Barbarouses
06 Ağustos 2021, 14:28
Merhaba,
yaşadığım talihsizlik sonrası görüşlerinizi almak istedim.
2000 km önce yakın arkadaşımdan 2016 model abssiz Yamaha MT-25 almıştım. Geçtiğimiz Perşembe günü önüme bir çocuğun çıkmasıyla ön lastiği kilitledim ve düştüm. O güne kadar motosiklette en ufak bi sorun dahi yoktu. Motoru kaldırdığımda yere akan herhangi bir şey yoktu. Zaten çok düşük bir süratte düştüğüm için sadece sağ koruma demiri ve gidon biraz yamulmuştu. Motosikletin çalışmasında herhangi bir problem olmadığından yoluma devam ettim. Fakat radyatörün önünde koruma demiri olmasına rağmen, radyatör tam orta-üst kısımdan patlamış ve baya su akıtmış. Ben bunu fark etmeden motoru yaklaşık 25-30 km kadar kullandım.
Bu süreçte motorun hararet ibresi 5/6'ya kadar gelince kontağı kapatıp sürükleyerek Gaziemir'de özel bir servise götürdüm. Hararet kesinlikle 6/6'ya gelmedi ve hararet ışığı yanmadı. Motor zaten yağ bakımına gireceği için yağ, yağ filtresi, antifiriz, fren sıvılarını alıp motorla birlikte teslim ettim.
Usta bakım ve tamirata başlamadan önce conta ve silindir kapağının yanmış olabileceğini, bu durumda yeni conta ile birlikte silindir kapağının taşlanması gerekebileceğini söyledi. Ek olarak tam olarak söylediğini hatırlayamıyorum ama galiba biraz basınç kaybı var gibi bir şey de dedi. Daha sonra usta radyatördeki patlağı alüminyum kaynak yaparak sorunu giderdi. Kısa bir test sürüşüne çıktı ve motorda herhangi bir sorun olmadığını, motoru açmaya gerek olmadığını söyleyince teslim aldım ve 15 km ötedek evime döndüm. Motoru şehir içinde yaklaşık 40 km daha kullandım ancak neredeyse hiç zorlamadım. Bu süreçte trafikte de kaldı ancak hararet yapmadı, yani sorun çözülmüş, bir problem gözükmüyordu. Yağ ve suda bir eksiklik veya bozulma da gözükmedi.
Bu sabah Buca otobanından Gaziemir'e doğru yol alırken yavaş yavaş hızlanmayı denedim, çok rahat bir şekilde 5. viteste 150 'lere çıkan motorun gücü 125'ten sonra bıçak gibi kesildi ve yavaşlamaya başladı. Hızlı bir şekilde vites düşürüp kendimi emniyet şeridine attım. Gazı tamamen bırakınca motor sustu. Bir kaç kez marşa basmama rağmen çalışmadı. Marş ile beraber gaz verdiğimde güçsüz bir şekilde çalıştı fakat bırakır bırakmaz yine stop etti.
Ustayı bulunduğum yere çağırdığımda motoru gaz vererek çalıştırdı, diğer eliyle de egsozu kapatır gibi yaptı. Egsoz kısmından yoğun bir şekilde benzin kokusu geliyordu. Muhtemel bir benzin enjeksiyon arızasından söz etti.
Motor şu anda ustada ve herhangi bir işlem yapılmadı. Sizin bu durum hakkında bir görüşünüz var mı, sorun neyden kaynaklanabilir ve maliyeti ne olabilir?
Çok uzun yazdım affedin lütfen.
yaşadığım talihsizlik sonrası görüşlerinizi almak istedim.
2000 km önce yakın arkadaşımdan 2016 model abssiz Yamaha MT-25 almıştım. Geçtiğimiz Perşembe günü önüme bir çocuğun çıkmasıyla ön lastiği kilitledim ve düştüm. O güne kadar motosiklette en ufak bi sorun dahi yoktu. Motoru kaldırdığımda yere akan herhangi bir şey yoktu. Zaten çok düşük bir süratte düştüğüm için sadece sağ koruma demiri ve gidon biraz yamulmuştu. Motosikletin çalışmasında herhangi bir problem olmadığından yoluma devam ettim. Fakat radyatörün önünde koruma demiri olmasına rağmen, radyatör tam orta-üst kısımdan patlamış ve baya su akıtmış. Ben bunu fark etmeden motoru yaklaşık 25-30 km kadar kullandım.
Bu süreçte motorun hararet ibresi 5/6'ya kadar gelince kontağı kapatıp sürükleyerek Gaziemir'de özel bir servise götürdüm. Hararet kesinlikle 6/6'ya gelmedi ve hararet ışığı yanmadı. Motor zaten yağ bakımına gireceği için yağ, yağ filtresi, antifiriz, fren sıvılarını alıp motorla birlikte teslim ettim.
Usta bakım ve tamirata başlamadan önce conta ve silindir kapağının yanmış olabileceğini, bu durumda yeni conta ile birlikte silindir kapağının taşlanması gerekebileceğini söyledi. Ek olarak tam olarak söylediğini hatırlayamıyorum ama galiba biraz basınç kaybı var gibi bir şey de dedi. Daha sonra usta radyatördeki patlağı alüminyum kaynak yaparak sorunu giderdi. Kısa bir test sürüşüne çıktı ve motorda herhangi bir sorun olmadığını, motoru açmaya gerek olmadığını söyleyince teslim aldım ve 15 km ötedek evime döndüm. Motoru şehir içinde yaklaşık 40 km daha kullandım ancak neredeyse hiç zorlamadım. Bu süreçte trafikte de kaldı ancak hararet yapmadı, yani sorun çözülmüş, bir problem gözükmüyordu. Yağ ve suda bir eksiklik veya bozulma da gözükmedi.
Bu sabah Buca otobanından Gaziemir'e doğru yol alırken yavaş yavaş hızlanmayı denedim, çok rahat bir şekilde 5. viteste 150 'lere çıkan motorun gücü 125'ten sonra bıçak gibi kesildi ve yavaşlamaya başladı. Hızlı bir şekilde vites düşürüp kendimi emniyet şeridine attım. Gazı tamamen bırakınca motor sustu. Bir kaç kez marşa basmama rağmen çalışmadı. Marş ile beraber gaz verdiğimde güçsüz bir şekilde çalıştı fakat bırakır bırakmaz yine stop etti.
Ustayı bulunduğum yere çağırdığımda motoru gaz vererek çalıştırdı, diğer eliyle de egsozu kapatır gibi yaptı. Egsoz kısmından yoğun bir şekilde benzin kokusu geliyordu. Muhtemel bir benzin enjeksiyon arızasından söz etti.
Motor şu anda ustada ve herhangi bir işlem yapılmadı. Sizin bu durum hakkında bir görüşünüz var mı, sorun neyden kaynaklanabilir ve maliyeti ne olabilir?
Çok uzun yazdım affedin lütfen.