata buluyosun gibi oluyo fakat bence çok mantıklı bir hamle o. Biz motosiklet üstündeyken herşeye dikkat etmeye çalışalım gerisi için bazen yapacak birşey kalmıyor evet ama en azından riskleri en aza indirmiş oluruz. herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim.

atalayalper
17 Haziran 2022, 15:46
Viraj öncesi hızını ayarlayamayıp ve bakışını kaçırıp dağa taşa çıkanlar veya önündeki sinyal veren aracın sinyal verdiği tarafından sollamaya çalışmak falan cidden düşününce hep Zafer Hoca suçlu aynen :)

sharkspeedr2
17 Haziran 2022, 17:03
bu kadar dikkat edeceğim diye motosiklet sürmek daha tehlikeli hale geliyor bana göre sen zaten şehir içinde saçma sapan hız yapmaz ise otomatikmen kaza riskide azalıyor genelde hız yapma aralara gitmeyi sürekli yaptığımız için kazalar oluyor birde şu araba sürenlere kızmayın bırakın bir faydası yok ben hiç bir sorun yaşamadan gidiyorum heryere
sakin sürmeye çalışın araba sürenler etrafı bizim kadar iyi göremiyor kör nokta çok motosiklet gibi değil

atalayalper
17 Haziran 2022, 20:50
Trafikteki otomobillere karşı tolerans seviyemizin yüksek olması lazım katılıyorum. Hemen ilk küçük ve telafi edilebilir hatalarında adamların tepelerine çıkan heyecanlı tipler yüzünden adımız çıkıyor. Bir de şu kafası kasksız ekipmansız ama ağzında sigara ile paket servis yapanlar veya her ne iş yapıyorsa işte onlar bu trafikte cirit attığı sürece araçlardan saygı çok beklemeyin.