EUOGLU
06 Haziran 2021, 20:06
Herkeze selam. dha öncesinde başka bir aracın çarpması ile kazaya karışmıştım.
motora fazladan hasar kaydı yazdırarak 0 dan restore etmeyi uygun bulduk. baştan sona bütün işlemleri kendim yapmış bulunmaktayım. arka bahçemde toparladım. kuryelik yaptığımdan dolayı süreç 2 ay kadar sürdü.
her aşamada fotoğraf ya çekmeyi unuttum yada silindi.
öncelikle motorumuzu modifiye de etmek istediğimizden düz gidonda takmak istedik ve bunun için çıkma bir mt25 gidon yükseltme aparatı bulduk, şansa bakınki iki vida arası mesafe, motorumuzdaki mesnetteki boşluklara tam denk geldi. delik bile açmadan onu oturttuk.
orjinal gidon 22mm olduğundan crf 250 gidonu benzeri bir gidon edindik. gidon maliyeti 75 tl. gidona 4mm kütüklerin dişleri için delik açtık.
gidon:https://urun.n11.com/yedek-parca/cross-gidon-P172263858
mesnet: https://i.hizliresim.com/af0npmh.jpg (https://www.hizliresim.com/af0npmh)https://i.hizliresim.com/6t1zpd0.jpg (https://www.hizliresim.com/6t1zpd0)
sonrasinda motorumuzu dağıttık:
https://i.hizliresim.com/85x0yzc.jpg (https://www.hizliresim.com/85x0yzc)
motoru birazda "TR DE TEK" yapmak istedik. biraz sarı site ilanı gibi durdu ama
Renk olarak VW kara büyü ve kodu gözüken opak turuncuda karar kıldık.
https://i.hizliresim.com/ga27g8c.jpg (https://www.hizliresim.com/ga27g8c)
https://i.hizliresim.com/82ov57y.jpg (https://www.hizliresim.com/82ov57y)
motorumuzu boyacıya verdik. toplam boyacı nazı niyazıyla beraber 1 ay boyada durdu. kırık çıkıklar tamir edildi. boya masrafı 750tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
konunun devamı:
https://i.hizliresim.com/7l0y2b2.jpg (https://www.hizliresim.com/7l0y2b2)
https://i.hizliresim.com/drln8lq.jpg (https://www.hizliresim.com/drln8lq)
https://i.hizliresim.com/1r0i3c7.jpg (https://www.hizliresim.com/1r0i3c7)
https://i.hizliresim.com/bpoutgv.jpg (https://www.hizliresim.com/bpoutgv)
https://i.hizliresim.com/mz9w25u.jpg (https://www.hizliresim.com/mz9w25u)
tabiki arka maşayı boyamadan olmaz. söküp götürmek istemedim. paslarından arındırıp boyadım. 1 kutu astar + 1 kutu simli metalik boya 80tl birde maşanın iç tarafını taş sıçramalarından etkilenmemesi için pütür kapladık. zaten pütür mevcut idi
https://i.hizliresim.com/1krkscc.jpg (https://www.hizliresim.com/1krkscc)
https://i.hizliresim.com/8sdgjw7.jpg (https://www.hizliresim.com/8sdgjw7)
https://i.hizliresim.com/24bcja0.jpg (https://www.hizliresim.com/24bcja0)
https://i.hizliresim.com/hw1rxjc.jpg (https://www.hizliresim.com/hw1rxjc)
https://i.hizliresim.com/kap0r50.jpg (https://www.hizliresim.com/kap0r50)
egzozun boyanmış halinin bir fotoğrafı mevcut deil malesef. egzozumu yılların verdiği yıpranma ile çok paslıydı söktük zımparaladık temizledik, yanmaz egzoz boyası ile temizledik. deve boynu contası da hasar almıştı onuda değiştirdik. conta 20 tl, boya 40 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
https://i.hizliresim.com/kfoftv6.jpg (https://www.hizliresim.com/kfoftv6)
https://i.hizliresim.com/cweahcl.jpg (https://www.hizliresim.com/cweahcl)
https://i.hizliresim.com/hqybc8m.jpg (https://www.hizliresim.com/hqybc8m)
https://i.hizliresim.com/3rucwvs.jpg (https://www.hizliresim.com/3rucwvs)
https://i.hizliresim.com/8cpoyut.jpg (https://www.hizliresim.com/8cpoyut)
malesef yılların getirdiği eskimeler ve hasarlar mevcut idi fren sistemimizde. fren sistemimizi güçlendirmek istedik ayrıca. hortumlar içi çelik dışı teflon kaplı 250psi lık kamyon hidrolik hortumları ile değiştirildi, dot4 fren sıvısı kondu, ön ve arka balatalarda ebc yarı sinterli ve organic balatalar tercih edildi, merkezler temizlenip bakımları yapıldı, arka fren piston contası değişti. fren sıvısı 20 tl, balatalar toplam 190 tl, ön hortum 80 tl, arka hortum 40 tl.
https://i.hizliresim.com/qtzo289.jpg (https://www.hizliresim.com/qtzo289)
https://i.hizliresim.com/g0i3kba.jpg (https://www.hizliresim.com/g0i3kba)
motorumuza 9 ah büyük akü aldık, aksesuar bağlamak için fazla ah li akü tercih ettik. akü :210 tl
fabrikasyon olan antfrizi değiştirdik, castrol tercih ettik. %50saf su %50 konsantre antfriz sıvısı karıştırdık. maliyet: 50 tl
lastik olarak mc50 tercih ettik. gayet memnunum şuanlık.
amortisörler orjinalinde 280ml 10w amortisör yağı kullanır. ben 150ml 15w yağ kullandım fren tepkileri halen yumuşak fakat uzun virajlarda daha stabil.
mesnette amortisörler orjinalinde biraz çıkıktır (5 cm kadar) görüntü kirliliğiydi ve enduro hissiyatı olması açısından onları gömdük motor 5 cm kadar yükselmiş oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
motorumuza 4 lü bağladık. videosu forumda mevcut.
ayna olarak (zaten 1 i kırıktı) tvs apache aynası tercih ettim.
tabi bunların yanında bütün rulman bilye gibi hareketli parçaların gresleri yenilendi.
veee motorumuzu yavaş yavaş toplamaya başladık.
https://i.hizliresim.com/qtq0imb.jpg (https://www.hizliresim.com/qtq0imb)
https://i.hizliresim.com/a4e8fth.jpg (https://www.hizliresim.com/a4e8fth)
https://i.hizliresim.com/mh8y6i0.jpg (https://www.hizliresim.com/mh8y6i0)
https://i.hizliresim.com/m4u3uoh.jpg (https://www.hizliresim.com/m4u3uoh)
https://i.hizliresim.com/o20jdmg.jpg (https://www.hizliresim.com/o20jdmg)
https://i.hizliresim.com/rvft94d.jpg (https://www.hizliresim.com/rvft94d)
https://i.hizliresim.com/jvi1io0.jpg (https://www.hizliresim.com/jvi1io0)
https://i.hizliresim.com/1e0me9u.jpg (https://www.hizliresim.com/1e0me9u)
aksesuar olarak var olanlara ek elcik koruma ve çakmaklık bağladık.
elektrik tesisatı kabaca şöyle: bir röle ile kontaktan tetik alıyoruz( bu arada röle ile tetik aldığınız yer arasına akünüzden düşük ahli bir sigorta bağlayınız.) rölenin bir ucu aküye(araya sigorta) diğer ucu aksesuara gider(burayada bir sigorta). ben ise aksesuara giden ucuna bir kabloyu 6 ya dağıtan klemenskerden koydum. yani artık aynı hat üzerinden 6 adet aksesuar bağlayıp gönlüm dilediğinde kesmeden biçmeden aksesuar ekleyip çıkarma lüksüne eriştim. birde her aksesuar arasına sigorta atmayı ihmal etmeyelim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
debriyaj telimiz kısa geldi mz teli olarak bilinen sıktırmalı telden yeni bir debriyaj teli yaptık.
ve aklıma gelmeyen birkaç ufak ayrıntı eminim vardır. oldukça burayı güncellerim. mümkün olduğunca yardım almadan kendi başıma toparladım. herşeyi usulüne uygun yapmaya çalıştım. sorusu olana yardımcı olmayı elbette isterim.
vee artık gönülümüzce biniyoruz :)
https://i.hizliresim.com/o968q8o.jpg (https://www.hizliresim.com/o968q8o)
https://i.hizliresim.com/f0m1t6y.jpg (https://www.hizliresim.com/f0m1t6y)
umarım herkez hayallerini birgün gerçekleştirir. ben hep bir motor toplamak istemiştim. rabbim 19 yaşında bunu gerçekleştirmeyi nasip etti. dahada umarım devam ederiz. herkeze hayırlı forumlar :)
motora fazladan hasar kaydı yazdırarak 0 dan restore etmeyi uygun bulduk. baştan sona bütün işlemleri kendim yapmış bulunmaktayım. arka bahçemde toparladım. kuryelik yaptığımdan dolayı süreç 2 ay kadar sürdü.
her aşamada fotoğraf ya çekmeyi unuttum yada silindi.
öncelikle motorumuzu modifiye de etmek istediğimizden düz gidonda takmak istedik ve bunun için çıkma bir mt25 gidon yükseltme aparatı bulduk, şansa bakınki iki vida arası mesafe, motorumuzdaki mesnetteki boşluklara tam denk geldi. delik bile açmadan onu oturttuk.
orjinal gidon 22mm olduğundan crf 250 gidonu benzeri bir gidon edindik. gidon maliyeti 75 tl. gidona 4mm kütüklerin dişleri için delik açtık.
gidon:https://urun.n11.com/yedek-parca/cross-gidon-P172263858
mesnet: https://i.hizliresim.com/af0npmh.jpg (https://www.hizliresim.com/af0npmh)https://i.hizliresim.com/6t1zpd0.jpg (https://www.hizliresim.com/6t1zpd0)
sonrasinda motorumuzu dağıttık:
https://i.hizliresim.com/85x0yzc.jpg (https://www.hizliresim.com/85x0yzc)
motoru birazda "TR DE TEK" yapmak istedik. biraz sarı site ilanı gibi durdu ama
Renk olarak VW kara büyü ve kodu gözüken opak turuncuda karar kıldık.
https://i.hizliresim.com/ga27g8c.jpg (https://www.hizliresim.com/ga27g8c)
https://i.hizliresim.com/82ov57y.jpg (https://www.hizliresim.com/82ov57y)
motorumuzu boyacıya verdik. toplam boyacı nazı niyazıyla beraber 1 ay boyada durdu. kırık çıkıklar tamir edildi. boya masrafı 750tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
konunun devamı:
https://i.hizliresim.com/7l0y2b2.jpg (https://www.hizliresim.com/7l0y2b2)
https://i.hizliresim.com/drln8lq.jpg (https://www.hizliresim.com/drln8lq)
https://i.hizliresim.com/1r0i3c7.jpg (https://www.hizliresim.com/1r0i3c7)
https://i.hizliresim.com/bpoutgv.jpg (https://www.hizliresim.com/bpoutgv)
https://i.hizliresim.com/mz9w25u.jpg (https://www.hizliresim.com/mz9w25u)
tabiki arka maşayı boyamadan olmaz. söküp götürmek istemedim. paslarından arındırıp boyadım. 1 kutu astar + 1 kutu simli metalik boya 80tl birde maşanın iç tarafını taş sıçramalarından etkilenmemesi için pütür kapladık. zaten pütür mevcut idi
https://i.hizliresim.com/1krkscc.jpg (https://www.hizliresim.com/1krkscc)
https://i.hizliresim.com/8sdgjw7.jpg (https://www.hizliresim.com/8sdgjw7)
https://i.hizliresim.com/24bcja0.jpg (https://www.hizliresim.com/24bcja0)
https://i.hizliresim.com/hw1rxjc.jpg (https://www.hizliresim.com/hw1rxjc)
https://i.hizliresim.com/kap0r50.jpg (https://www.hizliresim.com/kap0r50)
egzozun boyanmış halinin bir fotoğrafı mevcut deil malesef. egzozumu yılların verdiği yıpranma ile çok paslıydı söktük zımparaladık temizledik, yanmaz egzoz boyası ile temizledik. deve boynu contası da hasar almıştı onuda değiştirdik. conta 20 tl, boya 40 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------
https://i.hizliresim.com/kfoftv6.jpg (https://www.hizliresim.com/kfoftv6)
https://i.hizliresim.com/cweahcl.jpg (https://www.hizliresim.com/cweahcl)
https://i.hizliresim.com/hqybc8m.jpg (https://www.hizliresim.com/hqybc8m)
https://i.hizliresim.com/3rucwvs.jpg (https://www.hizliresim.com/3rucwvs)
https://i.hizliresim.com/8cpoyut.jpg (https://www.hizliresim.com/8cpoyut)
malesef yılların getirdiği eskimeler ve hasarlar mevcut idi fren sistemimizde. fren sistemimizi güçlendirmek istedik ayrıca. hortumlar içi çelik dışı teflon kaplı 250psi lık kamyon hidrolik hortumları ile değiştirildi, dot4 fren sıvısı kondu, ön ve arka balatalarda ebc yarı sinterli ve organic balatalar tercih edildi, merkezler temizlenip bakımları yapıldı, arka fren piston contası değişti. fren sıvısı 20 tl, balatalar toplam 190 tl, ön hortum 80 tl, arka hortum 40 tl.
https://i.hizliresim.com/qtzo289.jpg (https://www.hizliresim.com/qtzo289)
https://i.hizliresim.com/g0i3kba.jpg (https://www.hizliresim.com/g0i3kba)
motorumuza 9 ah büyük akü aldık, aksesuar bağlamak için fazla ah li akü tercih ettik. akü :210 tl
fabrikasyon olan antfrizi değiştirdik, castrol tercih ettik. %50saf su %50 konsantre antfriz sıvısı karıştırdık. maliyet: 50 tl
lastik olarak mc50 tercih ettik. gayet memnunum şuanlık.
amortisörler orjinalinde 280ml 10w amortisör yağı kullanır. ben 150ml 15w yağ kullandım fren tepkileri halen yumuşak fakat uzun virajlarda daha stabil.
mesnette amortisörler orjinalinde biraz çıkıktır (5 cm kadar) görüntü kirliliğiydi ve enduro hissiyatı olması açısından onları gömdük motor 5 cm kadar yükselmiş oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
motorumuza 4 lü bağladık. videosu forumda mevcut.
ayna olarak (zaten 1 i kırıktı) tvs apache aynası tercih ettim.
tabi bunların yanında bütün rulman bilye gibi hareketli parçaların gresleri yenilendi.
veee motorumuzu yavaş yavaş toplamaya başladık.
https://i.hizliresim.com/qtq0imb.jpg (https://www.hizliresim.com/qtq0imb)
https://i.hizliresim.com/a4e8fth.jpg (https://www.hizliresim.com/a4e8fth)
https://i.hizliresim.com/mh8y6i0.jpg (https://www.hizliresim.com/mh8y6i0)
https://i.hizliresim.com/m4u3uoh.jpg (https://www.hizliresim.com/m4u3uoh)
https://i.hizliresim.com/o20jdmg.jpg (https://www.hizliresim.com/o20jdmg)
https://i.hizliresim.com/rvft94d.jpg (https://www.hizliresim.com/rvft94d)
https://i.hizliresim.com/jvi1io0.jpg (https://www.hizliresim.com/jvi1io0)
https://i.hizliresim.com/1e0me9u.jpg (https://www.hizliresim.com/1e0me9u)
aksesuar olarak var olanlara ek elcik koruma ve çakmaklık bağladık.
elektrik tesisatı kabaca şöyle: bir röle ile kontaktan tetik alıyoruz( bu arada röle ile tetik aldığınız yer arasına akünüzden düşük ahli bir sigorta bağlayınız.) rölenin bir ucu aküye(araya sigorta) diğer ucu aksesuara gider(burayada bir sigorta). ben ise aksesuara giden ucuna bir kabloyu 6 ya dağıtan klemenskerden koydum. yani artık aynı hat üzerinden 6 adet aksesuar bağlayıp gönlüm dilediğinde kesmeden biçmeden aksesuar ekleyip çıkarma lüksüne eriştim. birde her aksesuar arasına sigorta atmayı ihmal etmeyelim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
debriyaj telimiz kısa geldi mz teli olarak bilinen sıktırmalı telden yeni bir debriyaj teli yaptık.
ve aklıma gelmeyen birkaç ufak ayrıntı eminim vardır. oldukça burayı güncellerim. mümkün olduğunca yardım almadan kendi başıma toparladım. herşeyi usulüne uygun yapmaya çalıştım. sorusu olana yardımcı olmayı elbette isterim.
vee artık gönülümüzce biniyoruz :)
https://i.hizliresim.com/o968q8o.jpg (https://www.hizliresim.com/o968q8o)
https://i.hizliresim.com/f0m1t6y.jpg (https://www.hizliresim.com/f0m1t6y)
umarım herkez hayallerini birgün gerçekleştirir. ben hep bir motor toplamak istemiştim. rabbim 19 yaşında bunu gerçekleştirmeyi nasip etti. dahada umarım devam ederiz. herkeze hayırlı forumlar :)