fedheden
13 Kasım 2021, 11:00
Merhabalar, aranıza yeni katıldım. 21 yaşında üniversite öğrencisiyim yıllardır motokuryelik yapıyorum ve hayalim olan kendi motosikletimi aldım yaklaşık 2 ay önce.
Motosikletim 2018 model 2020 trafiğe çıkışlı RKS Titanic 150S. Aldığımda 7700KM'deydi şuan 9000'i yeni devirdim.
Aldığım satıcı bana motorun ufak bir subap ayarı istediğini ancak çok problem olmadığını söyledi. Piyasanın bir tık aşağısına aldığım için çok dert etmedim. Motordaki başlıca sorunlar şu şekilde;
-> Motoru sabah çalıştırdığımda (nadirende olsa) içerideki bam-güm sesleri eşliğinde kadran tamamen açıp kapanarak marşı biraz uzun çevirerek çalışıyor. %90 tek marş yer ama. (Kadranın kendini sıfırlaması ve marş tuşuna basmama rağmen marşı çevirmemesinden dolayı aküden olduğunu zannediyorum.)
-> Atıyorum 4. vites 5 bin devirlerde sabit giderken aniden hızlanmam gerekiyor ve gazı köklemeden ama hızlıca çevirerek dip gaz seviyesine geldiğimde 7 bin devir seviyelerinde gaz saniyelik kesilip kesilip geri geliyor. Bunu 2-3 kere yapıp yeniden stabil şekilde hızlanmaya devam ediyor. Her viteste, her devirde yapıyor bunu nadirende olsa. Elim dip gazda sabit ama sanki gazı açıp kapatmışım gibi tepki veriyor. (Subap ayarndan olduğunu zannediyorum)
-> Cold startlarda her zaman en azından 1 dakika civarı pistonların rölantide yağlanmasını bekleyip öyle gaz veririm ben her zaman. Bu süreyi bekledikten sonra vites boşta bile olsa en ufak bir gaza dokunmamda stop ediyor ve motor ısınmadan rölantide genellike durmuyor. Ya elim sürekli gazda olcak hafif hafif gaz vericem yada ısınana kadar jikleyi çeviricem. Hep yapmıyor ama 10 çalışmadan 6sında başıma geliyor.
-> Seyir halindeyken anlamdıramadığım bir ses var. Saniyede bir gelen vik vik sesi gibi birşey. Birşeyler ötüyor resmen biryerlerde. Durunca ses kesiliyor sadece seyir halindeyken alabiliyorum.
-> 10-15km civarı bir yolculuktan geldiğimde motor alev topuna dönüyor resmen. İçinde bulunduğumuz mevsim malumunuz havalar iyice soğudu titreyerek motorsiklet kullanıyoruz resmen. Buna rağmen motorun herhangibir yerinde elinizi 1 saniyeden fazla tutmanız hemen hemen imkansız. Öyle ki kırmızı ışıkta dururken bile sıcaklık kaskın içinden yüzüme vuruyor resmen. Stop edip motordan iniyorum uzaklaşmama rağmen eğer hava rüzgarlıysa ve rüzgar bana doğru esiyorsa motorun o sıcak havasını yaklaşık 5 metreden hissediyorum.
-> Bazen vites değiştirmek istediğimde motor bana ana bacı kayıyor sanırım. Sakin kullanımı olan biriyim, hatatatata diye redlineda debriyaj tokatlayarak vites değiştirmem. 5-6 bin devirde eğer bir üst vites varsa oraya çıkarım. Atıyorum hızım stabil 50 ise 50'yle giderken bile düşük devirde seyretmek için 5. viteste seyir ederim motoru yormamak adına. Bunlara rağmen özellikle vites düşürürken bam-güm-pat-çat-çut sesleri eşliğinde vites küçültüyorum bazen. Nadirende olsa boştayken vitese geçmiyor ancak gaz vererek tekrar denediğimde geçirebiliyorum.
Hepsi teker teker bakıldığında ufak ama genele baktığımızda acil çözülmesi gereken sorunlar gibi. Elime geçen ilk parada yağ-yağ filtresi zincir gibi bakımlarını yapıcam ancak yeni aldığım için bu bakımlarda hangi yağ kaç litre kullanılmalı vs gibi bi bilgim yok. Bu konudada yardımcı olursanız sevinirim.
Ayrıca izmirde güvenilir, uygun, işini dürüst ve sağlam yapan bildiğiniz bir usta varsa seve seve giderim. Biraz uzun yazdım, değerli vaktiniz ve görüşleriniz için çok teşşekkürler :)
Motosikletim 2018 model 2020 trafiğe çıkışlı RKS Titanic 150S. Aldığımda 7700KM'deydi şuan 9000'i yeni devirdim.
Aldığım satıcı bana motorun ufak bir subap ayarı istediğini ancak çok problem olmadığını söyledi. Piyasanın bir tık aşağısına aldığım için çok dert etmedim. Motordaki başlıca sorunlar şu şekilde;
-> Motoru sabah çalıştırdığımda (nadirende olsa) içerideki bam-güm sesleri eşliğinde kadran tamamen açıp kapanarak marşı biraz uzun çevirerek çalışıyor. %90 tek marş yer ama. (Kadranın kendini sıfırlaması ve marş tuşuna basmama rağmen marşı çevirmemesinden dolayı aküden olduğunu zannediyorum.)
-> Atıyorum 4. vites 5 bin devirlerde sabit giderken aniden hızlanmam gerekiyor ve gazı köklemeden ama hızlıca çevirerek dip gaz seviyesine geldiğimde 7 bin devir seviyelerinde gaz saniyelik kesilip kesilip geri geliyor. Bunu 2-3 kere yapıp yeniden stabil şekilde hızlanmaya devam ediyor. Her viteste, her devirde yapıyor bunu nadirende olsa. Elim dip gazda sabit ama sanki gazı açıp kapatmışım gibi tepki veriyor. (Subap ayarndan olduğunu zannediyorum)
-> Cold startlarda her zaman en azından 1 dakika civarı pistonların rölantide yağlanmasını bekleyip öyle gaz veririm ben her zaman. Bu süreyi bekledikten sonra vites boşta bile olsa en ufak bir gaza dokunmamda stop ediyor ve motor ısınmadan rölantide genellike durmuyor. Ya elim sürekli gazda olcak hafif hafif gaz vericem yada ısınana kadar jikleyi çeviricem. Hep yapmıyor ama 10 çalışmadan 6sında başıma geliyor.
-> Seyir halindeyken anlamdıramadığım bir ses var. Saniyede bir gelen vik vik sesi gibi birşey. Birşeyler ötüyor resmen biryerlerde. Durunca ses kesiliyor sadece seyir halindeyken alabiliyorum.
-> 10-15km civarı bir yolculuktan geldiğimde motor alev topuna dönüyor resmen. İçinde bulunduğumuz mevsim malumunuz havalar iyice soğudu titreyerek motorsiklet kullanıyoruz resmen. Buna rağmen motorun herhangibir yerinde elinizi 1 saniyeden fazla tutmanız hemen hemen imkansız. Öyle ki kırmızı ışıkta dururken bile sıcaklık kaskın içinden yüzüme vuruyor resmen. Stop edip motordan iniyorum uzaklaşmama rağmen eğer hava rüzgarlıysa ve rüzgar bana doğru esiyorsa motorun o sıcak havasını yaklaşık 5 metreden hissediyorum.
-> Bazen vites değiştirmek istediğimde motor bana ana bacı kayıyor sanırım. Sakin kullanımı olan biriyim, hatatatata diye redlineda debriyaj tokatlayarak vites değiştirmem. 5-6 bin devirde eğer bir üst vites varsa oraya çıkarım. Atıyorum hızım stabil 50 ise 50'yle giderken bile düşük devirde seyretmek için 5. viteste seyir ederim motoru yormamak adına. Bunlara rağmen özellikle vites düşürürken bam-güm-pat-çat-çut sesleri eşliğinde vites küçültüyorum bazen. Nadirende olsa boştayken vitese geçmiyor ancak gaz vererek tekrar denediğimde geçirebiliyorum.
Hepsi teker teker bakıldığında ufak ama genele baktığımızda acil çözülmesi gereken sorunlar gibi. Elime geçen ilk parada yağ-yağ filtresi zincir gibi bakımlarını yapıcam ancak yeni aldığım için bu bakımlarda hangi yağ kaç litre kullanılmalı vs gibi bi bilgim yok. Bu konudada yardımcı olursanız sevinirim.
Ayrıca izmirde güvenilir, uygun, işini dürüst ve sağlam yapan bildiğiniz bir usta varsa seve seve giderim. Biraz uzun yazdım, değerli vaktiniz ve görüşleriniz için çok teşşekkürler :)