PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT-25 2016 Hararet, Güç Kesintisi ve Stop Etme



Barbarouses
06 Ağustos 2021, 14:28
Merhaba,
yaşadığım talihsizlik sonrası görüşlerinizi almak istedim.

2000 km önce yakın arkadaşımdan 2016 model abssiz Yamaha MT-25 almıştım. Geçtiğimiz Perşembe günü önüme bir çocuğun çıkmasıyla ön lastiği kilitledim ve düştüm. O güne kadar motosiklette en ufak bi sorun dahi yoktu. Motoru kaldırdığımda yere akan herhangi bir şey yoktu. Zaten çok düşük bir süratte düştüğüm için sadece sağ koruma demiri ve gidon biraz yamulmuştu. Motosikletin çalışmasında herhangi bir problem olmadığından yoluma devam ettim. Fakat radyatörün önünde koruma demiri olmasına rağmen, radyatör tam orta-üst kısımdan patlamış ve baya su akıtmış. Ben bunu fark etmeden motoru yaklaşık 25-30 km kadar kullandım.
Bu süreçte motorun hararet ibresi 5/6'ya kadar gelince kontağı kapatıp sürükleyerek Gaziemir'de özel bir servise götürdüm. Hararet kesinlikle 6/6'ya gelmedi ve hararet ışığı yanmadı. Motor zaten yağ bakımına gireceği için yağ, yağ filtresi, antifiriz, fren sıvılarını alıp motorla birlikte teslim ettim.

Usta bakım ve tamirata başlamadan önce conta ve silindir kapağının yanmış olabileceğini, bu durumda yeni conta ile birlikte silindir kapağının taşlanması gerekebileceğini söyledi. Ek olarak tam olarak söylediğini hatırlayamıyorum ama galiba biraz basınç kaybı var gibi bir şey de dedi. Daha sonra usta radyatördeki patlağı alüminyum kaynak yaparak sorunu giderdi. Kısa bir test sürüşüne çıktı ve motorda herhangi bir sorun olmadığını, motoru açmaya gerek olmadığını söyleyince teslim aldım ve 15 km ötedek evime döndüm. Motoru şehir içinde yaklaşık 40 km daha kullandım ancak neredeyse hiç zorlamadım. Bu süreçte trafikte de kaldı ancak hararet yapmadı, yani sorun çözülmüş, bir problem gözükmüyordu. Yağ ve suda bir eksiklik veya bozulma da gözükmedi.

Bu sabah Buca otobanından Gaziemir'e doğru yol alırken yavaş yavaş hızlanmayı denedim, çok rahat bir şekilde 5. viteste 150 'lere çıkan motorun gücü 125'ten sonra bıçak gibi kesildi ve yavaşlamaya başladı. Hızlı bir şekilde vites düşürüp kendimi emniyet şeridine attım. Gazı tamamen bırakınca motor sustu. Bir kaç kez marşa basmama rağmen çalışmadı. Marş ile beraber gaz verdiğimde güçsüz bir şekilde çalıştı fakat bırakır bırakmaz yine stop etti.

Ustayı bulunduğum yere çağırdığımda motoru gaz vererek çalıştırdı, diğer eliyle de egsozu kapatır gibi yaptı. Egsoz kısmından yoğun bir şekilde benzin kokusu geliyordu. Muhtemel bir benzin enjeksiyon arızasından söz etti.

Motor şu anda ustada ve herhangi bir işlem yapılmadı. Sizin bu durum hakkında bir görüşünüz var mı, sorun neyden kaynaklanabilir ve maliyeti ne olabilir?
Çok uzun yazdım affedin lütfen.

Senolince
06 Ağustos 2021, 20:26
merhaba öncelikle forumdan cevap beklememeni öneririrm cünkü bir haftadan önce cevap gelceğini sanmıyorum konuna, senin sorununa gelecek olursak düşme sonucu kendini belli etmeyen fakat sonradan ortaya cıkmayan bir yakıt sistemi arızası gibi duruyor yinede sökülmeden belli olmaz geçmiş olsun.

Barbarouses
06 Ağustos 2021, 22:41
Arkadaşlar ustanın yanına gittim. iki buji de bu şekilde yanmış. Ayrıca subaplara da vurmuş olabileceğini söyledi. fakat konuya çok hakim değil gibi gelmeye başladı. geçen gün kendisine yaptırdığım buji değişiminden önce böyle bir sorun yoktu. sorunsuz kullanıyordum.
daha sonra deneme amacıyla cglere takılan bujilerden taktı ve motor çalıştı, herhangi bir tuhaf ses de yok. pazartesi düzgün, yeni buji alarak tekrar deneyecek.


https://i.hizliresim.com/jva3l6i.jpg (https://www.hizliresim.com/jva3l6i)
https://i.hizliresim.com/78env3n.jpg (https://www.hizliresim.com/78env3n)

Barbarouses
09 Ağustos 2021, 10:15
Sanırım bilgisi veya fikri olan yok. Peki motoru İzmir'de hangi tamirciye götürebilirim?
Daha önceki motorum sıfır 150 nk idi ve sürekli yetkili serviste bakım gördü. Bu yüzden tanıdığım bir tamirci yok. İşinin ehli usta tavsiyelerinizi bekliyorum.

-ZERO-
09 Ağustos 2021, 10:49
çok geçmiş olsun. bir abs ne kadar önemli olabilir adlı çalışma olmuş resmen.
dostum yetkili servisten şaşma. üç kuruş fazla versen de 5 kuruşluk zarardan korur seni.

Barbarouses
09 Ağustos 2021, 10:55
haklısın, ucuz etin yahnisi yavan olur atasözünün canlı şahidiyim.

ulkerhan
09 Ağustos 2021, 11:24
3. sanayinin orada izmoto var. oraya götür veya, oradan orijinal bujisini alıp başka birine değiştirt. büyük olasılıkla takılan bujiler sahteydi yada uyumsuzdu.

oxus
09 Ağustos 2021, 15:36
buji değişimini bekleyin eğer arıza halen devam ediyorsa ve konuya hakim değilseniz yetkili Yamaha servisine götürün. fazla ücret ödeyeceğiniz aşikar ama yapılan iş garantili olacak ve önemlisi doğru teşhis konulacaktır.

Barbarouses
24 Ağustos 2021, 15:03
Konuyu güncelliyorum. Arkadaş bakım için bana yanlış model buji vermiş. Bu sebeple bujiler yanmış ve yolda kalmışım. Orjinalleri ile değişince yolda kalma, çalışmama sorunu çözüldü.

Fakat radyatörün patlamasının akabinde yaşanan hararet sonucu üst kapak contasının yanmış olabileceğinden şüpheliyim. Radyatör kapağını açtığımda içinden bu şekilde çamurlaşmış katı bir şey çıkmıştı.

https://i.hizliresim.com/7syhfao.jpg (https://www.hizliresim.com/7syhfao)
(yedek su deposunun kenarından çıkan çamurlaşmış su)

https://i.hizliresim.com/8j2q7yl.jpg (https://www.hizliresim.com/8j2q7yl)
(radyatördeki suyun üzerindeki hafif yağ katmanı, radyatör kapağına yapışmış çamurlaşmış su)

https://i.hizliresim.com/3e47iil.jpg (https://www.hizliresim.com/3e47iil)
(radyatör kapağına yapışmış çamurlaşmış su)

Sürekli bu kadar yoğunlukta değil ama hemen hemen her kontrolde bu çamurlaşmış su yine oluşuyor. Kazadan sonra 500 km kadar kullandım. Biraz da soğutma suyu azalması olmuş, üstüne su eklemesi yaptım.


Motorun gidişinde, sesinde herhangi bir sıra dışı durum yok. Sık sık su ve yağı kontrol ediyorum.
Beyaz duman atma yok.
Motor yağında artma, azalma yok.

Sizin görüşünüz nedir, motoru tekrar tamire bırakmadan önce görüşlerinizi almak istedim.

kdiner
24 Ağustos 2021, 17:05
Konuyu güncelliyorum. Arkadaş bakım için bana yanlış model buji vermiş. Bu sebeple bujiler yanmış ve yolda kalmışım. Orjinalleri ile değişince yolda kalma, çalışmama sorunu çözüldü.

Fakat radyatörün patlamasının akabinde yaşanan hararet sonucu üst kapak contasının yanmış olabileceğinden şüpheliyim. Radyatör kapağını açtığımda içinden bu şekilde çamurlaşmış katı bir şey çıkmıştı.

https://i.hizliresim.com/7syhfao.jpg (https://www.hizliresim.com/7syhfao)
(yedek su deposunun kenarından çıkan çamurlaşmış su)

https://i.hizliresim.com/8j2q7yl.jpg (https://www.hizliresim.com/8j2q7yl)
(radyatördeki suyun üzerindeki hafif yağ katmanı, radyatör kapağına yapışmış çamurlaşmış su)

https://i.hizliresim.com/3e47iil.jpg (https://www.hizliresim.com/3e47iil)
(radyatör kapağına yapışmış çamurlaşmış su)

Sürekli bu kadar yoğunlukta değil ama hemen hemen her kontrolde bu çamurlaşmış su yine oluşuyor. Kazadan sonra 500 km kadar kullandım. Biraz da soğutma suyu azalması olmuş, üstüne su eklemesi yaptım.


Motorun gidişinde, sesinde herhangi bir sıra dışı durum yok. Sık sık su ve yağı kontrol ediyorum.
Beyaz duman atma yok.
Motor yağında artma, azalma yok.

Sizin görüşünüz nedir, motoru tekrar tamire bırakmadan önce görüşlerinizi almak istedim.

Yağın renginde kremsi koyu kahve gibi oluşum var mı onu kontrol edin, elinizde ki görüntü iyi değil ha zamanla biriken tortularda olabilir veya kazadan kaynaklı suya hafif yağ bulaşmış ta olabilir gözlemleyin gerekirse servise gidip kontrol ettirin.

Ozan arıcı
24 Ağustos 2021, 17:58
Soğutma suyuna yağ karışmış gibi duruyor. Komple değişimi yapılmalı. Hatta sistemin içini özel temizleyici ile temizleyip saf su antifriz koymalısın. Ardından gözlem yapmaya devam. Dediğin gibi tek seferlik birşey olabilir.
Radyatör kapağı açık şekilde çalışırken gaz vermeyi dene. Sürekli kabarcık çıkıyor ve kabarcıklı şekilde suda ani fışkırma varsa conta yanık olabilir. Tabi bu biraz da contanın nereden yandığına göre değişebiliyor. Contanın yanık olup olmadığını test eden yerler var. Test kitini kendin de alabilirsin