Unicorn Knight
22 Haziran 2021, 12:44
Selamlar.
Birkaç hafta evvel motorun ön ve arka teker rulmanlarını değiştirdikten yaklaşık bir hafta, belki bir 10 gün kadar sonra durduk yere hız gösteegesi (Analog) ve ABS çalışmaz oldu. İlk kontak açılışında hız göstergesinin ibresi check etmek adına en sona gidip geri geliyor, yani doğrudan ibrenin kendisinden kaynaklanan bir sorun olmadığını düşünüyorum. Ayrıca yine birkaç gün evvel kısa far ve hemen altında yer alan park ampulü de çalışmamaya başladılar. Ancak ampulleri yuvadan çıkarıp kontrol ettiğimde tel kesmediklerini görüp haricen kontrol ettiğimde de çalışıyor olduklarını gördüm. Bazı yabancı forumlarda tüm bu sorunların 12 pinli bir konnektörün gevşemesi/çıkması vs gibi durumlardan kaynaklandığı söylenmiş, ancak diyagram üzerinden de baksam neden bahsediyor olduklarını anlayamadım. Eğer bunun ne olduğuna dair bir fikriniz varsa ve beni detaylı bir şekilde tarif ederek yönlendirirseniz (daha iyisi varsa görsellerle destekleyerek) minnettar kalırım.
Aslında tüm bu sorunlar ve çok daha fazlası motorumu 60000 bakım için yetkili servise götürmekten vazgeçip (akıllara zarar yükseklikte bir teklif verdi Borusan) Anadolu Yakası'nda, neredeyse Tuzla'da bulunann özel bir Enduro & Enduro Tourer servisine referansla götürmem üzerine başladı. Motoru teslim aldıktan sonra sürekli gevşeyen sürüyle vida ve onları tek tek yeniden sıkmak zorunda kalmak gibi abukluklar dersem biraz daha iyi ifade etmiş olurum sanırım nasıl bir işgüzarın eline düştüğümü.
Velhasılkelam şimdi bana bu motordan GERÇEKTEN anlayan ve alavere dalavere çevirmeyecek, ayrıca müşterisine karşı olması gerektiği gibi kibar yaklaşan (telefonda hödük hödük konuşmayan, zira Google'da BMW Motorrad'lar için yaptığım özel servis aramalarının en tepelerinde çıkan bir tanesinin sahibi aynen böyle bir hödük!) bir usta gerekiyor. Gerekiyor ki artık çıkmam gereken tatile motorumun tüm eksiğini gediğini halledip çıkabileyim, uzun yol yapabileyim.
Netice itibariyle hem eğer servise gitmeden yapabileceğim bir şey olup olmadığı hususunda yardım ve yönlendirmelerinizi, hem de bir üst paragrafta belirttiğim gibi düzgün bir BMW Motorrad özel servisi varsa oraya yönlendirmenizi rica ediyorum. Şimdiden Teşekkürler.
Birkaç hafta evvel motorun ön ve arka teker rulmanlarını değiştirdikten yaklaşık bir hafta, belki bir 10 gün kadar sonra durduk yere hız gösteegesi (Analog) ve ABS çalışmaz oldu. İlk kontak açılışında hız göstergesinin ibresi check etmek adına en sona gidip geri geliyor, yani doğrudan ibrenin kendisinden kaynaklanan bir sorun olmadığını düşünüyorum. Ayrıca yine birkaç gün evvel kısa far ve hemen altında yer alan park ampulü de çalışmamaya başladılar. Ancak ampulleri yuvadan çıkarıp kontrol ettiğimde tel kesmediklerini görüp haricen kontrol ettiğimde de çalışıyor olduklarını gördüm. Bazı yabancı forumlarda tüm bu sorunların 12 pinli bir konnektörün gevşemesi/çıkması vs gibi durumlardan kaynaklandığı söylenmiş, ancak diyagram üzerinden de baksam neden bahsediyor olduklarını anlayamadım. Eğer bunun ne olduğuna dair bir fikriniz varsa ve beni detaylı bir şekilde tarif ederek yönlendirirseniz (daha iyisi varsa görsellerle destekleyerek) minnettar kalırım.
Aslında tüm bu sorunlar ve çok daha fazlası motorumu 60000 bakım için yetkili servise götürmekten vazgeçip (akıllara zarar yükseklikte bir teklif verdi Borusan) Anadolu Yakası'nda, neredeyse Tuzla'da bulunann özel bir Enduro & Enduro Tourer servisine referansla götürmem üzerine başladı. Motoru teslim aldıktan sonra sürekli gevşeyen sürüyle vida ve onları tek tek yeniden sıkmak zorunda kalmak gibi abukluklar dersem biraz daha iyi ifade etmiş olurum sanırım nasıl bir işgüzarın eline düştüğümü.
Velhasılkelam şimdi bana bu motordan GERÇEKTEN anlayan ve alavere dalavere çevirmeyecek, ayrıca müşterisine karşı olması gerektiği gibi kibar yaklaşan (telefonda hödük hödük konuşmayan, zira Google'da BMW Motorrad'lar için yaptığım özel servis aramalarının en tepelerinde çıkan bir tanesinin sahibi aynen böyle bir hödük!) bir usta gerekiyor. Gerekiyor ki artık çıkmam gereken tatile motorumun tüm eksiğini gediğini halledip çıkabileyim, uzun yol yapabileyim.
Netice itibariyle hem eğer servise gitmeden yapabileceğim bir şey olup olmadığı hususunda yardım ve yönlendirmelerinizi, hem de bir üst paragrafta belirttiğim gibi düzgün bir BMW Motorrad özel servisi varsa oraya yönlendirmenizi rica ediyorum. Şimdiden Teşekkürler.