PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ah Şu Cruiser'sızlık.



arndiol
01 Haziran 2022, 09:09
2 senedir sizi darlamadıgımı fark ettim. Biraz başınızı ağrıtayım.


Motora başlamamın en büyük sebebi cruiser / chopper a binmekti. Ancak sl200 gibi sinir hastası yapacak motosiklet yerine en son motorum ns200.

Motordan son derece memnunum, gerçekten saglam ve sorun cıkarmıyor. tabi bir japon titreşimsizliği yok. Ama kesinlikle pişman etmeyecek bir motor.

Ancak hız yapan birisi olmadıgım için hala içimde cruiser sevdası yatıyor. fiyatlara bakıyorum zaten ucmuş gitmiş japonlar. 97 model motosıkletler 60 bin tl.


O nedenle fikirlerinizi merak ediyorum, ns200 ü satıp en fazla 60 bin tl'ye kadar ne alabilirim?

daelim 250-350
rks cruiser 250
gv250

bunları gördüm. özellıkle gv250 övülüyor ama sanırım parça sıkıntısı varmış.


ya da napayım bu sevdadan vazgeçip ns200 e devam mı edeyim?

yec
01 Haziran 2022, 09:32
Diğer ikisi hakkında bilgim yok. Önceden izlediğim bu videolarda Daelim i Zorgan Abi'den (https://www.youtube.com/watch?v=TPcL-O6IKUU) ve Motomania'dan (https://www.youtube.com/watch?v=nSsul8erR_4) dinleyelim.

Kulaktan dolma bilgi : Mondial Nevada 250 için başarılı diyorlardı.

izzmarit
01 Haziran 2022, 09:36
Kanayan yaramız cruiser. Bende çok sevmeme rağmen en sonunda yine touring e döndüm.

Gv250 övülmeye değer bir motordur, aralarında en güçlüsü, görüntü olarakta tatmin edecek bir motor.
Bu motor hakkında internette okuyabileceğiniz bütün sıkıntılarda %95 oranında doğrudur. Dilinden anlayan usta sayısı bir elin parmağı kadardır.

NS 200 mis gibi motordur, devam.

-Black-
01 Haziran 2022, 09:39
https://dengeliyorum.com/k-light-250/

Motoseverrr
01 Haziran 2022, 09:40
Hocam o fiyatlara benim kadrajımda olan Yamaha Virago Xv 535 ve Honda shadow vt600 var, Honda için belki 10 bin lira daha ekleyebilirsiniz ama Yamaha da bütçenize uygununu bulabilirsiniz. Yurt dışındaki Motorcycle news (MCN) incemelerini ve kullanıcı yorumlarını okuduğumda ikisininde uzun yıllardır sorunsuz kullandıklarından bahsediyordular, Unutmadan söyleyeyim Shadow su soğutmalo bloğa sahip. Bu bahsettiklerim eski modeller ama rahat çalışan ve nispeten güçlü olmayan bloklara sahip olması nedeniyle (ikiside 40hp civarı) sorun çıkarma olasılıkları bir hayli düşük, ben şahsen 2018 civarı 20-30 bin kilometre r25 alacağıma giderim bu modellerden alırım pata pata gezerim hemde para cebe kalır :). Burada bahsettikleriniz arasında Rks Cruiseren çok kullanılan bloğa sahip, ve parça sorunu en az onda yaşayacağınızı düşünüyorum bu modellere ek olarak Lifan LF250-B bakabilirsiniz bu modelde yanlış hatırlamıyorsam Rks ile aynı bloğa sahip.

F54
01 Haziran 2022, 09:44
gerçekten bu tarz motosiklet hiçbir bilindik markada yok acaba neden ?

xtrafrozen
01 Haziran 2022, 10:00
gerçekten bu tarz motosiklet hiçbir bilindik markada yok acaba neden ?

Bizde yok hocam.. Cunku tarzı geregi çok niş bir kitleye hştap ediyor. İşimi gorsun motoru degil, gider ama durmaz, agır vs vs. Hastası adam alır yani sadece.

Yoksa dunyada hala revacta bana göre.. (Cruiser odaklı markaları yazmıyorum.)


https://suzukicycles.com/cruiser

https://www.honda.co.uk/motorcycles/range/street/cmx1100-rebel/overview.html

https://www.bmwmotorcycles.com/en/models/modeloverview.html#/filter-heritage

atalayalper
01 Haziran 2022, 10:08
Bugün Mondial Nevada'ya son bir ay içerisinde gelen 3.zam ile birlikte fiyatı 81.000 tl oldu. Böyle nereye kadar gider. Haziran 2023'e kadar gider üzgünüm ama bir konu açıldığında açılan konu ile ilgili kimse cevap yazamaz hale geldi. Mesela ben şimdi sana cruiser tavsiyesi olarak Indian Scout al çok iyi motor 100 beygir su soğutmalı v2 ve aslan gibi de kükrüyor demeyi çok isterdim ama diyemiyorum.

https://r.resimlink.com/Nz4Vm-tjXnqF.jpg (https://resimlink.com/Nz4Vm-tjXnqF)

SuleymanE
01 Haziran 2022, 10:12
Motorunla aynen devam et. Bu ülkede cruiser üvey evlat. Neden getirmezler, niye getirmezler anlamış değilim.

Artık sıfırı satılmadığından eski 2. el japonlar bile dünya para. Bu ülkede cruiser bineceğim diyen adamda sağlam maddiyat olacak. Çünkü eski japon cruiserlerin hem kendileri hemde parçaları baya pahalı. Birde cruiser denilen aletin tadını almak için en az 650cc ve üzeri V makina olacak ki o torku, sesi ve cruiser hissini düzgün yaşayabil.

Parçası bulunmayan motorlara zaten bulaşma dert sahibi olursun. Bir gün maddiyatı düzeltirsen, Shadow, dragstar, marauder, vulcan, Harley vs falan alıp cruiser tadını tam anlamıyla çıkarırsın.

O zamana kadar bence pulsar çok daha mantıklı.

oldcockroach
01 Haziran 2022, 11:58
kıruzırmış çapırmış :D siyah deri ceketin,pantolun yok ; ahnuld gibi vocat yok ; gözlük yok :D bırak bu işleri lütfen :D

drsteel
01 Haziran 2022, 13:55
Motoru satmadan kendine bir keaway shadow al. 15-20 bine alırsın. v motor olacak. günlük işlerde şu anki motornu keyif için shadowa binersin. teknolijk alet olmadığı için elin biraz tornovida tutoyrsa tüm herşeyi kendin çözebilirsin.

logaritma
01 Haziran 2022, 15:31
Bir fiil 25 senedir motora binerim hayatımda 3 tane falan cruiser makinem oldu hala tadı damağımdadır cruiser sürüş dinamikleri çok farklı çok keyifli bir motor ama Türkiye de alınabilir olanı yok sakın sakın bence şahsen eskilere bulaşma çoğu artık 20 yaşını geçmiş ekonomik kullanım ömürlerini doldurmuş motorlar

Modelli v makine alıcaksan 250 liklerden onlardan da tek nevada var ama o fiyata bence şahsen alınmaz .. nevada dediğimiz motor neticede bu ülkeye yıllardır gelen bisan roadstar,keeway super shadow, borelli cmx ve daha bir sürü farklı marka adı altında girmiş olan m54 yada M34 blok kodlu eski virago 250 bloku motorların biraz revize edilmiş hali enjeksiyon abs falan yapılmış gene aynı beygir aynı tork yani çokta değişen bir şey yok ondan bence o fiyatlar değmez diye düşünüyorum..

Daelim motomania kanalında var artık yaşını doldurduğu için yağ pompası ve başka sıkıntılar verdiği ve parça sıkıntısı olduğu video da söyleniyor

Gv250 kronik sıkıntıları olan bir motor ve distiribütör artık yok bildiğim kadarı ile yani yedek parça servis sıkıntı olabilir

Rks 250 sen deyince baktım şimdi bu keeway landcruiser mı öyle bir modeli vardı ona çok benziyor onun yol tutuş problemleri olduğu söyleniyordu keeway için diyorum..

Bence ns yi elinde tut cumhuriyet altınıdır madem sevdan var biraz para biriktir alabileceğin en uygun ucuz V motorlu 250cc lik makineyi al at ikinci motor yaparsın hatta custom falan yaparsın zevkine göre ..

tommygun
01 Haziran 2022, 20:51
Ben İstanbul'da pek fazla cruiser görmüyorum ama ne zaman İzmir'e ya da Ege'nin farklı bir iline gitsem herkes "Sons of Anarchy" dizisinden fırlamış gibi. Ege'de chopper/cruiser kültürü yaşanıyor, bizim burada da Adv, gagalı motor, yan çanta, sarı yelek, patatesli kaşarlı gözleme vs.

Sadistic
01 Haziran 2022, 21:02
yurtdışında hyosun aquila 125 var 300 var turkiyede de dandik çin malları var. 5 senedir honda rebel 300 hayali kuruyorum gelir de krediyle falan alır salonun ortasına koyarım diye.

F54
01 Haziran 2022, 22:16
zamanında birçok arkadaşımda bunlardan vardı bu resimde ki 98 dragstar bundan sonra tekrar başka bir arkadaş aldı bu motosikleti onun sattığında km 140k dı ve ilk günki gibi saat gibi çalışırdı hanse adında egzoz vardı üzerinde tam olarak adını bilmediğim bi marka bunun 1100 nü de kullandım shadow 650 de kullkandım kawa en 500 de kullandım gerçekten değişik aletler sanırım eskisi ve orj olanı makbul :?
ben sevemedim orası ayrı bi konu


https://i.hizliresim.com/lnjtc3q.jpg (https://www.hizliresim.com/lnjtc3q)

Kural [ Z ]
01 Haziran 2022, 22:33
Virago XV250 99 modellere baktınız mı?

logaritma
02 Haziran 2022, 00:22
Eski cruiser makinelere asla girme çoğu turşu oldu..

Remzidemir41
02 Haziran 2022, 01:09
Zaten 250 lik cruiser mı olur? Almışken intruder , shadow veya streetrod gibi modellere bakabilirsiniz.

logaritma
08 Haziran 2022, 12:25
Zaten 250 lik cruiser mı olur? Almışken intruder , shadow veya streetrod gibi modellere bakabilirsiniz.

Bende aynı kafadaydım da yıllar önce arkadaşım ikinci motor roadstar almıştı onu customa çevirmişti bir sürü parça yurtdışında getirtti kısa çamurluk single sele ape gidıon simli gök mavisine boyattı plakalığı yana attı metzeller lastik taktı komple egzos kiti aldı çok güzel olmuştu bir ses vardı on numara .. zaten v blok Işıldıyor ordan .. güzel olmuştu keyiflik motordu.. yani 250 likde yapınca keyif veriyor tabiki 600 lük 800 lük makineler gibi asla olamaz ama keyif veriyor ..

Saterken de sahibindende ekstra para verip vitrin ilanı yapmıştı bir sürü kişi bakmıştı ilana ..

pazienza
08 Haziran 2022, 15:45
Hocam o fiyatlara benim kadrajımda olan Yamaha Virago Xv 535 ve Honda shadow vt600 var, Honda için belki 10 bin lira daha ekleyebilirsiniz ama Yamaha da bütçenize uygununu bulabilirsiniz. Yurt dışındaki Motorcycle news (MCN) incemelerini ve kullanıcı yorumlarını okuduğumda ikisininde uzun yıllardır sorunsuz kullandıklarından bahsediyordular, Unutmadan söyleyeyim Shadow su soğutmalo bloğa sahip. Bu bahsettiklerim eski modeller ama rahat çalışan ve nispeten güçlü olmayan bloklara sahip olması nedeniyle (ikiside 40hp civarı) sorun çıkarma olasılıkları bir hayli düşük, ben şahsen 2018 civarı 20-30 bin kilometre r25 alacağıma giderim bu modellerden alırım pata pata gezerim hemde para cebe kalır :). Burada bahsettikleriniz arasında Rks Cruiseren çok kullanılan bloğa sahip, ve parça sorunu en az onda yaşayacağınızı düşünüyorum bu modellere ek olarak Lifan LF250-B bakabilirsiniz bu modelde yanlış hatırlamıyorsam Rks ile aynı bloğa sahip.

Açıkcası pek önermiyorum ben 3-4 yıldır vlx600 kullanıyorum(vt600ün amerikan üretimi 4 vites türkiyede 5-6 tane falan vardır diye tahmin ediyorum) Bu motorlar zamanında saçma sapan ustalara götürülmüş ve hiç edilmiş oluyor düzgünü çok çok az sayıda mevcut (onlarda kulüpler arasında veya arkadaşlar arasında dönüyor) 600shadowun piyasa fiyatı şuan 80ila 120 bin arası diye tahmin ediyorum gidip de 60-70 olanını almak için 30 bin parça parası koymak şart ya da piyasadan en temizini almak daha mantıklı. Km olayına pek takılmanızı önermiyorum zaten çoğunun geçmişi belli değil 20-25 yıllık motorlar. Parçası yurtdışında dolu bulamayacağınız avrupadan getiremeyeceğiniz parça yok en fazla 2 hafta da elinize ulaşır fakat fiyatları euro üzerinden olduğu için bi hayli yüksek, ayrıca önerim mutlaka isim yapmış piyasada sırf bu chopper/cruiser/harley bakan ustalara götürmeniz işçilikleri diğer ustalara göre yüksek olacaktır 2-3 kez tamir ettirmekten motorunuzu hiç etmekten daha iyidir. Örnek vereyim daha geçen aylarda egzantrik değişimi subap ayarları keçeleri karbüratör bakımı ön keçelerin değişimini yaptırdım parçalara yaklaşık egzantrikler 2 adet 3bintl + subap keçeleri 6adet 600tl üst contalarım keçelerim vs 1000tl karbüratör tamir kiti 2000 tl daha cartı curtu yağı suyu işçiliği vs 10bini buldu, bunlar sadece bakım fiyatlarıydı. Yani farklı bir durum olursa eğer yağ yakma ya da krankta silindirlerde vs 30-40 bin tl gibi fiyatların cebinizden çıkması olası. Chopper\cruiser japon makinelerden önerim tecrübe ile ya bu motorların en temizlerini alacaksınız genelde fiyatları piyasının üstünde oluyor. ya da kawaski vn900 yamaha xvs950 veya yamaha bolt950 alabilirsiniz fakat bunların fiyatları da bi harley civarında.

Onun dışında diğer 3 motor arasından hakkıyla en iyisi gv250'dir 90 derecelik v-twin motoruyla cruiserden çok bi 250racing gibi gidiyor kullandım yüksek devirlerde shadow 600 den pekte geri kalmadı açıkcası fakat alt devir yok pek chopper hissi vermedi bana sevemedim sadece tipi cruiser. Kullanan arkadaşlarım ne bi parça bulabiliyor ne bi usta hepsi herhangi bi sıkıntı çıkartmadan zamanla ellerinden çıkarıp satma peşindeler.
Diğer rks hakkında ise çinlidir pek bulaşmanı önermiyorum parça kalitesi bi hayli düşük.

En mantıklısı o bütçeler ile cruiser piyasısına hiç girmemek daha kaliteli daha sağlam motorlar diğer tarzlarda bi hayli mevcut, biraz daha diğer tarzlarda devam edip yeni cruiser motorlardan almak her zaman en mantıklısıdır.

logaritma
08 Haziran 2022, 18:26
Normal cruiser alınmaz çoğu turşu oldu klüp motoru secereli geçmişi bilinen motorda zaten ilana çıkmadan elden satılır hemen çıksa bile ilana tuzlu pahalı fiyata gider..

pH5.5
08 Haziran 2022, 23:05
Hocam maalesef haklı bir serzeniş ve bu tarz motorlardan yoksun olmamızın üzüntüsünün tarifi yok. Vaktiyle bir gv250 vardı bende. Muhtelif motorlar kullandım ama o motoru hala özlerim ve "Keşke satmasaydım." diye iç geçiririm. Yaklaşık on bin km kullanmıştım ve o dönem içinde parça veya usta sıkıntısı yaşatmamıştı. Satmasam belki söylendiği gibi kronik sorunları ve parça teminiyle uğraşacaktım. Ama işte bilemiyorum çünkü bende değildi artık. Hala daha temizini bulsam alırım diyorum. Keşke japonlardan şöyle orta hacimlerde binilecek aletler gelse ülkemize. Bence o yazdıklarından hyosung diğerlerinden öndedir. V motor - iki silindir, görünüş ile öndedir diye düşünüyorum. Ek olarak şu anekdotu bırakayım. Bende hyosungun bulunduğu süre toplam motor sahibi olduğum sürenin üçte veya dörtte biriydi, ama diğer motorlarımın tümünü yıkadığımdan daha çok o motoru yıkamışımdır. Ona rağmen yine de keyifliydi. Şöyle güzel bir yıkayıp, efendice gezmelerim canlandı gözümde. Ahhh, ahh...