PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Unuversal Gösterge Saati Bağlantı Sorunu.



emremm
18 Kasım 2021, 02:21
Arkadaşlar merhaba.

Sormak istediğim bir sorum var. Şimdi bir motosikleti Cafe Racer a çevirme aşamasındayım. Kendi orjinal gösterge saati arızalı idi. Kendi gösterge saatini söktüm. Bağlantılarını öğrenmek için Amozondan unuversal bir gösterge getirdim.

Fakat takıldığım bazı bağlantı noktaları oldu size altta orjinal göstergenin fonksiyon bağlantılarını ve universal göstergenin fonksiyon bağlantılarını fotoğrafını çektim.

Daha önce bağlayan varsa bunların hangisi hangisine karşılık gelecek.

https://i.hizliresim.com/gq54xo3.JPG (https://www.hizliresim.com/gq54xo3)

https://i.hizliresim.com/soxo9j3.jpg (https://www.hizliresim.com/soxo9j3)

https://i.hizliresim.com/7gxd11w.jpg (https://www.hizliresim.com/7gxd11w)

berk_cglr
18 Kasım 2021, 08:35
ducati monster serisinde immobilizer ecu gösterge ortak çalıştığı için gösterge değişimi olmuyor ya da millet kabloları uzatıp sele altına orjinali koyup universal göstergeyi görünür yere takıyordu belki sizde de aynı olay olabilir çünkü bu göstergeler karbüratörlü motorlarda çalışıcak gibi basit bir sisteme sahip

emremm
18 Kasım 2021, 10:41
Sizin dediğinize göre göstergeyi sökünce ducati monster immobilizer den sebep çalışmıyor. Ozaman şu sonuca varabiliriz benim motosiklet göstergesiz çalıştığı için immmobilizer göstergeye bağlı değil.

Benim kafama takılan şey ilk fotoğrafra 249s ile universal göstergenin hangisi hangisine karşılık gelecek.

Şöyle dahada açıklayıcı olayım.

GEARS N = GN
GEARS 1 = G1
GEARS 2 = G2
GEARS 3 = G3
GEARS 4 = G4
GEARS 5 = G5
GEARS 6 = G6

FUEL LEVEL = FUELI
EFI = MULFONCTION LIGHT
ABS = ABS

Gibisinden fakat geri kalanlarını çözemedim.

Thracian
18 Kasım 2021, 11:17
Çözebildiklerimi yazayım;
ROTATION RATE : Rev (Devir Göstergesi)
SIGNAL LEFT : TL (Turn Left)
SIGNAL RIGHT: TR (Turn Right)
CATHODE - : GND (Bu gösterge lambaları için topraklama yada akü (-) kutup başı.Ama yüzde yüz emin değilim.Siyah kablo olması gerekli.
SPEED + /SPEED SİGNAL : Bunlardan ikisinden birinin hız göstergesi olması gerekli SPD ye bağlanacak.
HIGH BEAM : HB (Uzun far)

Bunların dışında sizin göstergedeki
-EOL : Engine Oil Level.Yani yağ ışığı seviye göstergesi ama yeni göstergede nereye gelecek bilmiyorum.
-Göstergeye giden kırmızı kablo genelde gösterge lambalarına enerji vermek için akü (+)olur.

Şimdilik çözebildiklerim bu kadar.

emremm
18 Kasım 2021, 11:46
Çözebildiklerimi yazayım;
ROTATION RATE : Rev (Devir Göstergesi)
SIGNAL LEFT : TL (Turn Left)
SIGNAL RIGHT: TR (Turn Right)
CATHODE - : GND (Bu gösterge lambaları için topraklama yada akü (-) kutup başı.Ama yüzde yüz emin değilim.Siyah kablo olması gerekli.
SPEED + /SPEED SİGNAL : Bunlardan ikisinden birinin hız göstergesi olması gerekli SPD ye bağlanacak.
HIGH BEAM : HB (Uzun far)

Bunların dışında sizin göstergedeki
-EOL : Engine Oil Level.Yani yağ ışığı seviye göstergesi ama yeni göstergede nereye gelecek bilmiyorum.
-Göstergeye giden kırmızı kablo genelde gösterge lambalarına enerji vermek için akü (+)olur.

Şimdilik çözebildiklerim bu kadar.

Teşekkür ederim.

GEARS N = GN
GEARS 1 = G1
GEARS 2 = G2
GEARS 3 = G3
GEARS 4 = G4
GEARS 5 = G5
GEARS 6 = G6

FUEL LEVEL = FUELI
EFI = MULFONCTION LIGHT
ABS = ABS
ROTATION RATE = REV
SIGNAL LEFT = TL
SIGNAL RIGHT = TR
CATHODE- = GND ( Çinliler bunu yeşil kablo yapıyorlar ) Çin haricinde herkes de siyah kablodur.
SPEED+ SPEED SIGNAL = SPD fakat bunu üstüne takınca denemem lazım muhtemelen speed+ dediği 12 volt speed signal dediği spd ye bağlanacak.
HIGH BEAM = HB

EOL : Engine Oil Level (Bu unuversal göstergede yok o yüzden bir led ile yapacağım.


Bunlar haricinde zaten kalan

IGN = Muhtemelen boş vitesin ayrı bir ledi vardı o. Bakalım onuda deneyip göreceğim.
KEY = MUHTMELEN KONTAK ANAHTARI
KEY_ECU = MUHTEMELEN TRİP METREYİ DEĞİŞTİREN TUŞ.

Bu üçü haricinde bağlayayım inşallah bir sorun çıkmaz. Ondan sonra boşta kalanları çözmeye çalışayayım.

Teşekkür ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.

gurcanozturk
18 Kasım 2021, 11:55
Teşekkür ederim.

GEARS N = GN
GEARS 1 = G1
GEARS 2 = G2
GEARS 3 = G3
GEARS 4 = G4
GEARS 5 = G5
GEARS 6 = G6

FUEL LEVEL = FUELI
EFI = MULFONCTION LIGHT
ABS = ABS
ROTATION RATE = REV
SIGNAL LEFT = TL
SIGNAL RIGHT = TR
CATHODE- = GND ( Çinliler bunu yeşil kablo yapıyorlar ) Çin haricinde herkes de siyah kablodur.
SPEED+ SPEED SIGNAL = SPD fakat bunu üstüne takınca denemem lazım muhtemelen speed+ dediği 12 volt speed signal dediği spd ye bağlanacak.
HIGH BEAM = HB

EOL : Engine Oil Level (Bu unuversal göstergede yok o yüzden bir led ile yapacağım.


Bunlar haricinde zaten kalan

IGN = Muhtemelen boş vitesin ayrı bir ledi vardı o. Bakalım onuda deneyip göreceğim.
KEY = MUHTMELEN KONTAK ANAHTARI
KEY_ECU = MUHTEMELEN TRİP METREYİ DEĞİŞTİREN TUŞ.

Bu üçü haricinde bağlayayım inşallah bir sorun çıkmaz. Ondan sonra boşta kalanları çözmeye çalışayayım.

Teşekkür ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.

IGN = Ignition (Kontak)

emremm
18 Kasım 2021, 13:47
IGN = Ignition (Kontak)

Peki sizce Igniton kontak mı, ateşleme on of düğmesi mi.?

Teşekkür ediyorum bu arada sizede. IGN hiç aklıma gelmemişti.

gurcanozturk
18 Kasım 2021, 13:51
Peki sizce Igniton kontak mı, ateşleme on of düğmesi mi.?

Teşekkür ediyorum bu arada sizede. IGN hiç aklıma gelmemişti.

Uuu guzel soru, ben de emin olamadim ama muhtemelen kontak. Kill-switch icin ignition kelimesini kullanmazdim ben.