PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : subap zamanlaması



omrozzn
11 Nisan 2022, 00:27
arkadaşlar bildiğim kadarıyla emme subabı açılıp kapandığında egzoz subabı açılıp kapanıyor

subaplara ayar için senteye getirirken emme subabından sonra egzoz subabına horoz ufak inmeye çalışıp eski konumuna dönüyor sonrasında tam basıyor

demek istediğim emme subabına horoz basıp bıraktıktan sonra egzoz subabına horoz basacak gibi yapıp 1, 2 milim inip eski konumuna gelip sonradan basıyor

şimdi şöyle bir hayal ediyorum kam milindeki damlada nasıl bir şekil bozukluğu olabilir ki böyle bir hareket oluyor anlamadım

Nikkfurie
11 Nisan 2022, 00:39
Emme subapından sonra diye yazarsan olmaz , pistonun o an nerede olduğunuda yazmalısın ki yardımcı olalım , birde motoru ters çevirmediğinden emin ol , anlattığına göre ters çeviriyorsun gibime geldi..doğru yöne çevirdiğini varsayarsak emme subabı açıp tam kapadığında piston en altta olmalı sonra piston yukarı harekete başlayıp tekrar aşağı inmeli ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açmalı , piston tam tepeye geldiğinde egzoz ve emme ikiside milimetrik açık kalır , bu sıralama doğru değilse ters çeviriyorsun demektir , vitesli motorsa son vitese tak lastiği öne çevir , dönüş yönünden emin ol , sukuterse ön varyatör civatasından yine öne çevir , sonra yine yaz ;)

omrozzn
11 Nisan 2022, 00:57
Emme subapından sonra diye yazarsan olmaz , pistonun o an nerede olduğunuda yazmalısın ki yardımcı olalım , birde motoru ters çevirmediğinden emin ol , anlattığına göre ters çeviriyorsun gibime geldi..doğru yöne çevirdiğini varsayarsak emme subabı açıp tam kapadığında piston en altta olmalı sonra piston yukarı harekete başlayıp tekrar aşağı inmeli ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açmalı , piston tam tepeye geldiğinde egzoz ve emme ikiside milimetrik açık kalır , bu sıralama doğru değilse ters çeviriyorsun demektir , vitesli motorsa son vitese tak lastiği öne çevir , dönüş yönünden emin ol , sukuterse ön varyatör civatasından yine öne çevir , sonra yine yaz ;)

bir ürperti sardı beni şuan ben hiç düşünmedim ters çevirme olayını

ama şöyle anlatayım ters çevirirsem (bana göre ters) gırrr diye ses çıkıyor. yani arka tekere doğru çevirirsem
ben ön tekere doğru çeviriyorum. Sola doğru yani ozaman gırrr diye ses çıkmıyor

ama ters çevirsem bile sonuçta senteye gelmiş olmuyormu ki?

sizin anlattığınız sıralamada son cümledeki gibi " ve tekrar yukarı çıkarken egzoz açılmalı kısmında " evet açılıyor ama onun hemen öncesinde egzoza basan horoz inmeye çalışıyor 1, 2 milim. İnip çıkıyor ondan sonra tur tamamlanıyor yani tam olarak egoz açıyor.

Ama bu egzoz açmasından önceki dediğim 1, 2 milimlik horuzun aşağı inmeye çalışması sırasında buji deliğinden bakıp görebildiğim kadarıyla subap haraket etmiyor milim ediyorsada ben görmüyorum.

yani hocam emme subabına ve egzoz subabına sırasıyla horozlar basıyor ya
emme açılıyor kapanıyor
egzoz açılıyor kapanıyor

benim anlatmaya çalıştığım şey işte egzoz açılıp kapanmadan önce ufak bir şekilde egzoza basan horoz basmaya çalışıp basmıyor sonrasında tam olarak basıyor

fazladan bir hareket var yani

Nikkfurie
11 Nisan 2022, 01:17
Horozların mil yatakları boşluk yapmışsa motoru çevirirken bir iki milimetre oynayabilir , bu subapa basıp açıyor demek değildir seni yanıltmasın , o boşluk subap ayarında sıkıntı yaratır , sentille ayar tutturamazsın , bu konuda daha önce yazmıştım sana yanlış hatırlamıyorsam..

omrozzn
11 Nisan 2022, 01:37
Horozların mil yatakları boşluk yapmışsa motoru çevirirken bir iki milimetre oynayabilir , bu subapa basıp açıyor demek değildir seni yanıltmasın , o boşluk subap ayarında sıkıntı yaratır , sentille ayar tutturamazsın , bu konuda daha önce yazmıştım sana yanlış hatırlamıyorsam..

evet yazmıştınız

bu horoz boşluğunu kapağı açmadan delikten elimle güç uygulasam boşluk olup olmadığını algılayabilirmiyim acaba bi denerim yarın

yanlış anlamayın dediklerinizi canladırıyorum kafamda boşluk olayını idrak edemedim çünkü dönerken kam milindeki damlanın şekli belli bu damlalarda bildiğim kadarıyla sürekli temas halinde horozlarla

yani o bahsettiğim inme ve yukarı çıkma hareketinde bariz dayanak alıyor bir yerden

yani aklıma gelen şey damla üzerinde bu hareketi sağalayacak bir bozulma oluyor ama bu derece bir bozukluk sanırım imkansız bildiğin tümsek olmalı

belkide ben çok yanlış düşünüyorum

teşekkür ederim hocam ama sökmeden bulamayacağım bu sorunu belli ki
sökmek istemiyorum açıkcası buna baktıracak usta bulmada çok sıkıntı olanlarda öyle böyle para kaptırmak istemiyorum açıkcası sonuçta motor yürüyor bir sıkıntı yok .

Nikkfurie
11 Nisan 2022, 01:53
Bahsettiğim boşluk horozu yukarı aşağı yani subapın sapına doğru değilde , bağlı olduğu mil üzerinde sağa sola esnetilince fark edilir , horozun subapa basan ucu tek taraftan aşınmışsa boşluk giderek artar , bu aşınmaya sebep yetersiz yağlama , rölantide uzun süre çalıştırmak ve yüksek devirlerde zorlamaktır..