PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Cbr 500R arka frene basınca çıkan ses



Devilzplectr
02 Aralık 2021, 00:05
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

dyavol-77
02 Aralık 2021, 00:23
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

cbr599 ü yenı mı aldın

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 00:30
alalı 2 ay oluyor.

DickName
02 Aralık 2021, 00:57
Abisi kızıyor olmasın? Abisi öyle yapar kızınca.

dyavol-77
02 Aralık 2021, 01:01
alalı 2 ay oluyor.

Abs devreye giriyor kardesim. Sıkıntı yok.

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 01:09
balatayı değiştirmeden önce böyle bir ses gelmiyordu önde abs sonuçta ondan hiç böyle bir ses gelmiyor. sizde de bu motor var sanırım sizde de böyle mi oluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

nasıl bir abs çalışma şeklidir daha önce sürdüğüm hiç bir motorda böyle birşey olmadı. sanki diske birşey takılıyor zaten o sırada arka lastik kayıyor biraz

ShipShaq
02 Aralık 2021, 01:42
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

500R'ın arka freni öyleydi. 1 ay önce sattım ben de. Sert basınca ABS devreye giriyor ve hafif kayma da yapıyor, sıkıntı yok merak etme.

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 02:19
fren pedalına vuruntu yapmasıda mı normal diyorsunuz içim hiç rahat değil. burada 2014 modeline sahip bir arkadaşım daha var bende olmuyor öyle birşey dedi iyice içim karardı.

Cyan
02 Aralık 2021, 08:05
Normal, ABS devreye girdiğinde böyle olur. Eğer çok sık oluyorsa;

(a) lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir, hamuru sertleşip tutuş azalmış olabilir,

(b) motoru / balataları yeni aldığınız için dozajı tutturamayıp frene fazla basıyor olabilirsiniz; özellikle ön freni de çok kuvvetli kullanıp ağırlık dengesini öne yığdığınızda arka frene çok kuvvetli basmasanız bile anlık tutuş azalması nedeniyle arkada ABS devreye girebilir, frenleri birbirleri ile daha uyumlu ve dengeli kullanmaya alışmanız gerekiyor olabilir.

(a) olma ihtimali oldukça yüksek; lastikler kaç senelik ve kaç km'de? Ne marka / model?

Gökhan_Aygün
02 Aralık 2021, 10:01
Cbr 500R modeli için arkaya organik balata almak ve SERT ISIRMAMASINI sağlayacak malzemede bir balata almak gerekiyor (2014 kasa için konuşuyorum). Ben de paraya kıyıp kaliteli ön-arka balata alırdım, sonra fark ettim ki her motosikletin kendine göre bazı YAZILMAMIŞ kuralları var.

Özet ; Arkaya çok fazla diski ısırmayan, yumuşak malzemeden üretilmiş bir balata alman gerekir, işin teknik kısmını konuşursak da zaten olması gereken budur, neden ? Çünkü ön fren durmak, arka fren yavaşlamak içindir ..

Fren yaparken de ikisini aynı anda sıktığını düşünürsek, yukarıdaki önerim ile sorun yaşamazsın, ön frenden çok arka frene basıyorsan da ... daha çok arka frene yüklenmeden dolayı bunları yaşıyorsan .. bu zaten yanlış bir frenleme tekniği, bundan da vazgeçmen gerekir ..

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 11:26
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım

Cyan
02 Aralık 2021, 11:37
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım

Lastiklerdir o zaman. Lastiklerin kenarında üretim tarihi HHYY olarak yazar (HH yılın hangi haftasında üretildiği, YY yılın son iki hanesi), buna bakın. Orijinal Dunlop Sportmax D222 lastiker 2 seneyi geçtiyse tamamen çöp. (Bence sıfırken de çöp de neyse; kuru ve sıcak havada idare eder.) Öyle ise yeni lastik alın...

ufoz
02 Aralık 2021, 11:44
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım

Aynı problemi İnazuma'da yaşadım.
Motorların ağırlıkları neredeyse aynı.

Aldığımda üzerinde 1000-1500km kullanılmış yeni tarihli Anlas Tournee vardı.
Arka fren kitlemesi yaşıyordum.
Fren balatasıda 1000 km kadar kullanılmıştı.

Lastikleri Anlas Winter Grip Plus
Arka fren balatasınıysa EBC organic balatayla değiştirince arka fren kilitlenmesi sorunu bitti.

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 12:35
Normal, ABS devreye girdiğinde böyle olur. Eğer çok sık oluyorsa;

(a) lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir, hamuru sertleşip tutuş azalmış olabilir,

(b) motoru / balataları yeni aldığınız için dozajı tutturamayıp frene fazla basıyor olabilirsiniz; özellikle ön freni de çok kuvvetli kullanıp ağırlık dengesini öne yığdığınızda arka frene çok kuvvetli basmasanız bile anlık tutuş azalması nedeniyle arkada ABS devreye girebilir, frenleri birbirleri ile daha uyumlu ve dengeli kullanmaya alışmanız gerekiyor olabilir.

(a) olma ihtimali oldukça yüksek; lastikler kaç senelik ve kaç km'de? Ne marka / model?

Lastikler 2021 üretim, henüz 2000 km oldu. Michelin pilot street modeli. Lastikler yeni sadece öyle frenleri test etmek amaçlı sert basmıştım o yüzden böyle bir soruna denk geldim

Cyan
02 Aralık 2021, 15:06
Lastikler 2021 üretim, henüz 2000 km oldu. Michelin pilot street modeli. Lastikler yeni sadece öyle frenleri test etmek amaçlı sert basmıştım o yüzden böyle bir soruna denk geldim

OK, o zaman ortada bir "sorun" yok gibi; çok sert basıp lastiğin kilitlenmesine sebep olursanız ABS devreye girecektir. ABS devreye girdiğinde de doğal olarak tıkırtı ve fren pedalinde titreşim olacaktır...

bassturbin
02 Aralık 2021, 17:02
Balata milinde yerine oturuyor.Orjinal olmayanlarda milim mikron farklar olabiliyor balata üzerindeki demir deliklerde...

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 18:17
Balata milinde yerine oturuyor.Orjinal olmayanlarda milim mikron farklar olabiliyor balata üzerindeki demir deliklerde...
Evet usta geri dönüş sağladı bu konuda motoruma cbr 250 balatası takmışlar uyar diye düşünmüşler ama benim motorum icin olan balata milimetrik olarak daha farklıymış ondan böyle oluyormuş pazartesi balata değişimini sağlayacaklar.

ufoz
02 Aralık 2021, 21:56
Evet usta geri dönüş sağladı bu konuda motoruma cbr 250 balatası takmışlar uyar diye düşünmüşler ama benim motorum icin olan balata milimetrik olarak daha farklıymış ondan böyle oluyormuş pazartesi balata değişimini sağlayacaklar.

Balatayla birlikte ustayıda değiştirmenizi öneririm.

Devilzplectr
02 Aralık 2021, 22:17
kesinlikle önerinizi dikkate alacağım :D

greyhorse
02 Aralık 2021, 23:11
milim fark olsa razıyız, 250nin uzunluk 8.6, takılması gereken balatanın 10.2 .O balatalar yuvasına oturmamıştır,adamdaki cesarete bak

Gökhan_Aygün
03 Aralık 2021, 09:53
Evet usta geri dönüş sağladı bu konuda motoruma cbr 250 balatası takmışlar uyar diye düşünmüşler ama benim motorum icin olan balata milimetrik olarak daha farklıymış ondan böyle oluyormuş pazartesi balata değişimini sağlayacaklar.

Cbr 250 balatası da gayet iyi uyar, zaten ön taraf için de Nissin kaliper kullanmıyorsan, tam gerekli boyutta bir balatan ön taraf için de yok demektir .. bunlar sorunun sebebi değil yani, zaten herkes balata işinde "muadil" ürün kullanır, ustan değişik biri belli ki çözemedim

https://www.motostok.com/honda-cbr-250-r-11--galfer-fd103g1371-arka-fren-balatasi-14733 / https://www.motostok.com/honda-cbr-500-r-13--galfer-fd266g1370-on-fren-balatasi-11795

Yukarıdaki ürünün boyutu " 86 x 40,2 x 10,6 " mesela .. gerçi bu kadar yazdım da bunların zaten kitapçığı var "şu şu şu modeller ile uyumludur " diye, benim merdiven altı ustamda bile vardı ..

Ek ; Ön taraf için orijinal balata ölçün " 102 * 40,0 * 11,5 " .. ama taktığına bak bakalım aynı mı ? .. tabii ki değil ama sorun olmuyor değil mi ? .. yani sorun başka, EN İYİ İHTİMAL ustanız şizofren .. kim bilir ne taktı, nasıl montaj yaptı, sana nasıl açıklamayı planladı da açıkladı .. yok yani, takarken anlar zaten adam USTA olsa " ulan burada bir tuhaflık var " der ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------


Cbr 250 balatası da gayet iyi uyar, zaten ön taraf için de Nissin kaliper kullanmıyorsan, tam gerekli boyutta bir balatan ön taraf için de yok demektir .. bunlar sorunun sebebi değil yani, zaten herkes balata işinde "muadil" ürün kullanır, ustan değişik biri belli ki çözemedim

https://www.motostok.com/honda-cbr-250-r-11--galfer-fd103g1371-arka-fren-balatasi-14733 / https://www.motostok.com/honda-cbr-500-r-13--galfer-fd266g1370-on-fren-balatasi-11795

Yukarıdaki ürünün boyutu " 86 x 40,2 x 10,6 " mesela .. gerçi bu kadar yazdım da bunların zaten kitapçığı var "şu şu şu modeller ile uyumludur " diye, benim merdiven altı ustamda bile vardı ..

Ek ; Ön taraf için orijinal balata ölçün " 102 * 40,0 * 11,5 " .. ama taktığına bak bakalım aynı mı ? .. tabii ki değil ama sorun olmuyor değil mi ? .. yani sorun başka, EN İYİ İHTİMAL ustanız şizofren .. kim bilir ne taktı, nasıl montaj yaptı, sana nasıl açıklamayı planladı da açıkladı .. yok yani, takarken anlar zaten adam USTA olsa " ulan burada bir tuhaflık var " der ..

Bunlara ek olarak "uyumlu/muadil" balata konusunda bir link daha vereyim ; https://www.hepsiburada.com/ebc-ebc-yari-sinterli-balata-fa496v-arka-cbr-250-r-nc-750-s-x-cbr-650-fa-cb-650-gw-250-inazuma-arka-kawasaki-z-800-arka-306-p-HBV00000SZ21J

Mesela bu balata Cbr250 için de uygundur, Nc 750 için de hatta Cbr 650F için de ... zaten dediğim gibi kitapçıklarında bu bilgiler yazar ..

Ama merak ettim ve yüzlerce ürüne baktım; sonra da bir şeyi fark ettim. Muhtemelen ustan "Gold" diye bir marka kullanmış (86 x 40 x 6,4) onun da ölçüsü biraz değişik .. adamın yüzlerce alternatif ve muadil ürün arasından sana o ürünü bulması da ayrı bir mucize ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------


Cbr 250 balatası da gayet iyi uyar, zaten ön taraf için de Nissin kaliper kullanmıyorsan, tam gerekli boyutta bir balatan ön taraf için de yok demektir .. bunlar sorunun sebebi değil yani, zaten herkes balata işinde "muadil" ürün kullanır, ustan değişik biri belli ki çözemedim

https://www.motostok.com/honda-cbr-250-r-11--galfer-fd103g1371-arka-fren-balatasi-14733 / https://www.motostok.com/honda-cbr-500-r-13--galfer-fd266g1370-on-fren-balatasi-11795

Yukarıdaki ürünün boyutu " 86 x 40,2 x 10,6 " mesela .. gerçi bu kadar yazdım da bunların zaten kitapçığı var "şu şu şu modeller ile uyumludur " diye, benim merdiven altı ustamda bile vardı ..

Ek ; Ön taraf için orijinal balata ölçün " 102 * 40,0 * 11,5 " .. ama taktığına bak bakalım aynı mı ? .. tabii ki değil ama sorun olmuyor değil mi ? .. yani sorun başka, EN İYİ İHTİMAL ustanız şizofren .. kim bilir ne taktı, nasıl montaj yaptı, sana nasıl açıklamayı planladı da açıkladı .. yok yani, takarken anlar zaten adam USTA olsa " ulan burada bir tuhaflık var " der ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------



Bunlara ek olarak "uyumlu/muadil" balata konusunda bir link daha vereyim ; https://www.hepsiburada.com/ebc-ebc-yari-sinterli-balata-fa496v-arka-cbr-250-r-nc-750-s-x-cbr-650-fa-cb-650-gw-250-inazuma-arka-kawasaki-z-800-arka-306-p-HBV00000SZ21J

Mesela bu balata Cbr250 için de uygundur, Nc 750 için de hatta Cbr 650F için de ... zaten dediğim gibi kitapçıklarında bu bilgiler yazar ..

Ama merak ettim ve yüzlerce ürüne baktım; sonra da bir şeyi fark ettim. Muhtemelen ustan "Gold" diye bir marka kullanmış (86 x 40 x 6,4) onun da ölçüsü biraz değişik .. adamın yüzlerce alternatif ve muadil ürün arasından sana o ürünü bulması da ayrı bir mucize ..

https://www.brnmotor.com.tr/urun/honda-cbr-250r-2011-model-arka-fren-balatasi-306-ad-serisi

FINAL; Gold'un da günahını almayayım, bunun da ölçüsü (86 x 40 x 9,4) imiş .. bariz ustan uyumsuz bir balata takmış, ya da başka bir motosiklete ait balata takmış, Cbr 250'nin internette Cbr500'e uymayacak tek bir balatası bile yok ...

Cyan
03 Aralık 2021, 11:19
Ya @Gökhan_Aygün boş ver; arkadaş arkada 160 boyu olmayan Pilot Street bile takmış CBR500R motoruna zaten. Balatasını da CG balatası takmışlardır ne olacak? :P

Devilzplectr
03 Aralık 2021, 22:15
Ya @Gökhan_Aygün boş ver; arkadaş arkada 160 boyu olmayan Pilot Street bile takmış CBR500R motoruna zaten. Balatasını da CG balatası takmışlardır ne olacak? :P

pilot power olacaktı dalga geçmenizin lüzmu yok teknik konuda bilgisizim yanlış yazmış bulundum o kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------


Cbr 250 balatası da gayet iyi uyar, zaten ön taraf için de Nissin kaliper kullanmıyorsan, tam gerekli boyutta bir balatan ön taraf için de yok demektir .. bunlar sorunun sebebi değil yani, zaten herkes balata işinde "muadil" ürün kullanır, ustan değişik biri belli ki çözemedim

https://www.motostok.com/honda-cbr-250-r-11--galfer-fd103g1371-arka-fren-balatasi-14733 / https://www.motostok.com/honda-cbr-500-r-13--galfer-fd266g1370-on-fren-balatasi-11795

Yukarıdaki ürünün boyutu " 86 x 40,2 x 10,6 " mesela .. gerçi bu kadar yazdım da bunların zaten kitapçığı var "şu şu şu modeller ile uyumludur " diye, benim merdiven altı ustamda bile vardı ..

Ek ; Ön taraf için orijinal balata ölçün " 102 * 40,0 * 11,5 " .. ama taktığına bak bakalım aynı mı ? .. tabii ki değil ama sorun olmuyor değil mi ? .. yani sorun başka, EN İYİ İHTİMAL ustanız şizofren .. kim bilir ne taktı, nasıl montaj yaptı, sana nasıl açıklamayı planladı da açıkladı .. yok yani, takarken anlar zaten adam USTA olsa " ulan burada bir tuhaflık var " der ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------



Bunlara ek olarak "uyumlu/muadil" balata konusunda bir link daha vereyim ; https://www.hepsiburada.com/ebc-ebc-yari-sinterli-balata-fa496v-arka-cbr-250-r-nc-750-s-x-cbr-650-fa-cb-650-gw-250-inazuma-arka-kawasaki-z-800-arka-306-p-HBV00000SZ21J

Mesela bu balata Cbr250 için de uygundur, Nc 750 için de hatta Cbr 650F için de ... zaten dediğim gibi kitapçıklarında bu bilgiler yazar ..

Ama merak ettim ve yüzlerce ürüne baktım; sonra da bir şeyi fark ettim. Muhtemelen ustan "Gold" diye bir marka kullanmış (86 x 40 x 6,4) onun da ölçüsü biraz değişik .. adamın yüzlerce alternatif ve muadil ürün arasından sana o ürünü bulması da ayrı bir mucize ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------



https://www.brnmotor.com.tr/urun/honda-cbr-250r-2011-model-arka-fren-balatasi-306-ad-serisi

FINAL; Gold'un da günahını almayayım, bunun da ölçüsü (86 x 40 x 9,4) imiş .. bariz ustan uyumsuz bir balata takmış, ya da başka bir motosiklete ait balata takmış, Cbr 250'nin internette Cbr500'e uymayacak tek bir balatası bile yok ...

hocam bilgilendirme için çok sağol brenta'nın bi balatasını kullandı ama kutu elimde değil modelini yazamayacağım ama kutunun arkasına 250r diye etiket yapıştırmışlardı. https://www.hepsiburada.com/brenta-arka-fren-balatasi-honda-cbr-250-pm-HB00000POIMZ sanırım bu balata

Gökhan_Aygün
03 Aralık 2021, 23:07
pilot power olacaktı dalga geçmenizin lüzmu yok teknik konuda bilgisizim yanlış yazmış bulundum o kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------



hocam bilgilendirme için çok sağol brenta'nın bi balatasını kullandı ama kutu elimde değil modelini yazamayacağım ama kutunun arkasına 250r diye etiket yapıştırmışlardı. https://www.hepsiburada.com/brenta-arka-fren-balatasi-honda-cbr-250-pm-HB00000POIMZ sanırım bu balata

Kardeşim, bunun da ölçüsü 86,1 x 39,9 x 9,0 olarak gösteriyor, yani; yine hayati bir sorun gözükmüyor. Ben sert bastığın için ABSyi devreye soktuğunu düşünüyorum, bahsettiğin ses ABS ise, balata ile alakalı olduğunu sanmıyorum ama gösterdiğin ürün de global piyasada 7$ - 8$'lık ürün.

İnternette'de (aynı kodu taşıyan ürün) farklı farklı ölçü bilgileri ile satışa girmiş, hatta bir parçasının farklı diğer parçasının ise çok çok farklı ölçü bilgileri falan mevcut? Bana güven vermedi.

Sen iyisi mi Ebc, Galfer ya da Gold falan kullan, zaten bahsettiğin Ebc balatanın global kullanıcıları 3000 km sonra 6000 km sonra bittiğinden bahsetmiş.

Devilzplectr
04 Aralık 2021, 00:07
Kardeşim, bunun da ölçüsü 86,1 x 39,9 x 9,0 olarak gösteriyor, yani; yine hayati bir sorun gözükmüyor. Ben sert bastığın için ABSyi devreye soktuğunu düşünüyorum, bahsettiğin ses ABS ise, balata ile alakalı olduğunu sanmıyorum ama gösterdiğin ürün de global piyasada 7$ - 8$'lık ürün.

İnternette'de (aynı kodu taşıyan ürün) farklı farklı ölçü bilgileri ile satışa girmiş, hatta bir parçasının farklı diğer parçasının ise çok çok farklı ölçü bilgileri falan mevcut? Bana güven vermedi.

Sen iyisi mi Ebc, Galfer ya da Gold falan kullan, zaten bahsettiğin Ebc balatanın global kullanıcıları 3000 km sonra 6000 km sonra bittiğinden bahsetmiş.

dediğiniz markalardan alıcam yüksek ihtimal. ucuza kaçtığıma bin pişmanım. usta sıkıntı olmaz diyince tak geç dedim direk bu taktığımız abs uyumlu değilmiş diyip aynı markanın senin motor için uyumlu olanını sipariş verdim dedi ama taktırsam mı bilemedim. yeni balata alacağız mecbur gibi duruyor. yine aynı sorun olursa da bi dahada uğramam zaten aynı yere

Devilzplectr
06 Aralık 2021, 18:29
https://www.hepsiburada.com/honda-cbr-500-r-disk-brenta-fren-arka-balata-2013-2017-pm-HB00000IAPMS
evet bu balatayla değiştirdiler ve aynı problem devam ediyor sıkıntı yok diyor usta bana biraz kullanman gerek kullandıkça düzelir dedi umarım dediği gibi olur